dissabte, 15 d’octubre de 2011

Perdona, com et deies tu?

Llegia ahir a l'Ara una notícia que em va sobtar i de seguida vaig pensar que n'havia de parlar. I no, no m'estic referint a les interessantíssimes declaracions de Coentrao explicant que Cristiano Ronaldoun hort a casa seva. Es tracta d'un estudi que diu que practicar sexe pot produir amnèsia global transitòria, és a dir, que pot esborrar la memòria de les 24 hores anteriors. Es veu que han detectat algun cas i s'han posat a investigar-ho, una dona que va anar al metge explicant que havia tingut unes relacions sexuals molt satisfactòries (sortosa ella), i que no recordava res del que havia viscut el dia anterior. No saben ben bé perquè és, però creuen que pot ser per un mal funcionament d'unes vàlvules de la vena jugular que fa que no arribi prou sang a les zones on es forma memòria.

Sincerament, jo penso que es tracta d'una de tantes amenaces que corren per evitar que la gent practiqui sexe, per posar la por al cos, però què voleu que us digui, tampoc sembla que els danys siguin tan greus ni irreversibles... tenint en compte que molts cops tenim una vida rutinària i avorrida, oblidar-ne algunes hores a costa de passar una bona estona no em resulta tan mala idea. Això ja depèn del que cadascú valori els seus records. Això sí, diu que el col·lectiu més vulnerable és la gent entre 50 i 60 anys. Així que ja sabeu, aneu amb compte. O no.

*El títol del post és una altra de les frase en conya que dic sovint, aquesta és per quan algú es queixa de que no li faig cas, o en situacions similars. Si no les explico no m'entén ningú!

37 comentaris:

  1. Amnèsia de 24 hores? Quina amnèsia tan curta, no? No ho havia sentit a dir mai... S'inventen cada cosa! :-P

    Ja sé que no té res a veure però quan jo era molt joveneta la cosina d'una amiga meva deia que "si comes por la calle te vas a quedar soltera"... ai, encara ric quan me'n recordo!

    Quedar-se soltera era una amenaça terrible!!... I a mi em feia gràcia anar menjant tranquil·lament un croissant, un entrepà, un gelat... i va resultar mentida :-DD

    ResponElimina
  2. Per cert, molt xula la foto de Cristiano Ronaldo hehehe

    ResponElimina
  3. Jo no m'ho crec gaire o gens, no és que no em cregui que algú li hagi pogut passar una cosa així, això de l'amnèsia, vull dir, però vés a saber si la causa és la que diuen. Potser s'havia menjat un gelat pel carrer i en comptes de quedar-se soltera li ha vingut amnèsia...

    Clar que potser sí que l'estudi és seriós. No ho sé. Però aquestes relacions causa efecte... si no estan molt ben estudiades, poden induir a moltes falsedats.

    A mi no m'ha passat mai i ja faré 60 anys aviat! ;) I ara no sé si això és bona senyal o un bon desastre... hehehe

    Ah! I tot i que jo rarament em queixi si no em fan cas... si algun dia em dius la frase del títol, (ja t'aviso des d'ara) crec que t'enduràs un calbot! I mira que acostumo a ser pacífica, però això de I tu com et deies? I a sobre en pretèrit imperfet d'indicatiu... :)

    ResponElimina
  4. Ara mateix no recordo què volia escriure... ostres!
    Diuen si l'amnèsia és selectiva?
    Una abraçada somrient!

    ResponElimina
  5. Doncs a mi em convé molt, el sexe, per oblidar els alumnes de les 24 hores anteriors ;D I em falten 5 anys, per tant, estic en situació de risc, apa. Me dic Cantireta, per cert...

    ResponElimina
  6. Quines coses!! Jo faré l'apunt mèdic dient que no veig la relació entre el bon sexe i les vàlvules de la vena juguoar, de la mateixa manera que no entenc massa com un problema en aquesta vena (que s'encarrega de TORNAR la sang del cervell al cor) pot dificultar l'arribada de la sang a algun punt del cervell. Misteris del periodisme...

    Ara que ja he fet el repel•lent he de dir qur la notícia m'ha fet certa gràcia... A mi tampoc no em faria res oblidar unes horetes de la meva vida si és a canvi d'això!!

    ResponElimina
  7. jo diria que et conec d'alguna cosa però ara mateix no recordo res......

    ResponElimina
  8. Típic estudi que crida l'atenció, que et llegeixes... o no, i que, sobretot en aquesta ocasió, oblides en un plis. Res, Pepitu, ni cas.



