dilluns, 7 d’agost de 2017

Spoilers

Segurament no m'equivoco si dic que Game of Thrones, Joc de Trons, és la sèrie moderna que més expectativa genera entre el seu públic, que es compta en milions. Potser fins i tot és la sèrie que més expectativa ha generat mai. Tant és així que, mentre dura cada temporada (fins ara 10 setmanes, ara menys), el dia que s'estrena cada capítol la gent (que no paga la plataforma on la fan, HBO), corre a descarregar-lo per mirar-lo de seguida. 

A banda de les ganes de continuar amb la trama, que enganxa molt, és de suposar que aquesta gent que corren tant per mirar el capítol ho fan perquè ningú no els el pugui esguerrar amb un spoiler. I què és el primer que fan quan han acabat de mirar el capítol? Efectivament, van directes a les seves xarxes socials a deixar alguna perla. Comentaris que van del "15 últims minuts d'infart", fins al "com trobarem a faltar tal personatge". Si coneixeu la sèrie, ja sabeu que allà el vessament de sang és el pa de cada dia. Res comparat amb el que faria jo amb aquesta gentola.

Per què? Per què aquesta necessitat de filtrar informació quan probablement tu no suportaries que t'ho fessin? Per això tanta pressa per veure'l, no és perquè la sèrie simplement t'agrada? La meva teoria és que tenen la necessitat de demostrar que ja l'han vist, abans que ningú, i per acreditar-ho han de donar informació 'privilegiada', si no potser no te'ls creuries, sembla ser. I perquè un simple 'vist el capítol X' no és tan emocionant, ni basteix el twitter, ni els fa sentir importants. De veritat, no puc amb ells. Necessitava dir-ho. Si necessiten reforçar el seu ego amb els 'jaaaaa l'has vist??' admirats dels altres, que es busquin un psicòleg, que els altres no en tenim cap culpa.

13 comentaris:

  1. Quan la varen començar a fer al canal+ fa molt de temps, Vaig veure la primera temporada. La vaig deixar de veure, m'avorria, tot era un deja vu d'altres histories que ja havia vist moltes vegades, a més es petaven impunement a molts dels protagonistes. a personatges principals de la serie.
    Després he vist que ha tingut molt d'exit, lo qual per a mi és un misteri pel professor de Debó.

    salut

    ResponElimina
  2. Veus, lliurar-nos d'això que expliques és un avantatge més que tenim els que no estem tot el dia enganxats a les xarxes socials.

    Per cert, que fort el final del capítol d'aquesta setmana no?. :-DDD

    ResponElimina
  3. Em sembla que sí, XeXu, que són les ganes d'arribar primer que l'altre i poder-ne fatxandejar, el que els fa fer aquestes bestieses. No et facis mala sang i creua els dits per no trobar-te spoilers d'aquests.
    Només he vist algun capítol d'aquesta sèrie. I diràs com ho has pogut resistir? Són els capítols que el meu fill, que els veu tots, no pot resistir de fer-me veure a mi. Em frena el temps. Ja sé que és la incongruència d'estar jubilat i que et manqui el temps, però hi ha altres coses que m'interessa fer i si m'enganxés a una sèrie d'aquestes penso que encara donaria menys l'abast.

    ResponElimina
  4. Ostres... no he vist res de res del Joc de trons.

    No se si a mi m'afecten gaire els spoilers (en general vull dir, no en aquest cas concret que per descomptat gens).

    He vist pelis, he llegit llibres sabent de sobres tot el que havia de passar i els he gaudit sense que això hi tingués res a veure. Potser perquè hi ha un cert tipus d'històries que no em diuen res i són precisament les que es poden espatllar pels spoilers, no t'ho sabria dir...

    ResponElimina
  5. Sembla estrany, però no veig la sèrie, i per suposat esquivo tots els spoilers.
    Vaig llegir els llibres que s'han publicat i segueixo esperant les últimes publicacions.
    Pot ser que qualsevol dia la comenci a mirar, els primers capítols, per allò de fer memòria. Amb la perspectiva de les properes lectures, és clar. L'esperança no s'ha de perdre mai...

