dimarts, 10 de maig de 2016

Ég tala ekki íslensku

Un vol de més de 4 hores. 3004 km en cotxe. Un país meravellós. El viatge somiat que per fi s'ha fet realitat. Islàndia ja és al sac, i lluny de sentir que he saciat la meva petita obsessió amb aquell país, encara em genera més atracció. Aquí la check list del viatge, comprendreu que hagi quedat meravellat. En verd les aconseguides, en vermell les que no.
  • Fer senderisme a un país inhòspit
  • Platges de sorra daurada i penya-segats negres
  • Veure foques
  • Vorejar fiords profundíssims
  • Viure totes les condicions meteorològiques possibles en un sol dia
  • Banyar-se en un hot-tub a l'aire lliure
  • Tocar l'aigua de l'Oceà Glacial Àrtic
  • Veure balenes (x2), només marsopes (però no quedarà així)
  • Estar a un pas de la hipotèrmia enmig de l'oceà 
  • Veure frarets (de lluny)
  • Veure cascades altíssimes i d'altres molt cabaloses
  • Camps de lava
  • Columnes basàltiques hexagonals
  • Caminar per dins de volcans
  • Fumaroles al sòl i aigües termals que brollen a 100ºC
  • Poblets costaners de cases baixes de colors
  • Remuntar un port de muntanya amb neu a la carretera i amb boira espessa 
  • Veure aurores boreals !!!!
  • Icebergs
  • Pujar per una glacera amb grampons
  • Caminar per darrere una cascada de 60 metres de caiguda d'aigua
  • Accedir per un estret congost a una altra cascada de somni i caiguda similar
  • Veure rens
  • Caminar per platges de sorra negra
  • Veure (de lluny) els famosos volcans Snaefellsjökull i Eyjafjallajökull 
  • Guèisers
  • Caminar per on se separen les plaques tectòniques americana i euro-asiàtica
  • Passar calor a Islàndia
  • Menjar un gelat a Islàndia 
  • Remullar-nos al Blue Lagoon
  • Reykjavík
*El títol del post significa 'No parlo islandès', una frase que fan servir per fer souvenirs, i que ens va fer molta gràcia.

31 comentaris:

  1. Sens dubte, un viatge molt ben aprofitat. Quina enveja, noi. Bé, això d'estar "a un pas de la hipotèrmia enmig de l'oceà" potser no, que no ho envejo però en general es nota que t'ho has passat bé. Enhorabona!

    ResponElimina
  2. Quina enveja de viatge! I ja et passa com a mi, que per com més hi vas, més vols tornar :)
    Fotos, ara volem fotos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ONDIA QUINA PASSADA¡¡¡.ARA TOCA ENFILA UN ALTRE SOMNI.

      Elimina
  3. Uau, no heu parat! Heu aprofitat super bé el viatge, com a bons catalans hehe Els paisatges de ben segur que són espectaculars, però he vist el Blue Lagoon i a mi que no em treguin d'allà!

    ResponElimina
  4. He estat a Islàndia i comparteixo la teva emoció. Allà vaig fer-me conscient que la terra és viva. De veritat que has vist l'aurora boreal? Felicitats!

    ResponElimina
  5. Enhorabona pel viatge tant ben aconseguit... un munt dec coses, totes emocionants!

    Jo també comparteixo del tot l'emoció i la passió per Islàndia. Però jo hi vaig anar a l'estiu i no hi havia aurores boreals. I tampoc vaig fer senderisme.

    ResponElimina
  6. Ben tornat d'aquest bell viatge Xexu.

    ResponElimina
  7. Quantes coses que heu fet, no? Vols dir que el temps no és més elàstic a Islàndia?? M'alegro que hagis gaudit d'aquesta passada de natura!

    ResponElimina
  8. Bé, et diré que m'has fet molta enveja. Islàndia + aurores boreals és un bon combo.

