dijous, 11 de novembre de 2010

Tram 28


Una de les atraccions turístiques de Lisboa, sens dubte ben recomanable, és el tramvia 28. És un tramvia d'aquells antics, la típica imatge de les postals de la ciutat. El seu atractiu és que passa pel mig de l'Alfama, el barri antic, per carrerons en els que pensaries que és millor no circular amb cap vehicle. Passa a tocar de la paret, dels cotxes aparcats i de la gent, que de vegades s'han d'arrambar a la paret per no ser envestits. Però tot i que el recorregut és més propi d'una atracció de Port Aventura que d'un transport públic que també utilitza la població autòctona, no passa mai res, ni hi ha cap accident, sembla que tothom està perfectament acostumat a que cada certa estona els passi un tramvia per davant de la porta de casa, potser a mig metre. Definitivament, Lisboa no és un lloc per sortir de casa amb presses.  

40 comentaris:

  1. Una bonica foto, sí senyor! Il·lustra ben bé el que expliquis. Que segueixis gaudint!

    ResponElimina
  2. Volia dir que il·lustra ben bé el que expliques (la foto). No vull dir que et dediquis a il·lustrar tot el que expliquis (bé, almenys que tu ho vulguis). Em sembla que no m'explico gaire bé, he he.

    ResponElimina
  3. em fas venir ganes d'escoltar fados... i ara m'ha vingut al cap 'Vielas de Alfama', te'l deixo per si el vols escoltar: http://tinysong.com/AUPN
    a fe que deus haver d'aprendre ràpid a no sortir a més córrer per pressa que tinguis, aquí tots renegaríem.
    Beijos!

    ResponElimina
  4. A veure... aquest és el post que m'ha de distreure de les meves labors? :-))

    Veritablement, com diu aquest comentarista que ara sempre em passa al davant, és una foto molt bonica (l'has fet tu?) i si algun dia quest comentarista i jo anem a Lisboa, pots comptar que pujarem a aquest tramvia (oi, comentarista?) (ara no sé si fer-li un crit perquè ho llegeixi o deixar-lo que ho descobreixi sol)

    ResponElimina
  5. Una foto que m'agrada molt ai qui pogués ara estar allà i passejar per Lisboa! és un viatge pendent que tinc...algun dia hi aniré...els tramvies sempre m'han fet gràcia...

    ResponElimina
  6. I tant que hi pujarem! Ja saps que a mi m'agraden els trens i els tramvies... :)

    ResponElimina
  7. Gràcies, guapu!! ;-))

    És un company de viatge excel·lent :-))

    ResponElimina
  8. Una foto molt maca. I com diu en Josep Lluís que m'ha fet riure amb els seus comentaris (que per altra part, s'entenen molt bé) ensenya ben bé el que ens expliques al post.

    Que t'ho passis molt bé!

    ResponElimina
  9. Al meu parer, aquestes coses tenen molt d'encant i són aquestes coses les que marquen la peculiaritat.

    ResponElimina
  10. Ara, cal vigilar perquè et poden birlar la cartera mentre estàs encantant mirant l'estretor dels carrers :)

    ResponElimina
  11. Molt xula la foto! Agafem-nos fort que vénen revolts! El millor la parsimoniosa cara dels conductors mentre acceleren a més no poder i algun viatger va de banda a banda del vagó.

    Per cert, fixa't en els bessons de les àvies lisboetes. Semblen de futbolista de tant pujar i baixar per les costes de la ciutat!

    ResponElimina
  12. Ostres que just,no? El primer moment em pensava que era un carrer estret.
    Definitivament aquesta ciutat no està feta per mi (sempre surto corrent de casa). :P

    ResponElimina
  13. Mare meua, que por, no? Estarà molt bé, serà molt "guai" i el que siga però...no fa soroll? Passa-ho bé!

    ResponElimina
  14. I quan puja cap al Castell, fa la impressió que entrarà dintre de la Catedral...

    Una ciutat especial i amb molt d'encant, que la teva foto il·lustra perfectament. Molt maca!

    ResponElimina
  15. Ja li haguessis contat això al senyor Gaudí :)
    Bella Lisboa!

    ResponElimina
  16. A veure si ens instal·len aquí els seus tramvies i deixem de córrer tan.....bon viatge!!

    ResponElimina
  17. I tu treient el cap per fer la foto? Ai, quina poca percepció del perill que té aquest jovent.

