divendres, 26 de desembre de 2008

Lectures d'aquest any

No anava a fer aquest post, però després de veure com ho feia la Bajo i com anunciava la Mireia que ho faria, també m'hi animo jo. Aquí està la llista de llibres que he llegit durant el 2008. Han estat molts més dels que creia, però segur que per molts és una llista curta. N'hi ha de molt frikis, però no m'ho tingueu en compte. No puc dir que hagi estat un any especialment bo en lectures, però llegir sempre és un plaer.

Todo bajo el cielo - Matilde Asensi
Olivetti, Moulinex, Chaffoteaux et Maury - Quim Monzó
El Rabino - Noah Gordon
13,99 € - Frédéric Beigbeder
Next - Michael Crichton
La radio de Darwin - Greg Bear
Kafka a la platja - Haruki Murakami
Fahrenheit 451 - Ray Bradbury
Una noche de perros - Hugh Laurie
El asombroso viaje de Pomponio Flato - Eduardo Mendoza
El juego del Ángel - Calos Ruiz Zafón
La confusión 1 - Neal Stephenson
La confusión 2 - Neal Stephenson
El misteri de l'amor - Joan Miquel Oliver
La confusión 3 - Neal Stephenson
La elegancia del erizo - Muriel Barbery
El juego de Ender - Orson Scott Card (relectura)
Crisis - Robin Cook

També he començat a llegir Un món sense fi del Ken Follett, però aquest va per llarg, perquè no el puc treure de casa, i calculo que trigaré uns dos anys a acabar-lo, amb la calma. Si he de ser sincer, el que més m'ha agradat ha estat El juego de Ender, de llarg, i això que era el segon cop que el llegia. Després vindrien El joc de l'Àngel, i La radio de Darwin (però aquest és només apte per frikis). El darrer, el d'en Robin Cook, del qual ja en vaig fer un post, també m'està agradant força, i aviat l'acabaré. Ja tinc pensats els cinc o sis següents que llegiré, però d'això, en parlem l'any que ve.

24 comentaris:

  1. Coincideixo amb alguns en tu, però alguns ja fa molt de temps que els he llegit.
    "La elegancia del erizo" lo tinc a la llista de pendents, m'han parlat bé d'ell.

    ResponElimina
  2. no te'n descuides algun?? o és que ens has mentit??

    pensa, pensa...

    molts petons gran lector!!

    raquel

    ResponElimina
  3. Curta, la llista?? A mi, que llegeixo hores... però sobretot blogs, em sembla llarguíssima.

    ResponElimina
  4. El d'en Quim Monzó el vaig llegir fa molts anys... no sé, més de vint (pot ser?)
    El de Kafka a la Platja l'ha llegit aquest any el meu marit i li va agradar molt :-)

    Però, lamentablement, el que sí he llegit és el de Ruiz Zafón El juego del ángel i el vaig deixar fatal al meu blog... em va decebre moltíssim aquí està el que vaig dir del pobre llibre.

    Però... saps? M'ha encantat això d'apuntar-te els llibres que llegeixes :-)
    Ja tinc propòsit per 2009!!!
    Està molt bé poder fer després un resum com el teu!! :-))

    ResponElimina
  5. L'elegancia de l'eriçó el vaig llegir aquest estiu passat i el vaig comentar en un post. De totes formes sóc incapaç de fer una llista així...tinc a la tauleta els que em vaig comprant i al llarg de l'any van sortint altres propostes. De la teua llista, alguns els he llegit altres, no...però no vull dir res perque n'hi ha algun que potser no t'agradarà.

    ResponElimina
  6. Perdona, xexu. No he llegit bé i em pensava que deies els que llegiràs aquest any 2009. Per això havia al.lucinat una mica de què ja ho tinguessis pensat. Torno a dir que l'elegància de l'eriçó em va agradar molt.

    ResponElimina
  7. NOOOO!!! No vaig fer el meu post d'un món sense fi!!!! Mare meva... BRUTAL!!! El problema és que jo tinc un problema que es diu començar-a-llegir-i-no-poder-parar-encara-que-se'm-facin-les-8-del-matí!

    Enguany la meva llista seria força reduïda, tot i que hi va haver un any que en vaig llegir molts i de molt totxos! Em falta llegir més... A veure si ho incorporo de cara al 2009!

    Llibres en altres llengües, no en llegeixes?