    ResponElimina
  9. No veig en vermell que digui que no hagis fet fotos, ni tampoc en blau...
    Mos n'ensenyaràs algunes? L'aurora boreal? per exemple.
    Molta enveja em fas, hi ho poso en tots els colors. ;)
    Enhorabona pel viatge i per les sensacions.

    ResponElimina
  10. Anar a Islàndia és una putada.....no has tornat i ja penses en tornar-hi altre vegada. Felicitats per el viatge, és una passada.
    Començo a sospitar que això de les balenes té tongo...A tu també et varen dir que el dia abans en varen veure tota una família amb balenes petites? Nosaltres varem fer el tour a Husavik i només varem veure dofins i els euros com volaven de la cartera quan agafàvem els tikets.....

    ResponElimina
  11. Ostres, quina passada de viatge i em quants dies això? Em fas envegeta sana...Jo no hi he estat mai, però gairebé amb un viatge així penso que hi ha d'haver un abans i un després...Són tantes meravelles que suposo no oblidaràs mai!
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina
  12. Missió complerta,doncs. Però amb això de veure balenes...hi haureu de tornar. Quina enveja de viatge.^^.

    ResponElimina
  13. Molts objectius assolits -pacticament tots- i, pel que veig forces ganes de tornar-hi. La meva filla també hi va anar fa uns anys i va tornar meravellada.

    ResponElimina
  14. Ben tornat, hem fan dentetes moltes coses de les que dius, exceptuant "Estar a un pas de la hipotèrmia enmig de l'oceà " ;)

    ResponElimina
  15. És un d'aquells viatges que motiva i molt! D'aquí a uns quants anys, a veure si podem...

    ResponElimina
  16. No em fas enveja, aquí també ens ho em passat molt bé amb... bah es igual.

    - Fer senderisme a un país inhòspit (això també ho he fet si comptem Espanya com a país inhòspit)
    - Platges de sorra daurada i penya-segats negres (Per Canàries vaig veure alguna cosa semblant)
    - Veure foques (Jo també he vist foques i a més a més canadenques!)
    - Vorejar fiords profundíssims (Conec els fiords Noruecs que no tenen massa a envejar)
    - Viure totes les condicions meteorològiques possibles en un sol dia (al meu barri hi ha una climatologia pròpia)
    - Banyar-se en un hot-tub a l'aire lliure (qui no ha anat mai a Caldea?)
    - Tocar l'aigua de l'Oceà Glacial Àrtic (he posat la ma en una galleda amb glaçons per agafar una cervesa freda, vindria a ser el mateix...)
    - Veure balenes (x2), només marsopes (però no quedarà així) (A Canadà vaig veure balenes de veritat i no aquests dofins geperuts)
    - Estar a un pas de la hipotèrmia enmig de l'oceà (ni ganes...)
    - Veure frarets (de lluny) (Crec que al zoo tenen ocells semblants)
    - Veure cascades altíssimes i d'altres molt cabaloses (Vistes les del Niagara, vistes totes...)
    - Camps de lava (Per Canàries en vaig veure, però ja estava freda, llàstima)
    - Columnes basàltiques hexagonals (En una illa escocesa en vaig veure)
    - Caminar per dins de volcans (El Etna, a Sicília)
    - Fumaroles al sòl i aigües termals que brollen a 100ºC (He dit Canàries ja?)
    - Poblets costaners de cases baixes de colors (Això també ho tenen a Noruega)
    - Remuntar un port de muntanya amb neu a la carretera i amb boira espessa (ni ganes)
    - Veure aurores boreals !!!! (Vale, aquí fas una mica d’enveja)
    - Icebergs (He dit Noruega, ja?)
    - Pujar per una glacera amb grampons (Ho vaig haver de fer per pujar un tros de l’Aneto i vaig suar com un malparit)
    - Caminar per darrere una cascada de 60 metres de caiguda d'aigua (La del Parc Catalunya de Sabadell no fa 60 metres d’alt però potser els fa d’ample)
    - Accedir per un estret congost a una altra cascada de somni i caiguda similar (em venen ganes d’anar al lavabo amb tanta aigua)
    - Veure rens (cérvols grossos, no?)
    - Caminar per platges de sorra negra (Canàries again and again)
    - Veure (de lluny) els famosos volcans Snaefellsjökull i Eyjafjallajökull (segur que has escrit els noms de memòria)
    - Guèisers (Canari-no-se-què)
    - Caminar per on se separen les plaques tectòniques americana i euro-asiàtica (No s’estan separant a una velocitat massa trepidant, no?)
    - Passar calor a Islàndia (Sempre es millor que passar-hi fred)
    - Menjar un gelat a Islàndia (Però era bo?)
    - Remullar-nos al Blue Lagoon (Bah, com Illa Fantasia res...)
    - Reykjavík (Segur que Sabadell es més maco...)

