dimecres, 12 de maig de 2010

Llibreta d'idees

A la meva empresa s'estan posant forts amb el tema de les patents i la propietat intel·lectual. Sembla ser que si vols competir hi ha coses que has de tenir molt al dia, i una d'elles són les llibretes de treball al laboratori, per això avui ens han alliçonat de com fer-les de la manera que cal. Quan treballes a un laboratori és de molta utilitat tenir una llibreta on t'apuntes els experiments que fas, qualsevol canvi, els resultats, les discussions... és personal i cadascú la fa a la seva manera, però perquè tingui validesa i serveixi per demostrar que tu vas pensar una cosa abans que algú altre, i hi vas treballar, ha d'estar firmada  a cada pàgina per l'autor i per un testimoni que no treballi directament amb ell, i sobretot mostrar les dates de realització i revisió. De la mateixa manera, no es poden arrencar pàgines de la llibreta, ni fer servir correctors, ni deixar espais en blanc. Els errors es tatxen i es corregeixen (i es signen, sobretot!), i als espais en blanc s'hi fan ratlles perquè ningú hi pugui escriure després. Paranoia total, vaja.

Però el que m'ha fet més gràcia és que, a banda d'aquestes llibretes obligatòries (que jo sempre havia fet servir, però desconeixia les normes del bon patentador...), és que podem disposar d'una altra llibreta d'idees on apuntar totes les idees que se't passin pel cap, modificacions de protocols, suggeriments, conclusions de reunions, el que sigui, i que està subjecta a normes igualment estrictes. Pensant que em quedaria la llibreta en blanc, m'ha fet gràcia tenir-la igualment, que no saps mai el que et pot passar pel cap. I mira, a mitja tarda, una conversa al passadís m'ha portat a fixar la manera com procedir en un experiment, i sense adonar-me'n, he tingut la primera cosa a apuntar a la meva llibreta d'idees. La meva primera idea. 

35 comentaris:

  1. M'ha fet riure això de "la meva primera idea" ;-))

    Què vols que t'hi digui... Ho he llegit i m'ha resultat tendre, entranyable :-)

    Jo crec que tu fa temps que en tens d'idees, eh? Ara bé, la primera idea "anotable" en una llibreta d'aquestes potser sí... Felicitats, doncs!! :-))

    Al món jurídic també hi ha errors que es tatxen, es corregeixen i es posa "val l'esmena" i es signa ;-))

    (Perdó pels comentaris esborrats... és culpa de l'hora que no sé com escric jajaja)

    ResponElimina
  2. Wow! Fa il"lusió estrenar una llibreta d'idees!!! L'altre sí que em sembla una paranoia total!

    ResponElimina
  3. ains... a mi m'ha vingut al cap la llibreta d'idees de Daniel Faraday (Lost) i entre equació i equació la gran frase "Desmond Hume is my constant". Ja veus com em va el cap a aquestes hores! glups! B7s!

    ResponElimina
  4. jo fa temps que porto sempre al damunt una llibreteta, que em serveix per vàries coses:
    per apuntar les coses que he de fer a casa, per aputnar les coses que he de fer a la feina, apuntar idees per la feina i per apuntar idees pel blog!
    de fet, les coses de casa les escric començant per les fulles del davant,i les coses de la feina les escric començant pel darrera.

    ResponElimina
  5. Home no deu ser pas la teva primera idea...en tot cas la primera apuntada a la llibreta.....vinga a pensar i omplir-la aviat. Bona feina

    ResponElimina
  6. Recordo un home que vaig conèixer que cobrava per tenir idees d'aquestes (de les segones). I es guanyava força bé la vida.

    ResponElimina
  7. Caram, quina cosa més protocol·lària, aquesta de les "llibretes de laboratori". Que vulgueu fer-vos anotacions, vaja, em sembla comprensible perque no se us passi ni un detall, però he al·lucinat amb això de les firmes d'un company, de "certificar" que la idea s'ha tingut. Curiós.

    ResponElimina
  8. i... i... t'has notat la bombeta aquella damunt el cap?? i com és? què se sent? ... ais... jejejejeje

    dubto que sigui la teva primera idea, potser la primera que anotes en aquesta llibreta sí, però dubto molt que quan estiguis treballant no pensis en com es podria fer d'alguna altra manera, si podria sortir millor així o pitjor, si què passaria si, què no passaria si no... segur que sempre barrines!

    a mi em donen una llibreta d'aquesta a la feina i els hi dic que amb una no en faig prou que ja e'n poden portar com a mínim una dotzena ;)

    una abraçada, maco!