    ResponElimina
  8. N'has llegit bastants... i saps? Ara començo amb tots els de Murakami jo.. i el de Monzó coincidim :) em falta lectura nano :)

    ResponElimina
  9. curta? no pas! la meva ho seria més. I com sempre la llista de pendents supera a la dels llegits.

    El de Zafón em resisteixo a llegir-lo, dec ser un dels pocs bitxos raros que L'ombra del vent, encara que va estar bé, no em va fascinar.

    Em fa gràcia que el que t'ha agradat més sigui el que ja havies llegit. A mi tb m'agrada tornar a llegir aquells llibres que per una cosa o altra m'han captivat.

    ResponElimina
  10. Home, déu n'hi do! Jo vaig començar força bé però... he acabat força malament. He tingut molts imprevistos i llegir se m'ha quedat en un segon pla. El "problema" d'anar caminant a la unversitat és que no tinc "temps perdut" ni al tren ni al bus. A veure si tinc menys feina aquest 2009 i començo amb el reguitzell de llibres que tinc al calaix. I alguns de la teva llista estan pendents a la meva :)

    ResponElimina
  11. Coincideixo amb alguns... i no sabia que mconeixis en Michael Crichton (que en pau descansi...)

    M'agrada la llista, em sembla que em llegiré "La radio de Darwin"...

    ResponElimina
  12. no sé pas si seria capaç de recordar tots els llibres que he llegit... hi va haver un temps en què ho anotava, però ja fa anys que no ho controlo.

    Déun'hido la llista que tens!

    D'això, no treure el Ken Follet de casa és ben bé per caprici, no? jeje

    ResponElimina
  13. una bona llista, coincidim amb algun!
    així els reis ja sabran quin no t'han de portar!

    ResponElimina
  14. Tinc una llista més o menys siilar. A veure si quan torni el Sr internet a casa , puc penjar-la ( ara estic robant adsl i no sé quan durarà)

    N'he llegit alguns dels que tens aquí. A m el que més m'ha agradat és el de l'Elegància de l'Eriçó. El juego de l'Angel i el de l'asensi també per passar l'estona. El farenheit fa moooolts anys.I saps que no recordo si he llegit Next, ara o miraré.

    Què tal estan en d'en Mendoza i el d'en House (perquè és el d'en house ,no?)
    De la resta que tens aquí tinc pendent un Murakami ( els contes) i el d'en Ken Follet

    Apa, plego que acabaré fent el meu post aquí en comptes del blog

    ResponElimina
  15. Ui, si poso la meva llista de llibres, necessitaré 3 o 4 pàgines... Però t'he d'agrair el fitxatge del Cook, he acabat ADN aquest matí i no serà el primer del mateix autor que llegiré.
    Sort que tinc el "passe VIP" d'una pila de Biblios, si no, estaria a la pura ruïna...

    ResponElimina
  16. per a mi que fa mesos que no llegeixo, aquest post, és motivador. Hi ha un parell o tres de llibres dels que cites que em fan gràcia. A veure si m'animo. Pq de moment, en tinc dos per començar i espero començar abans que s'acabi l'any que ve...

    ResponElimina
  17. Acabes de donar-me una idea per actualitzar. Jo també postejaré tots els llibres que he llegit aquest any (o que m'enrecordi...)

    ResponElimina
  18. Ei, moltes gràcies a tots i totes pels vostres comentaris. Sempre m'alegra saber que hi ha tants lectors per aquí, i que aquesta és una de les altres coses que ens uneix.

    Bajo, és normal que gairebé tots ja te'ls hagis llegit! L'elegància de l'eriçó jo el vaig comprar i llegir perquè la gent en parlava bé per aquí, i no dic que no sigui un bon llibre, però no és el meu estil, i la primera meitat del llibre em va avorrir molt. Després s'anima una mica, sort que va contra la meva religió deixar els llibres a mitges (i aquest any he estat a punt de fer-ho en dos o tres llibres, per això deia que no ha estat un bon any de lectures).

    Ai Raquel, a veure si llegim la llista completa, que el llibre que busques si que hi és. Que dolent, mare de Déu!

    Ferran, doncs a mi m'agradaria que la llista fos més llarga, però els blogs i el temps en general ho impedeixen.

