divendres, 24 d’agost de 2007

Psicologia blogaire (barata, això sí)

Fa dies que vaig pensant en els comentaris que la gent deixa per aquests móns de Déu. A tot blogaire li agrada rebre'n, no descobrim res, però a l'hora, quan en deixem algun, tenim la nostra pròpia manera de veure les coses i d'interpretar el que els altres diuen en els seus escrits. Ara faré una mica de psicologia barata, perquè jo en sé poc d'aquests temes, però sí que m'agrada veure i analitzar una mica el que la gent fa. Personalment, tots els comentaris m'agraden, sempre és agradable saber que la gent et llegeix i despertes algun interès, encara que naturalment, alguns comentaris aporten més que altres. Sense entrar en això, el que em sorprèn és la capacitat de cadascú de fixar-se en aspectes diferents del post en qüestió. Penso que això diu molt de cada persona, i no m'estranyaria que un anàlisi a fons mostrés un patró en els detalls que més atreuen cadascú. Es pot saber com és o pensa algú amb els seus comentaris, i no pel que diu, sinó pels estímuls als que respon. De vegades el que cal comentar està molt clar, però en posts més complexos, la diversitat de visions és molt interessant, i m'atreveixo a dir que enriquidora. No sé si es pot arribar a un punt en el que sabem qui comentarà unes coses o altres just en publicar un post, suposo que en gran mesura és també una qüestió de probabilitats.

En la mateixa línia, també crec que l'aparença del blog de cadascú també ens parla molt de com és la persona, i ens pot ajudar a tenir claríssims alguns trets de la seva personalitat. Però això tampoc és cap secret, és força fàcil de veure. El que sí que ja és més personal i potser no ens crida tant l'atenció és l'ordre dels apartats clàssics de la barra lateral. Allà cadascú tria l'ordre en que fixa les seves prioritats, i crec que es pot observar a quines coses dóna més importància el/la blogaire. Res és criticable, cadascú ordena els apartats segons el seu criteri, sigui quin sigui, però tinc l'impressió que això també ens dóna idees de com és aquella persona.

Tot això són cavil·lacions meves, probablement sense cap mena d'importància, però em costa tenir-ho al cap i no compartir-ho. No em vull atrevir a dir quins trets es poden reconèixer en la manera d'actuar de cadascú en la blogosfera, però potser algú també ho ha pensat alguna vegada i tindrà alguna cosa per dir amb més cap i peus que el que jo he dit. Si algú s'hi anima, ja sap.

7 comentaris:

  1. Ara hauria de no opinar, justament pel tema que proposes.

    I saps? Com que sóc així de carallot et vull demostrar que no opino pel tema en qüestió sinó pel que tu has comentat en altres blogs, amb la qual cosa et dono la raó.

    en tot cas... petons i llepades rebuscades!!! (i disculpa que et deixi la boca plena de pels de gat!)

    ResponElimina
  2. Mmm... podria parlar molta estona, però ja m'he embolicat abans amb el Haiku...

    Aquest post té a veure amb les obres que has fet al blog? O ja les havies fet i com que jo entrava ràpidament no ho havia vist? M'agrada, potser em copio, no et fa res, no?

    Jo en podria parlar hores i hores, d'aquests temes. Suposo que és normal que cadascú es fixi en alguna part del post. Suposo que tots en fixem en allò que o bé ens crida més l'atenció, o bé en allò en el que ens sentim identificats.

    ResponElimina
  3. Ummm... m'has fet mirar com tenia ordenada la barra lateral! Segurament, tens raó amb això que els comentaris o l'estructura del bloc ens diu molt sobre la persona. Però no sé exactament què

    ResponElimina
  4. Gràcies gent per comentar aquest post que ha quedat mig amagat.

    Primer de tot Gatot, molt benvingut al meu espai, per mi és un honor tenir-te per aquí. Després de llegir molts cops el comentari, crec que començo a entendre per on vas (sóc una mica curtet de vegades). Si ho he entès bé, és cert que de vegades algú ens atreu pels comentaris que fa, i per la seva manera de pensar, això et pot impulsar a interessar-te pel que escriu aquesta persona en el seu blog. Hi estic d'acord, i si no era això el que deies, doncs tenim un altre tema per discutir. Gràcies per passar-te per aquí.

    Lluna, no té res a veure amb el que he tocat del blog, de fet, ho havia escrit abans, però no el vaig publicar perquè vaig voler penjar el de la Rutina, quan vaig tenir les dues parts a mà.

    Qualsevol cosa que a tu t'inspiri el meu blog, ets lliure d'aplicar-ho i no cal que ho preguntis, jo no diria copiar, que queda lleig, està a la teva disposició.

    Pel que fa al post, suposo que inicialment tots ens fixem en el que ens setim identificats, això probablement és cert, però de vegades ens criden l'atenció algunes coses que no tenen a veure amb nosaltres, i el que em preguntava és si això diu alguna cosa de com es aquella persona, o si tant sols és casualitat, d'haver prestat més atenció en aquell paràgraf. Jo també en parlaria hores i hores, però no sé si arribaria enlloc.

    Tirai, ens caldria tenir per aquí un psicòleg que ens digués quin significat poden tenir aquestes distribucions. Jo no m'hi veig capaç, com a molt, dir que l'ordre de la barra lateral ens pot indicar les prioritats de cada persona, però després pot haver-hi motius amagats, vés a saber. Però el que vull deixar clar, com ja deia al post, és que per mi res és criticable, cadascú fa el que vol amb el seu blog, i amb tanta gent com som, hi ha d'haver de tot, no seré jo qui els jutgi.

    ResponElimina
  5. jeje jo també he mirat la meva barra lateral! Ostres, m'has fet rumiar amb aquest escrit... Però no crec que a partir d'ara tingui més precaució a l'hora de comentar els posts; m'agradava com ho feia abans i ho seguiré fent, sobretot perquè és instintiu i no premeditat, els dits comencen a escriure sense haver fet cap reflexió prèvia. I suposo que en això recau l'essència que les meves paraules puguin tenir (les meves i les de qualsevol, per suposat) i que després l'autor capta, intentant fent-se una petita idea de com és el seu lector.I ja posats, crec que es deu a la màgia que tenen els blocs pel que fa a l'anonimat de l'altre, i comença un petit joc de detectius per intentar saber-ne més de l'individu desconegut (ho dic més que res perquè a mi em passa...)

    Apa, jo també he fet psicologia barata! Una abraçada!

    ResponElimina
  6. eiii molt be un dia jo vaig comentar mes o menys el mateix crec que la decoració del bloc diu molt de nosaltres lo de la barra lateral ja no hi estic tan d'acord en un principi si que la poses per prioritats però quan tens tant farro com jo ...les prioritats les te mr blogger perquè mira m'agrada presentar les coses que facin goig si ho assoleixo o no ja no es culpa meva però hi poso tot l'esforç tot i que ara us explicaré un secret les meves amigues em diuen la brilli brilli perquè diuen que ho carrego tot molt però se me'n refot ui com que no he fet post quasi escric la segona part de cims borrascosos al teu :D :D :D perdo perdo:$ una abraçada en vermell i negre

    ResponElimina
  7. ho sento no n'he tingut prou torno a ser jo jajajajjaa
    fa dies que t'ho volia comentar has d'arreglar la capçalera del teu bloc perquè no es pot recarregar si vols ja t'ho explicaré es molt fàcil pero sinó no es veuen els post sinó et tenen indexat ;)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.