dimecres, 7 d’octubre de 2009

Bulto

Ja sabia jo que això de no dormir massa no podia ser bo. Sempre vaig a dormir tard i he de matinar, però solc aguantar força bé el dia. L'hora més crítica és la de després de dinar, que tot i el cafè (horrible de màquina), no hi ha qui mantingui els ulls oberts. Ens passa a tots, prou que ho sé. Però amb la perspectiva de posar-se a fer informes a aquelles hores, no es pot esperar res de bo.

Omplia una sèrie de caselles amb les dades corresponents a la feina del matí, un procés d'allò més rutinari i que tenim molt per la mà. Però no sé en quin moment he tingut una mena de pèrdua de consciència d'aquelles que no saps ni on ets, però seguia escrivint. Quan per fi he tornat en si, he vist que al llarg de la línia la lletra havia anat degenerant fins a tornar-se un gargot inintel·ligible. Immediatament he pensat en els temps de carrera i de com m'adormia a classe. Moltes línies dels apunts acabaven així...

He començat a descollonar-me sol, però ho havia de compartir i, en ensenyar-ho als companys, hem començat a riure tots i la cosa ha anat derivant fins a convertir-se en una tarda de dir ximpleries i riure molt. Algun dia ens faran fora. El més sorprenent de tot, i això jo no ho he vist en repassar el que havia escrit en plena becaina, és que en un lloc on havia de posar pellet (en català: sediment), hi posava 'bulto'! Algú em pot explicar com he arribat fins aquí? Perquè jo no en tinc ni idea! Devia estar somniant i tot. Però el què!?

40 comentaris:

  1. Ves a saber en quin o quins bultos estaves pensant......rumia si t'has despertat somrient....

    ResponElimina
  2. Del "bulto" no puc dir-te'n res, temo, però de la qüestió horaria... fa temps que m'he fixat, que moltes vegades els teus comentaris són de quarts d'una... o de dues, en dies laborables!

    Flipo, perquè per un germànic com servidor, anar a dormir més tard de les 23h entre setmana és gairebé una exageració. Em llevo a 2/4 de set; com podria rendir anant a dormir a les teves hores? Tindria el cervell en off tot el dia!

    L'Assumpta també em té meravellat, en aquest sentit.

    ResponElimina
  3. Bona nit!
    Fa poc he obert un blog i m'agradaria fer-ne una mica de publicitat per donar-me a conèixer.
    Aquí deixo el link, per si podria afegir-me als seus favorits, així com pels curiosos que passin per aquí: http://aixoestafatal.blogspot.com/

    Moltes gràcies! ;)

    ResponElimina
  4. Jejejeje m’has recordat una vegada, a Barcelona, després de sopar, no sé què fèiem exactament però el que si sé és que la meva mare estava tractant de resoldre uns mots encreuats, que se li dóna molt bé.
    De cop, la mirem, i estava mig clapada i, a una de les caselles, enlloc d’una lletra, n’havia posat dues de molt petitones, ella mateixa es va despertar i, en veure-ho, va començar a riure sola i, clar, tots varem acabar rient!

    Una vegada jo em vaig adormir davant l’ordinador... però fa anys d’això, quan encara no tenia Internet a casa. Tenia ordinador, però no Internet... tot el que volia pujar a la xarxa ho copiava en disquets i ho posava al dia següent des del despatx ;-)... Per cert, que allò em va donar l’idea per un relat i el vaig fer... el dec tenir arxivat a algun lloc perquè em van passar tots els arxius del PC vell al nou...

    I tu, XeXu, dorms molt poquet i em tens tota preocupada. De fet és que no sé com aguantes. Crec que no és “normal” poder portar un ritme de vida com el teu dormint menys de cinc hores diàries, deus portar alguna pila o bateria amagada, algun xip... jejeje

    Ferran , sóc conscient que alguna vegada t’he deixat comentaris passades les dues de la matinada o quasi les tres :-) però jo normalment no m’aixeco abans de les nou, així que dormo una mitjana de sis hores i mitja... que canvia molt!! :-)

    En quant al “Bulto”... jajajajaja... és ben estranya la ment humana! Sigui el que sigui, m’ha fet riure! :-P

    ResponElimina
  5. Je, je, je... m'has fet molt a gràcia i jo que pensava que això només ens passava als que ja ens anem fent vells! Els caps de setmana quan després de dinar faig els mots encreuats, alguns cops acabo fent gargots en lloc de lletres, ara bé... mai no he posat "bulto" enlloc d'una altra paraula, noi... en això no et puc pas ajudar.

