dijous, 1 de setembre de 2016

Retencions per anar a Benidorm

En arribar a la feina, com és habitual, he obert el feedly, però m'he endut la sorpresa de tenir uns quants posts per llegir, tretze o catorze. Ostres, quin estrès, si darrerament només n'hi havia tres o quatre. Si fins i tot en Pons havia publicat!

Més tard m'han començat a arribar mails d'editorials que m'explicaven les seves novetats, un munt de propostes lectores noves de trinca. Que estrany, si feia molts dies que no publicaven res, oi?

A més hem tingut la incorporació de dues persones noves a l'empresa, una d'elles la meva nova responsable directa, que casualment han arribat juntes, un dijous. Casualment, no? 

Doncs no hi ha res casual. I és que era 1 de setembre, i l'1 de setembre tot torna a la normalitat, com si res no hagués passat. Hi ha més metros, les xarxes tornen a anar plenes de comentaris d'actualitat i tothom contesta els missatges de seguida. He de reconèixer que em costa pair que tot el país s'atura a l'agost, no li trobo el sentit. No tots estem de vacances, i pensava que ara la gent se les repartia millor, que ja no estem en els temps de les infinites retencions per anar a Benidorm. Per molta gent, i per fer moltes coses, l'agost és com el primer dia de l'any: no existeix. I ara tothom a fer com si no hagués desaparegut durant unes quantes setmanes. Torna la rutina, amics. Alguns us hi esperàvem.

14 comentaris:

  1. De vegades sembla que l'agost, com el ramadà, és una excusa: "La persona que duu això està de vacances", "Hi ha menys transport", etc. Una cadena que fa ralentir les faenes.

    ResponElimina
  2. Pobre Agost, no sé pas què ens ha fet ... per la calor no serà, al Juliol en pot fer igual o més.

    ResponElimina
  3. +1 Per anomenar-me i enllaçar-me

    No sempre les meves vacances coincideix que acaben el 31 d’agost però aquest any si que m’ho he muntat així, però si et molesta intentaré que l’any vinent no sigui així... Bé, a qui vull enganyar, de cara a les vacances de l’any vinent no recordaré això que t’he dit

    ResponElimina
  4. Trobo normal que tothom vulgui vacances a l'estiu! Val, també hi ha aquells que volen les vacances a l'hivern per anar a esquiar. Però aquells que volen les vacances en els mesos intermitjos, aquells, són gent molt rara. ;)

    ResponElimina
  5. Jo sempre faig vacances a l'agost. No pas perquè m'agradi, no, ni perquè m'hi obligui ningú,ja que sóc autònoma. Les faig a l'agost perquè si les fes qualsevol altre mes que m"agradi: maig, juny o setembre... rm passaria dos mesos sense cobrar. El que jo decidís i l'agost, perquè no vindria ningú, per més que jo tingués la paradeta oberta. I aquest és un exemple de com uns ens condicionem als altres. Costarà de canviar, això.

    ResponElimina
  6. Fer vacances al juliol és com fer més vacances, perquè encara que treballis a l'agost la cosa vacancil s'enganxa, i més en el meu cas, que ens hem mudat a casa dels meus pares, i sortir de la ciutat cada dia i veure el mar és un regal.
    Sí que podria estar més ben repartit, l'efecte Benidorm és difícil d'eliminar!

    ResponElimina
  7. Ja deia una cançó d'Els Pets: «que arribi l'agost / feixuc i mandrós»... Res, que aquí baix l'agost és un mes com qualsevol. Molta gent fa vacances al juliol, però l'agost ja són tots a la feina una altra vegada...

    ResponElimina
  8. En el meu cas, tinc vacances a l'agost perquè sóc professor i a l'agost tanca l'escola (mentre no hi hagi aire condicionat seria inhumà fer classes a l'estiu). I vaig aturar el blog perquè al lloc on vaig anar de vacances no hi havia wifi.

    Però mira, també va bé desconnectar.

    ResponElimina
  9. Tens tota la raó, XeXu. Tornem a la rutina diària, quan arriba l'u de setembre tots a treballar, bé sembla que tots menys el govern, fins i tot els que ja gaudim de la jubilació sembla que ens ho prenem com si de la reincorporació a la feina es tractés.
    De totes maneres és un plaer tornar a trobar-me per aquí. Una salutació

    ResponElimina
  10. Realment a l'agost la gent sembla que té la obligació de marxar, on sigui...
    Jo que no he anat enlloc, molts dies sortia a passejar cap el tard i no trobava ni una ànima!
    A més està prohibit tenir algun problema, perquè no trobes a ningú que te'l resolgui i si és de salut...Quan arriba el setembre, encara que sigui tòrrid com aquest, torna a sortir gent de tot arreu com formigues!
    Bon diumenge, XeXu.