    ResponElimina
  17. oooh!!!!! què bé!! enhorabona!! ara, nous somnis a aconseguir.

    saps, la setmana vinent tb estaré en una illa de vacances, però esclar, molt més de casa nostra... heheheh

    ResponElimina
  18. Està bé que en facin souvenirs, així si no la saps dir bé, cap problema, ensenyes la frase i punt :D
    Ja veig que no has parat, amb tantes coses que fer. Sembla realment un viatge fantàstic.

    ResponElimina
  19. Gràcies a tots per la rebuda i pels comentaris. No pretenia fer-vos enveja, però era un viatge que tenia moltes ganes de fer, de feia molts anys, un vell somni que s'ha fet realitat, i volia compartir tot això. No solc parlar tant dels viatges, però em fa molta il•lusió haver pogut fer aquest. Ja posaré alguna foto més endavant, que també me l'heu demanada. En tinc moltes de bones, la veritat, però el que tenen de bo són els records que em porten a mi, no sé si seran igual per algú que no hi hagi anat, i potser portaran també records a aquells que sí.

    McAbeu, ha estat un viatge fantàstic, la veritat. Hem pogut complir tots els objectius, tret el de les balenes, i molts més. Precisament, això de la hipotèrmia, va ser en un dels intents de veure balenes. No feia prou bon dia, el mar es va picar, i vam acabar molls i com una sopa. Allà vaig descobrir què era el fred, quina mala estona. Vaig trigar força temps a recuperar la temperatura un cop tornats a port. I total, per no veure balenes...

    Anna, Islàndia era una obsessió de fa molt temps, i per motius econòmics no hi havia pogut anar. No sé si hi podré tornar, però Islàndia seguirà sent molt icònica per mi. Alguna foto us ensenyaré, encara les hem de posar totes en comú.

    Oliva, aquest serà difícil de superar, la veritat és que m'ha agradat molt. Però serà per viatges, segur que en pensem algun de ben xulo... i a estalviar!

    Roselles, ha estat un viatge molt ben aprofitat, perquè a més cada dia ha tingut almenys algun plat fort, esperat o inesperat. Per exemple, teníem reservat el tour de glaceres, doncs aquell era el dia de la glacera. Però també va ser el dia dels icebergs. I un altre dia vam provar sort en un lloc on se suposava que podíem veure foques, i en vam veure una pila, el dia de les foques (tot i que n'havíem vist també en un altre lloc). Cada dia alguna cosa especial. El dia més merdós, per exemple, perquè va ser el del port de muntanya infernal i només es tractava de fer camí, va acabar veient aurores per primer cop, i això ho va compensar tot.
    El Blue Lagoon és una atracció per turistes, en realitat. És molt pijo, i està a rebentar, però és molt xulo també. D'aigües termals n'hi ha d'altres, però aquí s'hi ha d'anar, encara que és car. Es veu que és una de les 25 meravelles del món segons el National Geographic.Consol, si has estat a Islàndia ja pots garantir que no exagero. Almenys a mi m'ha encantat, però crec que pot agradar a qualsevol, és un món a part. Sí que vam veure aurores, dos cops! Una primera nit, molt poqueta cosa, i la darrera, en la que vam flipar molt més, tot i que hi havia força claror al cel. Ens han quedat ganes de veure-les amb el cel ben negre!