    ResponElimina
  6. Jo també sóc dels que no han vist ni un sol capítol de la sèrie (i jo que em pensava que era l'únic... ), tot i que les meues filles estan bastant al dia i que tinc uns quants amics que en són totalment addictes. Supose que això dels spoilers, com diu Teresa, té molt a veure amb la necessitat de xafardeig --una necessitat que trobe que està en la pròpia naturalesa humana, per bé que hi haja qui n'és més propens. En tot cas, tampoc no sóc gaire sensible a que em desvetllen els finals de les coses, amb una excepció: que em diguen el resultat d'un partit del Barça quan l'he hagut de gravar... Algun ex-amic ja sap que qui me la fa, me la paga ;)

    ResponElimina
  7. hehehe quin cabreig que portes Xe! sempre pots no llegir aquests comentaris, però d'alguna cosa han de parlar no? I si tothom la veu, només queda ser els primers en comentar... tot és "postureo", com moltes coses en aquesta vida... el que s'ha de fer és gaudir-la! jo només faig que buscar on puc adoptar tres dragonets i ningú m'ho diu...

    ResponElimina
  8. deuen estar massa avorrits o potser sí que hi ha alguna patologia darrere .....

    ResponElimina
  9. A casa acaben de fer molts de trons i llamps però de joc encara no n'he vist cap. Ara que hi han tantes temporades acumulades fa mandra posar-s'hi.
    Però si s'ha de tallar cames a algun espoinlero....conta amb mi

    ResponElimina
  10. De seguida m'heu preguntat per què em miro els spoilers, si no puc senzillament no llegir-los. Doncs és difícil, perquè el twitter és molt immediat i no te n'adones i un tuit ja està llegit, el cervell és més ràpid que els ulls. A més, de seguida els diaris digitals et fan un resum del capítol amb alguna foto que potser és massa esclaridora... difícil, molt difícil escapar-se'n. Moltes gràcies a tothom pels comentaris!

    JP Merch, és una bona pregunta. Com que me'ls conec, si puc me'ls salto. Però com que em moc majoritàriament per twitter, i allà tot és molt breu i concís, més d'un cop el cervell és més ràpid que els ulls i no te n'adones i ja te n'han colat algun. No ho faig per voluntat, t'ho pots creure.

    Francesc, ets de les poques persones que he conegut que la sèrie els avorreix, n'he conegut d'altres, però sou minoria. Hi ha gent que no la mira directament, però els seguidors són d'aquests que s'emocionen molt. Precisament destaques la gràcia de la sèrie, allà no és que hi hagi bons i dolent, tothom té els seus motius, encara que és normal que la gent prengui partit per uns o altres, i evidentment hi ha personatges dolents que encarnen la maldat i la crueltat en estat pur. Allà ningú no està salvat, com no ho estaria si es tractés de la realitat. No pot ser que aquells que ens cauen bé sempre se salvin a les històries, els 'bons' també pateixen i moren. En el que sí que et dono la raó, és que no inventa massa res, en moltes de les trames són adaptacions de tantes altres històries, inventades o reals, però el conjunt de tot està molt aconseguit. De vegades és més el com que el què. I si els llibres són autèntiques joies de la fantasia, la sèrie ha aportat aquell component visual capaç de captar milions de seguidors.

    McAbeu, amb el que has dit podries guanyar-te les meves ires... si no fos que això val pels 64 episodis que s'han fet ja... Ja no és estar enganxat, si mires les xarxes els dilluns el migdia, amb el cafè després de dinar, segur que ensopegues amb algun comentari. Els mateixos diaris digitals expliquen el capítol... però això encara és fàcil d'eludir... els comentaris a traïció no tant.

    Teresa, fa una temporada també deia que no tenia temps per mirar sèries, alguna gent d'aquí t'ho podrà dir, i no entenia com alguns i algunes estaven al dia de moltes. Jo he trobat la meva manera d'anar seguint-ne alguna, no tant com altres, perquè també tinc altres interessos i responsabilitats, com tu, però vaig fent. M'agrada posar la tele mentre menjo, és com un acte reflex, així que consensuem una sèrie i ens la posem sopant. Dura més el capítol que el sopar, però així acabem de fer sobretaula, i en cas que la trama estigui molt interessant, potser ens en posem un altre, o anem a fer altres coses... com el dinar del dia següent, per exemple. Això també val pels dinars del cap de setmana, mirem les sèries mentre fem els àpats. I quan no, puntualment jo n'he mirat alguna, però generalment llegeixo, miro blogs, o faig el que hagi de fer. És la meva manera. I bé, retornant als que fan spoilers, doncs deu ser això, poder demostrar que són els primers, com si això els donés algun premi. Bé, segurament els el dóna: el premi a l'ego més reconfortat, mira si el deuen tenir pobre.

    Carme, no sé pas si t'agradaria a tu aquesta sèrie, em sembla que no. Massa sang i massa sentiments desagradables. Segur que cadascú s'agafa a la seva manera això de saber com acaba una història, però llegir-la o mirar-la igualment. Bé que rellegim llibres, o mirem una pel•lícula després d'haver-ne llegit el llibre d'origen. Però d'aquesta manera ho triem, vole tornar a la història, i no ens importa saber com acaba. Però generalment gaudim de la sorpresa, dels girs dels esdeveniments, i de descobrir l'entrellat del que ens expliquen. Si algú t'ho esguerra, està traient part de l'atractiu d'una obra. Que et molesti o no diria que no depèn de l'obra, sinó de cadascú.

    ResponElimina
  11. Jomateixa, com a bona lectora, esperes tenir els llibres en mà i poder acabar la història com la vas començar. jo també els espero, eh? Quan surtin els llegiré segur, i de seguida, encara que ja sàpiga què ha de passat. Hi ha algunes variacions entre les dues coses, en el llibre passen moltes més coses, hi ha més trames obertes i més personatges. Però el sentit general de la història per força ha de ser el mateix, entre d'altres coses perquè en RR Martin és guionista de la sèrie, i perquè el final ja el té pensat de fa temps, i després de mostrar-lo en la sèrie és molt improbable que canviï gaire l'argument en els llibres a venir. És a dir, que si a la sèrie s'estalvien coses, és perquè no són gaire rellevants per la història global. El que no acabo d'entendre és com has aconseguit esquivar els spoilers tot aquest temps! Ets força activa a les xarxes...

    AlfredRussel, graves els partits del Barça per veure'ls més tard? Això sí que és afició. Jo m'acontento amb el resum que en fan a la tele o als diaris esportius si no puc veure el partit. Però saber el resultat és encara més probable que un spoiler de Joc de Trons! Per exemple, no sé com ho sap, però el meu mòbil directament m'informa del resultat del Barça a temps real, sense que li hagi demanat. I només que et connectis un moment a internet te n'assabentes segur. Pel que fa a la sèrie, no estàs sol, hi ha molta gent que no la mira i a qui no els interessa gens. Els que sí que són minoria són els que han començat a mirar-la i l'han deixat per desinterès, i fins i tot d'aquests en conec!

    Ada, potser és fer un judici molt gratuït, però ja que has estat el primer a mirar la sèrie, per respecte als altres calles i no expliques què passarà, perquè tu n'has gaudit, i esperes que els altres en gaudeixin també. Aquesta és la meva manera de pensar, però la d'aquesta gent és que no els importa l'altra gent, mentre puguin quedar com els primers que l'han vist i els que més saben de la sèrie, ni que sigui per unes hores. Ego ferit que necessita autoafirmació, i per aconseguir-ho passa per sobre de tothom. Així ho veig. Els dracs són molt monos de petits, l'únic problema és que després creixen...

    Elfreelang, avorrits no, aquesta necessitat d'autobombo no és producte de l'avorriment.

    Sr. Gasull, doncs ara és molt bon moment per mirar-la! O fins i tot podries esperar a l'any vinent, perquè així no et quedaràs amb un pam de nas quan acabin els capítols disponibles i no t'hauràs d'esperar un any a tornar-ne a tenir. Te la recomano, enganxa molt. i et prenc la paraula per quan hagi d'agredir a algú que fa spoilers, no m'aniria malament un sicari.

    ResponElimina
  12. Em sembla que dec ser de les poques persones que no mira aquesta sèrie, però és que jo aquest canal no el tinc actualitzat...Però si hi ha sang i fetge, segur que no m'agradaria!
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.