dimarts, 23 de febrer de 2010

Denúncia

Em tinc per una persona pacient, però fins un límit. El període de votació de la iniciativa blogaire 2009 de c@ts ja ha acabat, i ara només queda donar a conèixer el guanyador. En els propers dies ho podrem saber. Però abans d'això, no vull deixar passar un fet que s'ha donat i que trobo totalment denunciable. C@ts és un projecte que no aporta cap guany a ningú, ni als administradors, ni als participants, ni tant sols als guanyadors, tant sols el reconeixement d'uns seguidors que mostren el seu suport a base de vots totalment desinteressats. I els que hi participem ho fem perquè estimem aquest món virtual, i estimem els blogs i les persones que hi ha darrere.

Algú per tothom conegut s'ha dedicat a mirar d'embrutar aquest projecte creient-se el salvador de la pàtria, volent demostrar que el sistema té errors, i que la seguretat es pot trencar fàcilment. A tal efecte, ha creat un perfil i un blog sense cap entrada i ha votat servint-se d'una adreça de correu amb domini creat per a això. I no content, ha generat fins a 11 adreces amb aquest domini i ha emès 11 vots amb noms inventats, curiosament destinats a l'única iniciativa nominada que pertany a un dels administrador de c@ts. L'objectiu és fer que guanyi, i poder demostrar així que a c@ts sempre guanya un dels administradors. Em sembla molt bonic.

Tots aquests vots han estat declarats no vàlids, evidentment. Gràcies a la tecnologia, hem pogut saber d'on venien els vots i qui n'era el responsable, així que per més que miri de desviar l'atenció sabem qui és, sabem qui ets, per si passes per aquí. Sincerament, no m'esperava això d'aquesta persona, però fa que li perdi el respecte. Em venen ganes de dir qui és obertament, però no perdrem l'elegància ja que ell ha decidit amagar-se tant. Només espero que se li caigui la cara de vergonya pel que ha fet. Si no li interessa c@ts, ningú l'obliga a participar-hi. Que és cert que de vegades ens hem vist obligats a acceptar vots dubtosos per les normes, sí. Però això no ha fet guanyar cap administrador, sinó a un aprofitat de torn. Però fer-ho d'aquesta manera s'escapa a la meva comprensió. Només puc pensar què és algú que no sap perdre. Algú que no entén que som els primers interessats en creure en la bona voluntat de les persones, i per tant, aportem la nostra bona voluntat en fer la feina. Algú que no ha entès encara que si no el proposen o no el voten, serà que el seu blog no agrada tant com es pensa, i que si no surten els blogs que ell vol, serà perquè n'hi ha de millors. Algú que no estima els blogs que comenta. Algú que no ha entès, i probablement no entendrà, que la única gràcia de c@ts és que el premi te'l donen els altres. 

Tots ens equivoquem. c@ts té errors i els assumim. Espero que aquesta persona assumeixi els seus. Sempre serà benvingut si vol participar. Però d'aquesta manera no. D'aquesta manera no es fa.

41 comentaris:

  1. Ja ho vaig llegir al bloc de la Nur i em va semblar absolutament increïble que algú es prengui tanta molèstia per desprestigiar c@ts. Al final, s'ha desprestigiat ell mateix.

    ResponElimina
  2. Bah, home, tots els qui som sovint per aquí i per allà tnim les coses força clares, Xexu, tranquil, que avui és 23 F!!!!

    ResponElimina
  3. Això és molt i molt lleig!!!No veig quin interés pot tenir aquesta persona en fer això.. De veritat! Ho vaig llegir a casa de la Núr.
    Jo em vull disculpar perque com li vaig deixar en el comentari a ella, vaig votar dos cops per dos blogs diferents. No vaig creure que no ho podia fer, però vaja. Tot fos com això!
    Ara, això és ser molt impresentable!

    ResponElimina
  4. Sí realment és increïble, jo també li trobo.