    Segur que si embesteixen algú és un guiri badoc amb una càmara!

    ResponElimina
  18. Has vist una peli que es diu Capitanes de Abril de Maria de Medeiros?

    "Lisboa no és un lloc per sortir de casa amb presses".

    Et pot costar trobar-la, però si la pots veure avui mateix molt millor. Després surt a fer un tomb pels carrers de Lisboa.

    P.S. Ep, que si no pots no passa res... però mira-la, coi!

    *Sànset*

    ResponElimina
  19. Mira si sóc bona persona:

    http://www.tupelicula.es/descargas-directas/descargar-CAPITANES-DE-ABRIL-DVD-RIP-1875.html

    *Sànset*

    ResponElimina
  20. Ostres, això m'ho estic imaginant a Barcelona i va a ser que no! De totes maneres té el seu encant, eh!

    Ja veig que estàs viatge, lladre!! Passa-t'ho molt bé!

    ResponElimina
  21. La foto és xulíssima! M'encanta! Tenen un encant totes aquelles ciutats europees que van mantenir els seus tranvies de principis del s.XX. A Palma en volen posar un ara, com el de Barcelona, la població hi està en contra i realment és un absurd. No conec Lisboa però diuen que és bonic i si en part sols tens flaixos de l'anterior vegada, millor, serà com descobrir-la de zero.

    Respecte a la pregunta que me fas a l'anterior post. Sí, supòs que si al final decidesc venir me sabré moure sola. Però també tenc clar que una cosa és venir a passar un dies i altra quedar-se una bona temporada. Fa cert vertígen quan ho pens i creu-me que en aquests casos penses en tot. Si passa res, la por a no conèixer gent o a adaptar-te, estar lluny dels meus... Però també entenc que són pors normals, les que tenc, i que arribat el moment si me fa ganes, faré la passa igualment. Enyorar Palma? Moltíssim! N'estic segura!

    Gaudeix d'aquests dies que te queden a Portugal a tope, Xexu!

    ResponElimina
  22. Les guies també diuen que has d'estar ben vigilant de la cartera. Jo hi vaig pujar i la cartera no es va moure del meu cul.

    Per cert ... espectacular la festa nocturna en la que es transforma el barri Alto les nits de divendres i dissabte.

    ResponElimina
  23. Hi hauré de tornar a Lisboa, em va decepcionar...potser perquè esperava massa. D´això ja fa uns quants anys. Bona tornada!

    ResponElimina
  24. Quina diferència amb els de Barcelona! Aquí els tenim de ben moderns i que transiten per carrers amples. Des d'un punt de vista de la comoditat, són molt millors els d'aquí. Ara bé, per a fer el turista, els de Lisboa deuen tenir el seu encant!

    ResponElimina
  25. Lisboa em va agradar però vam anar-hi amb un viatge en grup, només de cap de setmana i no vam poder apreciar-la bé . Els tramvies tenen el seu encant.
    Penja més fotos, home!Saps que t'ha quedat una foto genial!

    ResponElimina
  26. I en canvi aquí (que mira que n'és, d'ampla, la Diagonal), cada dos per tres hi ha algun percanse.

    No em pensava que ho arribaria a dir mai, però... ves, tu, si en tenim de coses per aprendre dels portuguesos!

    ResponElimina
  27. curiós quan no fa ni mitja hora gairebé m'esclafa un tranvia. Amoïnada perquè una iaia pretenia creuar la diagonal amb el semàfor en vermell i aturant els cotxes no veia que venia el tranvia,... el motiu pel qual ella volia travessar (estava enmig de la troçet que hi ha entre el tranvia i el carrer i no pas a la vorera).

    pujar al tranvia, si n'hi ha i més si és antic, és gairebé obligatori. circular per aquests carrerons no sé jo si podria...

    espero que el viatge estigui sent fantàstic!

    ResponElimina
  28. Deu ser molt conegut aquest tramvia perquè tothom que anat a Lisboa en parla. Del tramvia, del "presunto", dels "caracois" i del "bacallao".

    ResponElimina
  29. Moltíssimes gràcies a totes i a tots per comentar aquest post. M’alegro de que la foto us hagi agradat, em sembla que sí que és un exemple força fidedigne de com funciona el tram 28. I tranquils, que no s’ha fet patir cap càmera en l’execució d’aquesta foto. Tant la càmera com jo estem bé. Fins i tot ho està la cartera.