    Carme, és un lloc ben especial. No sé si vas fer la volta a l'illa o et vas quedar a la zona del sud. Allà s'hi poden veure coses molt espectaculars,però donar tota la volta és increïble i m'ha encantat. Fins i tot vam intentar anar als fiords de l'oest, però no vam pujar massa amunt perquè el temps no ho aconsellava. Una passada de viatge. Nosaltres vam triar aquesta època per tenir oportunitat de veure aurores, tot i que ja és tard, però hem tingut sort!

    Gràcies Xavier!

    Gemma Sara, el tems a Islàndia se'ns ha fet curt, i això que els dies duren de 4 a 23;30h, en aquesta època. Això et dóna avantatges, encara que arribis a l'alberg a mitja tarda o al vespre, encara pots sortir una estona després a mirar coses sense que se't faci fosc, les fotos encara llueixen. Tota la llista és verídica, i segur que m'he deixat alguna cosa!

    ResponElimina
  20. Sergi, necessito compartir una mica el meu viatge, fa més de 10 anys que volia fer-lo i fins ara no ha estat possible. Espero que ningú s'ofengui ni s'ho prengui com una manera de voler fer enveja, de fet només ho comparteixo aquí, amb la gent del meu entorn n'he parlat poc, i a les meves xarxes personals gens. Però al blog ho havia de fer. Tota l'illa és un combo perfecte. Si a sobre haguéssim vist balenes, jo em retiro ja de viatjar, res no podria superar aquest viatge. Bé, segur que sí, però per mi Islàndia és molt Islàndia, i no m'ha decebut gens, al contrari.

    Sa lluna, de fotos n'hi ha moltes, és clar, i sí que tinc intenció de posar-ne alguna, però encara no les hem recollit ni classificat. Les fotos que tinc de les aurores són força dolentes, amb el mòbil amb prou feines es veu, i les millors que tenim de la càmera són del primer dia que en vam veure, que van ser molt poca cosa, i la càmera tampoc dóna per més. Ara, d'altres paisatges sí que us en puc ensenyar i val la pena veure-les. A veure si en poso alguna xula!

    Sr Gasull, ben bé em queda la mateixa sensació que a tu. Estant allà no volia tornar a casa, cosa normal a les vacances, però sabedor que havia de tornar, només pensava en que revisitaria Islàndia en un futur no gaire llunyà. No sé si serà veritat, si podré, o invertiré els sempre escassos diners en altres viatges, però si algun dia em perdo, busqueu-me allà. Sobre les balenes, també vaig tenir aquesta sensació. Vam fer el tour a Husavík, com toca, i després de la nefasta experiència, mal dia, mar súper picat, i barqueta poc estable, vam tornar-ho a intentar a Reykjavík. En cap de les dues ocasions vam aconseguir veure-les. Vaig pensar que pagues, et porten a passejar en vaixell, i si sona la flauta, doncs mira, però que és una mena d'engany de l'estampeta com un altre. A Husavík ens van dir que el dia anterior no se n'havien vist, però que era imprevisible. A Reykjavík, que n'havien vist cada dia l'últim mes i mig, però no en tots els torns, s'entén. A nosaltres no ens va tocar. Però com dic, això no quedarà així.

    M. Roser, han estat 15 dies, un parell de setmanetes per donar la volta a l'illa i veure tot el que hem pogut. Poques coses previstes se'ns han escapat, per manca de temps, o mal estat de les carreteres, però per contra n'hem vist d'altres que no esperàvem, o que ningú ens assegurava. Per mi sí que marca un abans i un després perquè fa molts anys que volia fer aquest viatge, i finalment s'ha fet realitat. Somni complert, i en absolut decebedor. M'ha deixat amb ganes de més.

    Cantireta, gràcies per aquesta rebuda!

    maria, no sé si serà a Islàndia, però segur que tornarem a intentar-ho en alguna banda. Per la resta, el viatge ha estat impressionant.

