divendres, 7 de setembre de 2012

Wishlist

L'Assumpta ha pres consciència avui d'una cosa i ens l'explica al petit blog. Algun dia morirem, i molts dels llibres que voldríem llegir es quedaran pendents. Doncs sí, no hi ha prou temps material per llegir tot el que ens passa pel cap en algun moment. Però això m'ha portat a ampliar aquesta idea. Hi ha moltíssimes coses que ens agradaria fer en vida i que no podrem aconseguir mai. Per desitjar, que no quedi, però segur que tots en tenim alguna al cap que sempre ens repetim 'jo no em vull morir sense abans...'. I mira, he pensat que us ho podia preguntar. Quina és aquella cosa (o coses) que voleu fer, viure, sentir, gaudir o experimentar abans de morir-vos. Com veieu, post de divendres tarda total, però a aquestes alçades de la setmana no estic per pensar massa. Començo jo, va. No em vull morir sense visitar Nova Zelanda! Sigueu originals, que anirem fent llista amb els desitjos de tots, no val copiar!

Per cert, heu votat ja els finalistes de c@ts? Si feu click aquí anireu al formulari directament, més fàcil impossible!

Els vostres desitjos...

  • En Pons vol guanyar un premi c@t, o tres! 
  • La Yáiza vol acabar la carrera de medicina i sentir com algú l'anomena doctora. També vol anar a veure l'aurora boreal a algun lloc molt fred.
  • La Sílvia no s'hi posa per poc, vol plantar un hort, trobar un home ben atractiu i sensible, tenir un fill, escriure una novel·la o dues, anar a Japó i aprendre a fer pastissos.
  • En Jpmerch vol enfonsar un o dos bancs!
  • L'Elfreelang vol escriure una novel·la o poemari, guanyar la loteria, exercir de psicoterapeuta i aprendre a anar en bicicleta.
  • La Susanna vol arribar a creure en ella mateixa 100%.
  • La Galionar vol fer el Transiberià de punta a punta i deixar-ne constància.
  • L'Assumpta vol escriure un best seller i aprendre a tocar la guitarra prou bé.
  • La Dafne vol fer la ruta 66 en un mustang, amb el seu marit en Harley al costat.
  • Sa lluna vol viure molt i molt, estimar i ser estimada, arribar a sentir un 'hola padrina', i tenir un piano a casa.
  • La Kweilan vol anar a Austràlia.
  • El Sr. Gasull vol anar a viure un any sencer a Islàndia i escriure allà un llibre.
  • La Clídice vol sentir-se dir padrina, tornar a Àfrica una bona temporada, fer un Paris-Dakar a Amèrica del Sud en camió, i algunes coses que, segons ella, no es poden publicar!
  • La Ventafocs, vol no deixar mai de desitjar.
  • La Marta en realitat no vol morir-se, però per si de cas, vol viure en una Catalunya lliure.
  • L'Audrey vol nedar entre dofins en llibertat i tornar a estimar i ser estimada.
  • En Ferran vol viatjar fins l'últim racó del món, conèixer totes les cultures, poder entendre tots els punts de vista i descobrir què s'amaga rere la realitat que veiem.
  • En Jordi vol acabar de pagar la hipoteca, viure en una Catalunya independent, córrer una marató, aprendre molt, fer bivac en un cim veient els estels, fer la travessia dels Pirineus, fer tots els 8000, viure en un món just i tenir temps per fer-ho tot.
  • La Laura T. vol viatjar a l'Índia, però amb la seva companya ideal de viatges, que si no no seria el mateix.
  • La Cantireta s'apunta a NOva Zelanda, però també vol un premi literari i veure una Catalunya independent.
  • La Maria diu que es conforma amb poc, només vol la independència de Catalunya. A mi no em sembla poc!
  • La Martulina Divina vol trepitjar tots els continents, tenir descendència amb algú especial i sentir-se útil per algú.
  • La Núria Pujolàs vol publicar un llibre, però que a més la gent el llegeixi. Vol veure feliços als qui estima, compartir amb la seva filla, tenir complicitat amb els seus homes i veure una Catalunya independent.
  • La Jomateixa vol treballar a casa i per compte propi, tenir més temps pels qui estima i viatjar més. A més, vol que totes les malalties tinguin cura.
  • La rits vol viatjar a Argentina i veure balenes, o recórrer Amèrica del Sud amb la motxilla a l'esquena. També vol un hortet i ser mare. 
  • La Zel vol ser àvia, per davant fins i tot de voltar món. 
  • La Pati vol una caseta al camp on tenir-hi gossos (però adoptats, eh!), i un hortet, que sembla que està molt de moda. 
  • L'Alba vol visitar Japó i els parcs naturals d'Amèrica del Nord, i de postres coronar algun 3000. 
  • La Glòria vol publicar un poemari, que l'altra feina ja la té feta.
  • La Laia vol fer un gran descobriment científic que ajudi a tractar o a diagnosticar a molta gent, patentar-ho i guanyar molts diners perquè el seu descobriment arribi a tothom. Un cop guanyat el Nobel, anar a fer un viatge de motxilla per Europa tot un mes.
  • L'Eva vol fer un creuer pel Mediterrani, i coses que no pot explicar.
  • La Myself vol tenir dos fills i dues filles amb la persona que estimi, i viatjar a l'Àfrica negra i a Austràlia.
  • La Marion vol ser una escriptora reconeguda, fins i tot fora de les nostres fronteres. 
  • En Josep Lluís vol visitar Jerusalem.

