dissabte, 8 de juliol de 2017

Somnis recurrents

Quan es parla de somnis recurrents sempre surten aquells de volar, o de caure al buit, o potser aquell de trobar-se, de sobte, despullat en mig d'una multitud. Jo n'he tingut un algunes vegades que no té a veure amb aquests, almenys pel que fa a la meva persona.

Poso una mica de context. Segurament ja ho he dit més d'un cop, però el meu gat és extremadament maldestre. Ara ja és sènior, però quan era més jovenet i actiu es fotia unes bones patacades ell sol. A diferència del seu germà, que alguns recordareu, que era molt més atrevit, no sembla que en Blog es posi mai gaire en risc innecessàriament. Però precisament perquè no les tinc totes, ja des que estaven els dos tinc totes les possibles sortides de casa controlades. No deixem finestres obertes, la galeria té un reixat de dalt a baix i sempre vigilem molt. És molt divertit sobretot en aquestes èpoques: passem molta calor a casa. No deixem vies de corrent d'aire obertes precisament pel gat...

Doncs bé, en el meu somni, obro una finestra i vaig a fer una altra cosa. Me la miro i dic 'per un moment tampoc passarà res'. I el següent que veig és un gat impulsant-se amb força cap a fora, saltant per l'obertura que li he deixat en una negligència per part meva.

Si hi ha algun expert en interpretació de somnis per aquí em podria dir si estic gaire malament del cap? Teniu algun somni recurrent curiós (que es pugui explicar)?

17 comentaris:

  1. Sense ser un entès diria que el teu subconscient t'està advertint que ets patidor, que vas una mica estressat.
    Res que unes bones vacances no puguin solucionar.
    Per altra banda el subconscient t'adverteix una cosa que tu tens de sobres controlada, i és no deixar mai possibilitat al gat que es tiri daltabaix.
    Més o menys el que fem a casa meva.

    ResponElimina
  2. M'ha fet gràcia les precaucions que teniu amb el gat, gairebé com si fos una "personeta", he, he...
    Això dels somnis és molt estrany , perquè de vegades són coses que potser recorden moments viscuts, però d'altres no tens ni idea...Jo també en tinc un de somni recorrent i és que estic en una ciutat i vull anar a un lloc determinat i no hi ha manera, pregunto i quan arribo on m'han dit resulta que no és allà i apa torna a preguntar i tampoc, i així un munt de vegades...Total que mai arribo al lloc desitjat i em desperto amb un bon mal de cap!!!
    Bon cap de setmana, XeXu.

    ResponElimina
  3. Ha, ha, ha... massa patidor, massa i tant!!! I massa controladot, també!!!

    O al revés, que estàs tip de passar calor i que un bon dia passaràs de tot, ni que sigui, per descuit o negligència momentània.... he, he, he... impulsos secrets...

    De veritat els gats es tirarien per la finestra si no la tanquéssiu? No m'ho puc creure. Quan veig els gats que volten vora casa meva... tenen un control de moviments que espanta i són molt més prudents i cagats del que sembla. Si no ho veuen clar fugen cames ajudeu-me.

    En fi, que res,.. no sé res de gats i els gats i jo, no ens fem gaire, que segur que tens raó tu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Però em recorda quan jo tenia els nens petits i moltes persones patien per una barana i una escala que tenim al jardí... que haguessin posat mil proteccions i parapetos. Mai vaig pensar, ni veure ni notar que els meus filla tinguessin impulsos suïcides. I no, no en van tenir.

      Pel que fa als somnis. Jo crec que no n'he tingut mai de recurrents. De cap mena. Algun cop si que he somiat alguna cosa d'aquestes que esmentes, clàssiques, però no pas recurrents.

      Va, la interpretació final: cansat de passar calor, algun dia et tempta obrir una mica més i tot i que no ho fas, el somni recurrent evita que baixis la guàrdia... seguiràs sense obrir, segur.

      Elimina
  4. Jo gairebé mai recordo el que he somiat, així que de somnis recurrents no en tinc... que jo sàpiga almenys.

