dimecres, 20 de gener de 2010

Ryanair

Encara no recuperat de les despeses del mes de gener, ja somnies en les vacances. T'agradaria fer un viatget, anar a algun lloc, però estàs pelat. Distretament obres la plana web de Ryanair, que sempre tenen vols barats. No tens res pensat, només tafaneges. I llavors, oh miracle!, vols a 10€ a l'anada i a la tornada, sense taxes! Compra, compra ja!

Un cop comences el procés veus que efectivament no hi ha taxes, però que et cobraran 5 € per vol per portar una bossa de mà. Millor que facturar que te'n clavarien 30! I no et passis del pes, eh? Bé, ho pots assumir. Continuem. Després de dues hores de posar dades, mirant totes les caselles i caselletes perquè no et cobrin coses que no vols, fins i tot per un sms que t'envien ells però pagues tu, arribes finalment a la forma de pagament del bitllet. Uf, ja gairebé està; respires. Però en triar tipus de targeta et cobrem 5€ més per vol. Tries un altre tipus de targeta, però per totes és igual. Et cobraran 10€ més. I sí, encara ho pots assumir, però el bitllet ja t'ha valgut el doble del que t'havien anunciat. I suma-li l'import de l'autobús que et porta a l'aeroport, que barat no seria.

Ara a Ryanair diuen que cobraran per anar al lavabo. No en tenen prou en fer-te viatjar en seients minúsculs i amuntegats. També han proposat que els passatgers puguin anar de peu, per portar més gent. D'acord que són una low cost, però s'estan passant. Aviat no es podrà pujar res a la cabina, ni la pròpia roba, que pesa. Això sí, si puges despullat segur que et cobren per escàndol públic. Si somrius dos cops a l'hostessa has de pagar, només tens dret a un somriure. Qui sap, potser aviat les armilles salvavides també seran de pagament, i les mascaretes d'oxigen. O potser et cobraran si l'avió surt a l'hora (cosa que passa poc). I un peatge just a peu d'escala quan arribes a destinació? O pagar perquè el pilot deixi de cantar ranxeres pel micro? Tot arribarà.

Ja podrien cobrar-te directament i deixar de marejar la perdiu. Igualment són els més barats. I es nota. Viatja amb Ryanair: tot és possible.

48 comentaris:

  1. Sóc la primera... The chamipoooons!!!

    Si, és veritat, són els més barats i es nota, també són els més cutres. I unes sangoneres.

    ResponElimina
  2. Si´, teniu raó, aquests de ryanair són uns putilles però sort en tenim d'ells!!!

    I quan estàs dins de l'avió, que si primer amb el carret de la beguda (3 euros l'ampolla d'aigua), despres calendari hostesses rynair (10 euros), després cigarrets electrònics amb vapor d'aigua, loteria ryanair.... i el toc finals es quan arribes al destí i sonen les trompetetes... We are always on time!!

    Post graciós que m'ha fet recordar el diumenge!!
    raquel

    ResponElimina
  3. Un apunt divertit. He rigut amb allò que ens cobraran per arribar a l'hora. Coincideixo amb tots però que gràcies als low cost, podem viatjar més.

    ResponElimina
  4. Però de segur que vau comprar els bitllets, oi?

    I ben probablement que sortís més barat que amb una "regular airline".

    És una estrategia merament publicista. Si et diguessin que el vol val exactament 50€, t'ho miraries? Alguns, possiblement no. En canvi, digues que val 10€ i després fes que els teus usuaris paguin 40€ en bestieses diverses. A molts els colarà! Ah, la publicitat!

    D'altra banda, la CE va denegar la possibilitat de fer pagar per anar al lavabo. Alegaven que infringia normes de seguretat, si el meu bit de memòria recorda correctament.

    I pel que respecte a volar dempeus, tinc entès que seria per trajectes de menys de 90minuts i per una part del passatge (a veure quan trigarien a aplicar-ho a tots). De fet, em sembla que va ser una companyia aèria xinesa la primera a plantejar-ho.

    PD Raquel, calendari d'hostesses a 10€?