51 comentaris:

  1. No em vull morir sense haver guanyat un premi c@t o tres...

    ResponElimina
  2. Jo no em vull morir sense acabar la carrera de Medicina, tenir el meu títol, la meva cerimònia de graduació i el meu viatge de final de carrera. Fer el Jurament Hipocràtic i sentir que algú em diu "doctora". Per això el món no es pot acabar aquest desembre. A partir de Juliol 2013, se me'n fot!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Doctora Yáiza!

      (És fàcil fer feliç algú hehehe... ara bé, pensa que l'aurora boreal no la podràs veure fins el 2015 i si s'acaba el món el juliol del 2013 t'ho perdràs...)

      Elimina
  3. M'has fet pensar en la pel·li "Mi vida sin mi", en què la protagonista fa una llista de tot el que ha de fer abans de morir. La meva llista és molt llarga i no em vull fer pesada, així que en diré les més importants: plantar un hort, trobar un home ben atractiu i sensible, tenir un fill, escriure una novel·la o dues, anar al Japó i aprendre a fer pastissos.

    ResponElimina
  4. Jo no em vull morir sense aconseguir enfonsar un banc o dos.

    ResponElimina
  5. No em vull morir sense haver pogut escriure una novel.la o un poemari !
    no em vull morir sense haver guanyat un premi gros de loteria!
    no me vull morir sense haver exercit de psicoterapeuta!
    no em vull morir sense haver aprés a anar en bicicleta!

    ResponElimina
  6. Mira, anava dir que no vull desitjar perquè la vida és com és i que el millor que puc fer és intentar ser feliç amb la gent del meu voltant i amb mi mateixa. I m'he adonat que això mateix ja és un desig. Per tant...

    No em vull morir sense creure en mi al 100%

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada!!! Ufff... és un gran desig! M'hi apunt!

      Elimina
  7. Doncs jo no em vull morir sense haver fet un viatge amb el Transiberià de punta a punta, amb una llibreta ben grossa per anar escrivint.

    ResponElimina
  8. Ja sabia jo que faries un post mentre jo no hi fos!! :-DDD

    Dius que no val repetir... i el que jo voldria és escriure una novel·la i ho ha dit l'ELFRI... així que ho canvio:

    - No em vull morir sense haver escrit un best seller ;-))

    I per si aquesta no val:

    - No em vull morir sense saber tocar la guitarra acceptablement bé (no demano ser una virtuosa de la guitarra, però sí no em conformo amb quatre acords, no.)

    ResponElimina
  9. GRÀCIES per recordar-me les votacions dels premis Cats!!! Aquesta setmana he engegat la feina, i m'he oblidat dels blogs, i d'altres coses.
    Però ara essent aquí, no vull semblar pedant, però a mi no em manca res extraordinari. Vaig estar a la corda fluixa, i hi havia dues coses que un cop recuperada, el meu marit em va regalar. Veure una òpera el dia del meu aniversari, la Traviata (i vam anar a Praga, va ser molt bonic,, tots els companys de la feina ja ho sabien, i quinze dies abans, el Jordi em va regalar un sobre amb uns enigmes, el dia 9 de maig de 2008, vaig viure una experiència única). Per què el dia del meu aniversari, doncs perquè em vam diagnosticar un tumor un 9 de maig.
    Ara m'agradaria poder fer la ruta 66, ell amb Harley i jo amb un mustang. Ja veurem, crec que sí!!!!

    ResponElimina
  10. *No em vull morir sense haver viscut.
    (El pacte amb Sant Pere va anar així, em deixava seguir si aconseguia trobar l´equilibri a la Terra i així poder tornar i no liar-la allà dalt...segueixo buscant)

    *Estimar i ser estimada alhora
    (Prou complicat)

    *Escoltar un...hola pradina
    (Més complicat, si tenim en compte què de cada dia es tenen els fills més tard)

    *Va, un desig material: Gaudir d´un piano a casa
    (Quan em toqui una primi o me´l regalin ;))

    Molt bona nit Xexu i no et tapis que encara fa calor!!