    Josep Lluís, t’expliques la mar de bé, si no fos perquè m’ho has dit, ni m’hagués adonat de l’errada.

    Josep Lluís i Assumpta, no sé ni com contestar-vos. Primerament, la foto és meva, sí. Sempre que faig servir l’etiqueta ‘fotoblog’ solen ser meves. Que jo recordi, només n’hi ha una d’internet, la primera, però perquè aquelles fotos no les tinc escanejades, i una que és de la Raquel amb la meva càmera. Us recomano molt que aneu a Lisboa, penso que us agradaria. Us he de dir que a mi la broma m’haurà sortit en total per menys del que em va costar el netbook des del que escric [saluda a l’afició Luthien!], és més, el sopar i les cerveses de demà a la nit, ja a casa, me les permetré del pressupost del viatge. Així que ja veieu, a estalviar una mica, i segur que hi podeu anar aviat. Amb una mica de sort, hi voleu des de Reus i tot!

    Elur, he de reconèixer que a mi els fados no em diuen res, no és un tipus de música que m’escolti. Va, me’n vaig a posar algun mentre responc comentaris, a veure si m’animo. Suposo que si sempre ho has tingut així no renegues. El problema és a Barcelona, per exemple, que després de retirar els tramvies perquè molestaven, es van tornar a posar de moda perquè van veure que a les ciutats guais d’Europa n’hi havia, i vinga, tornar-los a posar. Com a nova implantació és realment la ximpleria més gran que hi pot haver, i més a Barcelona que per on passen hi ha mil autobusos. Però ja saps quina mena d’alcaldes hi ha a Barcelona, Clos, Hereu... uns cracks.

    Elfreelang, jo de tu no m’ho pensaria. A més, a Lisboa hi pots arribar a base de trens o en cotxe (hi arribes en un dia, sortint de matí arribes al vespre allà), que ja sé que els avions no t’agraden. A què esperes?

    Veí, està força bé, és molt pintoresca.

    Ai Carme, és el que té fer fotos amb mentalitat post... no em podries tractar a veure si em curo de la meva malaltia?

    Guspi, Lisboa i els tramvies van agafats de la mà, surten en moltes postals i souvenirs, i això vol dir que és una de les característiques de la ciutat. Quan puges al 28 no te’n queda cap dubte.

    Marta, sóc molt desconfiat per aquestes coses i m’aferro bé a les meves pertinences. No he tingut cap ensurt, per sort.

    Missis, el conductor que em va tocar, a part d’anar vestit com en Neo, ulleres de sol incloses, més que parsimoniós posava cara de ‘ei, que jo condueixo el tram 28 i sóc el rei del món’. Que m’estàs incitant a que miri les cuixes de les àvies lisboetes? Caram, em sembla d’una perversió fora de mida, hehehe. No ho he pogut veure que és novembre i van tapades.

    ResponElimina
  30. Maria, en tindries prou en viure en un barri en el que no passin tramvies. La ciutat és molt gran, i pel que he vist només n’hi ha al centre i a la part que toca al riu Tejo, més conegut a les espanyes com a Tajo.

    Sr. Dalmasas, fa soroll, però tampoc no et pensis, no és una cosa fora de mida. Més soroll fan els cotxes al carrer on m’allotjo, que no sé per què sempre es deu quedar algú al mig i no paren de tocar els clàxons.

    Rita, del que fa impressió és que en qualsevol moment patirà un accident. Quan el veus de fora sembla que hagi de descarrilar amb una bufada! Però allà segueix. La foto, jugant-me la integritat de la càmera, hehehe.

    Vida, si Gaudí hagués viscut a Lisboa no hagués tingut temps de fer-se tan famós, hagués traspassat molt abans!

    Garbí24, aquests tramvies no es poden implantar a posteriori, que hi podria haver un daltabaix. Aquests tramvies s’han de posar, i després construir la ciutat al voltant.

    Joan, no en tinc cap de percepció del perill, jo. Em sabria greu per la càmera, això sí. I ja pots pujar de peus que si algú pren mal amb un tramvia d’aquests és un guiri. Jo, per sort, he sobreviscut. Bé, em queda demà al matí, però no he de passar per cap lloc amb tramvies.

