diumenge, 12 de febrer de 2017

La Mancomunitat

Sembla mentida com canvien les rutines. De no trobar temps per dedicar a l'oci audiovisual, a engrescar-se a pagar una plataforma que ofereix pel·lícules i sèries pagant prèviament una tarifa plana. I és que si heu estat al cas, sabreu que aquest any s'ha modificat una mica la 'cistella de la compra' amb la que es calcula la inflació, i han entrat les càpsules Nespresso i Netflix (en detriment del brandy i els DVD...). Com que nosaltres som més de Dolce Gusto, per estar al dia no hem tingut altre remei que fer-nos de Netflix. Així que ara haurem de mirar la tele sense parar per amortitzar l'espatarrant despesa de 4€ mensuals que ens costarà.

Ep, que té truc la cosa. Si et fas un servei simple son 9€, però pots contractar la plataforma per fins a 4 dispositius, que no necessàriament han de ser de la mateixa casa, i això s'enfila fins a uns estratosfèrics 12€. Però ja sabeu, calçotada, bon humor, converses, que si quin mal rotllo Black Mirror, ep nanos, i si ens posem Netflix i ho paguem a mitges? I així és com la Comunitat del Fosfat serà ara la Mancomunitat del Fosfat, ja que compartirà despeses del servei estrella de tele a la carta. Servei que a casa segur que començarem a fer servir a un ritme frenètic quan acabem de mirar la sèrie que ara tenim entre mans que, evidentment, no ofereixen en aquesta plataforma.

Reconec que m'ha fet dentetes tota la gent que mira sèries per aquí als blogs, i també a la feina, que estan força enganxats a aquest servei. Com que hem aconseguit que ens surti molt bé de preu, tampoc hi perdem res. Veurem si aconseguim fer-lo servir regularment.

15 comentaris:

  1. Espero que gaudiu del Netflix... i també del Dolce Gusto, per descomptat, que ja recordo que tu ets de cafè.

    Jo he de reconèixer que no em fan gens d'enveja els que miren sèries... per tant seguiré amb les càpsules Nespresso, que prenc amb molta moderació.

    ResponElimina
  2. Jo també m'he passat al NetFlix, però per la família més que res ja que les sèries que segueixo jo o no estan o estan molt endarrerides, així que seguiré amb els meus mètodes tradicionals per seguir-les.

    I com no puc prendre cafè doncs... ;)

    ResponElimina
  3. A la seva època, tenia el Canal Plus. Hi vaig estar apuntat potser dos o tres anys fins que vam decidir que, pel que el fèiem servir, no valia la pena pagar i em vaig donar de baixa. Segueixo igual, pel temps que dedico a la tele i a veure sèries, no em cal cap plataforma d'aquestes de pagament. Encara que admeto que aquesta fórmula que us heu empescat i que ho deixa només en 4 € mensuals és una bona ganga.

    I com que, pel que fa al cafè, jo també faig servir el Dolce Gusto; això deu voler dir que cada vegada estic menys al dia. ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Més per curiositat que per una altra cosa (perquè segueixo sense tenir intenció d'apuntar-m'hi) primer he clicat l'enllaç de Netflix, després he continuat tombant per internet i al final he fet cap a aquesta pàgina (http://www.monitorexpresso.com/10-peliculas-que-debes-ver-en-netflix-antes-de-que-las-quiten/).
      Parla de Netflix-Mèxic i es de l'any passat així que potser no té gaire a veure amb el que tu hi trobaràs, però m'ha fet gràcia veure que entre aquestes "10 pel·lícules que s'han de veure a Netflix abans que les treguin" hi ha "El Padrí 1 i 2". T'estàs quedant sense excuses per no veure-les. ;-)

      Elimina
  4. Nosaltres, de moment, passem de Netflix. Mentre hi hagi varies webs on les pots veure tranquilament no pagaré una cuota.

