dimecres, 21 de desembre de 2016

Pel·lis 2016

L'any passat vaig fer llista de les pel·lícules que havia vist durant el 2015, que no eren gaires per falta de temps i de costum, i perquè si una cosa vaig deixar de banda ja fa temps, perquè no podem estar a tot arreu, era el cinema. No sabia si aquell post tindria continuïtat, però com que he vist que la suma d'aquest any és una mica superior a la de l'any passat, aquí teniu el resum de pel·lícules d'aquest 2016. 

Tampoc no són gaires, i en alguns casos són d'aquelles que enganxes un dia a la tele i la mires. I com que ara ens ha donat per mirar sèries, potser la llista encara serà inferior en anys a venir. Tenim tendència a mirar pel·lícules d'animació, que són molt distretes, i són pràcticament les úniques noves que mirem. També han caigut alguns clàssics moderns, i a destacar que ho vam intentar amb la saga Star Wars però no ens en vam sortir, ens avorria. Com tinc per costum, la pel·lícula està en l'idioma en que la vaig mirar, i adjunto l'any i el director o directora. No estan valorades, però ja sabeu que en podem parlar si us ve de gust.
  1. El curioso caso de Benjamin Button, 2008, David Fincher
  2. Star Wars. Episodio IV. Una nueva esperanza, 1977, George Lucas
  3. Jurassic World, 2015, Colin Trevorrow
  4. EDTV, 1999, Ron Howard
  5. Ratatouille, 2007, Brad Bird i Jack Pinkava
  6. El Gran Lebowski, 1998, germans Coen
  7. Hancock, 2008, Peter Berg
  8. Rounders, 1998, John Dahl
  9. El ilusionista, 2006, Neil Burger
  10. Hook, 1991, Steven Spielberg
  11. Big Hero 6, 2014, Don Hall i Chris Williams
  12. Forrest Gump, 1994, Robert Zemeckis
  13. Alicia en el país de las maravillas, 2010, Tim Burton
  14. Fora l'amor, 2003, Peyton Reed
  15. La isla, 2005, Michael Bay
  16. Babel, 2006, Alejandro González Iñárritu
  17. Zootròpolis, 2016, Byron Howard i Rich Moore
  18. Un viaje de diez metros, 2014, Lasse Hallström
  19. Infiltrats, 2006, Martin Scorsese
  20. La vida de Pi, 2012, Ang Lee
  21. Mascotas, 2016, Chris Renaud i Yarrow Cheney
  22. O ara o mai, 2007, Rob Reiner
  23. Novembre Dolç, 2001, Pat O'Connor
  24. Buscando a Dory, 2016, Andrew Stanton i Angus MacLane

25 comentaris:

  1. Tu dius que són poques, però ja n'has vist més que jo, em sembla, perquè jo ni les apunto ni me'n recordo gaire. Cada cop em costa més trobar pelis que m'agradin.

    Ahir vam anar a veure Arrival i em va agradar força, tot i que no estic segura d'haver-ho entès tot prou bé. I l'única que coincideixo amb tu és Buscando a Dory, he, he, he... Crec que ja n'havíem parlat.

    ResponElimina
  2. Amb una ullada ràpida he trobat una desena de pel·lícules de la teva llista que també he vist, no totes aquest any evidentment.

    T'he de dir que aquest 2016 també m'he apuntat les pel·lícules que he vist, però no publicaré la llista perquè la immensa majoria són les que emeten per la tele (més que res la "gran pel·lícula" dels divendres a TV3) i que veig més perquè no tinc res més a fer a aquella hora que per ganes conscients de veure cinema. A diferència doncs de la dels llibres, trobo que aquesta llista no té gaire interès però si et puc dir que, a una mitjana de gairebé un parell setmanal, hi ha 96 pel·lícules apuntades i, per tant, acabaré l'any sobre el centenar.