    ResponElimina
  11. Doncs jo no em vull morir sense haver anat a Austràlia.

    ResponElimina
  12. La meva fita abans de....és anar a passar un any sencer a Islàndia, viure totes les nits blanques i les llargues i eternes nits d'hivern. I amb tot aquest temps, escriure amb tranquil·litat un llibre, al mateix temps que m'impregno d'una terra que em va meravellar.
    Tot és possible.

    ResponElimina
  13. amb Sa lluna comparteixo l'escoltar un "hola padrina", sense tornar a Àfrica per una bona temporada, sense fer una París-Dakar (sudamèrica) dalt d'un camió, i sense algunes coses que no són publicables :)

    ResponElimina
  14. Puc desitjar no perdre les ganes de desitjar? Bona nit, Xexu, i molt bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  15. Jo dec ser molt aburrida Xexu..però jo això d'una frase negativa, jo no em vull morir....jo ,es que em conformo vivint feliç com sóc ara.....bé....ja gairebé estem a tocar de la diada, vaaaaaa però ho diré en positiu m'agradaria viure en una Catalunya lliure!. Em sembla que sóc una mica "sosa". Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  16. Doncs a mi m'encantaria nedar amb dofins,però no en captivitat,sino en algun mar on siguin lliures i jo tingui la sort de ser-hi. Em fascinen aquests animals!,la seva vitalitat,alegria,com es comuniquen...I un altre...,tornar a estimar i ser estimada,alhora...Mentre,anirem fent camí!.
    Bona nit Xexu!

    ResponElimina
  17. Ah!! En tinc una molt en sèrio que m'ha vingut ql cap fa una estona. Almenys un cop de la meva vida vull pujar a veure les llums del nord. L'aurora boreal des de Lapònia o desd'on sigui!!

    ResponElimina
  18. Buf... voldria poder viatjar fins a l'últim racó del món, conèixer fins a l'última cultura que l'habita; desitjaria poder entendre tots els punts de vista, descobrir què s'amaga darrera de la realitat que veiem... Desitjaria tantes coses impossibles de fer, que més val que em centri en aprofitar l'avui i l'ara.

    Bon post per reflexionar, XeXu.

    ResponElimina
  19. Quina llista tan xula està quedant!! :-)))

    ResponElimina
  20. No es per res però el sr Gasull on vol anar es a Islàndia.....les presses del dissabte :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No vols anar a Austràlia? Llàstima... tenies el viatge pagat... És igual, ja hi aniré jo! :-DDDD

      Elimina
    2. Ja està solucionat, demano disculpes. Si t'hi fixes, just a sobre la Kweilan parlava d'Austràlia, i m'he confós.

      Elimina
  21. Jo tinc clar que em moriré sense fer tot alló que voldria fer. Algunes coses probables i altament improbables: acabar la hipoteca, viure en una Catalunya independent, ser capaç de córrer una marató, apendre i apendre, fer un bivac a un cim veient els estels, fer la trevessia dels Pirineus, fer tots els 8000, viure en un món just. Tenir temps!!!!

    ResponElimina
  22. Veure món m'apassiona, però una de les meves destinacions estrella és l'Índia. M'agradaria anar-hi amb una persona molt especial, la meva companya ideal de viatges però li fa por anar allà i sense ella, no seria igual.

    ResponElimina
  23. JO vull acompanyar els que van a Nova Zelanda i Austràlia, guanyar un premi literari i arribar a veure Catalunya independent.

    ResponElimina
  24. Em conformo amb poc i ho sento que es repeteixi,però ara per ara el meu gran desig és veure que som lliures.

    ResponElimina
  25. Caram amb el post.... és per pensar-hi!! Però així amb poc temps diria que no voldria morir sense abans:

    - haver estat en tots els continents d'aquest planeta
    - haver tingut un fill o una filla amb una persona especial
    - haver-me sentit útil per algú i ajudar-lo

    amb més temps em sortirien més coses, per anar... aquestes en són unes poques.

    ResponElimina
  26. Mmmmm!...m'agradaria publicar un llibre i que fos llegit; veure feliços als qui estimo; poder compartir, de dona a dona, amb la meva filla; seguir sentint la complicitat que tinc amb el meu home; i, és clar, veure Catalunya independent...però segur que em deixo coses...ha,ha,ha...

    ResponElimina
  27. A mi m'agradaria poder treballar des de casa i ser la meva pròpia "jefa", poder passar més temps amb la gent que estimo i viatjar més. I per a mi mateixa i per a la resta del món, que tinguéssim cura per a totes les malalties.
    Encara que ens haguem de morir, que sigui d'una manera suau, sense patiments.

