dilluns, 17 d’agost de 2009

Dilluns de mentida

Els gats miolen fora la porta de l'habitació, i això vol dir que és hora de llevar-se. Quan comencen, ja no s'hi pot fer res, tenen gana i ja no pararan. Coincideix sempre amb l'hora que el despertador és a punt de sonar. M'aixeco amb mandra i agafo la bossa de menjar, amb les bestioles saltant i miolant al meu voltant. Els en poso, i aquí s'ha acabat el concert. És dilluns, el dia de més feina per mi amb diferència. Però en comptes d'engegar l'ordinador i preparar-me l'esmorzar, me'n torno a l'habitació i m'estiro. Tanco els ulls i aviat recupero el son.

Em desperto unes hores més tard, el cos ja no vol dormir més. M'aixeco i penso en les coses que faré avui i els propers dies. En tinc moltes al cap, petites, però són d'aquelles que no trobem mai el moment de fer. Espero que el moment hagi arribat. Engego, ara sí, l'ordinador, i miro què hi ha. Poca activitat blogaire, l'inversemblant record del món de Usain Bolt, la victòria del Barça... potser que em prepari un got de llet, a veure quan em truquen els meus pares per anar a celebrar el seu aniversari de bodes.

Estic de vacances. Avui és un dilluns de mentida i m'ho prendré tot amb molta calma. Com les necessitava! I que ràpid que passaran... però no pensem ara en això.

28 comentaris:

  1. Felicita els tus pares de part dels amics blocaires!!!
    Gaudeix d'aqusts dies e descans que te'ls ben mereixes. I quin gust tornar-te'n al llit i saber que tens tot el dia per davant, amb la calma...
    Naltros ahir vem tenir convidats, havíem fet ruta amb bici i vam plegar tard. Desitjaves agafar el llit, i avui ben d'hora amunt, a portar el cotxe a revisió que havíem demanat hora!! No hi havia qui pogués obrir els ulls... esperem que demà es pugui dormir fins que el cos aguanti!!
    Petonets!!

    ResponElimina
  2. Els has d'explicar al Blog i al Bamboo que en vacances es poden llevar més tard jejeje... clar que la gana és la gana ;-))

    Quina manera tan elegant i potent que té de córrer l'Usain, és impressionant.
    I el Barça segueix demostrant que és bo, fins i tot sense un munt de jugadors decissius com Iniesta o Messi ;-)

    Vacaaaanceees!! XeXu!! :-)) Reacciona!! jajaja que aviat vas a Edimburg!!

    Els dilluns de mentida són els que s'ha d'anar a treballar. Avui és un dilluns moooolt de veritat.

    Ah!! Felicita als teus pares per l'aniversari! :-))

    ResponElimina
  3. Doncs el meu torna a ser un dilluns dels de veritat... He desconnectat del tot i més aquestes dues setmanetes de vacances i reprendre el fil de tot plegat em fa taaaaanta mandra... buff!

    Gaudeix-ne!

    ResponElimina
  4. mmmm.... rgh.... ehem... felicitats.

    És que em moro d'enveja!! jo tb vull estar de vacances!!

    ResponElimina
  5. Doncs va .....aprofita al màxim ...que son pocs dies .

    ResponElimina
  6. I els gats, no fan vacances? :-D A gaudir de les vacances!

    ResponElimina
  7. Quin nom més xulo per un dilluns de vacances: dilluns de mentida! Molt ben trobat, Xexu. L'objectiu comú ha de ser aconseguir que cada dilluns de l'any sigui mentida (ep!, però amb uns imprescindibles ingressos a final de mes, que no siguin de mentida!).

    Disfruta'ls!

    ResponElimina
  8. com t'entenc noi...jo estic igual
    mandrosa, gandula, pero fent el que mai faig
    aixo es vida!!!

    felicitats als teus pares ;)

    ResponElimina
  9. a disfrutar d'aquests dies!!!!

    mmmm, quina enveja poder dormir sense el despertador!!!!!

    felicitats pels teus pares!!

    ResponElimina
  10. m'agrada aquesta denominació d'origen "dilluns de mentida". bé, pel damunt de tot m'agrada que el meu dilluns també sigui avui de mentida!

    ResponElimina
  11. Bones vacances, Xexu, passa-t'ho molt bé!

    ResponElimina
  12. Oooh... vacances... Fa poc vaig gaudir de cinc dies de relax absolut... Aprofita-ho que passen més ràpid del que sembla! Segur que trobaras una bona manera de fer-ho!

    ResponElimina
  13. Llàstima que els dilluns sempre són dilluns, això em fa pensar en inici i em ve mandra de cop... petonets de vacances!