    Assumpta, ja saps, l'any que ve per aquestes dates comparem les llistes, a veure si coincidim. De moment, no massa. Si el de Ruiz Zafón és dels millors que jo he llegit, i tu el deixes a caldo, o bé tenim gustos totalment diferents, o bé jo he llegit cada toia... Saps, em sembla que són les dues coses. A mi m'agrada l'estil Zafón, i potser a tu no, i a més, aquest any, com ja dic, crec que no ha estat un any de grans llibres, si el millor que he llegit era una relectura! Esperem que el 2009 sigui millor, ja tinc la primera part de l'any programada, a veure quantes modificacions pateix la llista.

    Kweilan, jo tampoc puc fer una llista amb tants noms, i molt menys, seguir-la! Potser no ho he deixat prou clar, i d'aquí la teva confusió. Aquest any (2008) m'ha donat per anar-me apuntant les lectures que feia, amb l'autor i la puntuació que els dono (que me la reservo). Ara tinc en ment els 4 o 5 següents llibres que llegiré, llistes mentals sí que me'n faig, i depèn de les ganes que en tinc i de l'antiguitat dels llibres a l'estanteria. Molt bona voluntat d'anar llegint els llibres que fa temps que esperen, però segur que ara per Reis o l'aniversari (que estan a tocar) me'n caurà algun de ben interessant, i totes les previsions per terra. Per la llista definitiva, a esperar a l'any que ve, hehehe! Ah, pel que fa al de l'eriçó, ja he comentat per aquí dalt que no dubto que és un bon llibre, però no és del meu estil, i em va avorrir força tota la primera meitat, i el final em va tocar una mica la pera, ho he de reconèixer.

    Núr, doncs amb Un món sense fi devies passar-te moltes nits en blanc, oi? Jo que sóc lent llegint, en tindria per 200 nits. Sé que hauria de llegir en llengua original, en anglès, ja no aspiro a llegir en alemany, encara que perdi el poc que sé. Però igual que amb les pel·lícules, em fa mandra, ho reconec. De vegades m'animo a mi mateix a fer-ho, però no sóc capaç d'enganyar-me. Per contra, compro sempre que és possible edicions en català, tot i que són més cares, cosa que trobo vergonyós, per altra part.

    Cesc, si em permets un consell (encara que només és la meva humil opinió), no llegeixis molts llibres de Murakami seguits. Ves intercal·lant altres coses més senzilletes. Segurament tu mateix ho veuràs, a mi la sensació que em provoquen els seus llibres és "m'ha agradat, és especial, però necessito un descans abans de tornar-hi. Però hi tornaré segur!". El seu univers és tan 'especial' que necessita maduració. Ei, però ja em donaràs la teva opinió, no sé si encara te n'has llegit algun. Quan ho facis espero que passis i m'ho expliquis, encara que el post en curs no tingui res a veure, em farà gràcia saber què t'han semblat. Per aquest any tinc previst llegir-me'n algun altre, però de moment haurà d'esperar.

    Rits, la meva llista de pendents sempre supera la de llegits, és clar, això motiva, no? Si no et va convèncer l'Ombra del vent, no val la pena que llegeixis aquest altre, perquè és inferior, crec jo. Hi ha estils que no ens entren, i ja està. A mi m'entren, la manera d'escriure d'aquest home em captiva. Però no ets l'única que ha dit que no li diu res. Ah, i jo faig una altra lectura de que el millor llibre que he llegit sigui un de repetit. Normalment, un llibre que ens agrada molt el mitifiquem, i si el tornem a llegir pensem que no n'hi ha per tant. En cas de El juego de Ender, per mi és una obra mestra i m'ha agradat molt altre cop, però que cap altre de l'any l'hagi superat trobo que diu que no he llegit res gaire bo.

    Laia, la meva empresa marxarà en breu a algun poble de la rodalia de Barcelona. Saps el primer que vaig pensar? "Més temps per llegir!" I és que a mi m'encanta llegir als transports públics, ja ho he dit més d'un cop. De fet, és on més llegeixo, ja que a casa em dedico més als blogs, ho he de reconèixer. Espero que aquests imprevistos no t'impedeixin llegir aquest 2009, ànim.

    Neo, i tant que el coneixia, m'encantava en Crichton, m'ha sabut molt greu saber que havia mort, me'n vaig assabentar aquí als blogs. M'encanta com es documentava sempre per fer thrillers tecnològics, semblava que dominés tots aquests temes a la perfecció. Ei, després no diguis que no he avisat si llegeixes La ràdio de Darwin...