    I com a ex-col·laboradora dels c@ts he de dir que em sembla molt injust, dubtar i embrutar la honradesa de l'equip del c@ts, per la feina que s'ha fet i sobretot per la manera que s'ha fet. Intentant resoldre els problemes puguin haver anat sortint a base de diàleg, bona voluntat i ganes de fer-ho bé. I un gran sentit de la justícia.

    I també vull afegir que si vaig marxar del c@ts, no va ser per cap desacord ni per cap problema amb aquest jovent fantàstic, ho són, us ho asseguro, encara que ja ho sabeu tots, sinó perquè és feina, són hores de comptar vots i jo vaig decidir que el meu temps lliure preferia dedicar-lo a altres coses. I ells continuen fent al feina, desinteressadament.

    Una abraçada a tots...

    ResponElimina
  5. No estava al corrent dels premis c@at, però és per treure's el barret no haver dit el culpable. Jo no me n'hagués sabut estar!

    ResponElimina
  6. Costa reprimir per no dir les coses com les penso, perquè si escrivís tal com parlo potser haurieu de censurar el comentari. Diem que qui es dediqui a actuar d'aquesta manera te algun problema d'autoestima molt gran i un afany de protagonisme igual, quan realment demostra ser ben poca cosa

    ResponElimina
  7. No volia deixar cap comentari perquè no s'ho val; hi ha gent a qui no val la pena fer-li cas, que ja se'n fan prou ells.

    ResponElimina
  8. jo, poques vegades que comento, sol ser per portar una mica la contra;

    t'he llegit XeXu i abans he llegit la núr. Vaig seguir la primera edició dels c@ts però, sincerament, no he seguit "massa" el que ha anat passant. Em sembla però que us heu equivocat.

    Si sabeu qui és que ha actuat amb mala fe, penso que el que calia era primer adreçar-se a aquesta persona per mail o si hi teniu més coneixença, per telèfon; de què serveix fer públic el fet si no acabes posant en evidència a qui actúa així?

    Per això, penso que potser n'hi havia prou d'un intercanvi privat d'opinions; i si amb això no n'hi havia prou, dir el pecat i el pecador.

    Entenc que voleu ser respectuosos. Però si tant us dol, que cada un carregui amb la responsabilitat dels seus actes.

    Admiro les persones que teniu ganes de fer coses col·lectives. I que hi poseu temps i ganes. Jo ara mateix, no tinc ni una cosa ni l'altra. Però si no us ho habia dit, enhorabona pel projecte! I que una emprenyada no us refredi les ganes!

    ResponElimina
  9. ja saps què en penso de tot plegat... és tan absurd, estúpid, infantil, immadur, ridícul, inconseqüent, incomprensible, injustificat, desenraonat, ximple...
    s'ha de ser tan neci per fer una cosa així!

    una abraçada fortíssima a tots els que sou a c@ts i que heu d'aguantar tota aquesta estupidesa absurda.

    ResponElimina
  10. Per un comentari que va deixar al meu blog amb la disfressa posada, també vaig poder saber quina era la seva IP i, per la IP, també vaig descobrir qui era.

    Sincerament, després del numeret muntat amb els C@ts de l’estiu no pensava que hi tornés, creia que ho havia deixat córrer i que ja acceptava les coses... Per tant, aquest nou atac em va sorprendre i indignar per la reiteració en les ganes d’enfonsar. Una vegada et pots equivocar, pots actuar sense pensar i després comprendre que t’has equivocat i ja està. Però tota aquesta preparació de noves adreces i noves personalitats em deixa parada.

    No ho entenc. Si jo tingués dubtes sobre un cas concret en que pensés que se m’havia perjudicat diria clarament com, quan i qui va ser (com a mínim perquè m’ho poguessin explicar)... no anar deixant indirectes sense concretar res i acusant i embrutant noms.