    Rei Sànset, sento dir-te que la connexió que tinc a la pensió no dóna per tant. Em permet fer posts i aquestes coses, però he provat de fer algun streaming i no hi ha manera. M’hauré d’esperar a veure-la quan torni a casa, i segur que no farà el mateix efecte. Gràcies per l’enllaç. Me’n podries fer cinc cèntims, no?

    Jordi, demà ja torno cap a casa, per veure el Barça en condicions, que si no no dono la talla a les teves cròniques. Un tramvia com el 28 a Barcelona seria com si passes pel carrer del bisbe, com ho veus?

    Caterina, a Palma deuen manar els mateixos il•luminats que a Barcelona. Els tramvies tenen una utilitat. Si els has mantingut, segurament aniran molt bé. Posar-los ara, quan és una andròmina totalment antiquada, només és ganes de tenir una ciutat guai, perquè les ciutats guais tenen tramvies. No és una cosa que la gent trobi a faltar i que demanen. Per exemple, això del bicing és una bona idea i les ciutats que no en tenen està bé que ho demanin. Però ningú demana tramvies, ni els vol ni els necessita. Per què posar-los, doncs? Millor no preguntar, oi? Suposo que, entre altres coses, s’hi deuen moure molts diners.
    Penso que Lisboa t’agradaria. La veritat és que la puc recomanar a tothom, però saps allò de que penses que a algú concretament li pot agradar? Doncs no em preguntis per què, però crec que tu ets una d’aquestes persones. També li he dit a l’Assumpta i el seu home. A veure si fas un pensament.
    L’avantatge de venir a Barcelona un temps és que coneixes la ciutat, i en realitat està a només tres hores de Palma, o menys. Sempre que tinguis la necessitat pots fer una visita a casa, però estic segur que a la city trobaries de seguida el teu lloc, i nova gent. Potser és perquè és la meva ciutat, tot i que no hi visc, però penso que és una ciutat acollidora i còmoda per viure-hi. Fer aquest pas és una opció molt personal de cadascú. Segurament a mi em costaria molt fer-lo, i si hagués d’anar a algun lloc, segurament seria a Alemanya. Però mira, fa dos anys et deia que veia molt lluny viatjar sol, i ara estic a Portugal. Ja fa temps que penso en anar a viure a algun lloc, encara que amb poc convenciment. Però qui sap, oi?

    ResponElimina
  31. Òscar, jo sempre agafo ben fort les meves pertinences, fins i tot a Barcelona, així que tot s’ha mantingut a lloc. Quina llàstima que ningú no et poses la mà al cul, oi? Això he llegir, sembla que a Barrio Alto hi ha molta festa, però quan viatjo no solc fer vida nocturna a les ciutats, i encara menys anant sol. Avui és divendres, però em quedaré a la pensió amb l’ordinador ben tranquil•let. A més, demà matino per tornar. Bé, matinar tampoc, no ens passem.

    Montserrat, jo en tenia un record molt tènue. No em va impressionar el primer cop i sempre havia pensat que hi havia de tornar. En aquell moment, la companyia i els problemes amb la parella van condicionar el meu viatge a Portugal, de manera que gairebé no tenia records de Lisboa, almenys bons. Això del tramvia 28 n’era un, i ara ho he volgut repetir. Aquest cop marxaré molt més content de la visita, i es demostra la famosa dita que més val sol que mal acompanyat!

    Albert BiR, a Lisboa també n’hi ha de l’estil que tenim a Barcelona, almenys un, el que m’ha portat avui a Belém. És el número 15, i no n’he vist cap altre així, però és probable que n’hi hagi més. El que sí que he vist és altres tramvies com el 28 fent recorreguts no tan turístics, això vol dir que la gent d’aquí també els fa servir, de fet ja vaig dir que el 28 l’agafa gent autòctona també per pujar a la zona del Castelo de Sao Jorge.

    Mireia, gràcies pel compliment, aquesta la buscava, és el segon intent en un revolt impossible. Volia tenir una bona foto des del tamvia, i com que em va agradar, en vaig voler fer un post. En tinc d’altres, des del tramvia i de tramvies des de terra. Però creu-me, se’n salven ben poques. No sóc massa bon fotògraf i a més tinc una càmera de nyigui-nyogui.

