dissabte, 5 de gener de 2013

Nous regals

En aquestes èpoques que tothom regala coses, m'adono que fins i tot els regals han canviat amb el pas del temps. Tinc la impressió que abans els regals eren coses molt materials, útils o articles de luxe, però algun objecte, al cap i a la fi. Sembla que darrerament ja tenim de tot i ha perdut una mica de gràcia això de donar coses. No del tot, és clar, segueix sent un recurs, però ara es porten els regals que són experiències, vivències d'alguna mena. Com un culte a la diversió més que a la possessió. Estades barates de caps de setmana, sopars, entrades d'espectacles, tasts de tota mena, balnearis, ja fa temps que són una preferència per molta gent a l'hora de regalar.

Per altra banda, un altre fet que observo és que ara les botigues també han canviat. Abans hi anaves, compraves i marxaves. Ara moltes ofereixen cursos de tota mena perquè puguis interaccionar amb el que fan allà, tallers de cuina, de costura, de fotografia, de maquillatge (m'ho han dit, eh!), d'escriptura i el que sigui que algú pugui tenir ganes de provar. Si vols aprendre qualsevol cosa, segur que hi ha algun establiment que ho ofereix. Una manera nova d'apropar els productes i atreure clientela, mira totes les coses que es poden arribar a fer amb el que jo et venc!

I si posem en un mateix sac els dos paràgrafs anteriors, també les botigues posen a la teva disposició que puguis regalar aquests tallers a algú, que portis gent que d'altra manera no s'interessarien per aquest mercat. Així que avui en dia es pot regalar pràcticament de tot, sense fer despeses astronòmiques, coses que tradicionalment mai havíem pensat que podien ser un present. Ja no hi ha excusa per no ser original! Així que ja sabeu, no us quedeu amb les clàssiques corbates o penjolls, això està molt passat de moda!

23 comentaris:

  1. Xexu, ja ho diu la dita, que la necessitat fa l'home savi. A manca de recursos econòmics, imaginació. De fet, em sembla molt bé no donar tanta importància als béns materials i reforçar els intel·lectuals i la ceativitat.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Avui en dia fins i tot és bo que et regalin una garrafa de benzina.....qualsevol cosa, però que sigui aprofitable

    ResponElimina
  3. Tot són recursos, que a l'hora de regalar van prou bé... a la meva família ja fa temps que ens regalem, entrades de teatre o de concerts... alguna estada de cap de setmana, quan l'ocasió és més important. Un curs o un taller no ho he regalat mai, em semblaria una mica massa obligat! Clar que si saps que allò és el que li apassiona a la persona... però no sé...

    ResponElimina
  4. Oli d'oliva! O una experiència Smartbox, que sortir amb nens també és bo...

    O un val per "abraçades sense recàrrec". Tot són idees ;)

    ResponElimina
  5. Sí, m'hi vaig fixar que n`'hi havia un munt a les llibreries. Els tindré presents per els reis de l'any que ve. Bona diada!

    ResponElimina
  6. tens raó els regals , les botigues han canviat, és signe del temps .....hi ha regals com els d'abans encara i jo agraeixo llibres per dir un regal que sempre m'agrada tenir! però vaja també hi ha regals en forma d'estada a un balneari o un spa que fan molta patxoca! bons reis de l'orient Xexu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també, llibres, molts llibres i que em portin a sopar fora... :-)))

      Elimina
  7. hi ha regals de tot tipus i per a tot tipus de persones! N'hi ha que prefereixen els penjolls i les corbates abans que un sopar o un curset d'algo.
    Jo estaria encantada amb totes dues coses! :-)))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, ALBA, mentre hi hagi qui prefereixi penjolls, arracades i cosetes així, encara farem alguna coseta ;-))

      Elimina
  8. Tot va canviant, i aquesta és la gràcia, no? A casa, els regals sempre han estat coses d'aquelles que necessites o vols xò que mai t'arribes a comprar, si sapigués que a algú de la family vol alguna activitat o curs, potser si que tiraria d'aquest tipus de regal, xò regalar x regalar,... no em convencen. M'agraden més coses típiques com mitjons o colònia!
    bons reis!!

    ResponElimina
  9. Doncs els meus reis s'han quedat antiquats perquè m'ha tornat a caure uns mitjons xD

    ResponElimina
  10. Regals de tota mena per tota mena de gent, suposo que les necessitats fan desenvolupar la imaginació, tant dels compradors com dels venedors.
    Espero que hagis tingut uns Bons Reis XeXu.

    ResponElimina
  11. Em passat una època de bonança econòmica que ha permès que els regals de tota mena fossin presents en unes festes tan celebrades com les nadalenques. Potser tot això anirà canviant i en un futur no es regalarà amb tanta alegria com es feia, però... mentrestant els comerços busquen alternatives per augmentar les vendes i, és cert, sembla que ara toquen aquests paquets d'experiències variades segons les preferències dels que les han de rebre.

