dijous, 31 d’agost de 2017

Arya

A casa ens modernitzem. Per ser que estem permanentment connectats a la xarxa, d'una manera o altra, anàvem una mica endarrerits en matèria de connexió. Per fi ens passem a fibra, i ja que hi som, integrem els dos mòbils en la mateixa tarifa, i hi afegim televisió de pagament. Vinga, que la casa és gran! Però no queda aquí la cosa, ja que fins aquí la veritat és que no era pagar tant més del que ja estàvem pagant per molt menys. Hi ha hagut un dany col·lateral, i és que el canvi de sistema fa que el router vagi ara al costat de la tele, i com que el meu ordinador de sobretaula no té receptor de wifi...

Sí, hi havia altres solucions, però molts cops Naoko funcionava com una cafetera i ja feia un any que deia que tocava canvi. Això ha estat l'empenteta que em faltava per decidir-me a comprar un nou ordinador i jubilar la pobre Naoko, que tantes bones estones m'ha proporcionat. Com l'anterior, ha durat més de sis anys, i això està prou bé. Ara deixarà pas a l'Arya, el nou trastet des del que escric aquest primer post. Si me les miro les dues, la veritat és que Naoko és més guapa que Arya, però no hem de jutjar un ordinador per la seva torre. Aquí us la presento, m'acompanyarà una bona temporada (més li val), i des d'ella s'escriuran un munt més de posts. Creuem els dits perquè així sigui, almenys. Benvinguda Arya!


15 comentaris:

  1. Enhorabona pel canvi i per molts anys. Fa goig estrenar un nou ordinador, espero que el gaudeixis força temps.

    ResponElimina
  2. Doncs, benvinguda!
    Jo no et dic quan fa que tinc l'ordinador! Vaig fent-li pedaços i més pedaços.
    No és que no hagi comprat cap més ordinador, però no han estat per a mi, sinó portàtils per les meves filles. Això dels adolescents és un no parar!!

    ResponElimina
  3. Nosaltres anem reduïnt; quan ens vam anar a viure junts, cada un va agafar el seu ordinador de sobretaula i el va portar però el meu va morir fa un temps i no vam buscar substitut. Ara ens queda el del menda i el dia que passi a millor vida s'haurà acabat això de tenir-ne de sobretaula, que ocupen massa espai. Portàtil i au!

    ResponElimina
  4. Diguem poc superficial però sóc l’únic que no en té prou en veure l’Arya i té curiositat per les seves especificacions tècniques?

    El meu es el del 2013 o sigui que encara haurà d’aguantar un temps més.

    ResponElimina
  5. Doncs benvinguda Ayra i espero que t'agradi la feina d'escriure molts posts!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara veig que li he canviat el nom... espero que no s'ho prengui malament l'Arya!

      Elimina
  6. Massa gran em sembla l'Arya, ocupa molt, a ma casa no cabria... i no li poses cap pegatina? (Per a netejar la polseguera veuràs tu!)

    ResponElimina
  7. De tant en tant, bé cal modernitzar-se, jo també vaig posar fibra i no sé per què, potser per no quedar-me renrera de la resta de veins, o dic perquè si algun dia se'n va la llum em quedaré sense telèfon, sort que gairebé no passa mai...Trobo que és molt gran aquest aparell ara que amb les noves tecnologies cada vegada els ordinadors son més petits, però l'important és que funcioni bé!
    Bon vespre , XeXu.

    ResponElimina
  8. Jo la vull veure per dins... La bellesa es troba a l'interior.

    ResponElimina
  9. Vaja vaja... fins que me vaig comprar l'ordinador de sobretaula actual, l'any passat, no sabia que no tots tenen receptor de wifi (sóc així, jo). Quan vaig veure que router i ordinador estaven separats per un parell d'habitacions i el trasto nou no tenia wifi... Sort de mon germà que en sap molt i em va parlar d'aquests trastets (no sé com es diuen) que fan d'allargador de wifi inalàmbric! :-)

    Disfruteu la nova instal·lació i disfruteu del més per menys (o "més per no massa més", per ser més exactes).

    ResponElimina
  10. Benvinguda Arya! és el tercer ordinador des de que et connec, i en canvi jo segueixo amb el meu vellet portàtil. Ai, ai, ai.... he de fer còpia de seguretat de les fotos ja! no sigui que algun dia no arrenqui, però mentre tant, aquí segueix.

    Espero que hagis tingut bon estiu!!

    ResponElimina
  11. si el canvi és per millorar benvingut! jo si em canvio d'ordinador ja es per avaria total ....

    ResponElimina
  12. Ara que ja us l'he presentada, ja la puc dedicar a fer posts com un desesperat, hehehe. De moment he de dir que va força bé, i que estem contents amb els canvis dels sistemes de comunicació de casa. De moment tenim una subscripció gratuïta a tota la tele, quan l'haguem de pagar ja veurem què fem... Moltes gràcies pels comentaris.