    No sé si llegirà el teu post, però espero que ho faci.

    ResponElimina
  11. Ja ho vaig dir al bloc de la Núr i ho repetiré aquí i és que només puc sentir llàstima per a aquesta pobra persona...

    Els administadors de c@ts mereixeu tota la meva confiança i tot el meu respecte per la feina que feu.
    Ànims i endavant!
    I avui, petons a dojo! :-)

    ResponElimina
  12. Jo no he estat al corrent de tot això, la veritat, però ho trobo de ciència ficció (que no vull dir que no cregui que és veritat, eh?) però prendre's tantes molèsties per no treure'n res de profit, només per fer mal... Tu dius que saps qui és i jo no, evidentment, però penso com la Rita: darrere de tot això hi ha algú que necessita ajuda, no ho trobes? Consti que entenc i comparteixo la teva indignació. Només puc donar-te ànims, noi. Del Cats, ja saps què en penso.

    ResponElimina
  13. Mai he entés la falta de respecte en el món blocaire, un món on hi entrem de manera lliure i podem triar què visitar i què no i de que ser-ne partícips i de què no.

    Cats és una gran iniciativa, endavant!!!

    ResponElimina
  14. Sembla increible que algú pretengui generar mala maror en una iniciativa com aquesta, en la qual molta gent hi treballa de forma desinteressada i amb l'únic objectiu de promocionar el món blocaire.
    Molts ànims amb la tasca i que un penjat no faci tirar enrere tota la feinada!

    ResponElimina
  15. Jo no me n'havia enterat de res! Només puc dir que està molt bé que ho volgueu denunciar a la comunitat, però no val la pena dedicar-li tantes paraules. És un comportament infantil i en part ja li deu anar bé cridar l'atenció així.

    Ànims!

    Utnoa

    ResponElimina
  16. Sap greu que us torneu a trobar amb mal de caps d'aquests. Només puc animar-vos a seguir endavant i passar d'aquestes infantilades.

    No entenc que pot portar a enganyar en aquestes coses, només fer mal i fer-se mal.

    hi ha qui té molt poca feina, no?

    ResponElimina
  17. Bé, no sé massa de què va tot aquest problema, però l'important del cas és que sembla que ja l'heu ressolt :)

    Passaré d'aquests mals rollos i avui parlaré del got mig ple (cosa rara amb mi :P) però vull recordar que al 2008 em van nominar amb el meu anterior blog i vaig quedar última. A ningú li agrada perdre, no ens enganyem, però és que jo no competia amb ningú. Per mi ja va ser sorprenent que em nominessin, aquest va ser el meu premi i que em votessin les persones que em van votar. Tot i que no visitava ni visito molts blogs hi va haver gent que li va importar votar-me: jo no puc demanar més.

    Quan estava nominada recordava quan havia creat el blog i com pensava que potser mai ningú em llegiria i dubtava que pogués interessar gaire el què deia (i encara sovint ho penso :P) i estar allà, va ser un regal.
    I això és el què em quedo de c@ts, aquest regal :)

    ResponElimina
  18. Poca vidilla que deu tenir el nostre home, si troba temps per currar-se aquesta "maquiavelada", no? Qui no té feina, és obvi, el gat pentina.

    ResponElimina
  19. mecatxislamarrrr... quina poca feina que té la gent,no? muntar tot aquest sarau per desmuntar-vos una iniciativa tan xula com la del cats... Buf! quanta energia haurà gastat de manera inútil aquesta persona! una pena... Sort que l'heu descobert i que al final guanyen els bons! muaks!

    ResponElimina
  20. "Pataleta" d'algú probablement insegur i insatisfet!
    No us amoïneu més, que no s'ho val!

    ResponElimina
  21. Això és que n'hi ha amb massa temps lliure i poca bona fe. Tu -vosaltres- tranquils, que ja s'hi pot anar posant dos pedres ben feixugues!