    Tampoc sóc cap expert en interpretar els dels altres però em sembla molt lògic el que et diu la CARME... potser és hora d'instal·lar l'aire condicionat i així dormiràs tranquil. :-D

    ResponElimina
  5. crec que el somni o més aviat malson expressa la teva preocupació pel gat ....simplement , si també tinc somnis recurrents que tenen a veure amb cases i edificis estranys

    ResponElimina
  6. Tinc un somni recurrent, pot semblar una fotesa però a mi em trasbalsa. És l'hora de dinar i no el tinc a punt, em falta el pa -imprescindible- o bé no trobo la cassola, o no puc encendre el gas... Ho somnio en diferents versions, però en el fons sempre és el mateix. I m'angoixo. Potser és per això he avorrit cuinar -que m'havia agradat molt- i procuro entrar a la cuina l'imprescindible.
    La solució d'en McAbeu per no passar calor em sembla molt bona, tot i que jo m'arreglo amb un ventilador estratègicament situat.

    ResponElimina
  7. Cal anar amb compte amb el que expliques dels teus somnis, que hi ha una colla de psicoanalistes torrats que et diran de tot. Per exemple, diuen que el somni aquest de volar vol dir que estàs tenint una erecció. I que tots els somnis (tots, eh?) estan relacionats amb el sexe.

    ResponElimina
  8. Jo crec que hauries de procurar una habitació segura per en Blog i obrir finestres, més que tot per veure les veïnes.....Pensa que amb corrent d'aire tot ve més de gust inclús volar, que s'ha de volar molt per tenir la sensació sovint de caure al buit.

    ResponElimina
  9. En quin pis vius? Vull dir que els gats per molt maldestres que siguin quan cauen d’una alçada suficient són capaços de caure de quatre potes per instint, vull dir que si cauen des d’una taula no els hi donarà temps a caure bé del tot si son maldestres però si cau des d’un primer pis segur que cauen de quatre potes i no els hi passa res perquè per defecte tots tenen amortidors molt flexibles a les potes. Si cau des de més pisos un gat difícilment es farà mal perquè degut a la resistència del aire (que sigui gras realment no influeix) la seva velocitat terminal no es gaire alta. Per tan quan més possibilitats tindria de fer-se mal seria si visquessis en una planta baixa que no li donaria temps a caure del tot bé. Llavors el problema entenc que deu venir que llavors el Blog no podria tornar a pujar i s’escaparia, però sent un gat tan casolà dubto que marxi gaire lluny.

    Ah, que aquest post no anava de gats sinó de somnis? Això dels somnis es només una part del cicle del son, i realment només recordes el somni si et despertes en mig d’aquesta part del cicle, com que jo sóc una persona força regular gairebé mai em desperto en aquesta fase del cicle, per tan pràcticament mai recordo què he somiat. A part sóc dels que pensen que els somnis no han de significar res, vull dir que es possible que pel nostre cervell els somnis signifiquin alguna cosa però la interpretació correcta pot ser totalment diferent a la que nosaltres fem (o altra gent faci quan li expliquem el somni, aquí entraria la gent disposada a prendre els calers als més crèduls que els hi agrada que algú els hi digui el què volen sentir), per tan penso que no val la pena intentar buscar-li un sentit. Diguem pràctic però jo em preocuparia més del què fas quan estàs despert que no pas quan estàs dormint.

    PS: Has tornat a perdre una gran oportunitat per posar una foto del Blog al blog!

    ResponElimina
  10. Fa molt temps que no tinc somnis recurrents, però de més joveneta vaig tenir-ne un que suposo que va venir provocat per alguna pel·lícula que devia haver vist.
    Em perseguien i em perseguien amb espases, i anaven tallant caps pel camí. Cosa que em feia pensar que aquest també seria el meu destí. Quan ja no podia més i parava, "Que sigui el que hagi de ser", llavors els perseguidors s'aturaven, i el somni s'acabava.
    Després d'un temps, al poc de còrrer, ja m'anava dient a mi mateixa "Estàs somiant" uns quants cops, i així em girava cap a ells, m'aturava i tot s'acabava.

    Crec que jo estic pitjor que tu :DD

    ResponElimina
  11. Jo somio que encara tinc una assignatura de la carrera per aprovar, ja que vaig estar vuit anys a acabar-la, perquè treballava i per d'altres raons que no vénen al cas.

    ResponElimina
  12. N'heu explicat uns quants de curiosos, però no sembla que els somnis us persegueixin gaire. A mi tampoc, eh, tampoc és que el tingui cada nit, però em resulta curiós que si alguna cosa em preocupa prou com per aflorar en el meu inconscient, sigui aquesta. Moltes gràcies a tothom pels comentaris.