    McAbeu, ja sabeu que jo m'aferro a totes les coses, i canviar d'ordinador costa, perquè tot acaba tenint un valor sentimental, encara que sigui una màquina... Ara em miro Naoko, que encara està allà, i penso si no la podria netejar per dins i donar-li encara algun ús... no anava tan malament...

    Jomateixa, suposo que els adolescents volen estar sempre a l'última en tecnologia, i a més no tenen tanta cura de les coses. Segur que n'han tingut alguns de diferents mentre tu vas allargant el teu. Però de moment encara tira, no? Ja tocarà canviar-lo, però no et farà peneta? Segur que els teus llibres els has escrit, almenys en gran part, amb ell.

    Anna, sí, és el pas natural, però jo encara tinc dubtes i penso que per tenir un portàtil com a única màquina has de tenir una bèstia que no sigui massa portàtil. Portable sí, però gran. Segurament si és un Mac sí, però a casa no ens fan el pes les pomes. I un ordinador més petit i manejable potser encara és poc. O no, no sé, perquè pel que el faig servir jo... Però estic còmode amb el sobretaula, i a més tinc una pantalla bona de no fa massa temps que és una llàstima desfer-me'n.

    Pons, no et pensis que és gaire potent, és una cosa intermèdia, perquè no necessito gaire. De memòria, et diré que el processador és i5, que té mig tera de SSD (els informàtics que conec em van dir que o sòlid disc o res) i 8Gb DDR4 de RAM. Ja em diràs tu si és una màquina prou bona... però pensa que tampoc no he de fer càlculs per la NASA jo...

    Carme, espero que sí que li agradi això d'escriure posts, perquè serà un bon percentatge del seu temps, hehehe. Respecte al nom, no s'ho pren malament. Els meus ordinadors sempre tenen nom de dona o noia, generalment de ficció i segur que molts reconeixeran d'on ve això d'Arya, com tu sabràs d'on ve el nom de l'anterior, Naoko.

    Ada, no és pas gran. És una mica més gran del que era Naoko, però més petita que les torres d'abans. I la polseguera no em preocupa tant com els pèls de gat...

    M. Roser, si algun dia et marxa la llum sempre tindràs el telèfon mòbil, sempre que el tinguis carregat. Per tant, has de tenir en compte dues coses. Tenir sempre bateria al mòbil, i pagar la factura de la llum! Ja està bé, dona, segur que tenir-ho tot integrat està bé. I l'ordinador no és tan gran, no et pensis. La imatge és la de la botiga, però la caixa no és gran. I va molt bé, és clar.

    Peix, dins té una mena de bellesa que jo no acabo d'entendre, però em mostra molta bellesa a la pantalla també.

    ResponElimina
  13. res, per un mòdic preu pots incorporar el receptor, i llestos. De moment l'estem gaudint i aprofitant, perquè a casa quan paguem alguna cosa la fem servir, que som molt catalans. Això sí, a partir de l'any que ve la subscripció a la tele pujarà de preu, que ara tenim una subscripció gratuïta, i veurem què fem, que el preu es dispara una mica...

    rits, és veritat, alguns ja estàveu aquí a l'època d'Esther, què fort. Doncs sí, ja he tingut tres ordinadors de sobretaula i un parell de portàtils, Trinity i Luthien, però no vol dir que jo n'hagi tingut molts, sinó que fa molt temps que ens coneixem! Gràcies per seguir passant per aquí, encara que darrerament no estiguis gaire activa a la catos. Si en tot aquest temps tu només has tingut un portàtil penso que deus optar al record de longevitat d'un ordinador, truca als del Guinness! No tocaria canviar ja? És sorprenent que els programes i sistemes operatius encara et funcionin. L'estiu ha anat prou bé, gràcies, espero que el teu també. Però ara ens tocarà pencar de valent!

    Elfreelang, els ordinadors acaben petant sempre. Segurament perquè no en tenim tanta cura com hauríem, però bé, jo també sóc d'anar-los aguantant i no canviar perquè sí. De totes maneres, potser Naoko encara no havia dit l'última paraula, encara estic pensant si retirar-la o donar-li un paper secundari a casa...

    ResponElimina
  14. Tothom compra processadors Intel com si no existissin altres processadors, es clar que no tenen la publicitat i la fama que té Intel, però per altra banda tampoc tenen el preu que té Intel, ei, que són molt bons processadors, eh? 8Gb es acceptable, potser una mica just, jo hagués preferit no comprar un processador Intel a canvi de tenir 16Gb però va a gusts (a part de cuidar una mica la targeta gràfica). Pel tema disc dur jo m’hagués agafat una cosa híbrida, uns 250 Gb de sòlid pel sistema operatiu, pels jocs i aplicacions i un parell de Tb de disc dur normal per tenir els arxius, es el mateix que tenir un disc dur extern endollat, però si el tens a dins la torre queda més endreçat.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.