    Glòria, jo també he tornat meravellat. Segur que la vida allà no és ni millor ni pitjor que a qualsevol lloc, i que quan t'acostumes a l'entorn ja no hi pares esment, però és un lloc per tornar-hi una vegada rere una altra, el que hi ha compensa el fred que hi fa.

    Carquinyol, com a experiència no està malament, eh? Però ara que ja ho he provat, és una de les coses que no repetiria del viatge. Totes les altres sí! Bé, alguna altra coseta perillosa me l'estalviaria, però no depèn tant de mi, sinó del temps!

    Maurici, és un viatge que recomanaré sempre, mai serà tard per anar-hi. A veure si ho aconsegueixes!

    ResponElimina
  21. Pons, ets un home de món, ja es veu, i m'ha agradat molt veure la teva repassada a les coses que ja has fet de la meva llista. Fins i tot has aconseguit veure balenes, això està molt bé i me n'alegro, jo ho tornaré a intentar segur. Només faré un petit apunt al teu comentari, ja que poca cosa t'ha sorprès de tot el que he fet. A mi no m'ha calgut anar a Noruega, Sicília, Canàries, Canadà, ni tan sols a Sabadell, per veure totes aquestes coses, estan totes a Islàndia.
    I només un parell de coses més. El nom dels volcans sí que els vaig escriure de memòria, perquè m'agraden molt. Només hi ha una errada, a Snaefellsjökull en realitat no és -ae-, sinó aquella lletra rara que són les dues lletres enganxades (i que en islandès sona ei). I la segona, els gelats islandesos no són res de l'altre món, efectivament.

    rits, no cada dia es pot dir que s'ha complert un somni, així que em considero molt afortunat. Ara me n'hauré de buscar d'altres, és clar. Ei, vacances són vacances, sigui on sigui. Que en gaudeixis molt!

    Jomateixa, i pel mateix motiu, si portes aquesta bossa tothom sap que ets guiri, i que et pot prendre el pèl. Com si no es notés ja perquè tothom és molt més alt i molt més ros que tu... És un viatge fantàstic, o realment m'ho ha semblat. Jo el recomanaria molt, però tot depèn del que t'agradi veure quan voltes. Si t'agrada veure grans construccions humanes i runes, no seria el lloc. Si t'agrada la natura salvatge, sens dubte.

    Eva, han estat dues setmanetes. De dilluns, a dilluns.

    ResponElimina
  22. Molt bé XeXu, enhorabona, no sempre podem complir els nostres somnis. He gaudit dues vegades, primer amb el post i després amb aquestes respostes detallades.

    ResponElimina
  23. carai si que has anat lluny .....a mi em frena haver d'anar amb avió els tinc una mica de por la veritat.....sembla un bonic país , i a més em cau simpàtica Islàndia! ben tornat

    ResponElimina
  24. Tot i que ja has dit que no pretenies fer-nos enveja. Ho has fet. Islandia no m'havia dit mai res , ara ja em diu més coses... fa molt bona cara, tot i el fred.
    Un somni assolit, "llàstima" que hi hauràs de tornar per veure les balenes. I les fotos?!

    ResponElimina
  25. Quan siguem independents, farem souvenirs que diran "JO NO PARLO CATALÀ" i també ens farà molta gràcia... perquè quan ets independent i lliure tot deu ser més bonic... ;-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, que he enviat i encara no estava...

      Deia que m'has fet enveja (que que veig que la gent en parla) però pel fet de poder viatjar... jo, anar a fer senderisme a llocs inhòspits no és res que m'atregui massa o banyar-me en un tub d'aquells... :-P

      Jo vull anar a un hotel de ***** amb totes les comoditats del món. Amb English breakfast per poder esmorzar ronyons (que a casa no en menjaria pas però quan viatges són divertits), ous remenats, prunes, salsitxes, porridge... i marranadetes mil... Els esmorzars English Breakfast a un súper hotel són.. buaaaaah!!... una passada :-DDD

      Elimina
  26. Alfonso, somni complert, i encara no me'l trec del cap, com anireu veient. