divendres, 21 d’octubre de 2011

A un mes de les generals

Quan era petit sentia dir als meus pares que anys enrere la gent tenia cert respecte a ETA. Deien una cosa que em sobtava, sembla ser que es comentava que si ETA matava algú, és que aquest algú n'havia fet alguna. Naturalment, ningú hauria de tenir dret a decidir sobre la vida dels altres, però en en aquest cas semblava que d'alguna manera els objectius de la banda s'ho mereixien. Això era al principi, és clar. Ja quan jo era petit, ETA havia deixat de tenir sentit.

Fa molt que ja no sóc petit, i des d'això que explico la banda terrorista ha anat fent una travessa pel desert convertint-se més aviat en una colla de mafiosos i extorsionadors. Hi ha hagut uns quants atemptats, sí, uns fets lamentables que em sap molt greu que hagin tingut lloc. Però per mi el pitjor del cas és que ETA fa molts anys que s'ha convertit en un argument polític, en una arma política, més aviat. Del país basc? No, dels partits majoritaris d'Espanya. El terrorisme ha estat número 1 del programa electoral d'uns partits que, curiosament, no han fet res per impedir la crisi en la que estem, ni faran res per sortir-ne. No han fet res de res. Però es preocupen pel terrorisme, que fa molta por. El terrorisme d'una banda agonitzant, perduda i sense motiu que només existia de paraula.

Vull dir una cosa. Potser sóc molt paranoic, però ho vull dir. Si ETA deixa les armes i desapareix perquè realment ja no té motiu de ser, benvingut sigui, millor per tots. Però el que més m'escama és que això passi en vigílies d'unes eleccions generals. Han tingut quatre anys per fer-ho i ens hem conformat amb una treva dubtosa. Per què ara? Per què quan queda un mes per les generals? Serà que el partit sortint ho té perdut i necessita un cop d'efecte? Ho sento, però estic fart de que ens enganyin i ens manipulin. No m'ho crec.

30 comentaris:

  1. Ja vinc de cal Ferran força pessimista, així que ara potser ho aboco tot aquí...

    Vivim en un país de merda (amb perdó) i tot, absolutament tot és mira en clau electoral. ETA era una arma electoral més, vinga a atiar l'odi per aquí, vinga a clamar a la por per allà (i que quedi clar, aquests energúments de la ETA ja es poden penjar tots una roca al coll i tirar-se al Nervión).

    La política espanyola (compte que la catalana no se n'escapa) s'ha convertit en un circ macabre en que, fins i tot les víctimes dels assassinats d'ETA han estat polititzades i ara es veu que han de jugar un paper clau en les suposades negociacions amb els terroristes. Amb tot el respecte i el condol que es mereixen aquestes víctimes, mai l'odi i el ressentiment han estat bones conselleres de les converses.

    Però clar, per això, els partits espanyols han anat col·locant moltes d'aquestes persones en càrrecs polítics... compensació a les víctimes o cinisme tot cercant la politització i polarització de la societat?

    Però bé, als catalans això ja no ens ha de venir de nou. I ja ens podem preparar. Ara que el Mundo, la Razón, l'ABC i tota la caverna mediàtica s'han quedat sense la seva joguina d'ETA encara dirigiran més directament (si és possible) les seves estilogràfiques i els seus canons cap a el "noreste peninsular". I què som nosaltres si no una politització del "problema catalán"? Ens utilitzen com a arma electoral que es van fument pel cap uns i altres a veure si arrepleguen algun vot més que el rival, i és que és tan fàcil dir el nom del porc als catalans i a la seva refotuda llengua, sempre et fa arreplegar algun vot i alguna simpatia per les espanyes.

    I si mai es trenca la pau social que hi hauria d'haver? La culpa serà dels nacionalistes catalans extremistes que imposen més del que Franco es va atrevir a imposar (si és que aquest va imposar alguna cosa, és clar, sota el seu punt de vista). I segueix-li fotent pel broc gros.

    I aquí, en comptes de mirar la cartera que la tenim buida, o de veure la magnitud del problema que tenim amb els nostres veïns ens encigalem a penjar a la quinta forca el senyor Quintana per parlar castellà a casa seva.

    Qui dia passa any empeny... però un dia ja no hi haurà forces per empènyer res.

    ResponElimina
  2. Tot i perdent les eleccions, Zapatero necessita esborrar el record que ens quedarà d'haver sigut un president nefast. Lògicament el haver aconseguit que ETA faça el comunicat de que deixa la lluita armada li ajuda. El que és preocupant és que passarà després de les eleccions. S'ha de tenir en compte que la política del PP respecte a ETA és totalment diferent. I si ETA torna a les armes, ja serà amb un altre govern.