    ResponElimina
  5. Fins ara que ho acabo de llegir-te, no sabia què era Netflix. Però a la feina em passa que tothom comenta sèries que veuen en cadenes de pagament i (tret de les que ens mostra el Pons) no en conec cap ni una.

    ResponElimina
  6. Jo fa uns mesos que m'ho estic plantejant, però tinc por d'enganxar-me i perdre massa temps. Un amic diu que es droga dura. Acabes de mirar una sèrie i te'n recomana altres, i la temptació... i és un no parar.
    Així i tot, fa dies que ho parlem seriosament amb les meves filles, i crec que no tardarem a caure a la ratera!

    ResponElimina
  7. A mi em passa com el Xavier, tampoc estic al cas d'aquestes cadenes de pagament, i no penso pas apuntar-me a cap, si amb els canals que tinc, me'n sobren una bona part...
    Bona nit, XeXu.

    ResponElimina
  8. Sóc de Dolce Gusto, més que tot perquè ho considero consum de proximitat....tinc la fàbrica a molt pocs kms, conec gent que hi treballa i el Clooney no em posa...
    De Netflix avui se'm acaba el mes de prova i pagaré la cuota per vàries raons. Una perquè vull inculcar una mica als meu fills el fet de que no es pot viure sempre piratejant i que les coses tenen un cost. Segona perquè les tv cada dia són pitjors per culpa de pressupost i tercera perquè he trobat coses sèries que m'agraden i puc veure-ho quan vull...i 10 euros al mes tampoc serà una ruïna.

    ResponElimina
  9. Doncs jo tot just veig la televisió i no m'agraden les sèries, ja que és obligar-te d'alguna manera a seguir-les i cafè sóc cafelano de cafetera de bar.

    ResponElimina
  10. De moment les sèries les hem comprat, en plan segle passat, en físic (Friends, HIMYM, True Detective, Shameless, The Wire, i alguna primera temporada), però en veiem poques, ja veus. Ara, no descarto que ens modernitzem!
    El cafè, soluble, això també deu ser del segle passat...
    A gaudir del Netflix, doncs, 4 euros és un xollo, really!

    ResponElimina
  11. Trobo genial aquesta oferta de 4 terminals per compartir despesa. Fa poc me la van explicar. En el meu cas, amb lo poc que sóc a casa i la poca tele que miro, comptant que a més tinc tele de tub i per tant hauria de mirar les sèries via portàtil, vaig desestimar l'oferta. Qui sap, segurament m'equivoqui i d'aquí poc vulgui Netflix.

    Jo tb sóc de Dolce Gusto. Vaig caure a les xarxes de la necessitat vital de tenir cafetera per càpsules. Sembla que si no fas el cafè així, estàs desfassat. I sempre, la pressió a tenir el que tothom té, pesa. Però el Sr. E és anti càpsules Nespresso, diu que són el timo de l'any, i de fet els grans cafeters que connec (ell i un amic italià) reneguen constantment. A més, vaig trobar articles que critiquen les càpsules per ser altament contaminants (l'alumini deforesta l'Amazones). Per tant, gastar Dolce gusto és més ecològic (tampoc del tot, una mica d'alumini si que hi ha a la càpsula) i fan la funció de cafè ràpid i net sense passar per tot l'espectacle de comprar les càpsules,...

    ResponElimina
  12. Gent dels blogs que mira sèries? Qui deu ser? Bona gent segur xD. Per cert, el servei simple son 8€ (7,99€ per ser exactes), 2 dispositius 10€. Està clar que per aquest preu es de llarg la millor plataforma en quan a relació qualitat / preu que s’ofereix en aquest país, de moment, perquè estigues al cas ja que en mica en mica Amazon va afegint cada vegada més oferta a la seva plataforma a Espanya i també pot acabar sent una molt bona opció, ja es veurà.

    ResponElimina
  13. Ja veig que el tema no és conegut per tothom. He intentat explicar una mica millor què és Netflix a aquells que semblàveu no tenir-ho massa clar, però d'altres el teniu molt estudiat ja. De moment jo encara no l'he fet servir, però ella ja el té per practicar anglès. Tot són avantatges, hahaha. Moltes gràcies per comentar.