    ResponElimina
  6. :-DDD

    Si ha servit per fer-se un fart de riure, benvinguts siguin els "bultos"! :-D

    ResponElimina
  7. Hahaha quina força sobrenatural t'ha fet passar de la sedimentació al bulto??? (això del pellet és lo de les centrifugadores, oi?) Déu n'hi do... potser un dia t'agafa un brot d'aquests que et trobes en un món paral·lel i enlloc d'escriure un informe acabes amb una novel·la entre les mans... i en funció de com siguin els teus somnis pot acabar sent un best-seller i tot! ^_^

    ResponElimina
  8. Xexu! que jo ja t'imaginava amb un llamp de bulto al front per haver-te clapat i fotut contra la taula!!!!

    avui compartim tarda riallera a la feina, veus? que bé!

    dorm més, è? que les neurones et marxaran de cansament, home!!

    ;*)

    ResponElimina
  9. Oooh jjajajaja jo també recordo moments de dormir-me a última fila a la universitat...I a l'institut...és que hi ha ritmes que no s'aguanten. Jo ara ja fa un temps que me'n vaig a dormir d'hora. perquè que el professor s'adormi no queda gaire bé, oi? :)

    ResponElimina
  10. si el resultat d'anar adormir tard es tenir un dia de feina de rialles, vinga som-hi!

    ResponElimina
  11. No sé com has arribat al "bulto" però... mira jo crec que allò important és que hi hagi bon rollo a la feina, que us pogueu riure de coses com aquestes! És dur la "morrinya" de després de dinar, però mira, si la pots superar rient ja és moltíssim! Un petó i bona niiiit!

    ResponElimina
  12. Almenys t'ho passes de be de tant en tant.. això no te preu! I el bulto... ves a saber, com diu en garbi, t'has despertat somrient??? aixxxxx!!!

    ResponElimina
  13. Entro només per dir que sóc de la colla d'en FERRAN, no germànic però si d'anar a dormir relativament aviat que m'haig d'aixecar cada dia a les set i no ho aguantaria.
    I no m'agrada "escórrer el bulto" però ni idea de la pregunta que fas ;-D

    ResponElimina
  14. jajaja estàs fatal...

    Hauria d'haver uns sensors per quan algú es dorm a la feina, pot ser perillós :)

    ResponElimina
  15. Això deu ser allò que en diuen "escriptura automàtica" no? Per si de cas no en parlis amb cap psiquiatre ^^
    Quina enveja! una feina on pots riure amb els companys! no sabia que existissin! sempre és un consol :)

    ResponElimina
  16. un "bulto" era el que recent estrenava servei militar.

    ResponElimina
  17. Només m'he adormit un cop a classe, a primer de carrera... Jo no sóc d'adormir-me a classe o a la feina, sinó més aviat d'agafar taquicàrdies per ingestes ingents de cafeïna de cafè de màquina (són dolents, sí, però, de cafeïna, els en sobra!).

    El que sí que he fet és passar temporades dormint poques hores... Ara intento anar al llit abans de la mitjanit perquè m'aixeco a tres quarts de set per anar a treballar.

    Com l'elur et diré que dormis una mica més, home!, que acabaràs malalt!

    ResponElimina
  18. He de dir que jo m'equivoc més a la feina ara que no al principi perquè tot és més automàtic, rutinari, i un/a s'hi fixa menys, o almenys jo...

    De totes maneres dormir ajuda. No dorm moltes hores i això a vegades ho pot complicar tot més :P

    ResponElimina
  19. Jo d'entrada com a màxim me'n vaig a dormir a les 12 perquè si no l'endemà també m'adormiria. Lo del bulto és un misteri.

    ResponElimina
  20. M'ha anat de perles llegir el teu post en aquesta hora! M'estava adormint, tot i el cafè, i m'has fet riure a base de bé! Moltes gràcies. De tant en tant va bé passar del somriure a la riallada ;)

    ResponElimina
  21. McAbeu celebro de debò saber que no estic sol, en la "creuada" pro-horaris europeus :-)

    Assumpta, maca... sis hores i mitja és poc! El meu standard són entre set i 7.30h; si no, tic KO.

    ---

    Com has arribat al 'bulto'??