    ResponElimina
  9. Jo també tinc una mena de word d'idees on apunto les que em venen al cap per futurs posts.

    Pel tema de la patent, crec que hauríem de fer el mateix tots els de la catosfera!

    ResponElimina
  10. sortosament la meva llibreta d'idees no pot resultar moneda de canvi com la teva. Quin estrès! :) Ara que, ben mirat, això de tenir idees i que es puguin traduir en pistrincs no està gens malament tampoc :)

    ResponElimina
  11. Sí que és una mica paranoic, això de les llibretes, però, ben mirat, s'ha de fer així. Espero que puguis omplir la llibreta d'idees!

    ResponElimina
  12. A mi tant de formalisme amb les llibretes del laboratori em sembla que treu temps de fer coses més importants... Però suposo que val la pena fer-ho quan hi ha patents pel mig. La meva "llibreta d'idees" és molt més desendreçada: un grapat de post-its al costat de l'ordiandor! Hauria de començar a pensar en datar-los i signar-los...

    ResponElimina
  13. Jo ho trobo bé això de la llibreta, pensa que si et sorgeix alguna cosa interessant, l'empresa se la pot fer seva i pagar-te una bona suma de diners. De l'altre forma, la idea podria arribar a orelles dels "jefes" i no pagar-te'n ni un duro. Potser és una mica pesat, però ho trobo útil.

    ResponElimina
  14. Una molt bona idea això de la llibreta d'idees sí senyor! Ep, però no crec que sigui la teva primera idea ni molt menys, que no es deia "llibreta d'idees" però ja en tenies una per anar apuntant tot el que se't passava pel cap (o al dels altres...). Això de les normes de laboratori em recorda més al món químic, `suposo que és normal tenir aquestes "regulacions" i "PNTs" a l'empresa privada (ja saps que a la pública és un altre cantar...).

    ResponElimina
  15. T'imagino amb la bata blanca i el posat de científic boig -si em permets- apuntant tot d'idees a la teva llibreteta. Mira, així va començar en Bill Gates. Quan siguis tan fastigosament ric com ell espero que pensis en els pobres blocaires que bellugaven per aquí...

    *Sànset*

    ResponElimina
  16. Segur que la omples en un tres i no res... i no guanyaran per donar-te llibretes! :)

    ResponElimina
  17. Seria com una mena de quadern de bitàcola, no? Que xulu! M'ha fet molta gràcia que tingui unes regles tan estrictes, ho desconeixia totalment!

    En psicologia no ho utilitzem això!

    Una llibreta d'aquestes també va bé per la vida diària no professional, que podria venir a ser com un blog!

    Utnoa

    ResponElimina
  18. No és mala idea la llibreta de patents, a mi potser em seria igual si he ideat un experiment un dia o un altre, però altres segur que són més tiquis miquis jeje.
    No tinc cap llibreta d'idees, últimament el què més utilitzo són els post-it, que per l'escriptori n'està ple... o la mateixa mà que és multifuncional ja que serveix també d'agenda. Una mica "guarro" a les meves edats ho sé.
    Endavant amb les idees, i si no surten no desesperis que pot ser qüestió del bloqueig o del temps jeje. Una abraçada!!

    ResponElimina
  19. Un migdia (parlant amb un company de la feina 2) varem coincidir explicant-nos que abans teniem llibretes a la tauleta de nit per quan, mig endormiscats ens venia al cap una idea "brillant", tenir lloc ón apuntar-les amb facilitat.

    Tant ell com jo hem acabat abandonant la llibreteta ja que el que semblava brillant mig endormiscats, era un xurro del tot desperts.

    ResponElimina
  20. doncs benvinguda la llibreta! aquests propostes les escolaran els caps? segur que l'ompliràs!


    això d'aquest mecanisme tan taxat m'ha recordat la Llei de Protecció de Dades Personals i tot els seus protocols....bufff!

    ResponElimina
  21. Ostres jo sóc una fanàtica d'apunatar-me coses i planificar... crec que m'he quivocat de feina! Jo aquest any, que acabo de cap d'estudis, penso deixar constància de tots els documents creats i fer que el secretari en doni fe, i quedi recolli en acte. Passo que ningú s'apropi de res meu, o molt pitjor, em digui que no he fet la meva feina!