    ResponElimina
  5. Qui viatjaria a Riga, o a Tampere o a Brno, o a Aahrus... I ara he vist que hi ha una destinació nova; Lleida Pyrenees!!!

    Si ja ho saps, s'aguanta bé... Aquesta gent fan resorgir les vises electron, que són per les úniques que no et cobren!!!

    ResponElimina
  6. Ding, dong, ding!
    Senyors viatgers els recordem les nostres noves taxes vigents a partir d'avui mateix.
    Ding, dong, ding!

    Mirar/fotografiar per la finestreta... 10€

    Parlar amb el del costat
    (malbaratem oxígen)... 10€

    Pes corporal superior a X kg... 10€

    Em fa por que algun dia pugui ser la crua realitat!
    =)))

    ResponElimina
  7. Caram! si que van heavys. No he volat mai amb Ryanair i em sembla que així no ho faré pas :(

    ResponElimina
  8. això del lavabo em sembla que va ser una mentida per fer propaganda d'ells mateixos.
    Per altra banda, jo crec que abans si que sortia a compte ryanir però ara hi han moltes altres alternatives que et surten tant bé.
    Potser no tant econòmiques però quasi,i que no val la pena agafar autobusos i segons què, per tant poca diferència. Potser estalvies temps que també val diners.

    ResponElimina
  9. No he pogut evitar fer-me un fart de riure amb el teu post, però sí que crec que tens raó. Faran pagar perquè sonin les trompetes en acabar el viatge? :-P

    ResponElimina
  10. Si que és complicat el tema. Seria més fàcil, tens tota la raó posar directament el preu complet... Jo no volo gaire, la veritat.

    ResponElimina
  11. També et fan pagar per escollir seient, al menys els de vueling...
    :(

    ResponElimina
  12. Però finalment l'has agafat o no el bitllet? :-)

    ResponElimina
  13. faré d'advocat del diable, va, que tinc bon dia per fer-ho.

    ningú no es deu pas sorprendre no a hores d'ara de tot això? o de veritat la gent es pensava que es podia volar per menys de zero cèntims? de fet tampoc enganyen a ningú, el vol val tant però si vols tota la resta suma, ja t'ho diuen que et cobren, enganyar seria que et cobressin sense dir-te res, no?

    i no sé, si no hi ha diners doncs no es viatja, no fotem, ningú ens obliga a consumir el que ens oferten.
    Al súper l'altre dia hi havia oferta de xocolata negra i no la vaig pas comprar tota ni me la vaig menjar només perquè estava bé de preu.

    i fins aquí la meva representació d'advocatessa.

    prometo que no ho fará mai més. o sí.

    bona nit... i tapa't! ;*)

    ResponElimina
  14. Això, això, al final viatges o no viatges?

    Jo després de dos vols de Girona a Roma amb Ryan, entre les meravelles pròpies de Ryan i les intrínseques de la personalitat italiana... doncs "nunca mais". Poca diferència econòmica final amb altres companyies, menys recàrrecs, més tranquilitat i més espai pels genolls, tu...

    ;)
    M.

    ResponElimina
  15. Rayanair potser sí que porta molsts apectes del vol fins als extrems... però bé t'ho diu al web i a mesura que vas avançant ja t'adones que de barat, barat... no ho és. Sempre pots anul·lar la compra i decidir viatjar amb una altra companyia o mitjà de transport.

    Les ofertes són llamineres, però com tot a la vida, cal llegir la lletra petita i saber que duros a quatre pessetes ni aquí ni enlloc.

    Però tot i les molèsties i els recàrrecs i la manca de tacte... la gent segueix volant-hi. Per alguna cosa serà... Potser enlloc de Baix-Cost s'hauria d'anomenar de Baixa-Moral.

    I posats a fer demagògia... Hi ha qui defensa l'exsitència de vols segurs i vols insegurs. És a dir, els vols on les mesures de seguretat fossin extremes i els que no et mirarien què dus posat o a la bossa de mà... Aquests darrers foren més barats i més ràpids d'embarcar.. això sí, sota la teva única responsabilitat...

    ResponElimina
  16. Que cobraran per anar al lavabo? Ho dius seriosament? Què fort!

