dissabte, 29 de març de 2008

Casting

Et prepares la teva actuació mentalment. Estàs nerviós, però saps que no hi ha camí de tornada. Et promets que et mostraràs segur, que et sabràs vendre bé. Tens recursos, qualsevol cosa que et preguntin la sabràs respondre, tu vals, tu pots aconseguir-ho, no ets pitjor que qualsevol altre, ara només cal que al moment de la veritat, mostris les teves capacitats i convencis el jurat.

Et poses les teves millors gales, força millor vestit del que estàs acostumat i estàs incòmode, però el protocol ho demana. Et dirigeixes al casting, i intentes fer marxar el nerviosisme. De sobte penses que tal o tal altra cosa poden fallar, però ja no hi ha res a fer, és tard i t'hauràs d'arreglar amb el que tens. Confies en tu, ser tu mateix t'ha servit fins ara, saps que pots convèncer, i això és el que penses fer.

Arribes, et rep el jurat que, com no, vesteix millor que tu i amb naturalitat. El jurat és un sol home que et fa seure. Recull el teu currículum de l'escriptori, seu davant teu, i comença a fer-te preguntes. Al principi són obvies, només llegeix el full de paper que té davant. Mica en mica, les preguntes deriven. No estàs còmode, però notes que te'n surts prou bé. Estàs fent la teva actuació, i no pot tenir fissures. Una petita errada és perdonable, però s'ha d'anar amb compte, un error et pot descartar.

S'acaba la entrevista. El jurat ja té les dades per avaluar-te. Hauràs passat el casting? No ho pots saber, la seva cara de poker no el delata. Diu que t'avisaran en uns dies de si passes a la següent ronda, o has de deixar el procés de selecció. Sospires, ja no hi ha res més que puguis fer. T'acomiades amb una encaixada de mans, ferma, que es noti que estàs segur de tu mateix fins el final. Has donat el do de pit, ara ja no depèn de tu. Son ells els que decidiran si tens talent o no. Si creuen que no, hauràs d'anar a altres castings fins que tinguis sort. No hi ha altre remei.

24 comentaris:

  1. Però queè em dius??? Et veurem a la tele?

    ResponElimina
  2. Pel títol diria que has anat a fer un casting per participar a un concurs televisiu, però a mida que vaig llegint em fa l'efecte de que estas descrivint una entrevista de treball. Sigui una cosa o una altra et desitjo molta sort.

    Molt ben descrit

    Salut!

    ResponElimina
  3. Norma sagrada 15 díes. Si en quinze díes no t'han dit res estàs descartat.

    Que hi hagi sort, a mi m'espera un d'aquí a poc.

    ResponElimina
  4. On és que t'has entrevistat, bandarra??

    ResponElimina
  5. Uooooh!!! Suposo que és una entrevista???!!! Com sigui el casting de tienes talento i no ens hagis avisaaat! Mira que et busco al youtube. Per cert, quin es el teu talent? Vaig veure un que es tirava pets quan volia!

    :-O

    ResponElimina
  6. d'això a casa meva se'n diu entrevista de selecció de personal per a una feina... sigui el que sigui ja ho tens fet.

    ResponElimina
  7. Le trobat!!! El dels peeeeeeets, oooh! http://www.stormvlad.net/2008/01/31/tienes-talento-si-tengo-talento/

    ResponElimina
  8. hehehe... crec que en aquest post és imprescindible llegir-ne les etiquetes!!

    En algun d'aquests concursos hi he vist cada cosa... Si hi vas, almenys que sàpigues fer alguna cosa decent! Potser, però, és que tinc massa sentit del ridícul en situacions que engloben a un grup tan gran de gent.

    Últimament s'han posat massa de moda aquests programes. Suposo que des del primer moment en què el jurat ha permès que algú passi a una fase posterior fent el ridícul, tothom decideix anar-hi a veure què tal.

    De tota manera, sàpigues que si és veritat (i tenim les nostres fonts per descobrir-ho) no te'ns trauràs de sobre :P Que si pots formar part de torres humanes, qui sap què més pots fer...

    ResponElimina
  9. Què coi, i tant que tens talent!!! I si et diuen que no, espero que no sigui així, és perquè no l'han sabut veure!
    Ànims i molta merda!!!!!

    ResponElimina
  10. hola, bones, en primer lloc dir-te que tens un blog molt currat. M´agrada molt. el símil que fas m´ha recordat força a les darreres entrevistes de treball que vaig tenir.. al final sembla que vaig vendre bé el meu producte com tu dius.. però: perque no prohibeixen les entrevistes de treball¿?? jejejje

    salutacions

    aina

    ResponElimina
  11. eiei xexu!! Ostres jo tb estic igual, de moment apuntada a infojobs... es el que hi ha..

    ResponElimina
  12. Un post genial XeXu!!! de fet tot en la vida és com una obra de teatre, com un espectacle en el qual realitzem un paper.
    Jo no et parlaré dels concursos perquè ja déu ni do quantes opinions que ronden per aquí... jo em quedo amb les entrevistes de treball, que són el que realment et deuen estar preocupant ara mateix. Malgrat ser una experiència dura ho escrius des de la ironia, deixant la tascendència apartada i m'agrada molt com ho fas. Només deixa'm desitjar-te molta sort en el procés de selecció i dir-te que no desesperis i truca a les portes que faci falta... que tu vals moltíssim i qui no ho vulgui veure, ell s'ho perd.
    Ànims i endavant, passi el que passi no desisteixis perquè tal i com deien a Moulin Rouge... "el espectáculo debe continuar"
    una abraçada!!

    ResponElimina
  13. Si has donat el millor de tu, a esperar!

    ResponElimina
  14. Segur que anirà bé! I si no, pensa que Babilónia no es va fer en un dia!
    Endavant!

    ResponElimina
  15. Com que no et veig en un programa de caça-talents... espero que tot et surti com esperes i que tinguis molta sort! Una abraçada

    ResponElimina
  16. Jo hagués jurat que ja havia deixat un comentari afir, però no el veig... bé res important, que tinguis molta sort!

    ResponElimina
  17. Casting... el corrector de català em suggereix Càstig! Aquest corrector també té opinió, deu ni do!

    ResponElimina
  18. Bé, sigui el que sigui que tinguis sort! La pitjor situació d'aquestes que he viscut van ser les oposicions i com molt bé dius es tracta de donar el "pego". En fi, que en la primera visita que et faig ja em dónes feina! Aquí et deixo un encanteri de la bona sort i un polsim de pols màgica!

    ResponElimina
  19. Vinga Xexu, molta sort!
    Ara, que el neguit de saber si els has convençut o no és xungo, eh?

    Salut!

    ResponElimina
  20. odio les entrevistes de feina!! em poso tan nerviosa que em comporto de manera massa informal!! buff! crec que no n'aprendré mai a fer-ne!
    de totes maneres, a tu et desitjo tota la sort del món! :)

    ResponElimina
  21. Tant de bo trobis algú que reconnegui el teu talent i puguis destapar tot el potencial que amagues dintre. Sort!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.