    ResponElimina
  3. Mfff... no sé massa què dir. Tinc poca opinió sobre temes polítics, segurament perquè no m'interesso a llegir res sobre el tema, ni em crec massa res del que sento a la televisió. I menys ara que m'estic perdent tota la pre-campanya! (oh, quin greu que em sap...).

    Sens dubte és bona notícia saber que ETA no provocarà més morts per causa política, com tu bé dius, per molt que estiguessin "justificades"... mai no s'hauria de poder justificar un assassinat.

    Si això té o no a veure amb les properes eleccions, ni idea, la veritat. Jo no hi hauria ni pensat. Però ja dic que això no compta, perquè visc en un núvol, pel que fa aquests temes.

    ResponElimina
  4. Per què? Crec que és fàcil. Just a l'inrevés del que dius. No volen ser moneda de canvi a les eleccions i que ningú els utilitzi. Bàsicament això. Ara últimament no tenen sort en les seves aparicions. La passada vegada no recordo amb quin fet important va coincidir. Ahir, amb la mort del Gadaffi.

    Ah!! No sé si saps que fa poc em van demanar els del "Racó blaugrana" que si volia col·laborar amb ells per escriure opinions i si podien publicar els meus articles post partit. Doncs bé, que sàpigues que t'he citat (d'amagat) al meu article d'avui: http://www.racoblaugrana.com/opinions-barca/la-masia-i-iniesta/

    Apa, adéu!

    ResponElimina
  5. Diga'm innocent, però jo sí que m'ho crec. Segons la caverna mediàtica diuen que afavorirà a Bildu...Espero que vagi en bon camí.

    ResponElimina
  6. Jo, de tot això de les eleccions, només em crec l'anuni d'ETA. Ara, a veure què fan els partits majoritaris per encaixar el cop...què els demanara ara. Que condemnen la violència ballant sevillanes? Que canten el caralsol?

    ResponElimina
  7. Jo quasi que m'atreviria a dir que alguns membres d'eta son funcionaris que paguem entre tots. Està tot tant podrit que no et pots creure res

    ResponElimina
  8. Potser tinguis raó XeXu jo d'entrada vull creure-m'ho...no sé potser ETA no vol deixar les armes quan mani el PP i ha preferit fer-ho ara? potser això que dic és d'una ingenuïtat supina... el que si he observat és que al PP li feia molta nosa l'anunci d'ETA ....a ells ja el anava bé que seguís

    ResponElimina
  9. Primer de tot, ahir va ser un gran dia. Si, m'és igual tot el que hi hagi darrera, davant, enmig, és un gran dia. Deixen la lluita armada i això és gran, molt gran.

    Aquest matí parlavem el mateix amb els companys de feina i jo em feia algunes de les preguntes que fas. I m'ha agradat el que m'ha dit un company assenyat que sempre em dóna llum. Ell creu que això ara mateix no beneficia al PSOE, que no li donarà vots, xq la gent té moltes altres coses al cap (crisi, crispació, atur, ...) Per tant que electoralisme, de poc li servirà. Tb deia que desenganyem-nos, ETA deixa les armes xq està colapsada, xq ha perdut tot suport econòmic, polític i sobretot social. La gent ja no li té por i passa d'ells. Saben que el camí no és la violència. I finalment, ell que mai lloa els polítics em deia que ZP ha fet coses mal fetes, xò que en la gestió del terrorisme ha estat el millor. Ha sabut crear discurs de diàleg i alhora cullar-los amb persecució policial, ofegar-los econòmicament.

    M'agraden aquestes teories.

    I finalment, m'has recordat coses de la meva infància. Feia 5è, estava de colònies amb l'escola a Sant Celoni i els autocareros es van posar de vaga. Els profes van demanar als pares que ens pugéssin a buscar i els pares es varen organitzar, tots no podien per feina. A les 4 va haver-hi un atemptat a capitania del port i 10 minuts més tard, la ciutat era el caos per sortir i entrar. Els meus pares van arribar a buscar-me xq havien decidit agafar-se el dia i anar a Sant Celoni a passar el dia i dinar, però recordo que al vespre, a les 9 estavem tots a l'escola esperant que arribéssin nens amb famílies. Tb recordo l'atemptat a la Citroen, el vaig sentir o el de l'estació de Sants, quan feia COU i vam fer campana per anar a xafardejar, o les morts de Tomàs y Valiente i Ernest Lluch, importants a la facultat, o la de Miguel Àngel Blanco, tornant de colònies. Ja et dic, records que ara espero que ningú més tingui.

    M'és igual el que hi hagi darrera, ahir va ser un gran dia per l'esperança.