    Elur, com suposaràs, té truc, jo me'ls he anat apuntat durant tot l'any, i tinc intenció de seguir-ho fent. La llàstima és no haver-ho fet des de sempre, m'agradaria saber quants llibres he llegit, però suposo que és del tot impossible fer-ho des del principi. Ah, i no treure el llibre d'en Follett de casa és perquè no pago un gimnàs per fer exercici fora d'allà. Cada cosa al seu temps.

    Estrip, els llibres rai, que si els tens repetits els pots anar a canviar, i ningú s'ofèn perquè canvies el regal, oi?

    Mireia, espero que recuperis internet aviat per veure la teva llista. L'elegància de l'eriçó no em va entusiasmar, però crec que no era el meu estil, no dubto que és un bon llibre. El de Mendoza fluixet, i el de Hugh Laurie, per passar l'estona.

    Montse, quina sort tens de llegir tant, igual que la Bajoqueta, però encara que et sembli mentida, estic molt orgullós d'aquesta llista, és força més del que creia que llegiria, que m'hi poso poc, i sóc força lent, ho he de reconèixer. M'alegro que en Cook t'hagi agradat. És el mestre del thriller mèdic. Crisis és el següent després de ADN, i tot i que no és una continuació, pel que fa a la història paral·lela a cada argument concret de cada llibre, és a dir, de la vida d'en Jack i la Laurie, continua. Estic a punt a punt d'acabar-lo, i m'ha agradat força, tot i que parla més de judicis que de medicina en si, però cal variar una mica, oi?

    Vinga Bruixo, que ja queda poc per acabar l'any, però encara tens temps de començar-los. Pot ser un propòsit per aquest any que comença, crec que és un propòsit immillorable, tornar a llegir.

    ResponElimina
  19. deunido!! una llista envejable. ara em costa trovar un moment per llegir, pero vindran dies millors..jajjaja
    en prenc nota...ummmm les lletres ens tornaran bojos..jajajjajaj
    una felicitacio...no paris!!
    sargantana ;)

    ResponElimina
  20. Ei, Shalheira i Sargantana, que ens hem creuat amb la resposta. Molt benvinguts als dos al meu blog. Shal, ja em passaré per casa teva a veure aquesta llista. I Sargantana, no és una llista massa llarga, però n'estic content. Per aquí hi ha qui s'ha llegit 85 llibres!!

    ResponElimina
  21. Nooooo si a mi "Marina" de Ruiz Zafón em va entusiasmar, meravellar, enamorar, fascinar... els he llegit TOTS els llibres d'ell (sis en total)... però aquest últim em va decebre molt, moltíssim snifff

    ResponElimina
  22. Arribo molt tard a comentar... trobo que és un post interessant. Déu ni do XeXu, quin any més productiu!
    Jo la veritat és que no sabria fer-lo perquè ara mateix hauria de fer un esforç molt gran per recordar tot el que he llegit aquest any. I no perquè hagi llegit molts llibres eh?! no et pensis, que em superes de llarg.
    Ara que, t'has oblidat d'anomenar tots els posts que llegeixes per la blogosfera, que ben juntets em sembla que ja fan tota una llista més de llibres! jeje...
    Una abraçada i a seguir llegint!

    ResponElimina
  23. La variació de preu tampoc no l'entenc gaire. Potser és que en català les paraules són més llargues i ocupen més espai i cal més paper! ...en fi!

    I a l'anglès, perd-li la por! ;) Encara que sigui per llegir alguna novel·leta curta, no cal que sigui un Ken Follet, perquè ha de ser totxo de collons, prò val la pena! Jo intento llegir un llibre en anglès a l'any (i un d'alemany també, prò és més complicat trobar-ne...). Ara estic llegint Blindness, d'en Coelho. No sé si entendré la filosofia, prò és facilet de llegir. ;)

    ResponElimina
  24. La data per fer el resum de llibres ha de ser el 26 de desembre? :-)

    És que seré a Barcelona, és Sant Esteve... Aquest any Nadal a Reus i Sant Esteve a Barcelona.

    Suposo que val igual si el faig el 27 o el 28... clar que si el faig el 28 igual sembla una innocentada!

    Crec que el faré el 31, que potser encara n'hauré acabat algun altre :-)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.