    Xavier, que sóc patidor i que vaig estressat és veritat, però no és només un somni d'ara, el tinc de tant en tant, ara fa pocs dies va ser l'últim cop. En tot cas, si es tracta de solucionar-ho amb unes vacances, cap problema perquè això passarà aviat. És cert que sempre he vigilat molt, i com que m'agrada tenir-ho controlat, suposo que és la por a fallar un dia i que tinguem un disgust. Potser si no patís tant, o no hagués tingut mai aquesta por, no tindria aquest somni.

    M.Roser, és el més semblant a una persona al meu càrrec que tinc. El que passa és que és pelut i va a quatre potes però ens l'estimem igual, encara que sigui molt pesat. Caram, aquest somni teu no l'havia sentit mai, no sé li passa a altra gent, però em sembla curiós. No sóc gaire bo interpretant somnis, ni tan sols sé si es pot fer de manera fiable, però com ho podríem explicar? Que et falta alguna cosa a la teva vida? Alguna cosa que no has acabat de trobar, o que no hi ha manera de trobar? No ho sé... ja ho diuen els U2, I still haven't found what I'm looking for...

    Carme, no et pensis que sóc un gran entès en gats, només ho sóc... del meu gat! Tu que segur recordes que al principi n'hi havia dos de gats, vaig fer un post fa una eternitat que es deia 'El gat suïcida'. Es deia així perquè en Bamboo sí que s'enfilava als llocs, i un parell de vegades vaig haver de baixar-lo de la barana del balcó del meu cinquè pis a Barcelona. Una d'elles, recolzat en la panxa i gronxant-se endavant i endarrere. En aquella ocasió no sé què hagués passat si no el trec. En una altra estava assegut sobre la barana, i probablement hauria baixat ell solet... pel cantó correcte. Tot això ho feia en Bamboo, que també escalava el reixat que tinc ara a la galeria, el tio. Però en Blog no és així. En Blog és més d'anar caminant pel sofà, posar una pota entre sofà i puf, i fotre's de lloros. O de saltar sobre la taula des de terra, calcular malament, no arribar a la superfície i fotre's una bona nata amb la caiguda. Així que amb totes aquestes dades, no penso pas que un gat salti per la finestra, segur que això no ho faria per voluntat pròpia, només és producte de la meva imaginació. Però que encuriosit podria posar un peu malament i caure daltabaix, això sí que m'ho crec. I també visc en un cinquè, ara. A més, en entrar al pis em van dir que per una de les finestres ja havia caigut un gat, només em faltava això. Així que ja veus, la meva poca confiança en ell em porta a prendre totes les precaucions, quan potser no hauria passat mai res, però a més, com que no ha sortit mai a fora i li hem deixat tan poca llibertat, ara que ja té una edat tinc la impressió que encara seria més fàcil teniu un disgust, per falta de costum. No és per por que sigui un suïcida, que tampoc en Bamboo ho era. És que és un pocatraça!
    I tant que segueixo sense obrir. A casa sóc jo el que va tancant les portes i finestres, quan no estic segur que tinc el gat controlat. Ganes de tirar-lo per la finestra algun dia per alguna cosa que ha fet sí que en tinc, però temptacions reals de moment no. És un més de la família, i mentre visqui miraré de cuidar-lo tan bé com sàpiga.

    McAbeu, tenim un aparell d'aire condicionat portàtil d'aquells, que realment ajuda a refrescar l'ambient. Amb ell hem pogut dormir aquestes nits més caloroses que hem passat a principi d'estiu. Però la sorollada que fa és espectacular. Jo generalment puc dormir... quan acaba el programa d'una hora que sempre li posem...

    ResponElimina
  13. Elfreelang, suposo que aquesta és la interpretació més fàcil i directa, que de vegades solen ser les més certes, oi? Desconec què pot voler dir somiar cases i edificis estranys. Tens problemes d'habitatge?

    Glòria, potser és precisament perquè la cuina havia estat una passió que tenies la por de fallar algun dia. Els teus plats devien deixar content a tots els que els provaven, i aquesta pressió de fer-ho sempre bé et devia neguitejar, i els somnis van en el sentit de fallar i no haver preparat el dinar com toca. M'ho acabo de treure de la màniga, però és la interpretació que m'ha vingut. En tot cas, no em sembla pas una fotesa, els somnis recurrents tenen un punt d'angoixants i encara que semblin poca cosa segur que ens estan explicant quelcom.
    A casa tenim un aire condicionat portàtil d'aquells que fa molt soroll, però que fem servir per refredar l'ambient sobretot a l'hora de dormir, els dies més extrems. Normalment passem amb un ventilador, que també ens ha ajudat a dormir moltes nits.