    Pepitu?

    ResponElimina
  9. Jo ja sabia que practicant això, els ulls se't poden quedar en blanc, però no que el que es podia quedar en blanc era la memòria. Per cert, reitero la meva enhorabona pel premi obtingut, t'ho mereixes.

    ResponElimina
  10. Jo crec que aquest estudi és rigorós. A mi una vegada se'm va oblidar que tenia el sopar al foc. Els danys van ser irreparables perquè també vaig oblidar el telèfon de TelePizza.

    D'això ja fa temps, amb els anys la memòria m'ha anat millorant, no sé ben bé per què.

    ResponElimina
  11. d'acord, apuntada la recepta per aquells dies horrorosos que vols oblidar!!!

    ResponElimina
  12. VOls dir que no és que hi ha sessions de sexe que millor oblidar?? Què és millor no recordar mai més, sigui pel qui sigui pel com... ;)

    ResponElimina
  13. Deixo una forta ovació a Jp, que m'ha fet riure, com acostuma a fer! Gràcies Jp!

    ResponElimina
  14. O sigui... que si volem oblidar un dia d'aquells tan i tan asquerosos ja sabrem com fer-ho, no? tenim dues opcions: sexe o pressionar la jugular.

    Clar que... a part d'aquesta dona, que potser tenia tan colesterol que la sang no podia córrer ni volguent, li ha passat a algú més?

    ResponElimina
  15. Vols dir que aquesta dona no havia begut alguna cosa (per posar un exemple... diem que Jack Daniel's "a palo seco") abans d'acabar tan satisfeta sexualment? vols dir que no era per això que l'endemà no recordava res? A la notícia ja ho posava si el metge li va preguntar si havia begut? A vegades els detalls més insignificants esdevenen els més significatius...

    Que com em dic??? perdona, què vas fer anit??? ;p

    ResponElimina
  16. Alba, Alba em dic! :P
    Jo no sé si aquest estudi deu ser de veritat o bé ja són els primers símptomes d'un Alzeimer avançat... Afecta dels 50 als60 anys... que collons de sexe!!! això és cosa de l'edat!!!

    ResponElimina
  17. Home, doncs quina crack aquesta dona, o més ben dit quin crack l'home en qüestió que li va fer perdre literalment el cap! ;)

    Ara que no sé jo....aquests estudis surrealistes, aviam quants casos s'han donat per número d'habitants? Només hi han hagut casos als Eua o també a casa nostra? Falten dades!!

    ResponElimina
  18. Doncs mira igual tenen raó amb això de l'amnesia temporal...això implicaria però afegir gent de totes les edats , i això explicaria la poca memòria que té la gent en general quan va a votar...hi deuen anar després de fer sexe...deu ser això segur!

    ResponElimina
  19. Jo crec que aquesta dona tenia alguna cosa rara al cap, en sèrio. Deixant de banda els comentaris irònics de per aquí dalt, que m'han fet riure uns quants, practicar sexe és i ha de ser una cosa natural i satisfactòria.
    Qui ha fet aquest estudi s'avorreix molt... o fa massa temps que no practica! :P

    ResponElimina
  20. dons si m'ha pasat..no ho recordo
    ejjeje

    ;-)

    ResponElimina
  21. Ah!! Per això mai me'n recordo del nom de tantes i tantes i tantes i tantes i tantes i tantes (segueixo) ties amb les que m'he anat al llit... Gràcies doctor XeXu! :-)

    Ostres, no havia llegit això de l'hort del CR7. És que cada vegada els hi posen les coses més fàcils als de Crackòvia!! "Y si no me abre salto la valla". Uff!! No té despercidi!

    ResponElimina
  22. ja t'ho han dit, però ara entenc el perquè de la meva mala memòria :) per fi una explicació científica! quin descans! ^^ ah! i que duri! :D

    ResponElimina
  23. va ser inevitable fer un reenviar quan vaig llegir l'article.
    potser ara, amb els amics, serà divertit i excusable no recordar què ens haviem de dir.

    ResponElimina
  24. Xexu, primer de tot, felicitats pel primer premi! ets un crack i te'l mereixes! :)
    i pel que fa a aquest post, reafirma la meva teoria que hi ha gent molt rara. Començant per la persona que va decidir anunciar que el CR7 té un hort. esperava que algú s'ho creuria?? aix quin riure! i després, això dels estudis que es fan avui dia, també tenen tela. Clar, com que ja està tot inventat, ara es dediquen a investigar tonteries...
    Jo no veig la relació entre el sexe i l'amnèsia, però, sigui com sigui, val la pena córrer el risc de perdre la memòria a canvi de bones relacions! :)

    ResponElimina
  25. No parece que practicar sea la causa de la perdida total de la memoria, sera el alzheimer no??.
    feliz semana.