    ResponElimina
  22. Un "bulto" pot ser un paquet, una sorpresa..., no sé si en el sentit que diu el garbi24, jo ja no m'hi poso, però jo ho agafo com un desig.

    ResponElimina
  23. Ai Xexu, guapo, en quin "bulto" pensaves??????
    JAJAJJAJAJAJJAJA

    d'adormir-me als llocs (amb l'excepció del bus...) diria que no, de començar a fer caparrades sí.

    A mi fes-me quedar fins ben tard si cal, però no em facis matinar.

    Petons.

    ResponElimina
  24. Pensaves o somniaves en motos, les precioses BULTACOS... oi?

    ResponElimina
  25. Veig que tothom est diu que has de dormir. Jo cada vegada vai a dormir més d'hora , deu ser l'edat.

    No he arribat a adoarmir-me mai a la feina. A la facultat recordo que sovaint m'anava de ben poc...

    ResponElimina
  26. Aquest estat d'inconsciència sempre ens dóna sorpreses.Suposo que en aquells moments tenies algun pensament relacionat amb un "bulto"^-^. Agradables sorpreses de l'inconsciència.

    ResponElimina
  27. Hola Xexu!!!
    Cuida molt això de dormir. Jo també sòc d'anar a dormir bastant tard,... però de vegades és un símptoma de que altres coses no van bé.

    Com que sòc una noctambula de vegades en parlem de la feina, perquè se'ls fa estrany que vagi a dormir tant tard. La majoria té tendència anar a dormir d'hora i estar més actiu pels matíns i jo fins les 11 no m'he centrat...i a la tarda estic ben activa i no trobo l'hora d'anar a dormir. Nosaltres diem que és culpa dels bioritmes.

    ResponElimina
  28. Ets un crack eh xiquet! jeje aquestes coses passen uf, però continues aguantant eh!

    ResponElimina
  29. Xexuuuu!! que t'estic veient!!! vinga a dormir que mira quines hores són i demà veuràs bultos per tot arreu! :PPP
    Vinga, va, que t'arregle la manteta... :P

    ResponElimina
  30. ves a saber però em puc imaginar moltes coses que podies estar somiant!

    ResponElimina
  31. és que després de dinar ens haurien de posar unes sales per fer una mica de migdiada! no sé on vaig sentir que tenien una sala per a això, on els treballadors es podien estirar un quart d'hora i després seguir ben animats!

    si no et sents cansat, tranquil per dormir poc. Jo tb dormo poc, xò no ho porto gaire bé. Faig unes ulleres....

    ResponElimina
  32. A la uni hi havia una assignatura en la que sistemàticament m'adormia: em posava al final de la grada, en un raconet i tard o d'hora acabava amb el cap sobre els apunts. Però no escrivia "paraules en clau" com tu, sinó que la meva lletra acabava convertint-se en una línia que davallava amb més o menys giragonses! Ves a saber, de la mateixa manera que hi ha qui interpreta somnis, potser hi ha qui interpreta aquests gargots i mots dormits...
    ;)

    ResponElimina
  33. què feies aquesta matinada que a dos de dues encara rondaves?! aissssss... t'estiraré les orelles!

    ;*)

    ResponElimina
  34. Ai, Xexuuuu, quin riure amb el bulto!!! jajaja, a mi tb m'ha fet pensar en els anys a la universitat, a la Carla sempre li passava i rèiem tant després!!
    fes el favor de dormir més!!
    un petonàs... t'enyoro :P

    ResponElimina
  35. M’heu fet riure molt amb alguns dels comentaris, sou l’hòstia. I com em cuideu, que macos. Però no patiu per la meva salut, que de mi ja no en faran res de bo. Ah, i per si a algú li serveix de consol, ahir en arribar a casa vaig estirar-me una estona, de tant en tant ho faig. Però a la nit, torna a fer el noctàmbul! Gràcies a tothom per ser-hi.

    Garbi24, no m’ho puc imaginar. Amb un somriure no, però em vaig fer un fart de riure posteriorment. Però pots pensar el pitjor…

    Ferran, ara ja fa temps que em vas llegint, què et fa pensar que el meu cervell està algun cop en on?? Jo em llevo a les 7h, així que ja veus el que dormo. Però ja ho deien aquells, no, ja tindré temps de dormir quan em mori. L’únic problema és que si continuo així, això passarà aviat!
    Comentari 2: Els alemanys no tenen allò de tagmensch i nachtmensch? Això vol dir que també n’hi deu haver de pendons, no?