    ResponElimina
  22. Curiós procediment, sí. Això de certificar idees per si de cas m'ha sobtat, la veritat.

    Darrerament he estat discutint al voltant del concepte d'autor en un àmbit molt diferent, però vaja. Em sembla aplicable:

    John Perry Barlow deia que ‘la informació no és una mercaderia. Si jo tinc una torradora i te la venc, la deixo de tenir. Tu podràs fer torrades, jo no. Però si tinc una idea i te la venc, la segueixo tenint. I no només no perd valor per a mi, sinó que es podria pensar que incrementa el seu valor per a tots dos.’

    O sigui, on queda allò de la tempesta d'idees? Una idea de segon nivell (és a dir, inspirada per una de primer nivell a la qual supera) a qui s'atribueix?

    No ho veig clar ...

    ResponElimina
  23. Cal apuntar totes les idees sinó al final te els acaben fotent. Això en ciència va passar molt: Lagrange a Abel, Cramer a McLaurin, Cardano a Ferrara...

    ResponElimina
  24. Quines idees més originals que teniu vosaltres.No ho coneixia que funcionava d'aquesta manera.
    Molt,molt original...

    ResponElimina
  25. Si que és una mica paranoia, si... jejej però en realitat està ben pensat, segur que hi ha hagut sempre problemes amb qui haurà pensat abans segons quina cosa... Jo porte una sempre al bolso per a apuntar-me de tot... clar que no és el mateix! Vosaltres sou científics i la feina que feu és molt important, i a la meva llibreta jo li dic "la llibreteta de les tonteries"... No perdis cap idea, que ahí pot estar la solució!!! aputna apunta!

    ResponElimina
  26. M'encanten les llibretes, apuntar-hi coses, idees, comentaris quan vaig de viatge...No és el mateix, ja ho sé.

    ResponElimina
  27. M'has fet pensar en les llibretes de'n Van Gaal i en Mourinho.

    ResponElimina
  28. És interessant (ja fora de l'àmbit laboral) anar sempre amb un paper i un boli a sobre per apuntar alguna cosa que, quasi sense adonar-te, el passa pel cap. A vegades pensem una gran frase o un gran tema i l'oblidem en tornar. Una manera de recordar-lo!

    ResponElimina
  29. Desconeixia la importància de les llibretes en el vostre àmbit, és prou interessant i sembla que justificat i tot.

    Jo també en faig servir de llibreta a la feina, però és una eina purament personal, diguem-ne que interna, per organització meva només.

    ResponElimina
  30. A mi m'encanten les llibretes, com a tu o d'altres blocaires, que ja n'he llegit uns quants.... jo vaig amb llibretes, bolis, agendes i post.its per a tot arreu, no sigui que m'il·lumini i per no recordar després alguna cosa, "la cagui" :) Bona iniciativa, bona idea, bon post, com sempre.... Una abraçada!!

    ResponElimina
  31. M'encanten les llibretes i deixar-hi coses escrites però no poder deixar ni un espai en blanc... horrible no? perquè en comptes de ratllar els espais en blanc, fer-hi dibuixets deu estar mal vist, no?
    Quanta paranoia! o no?

    Qu n'omplis moltes de llibretes d'aquestes de les idees genials!

    ResponElimina
  32. CAMPIOOOOOOOOONS!!!
    CAAAAAAAAAAAAMPIOOOOOOOOOOOOONS!!!!

    ResponElimina
  33. Moltíssimes gràcies a tots per comentar aquest post. Avui no us puc contestar un per un, m'haureu de perdonar. Volia fer-ho, però no podrà ser. Només dir que la llibreta de la que parlo, que per cert, no ha rebut cap idea nova més, però està perfectament signada, això sí, és gran, mida dinA4, com les llibretes de laboratori normals. Naturalment, no és per portar enlloc, és perquè s'estigui allà. No té res a veure amb la típica llibreteta que molts portem, m'hi incloc, a sobre per apuntar allò que ens passa pel cap, un llibre que volem, un post que volem fer, o alguna cosa que no volem oblidar. Res a veure. Serà per llibretes a la meva vida.

    ResponElimina
  34. Important tenir una primera idea laboral... però encara ho és més que no en sgui la darrera. És clar que això dependrà del cas que després en facin els teus superiors de les teves idees. Si no són receptis, potser no paga la pena escriure'n cap més.

    ResponElimina
  35. Si us molen les llibretes d'idees flipareu amb la que es presenta en aquest blog: http://www.estudioideario.blogspot.com/

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.