    ResponElimina
  26. Moltíssimes gràcies a tots pels vostres comentaris, m’heu fet riure molt! No dono cap credibilitat a la notícia, com podeu pensar, però em va fer gràcia quan la vaig llegir i la vaig voler compartir. Ha valgut la pena per poder llegir les vostres ocurrències. Que trapelles que sou alguns i algunes...

    Assumpta, també penso que és una invenció, però què vols, fa certa gràcia. De vegades les notícies dels diaris tenen tela. Em va fer gràcia fer-ne un post, ja veus. Està claríssim que jo em quedaré ben solter, si la cosina de l’amiga tenia raó, però no ho acabo de veure... m’has fet recordar un altre cas d’aquests que no sé d’on surten. Era de quan treballava en un restaurant de ben jovenet, quan escombrava, la mestressa em deixava anar ‘no m’escombris els peus que la sogra no m’estimarà’. No ho vaig entendre mai, però la frase se’m va quedar. A que està guapo en Cristiano a la foto? Com pots pensar, no vaig triar-la a l’atzar...

    Carme, encara que sigui veritat, un cas entre milers de milions de persones no seria motiu suficient per fer-ne una amenaça. A més, tal i com explica l’article mateix, el sexe és més per vendre la notícia que per una altra cosa. Posa a aquesta dona a aixecar pesos d’halterofília i ja veuràs com perd la memòria igualment. O perd les ganes d’anar a explicar al metge que ha tingut unes relacions magnífiques. Que hi ha gent per a tot...
    Però bé, en cas que fos veritat, mira-ho pel cantó bo, d’aquí poc podràs descontrolar tant com vulguis que no tindràs perill de perdre cap record. Si no el ‘Col•lecció de moments’ se’n veuria molt afectat, que d’això va la cosa!
    Ja veig que em puc guanyar un calbot, i per tant me n’hauré de guardar prou de fer segons quines brometes, caram, quina pell més fina, hehehe.

    Ventafocs, tu el que ets és una espavilada! Em temo que no, que si només oblides el que anaves a dir aquí, llavors no cola!

    Cantireta, si cal fer un sacrifici sexual per tal d’oblidar coses que realment ens pertorben, escolta, el fem i llestos. Que els alumnes et fan la murga en excés, doncs escolta, ja saps, a posar-s’hi, i almenys els dies acabaran amb un somriure. El que passa és que no sé si hi farà més el no recordar com t’han atabalat o el bon sexe...

    Yáiza, dius una frase que em sembla la més explicativa de totes: ‘misteris del periodisme’. I és que quan la gent que no sap ni de què parla ha de fer cròniques de certs temes, en deixen anar cada una... Si és tal com expliques, la notícia no tindria cap sentit i entenc que l’estudi ho tindrà en compte, perquè si no és així, potser que es facin mirar aquesta credibilitat. Però bé, del que es tractava era de riure una estona, la veritat, si vaig fer-ne un post és perquè em va semblar una ximpleria que em feia gràcia, més que per la veracitat que pugui tenir.

    Garbí, ja ho diuen que la memòria procedural cursa per altres vies. En realitat no saps qui sóc, però com que tens per costum entrar per aquí i comentar, ho has fet de forma mecànica, si ja ho entenc.

    ResponElimina
  27. Ferran, escolta, si em dius Pepitu, felicita de part meva al nòrdic, d’acord? I per cert, ja has oblidat l’estudi aquest? Caram, torna’l a felicitar!

    Home Josep Lluís, ara no sé si ho dius de forma irònica això de felicitar-me pel premi... m’acabeu d’atorgar un premi al blog més reflexiu i ara surto amb un post tan ximple com aquest... Jo no em crec massa això de la ment en blanc, si fins i tot és difícil aconseguir que se’t posin els ulls en blanc... això no s’ho creu ningú.

    Jpmerch, sort que ens ho prenem amb humor. Et diré que a mi també se m’ha oblidat algun cop que tenia el sopar al foc, i no precisament pel sexe, així que aquesta gent haurien d’ampliar l’estudi a veure si amb trucades telefòniques llargues també pots perdre la memòria.

    rits, com a recepta em sembla molt millor que beure per oblidar, no creus?