    Joseph Blonde, benvingut al Bona nit. Però això de ser dels meus favorits t’ho hauràs de guanyar una mica, no? I no comences bé tractant-me de vostè, hahaha.

    Assumpta, això de fer becaines mentre escrivim no pot portar a res bo. Però és que es somnia i tot, eh? És brutal. Ja ho sé que dormo poquet, i després tinc son durant el dia però no puc dormir, és clar. Però el cas és que els dies van passant, i jo vaig aguantant. Ja fa molts anys que dormo poc, però això dels blogs, noia, és que encara ho fa tot pitjor. Però ja se sap, una activitat que fas de gust, doncs no em puc queixar. Si no ho passés bé, me n’aniria a dormir. O em posaria al llit i donaria mil voltes després de llegir una estona, i se’m faria la mateixa hora. Què devia ser el bulto…?

    Carme, serà que jo em faig vell més ràpid per culpa de no dormir! Sembla una cosa una mica trista adormir-se així i acabar fent gargots, però em sembla que desperta més rialles que altra cosa. Jo em parteixo de riure si em passa.

    P-CFA…, qualsevol cosa que generi rialles sempre és benvinguda, i riure’s d’un mateix encara està millor.

    Laia, aprovada. Un pellet és el sediment de cèl•lules, proteïna o el que sigui que et queda després de centrifugar. Dubto que mai arribi a escriure una novel•la d’aquesta manera, almenys, no puc esperar-ho. Si algun cop em decideixo a fer-ho, em sembla que ho hauré de fer de manera ben conscient.

    Elur, de neurones me’n queden poques, la majoria han marxat ja. Però les que queden em són fidels, ja saps, la d’escriure els posts, la dels comentaris (són dues diferents), la de fotre bronques… i alguna que altra més. Aprofiten per dormir quan sóc a la feina.
    Comentari 2: si saps que rondava a aquelles hores deu ser perquè et devia comentar, així que no et queixis!

    Xitus, he vist professors en estats força lamentables, és més algun una mica tocat pel cigaló de primera hora, i el que és pitjor, tirant la canya a les alumnes en una festa de facultat. Així que adormir-te seria un mal menor!

    Estrip, a la feina sovint fem tant el ximple que acabem rient com bojos. Em sembla que no té res a veure amb dormir poc, o no cal.

    Nymnia, la veritat és que jo no em puc queixar d’això, a la feina ho passo molt bé, la majoria de dies, i tot el que ens puguin putejar des de dalt o qui sigui, amb els companys sempre acabem trobant la manera de tirar-ho endavant, i amb molt bon humor. Tinc sort, ho sé.

    Eli, la veritat és que m’ho passo bé sovint. Això només era la ximpleria d’aquest dia. Sempre n’hi ha alguna que altra. A saber què devia ser el bulto, mai no ho sabré, em temo.

    McAbeu, hehehe, que lladre. Saps, jo també em llevo a les 7h, i mira, fresc com una rosa. No, és mentida, de fresc res de res. I com una rosa, menys encara.

    Bajo, treballo amb unes coses que el millor que et pot passar és que t’exploti alguna cosa i moris a l’instant, perquè si no, pots passar-ho malament molt de temps. T’asseguro que en aquests moments no m’adormo. Però al despatx sí, dona!

    ResponElimina
  36. Clídice, si no pots riure amb els companys, riu-te dels companys! No, la veritat és que tinc sort perquè ho passem bé i tenim una gran relació. Ja em tocava després de la mala experiència anterior. I mira, vaig escriure coses rares, però potser és més sorprenent que algunes les vaig clavar!

    A si, Òscar? No ho sabia. Com que me’n vaig escaquejar…

    Núr, a mi ja fa temps que em va deixar de fer efecte el cafè. Me’l foto en vena, però em quedo igual.
    Ei, però tu tens truc, ara tens un motiu per posar-te d’hora al llit, no? ;)

    Caterina, és que és cert, les coses que requereixen atenció les fem sempre sense adormir-nos. Potser és que si ens estem adormint ja no les fem, perquè pot ser greu si fallem. Però quan fas una feina rutinària i automàtica, entra una soneta… és clar, dormir més ajudaria, però serien feines avorrides igual!

    Kweilan, a les dotze jo estic per aquí fent l’animal, llegint posts, comentant, escrivint mails. No s’acaba mai!