    Això que expliques passa també amb qualsevol companyia aèrea quan compres per internet. Sempre vas sumant. Sempre m'he preguntat perquè cobren per pagar amb targeta. De fet, són els únics que ho fan de tot el món mundial.

    Al final, però, hi habemus viatge o no?

    ResponElimina
  17. a mi la veritat és que aquests de ryanair em fan com repelús... en fi, qualsevol dia d'aquests cobren un suplement perquè l'avió té ales.

    ResponElimina
  18. Jo he fet servir bastant Ryanair i sempre aconsello als principiant fer un curset accelerat de com obtenir millors preus i que cal anar amb compte. Però si , de vegades pots volar molt barat, Vacances escolars i ponts Prohibit!!!!!

    ResponElimina
  19. Això no és publicitat enganyosa?

    Jo vaig anar a Londres i a Berlín amb Ryanair i, des de llavors, que m'ha entrat un no sé què que em fa preferir tenir sempre els peus a terra...

    *Sànset*

    ResponElimina
  20. Elur, perdona que m'hi posi... jo crec que no som tan lliures com ens pensem, i la publicitat ens qualla molt. No és només la debilitat personal el que ens fa sucumbir a ofertes i promocions. Malgrat sigui veritat que hi ha persones més "sensibles" que d'altres i persones més immunes, la publicitat ens condiciona.

    Ara, per exemple, es canvia de roba cada temporada, es renova la cuina o el bany "perquè ja estic cansat de la vella" i les ulleres les canvies per tenir-ne unes de més xules.

    Jo em sento bastant lliure, però veig tots aquests condicionants i em sento "entrenada" a no creure'm res del què em diuen sense abans contrastar-ho.

    ResponElimina
  21. Què bo això de les ranxeres!!!!!! M'imagino l'Armando Rampas vestit de mariachi mentre es folla una filera d'hostesses, posades una darrera l'altra... (com és que la imaginació sempre acaba convergint al mateix punt...?).

    Sí, són els més barats, i si t'abaixes els pantalons fins baix i deixes que et tractin com una llimona, exprimible fins a la última gota, viatges per molt menys que amb altres companyies. Ara, el dia que m'estigui pixant i parin la mà per cobrar-me, me la trec allà mateix i els hi pixo sobre el palmell, que això ja és una qüestió de salut pública, home!

    ResponElimina
  22. M'acaba de passar! Fa dies que intento buscar una bona oferta per Setmana Santa i quan volia fer la compra definitivament poca estona desprès de haber buscat les opcions veig que ja han pujat el preu en 10€ per viatge. Jo crec que deuen detectar les consultes per apujar el preu si veuen que hi ha un petit interès.

    ResponElimina
  23. Sort que t'ho has pres esportivament. La ironia és una bona arma davant de segons quines coses. Ja m'agradaria a mi vitjar, com fos, però poder escapar-me uns quants dies. Petons.

    ResponElimina
  24. Només he viatjat una vegada amb Ryanair i, si ho puc evitar, no hi tornaré! El vol va sortir 5 hores tard, cinc!, i és clar, informació de per què o de quan sortiria cap ni una. Vam arribar a Londres cap a les quatre, si no m'equivoco, i encara havíem d'agafar algun mitjà de transport per arribar a Canterbury. Tenint en compte que ens havíem llevat a les 2 de la matinada per anar a Girona no està mal, oi? Sort que eren vacances...

    Mmmm... bé, estic pensant que necessito un cap de setmana tranquil, molt tranqui...Ryanair? Jajajj!

    ResponElimina
  25. Potser tens raó, Xexu; però jo, fins ara, he volat força amb Ryanair, a uns preus baratíssims...i fins ara (tot i que són cutrillus...fins i tot et volen vendre "boletos" per entrar en una rifa!!!) no he tingut cap problema.
    Creuo els dits perquè demà matí volo amb ells i a la nit he de tornar a ser a casa!!!

    Amb d'altres companyies, segur que no hauria viatjat el que ho he fet aquests darrers dos anys!

