diumenge, 5 de juliol de 2009

Marató fotogràfica


Avui s'ha celebrat la marató fotogràfica que organitza l'FNAC. Jo no tinc ni càmera ni coneixements per presentar-me a un certamen així, però un amic hi anava i m'he decidit a acompanyar-lo. Total, la cosa era fer fotos per Barcelona. El tema, que te'l diuen en el moment de començar, era 'Barcelona: ciutat de cinema'. Els dos hem pensat: 'Barcelona i cinema, de què ens estan parlant?'. Hem tingut algunes idees, però ens ha semblat francament difícil lligar les dues coses. Així que davant la impossibilitat d'aconseguir unes fotos enginyoses, almenys per part meva, m'he dedicat a fer fotos de les coses que m'atreien, i molt poques tenien alguna relació amb el cinema. La foto de dalt no és la que he presentat (només n'havies de deixar una), però la deixo com a exemple del que ha donat de si el dia, a part d'una insolació i una mica més de cansament per sumar a la resta del cap de setmana.

27 comentaris:

  1. estreno comentaris? jo? ui la penya que en va de despistada! ;)

    potser no tindrà res a veure amb el tema, però és molt guapa aquesta foto, è?
    i apa que no té mèrit el paio... aguantar tot això amb la calda que cau!!!!!
    i apa que no en teniu tu i el teu amic... patejar-se Barna amb aquesta calorassa!!

    Petons!

    ResponElimina
  2. que xulo això de la marató de fotografia i que el tema sigui el cinema!

    mmmm, pensant-hi, si hagués de triar algun lloc de la ciutat relacionat amb el cinema triaria sens dubte el passadís del transbord del metro de Catalunya, de la línia 1 a la 3 (o a la inversa, esclar). Perquè? pequè em recorda al falcó mil·lenari, la nau de Han Solo a la Guerra de les Galàxies. Sempre m'hi transporto, em sembla genial (de fet fa temps vaig pensar de fer un post sobre aquest transbord xò al final no ho vaig fer... i tampoc sé com faria la foto, xò el cas és que sempre que hi passo, em recorda la triolgia)

    la teva foto d'on és? pensant en el cine em recorda en Davy Jones, el pirata-pop de Los Piratas del mar caribe: el cofre de l'hombre muerto

    ResponElimina
  3. Ufffff i amb la calor que fa heu estat caminant i caminant? Només per això jo us hauria donat un premi...

    Bé, no sé el temps que fa a Barcelona, però sol ser molt semblant al de Reus i aquí jo m'estic asfixiant. M'ofego. Es repugnant.

    Quina foto tan original, XeXu, no tinc ni idea d'on és...

    ResponElimina
  4. Jo tampoc no tinc ni idea d'on és!
    Però és original, la foto!

    ResponElimina
  5. Quina calor el pobre disfressat...

    Segur que malgrat la caloreta us ho heu passat de conya... :-)

    ResponElimina
  6. La calor que heu passat augmenta encara més el valor d'aquesta fantàstia foto.

    ResponElimina
  7. Suposo que ens diràs on és la foto, no? És divertit anar a caçar coses curioses per fotografiar, més enllà del que es fotografia en actitud turística.

    ResponElimina
  8. Sempre s'hi podria presentar una foto de la Sagrada Família, amb l'excusa que Allen la va filmar per VCB :-)

    Apunta'm a la llista dels que volem saber d'on és la imatge de la fotografia!

    ResponElimina
  9. jeje! ara entenc perquè deies que havies passat el dia al sol! jo no sóc molt bona fent fotografies, la veritat. M'agrada més fer de model! B7s!

    ResponElimina
  10. vinga sort! retratar el que més curiositat en provoca pot ser és més gratificant i tot.

    ResponElimina
  11. Ostres, a veure si algun dia m'animo i també participo en aquesta Marató! Passejar i obserbar les coses sempre és gratificant, encara que una mica cansadet, bé val la pena! Un petó i bon inici de setmana!

    ResponElimina
  12. No sabia que es feia aquesta marató temàtica i menys que et facilitaven el tema el mateix dia.

    ResponElimina
  13. Jo tampoc hagués sabut com posar-m'hi amb aquest tema...