    ResponElimina
  11. Segurament molts dels que fem vacances a l'agost tant sí com no ens agradaria tastar algun cop el juliol... ni que sigui per la butxaca!

    ResponElimina
  12. A mi no em queda més remei que fer vacances a l'agost. On treballa la meva dona tanquen el despatx en aquest mes.
    Fa molts anys no era així i reconec que m'agradava més fer vacances el juriol. Aleshores Barcelona es buidava i era un plaer ser a Barcelona l'agost. Actualment hi ha turistes tot l'any, especialment l'agost, i prefereixo fer vacances.

    ResponElimina
  13. Jo encara n'he de fer, i està molt bé fer-ne alguns dies quan les masses han tornat a la rutina :D

    ResponElimina
  14. Ja imagino que molta gent no pot triar quan fer les vacances, però creia que això ja havia canviat molt des de les èpoques daurades de Benidorm. Deu ser perquè, per ara, sempre he tingut flexibilitat per fer-les quan he volgut. Ja veig que sóc afortunat. Gràcies a tots pels comentaris, i bentornats de les vacances!

    Eva, tot va més lent, tot està tancat. Jo vaig intentar anar-me a tallar els cabells i vaig haver de desistir. La veritat és que els que estem actius a l'agost també tenim dret a viure!

    Anna, de fet, a mi m'agrada més fer vacances al juliol, però aquest any ni això.

    Pons, no ets només tu, que també, qui ens ha deixat tirats durant aquest agost. Tot es para, tot va més lent, i per aconseguir un servei o qualsevol altra cosa, costa déu i ajuda. Ara tothom s'ha activat i sembla com si no s'haguessin aturat mai, ves per on. No pateixis, que jo t'ho recordo l'any que ve. Quan és la data límit?

    Roselles, sóc tan rar, que les millors èpoques per viatjar per mi són pels volts de setmana santa, però mai durant aquells dies, i a la tardor, octubre novembre. Per descansar uns dies qualsevol època va bé. I aviat descansaré, però no tancaré la parada del tot!

    Carme, moltes gràcies pel teu comentari, has aportat un punt de vista totalment diferent, i que amb la meva percepció jo no hauria pogut entendre mai. En el teu cas, i en molts altres, entenc que estàs totalment condicionada pels altres, fas vacances quan els clients decideixen fer-les. Evidentment, és la solució més assenyada, adaptar-te a les necessitats o la voluntat del mercat. Ja veig que si no es considera tot en conjunt és molt fàcil caure en judicis reduccionistes.

    Gemma Sara, com que l'agost va a un altre ritme, és cert que encara que treballis sembla que no vas tan estressat. El tema és ja quan surts i intentes fer alguna cosa, t'ho trobes tot tancat, et costa trobar gent per demanar-los coses... té alguns avantatges, però també els seus inconvenients. Rotllo serveis mínims, no? D'això em queixo, que en alguns àmbits, ni això.

    Yuji, no sé si això que expliques és costum del país, suposo que cada lloc tria el seu mes en el que l'imaginari fa que es considerin vacances. Tampoc és això, canviar un mes per un altre. A mi em sembla bé que la gent faci vacances quan vulgui, el que em posa nerviós de vegades és que sigui tots en el mateix moment!

    Sergi, causes justificades, certament. No em diguis que no teniu aire condicionat a l'escola... per mi és una de les motivacions d'anar a la feina durant l'estiu...

    Alfonso, hi ha costums que costa perdre. L'estiu sempre ha sigut un moment de baixada als blogs, però abans érem més per aquí i no es notava tant com ara, que sembla que està tot desert. I de sobte, l'1 de setembre ja tothom està per aquí i escrivint. Bé, la veritat, encara sort que heu tornat, segur que haurem perdut algú pel camí...

    M.Roser, poca cosa més i tinc a afegir, em sembla que has captat perfectament el que volia dir amb el post, i ho expliques molt i molt bé. Així mateix veig jo el mes d'agost. Per sort no he hagut de patir cap problema de salut.

    Maurici, hi ha altres mesos per fer vacances també. Ja sé que molts deveu estar obligats a fer-les a l'estiu, però no cal que ens abandoneu completament als que no!

    Xavier, si he de triar juliol o agost per fer vacances, prefereixo juliol, però tot i així, no és el meu mes preferit per fer-les ni de bon tros. M'agrada l'abril, l'octubre o el novembre. Quan hi ha imposicions per part de l'empresa ja no hi ha res a pelar, però ara per ara puc triar quan fer-les, sempre que no entri en conflicte amb la meva companya i amb la feina que tenim per fer. I ho aprofito!

    Jomateixa, jo també les he de fer i serà molt aviat, encara que no seran del tot vacances, sinó més aviat un retir. I passaré prop de casa teva, penso.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.