    ResponElimina
  26. sempre hi ha gat amagat. i sempre hi acabes caient, el plaer de viatjar ho pot amb tot, i abans sense aquestes companyies era més complicat. Però si, la sensació que et prenen el pèl no te la treu ningú.

    Si la memòria no em falla sols he anat una vegada amb Ryanair, a Roma, i no recordo cap problema, sols el pal d'anar fins a Girona. Si puc evito el trajecte, darrerament sempre agafo Easyjet, però tenint en compte com ha anat aquestes festes, potser ja tb falla (uns amics es van quedar tirats a Berlin dos dies!!!)

    Això si, el teu escrit fa riure molt! molt ben escrit!

    ResponElimina
  27. Ja veig que fem el mateix...jo em preparo el descans desconnexió d'estiu i miro el mateix que tu...Petons!

    ResponElimina
  28. Txari t'hi pots posat tant com vulguis, cap problema :)
    La publicitat ens condiciona perquè ens deixem condicionar i la nostra llibertat rau en el fet de poder triar si volem caure en el parany o no. Ningú ens hi obliga.
    Una altra cosa és que siguem més propensos a creure'ns tot el que ens diuen i no llegim la lletra petita, però això ja va amb el tarannà de cadascú.
    I a mi m'agrada pensar que no caic en tots aquesta paranys, faig les coses perquè les vull fer, no pas perquè em diguin que les he de fer. Però també sé que no cal que t'expliqui ara mateix l'estat del meu vestuari, mòbil i ulleres per dir algunes coses ;)
    El comentari d'aquesta nit passada era més per tocar una mica la moral que una altra cosa... mira, tenia ganes de punxar una mica en Xexu, per riure una mica.

    ResponElimina
  29. Jo hi he viatjat forces vegades, però cada cop la cosa està pitjor.... el més barat no és el més bo sempre, ni de conya, però puc dir que fa temps, per 20 € justos, vaig anar i tornar a Brusseles o per 25 a Roma.... i amb això em quedo... :)

    ResponElimina
  30. Sí nano, tens raó en que són "lo pitjor", però estic d'acord amb molts dels comentaris en què tot i els peròs i que són uns esclatasangs, normalment surten més barats que la competència, i així el senyor Ryan sempre manté el seu èxit. L'important sobretot és anar previngut per a evitar sorpreses desagradables, que la lletra petita d'aquesta gent molts cops és molt petita i ve de cop...

    Tot i això, ahi estamos, let's flight again!!

    ResponElimina
  31. També pots intentar volar amb aquests:
    http://rac1.org/elmon/temes/austrian-airlines/
    De fet amb l'anunci sol, ja fan bona pinta,tot i que es clar el preu segurament seria més caret...

    ResponElimina
  32. L'he fet servir molt, està a prop de casa i és barat i m'has fet riure amb el post.
    Ara bé, jo mai trobo les gangues que anuncien i més d'un cop he pensat de denunciar-los per publicitat enganyosa.
    Veus això, bitllets a 1€ amb la condició de viatjar en unes dates concretes, a uns destins concrets i fent la reserva uns dies concrets, doncs bé, et cenyeixes a totes les condicions i, sorpresa, no hi ha cap bitllet a 1€ ni de preu de sortida!!!
    I ho he provat molts cops per curiositat!

    ResponElimina
  33. Ostres, vinc de bon matí, per que m'he recordat d'un slogan de publicitat d'una empresa de vols Índia:

    "Vuele con nosotros, le trataremos como a una vaca" Air India

    jajajaja, bon dia :)

    ResponElimina
  34. Creu-te (i això que jo per sortir, si no agaf vaixell, he d'agafar l'avió) que mai he volat amb Ryanair. Però sempre la veig als mitjans i mai és, precisament, per a fer-li bona propaganda. Hi ha companyies que preferesc evitar. Potser si un dia en tenc oportunitat també l'acabi ficant al grup de les que no m'agraden.

    ResponElimina
  35. Sí, això dels vols barats, a l'hora de la veritat t'acaben costant sempre més del que diuen... i les condicions, en fi, a vegades lamentables. M'ha agradat el post!