    Si es tenen en compte aquestes preferències... em sembla una molt bona pensada. Però si no es tenen en compte... Vaja, a mi em regalen un curset per aprendre a fer macramé i no sé ben bé com m'ho prendria.

    Clar que potser tot és provar-ho!

    Feliç dia de Reis!

    ResponElimina
  12. Al meu germà, unes tietes, li regalaven un any calçotets i l'altre mitjons, i així alternativament fins que els va dir que ja era gran i no calia que li fessin més regals!
    Tens molta raó, hi ha coses molt originals i de vegades ens agrada més això que coses més cares. Encara que a casa aquest any ha anat una mica de mòbils. Les meves filles diu que estaven incomunicades! (sense comentaris)

    ResponElimina
  13. A mi m'han portat entrades pel teatre. I un vale per una neteja de cutis!
    I m'ha fet molta il.lusio. Són coses que no sempre et permets, però que sempre venen de gust.
    Ara hi ha un ventall amplíssim d'obsequis originals, no té excusa regalar mitjons i corbates.

    ResponElimina
  14. Tot es pot regalar avui. Vull dir que hi ha un gran ventall per totes les economies, pero crec que ens oblidem de l´afecte, de l´enteniment, dels sentiments, dels somriures...
    A mi m´han portat un nou dia, bé dos ja.

    Aferradetes.

    ResponElimina
  15. Més coses per a regalar, més graus de llibertat i sobre tot, idees noves doncs hi ha gent a la que no saps que regalar.

    ResponElimina
  16. Suposo que en els poblets encara no ha arribat tot aquest canvi, tot i que en alguns establiments ja hi ha detalls que marxen dels de tota la vida. Tot i així, el més important dels regals, es pensar que per uns moments has estat en el pensament d'aquella persona, i que segurament ha buscat el més adient per complaure´ns.
    A mi, cada any la meva mare em regala l'oli d'oliva DO SIURANA per tot l'any, i t'asseguro que em meravella tenir-lo any rere any, és un gust pel paladar i per la butxaca!!!

    ResponElimina
  17. Jo també fa temps que me n'adono, cada vegada és més habitual trobar aquests "paquets regal" a escollir. No és una mala opció, i es pot personalitzar força,... i més d'una vegada han estat un bon regal que he escollit per fer. Tot i així, segueixo pensant que estem poc avesats a fer els regals, segurement que per manca de temps, perquè queda una mica 'retro'... però que bonic quan algú et regala alguna cosa feta per a tu i si potser amb les seves mans. Salut!!

    ResponElimina
  18. La crisi fa aguditzar les idees i el comerç tradicional es reinventa, ja que també els consumidors canviem. Algun cop he fet algun regal dels que comentes, en forma de cap de setmana o entrades per alguna cosa, però per Nadal, almenys aquest any, a casa ha funcionat bastant el regal objecte! I és que jo no puc dir que no a uns llibres sobre l'obra d'Hergé!

    ResponElimina
  19. Ja veig que no sóc l’únic que ha detectat aquests canvis en els regals, i que se n’aprofita. Ja ho dic, ara no hi ha excusa per no ser originals. Però el que importa és fer el regal pensant en la persona a qui va dirigit, i de vegades gastant molt menys la podríem fer molt més feliç. Pensem-hi, que no tothom té els mateixos gustos i preferències. Gràcies a tothom pels comentaris.

    Galionar, hi estic d’acord amb això que dius, si ho mirem fredament, és millor regal fomentar l’activitat de l’altre. Però això no vol dir que siguin més barats, eh? Potser et pots gastar menys i que faci il•lusió per l’originalitat, perquè ja cal gratar-se la butxaca amb un regal material que agradi l’altre, però també te’ls has de gastar amb qualsevol d’aquestes experiències, això és cert.

    Sr. Gasull, no dic que no sigui un regal útil, però no és gens agradable com a regal! Segur que la cosa no està tan malament, home...

    Carme, no tots els regals han de ser sorpresa, o encara que ho siguin. No regalaràs un curs a algú que saps que no hi està interessat, però si saps que té una passió i que hi pensa, potser tens un magnífic regal davant dels morros. Ja et dic, es pot regalar de tot i com que els que ho ofereixen en són conscients, et posen totes les facilitats i la flexibilitat possible. És tot un mercat nou!

    Cantireta, oli d’oliva? Pot ser, el que he vist és que hi ha tasts d’oli, em va deixar força frepat quan ho vaig veure. Però qui sap. Hi ha un munt de regals possibles, i de vegades els millors no costen ni un euro.

    Maria, bé, jo no diria mai que no a un llibre com a regal, això està clar. És material, però no passarà mai de moda!

    Elfreelang, els que em coneixen ja saben que amb un llibre jo sóc feliç, és un regal magnífic. Potser abans encara em feien més il•lusió, però ara me’n compro molts i ja és més difícil encertar-me’l. Però bé, és això amb el pas del temps els regals s’han diversificat, i de vegades saps trobar aquella cosa que fa il•lusió a l’altre perquè està ben pensada, és més important la imaginació que els diners.

