divendres, 2 de setembre de 2011

Nit d'un dia qualsevol

M'aixeco amb molta son, com sempre justet de forces el divendres. Quan surto al carrer, em trobo una dona fumant al costat d'un camió de bombones de butà aparcat a la vorera. Deixo anar un 'molt bé!', més alt del que volia i li dedico una mirada desaprovadora. Avui vaig a la feina en cotxe, la carretera torna a estar plena que és setembre. Els conductors van bojos, tenen poca paciència, i jo encara em poso nerviós al volant. En començar la feina m'adono que no teníem preparat el material necessari per la feinada d'avui. I no perquè no haguéssim tingut temps ahir, que era quan tocava fer-ho. Corre a fer-ho d'urgència. I a banda d'això, les collonades típiques de cada dia, ja pots cansar-te de dir una cosa, que sempre fan el que volen. La tarda s'allarga estúpidament perquè ens han tret la jornada intensiva abans d'hora, i ens hem d'esperar per fitxar. Quin avorriment. Converses d'escàs interès que em trepanen el cap i un llibre tediós que no s'acaba mai. I a sobre haver de passar a buscar uns papers al taller que ni tant sols sé per a què serveixen.

Però avui tot això és igual, les petites desgràcies quotidianes no tenen el mateix sentit, perquè avui tenim sopar de celebració, que no de comiat, i tot anirà bé. De comiats cap ni un, que no calen. De celebracions, totes les que s'escaigui. Un dia qualsevol pot acabar en una gran nit.

22 comentaris:

  1. Ja se sap que qualsevol nit pot sortir el sol!

    Que vagi molt bé!!

    ResponElimina
  2. Jo aquests "molt bé!" però dits fort expressament els dic als amos guarros dels gossos que els deixen evacuar a les portes de les cases...

    Al lloc on vas a sopar hi ha aire condicionat? Podem venir? Ens portarem molt bé, de veritat :-)

    ResponElimina
  3. Que passis una molt bona nit, Xexu, em sembla que la necessites. T'envio un somriure, esper que contagiós...

    ResponElimina
  4. Almenys la nit serà ben diferent que el dia...bon sopar!

    ResponElimina
  5. És el sopar de celebració de la companya que marxa?? De celebració per haver-vos conegut i per haver passat bons moments junts, i els que vinguin...Tots els dies s'haurien de despedir amb finals rodons.

    Disfruta'l molt, passa-t'ho rebé i que sigui una gran nit!

    ResponElimina
  6. Espero que sigui una gran nit! Que t'ho passis molt bé, XeXu!

    ResponElimina
  7. Sempre és així, i mentre somies encara pots gaudir-ne més, de la nit profitosa ;)

    ResponElimina
  8. Doncs a gaudir-la que avui pot ser una gran nit.

    ResponElimina
  9. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  10. Desitjo que la celebració estigui sent tan gran i bonica per qui sigui i com tu et mereixes!
    Un petó, XeXu!

    ResponElimina
  11. Hola Xexu! Veus com eres lliga anti-tabac jejeje, ja ho vem endevinar fa uns quants posts jejeje. Els 1 de setembre suposo que són durs per definició, jo també m'he trobat tot a petar i he pensat, s'ha acabat la tranquilitat, però ho he dit en veu baixa ;)

    ResponElimina
  12. Sort que alguns dies mediocres tenen nits que compensen.
    Salutacions

    ResponElimina
  13. Hehehe MBOSCH.- La teva avia em cau genial!! Si tothom fes el mateix i avergonyíssim a aquest tipus d'incívics-marranos, les ciutats farien més goig.
    Bé... jo no ho he posat però dic més coses... en tinc un bon repertori ;-))

    ResponElimina
  14. A hores d'ara segur que en pots fer un molt bon balanç, no?

    Mira, a mi m'ha anat a l'inrevés... Un dia genial va acabar bastant malament! Però bé, què hi farem...

    ResponElimina
  15. Doncs espero que, efectivament, la nit et resultés agradable i la companyia fos bona. Va arribar a compensar les desgràcies del dia? ;)

    ResponElimina
  16. Els sopars de celebració sempre ajuden a començar bé un cap de setmana !

    ResponElimina
  17. gairebé sempre s'han recordat com a memorables les nits....els dies tot i haver-n'hi de molt bons solen passar més desaparcebuts. A hores d'ara ja en tens segurament els resultats.

    ResponElimina
  18. Gràcies a totes i a tots pels comentaris i pels bons desitjos, ja sigui abans del sopar o a posteriori. Tot va anar molt bé, val la pena viure nits com aquesta, encara que els dies de vegades se’ns facin feixucs, això ho compensa tot.

    Elur, cada nit pot sortir el sol, o pot sortir un sol. Mai se sap.