    Carme, ep, que jo no he parlat d'enveja, però m'agrada mirar sèries i ho havia deixat per impossible, perquè estic poc a casa, i quan hi sóc prefereixo fer coses estrafolàries com ara mirar blogs. Però ara li estem trobant el gust a fer-ho, i la meva parella pensa fer servir el servei per practicar anglès, ara que no treballarà una temporada. Segur que les Dolce Gusto volaran a casa pel mateix motiu!

    Carquinyol, no pots prendre cafè? Vaja, quina vida més trista! No, és broma! Jo en prenc força, però no sé la quantitat que porten les càpsules aquestes, deuen ser com un nescafè de la vida. Ja m'ha semblat que alguna sèrie està endarrerida, i em sorprèn, perquè és de les seves. Per exemple, de House of Cards només ofereix 3 temporades. Potser estan esperant a que surti la 5à per compartir la quarta, no sé.

    McAbeu, Netflix i les plataformes que surten ara, com Movistar + o HBO no són el mateix que aquells canals de pagament que hi havia abans, com el C+ o les plataformes Via Digital i coses d'aquestes. Són només una mena de base de dades de continguts, no hi ha programes, ni presentadors ni res. És una manera fàcil i, ehem, legal, d'aconseguir mirar aquella sèrie que no fan a la tele normal, o que la fan a un ritme que no et permet seguir-la, per massa lent, o per massa ràpid, és igual. Amb aquesta fórmula d'economia compartida em surt per menys el Netflix que una caixa de Dolce Gusto, així que no m'hi podia negar. I mira que, si som prou gent consumint aquesta marca, al final la inclouran a l'IPC, tots a prendre cafè!
    Comentari 2: aquest post va lligat amb l'anterior, és clar. Després d'escriure'l i fer la pregunta, vaig pensar que m'emportaria un bon sac de propostes de pel•lis per veure, pots creure que no ho havia pensat abans? Hahaha. Us vaig proposar que em diguéssiu les vostres imprescindibles, però és clar, això fa llista! Sé que algun dia hauré de mirar els Padrinos. Però ho hauré de fer sol, em temo, perquè la dona em sembla que ja ho va provar i no li van agradar gaire. I em refio del seu criteri, costa molt trobar una persona a qui Star Wars avorreix tant com a tu!

    Anna, així m'agrada, fomentant la delinqüència i la pirateria. No podem pensar que tot allò que volem és gratis a la vida. Si estiguéssim parlant de 200€ al mes jo tampoc la pagaria, però tenint en compte que un disc et costa de 12€ en amunt, i que els llibres arriben als 20€, pagar 9€ i tenir accés a una quantitat ingent de continguts no em sembla una barbàrie ni la mort de ningú. Això, si no tens bons amics amb qui compartir el servi i que et quedi per uns mísers 4€. T'estalvies un munt d'spam i malware al teu ordinador...

    Xavier, seguir en Pons et dóna tema de conversa, ja veus. Estàs al cas de les sèries que es porten, i potser no podràs comentar les bones, però podràs marcar-te algun 'farol' dient per què no mires alguna d'elles.

    Jomateixa, si t'agraden les sèries i les pel•lícules, és una manera legal d'accedir a tota una sèrie de continguts per distreure's una estona. El temps és el que és, si no estàs en disposició de mirar una sèrie, no deixaràs de fer res per mirar-ne una. Però tenir l'opció sempre està bé. Ja t'ho diré quan en pugui fer una valoració d'aquí a uns mesos, però llavors segur que ja hauràs caigut!

    M.Roser, és que no és ben bé un canal de pagament. No és una cadena que fa programes, pel•lícules, informatius, etc, i que tu pagues per veure. És una mena de base de dades on tu pagues per mirar els continguts que hi ha allà emmagatzemats, que són pel•lícules i sèries. Continua a baix

    ResponElimina
  14. No et cal seguir cap periodicitat, les mires quan vols i de la manera que vols. El que ve a ser la pirateria d'internet, però de manera legal, perquè pagues una quota.