    ResponElimina
  3. Per un moment he pensat que les pel·lícules podien estar enllaçades al filmaffinity o al imdb, però llavors he recordat que era jo el que es prenia la molèstia de fer-ho... Has augmentat lleugerament el número de pelis vistes, en canvi ja t’avanço que jo l’he reduït, tot i així he vist gairebé el triple de pelis que tu aquest any. Mira sèries pren temps a les pel·lícules, està clar a mi em passa molt. He vist 15 de les 24, tu no poses valoracions però jo si, per tan allà vaig:
    El curioso caso de Benjamin Button 7/10
    Star Wars. Episodio IV. Una nueva esperanza, 10/10 (sobrevalorada? Segur xD)
    Jurassic World, 5/10
    Ratatouille, 7/10
    El Gran Lebowski, 7/10
    Hancock, 6/10
    Rounders, 6/10
    El il·lusionista 6/10 (la bona es el truco final del Nolan)
    Hook, 6/10
    Forrest Gump, 7/10
    La isla, 7/10
    Babel, 3/10 (Si, em va avorrir molt)
    Infiltrats, 8/10
    La vida de Pi, 2012, 6/10
    O ara o mai, 7/10

    ResponElimina
    Respostes
    1. Comento sobre les valoracions d'en Pons.

      Jo a El Curioso caso de Benjamin Button li posaria no menys nota que a Star Wars (recordo que l'últim cop que la vaig veure vaig caure fulminat al sofà amb la llarguíssima escena del desert). Més enllà de l'inversemblant i no sempre ben resolt plantejament (un home vell que rejoveneig amb els anys), hi ha una bona reflexió sobre la vida.

      De la resta, coincideixo bastant. M'agrada el plantejament de "La Isla" però em sobren uns tres quarts d'hora de persecucions frenètiques. I Babel no recordo que m'avorrís tant però tampoc recordo gaire cosa d'ella. I se'm barreja amb Crash i un parell de pel·lícules semblants sobre modernitat multicultural.

      Elimina
  4. La que més m'agrada de la teva llista és Un viaje de diez metros. :)
    I La vida de Pi no l'he vista, però tinc la novel·la pendent de llegir.
    Infiltrats també recordo que em va agradar molt.
    Salut i bones festes!

    ResponElimina
  5. Crec que n'he vist cinc o sis d'aquestes.

    ResponElimina
  6. Caram, això surt a dues pelis per més...Jo només he vist les que m'han agradat de la tele i sobretot les sèries!!!
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina
  7. Has de mirar totes les pel·lícules en versió original!
    He mirat més o menys la meitat d'aquesta llista, el més comercial crec. Agafaré les que em queden de la llista, ho compararé amb els comentaris i alguna miraré aquests dies.

    Salut!

    ResponElimina
  8. Fa temps que pràcticament no veig cinema. Els cinemes, tantes sales alhora, sembla que no és el cinema de sempre. La televisió cada vegada menys, si veig alguna que encarta són de Sundace, alguna de la llista he vist però no aquest any.

    ResponElimina
  9. En això segur que té guanyat, la llàstima és que jo no apunto mai res i llavors és impossible de recordar-ho.
    Jo sóc molt fan de Star Wars.

    ResponElimina
  10. Bé noi, Déu n'hi do !! Jo bàsicament veig pel·lícules d'animació (coses del Micaquet) i sèries a l'estona que vaig cap a la feina. A mi les d'Star Wars no m'avorreixen però bé, les darreres no les he vist encara. D'animacions coincidim en unes quantes (Mascotes, Dory,...) però la que més em va agradar va ser Kubo i les dues cordes màgiques. En Micaquet està desitjant veure Jurassic World però s'ha d'esperar que encara és massa petit.

    Ah... i si t'agraden d'animació no sé si has vist 'La canço del mar' però aquesta a en Micaquet li va encantar i encara canta la cançó de la pel·lícula de tant en tant.

    Bones festes !

    ResponElimina
  11. un bon grup de pelis i variades, la primera a mi em va resulta molt curiosa i entretinguda....un home que neix vell i es va fent més jove cada dia és per reflexionar

    ResponElimina
  12. De les que he vist, em quedo amb la de Benjamin Button, que vaig veure que estava basada en un relat d'Scott Fitzgerald i me'l vaig llegir. Em fascina la història i m'emociona, sobretot la versió peli.
    I...XeXu, aneu més al cine!!

    ResponElimina
  13. Ah, ja s'ha dit molt però... que bons que són els ossos peresossos de Zootròpolis!

    ResponElimina
  14. Encara que no vaig gaire al cinema he vist una bona llista d'aquestes pel·lícules per la tele. La veritat és que cap m'ha entusiasmat, encara que forces m'han distret. Sóc més de series.

