dissabte, 14 de maig de 2016

...si no t'importa vaig passant

Hi ha cançons que es colen per sorpresa allà on no t'ho esperes, i avui en compartiré una que va sonar a tot drap a les carreteres islandeses fa uns dies. Segurament ja l'haureu escoltat, però a casa la trobem molt graciosa i la cantàvem amb ganes. Perquè diuen que quan vas a l'estranger t'aferres a allò que coneixes, ni que siguin toros i sevillanes, però no és veritat. Hi ha coses que no canvien si no vols. Com dir que ets català quan un islandès curiós et pregunta l'origen. Escolteu la lletra d'aquesta cançoneta i els seus detalls. Us farà gràcia.



Ah, i mal que em pesi, em puja la serotonina...

22 comentaris:

  1. De veritat? aquesta cançó a la playlist?????????? estàs fatal!!!!!!!!!!! les vacances son per desconectar de tot!!!!
    Fins i tot d'Espanya!!!!

    ResponElimina
  2. Com diu Rits, desconecta... Disfruta les vacances.

    ResponElimina
  3. Doncs jo no l'havia sentida mai i m'ha fet molta gràcia...Suposo que el fet de trobar-te en un país tan diferent, fa que les diferències s'accentuïn encara més...Però també penso que es tan saludable desconnectar!
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina
  4. M'agrada això de "un país que es lleva d'hora ningú el pararà", que em sembla que diu la cançó, recordant el Guardiola.

    ResponElimina
  5. És el primer cop que l'escolto i la veritat és que no seria la cançó preferida. ;)
    Estic amb la Rits, desconnecto de tot quan estic de vacances.
    Bona nit!

    ResponElimina
  6. Sí, és una cançó de campanya i sensibilització per a la nostra lluita i en un to graciós que entra molt bé. Crec que els darrers anys ens hem fet veure arreu del món i ara comencen a saber on és Catalunya. Ens hem posat al mapa.

    ResponElimina
  7. És una cançó divertida, que parla d'un tema que ens interessa i preocupa d'una manera distesa. Em recorda aquelles cançons de La Trinca que deien coses força punyents en clau d'humor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. AMB LAS CANCONS PASSAN "COSES"PECULIARS,PERO BENVINGUDES SIAN...AIXECAR ELS ANIMS I ENTERRAR LA MALA LLET O RECOLZAR L'IDENTITAT,CANTEM CATALANS CANTEM¡¡¡QUE DEIA AN CLAVE.

      Elimina
  8. UI, sí ja la recordo... molt divertida, quan la vaig descobrir, em vaig divertir molt.

    Ara aprofitaré per tornar-la escoltar, ja que me l'has posat tant a mà.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah! I si que vaig fer la volta a l'illa d'Islàndia... val molt la pena fer-la, i tant!!!

      Elimina
  9. Si que és graciosa la cançó! Jo crec que quan es passa molt de temps fora, cadascú s'arrela a allò que sent més proper seu... Islàndia?? Quin gran viatge!!! Fotos volem!

    ResponElimina
  10. Amb cançoneta o sense anem passant que ja estem trigant massa

    ResponElimina
  11. Això de dir que ets català quan et pregunten l'origen crec que ho fem el noranta-nou per cent dels blogaires del nostre entorn... el que interessa saber és el grau de coneixement que tenen ells davant d'aquesta resposta... Saben què és CATALONIA? N'han sentit a parlar... Has d'acudir a dir "Barcelona", "Olimpic Games", "Football... Messi, Guardiola"? O han sentit a parlar de nosaltres? :-))

    ResponElimina
  12. El que són les coses Xexu. Fa bastant de temps que la conec, i casualment, ahir mateix va sonar fort a una festa familiar.
    Coincidim.

    ResponElimina
  13. No puc imaginar-me escoltar aquesta cançó mentre estic voltant per paisatges naturals, siguin on siguin. Ara bé estic d'acord amb el què explica.

    ResponElimina
  14. És una cançó molt simpàtica, i el videoclip té molta gràcia.

    ResponElimina
  15. Ja veig que no a tots us fa la mateixa gràcia aquesta cançó, però a mi sí, ves per on! La volia compartir perquè va ser una de les cançons estrella del viatge, contra tot pronòstic. N'hi va haver d'altres, és clar, encara que veig que a ningú ha sonat massa de res això de la serotonina... Moltes gràcies per comentar.

    rits, no un cop, sinó en dos playlist la portava. I va ser una de les cançons del viatge perquè és de les poques que deixàvem sonar quan es repetia. A mi la cançó m'agrada, la lletra està molt treballada i plena de detalls. I ja vaig descansar, i tant, i desconnectar. Però no hi veig la incompatibilitat amb escoltar les coses que ens agraden, i seguir sentint el que sentim.

    Mari Català, benvinguda al blog! Les vacances ja s'han acabat, sempre en parlo de tornada. I no entenc per què passar-ho bé amb aquesta cançó és no desconnectar...