    Sr. Gasull, jo sóc de Dolce Gusto perquè així ho van decidir els reis un any, que ens van portar una cafetera d'aquestes, i és tan pràctic que ja molt estranyament hem tornat a fer cafè de cafetera de tota la vida. Els teus motius per seguir a Netflix em semblen del tot raonables, i t'aplaudeixo. No tinc fills a qui inculcar-ho, però sí que intento ver veure a tothom que les coses que consumim no són gratuïtes, que tenen un cost, encara que ens hem acostumat a que en alguns casos robar, és a dir, no pagar per un servei, està bé i és justificable. Això no vol dir que no haguem de lluitar per un abaratiment del cost de la cultura, però no pas per valorar menys el que ofereix, sinó per no enriquir gent que viu d'això i que només fa d'intermediari. La comoditat per mirar una pel•lícula quan vols o seguir una sèrie al teu ritme és un gran punt a favor, i en la televisió convencional no et perds gran cosa. I sí, en definitiva, és fàcil trobar un contingut que t'enganxi i et distregui, que si el fas servir prou, 10€ és una minúcia i estan molt ben gastats per les bones estones que poden proporcionar.

    Alfonso, precisament a alguns ens agraden les sèries pel contrari, perquè tenen certa continuïtat, uns personatges que et pots fer teus, i una trama elaborada que dura més de dues hores. Però cadascú és lliure de triar el model d'oci que decideixi, més fugaç, o més enganxós.

    Gemma Sara, això teu sí que té mèrit. Suposo que encara hi ha gent que es compra els DVDs, però com tot a la vida tendim a no tenir-ho físicament amb nosaltres. Els diners ja no existeixen. La música, com ja parlàvem fa unes setmanes, ja no ens la donen en un format físic. Les sèries i pel•lícules es poden mirar en streaming. Paradoxalment, el que aguanta millor són els llibres de paper. Ala romàntics encara ens agrada tenir les estanteries plenes. Som tan moderns per a algunes coses, i tan antics per unes altres...

    rits, a casa ja no anem amb tele de tub, però tampoc no tenim una smartTV, així que hem de connectar la tele al portàtil per poder mirar els continguts còmodament. La part bona és que hi ha múltiples maneres de fer servir el servei, no estàs obligat a tenir uns aparells concrets, més enllà dels que se solen tenir ja actualment, però segurament hi ha excepcions, és clar.
    Sobre el tema de les càpsules del cafè, salta a la vista que gaire ecològiques no deuen ser. Siguin unes o altres, estàs generant un residu que abans no generaves. La quantitat de plàstic o alumini que es tira és molt gran, perquè és un no parar. Segurament no és la millor manera d'evitar el perjudici d'augmentar els residus, però és ràpid, és fàcil, i sobretot còmode, i ja saps com va la nostra societat avui en dia, tendim a que ens posin les coses fàcils, perquè el temps és molt important (???) i tot el que ens n'estalviï ha de ser bo per força. Ah, i sobre la qualitat del cafè, no puc dir gran cosa. No sóc cap gurmet, diria que directament no tinc paladar, així que amb poca cosa em conformo.

    Pons, va, sí, reconeixeré que tu ets un dels artífex del meu interès per les sèries, negar-ho seria mentir. L'únic que puc dir perquè no t'esclati l'ego és que no ets l'únic. Veurem quines plataformes o formats triomfaran més endavant, però Netflix ja s'ha fet un nom. El preu és baix, i l'oferta prou bona, pel que em sembla. Però segur que sortiran sèries que ens haurem de buscar la vida per mirar, la propera bomba que miri tothom segur, segur que no la té Netflix. Com si ho veiés. Ah, i pel que en sé Amazon està encara verd, però ja creixerà. És un gegant.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.