    ResponElimina
  15. Moltes gràcies a tots els que heu comentat aquesta llista de pel•lícules. Com us he anat dient, no n'he vist cap al cinema, totes a casa. Però això no vol dir que no en gaudeixi. A veure si aquest any aconseguim anar al cinema alguna vegada, però està la cosa difícil.

    Carme, dues pel•lícules per mes, tenint en compte que cadascuna és un parell d'horetes, no em sembla gaire. El que no faig és anar al cinema, perquè és car, i tampoc tinc tardes lliures per fer-ho. M'agradava molt a l'època de la universitat, però ni era tan car, ni tenia tantes coses per fer. De 'Buscant a Dory' en vam parlar a la Comunitat, en vaig fer 'una ressenya'!

    McAbeu, em sembla que conèixer-me és de les pitjors coses que t'han passat, des que em segueixes no fas més que apuntar coses i fer llistes, hahaha. Bé, encara que no la publiquis, m'alegra saber que has fet recopilació. De la meva llista potser són una desena les que hem dit 'ei, avui podríem mirar tal pel•lícula', i la resta ens les hem ensopegat a la tele. Divendres al vespre en fan de bones, però jo no les puc mirar perquè estic a assaig i arribo sobre la 1h. Si no, segurament la llista seria més llarga. Però tampoc estem parlant de pel•lis d'estrena, jo les he posat totes, així que si canvies d'opinió respect a penjar la teva, m'agradarà mirar-me-la.

    Xavier, no és ni de bon tros el mateix, i al cinema no hi he anat ni una sola vegada aquest any.

    Pons, el que em sorprèn més és que li posis un 7/10 a 'O ara o mai'. Per la resta podria estar força d'acord. Hook em va agradar moltíssim la primera vegada que la vaig veure, però aquest cop no tant, normal. És una bona pel•li, això sí. A 'Jurassic world' li posaria una mica més de nota, però perquè em molen els dinosaures. Aquesta i totes les altres pel•lis de dinos són com el Titanic, ja saps com acabarà la cosa, perquè si no no hi ha història, però mira, em distreuen. I naturalment, no li posaria un 10 a SW. Em va semblar força kitsch, i si mires al diccionari el significat de la paraula, que jo aquí faria servir com a sinònim de 'cutre', no podrien haver posat una definició més encertada per aquesta pel•li. Sense treure valor a quan està feta i a l'esforç realitzat, és un maleït culebrot de l'espai. A quantes telenovel•les veneçolanes has vist això de 'Jose Ignacio Alfredo: yo soy tu padre!'. Està molt vist això. Entenc que sigui la meca dels frikis, eh? Però amb la segona ens vam adormir als 10 minuts, i no exagero. Està encara més sobrevalorada que la saga Millennium del Larsson.

    Gerònima, aquesta que dius la vam enganxar un dia a la tele, i sense cap mena d'intenció de veure-la ens hi vam enganxar, i no està pas malament. A mi 'La vida de Pi' em va agradar força, és estranya com ella sola, però els efectes visuals són espectaculars. Estranyament, no he llegit el llibre abans, però no seria pas mala idea. I 'Infiltrats', mira, acció, acció i acció.

    Jomateixa, no són pel•lícules gaire estranyes, segur que no són més?

    M.Roser, a mi em semblen poques pel•lícules, dues al mes no són ni quatre horetes cada mes, per tant, no gaire. Aquest any moltes són de la tele també. Algunes ens les hem posat expressament, però el que no he fet és anar al cinema ni un cop.

    Peix, en versió original mirem alguna sèrie, però reconec que em fa mandra. Com que moltes són de la tele, ja no ens hi matem a canviar l'idioma, però sí que hauríem de fer l'esforç de posar en anglès aquelles que ens posem per voluntat pròpia, ni que sigui per no rovellar-nos. Si has de fer cas a algú, fes-li a en Pons, que és qui domina tots aquests temes.

    Alfonso, el cinema no l'he trepitjat en tot l'any. Les que he vist ha estat a casa, algunes a la tele, i d'altres que tinc. El cinema és car, i implica anar-hi, comprar les entrades i tota la pesca. Està bé, i algunes pel•lis val la pena veure-les en pantalla gran, però acabo per no tenir mai temps.

    ResponElimina
  16. Sr. Gasull, una altra cosa no tinc, jo, però llistes, les que vulguis. Apuntar coses és una necessitat. I ja veus, per fer els refregits d'aquesta època va perfecte. Un altre fan d'Star Wars? Animalicos...