    Sergi, suposo que tots aquests que dius deuen ser deixebles d'en Freud. Pensava que estaven passats de moda. En tot cas, barrejar el gat amb el sexe em sembla una relació d'idees una mica perillosa, així d'entrada.

    Sr. Gasull, no puc deixar el gat tancat en una habitació home, quina crueltat. No li agrada, i vol sortir. Si estàs tu a dins encara, però si sap que el tanques i tu et quedes fora no aguanta massa estona. I és el gat el que té unes amigues en un pis proper, que li miolen des del balcó quan el veuen.

    Pons, m'agradaria saber què passa si tires un gat des dels pisos alts del Burj Dubai... em sembla que ja no parlaríem de velocitats terminals ni històries d'aquestes, deu caure com un meteorit qualsevol. D'acord, no visc en el Burj Dubai, però sí en un cinquè pis, i em sembla prou alçada com per no arriscar una caiguda. Potser sobreviuria, però efectivament, no sé què passaria un cop a baix, i l'impacte per més amortidors que tinguis, no et deu deixar indiferent.
    Els somnis no tenen per què tenir una interpretació, no ho sabem. I pel que tinc entès, a banda de ser incoherents i irregulars, en realitat estan formats només per flaixos, i som nosaltres, ja en consciència, qui omplim els buits per construir una història més o menys definida (encara que no necessàriament coherent), i si és així, d'alguna manera ja l'estem interpretant, no? Perquè podríem reconstruir els flaixos d'una altra manera també, oi? És una mica com un post d'aquests críptics. Algú explica una experiència personal però sense donar detalls. Si és que li han fet mal, de seguida interpretem que parla d'una relació sentimental, i ens muntem pel•lícules, ho portem al terreny de les nostres pròpies experiències, i ens sentim identificats. I llavors és quan comentes 'a mi em va passar el mateix', quan no tens ni idea, en realitat, del que està parlant el post. Doncs el somni igual, potser alguna cosa cau per la meva finestra, i jo interpreto que és el gat, perquè des de sempre he tingut la preocupació que caigués. No puc dir-ne gran cosa, dels somnis hi ha diverses teories, com que afloren de l'inconscient o que tenen relació amb el que estem vivint. L'únic que sé és que se m'ha repetit, o que en tot cas, jo he ajuntat les peces perquè sembli el mateix somni més d'una vegada.
    Va, si vols poso una foto d'ell en el post de comiat abans de vacances. Almenys us deixaré amb alguna cosa agradable.

    Jomateixa, déu n'hi do la teva història! A saber d'on venia la cosa, però que poguessis aprendre en el somni que allò no era de veritat, i que si paraves tot acabaria, és força interessant. Segur que no vas tenir aquest somni quan vas començar a llegir Joc de Trons? Jo no vull cap responsabilitat al respecte, eh!

    Helena, això sí que és un malson que et persegueix! Però bé, almenys pots dir que ja ho tens enllestit, malgrat les raons que no vénen al cas.

    ResponElimina
  14. Sembla evident (però no sóc experta en somnis) que el teu somni expressa la inquietud que tens que al gat li passi res. Que potser sembla rutina això de tancar-ho tot però hi ha l'angoixa afegida de que si no ho fas pot passar alguna cosa greu al teu gat estimat.
    També tinc un somni recurrent: Agafo el telèfon (sigui mòbil, sigui fixe, sigui el que tenia a casa els meus pares fa 20 anys) per marcar un número per parlar amb algú (conegut, policia, o un mer tràmit) i sabent el número, no aconsegueixo marcar les tecles correctes. Vull marcar el 5 i el dit se'n va al 7, torna a començar. Dos tecles bé, i a la tercera torno a errar, torna a començar a marcar des del principi. Fa una mica d'angoixa.

    ResponElimina
  15. Llegint a l'Helena he recordat un altre somni recurrent, el de tenir un examen i no tenir-ho apuntat a l'agenda, o no tenir els apunts i no saber on aconseguir-los. És curiós perquè el somni no el vaig tenir quan estudiava, si no que el tinc ara de tant en tant.

    ResponElimina
  16. Estudiant gats caiguts des d'edificis per verificar la seva suposada capacitat de supervivència

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.