    ResponElimina
  36. Veig que el tema donava per més del que pensava, quin munt de comentaris! La veritat és que vaig voler escriure-ho d’aquesta manera per riure una mica, però és cert que s’ha d’anar en compte amb aquesta gent. Són els més barats, però t’intenten colar tot tipus de recàrrecs. Si és que a sobre de volar barat ens queixem, mira que som… Moltes gràcies a tots per comentar!

    Txari, són força cutres, és cert. I intenten cobrar-te de tot, però ja se sap, amb preus tan barats, què pots esperar. Volar a Europa per 40€ anar i tornar ha de tenir alguna trampa.
    Ah, en la conversa amb l’Elur jo no m’hi fico, ja ho heu parlat.

    Raquel, sí, sort d’ells. Però ja que et permeten volar i que mouen a tanta gent, podrien anar una mica més de cara, no creus. I sí, sí, un cop a l’avió no paren d’oferir-te coses, és un no parar! Quan acaben amb alguna cosa ja porten la següent.

    Kweilan, el post era més aviat una crítica a les maneres, però cal reconèixer que tenim sort en l’actualitat de les oportunitats que tenim de viatjar. Fa un temps era impossible, i ara, qui més qui menys fa les seves escapadetes.

    RedCrash, sí, els vam acabar comprant, és clar. Són els més barats, però depenent de com s’ha de comptar el desplaçament a Girona, que déu n’hi do. És bo de saber tot això que dius, Almenys veiem que no tot és possible, que no tot s’hi val.

    Ramon, el truc de la visa electron ja no val. Nosaltres ho vam provar i et cobraven igual. Per això és com una ximpleria al final de la compra, triïs la targeta que triïs, els 10€ més no te’ls treu ningú.

    - assumpta -, les teves tarifes encara són més realistes que les teves. Em fa por la del sobrepès… corporal. Són capaços de cobrar sobrepès a persones grasses, això seria l’hòstia. És igual, perquè segur que la realitat superarà la ficció. T’has fixat que el trasto metàl•lic per encabir l’equipatge de mà i veure si és reglamentari és cada cop més petit?

    Clídice, jo cada cop que he volat amb ells m’he promès que no ho faria més, però sempre caic.

    Estrip, segons el meu amic RedCrash, no era cap mentida això del lavabo, però els ho van refusar. Creu-me que jo em miro sempre alternatives que no m’obliguin a desplaçar-me en bus, i faig càlculs tenint en compte això, però segueixen sent els més barats. Si fos per uns pocs euros em sembla que me n’aniria a el Prat, però la diferència és considerable.

    P-CFA…. ja era aquesta la intenció explicar-ho en to de broma. Això de les trompetes del final em fa vergonya aliena, igual que aplaudir un cop s’ha aterrat.

    Carme, tot i que ens queixem, els preus dels vols estan a l’abast de la majoria de butxaques, així que podries fer un cop d’ull i fer una escapadeta, no et vindria de gust?

    Violette, a Vueling sí, però a Ryanair és campi qui pugui!

    Rita, fins el comentari 11 a ningú se li ha acudit preguntar el que tu preguntes. Doncs sí, sí que vam comprar els vols. Roma.

    Elur, de fet, segons la teva definició d’enganyar, algun recàrrec si que te’l fan una mica d’amagat. No és que te’l trobis al compte quan t’esperaves que et cobressin menys, però fins a l’última hora no et diuen que has de pagar una coseta, quan ja ho tens del tot coll avall. Si no enganyar, sí que és jugar una mica amb els clients.
    Quan veus els preus de la web és impossible no plantejar-se viatjar a algun lloc. Jo no tinc massa diners, però Ryanair m’ho puc permetre, mentre que d’altres no. Una altra cosa és l’allotjament, que per això ja caldrà reservar els diners. Les low cost, especialment aquesta, ens permeten fer escapades que d’altra manera no faríem. Jo dono gràcies per viure en aquesta època en que ens és possible conèixer món.
    Ja sé que ho feies per picar-me, però jo et contesto al que has comentat. Ah, i les converses amb la Txari ja us les arreglareu vosaltres dues.