    Sr. Zincpiritione, si us sent algun portuguès se li saltaran les llàgrimes. No s’ho deuen creure que tenim coses a aprendre d’ells. En aquest cas, el que hauríem d’haver après, és que si tenir tramvies fa guai la ciutat, no els retiris per antics, i després tornis a pujar al carro amb uns tramvies totalment innecessaris i per fer bonic. El més lògic és que els tramvies portin al centre i comuniquin altres parts de la ciutat, però a Barcelona no és així. I per què? Doncs perquè al centre no hi caben, i si els haguessin volgut entaforar allà, com van fer als altres llocs, hi hauria pogut haver assassinats i incendis provocats a Plaça Sant Jaume. I després no es podrien fer castells ni res.

    rits, tu ves jugant amb les iaies, que després a l’últim moment fan un salt ninja, com al metro per agafar seient, i acabes sortint tu malparada. Amb les iaies no s’hi juga. Lisboa és coneguda pels seus tamvies antics. Aquest recorregut ja l’havia fet, però valia la pena repetir. És de les poques coses que recordava de la meva anterior visita, que no havia estat massa lluïda, i sabia que ho tornaria a fer. I si torno a la ciutat algun altre cop, hi tornaré!
    El viatge podem dir que ja ha acabat, perquè demà torno a casa, i la veritat és que ha anat força bé.

    Babunski, doncs jo només parlo del tramvia. De les coses que cites no en puc parlar, però en podria parlar d’altres, queijadas, travesseiros i pastéis de Belém. Es nota que m’agrada el dolç?

    ResponElimina
  32. Sí que és maca la foto, artista XeXu; molt xula. Quines ganes que tinc de Lisboa, coi! (un ex meu hi va viure un temps; llàstima que quan va marxar acabàvem de tallar i anar-lo a visitar hauria sigut com raro, hehe...)

    Ens posaràs més fotos xules com aquesta... ja que no ens en vols posar de tu de petit????

    ResponElimina
  33. sé que em repeteixo més que l'all, però és una foto preciosa!!!
    eu gosto muito do Lisboa!!

    ResponElimina
  34. Hola Luthien!! En Mickey i la Minnie ara estan dormint perquè són petitons encara, sóc el seu germà gran. Ja els hi diré que els has enviat una salutació! ;-))

    ResponElimina
  35. Si el Trambaix de Barcelona passés per uns carrers així, tindríem molts problemes. Però amb els alcaldes que tenim, no descarto que això es dugui a terme algun dia. Seria la versió moderna del Tram 28.
    Adéu!

    ResponElimina
  36. Recordo un descens en autobús brutal des d'un castell a Lisboa. Llarg i terrible!!

    ResponElimina
  37. Ferran, de fotos en tinc moltes, però no són gaire bones. La meva càmera no dóna per més, i el fotògraf tampoc. Et recomano que si vols veure bones estampes de Lisboa, hi vagis. Prepara una bona llista de retrets per si et trobes el teu ex per allà.

    Gràcies Lolita, és una ciutat amb molt d'encant.

    Assumpta, ara et parla l'Esther, Luthien descansa i només surt de tant en tant, però t'asseguro que és una campiona i que dóna el 'callo' quan la treuen a passejar.

    Albert, amb els alcaldes de Barcelona, l'únic que es podria fer és que correguessin la mateixa sort que Gaudí...

    Marta, a Lisboa no calen parcs d'atraccions, què més vols!

    ResponElimina
  38. És complicat fer-te’n cinc cèntims perquè és prou difícil de definir... a veure, la peli se centra en la Revolució dels Clavells, però no és una peli bèl•lica o històrica, va molt més enllà. La seva figura principal és la d’un dels revolucionaris, el capità Maia, i a partir d’aquí apareixen tot un reguitzell d’històries que la fan molt interessant. Potser podria dir que és més aviat un drama amb una bona dosi de fina crítica social.
    Tal com t’ho he dit no et cridarà l’atenció... mira, jo l’he vist unes quantes vegades. Mai m’emociono amb una peli –hombre duro- però amb aquesta no ho puc evitar. Paga la pena veure-la. I la Maria de Mederios, que és una crack!

    A més a més, si has estat a Lisboa...

    *Sànset*

    ResponElimina
  39. Ostres, aquest l'he agafat!!! treies el braç per la finestra i tocaves les façanes de les cases... (ai, no, que això no es pot fer! :p )

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.