    Carquinyol, m'apunto les recomanacions, perquè com veus les d'animació ens agraden, però aquestes ni tan sols les coneixia. 'Mascotas' va ser una gran decepció, no tenia res, només val la pena la intro. Les de Star Wars jo no les havia mirat mai de manera conscient, és a dir seure a mirar-les, i aquest any vaig pensar que era un bon moment per començar i pagar aquest deute. Però la primera de totes, l'Episodi IV, em va semblar una historieta de pacotilla, ho sento. Cert que per l'època que la van fer, probablement els efectes especials eren molt espectaculars, però no em va convèncer gens. Vam intentar posar la segona a veure si ens enganxàvem, i ens vam adormir en 10 minuts. Quan una cosa no t'entra, potser millor deixar-ho estar.

    Elfreelang, com diu el Sergi més amunt, és del tot inversemblant, però si ens posem a mirar ficció, qualsevol història original o distreta ens pot semblar una bona pel•lícula. Aquesta no està malament.

    Gemma Sara, sens dubte, els peresosos són de les millors coses de 'Zootròpolis'. Quin fart de riure. No trobo mai el moment d'anar al cine, i és una activitat que m'agradava, però no hi ha manera, a banda de que és molt car. Si fos més barat, per exemple, com quan fan la festa del cinema, potser ens hi esforçaríem més.

    Glòria, alguna d'aquestes jo la vaig veure al cinema en el seu moment, però aquest any no hi he anat cap cop. A casa també intentem mirar més sèries, però la manca de temps és la mateixa. Així que només en podem mirar una cada cop. Ara estem amb 'Borgen'.

    ResponElimina
  17. Sí, en sóc conscient que ets una mala influència però, tot i així, em caus bé. ;-D
    He aguantat la llista de pel·lícules fins a final d'any perquè no m'agrada deixar a mitges les coses que començo i perquè em feia gràcia comptar-les almenys una vegada però no crec que amb l'any nou la cosa tingui continuïtat.
    Ah! Ja he vist que en Blog ha fet un post "nadalenc" però jo prefereixo dir-t'ho a tu directament: Bon Nadal, amic!.

    ResponElimina
  18. Uala Xexu, que viviu en un búnker? Hahaha Creia que era pràcticament impossible escapar-se de veure pelis com Forrest Gump (quantes vegades la posen a l'any? 3 o 4 segur!). Fora conyes, espero que us agradés, és molt xula (i és millor que el llibre, poques vegades es pot dir això). De la llista n'he vist unes quantes (14/24), les que més em van agradar va ser la ja anomenada Forrest Gump, Zootropolis (que dec haver vist ja una vintena de vegades. O més), Ratauille (també vista unes quantes vegades) i La Isla, que és més que una peli d'acció. Em va convèncer tant per l'estètica com per l'argument.
    Menció especial per Jurassic World, que és d'aquelles tan dolentes (com 2012) que t'ho passes bé. Però no, com a peli preferida res de res.
    Menció especial també per El Gran Lebowsky, que personalment trobo sobrevalorada. És estrambòtica, en alguns moments divertida, però té masses altibaixos.

    ResponElimina
  19. HOOK és la meva pel·lícula preferida del món mundial :)

    ResponElimina
  20. En serio,.... no has vist Star Wars?????? M'he quedat de pedra.

    hehehehe.

    Bona llista.

    Tampoc coincidim en la llista, tot i que podria dir que el 75% ja les he vist altres anys.

    I una pregunta,... no falta una tercera part del Hobbitt? com és que no l'han estrenat? Star Wars s'ho ha cruspit tot?

    ResponElimina
  21. “Ara o mai” Vaig fer cas a la meva puntuació que tenia marcada en el filmaffinity, però ara m’he mirat el tràiler i m’acabo de donar compte que aquesta peli jo no l’he vist, no se perquè la tinc puntuada, un misteri. Sigui com sigui ja està esborrada. Hook està bé quan ets un nen, sent adult costa més d’empassar però es força tolerable. Estic d’acord sobre Jurassic world, els dinosaures molen molt, però aquesta peli no hi ha per on agafar-la, la dona amb tacons, el nens insofribles, els dinosaures previsibles, sort del tipo que salva els cubates. Star Wars no t’ho puc defensar amb arguments lògics, es una cosa totalment sentimental, sí, sí, jo t’estic parlant de sentiments, quines coses, eh?