    ResponElimina
  10. Llegeixo els teus plantejaments i dubtes. Potser algun el compartim, però vull pensar que és el final.
    Em costa tant entendre qualsevol mena de violència, que potser m'enganyo.

    Jo tornava de treballar el dia de l'atemptat a l'Hipercor de Barcelona; entrava en cotxe per la Meridiana i vaig estar aturada unes bones hores a toca de Fabra i Puig. D'aquell dia, no me n'oblidaré mai.

    ResponElimina
  11. Molt interessants, les reflexions (de l'entrada i dels comentaris). És cert que, a aquestes alçades de la història, costa no voler veure estratègies i maniobres, però com a ingenu reconegut que sóc, m'afegisc a qui creu que, en principi, la cosa sembla anar de debò, i me n'alegre molt. La qual cosa no lleva que pense també que cal fer una lectura electoral del pas d'ETA, però diria que no en clau espanyola: en un moment vital per a l'esquerra sobiranista basca, aquest moviment dels etarres la legitima socialment d'una forma inqüestionable, i li dona a més avantatge respecte al PNB. Si es parlava que l'èxit de Bildu a les municipals no es traslladaria a les estatals, em fa l'efecte que la situació ha canviat radicalment (i jo seré dels que ho celebren). Realment, no en sé molt del tema, però trobe que convé parar compte a la singularitat de la situació social i política d'Euskadi a l'hora de fer qualsevol anàlisi, fins i tot --o, a hores d'ara, especialment-- electoral... Salut (i, en tot cas, Zorionak!)

    ResponElimina
  12. Jo també vull pensar que és el final, com diu FANAL BLAU, no entenc cap mena de violència.

    Suposo que, posats a deixar-ho, potser té raó l'ELFRI i han preferit dir-ho ara que no pas governant el PP.

    De totes formes, no crec que influeixi en els resultats electorals, la veritat. La gent està capficada en altres coses.

    ResponElimina
  13. Potser senzillament pensen que amb el govern entrant encara els hi aniria pitjor i els hi ha entrat la pressa...

    mon de mones!!

    ResponElimina
  14. Si em permets, faré una mica de propaganda d'un conte del meu blog que té bastant a veure amb el tema: http://elblogdelmaurici.blogspot.com/2010/05/en-segon-lloc.html.

    I pel que fa a si a l'oportunitat del moment, jo també crec que és massa casual, però ben mirat, millor això que res, no?

    Au, a reveure!

    ResponElimina
  15. És evident que ETA ho fa tot pensant en el rèdit que en pot obtenir, sigui quina sigui la seva situació, i que tot està calculat. Si la situació general d'Espanya fos una altra, potser en podrien obtenir més, perquè no crec massa probable que el PSOE aconseguiexi millorar els seus resultats. Ara el PP, s'haurà de mullar molt més. Si deixen de matar, sens dubte és una molt bona notícia. Una altra cosa, ben diferent, és que s'esborri del tot l'odi, la rancúnia i el dolor. i això sempre té un pes important. Fixa't si no en la Guerra Civil, fa 75 anys que va començar i el seu record i conseqüències encara perduren per moltíssima gent.

    ResponElimina
  16. més sospitós hagués sigut que s'haguessin esperat al 19 de novembre

    ResponElimina
  17. Jo no sé si tot está calculat, si les eleccions hi tenen a veure o no... no ho sé, ni idea. És fàcil pensar que sí, calendari en mà, però del cert no ho sabem.

    El que sí sabem és que Eta plega, aquest cop sembla diferent dels anteriors i sembla que sí, que va de debò. I el que m'encurioseix és com gestionaran els dos partits "grans" la nova Euskadi, la nova Espanya. Em sembla molt interessant (i ja era hora!) el nou panorama, sense l'ombra dels mafiosos etarres. Ja veurem com van les coses...

    ResponElimina
  18. Jo crec que el final ja el tenien decidit des de fa un temps ençà... però com tu dius, ara que s'acosten les eleccions generals calia fer alguna cosa. ETA era un argument polític, per no dir el principal argument dels programes electorals! El primer que vaig llegir a Twitter després de la "dissolució" de la banda va ser: "Esto es lo que nos ha dejado Zapatero, un país sin ETA"... i crec que amb això ja està tot dit. A un mes de les generals tothom fa el que sigui per obtenir un vot més.... I això fa pudor, molta pudor.

    ResponElimina
  19. Jo també ho havia dubtat, la veritat. És molt sospitós que facin aquest comunicat a tan sols un mes de les eleccions. Com a periodista, he de dir que jo també em sento profundament enganyada i que trobo que el periodisme d'ara ja no és el d'investigació d'abans. Avui, fins i tot els comunicats dels Mossos d'Esquadra són adornats, retocats i inflats fins a un límit espantós. I cap periodista es molesta en arribar al fons de la causa, ni en esbrinar ni en destapar res.