    ResponElimina
  14. Estic llegint un llibre que hi ha una dona mig sonada (la qual cosa no vol dir que no sigui molt intel·ligent i interessant) que divideix la setmana en "trossos" :-)

    El primer "tros" està format per dilluns, dimarts i dimecres i és positiu, creatiu...

    El segon "tros": dijous, divendres i dissabte és més dolent, no passa res que valgui la pena, són com dies intrascendents.

    El tercer "tros" és diumenge sol. El pitjor que et pot passar aquest tercer tros és anar a la cafeteria a dinar i que hi hagi llenties amb carn. Si et passa això "ja et pots morir" (diu ella)

    Així doncs, dilluns no és més que la primera tercera part del primer tros i és veritat. No hi ha dilluns de mentida :-))

    És un veritable dilluns de vacances i això sona meravellosament bé :-))

    (He de dir que aquesta dona, oceanògrafa de professió, igual és una assassina, així que... el llibre té 251 pàgines i només vaig per la 139. Ja veurem)

    ResponElimina
  15. Bé, doncs avui deu ser un dimartts de mentida per tu, que disfrutis d'aquest temps de mentida tot el que puguis. Es veu que els gats no ho comprenen a això, però bé, tornarse'n al llit després deu compensar l'esforç.

    ResponElimina
  16. Què visquen els dilluns de mentida per molts anys... els preferisc al de veritat! ;)

    Salut!

    ResponElimina
  17. Els meus primers dies de vacances també semblaven de mentida, i és que encara no m'hi havia acostumat. Després, van esdevenir allò que confirma com hauria de ser la vida, tranquil.la, relaxada, on tot es torna més plaent, més senzill, més...

    ResponElimina
  18. dilluns de mentida? que no home que no! que aquest de ser dels dilluns més veritables que has de tenir!

    bona setmana!

    ResponElimina
  19. (Menys mal que l'Estrip també pensa com jo... ufff... ja m'estava agafant complex)

    ResponElimina
  20. que bé que senten aquests dilluns! :))
    Espere que aniran molt bé les vacances i que les aprofites fent el que vulgues fer! muaks!

    ResponElimina
  21. A gaudir de les vacances!!! Visca els dilluns de mentida ;) I felicitats als pares! Petons.

    ResponElimina
  22. Ei!! Me n'alegro, que això de treballar de valent a l'estiu... la calor ja esgota de per sí... Però bé, com bé dius, ara no cal pensar en quan s'acabaran, sinó en com les podràs aprofitar, en tot el que podràs fer i el que podràs "no fer"!!

    :)

    ResponElimina
  23. Ostres, que ja em pensava que no tenies gaire feina i resulta que estaves de dilluns de vacances. Doncs aprofita per descansar bé! :)

    ResponElimina
  24. Gràcies a totes i a tots per desitjar-me unes bones vacances. Sort que encara seré uns dies per aquí, què faria jo sense vosaltres!

    Instints, durant les vacances sempre fem coses que no tenim temps de fer normalment, així que al final ens toca matinar igualment alguns cops. Però sempre amb la idea de que després es pot fer una migdiada, o dormir més el dia següent, això garantit!

    Assumpta, no hi ha manera, aquests gats no aprenen, el cap de setmana em fan igual! Saps, a mi ja m'agrada anar a treballar, i els dilluns, tot i que sempre m'acabo queixant, són molt motivadors, sé que m'he de posar les piles, i quan acaba el dia et sents molt bé. Per això és un dilluns estrany, i ho seran els dos següents també. Però s'agraeix, és clar, el descans és necessari per tornar amb les piles carregades, que aquesta tardor es presenta estratosfèrica de feina.
    Ostres, en Bolt em té meravellat. Ja espero la final de 200m, pot ser una altra bomba, i com que en Gay no correrà, la podria guanyar corrent d'esquena si vol. I el Barça ja veurem, de moment pinta bé, però sense més fitxatges la cosa està justa, i no poden jugar sempre els mateixos 11.
    Segon comentari: Em sembla que no m'acaba d'agradar la distribució de la protagonista del llibre que llegeixes. És una mica estrafolària, i com que el meu dia predilecte és dijous, no puc consentir que digui que és un dia intrascendent. Efectivament, està sonada. Segur que és l'assassina.
    Tercer comentari: La resposta, la mateixa que li dono a l'Estrip.

    Núr, alguns marxen altres tornen... ja passa en aquestes èpoques. Però tothom té el que li correspon. No t'hi cansis massa aquests dies, segur que aviat recuperaràs el ritme.

    Txari, ho diu la que va passar dues setmanetes a Japó? Aha... no et queixis, que dijous serà dimecres, i també dijous, i després ja serà Edinburgh, i tu turu ru...