    Alba, doncs pel teu aniversari et regalaré una corbata! És broma, hi ha moments per tot, és clar, a veure si ara no podrem fer els regals clàssics tampoc! Tot està bé si es fa i es rep amb ganes.

    rits, no tots els regals han de ser del tipus sorpresa, és clar que pagar un curs o taller a algú sense saber si li agradarà és obligar-lo massa. Però posem per exemple el cas d’algú que diu sovint que li encantaria saltar en paracaigudes, però prefereix no gastar-se els diners. Li pots regalar un salt d’aquests (prou original com a regal), i segur que li farà gràcia, tret que només ho digues de boca! Però ja m’entens. El cas és que si algú parla de paracaigudes no li regalaràs un curs de punt de creu, d’això es tracten els regals una mica orientats. Ara bé, no hi ha res de mal en els regals clàssics i útils, al contrari, són els que em fan a mi per Reis. Només era una petita reflexió de com de divers és avui en dia el món dels regals. Fa un temps moltes coses que ara són comunes eren impensables.

    Pons, els meus també, però ja va bé també, que així no els has de comprar. I és el que té no haver fet carta...

    Lluna, ben vist, les necessitats i les ganes de la gent de variar i ser original. És com l’ou i la gallina, jo penso que en aquest cas certa oferta va generar una gran demanda, que es va haver de compensar amb una oferta molt més gran i diversa. I d’aquí al ‘impossible is nothing’. Però per més oferta que hi hagi, a l’hora de fer un regal el que importa és pensar en la persona a qui has de regalar per poder encertar-la.

    ResponElimina
  20. Marion, probablement tinguis raó i hagi estat gràcies a la bonança econòmica que han florit totes aquestes ofertes. Ara ja no sé si canviarà, potser s’aturarà una mica, però sembla que és ara precisament, quan la cosa està més fotuda, o això ens diuen, quan és l’auge d’aquestes coses. Perquè hi haurà molta crisi, però aquests regals triomfen aquests dies. Aquests, i les tauletes electròniques, que de barates no en tenen res.
    Com ja dic més amunt, aquests regals més originals també permeten ser una mica més específic i personalitzar el regal. No val qualsevol cosa per qualsevol persona, però com que saps a qui ho regales, pots afinar una mica. És clar que és arriscat fer-ho unilateralment, però per això hi ha la investigació prèvia!

    Jomateixa, des de fa un temps els mòbils també són regals estrella, és clar, i cada cop fan més coses i són més potents. Però també diré que són més personals, qui més qui menys es mira el mòbil que vol tenir, i si te’n regalen un altre potser no et fa el pes. I això dels calçotets i mitjons segueix sent un recurs, a mi m’ho fan, a manca de peticions, i ja em va bé, que és útil!

    Glòria, justament és això al que em referia! Dos bons regals, un de força comú ja, com són les entrades, però que és molt atractiu, i aquest de la neteja de cutis que és un exemple perfecte que no vaig reflectir al post perquè no se’m va acudir. Ja no només demanes hora i vas a l’esteticista a que et facin tractaments, ara també pots regalar-los a algú altre, cosa gens habitual abans, oi? Doncs que gaudeixis de les dues coses, i tant! A més són regals molt personalitzats, que no servirien per tothom, però que a tu t’han fet il•lusió. M’encanten els teus exemples.

    Sa lluna, jo crec que el que busquem amb els regals és alegrar l'altra persona, i si ho fem de cor, no només perquè toca, es notarà que hem buscat alguna cosa, del tipus que sigui, pensada expressament per ella. Això és més important que el valor material que pugui tenir el regal.

    Jordi, jo no seria la persona més original del món regalant, i sempre tinc problemes, però ara hi ha molta oferta i això ajuda a poder-la encertar. Però cal pensar-hi, és clar!

    Dafne, un regal ben fet inclou això que dius, pensar en l'altra persona i comprar-li o preparar-li alguna cosa específica per ella, que potser deixaria indiferent a algú altre, però que per ella és tot un regalàs. No sempre s'encerta, però la intenció també compta, és clar. Es nota quan el regal ha estat meditat i no és només perquè tocava.
    Això de l'oli és prou original. Així t'estalvies comprar-lo, que és car, i a més el consumeixes ben bo.

    Thera, els paquets regal són tan variats que costa triar i tot. Però podem parlar d'això, t'ho posen tan fàcil que tu has de posar els diners i poc més, en alguns casos. En certes botigues els paquets venen embolicats i tot! No veig gens malament això de fer els regals, no hi ha cosa més personal que això, però he de dir que per fer-ho cal tenir algun talent, i a mi em manca completament, no sé fer res que es pugui regalar. Ara, qui tingui algun talent, que l'exploti!

    Porquet, sembla que els consumidors tenim la ment més oberta a altres tipus de regals, i l’oferta és molt amplia. Això no vol dir que no es puguin fer regals dels de sempre, especialment si són llibres. Un llibre, cadascú del tipus que li agradin, sempre és un magnífic regal.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.