    Com bé s'ha dit per aqui, tot està calculat i ens enganyen constantment. I no sé si és preocupant o no, però és una cosa que cada vegada m'indigna menys. Com a periodista, algun dia faré algo al respecte. Espero! :)

    Tanmateix, tan de bo sigui el primer pas que ETA fa cap al camí de la pau i de la disculpa que deuen a tantes víctimes.

    ResponElimina
  20. Aquest és un tema força controvertit. És normal que hi hagi diferents opinions, i entenc que la meva visió pessimista i des del punt de vista que ens manipulen constantment i ens fan creure el que volen no sigui compartida per tothom. Que ETA deixi les armes és una bona notícia, se’ns dubte. Però res més. No s’acaba el terror, no ens hem lliurat del més gran perill de la nostra societat. En aquestes eleccions encara se’n parlarà com si fessin el típic atemptat a quatre dies de les eleccions. Però a partir d’ara què? Parlarem ja de les coses importants, o inventarem una altra amenaça fantasma? No demano que estigueu d’acord amb mi, només demano que no us creieu tot el que diuen els mitjans, ni que siguin els nostres, i no us deixeu menjar el cap amb coses que no tenen la importància que ens volen fer veure. Gràcies a tots per ser aquí i pels comentaris.

    Porquet, qualsevol persona que jugui amb el terror per aconseguir els seus objectius hauria de plegar veles. Això no hauria de passar mai. I la veritat, qui ens posa la por al cos és el govern, perquè ETA fa molt que no és el que va ser, com explicava. Llavors qui són els terroristes? Per mi, els governs actuals ho són, juguen a fer por per tenir-nos controlats, i com bé dius, tot el que fan és en clau electoral, des del dia 1 de la legislatura. Amb el terrorisme ha estat una carrera de fons per anar guanyant punts. N’hi ha prou amb farcir els mitjans de notícies sobre el tema, crear un problema que no existeix, i després apuntar-se ‘tantos’ a base de solucionar situacions que no tenen cap importància. Fer-se la foto amb una víctima dóna vots segur!
    Si no hi ha ETA, ja sortirà una altra cosa. Com que de catalans sempre en serem uns quants, per més callats que ens estem, sempre suposarem un mal de cap per Espanya. Això, almenys, és el que es vendrà als mitjans. Si no mira les crítiques que va rebre Artur Mas per no anar a Madrid el 12 d’octubre. Ah, és clar, criticar els catalans també dóna vots, a Espanya, i curiosament també aquí a Catalunya, en alguns sectors, no ho acabo d’entendre. Només parlen bé de nosaltres quan necessiten els vots de CiU per governar, per exemple. És molt fort, i són coses que no hauríem d’oblidar. Som una arma electoral igual que ETA, elements subversius!
    Realment, et veig pessimista, però és que el post d’en Ferran era per tancar-se a l’habitació i no sortir-ne. Ens n’anem una mica del tema si parlem de les imposicions i dels problemes actuals de Catalunya contra Espanya, però estic d’acord que problemes més greus tenim que crucificar una persona que no recordo que hagi actuat mai com a abanderat de la llengua i del catalanisme, o és que els que en fan mofa a les xarxes socials no recorden que Sopa de Cabra va decebre tota la jovenalla catalana perquè van voler cantar en castellà? Massa joves, oi? Vam ser nosaltres els que els vam fer una icona, ells no anaven de res. Saps que penso? Que som uns perdedors.

    Jpmerch, Zapatero és l’exemple més clar de que el poder corromp i que en realitat qui mana al món són els diners, i els que tenen els diners. No pintava malament aquest bon home quan va començar, fins i tot crec que va fer coses molt bones, en la mesura que era possible. I mira’l ara, marxant per la porta de darrere. Lamentable. És clar que li dóna vots i punts aconseguir això, la medalla se la penjarà segur! I és una de les últimes cartes del PSOE per mantenir la poltrona, que es veu fora ja. A mi el que em preocupa és què farà el PP ara. Si el seu programa es basa en gran mesura en el terrorisme, ara què vendran? Bé, que ja no és tan així, però recorda eleccions anteriors, no tenien programa, només una paraula: ETA.

    ResponElimina
  21. Yáiza, jo m’informo més del que hauria, però parlo de memòria històrica, ens van colant gols, i sembla que ens ho empassem tot, i ja està bé, home! Mai no és justificable que es mati a ningú, però bé que a les guerres es mata gent i els governs ho justifiquen, no hi ha més remei, oi? Però per què fas una guerra? Ningú té dret a decidir sobre la vida d’un altre, ho diuen al Senyor dels Anells i tot. Però que ETA sembla que darrerament treballés per encàrrec... això també t’ho dic. Tant de bo estigui molt equivocat, però crec que en sentirem a parlar a la campanya. I si no ho sentim perquè no estem al cas, doncs mira, millor, menys bilis que generarem.