    *Sànset*

    ResponElimina
  22. Ho he dit altres vegades i ho penso de veritat, jo no puc entendre el món dels blogs si no és des del bon rotllo. Jo m'ho passo bé amb el meu blog i m'ho passo bé als vostres blogs i si n'hi ha algun que no em fa el pes no el poso a La Meva Blogosfera, no hi vaig i ja està.
    Per tant quedo astorat de que algú es prengui aquestes "molèsties" només per fer mal i penso que si l'heu descobert no val la pena fer-li tant de cas (que prou que se li va fer l'estiu passat) i que hauríeu de dir qui és.
    Jo suposo que ja us heu posat en contacte privadament amb ell i que si feu aquesta denúncia pública és perquè no ha donat les explicacions corresponents, per tant la iniciativa dels C@ts és prou seriosa per en el post on es dirà qui ha guanyat hi consti un text dient "s'han rebut una sèrie de vots que hem hagut d'anul·lar perquè venien tots de la mateixa IP que correspon al Sr. Tal".
    Sense més opinions, només la veritat que no val la pena continuar seguint-li el joc que és l'únic que vol.
    Els C@ts són una gran iniciativa i els que ho porteu no us mereixeu aquests atacs sense fonament. I jo no sé qui és aquesta persona però estic segur que les seves acusacions no tenen fonament perquè si en tinguessin se'n podria parlar obertament i sense amagar-se.
    Avui ho he fet llarg, però no demano disculpes per enrotllar-me tant que aquí dalt diu que no ho faci. :-)

    ResponElimina
  23. Estic amb Sànset: la suma d'un excès de temps lliure amb la manca de bona fe ofereix episodis com aquests.
    Només una cosa: que la suma d'aquest afer amb el de l'estiu no us tregui ganes de continuar amb uns Cats que són, pel meu gust, una de les milors iniciatives blocaires que hi ha per la Catosfera.

    ResponElimina
  24. De gent així hi ha a tot arreu, que dius: vaja poca faena... amb la de coses boniques que hi ha per fer a Internet, com per a perdre temps en xorrades així...

    M'alegro que ho hagueu descobert i ho pugueu denunciar.

    ResponElimina
  25. Sincerament, ho trobo molt fort! Ostres, no me'n se avenir. Estic flipant en colors i en blanc i negre. Que hi hagi persones que es dediquin a això ho trobo realment fastigós.

    A més, aquesta persona no té dos dits de front. Serà que no heu dit per activa i per passiva que qui guanya ni té premi ni te res. Només, podríem dir, reconeixement. Una mena de pujada d'ego, si vols dir-li així, que ha de ser el que ha d'estar buscant aquesta persona. Potser es pensa que sou una mena de Felix Millet que us quedeu... què? Les jpg's? Què trist em sembla, sisplau! A més, som adults. O no? Potser és que ell no ho és. Encara no ha pogut créixer el suficient per saber entendre que unes persones amb bona voluntat volen fer quelcom participatiu i unidor.

    La meva proposta és que li otorgueu el premi de manipulador de l'any! C@ts al manipulador. I directament, sense embuts! Que se sàpiga qui és. Justícia!!

    Ara fora bromes, endavant amb la tasca. Sou fantàstics!

    ResponElimina
  26. Amic XeXu, trobo que t'has sabut contenir molt bé!

    Hi ha pocs articles escrits pels altres els comentaris dels quals hagi llegit amb tanta atenció. Moltes gràcies a totes i a tots pel suport que ens esteu demostrant.

    Pel que fa al que dius a l'article, és cert que de vegades ens hem vist obligats a acceptar vots dubtosos per les normes, sí. Però això no ha fet guanyar cap administrador, sinó a un aprofitat de torn, dues coses:

    1. Els vots són dubtosos sempre que les normes siguin una mica obertes com passa a c@ts. Podríem restringir-les més, però entre tots quatre ja hem discutit prou sobre la part negativa que això comportaria. Acceptar-los, doncs, és un pas que fem nosaltres per no descartar ningú.