    Fada, ja has vist com s’encadenen les coses, una bajanada meva d’un dia que m’adormia ha aconseguit despertar-te una mica. I no és maco això?

    Cèlia, caram, quina interpretació que m’has fet, així en un moment!

    Luthien, tu ets com jo (a banda que no t’adorms pels llocs…), la nit pot ser llarga, però eliminaries els matins, oi? Jo si pogués llevar-me més tard segur que no dormiria més. Segur que dormiria igual, perquè em posaria al llit més tard!

    Yeral, doncs no t’ho puc assegurar, però em sorprendria, la veritat.

    Mireia, a la facultat vaig veure un cop una noia dormint recolzada a la taula, amb els braços creuats i el cap a sobre. Temps després, vam començar a sortir, però no crec que aquest en fos el motiu. Jo feia cops de cap, però mai vaig tenir la seva habilitat. A la biblioteca sí, però. Allà tots ho fèiem algun dia després de dinar.

    Judith, alguna cosa vaig pensar en semi-consciència, o en somni directament, però no sé què va ser. I em sap greu, perquè m’he quedat amb el dubte!

    Tuti, potser tens raó i això d’anar a dormir tard és perquè altres coses no van bé, com el fet de tenir mala llet. Però llavors alguna cosa no ha anat bé en la meva vida des de sempre, ja que sempre he anat a dormir tard. Però pot ser, eh?
    A mi també em passa, fins cap allà a les 11h no m’acabo de posar les piles. A menys que hi hagi una feinada, que llavors utilitzo les bateries d’emergència, i puc estar a les 8h a ple rendiment. Però perquè sé que serà un dia entre molts. Si no em moria.

    Cesc, algun dia em quedaré adormit i ja no em despertaré. Si sumo totes les hores que hauria de recuperar de son…

    Nimue, no vegis com vaig riure amb el teu comentari, i ara el torno a llegir i torno a riure. Hahaha, quina crack!

    Deric, jo també, però no voldria aventurar-ne cap.

    Rits, potser ho has sentit dels treballadors de Google, que tenen unes condicions que són realment increïbles. Diguem que això de la saleta per estirar-se una estona seria una de les coses més senzilles que tenen. Però mira’ls que bé que treballen després. Sense Google no anem enlloc.
    És que per això de dormir poc se n’ha de saber, eh?

    Manuscrits, això també ho feia jo a la carrera, però no tenia una assignatura predilecta al respecte, ho podia fer en totes per igual! I tot i així vaig acabar, eh? La veritat és que no sé si és millor que no ens interpretin aquestes coses, que a saber què sortiria. Em quedo amb que fa molta gràcia quan t’adones que t’has clapat per unes dècimes de segon, o no gaire més que això.

    Georgi, la Carla no és que s’adormi, dona, és que té els ulls així. Ains, no em diguis aquestes coses que em poso tendre. Dormir més? Fas alguna cosa per cap d’any?

    ResponElimina
  37. doncs sí, i per partida doble que m'estaves comentant! bé, amb dos minutets de diferència :P

    oh però jo a aquestes teves poques neurones me les estimo, è? o sigui que les has de cuidar.

    ResponElimina
  38. Aaahrrg!!, a les 7, i molt dies deixes comentaris a quarts de dues? Ho dius de debò??? Doncs ara sí que flipo!

    Doch!, hi ha Tagmenchen i Nachtmenschen; servidor és dels primers, sense dubte. Tu, pel que sembla, ets un "Tagsübermensch" (vamos, de dia i de nit, hehe; no dorms! ;)

    ResponElimina
  39. jajajaja!!! Uff! a mi també m'ha passat més d'una vegada i quan te n'adones que no té cap mena de coherència el que estàs escrivint penses que no ho tornaràs a fer, que no tornaràs a no dormir el que toca.. però sempre hi tornem a caure!! pellet=bulto??? mmm... home.. molts sediments al final acaben fent... bulto... no? ;)

    ResponElimina
  40. Pellet=pèl=pèl enquistat=bulto... veus? dormir massa també passa males jugades i fa fer aquestes relacions estranyes de paraules...
    Mai he fet servit la paraula sediment per dir pellet...serà que estem ben contaminats :)
    Jo ara tinc un company de feina que ha estudiat durant molts anys quina quantitat de café necessita el seu cos durant el dia i se'n raciona les dosis... és brutal...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.