    Jordi, és una altra manera de veure-ho, però no sé si creure-m’ho. Vulguin o no ser moneda de canvi, que és molt lloable, els utilitzaran igualment, i més si fan aquesta declaració tan poc temps abans de les eleccions. Jo penso que actuant, de la manera que sigui, per aquestes dates, ja estan condicionant els votants.
    He llegit l’article que m’envies, no sabia que col•laboraves allà, felicitats! Està bé l’article, però ja que expliques opinions meves, ja em podries citar, no? I a més, et semblarà bonic, el meu primer comentari és força assenyat, però si els teus lectors llegeixen el segon...

    Maria, ja he dit que em declaro molt paranoic, naturalment el que he escrit és una opinió personal, no hi ha motiu per no creure la versió oficial. I tant de bo que afavoreixi a Bildu.

    Efe, és una altra manera de veure-ho. O bé és una arma política, o bé és una gran putada que els fan als dos partits grans, perquè els deixen sense arguments. A veure si ara diran que no s’ho creuen i demanaran proves com les que dius tu. Mira, com a mínim veurem situacions esperpèntiques, que sempre fan gràcia.

    Garbí, no t’estranyis de res. Estic segur que hi ha molta gent ‘en nòmina’ que ens en faríem creus. Sense anar més lluny, sempre va bé tenir un cap de turc, oi? Doncs quan cal desviar l’atenció d’alguna cosa, surt una operació d’aquestes tan guais, i tot arreglat.

    Elfreelang, justament per aquest tipus de coses dic el que dic. Al PP li va molt bé l’existència d’ETA, des de sempre ha estat un argument per ells. El PSOE ha après a fer-lo servir també, és molt trist. Però han vist que si no ho feien es quedaven enrere. Què més voldria jo que viure en un món en el que podem creure el que ens diuen als mitjans, però tenint en compte que depenent de qui t’escoltes les versions poden arribar a ser contràries, ja desconfio de tot. Dels feixistes, i també dels que s’acosten més a les meves idees. No es pot confiar en ningú. Sóc molt pessimista i ho sé, un altre extrem del que dius tu, però és que estic fart de que ens prenguin el pèl.

    rits, tant com un gran dia... jo diria que és una bona notícia. ETA feia molt temps que no feia res. És ben cert que avui en dia les preocupacions de la gent van en un altre sentit, però comptava amb que els partits polítics també jugarien aquesta carta en les properes eleccions. La veritat és que tu estàs més al cas de política que jo, segurament tinguis raó, algunes coses es deuen haver fet bé i la banda s’ho ha vist magre i han decidit plegar. Si és així, és fantàstic. Ara falta que no en facin bandera i es venguin com a salvadors de la pàtria. Com ja hem dit, altres problemes tenim que pensar en això. Tant de bo el terrorisme no fos ni tema de conversa en aquesta campanya. Veurem el PP si té algun altre punt al seu programa electoral.
    Sento no estar tan emocionat com tu, eh, jo també recordo aquests atemptats, però no crec que hagin afectat la meva vida de manera significativa. Potser sóc un insensible, però per mi van passar i prou. Em sap greu, com ja he dit, ningú no hauria de poder decidir sobre la vida d’un altre, però tenint en compte que els governs fan la guerra sense tenir en compte les vides humanes, sembla que ja tot s’hi val. Sembrar el terror d’aquesta manera o d’una altra, per mi és igualment condemnable. Continua a baix

    ResponElimina
  22. Quanta gent ha assassinat ETA? Ni ho sé, segur que són molts, però les xifres ballen d’uns mitjans a altres. Però quanta gent fa desaparèixer el govern espanyol mateix (ja no cal anar a altres repúbliques bananeres)? Tothom que no interessa, se’l pelen o el fan desaparèixer. Els governs són impunes i quatre matats encaputxats mereixen tota l’atenció del país? Perdona’m, no pretenc ofendre’t, però no et creguis tot el que diuen als telenotícies. El que callen és molt pitjor que el que ens deixen veure. I això és el que a mi em fa pànic. Tots aquests noms que dius estan en la nostra retina. S’han preocupat de que així sigui, que no els oblidem. Ens els trauran a col•lació cada cop que calgui fer servir ETA com a arma política, que la faran servir encara que hagi desaparegut fa temps. Ara, no sentiràs un president del PP parlar de les morts de Franco, oi? Doncs això. I en aquest cas, Franco guanya per golejada estratosfèrica a ETA.