    2. No els jutgis com a aprofitats de torn. Si algú demana a la família que li voti, i de família en són 50, què hi vols fer? Mira-ho des del punt de vista simpàtic: a algú li importa prou c@ts com per mobilitzar tota la família! ;) El que no entenc és aquest intent de fer trampes i de voler fer-nos mal a quatre persones que donem la cara i que emprem el nostre temps lliure a una iniciativa així. Com ha dit la Carme, és temps i dedicació personal i que no ens aporta cap altre benefici que el de conèixer gent nova i demostrar-nos els uns als altres que ens fixem en un bloc o un altre, reconèixer la feina de gent diversa (nosaltres també, que coi!) i passar una estona entretinguda.

    Tot plegat m'ha posat molt trista i aquesta persona m'ha decebut i molt. Però gràcies a tots els altres pel vostre suport! Si és que sou fantàstics, coi!

    ResponElimina
  27. Sense comentaris... Qui té poca feina, al gat pentina... Totalment reprobable.

    Continueu així!

    ResponElimina
  28. Sempre hi ha per tot arreu gent amb ganes de donar la nota. Si fas be ta teva feina no cal que et preocupis......

    ResponElimina
  29. He llegit el post, com sempre clar i català XeXu, i cadascun dels comentaris.... Puc imaginar qui és, però no poso la mà al foc, que no la vull cagar, però ja quan es va obrir al c@ts el tema propostes, si vaig llegir a algú qu es queixava del tema de la organització. Tothom ens podem equivocar amb coses, però una cosa que com aquesta, no té cap afany de lucre, si no que al contrari, promou la coneixença d'espais que potser encara no els has vist, per a mi és un encert.... Endavant, ja us ho he dit per allà i ara aquí XeXu, bona feina :)

    ResponElimina
  30. Realment és per fer-se mala sang. És una pena que l'esforç i la il·lusió que poseu en això pugui quedar tacat per una cosa així.
    Tot i així som molts els que us recolzem i us animem a continuar amb iniciatives com aquestes, que el que realment fan és crear un ambient positiu a la catosfera.
    No estaria de més que aquesta persona us demanés disculpes.
    Felicitats i ànims!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  31. Jo confio en la gent que fa possible Cats!!!

    Que s'ho faci mirar bé aquesta "persona", perquè està clar que té un problema i molt gros.

    Endavant amb el projecte i ànims!!!
    ;)))

    ResponElimina
  32. Per cert, XeXu, m'agrada molt aquest nou look!
    Bona nit!!!
    ;)

    ResponElimina
  33. Tothom s'equivoca! no hi doneu més voltes...

    ResponElimina
  34. sempre n'hi ha hagut i sempre n'hi haurà d'aquests, com ara també existeixen al món real. trist, però cert. ara, com el gatot jo també crec que hauríeu de dir qui és, i més si coincidiu a dir que justament d'aquesta persona no us ho pensaveu... ànims!

    ResponElimina
  35. Sap greu (sobretot per vosaltres perquè hi ha gent que és molt pesadeta) però és que tot plegat és molt lleig. Ara, també crec que aquesta persona es mereix la indiferència més absoluta.
    Vosaltres i nosaltres, a la nostra!

    ResponElimina
  36. Doncs quan més temps passa jo més penso que no s'hauria de dir qui és. Aquesta persona s'ha equivocat (i molt, i més d’una vegada)... però tampoc es tracta de lapidar a ningú.

    El més important és que tots nosaltres sabem que la gent de C@ts és gent honesta, que van tenir una gran idea: uns premis (sense premi “material”) per fomentar el coneixement de nous blogs i donar una alegria a aquells que més ens agraden.