    ResponElimina
  22. McAbeu, ser com jo és molt cansat. Això d'anar-ho apuntant tot és esgotador, així que entenc que deixis de fer coses d'aquestes, però els llibres no, eh! La teva llista de llibres és un amor i m'encanta veure-la cada final d'any. No em fallis!

    Roselles, que hagi vist aquestes pel·lícules aquest any no vol dir que no les hagués vist abans!! És clar que havia vist 'Forrest Gump', vaig tenir una època molt més cinèfila que aquesta. Sí, és una grandíssima pel·lícula. 14 de 24 són moltíssimes, però és que no invento res, és clar. Són pel·lis molt conegudes, i a poc cinèfila que siguis és normal haver-les vist. I les que no, enganxades al vol a la tele de ves a saber quan. 'Jurassic World' és com totes les altres de dinosaures, sense la sorpresa de la primera de totes, que era espectacular i encara no se li veuen les costures. Però és de dinosaures, motiu més que suficient per mirar-la. I 'El gran Lebowski', què vols que et digui, en realitat és una bírria de pel·li, tot i que diguin que és de culte. En vaig trobar un dia assegut al sofà després de veure un capítol d'alguna cosa, amb ella adormida a sobre, la feien, i em vaig quedar a mirar-la. Aquest és el secret, no perquè em fes gran il·lusió, i ja l'havia vist abans també. Veig que hauré de posar sempre si ja havia vist la pel·li abans, perquè no us esparvereu.

    Eli, a mi m'encantava, però com diu en Pons, de petit és una pel·lícula màgica, però ja de més gran és una bona pel·li d'aventures i prou. Però em sembla que tu tens una mica d'esperit de peter pan...

    rits, recordo haver-me plantejat això de la tercera del Hobbit, però ja havia assumit que sí que l'han feta, no? No fotem que ens hem quedat a mitges i que ningú s'ha queixat... jo crec que no, que no és que sigui una gran pel·li, que s'inventen massa coses, però una superproducció així s'ha d'acabar. I no, Star Wars no és sant de la meva devoció. A mi dóna'm elfs, nans i espases, però això del sable làser i els culebrots veneçolans no m'acaben d'agradar.

    Pons, ja m'estranyava mi que l'haguessis mirat... jo tampoc l'hauria mirat per voluntat pròpia, la veritat, però l'estaven fent i el sofà és molt atractiu. I m'agrada que diguis que no pots defensar SW amb arguments lògics, contra els sentiments, que els entenc, no hi tinc res a dir. A mi em passaria el mateix si em critiques 'Jurassic Park', pot ser que no tingui ni cap ni peus, i que sigui previsible i el que vulguis, però a mi m'agraden molt els dinosaures i trobo que està molt ben feta, només t'ho podria defensar amb arguments sentimentals, i algun de tècnic, però que no serien suficients. Parlo de 'Park', no de 'World', eh. Que SW sigui pel·li de culta no m'estranya, i no ho critico. No cal que la gent sigui objectiva, però si ho fóssim...

    ResponElimina
  23. Jo en tot l'any 2016 he anat una vegada al cinema hehehe... amb en Josep Lluís, la meva amiga Vero i els seus fills bessons de 19 anys. La pel·li era la de les Bèsties màgiques de la J.K. :-DDD

    En Josep Ll. no és especialment fan d'aquest tipus de temes, però li encanta l'ambientació, caracterització, escenaris, etc., per exemple, li va fer molta gràcia que sortís com l'Empire State estava en construcció :-) (detallets que agraden als amants de la història)

    De les pel·lis vistes a casa, tan sols coincidim amb LA VIDA DE PI que, tot i que al principi m'estava agradant, al final no vaig entendre res de res.

    I la millor, i que l'he vist dues vegades (perquè la van repetir en algun canal, no sé... jo no tinc "tele de pagu" però en poc temps la van fer dues vegades) va ser LO IMPOSIBLE... uffff... terrible i meravellosa. Em vaig encarinyar moltíssim amb el fill gran, un nano fantàstic.

    Per cert, ara que poso "encarinyant" m'adono que els burros aquests de l'INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS acceptaran qualsevol ximpleria que ens faci malbé l'idioma abans d'admetre CARINYO com a paraula catalana. No tenen vergonya.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.