    Fanalet, entenc que hi ha records que fan mal, encara que espero que la teva queixa no sigui per l’embús que vas patir... que sí, que de violència no en volem de cap tipus, si en això estic molt d’acord, tolerància zero amb qualsevol tipus de violència. Però ens han ficat al cap que ETA és el dimoni, l’enemic públic de tot el país, i comparativament segur que han provocat menys morts que altra gent que no tenim en compte. La violència fora. Les bandes armades fora. Els exercits també fora. Però no ens deixem enganyar, si us plau. La nostra vida no canviarà en absolut perquè una banda que fa molt que no estava activa hagi dit ara que plega. En canvi, segur que tot això sonarà força a la campanya electoral.

    AlfredRussel, primerament deixa’m donar-te la benvinguda al Bona nit, encara que em sona que potser algun altre cop havies comentat. A mi m’agradaria creure que és un pas ferm i sincer cap a la desaparició de la lluita armada, i no fer-ne segones lectures. M’agrada aquesta teoria de que tot això afavoreix Bildu. Al País Basc li cal una esquerra sobiranista ben forta, aquesta opció ha perdut força els darrers temps, però es pot recuperar. Si la desaparició d’ETA els afavoreix, a banda de ser una bona notícia, doncs benvingut sigui. Tens raó que al País Basc la manera de pensar és molt pròpia i diferent, ells s’ho maneguen a la seva manera. La realitat basca és tan diferent que sembla mentida que des de Madrid no ho vulguin veure i segueixin amb la seva mentalitat imperialista i dient que tots som una mateixa cosa. No veuen que això no s’aguanta per enlloc?

    Assumpta, la importància del terrorisme en les eleccions que venen és molt menor que en anteriors comicis, però segur que recordaràs que anys enrere era el punt número 1 del programa. Ara estem tan fotuts que ni se’n parlava. Però ens han menjat tant l’orella amb el tema, i durant tan temps, que ara ho celebrem com si fos l’alliberament del pitjor dels problemes que ha tingut Espanya en tota la seva història. Sí, era violència i se l’ha d’eliminar, fer desaparèixer. Però en la història d’Espanya, ETA no deixarà de ser una taqueta cada cop més petita, i segur que els interessats en que no ho oblidem mai no desapareixeran fàcilment. A veure si almenys així, el govern es comença a preocupar dels problemes reals i no de les fantasies que els donaran vots. Segur que inventen alguna altra cosa.

    Sargantana, si tenien pensat plegar i han decidit avançar-ho per no topar-se amb el PP al poder, doncs mira, ja fan bé. Però seguiré pensant que hi havia un altre motiu per fer-ho ara. Potser no el que jo dic i sí el que diu altra gent per aquí, però casualitat no és.

    Maurici, he llegit el teu relat i he de dir que m’ha agradat molt. Anava llegint i al principi no entenia què hi tenia a veure, tret del paràgraf inicial, però mica en mica ho he anat veient i m’ha canviat la cara. Això que relates és justament el que vull dir jo, ens ho creiem tot, ens fiquen al cap que el terrorisme és el greu problema, i ja se sap que una mentida repetida mil cops, al final és torna veritat. Continua a baix.

    ResponElimina
  23. Manipulació, aquesta és la paraula. La situació és precària en molts aspectes, i fa temps que ens en queixem. Però mira, per un dia, no s’ha parlat de sanitat, ni ensenyament, ni res de res, només ETA. Però si feia anys que ETA estava inactiva. És una arma política, una cortina de fum. Les coses són útils fins que deixen de ser-ho, ara la banda terrorista ja no té raó de ser, però l’espremen fins el final. Bé, és que el tema m’ofèn. És cert que millor que no hi sigui que patir que poden atemptar, però per què en fem la notícia del mil•leni? Tant ens han rentat el cervell? Doncs sí, tant i més. Gràcies pel conte, m’obre encara una mica més els ulls. Per tots aquells que llegiu els comentaris, us recomano la lectura que proposa en Maurici. Val la pena.

    Josep Lluís, els actes d’ETA perduraran, està clar, encara que em sembla que per la meva generació ETA és una cosa de l’època dels pantalons de pana i la mitja melena. Senyal que des de fa molts anys no ha estat una banda que sembri el terror, sinó una arma en mans de la política que es mou segons bufa el vent. No sé qui se’n beneficiarà d’aquest alto al foc. Però que això perjudica el PP, d’això n’estic segur. He vist a ca la Zel les portades dels diaris ultradretans, i ja s’estan guardant les espatlles. En comptes de destacar-ho com la bona notícia que hauria de ser, encara demanen més sang contra la banda... qui és el terrorista aquí?

    pons007, no seria el primer cop que es fan veure abans d’unes eleccions i que decanten part del vot. Sembla que en vigílies de votar, tot s’hi val.