    Laura, això que dius també deu ser cert, però segons l’estudi, si vols oblidar una mala sessió de sexe, el que has de fer és tenir-ne una de bona ràpidament. Així que ja saps, tingues talc a mà...

    Elur, a l’article no mencionen que li hagi passat a ningú més, cosa que no fa massa creïble la cosa, la veritat. Però el que jo faria seria modificar una mica les solucions que tu proposes per oblidar un dia horrorós. Mantindrem la de practicar bon sexe perquè, collons, potser no oblidem el dia de merda, però ens quedarem ben a gust. Però l’altra seria millor si pressionem la jugular d’algú altre, el que ens ha fet tenir un mal dia, per exemple. Què me’n dius? També ens quedarem ben descansats.

    Guspi, jo confio en el saber fer dels metges, que per sistema han de ser desconfiats i fer moltes preguntes, perquè com diu el savi doctor House, tothom menteix. Segur que li va preguntar si havia begut, dona. Com també segur que li va preguntar si estava tarada del cap. Té tela la història. Espero que l’estudi tingui bones bases, però no em sembla que la revista on està publicat sigui de les més reconegudes, la veritat.
    Com? Ahir a la nit? Doncs ara mateix no caic en què vaig fer...

    Alba, ves amb compte que per aquí corre alguna gent que es troba en aquest rang d’edat i et poden saltar a la jugular, a veure si després seràs tu la que no recordaràs coses, i no serà precisament pel sexe!

    Barce, aquesta dona volia presumir de semental i no sabia com, ja es veu. És clar que li falten dades a l’estudi, si falla més que una escopeta de fira. No dic que no pugui ser una cosa que pugui arribar a passar, però no pel sexe, sinó per un exercici intens en general. I en tot cas, si passa en un cas entre deu milions de persones, tampoc no és una notícia per sortir a un diari!

    ResponElimina
  28. Elfreelang, acabes de trobar una explicació molt vàlida als resultats electorals que es solen obtenir. Hem de començar a fer campanya perquè la gent entengui que la jornada de reflexió és per reflexionar, que no és el mateix que fer flexions repetidament!

    Persona, primerament sigues molt ben vinguda al Bona nit, o hauria de dir bentornada? Ara no ho sé. Em sembla que no massa gent posarà en dubte les teves paraules, almenys jo no, és clar que el sexe és una cosa que ha de ser ben natural i satisfactòria. En fem broma, però això no vol dir que cadascú no li doni la importància que es mereix. Aquest post no era per parlar-ne, sinó per comentar un article i un estudi que per mi no tenen ni cap ni peus i que em va fer gràcia compartir. La veritat és que els comentaris m’han fet riure molt.

    Sargantana, uf, que difícil això. Oblides que has oblidat? Oblides que has tingut sexe? Que complicat.

    A veure Banyeres, que no cola, que sé positivament que tens una memòria de peix, i aquí l’Assumpta ho podrà corroborar això. Bé, o això, o és que oblides tantes coses perquè ets una ‘fiera’ de veritat...
    Atents al Crackòvia d’aquesta nit, perquè alguna referència n’han de fer, no? Sortirà en Cristiano fent de pagès segur. I potser serà l’estrena d’en Coentrao al programa, que la veritat, no em sembla particularment difícil d’imitar, amb aquestes pintes que porta.

    Clídice, quan la ciència no pot explicar una cosa és que encara no hem trobat la manera de fer-ho, però sempre acaba sortint, sempre. I ja veus, ja tenim excusa per poder oblidar les coses, i que a sobre ens felicitin!

    Color camaleó, jo no solc enviar notícies a la gent, però em passa una cosa similar pel que fa a posts. Llegeixo alguna animalada d’aquestes i penso que ho he de posar al blog, hi ha d’anar! Potser només us podré posar l’excusa de per què ho he oblidat a vosaltres, però ja valdrà.

    Anna Griera, gràcies per les felicitacions, els cracks sou vosaltres que feu aquest blog molt més interessant del que és. La persona que va anunciar que en Ronaldo té un hort és en Fabio Coentrao, jugador del Madrid des d’aquest any (de dubtosa reputació) que a més és company seu de nacionalitat i de selecció. Presumptament amics, però a mi em sembla que és dir molt, i més després d’aquestes declaracions tan lamentables. Com deia l’amic Jordi, els ho posen facilíssim als de Crackòvia.
    Jo no dono massa credibilitat a aquests estudis tan estrafolaris. Com que estic en el món de la ciència sé que molta gent es dedica a buscar tres peus al gat i que les dades sempre es poden encarar cap on interessa. Que hagi posat en un mateix post aquest estudi ‘científic’ i les aventures de l’amic Cristiano Ronaldo ja us pot donar una idea de que m’ho prenc com una broma. El que m’ha agradat és que vosaltres també ho prenguéssiu com a tal, he rigut llegint els comentaris i contestant-los.

