diumenge, 30 de juliol de 2017

Secundaris


Dels personatges secundaris poca gent se'n recorda, sempre pendents de què fan els protagonistes i com viuen per davant i per darrere les seves històries. Però avui ens centrarem en la vida d'un dels secundaris més rellevants, al qual injustament no se li presta l'atenció necessària. Que se'n fa dels camells dels Reis d'Orient, un cop acabada la seva tasca? Vam parlar amb el camell del Rei Baltasar que ens va deixar aquest testimoni: 

"No es pensi, és una feina dura, encara que acabem ben farts per tot el menjar que ens deixa la quitxalla, però és un dia esgotador. Això sí, és una feina molt ben pagada, requereix mesos d'entrenament, i si no acredites estar en forma, se t'ha acabat. Ara després de l'estiu comencen ja els entrenaments, per això a mi m'agrada venir a relaxar-me uns dies a un dels indrets que més m'agraden de la Terra: el Cap de Creus. Aquí s'hi aplega gent guapa, tinc una intensa agenda social, jo! Però el que adoro són aquests paratges, si no tinc altres compromisos que m'ho impedeixin, mai em perdo l'estada aquí. Val la pena, l'hi recomano!"

Ja ho veuen, hi ha vida més enllà de la nit de Reis, i el camell d'en Baltasar la sap aprofitar molt bé. Tornant de la publicitat els parlarem de les meduses: com s'ho fan per evitar la insofrible plaga de turistes?


La meva participació als Relats de la Carme d'aquest juliol.

8 comentaris:

  1. Es que darrere els grans esdeveniments sempre hi ha molt més del que es veu a simple vista, està molt bé donar veu als secundaris (però no per això menys imprescindibles) perquè ens ho expliquin. Que faríem sense els "interessants" programes d'estiu, el reportatge de les meduses segur que també ens sorprendrà. :-DD
    Ben trobat i estiuenc relat!!

    ResponElimina
  2. tot i que ningú se'n recorda dels segons, moltes vegades són els més interessants.

    ResponElimina
  3. Ha, ha, ha, aquest any les meduses són les víctimes dels turistes... o potser ja fa anys que en són , però a causa del poc interès pels personatges secundaris sempre ens ho havíem mirat del revés...

    Ara, el camell del rei Baltasar, si que és espavilat, sí.... ha trobat un lloc immillorable!

    Gràcies, XeXu, m,enduc l'enllaç cap allà...

    ResponElimina
  4. Molt bonic, podria ser ben bé un conte per infants, perquè segur que es deuen fer aquesta pregunta...Suposo que les meduses per a ells acostumats als bitxos verinosos del desert, ni fu ni fa!!!
    Bon vespre, Xexu.

    ResponElimina
  5. ELS SECUNDARIS,EL MOTOR DE TOT PLEGAT...QUE SERIA DELS HEROIS,SENSA UN AMIC,TIMID I DISCRET. QUE SURT DEL NO RES I ENDILGA QUATRE PLANTUFADES?

    ResponElimina
  6. m'ha agradat molt XeXu els secundaris sovint són imprescindibles

    ResponElimina
  7. Ei, XeXu, genial! M'agradat molt, ho trobo una molt bona idea. Plas, plas, plas! (aplaudiments)
    Jo encara no he trobat la inspiració. M'està costant molt, no se si ho aconseguiré.

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies a tots els que heu comentat aquest relat, i m'alegra si us ha fet gràcia. És difícil veure-hi una altra cosa que un camell en aquesta foto, i quin camell hi ha més famós que aquest!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.