    Ferran, a mi no em sembla casualitat que surtin aquest anunci i d’altres just quan s’entra a la recta final de les eleccions, què vols que et digui. Però de què parlaran ara els partits si desapareix la més gran amenaça de totes, el terrorisme, ui mira com tremolo. A veure si ara parlaran de com resoldre la crisi sense perjudicar els ciutadans. O de millorar les condicions laborals, o d’habitatge. A veure si ara treballaran per l’estat del benestar! T’hi jugues alguna cosa a que s’inventen una nova amenaça fantasma?

    Alba, em temo que en alguns casos, ETA no és que fos una cosa per amagar els punts principals del programa electoral, sinó que era l’únic punt del programa. Convertint el terrorisme en el perill més gran del país, i menjant-nos el cap amb això, com han aconseguit fer als EUA, distreuen l’atenció d’altres problemes més reals i palpables que ningú no vol solucionar. El terrorisme, la gran amenaça. Però on volem anar a parar... Ja has vist, els de dretes no s’ho creuen que la banda es dissolgui, i segur que els socialistes s’apunten el punt a favor. Seguirà sent una arma, un argument. Molt trist.

    Anna Griera, la professió de periodista em sembla molt respectable, però em temo que als darrers temps, igual que la de polític, ha quedat molt desprestigiada perquè hi està massa lligada, són massa partidistes i han de respondre segons el mitjà pel que treballen. Sembla que això de donar la informació de manera naïf, tal com és, ja no es porta, i segur que tu ho saps millor que ningú. Com els polítics, els mitjans també aprofitaran aquesta notícia al seu favor. Tots sabem que s’haurien de limitar a donar-la, però no, la faran servir com a arma també. Es tracta de vendre. Està molt bé que et plantegis canviar les coses, ja sé que col•labores amb un mitjà independent, però suposo que ets conscient de la dificultat de fer les coses de manera correcta quan tot l’ambient conspira per fer-ho en favor dels interessos de qui sigui. Però a banda de tot això, està clar que és una molt bona notícia que ETA deixi les armes i s’acabi l’activitat de la banda. Que l’anunci sigui en període electoral, com aquell qui diu, condicionarà una mica el debat, però tant de bo sigui l’últim cop, que ja no hi hagi més morts per terrorisme, i que és en un programa electoral el fet de combatre’l. Millor que comencin a pensar en fer alguna cosa i no a lluitar contra amenaces fantasma.

    ResponElimina
  24. Buf, has tocat un tema controvers XeXu, que tal i com expressa l'extensió de la majoria de comentaris, dóna de què parlar!

    A mi tot plegat em fa pudor de resclosit. La veritat és que ETA, tal i com dius, fa temps que ha perdut la força/sentit que tenia, suposo que s'ha anat debilitant i els relleus que han agafat el comandament són d'una altra mena de gent. A mi sincerament em va sorprendre el comunicat i no m'ho acabo de creure del tot.

    Que això tingui relació amb les properes eleccions? per què no? tot és possible. Ara, també crec que els motius no els sabrem mai, igual com no sabem la meitat de jocs i manipulacions que fan els polítics/empresaris, que al cap i a la fi qui mou els fils dels polítics són les grans empreses i els calerons que tenen. Tot és qüestió d'interessos... jo sempre penso que qualsevol cosa que no s'entengui és que algú s'ha embutxacat diners i hi ha taaaaantes coses que no s'entenen!

    No sé, crec que no arribaré a enlloc amb aquest comentari així és que paro d'escriure ja que sinó t'ompliré això de paraules buides i a mi m'agrada dir coses! :P

    ResponElimina
  25. XeXu, la meva queixa no ve per l'embús, m'esgarrifaria queixar-me per això. Recordo les hores, com una situació impactant, incerta, desconcertant. Fa molts anys i em va trasbalsar.
    Estic d'acord amb tu, hi ha dimonis molt més perillosos.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  26. Com ja han opinat altra gent, jo també penso que ho han fet ara bàsicament perquè les circumstàncies acompanyen i per evitar fer-ho durant un mandat del PP (t'imagines la de vegades que ens recordarien que sota el seu mandat "ETA se rindió" ?????)

    De fet, no fa gaire ja va haver polèmica perquè un membre del PSAN va dir que no volia que ETA es dissolgués perquè anava a guanyar el PP a Espanya.

    ResponElimina
  27. Estava clar que la fi de les armes estava al caure i veient que a la pròximes eleccions guanyarà el PP segur, suposo que van trobar que era més bon moment ara que en els pròxims quatre anys blaus. En tot cas, és una notícia més que bona, encara que com dius tu ens mostri una vegada més que els polítics els importem ben poc els ciutadans i que se serveixen del que sigui per intentar guanyar vots. El nivell dels nostres polítics és ben trist, quina llàstima.