    Ricardo Miñana, benvingut al Bona nit. Jo penso que més que Alzheimer o culpa del sexe, el que tenia aquesta dona era molta tonteria a sobre.

    ResponElimina
  29. Ostres, potser ja vaig tard, però ahir després d'escriure el meu comentari no hi va haver manera d'enviar-te'l amb èxit. Així que el vaig copia i guardar per avui, i ja que el tenia te l'envio sense mirar massa el que s'ha afegit des que el vaig escriure jo. Espero no repetir massa.

    Si ja dic jo que n'hi ha més fora que dintre! No crec que tingui cap pinzellada de rigorós tot això, ara com a mínim ens ha fet somriure una mica i treure'n "xispa". Que un bon polvet sempre s'agraeix, això està clar. Que malgrat tot n'hi ha que més val oblidar-los, també. I que tant de bo funcionés això d'aquesta paia i ho poguéssim triar. Que quan tenim mal de cap, prenem un analgèsic i marxa, ho tenim bastant clar. Però que quan tenim un mal dia, una estona de sexe ens esborri les 24 hores anteriors, això ja em sembla que no. I a més, llavors igual oblidaríem totes les coses bones que també vivim, que carai, que no tots els dies són una tragèdia. Encara diria més, a vegades el sexe és el remat d'una jornada inoblidable, o no?

    ResponElimina
  30. Aaaaah! Ara entenc aquestes llacunes mentals que tinc... així que ja tinc la justificació per quan m'oblidi d'algun aniversari o d'alguna data assenyalada (cosa que em passa massa sovint).... clar que aquesta excusa no sé si és molt útil per a fer-la servir davant de la parella...

    M'has fet riure amb la foto del guapo i ric!

    ResponElimina
  31. No volia pas semblar grollera!! Però és que hi ha coses ben curioses. Es gasten els diners en estudis que es podrien ben bé estalviar... estudis que semblen acudits!

    Gent de 50 a 60 anys: Perdó, perdó, perdó!! -:P

    ResponElimina
  32. Deixa't de romanços i fem-ho! Ep, que no t'ho dic a tu, ho dic en general. Vols dir que aquesta dona que ha patit l'amnèsia no té alguna cosa a amagar i per això ha tret el tema suat de l'amnèsia. Posat a oblidar, jo tampoc recordo que vaig fer ahir, vés... De totes maneres no estic en el grup de risc (i encara em falta força!!!), així que practicaré... quan pugui i/o quan vulgui.

    Per cert, apuntat això, que l'he canviat: http://elnoulaberint.blogspot.com/

    Petons.

    ResponElimina
  33. Laura T., si pogués ser un mètode selectiu, és a dir, fots un clau per oblidar el que vols, seria fantàstic. Però em temo que no és així. T'imagines? Seria genial. Però bé, tot això sona a ximpleria, encara que li hagi passat a una persona i sigui cert, és un cas entre milions. No penso que ens n'haguem de preocupar. I sí, com dius tu, el sexe sovint és el remat a un bon dia, o senzillament a una bona estona. Si ja no has viscut aquests bons moments previs, potser ni tant sols en tens ganes.

    Porquet, tu m'has fet riure a mi amb això de que amb la parella no seria massa bona excusa, sobretot si ella no sap res d'una estona de fantàstic sexe! Com a excusa pels altres està bé. Per la parella haurem d'inventar una altra cosa...

    Alba, si cap dels cinquantins de la sala no ha demanat el teu cap en una safata de plata, pots estar tranquil·la.

    Ariadna, caram, m'has sorprès, la primera frase semblava una proposició en ferm! Jo que ja em descalçava... No havia pensat en l'opció que dius, que la tia s'inventés una excusa per no reconèixer alguna cosa de les 24 hores anteriors, ves a saber! Hi ha gent per a tot.
    Com que estem lluny del grup de risc... a discreció!

    ResponElimina
  34. A mi m'agradaria saber en quin coi de posició estava aquesta dona perquè per la pressió a la jugular no li arribés sang al cervell...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.