    ResponElimina
  14. Una marató d'anar a fer fotos caminant sota un sol que et fon i, a sobre, no és tema lliure? Això no pot ser real, amb amics així jo em buscaria una "ama dominatrix" d'aquelles que s'anuncien als diaris...
    :-)

    ResponElimina
  15. Molt xula la foto!
    A mi sempre m'ha agradat el cinema de la Gran Via, el coliseum... Em fa gràcia la cartellra, amb les lletres lluminoses, que li dóna un aire com antic... hehehe... i bé, l'estructura és tot un monument...

    I també es força impressionant un cop ets dins l'Imax, fer la vista amunt o avall (no apte per a pàtidors de vertigen, és clar!) Ara, que si per fer una foto haguessiu hagut d'entrar al cinema... que s'ho fan pagar molt!!

    ResponElimina
  16. Molt original...què és?^-^
    Un cap de setmana diferent dels altres.
    De vegades tirar fotos fa volar la imaginació.

    ResponElimina
  17. uf! dóna per molt Barcelona i el cinema! però amb el temps controlat jo tampoc m'inspiraria.

    ResponElimina
  18. què xulo això de fer una marató fotgràfica per barcelona, llàstima de la calor sí, però la proposta de barcelona i cine m'agrada molt. La foto t'ha quedat molt bé, és realment original, jo tb pensava on era, però és d'aquells homes que fan d'estàtua oi? I per cert, la idea de la Rits m'ha fet molta gràcia pq realment en aquell transbord del metro sembla que estiguis en una nau de l'espai, què bo.

    Si surt la foto que has presentat publicada en algun lloc, ens ho diras?

    ResponElimina
  19. Moltes gràcies a tothom pels comentaris. Molts heu vist molt clar què és aquesta foto, m'ha sorprès que els altres no ho sabéssiu reconèixer. Però és clar, no tothom és de Barcelona, de vegades cometo aquest error. Aquest és un home-estàtua d'aquests de les Rambles, que quan se'ls tira una moneda fan alguna cosa. Aquest feia força por, s'ha de reconèixer.

    Elur, mèrit no sé si tenim, però voluntat molta! La veritat és que la collita de fotos no va ser gran cosa, almenys la meva. El meu amic té un tros de càmera, i se'n surt prou bé per ser força novell. I a mi cada dia que passa em ve més de gust tenir una càmera millor, no dic res de l'altre món, però una coseta arreglada per poder fer millors fotos. Llàstima que per ara l'economia no dóna per aquests luxes.

    Rits, m'ha sorprès això del passadís del transbordament! Jo hi passo molts cops i mai no he pensat això, i la veritat és que em semblaria molt difícil justificar la foto davant del jurat, sobretot perquè no tens dret a cap explicació, deixes una única foto i aquesta ha de parlar per si sola. Ja veus... com si jo sabés fer això. Si en sabés tindria un blog fotogràfic!
    La foto, com deia a l'inici, és un d'aquests homes-estàtua de les Rambles, i em sembla que la disfressa és més d'inspiració infernal que no de Pirates del Carib.

    Assumpta, l'únic positiu és que la calor hi era per tots, així que estàvem en igualtat de condicions. Que no és un consol, però almenys si ens fotíem nosaltres, els altres també!
    La foto és d'un home-estàtua de les Rambles, el que em va semblar més espectacular.

    Gràcies Carme. És un home disfressat d'aquest de les Rambles que fan l'estàtua. Segur que n'has vist més d'un cop.

    Rita, doncs sí que va estar bé, ja m'agraden aquestes coses, i fer-ho amb un amic sempre està be.

    Gràcies Kweilan. Jo tampoc li diria fantàstica, però les ganes les hi poso...

    P-CFA..., com ja he dit per aquí, la foto és d'un d'aquests individus de les Rambles que fan d'estàtues i es mouen quan els dones unes monedes. La veritat és que ho prefereixo, que em diguin el que he de fotografiar em costa més que anar amb la càmera a la mà caçant instants a l'atzar.

    Ferran, ja ho vam pensar això de la pel•lícula de l'Allen, com a referència més recent, i també en el Perfum, però no ho vam acabar de veure clar, cap dels dos havia vist ni una ni l'altra! La foto és de les Rambles, d'aquests que es posen allà a fer d'estàtua.

    Nimue, m'ha fet gràcia això de que prefereixes fer de model! Jo ni això, noia. Fent fotos sóc dolent, però és que a més no m'agrada sortir-hi, que les espatllo!