    S'ho van inventar ells i ells tenen tot el dret del món a posar les normes de participació que vulguin i discutir això és absurd, il•lògic i sense sentit. Les coses són tan senzilles com: Si confies en ells, juga. Si no confies en ells, no juguis, però no els hi boicotegis una bona iniciativa.

    Ara bé, si algú ha comés l’error d’enfadar-se perquè considera que se li va fer alguna “injustícia” i s’inventa personatges, adreces, nicks... per criticar i atacar enlloc de dir-ho clarament, imagino que quan es deu haver sabut descobert, deu haver passat tanta vergonya que ja no cal dir ni fer res més.

    XeXu, Jordi, Núr, Estrip... A mi m’agrada molt C@ts i parlar contínuament d’aquesta persona fa que no es parli del que és més important: Parlem dels premis, parlem de la tasca que feu, de com deu anar el recompte, pensem l’alegria que tindrà la Bajoqueta, la Mireia, en Mon, la Violette o el propi Jordi, quan sàpiguen que la seva iniciativa ha estat la més votada... sense oblidar la que ja deuen tenir pel sol fet d’haver estat proposats i nominats.

    ResponElimina
  37. Hi ha gent tan patètica que no té altre objectiu a la vida que fastidiar als demés

    ResponElimina
  38. Us he d'agrair a tots vosaltres totes aquestes mostres de suport, i la confiança que sempre mostreu cap a mi i els meus companys de c@ts. Per gent com vosaltres, i per tants altres que participen desinteressadament val la pena continuar amb aquest projecte que de vegades ens dóna maldecaps, però que a mi personalment m'emociona molt.

    No us contestaré un per un perquè ja n'he tingut prou de tota aquesta història, vaig creure que ho havia de denunciar, i així ho vaig fer, perquè hi ha coses que em sobrepassen. No esperava una resposta així, tants comentaris que diuen tantes i tantes coses, però si em poso a contestar em tornaré a exaltar, i no vull que em passi, no vull parlar massa, ni vull donar-hi més importància.

    Ho diré per activa i per passiva, a c@ts estem oberts a suggeriments i a canvis perquè és de tots i per tots, i nosaltres només fem possible que això sigui. Venint de bones us ho agrairem, i ens sentirem molt contents de la vostra participació. Això no vol dir que ho puguem dur a terme, però si es proposa i una majoria ho decideix, farem tots els possibles per satisfer la vostra voluntat, amb els coneixements que tenim, o els que puguem manllevar d'alguns amics soferts (pobres...).

    Ara bé, si es ve amb mala llet, només obtindreu mala llet. La vida no està com per portar una floreta a la mà i anar entomant cops. Vaig avisar fa un temps, tinc molta mala llet, i no em costa gens fer-ne gala. I no és cap amenaça, eh, no fotem. Només és que a hom se li inflen els collons de vegades. He dit collons? Sí, ho he dit, al meu blog dic el que em dóna la gana.

    Moltes gràcies a tots, de veritat, sou fantàstics. Vosaltres feu que tot això valgui la pena. Petons i abraçades a repartir, però no us baralleu, eh, que n'hi ha per tots.

    ResponElimina
  39. Estic estorada. Jo sempre a dalt d'una figuera, amb les meves nostàlgies i les meves històries flower-powers mentre per aquí passen aquestes coses. La veritat és que no en sabia res, he estirat del fil que ha deixat l'Assumpta al seu blog i m'he encuriosit pel tema. De totes formes no entenc l'escàndol format, no perquè no trobi censurable això que ha passat, que sí ho trobo, sinó perquè si la blogosfera és un reflex de la vida real, què esperau? Sempre hi ha persones així. Sens dubte, aquesta realment sembla tenir un problema d'egotitis. Però això es pot solucionar fàcilment: destapant-lo públicament i que acabi dient, com molt graciosament fa el meu fillolet petit: "Perdó, clemència i collons de puput" :)
    Bona iniciativa. Seguiu endavant!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.