    M.Roser, el país on em trobava no hi té res a veure. Aquesta cançó a casa ens fa gràcia per la lletra, està molt ben trenada i és graciosa, plena de detalls. Tampoc és sorpresa que a casa escoltem molta música en català, en general, encara que hi ha grups bons, i d'altres que no tant. Si en comptes d'aquesta us digués que havíem posat la Trinca a tot drap no passaria res, què us fa pensar que no estava desconnectat? Però un no canvia els sentiments pel lloc on està si Mali Vanili em fan gràcia aquí, també me la feien allà o on sigui.

    Helena Bonals, no em sorprèn gens que aquesta frase que destaques a mi és de les que em deixen més indiferent, perquè és de les més serioses, i com tu dius, parafraseja Guardiola. Res en contra de Guardiola, naturalment, només faltaria, però la resta de la cançó és fresca i enginyosa, i m'agrada més.

    Sa lluna, ningú diu que hagi de ser la cançó preferida. A mi em diverteix, pot ser que a tu no, però la lletra la trobo molt bona, molt ben feta i trenada. I un cop més, res a veure en desconnectar, caram! Em podia haver passat el viatge només sentint música en català, cosa que no va ser així, però em diríeu el mateix? Que només sentir música en català és no desconnectar? O només és per aquesta?

    Consol, crec que estem més en el mapa del que pensem. El 'problema català' surt a les notícies de les teles estrangeres, així ens ho va fer saber també la mestressa d'un dels albergs on vam estar a Islàndia, que sabia de què anava la pel•lícula. Hi poden estar d'acord o no, però tot i els esforços per silenciar-nos, el missatge arriba. La cançó només posa de manifest les diferències amb Espanya en to d'humor, es riu de nosaltres i de la relació que tenim, i a mi això em fa gràcia.

    Glòria, justament, jo també he pensat en la Trinca. És com una trinca moderna, amb la diferència que ara es poden dir les coses més clares i no calen tantes subtileses. Però és una cançó trenada amb gràcia, i plena de detalls hilarants.

    Oliva, si m'haguessin dit que aniria per Islàndia cantant aquesta cançó no m'ho hagués cregut, però com que va sonar al cotxe, és molt fàcil que se t'enganxi. Té una lletra molt divertida que no et pots treure del cap.

    Carme, jo també la trobo molt divertida, i la vaig posar a la llista de reproducció sense més. Allà està, però no tries les cançons que esdevenen especials, i aquesta, sense ser una gran obra, quan sonava per allà a les carreteres islandeses la deixàvem fer i pujàvem el volum. Ves, som de la broma a casa. Això està bé, que hagis fet tota la carretera 1 et dóna més coneixement que només quedant-te al cercle daurat. I més voltes hagués fet jo! Però el temps és el que és, tant el del rellotge com el meteorològic.

    ResponElimina
  16. Ada, de feia temps que sentia gent que deia que quan vius fora t'acabes enganxant a qualsevol cosa que et recorda mínimament a casa. Llavors depèn del que tu consideris casa. Però tampoc és el meu cas, només he passat uns dies fora, i aquesta cançó va sonar unes quantes vegades i ens divertia. Islàndia és, sens dubte, un gran viatge.

    Sr. Gasull, sempre millor amb música, marxem ben animats!

    Assumpta, jo sóc més de dir Catalunya directament, i la meva parella deia més Barcelona. Tant és, no calia donar més explicacions, com probablement passava fa uns anys. No ho tinc tan clar que hi hagi tanta gent a qui preguntin 'ets espanyols?', i no diguin que sí. Jo reconec haver-ho fet en un passat, per no donar explicacions, però ja no. Ningú no semblava estranyat per la resposta, com et dic, i fins i tot alguns van mostrar interès. Fins el punt de trobar-nos gent que deia 'ah, si sou de Barcelona no sou espanyols, sou catalans!'. Com que sobretot parles amb gent dedicada a rebre turistes, ja deuen saber que dient això ens tenen més que guanyats. Amb nosaltres els va funcionar. Sí que sortim a les notícies i estan assabentats. Una altra cosa és que ho entenguin, però pensa que a Islàndia tenen complex de país patit, i els va costar déu i ajuda alliberar-se dels noruecs i dels danesos, així que potser ens tenen certa simpatia.

    Xavier, és molt graciosa, i m'imagino perfectament cantant-la en família, com abans es podia fer amb la Trinca, per exemple.

    Peix, si m'haguessis preguntat quines cançons cantaríem més durant el viatge... la veritat és que tenia unes altres candidates. Però no podem triar què se'n enganxa. A més, nosaltres també estem molt d'acord amb el que explica.

    Roselles, ui, quina resposta més formal. Tractant-se de tu, m'hi falta el però!

    ResponElimina
  17. A mi la cançoneta sí que em fa gràcia. Però quan viatjo per llocs nous no m'agrada escoltar música coneguda.

    ResponElimina
  18. Hahaha es que em sabia greu afegir la meva al veure en els comentaris que la cançó no havia triomfat.
    Va, tu t'ho has buscat, edito el comentari:
    És una cançó molt simpàtica, i el videoclip té molta gràcia. Però espero que portessis més música catalana perquè els islandesos no pensessin que aquest era el nivell musical del país. De bon rotllo, eh? hahaha

    ResponElimina
  19. Ja l'havia sentit. Sí que és bona.^-^

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.