dilluns, 11 de juny de 2007

Relats conjunts, Miró vs Pachelbel


- Hem realitzat l'ispecció rutinària, Nala, els nostes informes no s'equivocaven, el consell no sol equivocar-se en les seves prediccions.
- Ja ho sé, ja ho sé, però tenia esperança, aquest planeta em semblava diferent que els altres. Certament, hi ha vida.
- Com a tants d'altres, però cap rastre de vida intel·ligent, per tant, no és diferent a d'altres planetes que hem anexionat.
- És veritat, m'hauria de centrar més en la missió, algú del meu rang no hauria de fer cas de les captacions telepàtiques, no coneixem les vies de comunicació dels habitants d'altres planetes fins que no hi establim contacte, i la majoria de senyals que reben els sensors solen ser falses alarmes. Però la meva sensitivitat captava unes ones sospitoses que volia analitzar.
- No oblidis l'objectiu, necessitem els recursos. Aquest planeta no sembla tenir cap estel rector, a diferència de Frencar que en té tres. L'absència de llum, però, no afecta a l'establiment de la vida, tant animal com vegetal, els estels que es divisen no proporcionen llum suficient.
- No t'has plantejat mai que potser no sabem entendre algunes formes de vida intel·ligent i que potser hem comès més d'un genocidi?
- Impossible! La nostra tecnologia és capaç de detectar qualsevol forma de vida basada en el silici, el seleni o el sofre, i això comprèn totes les races intel·ligents que formen el galactorama.
- I altres formes de vida?
- Saps que no hi ha proves que demostrin altres combinatòries químiques, la química és universal, no hi pensis més, aquest planeta seguirà el pla que per ell s'ha establert. Enviaré el nostre informe al consell immediatament.
- Tens raó, Micra, vaig a preparar la maquinària per quan rebem l'ordre.
- L'ordre arribarà immediatament, no ens hem trobat amb cap sorpresa i el consell ens manarà executar la desuperficiació en un temps de poques rases.

"Capità Micralamigretusimica i doctora Nalagrutaflepoxadirsamra, el consell agraeix la celeritat amb que ens han enviat l'informe sobre el planeta que hem anomenat SV0134, les referències eren correctes i poden procedir a la desuperficiació. Donada la reduïda mida del planeta, no utilitzin tota la potència del generadors, doncs els càlculs diuen que l'escorça del planeta es podria veure afectada, i no es coneix plenament l'activitat sísmica del mateix. Un cop llançada la descàrrega, dirigeixin-se cap al sector iota per sondejar el planeta SV0135 abans de tornar a Frencar. Esperem notícies seves."

- Nala, ja ho has sentit. Tots els motors en marxa, jo prepararé la descàrrega.
- Micra, espera un moment! No sents alguna cosa?


- Si, una mena de cadena de sons que segueixen algun ordre concret, pot ser un missatge en clau, això seria prou prova de vida intel·ligent! Apaguem els generadors! Fés zoom per veure què és.
- Hi ha una mena de construcció, molt baixa. Els infrarojos detecten presència d'éssers bípedes, potser són intel·ligents, la cadena de sons s'ha accelerat, és d'una gran bellesa, no pot ser un missatge en clau, ha de ser alguna mena d'art...
- Fixa't en aquell ésser que mostra el sensor, sembla assegut davant d'una mea d'aparell amb controls, el so sembla provenir d'allà.
- Jo mateixa avisaré el consell, aquest planeta no es pot destruir sense més, aquest so em transmet pau, no m'equivocava, hi ha vida intel·ligent!

13 comentaris:

  1. Que gran, i saps què? Crec que t'he de compensar tots els comentaris que m'has fet i no t'he contestat pk no sabia com coi furilava el teu blog!
    M'ha agradat molt el text al més pur estil Sin noticias de Gurb. La cançó m'has de dir com es diu, mentrestant, jo et recomano, de l'estil, Yurima - River flows in you.

    Vagi mb!

    ResponElimina
  2. Has vist home de poca fe!!! les meves prediccions no fallen mai un relat magnific ,sorprenent ,diferent M'encanta ,i no soc persona d'afalagar així com així ;) **

    ResponElimina
  3. Doncs si, per aqui una que no pot dormir, enhorabona, t'ha quedat un relat ben esperançador, vida inteligent...un planeta que no es pot destruir...molt macu, felicitats!!!!

    ResponElimina
  4. Ole!

    Ja té raó l'aiats, que és una mica estil "sin noticias de gurb", a mi també m'hi ha fet pensar! Jejejejeje! Molt chulo! Sobretot els noms propis... encara estic intentant pronunciar-los... xDDDDDD

    ResponElimina
  5. M'ha agradat moltíssim el relat!

    Em recorda que jo també he d'explicar què faig aquí, com em van trobar,... se'm gira feina.

    La Lluna diu que és genial, que li ha agradat molt. I que no sap si aquest és el que es va esborrar, però que si no era aquest, s'alegra que s'esborrés, perquè aquest és boníssim!

    I diu alguna cosa més sobre que és una mica friki i li encanten aquestes històries, però... jo no sé de què parla!

    ResponElimina
  6. Asimov t'està fent mal... Jo ja t'ho vaig advertir...

    ResponElimina
  7. Aquest relat és molt diferent a la resta. Quina imaginació. Molt maco!

    ResponElimina
  8. Gràcies a tothom per llegir el meu relat, i gràcies també pels vostres elogis, em fareu posar vermell. Vaig intentar ser original, i després de perdre la meva primera idea em va venir aquesta al cap, perquè he de reconèixer que Miró no em fa el pes i aquests ninos del quadre semblen d'altres planetes. Però esperava que algú em diria friki molt abans, i ha estat finalment la Lluna, per boca de la Maia, qui ho ha dit, ben vist! Certament m'influeix Asimov, però en cap moment no em va venir en Gurb al cap, encara que si us hi ha fet pensar, això m'honora perquè en Mendoza m'agrada molt, i aquest llibre, Sin Noticias de Gurb, em va encantar. I finalment, dir que valoro especialment els diferents punts de vista que heu trobat en el meu escrit, i em quedaré amb el que diu Cris R., que és esperançador pensar que al nostre planeta hi ha vida intel·ligent. Moltes gràcies a tots, de veritat.

    ResponElimina
  9. M'ha agradat molt com has fet servir la ciència ficció per escriure un relat tant sentit. Enhorabona!

    ResponElimina
  10. coincideixo amb altres lectors...es diferent...divertit i precios

    ResponElimina
  11. Difícil afegir un comentari original, per tant permet que m'apunti a la majoria:
    diferent, magnific ,sorprenent... Genial!!
    ;¬)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.