    ResponElimina
  28. Eleccions o Nelson Mandela, no ho sé... Ni ho vull saber. No m'ho plantejo.

    Penso en una pel·lícula de què em van parlar no fa gaires dies (em sembla que és espanyola i em sembla que es titula "Lobo" o "Topo", però no n'estic segura...). A la pel·lícula s'arriba a dir que si la policia/govern no posa fi a ETA és perquè a la policia/govern ja li va bé tenir una banda terrorista que els faci quedar a ells com als bons. Si és cert o no, no ho sé, però també fa pensar, no trobes?

    ResponElimina
  29. Persona, crec que podem estar d’acord amb que l’anunci en aquest moment històric no és gratuït ni casual. Més enllà d’això, tot són suposicions. Ara diuen que ho fan pel bé de Bildu, que això afavorirà el partit als comicis. Si és així, encara ho entendria. Si és per afavorir o perjudicar a algun dels altres partits espanyolistes, ja no m’agrada tant la idea. De totes maneres, és com dius, no crec que arribem a saber la veritat, com de tantes altres coses. Hi ha massa que ens amaguen, i prou que ho sabem. Però no interessa que ho sapiguem, així que hem d’anar tragant. Les paraules que dius no són buides, van bé per anar donant voltes a les coses, i sempre s’arriba a bones conclusions.

    Fanalet, ja m’ho penso que no era per això. Entenc que els moments d’incertesa, quan no tens possibilitat de saber què dimonis està passant, han de ser molt durs. No es pot esborrar fàcilment.

    Carquinyol, són petites o grans coses, però els indicis apunten de que políticament, la dissolució de la banda no deixarà indiferent. El que hauria de ser una notícia que alegrés a tothom, que es congratulessin perquè no hi haurà més morts, es converteix en més motiu de baralla, tots deuen estar pensant com fer-ho servir al seu favor. Abans hi havia ETA i era de gran utilitat política. Ara que no hi és, com ho fem servir igualment?

    Barce, la notícia és bona, ens n’hem d’alegrar, però així com ningú no n’ha de fer bandera, ho hem de considerar acabat i ningú no ho ha d’aprofitar per dir que no s’ho creu i que cal mantenir l’alerta. El discurs canviarà per força, però que seguiran sent un argument polític, quan a la pràctica ja no importen, això és un fet. Com dius, fan pena els polítics que tenim, fa molt temps que l’únic interès és mantenir la poltrona. La política ha esdevingut un concurs de la tele, es tracta de convèncer molta gent perquè et voti mitjançant sms o alguna cosa així, de tal manera que puguis continuar al programa. Si et segueixen votant, et mantens allà i guanyes més diners. Si perds, t’eliminen i puja un altre a liderar el programa. Però nosaltres som mers espectadors i votants de pa sucat amb oli. D’això en podria fer un post, oi?

    Núr, la pel•lícula es deia ‘Lobo’ i crec que hi sortia l’Eduardo Noriega, oi? No l’he vista, però a mi em sembla claríssim que aquesta conclusió és certa. Perquè uns siguin bons, uns altres han de ser els dolents. Si he fet aquest post és perquè per mi ETA no són els més dolents de la pel•lícula. La gent se n’alegra molt, però jo m’alegraria molt més si tot el congrés dels diputats en pes digués que plega i que deixa de manipular, estafar i riure’s de nosaltres. Per mi ETA sempre ha estat un mal menor, i crec que si li tenim tanta por és perquè ens han menjat el cap amb mil històries. Ens ho acabem creient tot. Però que a polítics i policia li anava de perles la banda per amagar les seves vergonyes, això està claríssim. A veure què faran ara.

    ResponElimina
  30. T'he de donar la raó en vàries coses: és cert, tan com un gran dia... potser em vaig passar. I si, hi ha problemes molt més grans. I si, a saber de quina manera ho faran servir. I si, tampoc m'ha marcat la meva vida aquells atemptats, xò tinc massa memòria a llarg termini.

    Però mira, penso en la gent que ho ha patit, en la gent que sols per pensar d'una manera i treballar d'això podien estar amenaçats de mort. T'imagines que per treballar en el que treballes i fer-ho com ho fas algú et volgués assassinar? Cert que ara ja no estan en això, xò i què, no trobes que és un pas. CAp a on... ja es veurà.

    I no crec que la gent s'oblidi dels temes que ara els preocupa. Perquè son diaris i punyents.

    Ja veurem què passa, no? a mi em neguiteja molt què pot passar a partir del dia 21. No serà un bon dia per anar a treballar

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.