    ResponElimina
  20. Estrip, és millor anar per lliure que no et manin el que has de fotografiar.

    Nymnia, no passaria res si aquesta marató la fessin al març, per exemple, quan no caigués aquest ram de sol! Però com a activitat la vaig trobar graciosa, segur que hi tornem l'any vinent.

    Marta, només has de ser soci de l'FNAC i ells t'avisen (que en són de pesadets), o si passes per allà prou sovint, segur que en pots veure els cartells quan toca.

    Ma-poc, aquest va ser el problema, ens vam quedar garratibats.

    Hahaha Sergi! Pobret, que és un bon amic de veritat. Ell va passar tanta calor com jo, i com a proposta per un diumenge una mica diferent no estava tan malament, no?

    Laia, vam pensar en el Coliseum, em va venir al cap el mateix que a tu t'hi hagués portat, però em vaig endur la mateixa desil•lusió que t'hauries emportat tu, em sembla que està tancat i barrat. Ja no hi ha cartellera ni rètol lluminós. Crec que es perd un dels cinemes clàssics de Barcelona, almenys un dels més vistosos. Però mira, en l'IMAX no hi vam pensar, hagués pogut ser una bona idea, encara que la foto fos des de fora. En un moment vaig proposar acostar-nos al Maremagnum, i potser hi haguéssim pensat llavors, però estàvem ja massa cansats.

    Judith, va estar bé com a cap de setmana diferent, m'agrada fer activitats originals. La foto és un d'aquells homes (i dones) que es posen a les Rambles a fer d'estàtua. Aquest impressionava.

    Deric, ara així, en fred, em podries donar algunes claus? És que jo no he tingut cap idea més a banda de les que ja vaig tenir diumenge. Però estic segur que altres connexions es poden trobar.

    Robadestiu, quan he vist el teu comentari he pensat si se m'havia escapat de publicar la resposta que anava preparant, perquè ningú més ha fet servir la paraula estàtua i jo la repeteixo en les respostes unes quantes vegades. Encertes de ple, la foto és d'un d'aquests. Jo, com ja li dic a la Rits, no hi acabo de trobar la semblança al transbordament aquest, però si ja en sou dos que ho penseu me l'hauré de mirar millor el proper cop que hi passi.
    La foto la vaig deixar amb el meu nom real, així que em sembla que no us diré res, però tampoc no caldrà, t'ho asseguro, perquè no tinc cap possibilitat de guanyar res.

    ResponElimina
  21. M'encanta la foto, XeXu! :) Jo tampoc no en tinc ni idea, de fer fotos, i em sap molt de greu perquè, pel que sembla, la meva càmera té força possibilitats... És una llàstima! Quan me'n surt una de bona sempre m'emociono!

    La idea de la marató fotogràfica em sembla genial! Hi ha alguna pàgina on veure les fotos que s'hi presenten? Segur que hi ha propostes molt interessants! :) Ara, amb tanta calor... Espero que paréssiu a fer algun geladet, no? hehehe

    Pel que fa al cinema... potser hauríeu pogut retratar alguna de les imatges que van sortir a Vicky, Cristina, Barcelona, tot i que no et sabria dir quines perquè no la vaig veure ;P

    ResponElimina
  22. Jijijiji Núr "Quan me'n surt una de bona sempre m'emociono!" :-))

    ResponElimina
  23. La de coses que em perdo sense ser a bcn, aiisssss!
    Mira-t'ho pel costat bo, feia molta calor si... però si arriba a fer el dia d'avui ja em diràs tu que retrates!
    Tampoc hi entenc de fotografia, però m'agrada i quan una creus que t'ha quedat bé, la panxa et fa pessigolles.
    ;)

    ResponElimina
  24. ains, Assumpta... n'hi ha que en saben, com tu, i n'hi ha que ho provem, com jo! hahahahahaha :D

    ResponElimina
  25. Hola!

    Jo tmb vaig participar a la Marató del FNAC i ADN, saps quan es publiquen els guanyadors??? per curiositat pq jo tmp sóc professional.

    Gràcies!

    ResponElimina
  26. Mira que agafar una insolació... ja saps que els caps de setmana de passeig per Barcelona un ha d'anar amb la seva gorreta/visera?? jeje A la pròxima preparat!!! Sr. Fotògraf!!! P.D. Ja penjaràs la que has presentat??? ;)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.