    ResponElimina
  37. Maria, sí que viatjo, justament a Roma. Cada cop que vaig amb Ryanair em prometo no tornar-hi, però després se m’oblida. És plantejar-se fer un altre viatge i mirar els preus de la web, que ja no recordes les promeses que et fas ni totes les ximpleries que té aquesta companyia.

    Sargantana, cap a Roma que hi falta gent!

    Met, home, és més barat que les altres. L’únic denunciable és que del preu que et diuen al principi, fins el que pagues al final pot ser el doble, però igualment és més barat que altres.
    La gent fa servir la companyia perquè el que t’interessa és el viatge. Tu vols visitar un país, i canvies poder-ho fer per volar en males condicions. Si volguessis volar més còmode i amb les coses clares, no et podries permetre el viatge de tant com et costaria el vol. És el preu que s’ha de pagar, mai més ben dit.

    Lu, benvinguda al Bona nit! A Ryanair hi hauria moltes coses per fer!

    Jordi, sembla ser que finalment no cobraran. Volien fer-ho, però no els ho permetran, per sort. Això de pagar per fer servir la targeta ho he descobert aquesta darrera vegada, no ho havia vist anteriorment. Què volen, que agafi els calers i que els hi porti en mà? Així m’estalviaria el 25% de l’import! Al final tenim bitllets, la destinació és Roma!

    Carquinyoli, comparteixo aquesta sensació teva. Sempre em dic que no tornaré a volar amb ells, però després caic altre cop.

    Garbi24, si en fas una guia pràctica potser tindries molt èxit, que a molta gent li faria servei.

    Sànset, com ja he anat dient, cada vol que faig amb ells em dic que no hi tornaré, però a l’hora de comprar vols sempre acabes allà mateix. La diferència de preus es nota, però és clar, la qualitat del servei es veu afectada, naturalment.

    Gerhart, sortosament, sembla que això de pagar per pixar finalment no serà. Aquesta com d’altres mesures trobo que és passar-se. Podem fer molta broma, però cada cop ens van sorprenent amb coses noves per les que cal pagar, o restriccions més grans d’equipatge i facturació… bé, què t’he d’explicar, que ho saps tan bé com jo.

    Plugim constant, no descarto que tinguin algun sistema de saber si algunes dates es consulten molt, tot i que he de reconèixer que no m’ha passat mai d’aquesta manera. Trobar-me un preu diferent un dia després encara, però veure com canvia en un moment… quina putada.

    Fada, m’ho prenc a conya perquè en realitat em cola, i tot i que són dolents aquesta gent, sempre acabo comprant. Però la situació que vam viure el dia que els vam comprar em va fer venir ganes d’escriure una cosa així. I per què no et mires la pàgina? Potser trobaràs una bona oferta per fer una escapada. No t’hi animes?

    Susanna, déu n’hi do la història del viatge a Londres. Jo algun cop també he volat amb retard, i ja se sap, com que surten a hores estranyes, sempre et condiciona arribar després a la destinació final. De totes maneres, 5 hores és una cosa excepcional, trobo que ha de ser un pal terrible haver-se d’esperar aquest temps per volar.

    ResponElimina
  38. Fanal blau, és cert que són els més barats, i el que és una loteria és que tinguis problemes amb el vol o no. Jo m’he trobat amb dues hores d’endarreriment, igual que hem sortit puntualíssims i arribat aviat. La veritat és que per molt que ens puguem queixar, si no fos per ells jo tampoc no hauria anat ni a la meitat de llocs on he anat. Espero que hagis arribat i tornat bé!

    rits, sí noia, quan tens ganes de viatjar, s’ha de fer, i encara que t’acabin cobrant el doble del que diuen, els preus encara són increïblement barats pel que estàvem acostumats. Abans volar era una cosa de rics. I mira’ns ara, tots a voltar.
    Jo he tingut una mica de tot amb ells. Si pogués volaria des de Barcelona, el que passa és que sempre que miro alternatives em surten molt més cares, i tot i haver d’anar a Girona, abaixes el cap i compres. És el que té ser pobre.

    Zel, s’ha de mirar una mica la butxaca.