    Assumpta, la intenció és la mateixa que jo amb aquesta dona, em sembla que m’he sabut explicar bé. És que es mereixen una bronca!
    No calia aire condicionat que estàvem a la fresca, però em sembla que no t’hagués fet massa gràcia el preu... què tal se’t dóna fregar plats? Ja saps que a mi fatal...
    Ah, i a veure si ens expliques alguna de les teves estratègies per posar en evidència els incívics.

    Ventafocs, nits com aquesta calen a tothom, n’hem de poder gaudir de tant en tant, i no és que em fes especial falta, senzillament en tenia ganes.

    Elfreelang, no seria massa difícil superar el dia, però estem parlant de l’altre extrem!

    Jpmerch, no solc fer massa cas del que diu en Rajoy, així que...

    Barce, era un altre sopar, que aquell de comiat ja el vam fer. Però tampoc era ben bé un comiat, perquè amb la noia que marxa encara ens hem de veure algun altre cop, i espero que n’hi haurà més. Estaria bé que tots els dies tinguessin finals rodons, però llavors potser ens hi acostumaríem i perdria gràcia quan en tenim un de bo.

    Carme, va ser-ho, no solc gaudir d’àpats de tanta categoria massa sovint, la butxaca no ho permet!

    Cantireta, l’àpat va ser contundent, i no recordo cap somni, però em consta que en devia tenir, ja que vaig dormir força hores per pair-lo!

    Maria, ho va ser, gaudir nits com aquesta s’ha de fer de tant en tant.

    MBosch, fa gràcia perquè cadascú arriba a comentar quan es troba el post, i en aquest cas era com una retransmissió, si arribàveu a l’hora de sopar, dèieu que estigués anant bé, ja que no era moment de desitjar que anés bé. Va ser una bona nit, sí senyor. I també m’ha fet gràcia això que fa la teva àvia, sí senyor, amb dos pebrots. Ja sabia jo que a l’Assumpta li agradaria. A veure si ella ens explica alguna de les seves estratègies per posar en evidència als incívics.

    Fanalet, en realitat la celebració era en part per mi també, així que no sé si m’ho mereixo, però en vaig gaudir molt!

    Natàlia, ja va quedar clar que no sóc fumador i que ja ho dec haver dit, d’una manera o altra, més d’un cop. Però llegeix bé, a mi tant m’és que una dona fumi al carrer, però que no ho faci al costat de les bombones de butà, caram! Això és inconsciència pura. Ella que faci el que vulgui, però que no posi en perill els altres.
    El setembre s’ha notat, hi ha més gent per tot arreu. Malgrat que molts encara han de fer les vacances, la gran massa ja està tornant, i no només a la carretera, també als metros, a les cafeteries...

    Euphorbia, mira, aquesta és la paraula que buscava i no em sortia: mediocre. Doncs sí, el dia va ser així, però la nit va ser ben especial.

    Laia, el meu balanç és positiu, però em sap greu que el teu no ho fos. El final sempre pesa més que tota la resta, i malauradament les coses tot sovint s’acaben espatllant. Espero que no fos res. Ànims.

    Yáiza, tot el conjunt va compensar amb escreix les petites desgràcies del dia. Si només pensar en la nit ja m’ho compensava, imagina viure-ho.

    Carqui, el cap de setmana, o qualsevol cosa. Un sopar agradable et deixa un bon somriure per una estona.

    Garbí, la nit té més mística, està clar. Les celebracions serioses es fan amb sopars. Un dinar, per exemple, sembla cosa de feina. Però aquest cop realment el dia havia estat mediocre, i la nit no ho va ser gens.

    ResponElimina
  19. M'alegro que tot anés de meravella i que aquests moments de joia facin oblidar les mediocritats del dia a dia, tot i que contra els incívics no s'ha de baixar la guàrdia ni oblidar-los sinó fotre'ls canya, carall, que no es mereixen res de bo.

    ResponElimina
  20. Bé, més que estratègies és que els hi dic algunes coses com... per exemple:

    Hi ha molta gent que deixa que el gos es pixi a la roda d'algun cotxe o moto aparcat. Jo ho trobo una marranada, m'empipa molt (i això que no tinc ni cotxe ni moto!) doncs bé, senzillament crido "Apaaaa, què, com es nota que el cotxe no és teu, eh?!!"... Llavors si segueixo caminant en la mateixa direcció que el porc o porca, doncs vaig dient (com si parlés amb mi mateixa, però amb volum suficient perquè es pugui sentir de sobres) "Quina vergonya, no hi ha dret, quina gent" i coses així :-D

    ResponElimina
  21. Pels comentaris i sobretot les respostes, la nit va ser genial! me n'alegro molt!!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.