divendres, 18 d’agost de 2017

La por després del terror

Un atemptat terrorista a Barcelona. Només d'escriure-ho ja em genera confusió, i si ho sento és com si m'arribés amb sordina. No estem mai preparats per aquesta mena de terror, per cops tan durs que ens fan sentir indefensos, impotents, vulnerables. Sembla que tot passa lluny, en alguns llocs fins i tot passa cada dia, però quan ens toca a casa, tot es tenyeix d'un surrealisme que ens fa perdre el món de vista.

Els cossos de seguretat, sanitaris, el Govern i la ciutadania han estat exemplars. No es pot dir el mateix dels mitjans de comunicació, i de l'Estat. Per davant de tot, el meu agraïment i la meva admiració a tothom que s'ha implicat per minimitzar el sotrac. Què ens queda ara? Doncs no tenir por, no deixar que el terror condicioni les nostres vides, tot i que hi haurà qui voldrà posar-ho a l'agenda un cop i un altre. I això és el que em fa por a mi. Atemptats com aquest són munició per tots aquells xenòfobs i racistes que dormen esperant el seu moment de poder dir 'ja us ho dèiem'. S'aixecaran veus contra els migrats, contra els refugiats, i en definitiva contra qualsevol ètnia diferent a la nostra que tinguem al país. I no són quatre gats, en molts casos són organitzacions que es mouen en les ombres i fan feina de formigueta per, donat el cas, créixer amb arguments tergiversats, amb confusió i amb missatges simples que molta gent pot acabar comprant. Feixistes. Supremacistes. La ultradreta que està pujant a tota Europa, aquí no ens en salvem, i aquest és l'enemic que ens toca combatre després de la desgràcia de patir un atemptat.

No confonguem gihadisme amb Islam. No confonguem extremistes amb musulmans. Hashtags com #stopIslam no són gratuïts, ni equivocats. Pretenen posar tots els musulmans en un mateix sac, el de la violència i el terror. Oi que a ningú li passaria pel cap dir, a dia d'avui, que tots els bascs són integrants d'ETA? Doncs encara hi ha qui té aquest discurs, que és el mateix que ara es fa servir amb els musulmans, amb l'agreujant de ser una ètnia diferent. Tant se val si són nascuts aquí, se'ls ha de fer fora a tots. No, no confonguem, ni siguem còmplices de l'islamofòbia. S'alçaran veus, i els mitjans els donaran cobertura. Demostrem que som un país de pau, d'acollida, i que som prou cultes per no barrejar les coses. Els musulmans pateixen tant com nosaltres l'horror del terrorisme. Molts han fugit de la seva terra precisament per això. No donem volada a la ultradreta, condemnem el feixisme tant com condemnem l'extremisme religiós. Demostrem quina mena de país som.

14 comentaris:

  1. Estem colpits i és ben normal perquè aquest cop, a més de ser tan dolorós com els altres atemptats similars que s'han donat a d'altres ciutats, ens ha tocat de ple. Però tens raó, no podem caure en la por i els discursos extremistes. El crit unànime de "no tenim por" que s'ha sentit a la concentració d'aquest matí a Plaça de Catalunya és la resposta que cal perquè, el contrari, és acceptar que ells guanyen i això no pot ser de cap de les maneres.

    ResponElimina
  2. És molt trist, podria haver passar a qualsevol ciutat i a qualsevol lloc ple de gent. Ho sent molt

    ResponElimina
  3. Poques coses poden afegir-se a tot el que ja s'ha dit (i al que tu dius, també). Colpits per la tragèdia, però impressionats també per la resposta, ferma, exemplar. Des del sud, una abraçada forta.

    ResponElimina
  4. DONCS JO TINC MES POR QUE MAI...EN EL PROPER CONSELL DE MINISTRES PASAREM DE GRAU QUATRE A GRAU CINC...EXERCIT EL CARRERS.

    ResponElimina
  5. És molt trist per tanta gent que n'ha petit les consequències més directes...Tens raó, no em de ficar a tothom al mateix sac. A mi el què m'impressiona si es confirma, és que el noi tenia 17 anys, un adolescent... Els catalans, com sempre hem demostrat la nostra solidaritat. Hem de seguir endavant demostrant que no tenim por!!!
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina
  6. Aquest perill és ben cert, una amiga quan va sortir després d'estar 4 hores atrapada en un bar de Via Laietana em deia "és que tothom em sembla sospitós". No hem de tenir por i no hem de barrejar, ni fer servir l'odi contra l'odi. Espero que algun dia aquest terrorisme també desapareixerà. Abraçada.

    ResponElimina
  7. Jo crec que ja honestem demostrant. Sense anar mès llunt, la gent del carrer, la gent solidària, ja han aturar els feixistes i racistes com a mínim dos cops. A les Rambles i a Vic. No donarem volada a l'ultra dreta. Hi confio plenament.

    ResponElimina
  8. totalment d'acord amb el contingut del teu post !!!! en quan als mitjans de comunicació jo que anava fent zapping la diferència de com informava tv3 i fins i tot betevé amb comparació amb les altres era abismal ....i parlant de diaris el periodico cada vegada més sembla un diari sensacionalista i sense cap ètica

    ResponElimina
  9. Totalment d'acord amb les coses que dius al teu post, Xexu. Jo, és que encara no he reaccionat, crec. Tinc fragments d'informació a dins del cap barrejats amb els meus sentiments, i aquest puzzle trigaré molt de temps em temo, a tenir-lo acabat... Mentrestant, a Vilafranca plorem en Pau, mentre esperem que s'esbrini qui i per què el van apunyalar...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan li poses nom a les víctimes i et són propers, els sentiments es compliquen molt més.

      Elimina
  10. D'acord amb tot. Fa mal el cor, i més veient que és tan difícil que es pugui evitar que segueixi passant.
    :/

    ResponElimina
  11. "Què ens queda ara? Doncs no tenir por, no deixar que el terror condicioni les nostres vides, tot i que hi haurà qui voldrà posar-ho a l'agenda un cop i un altre. I això és el que em fa por a mi."

    Com si m'haguessis llegit el pensament. I aquesta por és la que em fa més mal.

    ResponElimina
  12. Us agraeixo moltíssim els vostres comentaris, i els apunts tan interessants que heu fet. Estem d'acord en tot allò essencial, i segur que ens hem ofès per igual amb el tractament de tot plegat que n'ha fet l'Estat i els seus mitjans afins. Acostumeu-vos que això serà tan denigrant i vexatori des d'ara fins l'1 d'octubre, ja han posat la cinquena marxa. Però si us dic la veritat, no tinc gaire ganes de seguir parlant del tema del post, sobre-informació de tots aquests dies i ja s'ha dit tot el que s'havia de dir. Bravo pel govern català, pels serveis públics i per la ciutadania, ens hem comportat tots plegats com un veritable estat. Us agraeixo novament els comentaris, i espero que no n'haguem de parlar massa més.

    ResponElimina
  13. És greu que haguem de passar per coses així per demostrar al món que sabem anar sols. Ara mateix caldrien moltes dimissions i més d'una acusació penal per qui en va amagar informació sobre terrorisme. Després d'això espero que molta gent hagi obert els ulls.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.