    ResponElimina
  28. Nova Zelanda? No era Islàndia? o és que ja hi has anat? i no ens ho has explicat!!! caram, caram. Si, de fet Nova Zelanda tb és molt xulo, la terra del Senyor dels Anells cinematogràficament.

    Mmmm, xò hi ha somnis que saps que si no els aconsegueixes no passa res xò tb hi ha d'altres que fan una miqueta més de mal, no? I aquests costen més de dir (almenys a mi) son d'aquells ben endins del cor i xq hi ha desitjos que son condicionats per temes materials com temps o diners, desitjos que son superacions personals xò que amb esforç els pots aconseguir i desitjos que son més difícils xq es poden ajuntar els dos tipus més altres condicionants.

    El meu desig és anar algun dia a Argentina, des de Iguaçú a la Patagònia i veure balenes. De fet tb seria recòrrer Sudamèrica en motxil·la.
    Ah, algú tb ho ha dit i me l'apunto, tenir un petit hort, això tb m'agradaria molt.
    I de fet, el meu desig seria ser mare (que no vol dir tenir un fill necessàriament).

    ResponElimina
  29. Jo no em voldria morir sense ser àvia. Abans deia que no em voldria morir sense veure les catarates del Niàgara, però la sort em va dur sense pensar un "xollo" fa 11 anys. Si parlo de viatjar, voldria veure Rapanuí i Stonehenge. Però, és que el món ha de ser tan meravellós que costa triar... Àvia, això!

    ResponElimina
  30. uf, que difícil... sempre em costa molt, fer llistes, i més encara triar el número u, però va, accepto el repte. ;)
    durant molts anys crec que hauria triat viatjar per tot el món, però ara, no sé si és l'edat o què, el que voldria abans de morir-me és tenir una caseta al camp amb espai per poder-hi tenir gossos (adoptats) i un hort. el típic dibuix de la infància, vaia.
    (com triomfen els horts, no? ;))

    ResponElimina
  31. Quina llista de desitjos més estupenda! ;) Jo no em voldria morir sense haver viatjat a Japó i haver visitat els parcs naturals de nord Amèrica, però també m'agradaria molt poder fer alguna dia un 3000!

    ResponElimina
  32. Jo amb poder publicar un poemari em conformo!

    ResponElimina
  33. L'arbre ja l'hi plantat i de fills ja n'he tingut. (Be són filles, però això és igual,no?)

    ResponElimina
  34. Doncs jo vull descobrir algun biomarcador que permeti poder fer pronòstics d'alguna malaltia abans que sigui massa tard (descobrir una vacuna revolucionària també em serveix), i després patentar-ho. M'agradaria obtenir prou diners com per poder fer possible que el tractament/vacuna traspassi les barreres del Primer Món i arribi a tots els qui la necessitin, i que encara em quedi un racó per fer un viatge per Europa de motxilla tot un mes. :)

    ResponElimina
  35. Jo vull fer un creuer pel Mediterrani.

    ResponElimina
  36. I tota la fantasia privada que tinc montada.

    ResponElimina
  37. A mi no m'agradaria morir abans de tenir fills (dos nens i dues nenes si pot ser) amb la persona que estimo i trepitjar uns quants països de l'Àfrica sub-sahariana i, posats a demanar, també Austràlia.

    ResponElimina
  38. Impressionant, sincerament. L'exemple de Nova Zelanda és dels que toca l'ànima.

    ResponElimina
  39. Com que ja he anat fent llista de tots els vostres desitjos, aquest cop no contestaré els comentaris un per un. Moltíssimes gràcies a tots els que heu participat explicant el que voleu fer sí o sí abans de morir. Ha quedat una llista molt xula i alguns dels desitjos són realment originals. És un privilegi llençar una pregunta a l'aire i rebre tantes respostes. Si voleu seguir desitjant, jo aniré ampliant la llista, la faré tan llarga com comentaris rebi. Moltes gràcies altre cop, aprofito per donar la benvinguda com a comentarista a la Galionar.

    ResponElimina
  40. Bona nit, Xexu:
    Ja he vist que has començat a confeccionar la llista però no em vull quedar fora. Així doncs...
    Jo vull ser una escriptora amb pedigree, ser valorada i reconeguda fins i tot més enllà de les nostres fronteres.
    Apa, doncs ja ho he dit!!

    ResponElimina
  41. Li he preguntat a en JOSEP LLUÍS i diu que a ell li agradaria molt visitar Jerusalem :-)

    Que el pots posar encara que ho hagi dit per mitjancera? (Jo li he explicat tot ben bé de que anava el post) :-))

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.