    Garbi24, més dels que esperava, i ja miraré d'aprofitar-los.

    P-CFA..., ja m'agradaria que s'agafessin una setmaneta i marxessin a algun lloc. Mentre després tornessin sans i estalvis... així podria fer vacances d'ells també!

    Ferran, on dius que s'ha de firmar això de no treballar els dilluns i percebre el mateix sou a final de mes? Perquè jo m'hi apunto, eh? Dilluns de mentida per tothom, i augment de sou, què caram!

    Sargantana, quina mandra de dies, eh? Ostres, és increïble, com més fas el dropo, més ganes tens de fer-lo. Alguna cosa falla.

    Rits, tothom al seu torn. Em sembla que tu ja vas agafar uns dies, i encara te'n queden, no? Doncs ja saps, de moment a posar el despertador. Però és que a tu no et desperta en Puck? Jo si volgués no em caldria posar-lo, en tinc un de natural!

    Òscar, estant en dilluns de mentida, segur que qualsevol cosa et va bé, si hagués posat un altre nom, genial igualment, oi?

    ResponElimina
  25. Gràcies Carme, això intento.

    Neo, i ja se t'ha acabat el txollo? Faràs més vacances, no? Això espero, que cinc dies són poquets.

    Zel, els dilluns són durs, però no em desagraden. Sempre tinc molta feina aquest dia, però m'agrada estar actiu!

    Deric, pels blogs vols dir? Sí, molt poca.

    Angle, sí que ha estat un dimarts de mentida, però no té la mateixa gràcia, ja que el canvi gran és el dilluns. Jo el dilluns faig habitualment un percentatge molt alt de la feina de la setmana, potser un 60%, depenent dels casos, així que de pencar com una bèstia, a tornar-me'n al llit després d'alimentar les bèsties, hi ha un gran canvi. Potser he exagerat amb el percentatge, però almenys aquesta és la sensació que et queda. Però es pot corroborar amb la meva planificació setmanal.

    Toni, i tant, es posen la mar de bé!

    Manuscrits, sovint em debato sobre si podria acostumar-me a aquesta vida. Hi ha qui diu que al final ens avorriríem, i no n'estic segur. Seria qüestió de trobar activitats amb les que omplir el temps, però no ho sé, potser treballar tampoc és tan greu, no? Com a mínim necessitem fer-ho per tenir uns ingressos a final de mes, que entre d'altres coses, ens ajuden a gaudir millor de les vacances.

    Estrip, és una simple qüestió d'estadística. A l'any tindré 4 o 5 dilluns que seran així, i més de 40 que seran de l'altra manera. Per tant, guanya que el dilluns de veritat és aquell que m'obliga a llevar-me d'hora (i no tornar al llit) i pencar com un animaló.

    Nimue, de moment fent una mica el dropo i tenint alguna conversa pendent. Però espero que demà començaré a fer cosetes que em venen de gust fer.

    Fada, tu també en gaudeixes ara dels dilluns de mentida, oi?

    Laia, la veritat és que no estic pensant gens en la tornada, però una mica sí que trobo a faltar a les companyes. Però bé, pensa que tinc un viatge pel mig, així que de moment sento que queden moltes coses per fer. Quan torni encara tindré uns quants dies més, però suposo que començaré a veure les orelles del llop.

    Ma-Poc, de vacances total! Ja miro de gaudir-ne, i això de moment ha consistit en descansar i dormir més del que solc fer.

    ResponElimina
  26. esclar que em desperta el Puck! a les 6.30 com un rellotge em mossega el dit gros del peu!

    ...xò tot i així continuo mandrejant... el matí no és el millor moment del dia... i això ja ho ha aprés el gat, ho intenta, dues o tres vegades i es dóna per vençut. es torna a quedar al costat del llit.

    ResponElimina
  27. Doncs no era l'assassina!! Ui, si et digués qui era!! jejeje (He acabat el llibre fa cosa d'una horeta... quina imaginació, mare meva!!).

    Val doncs, si no t'agrada la distribució de dies setmanals en pots fer una de pròpia on el dijous sigui el dia més maco :-))

    A mi també m'agrada el dijous i tot i que no crec gens ni mica en horòscops i coses d'aquestes crec (igual estic dient una bestiesa, però em sona...) que dijous vol dir "Dia de Júpiter" i, casualment, resulta que Júpiter és el planeta que regeix els destins dels Sagitari com jo.

    L'embolic és que un Júpiter potser fa referència al deu romà i l'altre al planeta... tot i que potser el planeta es diu Júpiter en honor al deu romà...

    No em facis massa cas, la calor m'està afectant seriament les neurones. Estan bullint per dins el meu cap, i quan les neurones meves bullen puc dir qualsevol cosa rara :-))

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.