    Cris, aquests preus eren impossibles fa uns anys. La veritat és que és sorprenent que puguem volar pagant això, però és clar, ja ho pagues amb la incomoditat i viatjant com si fos un transport d’animals. Però què volem, oi?
    Comentari 2: Déu n’hi do amb l’slogan, però per ells les baques són sagrades, així que segur que aniries còmode!

    GG, com aniríem a Edinburgh si no fos per ells? I mira que cada cop que vinc en temps és com anar a la India, però mira, com tu dius, ahí estamos!

    Judith, em sembla que no m’ho podria permetre. Però qui sap si algun dia els faré servir, que tinc ganes d’anar per allà baix.

    Deric, suposo que reps notícies al correu. Jo ni això, ni he intentat trobar mai una ganga d’aquestes, quin estrès. M’imagino tots els que hagin rebut la notícia mirant de comprar al mateix temps, a sac, a veure qui se’n surt. És la llei de la selva.

    Caterina, si pots volar amb altres companyies, millor. El problema és que si tens pocs diners i vols viatjar, acabes caient, et poden més les ganes que la decepció que t’enduràs. I igualment, el més important és el lloc on vas, no com hi arribes, oi?

    Ma-Poc, tot i cobrant més del que diuen, encara són els més barats, i per poder viatjar de vegades no mirem com ho fem. Però com deia més amunt, el més important és el lloc on vas, no com hi vas.

    ResponElimina
  39. Si tal com diu arriba el dia que ens cobren per la roba que duem a sobre y per anar al lavabo aleshores començaré a agafar avions regularment .

    Un grup nombrós de persones despullades tancades durant un parell de hores m'entres es fan les seves necessitats al damunt es un espectacle digne de veure.

    ResponElimina
  40. Trobo indignant el que fa esta companyia en algunes coses. És molt trist que faiguen segons quines coses a la gent. I tot és possible... igual et trobes un càrrec a la targeta per haver entrat a la seua web, ni que sigue a mirar :)

    ResponElimina
  41. doncs jo sempre he volat amb aquesta companyia, sense problemes ni retards. En canvi, una vegada que vaig volar amb Lufthansa: bitllet molt més car, retard de 20 minuts, 1/2 centimetre més de seient (oH!), un entepà repugnant gratuït i les mateixes revistes sobades per a llegir a banda d'algunes ofertes similars a les de ryanair.
    Si les altres companyies no tenen tants preus addicionals que es van afegint, és perquè ja t'han cobrat 3 cops tots els suplements amb el bitllet a pèl;
    Precisament la grandesa de ryanair és que va demostrar que es podia volar per molts menys diners que els que es feien pagar abans. És a dir, va demostrar que estaven ROBANT, i tothom ha hagut de baixar a preus més raonables des del moment en el que van quedar en evidència. Que el preu final sigui la suma de tot el que demanes em sembla el més raonable, i molt millor que pagar molt més pel mateix; per a mi, és la millor companyia que hi ha.

    ResponElimina
  42. Sense opinió, perque mai he viatjat amb RyanAir. De totes maneres i en relació amb el que expliques, això d'anar inflant un preu inicial, a base de suplements per diferents conceptes... això, no se suposa que a Europa ja està prohibit? Hauria jurat que hi ha una llei (o potser una llei) que obliga les empreses a donar el preu final sense "afegitons" com els que expliques...

    ResponElimina
  43. Bufff... podria dir les mil i una sobre ryanair! Però al cap i a la fi sempre hi acabo viatjant...

    ResponElimina
  44. Fa poc vaig anar a Roma i... quanta raó tens!
    Després, però, d'haver de treure'm les botes i anar descalça i quan ja he passat pels encara no rajos x, em donen una (una sola, de veritat) bossa pels peus. Em va venir de gust posar-me-la i anar a peu coix per l'aeroport, reminiscències infantils, ja ho sé...)

    ResponElimina
  45. I do not know if it's just me or if everyone else encountering issues with your website. It looks like some of the written text on your content are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them as well? This might be a issue with my web browser because I've had this happen previously.
    Kudos
    Here is my website - click the following internet page

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.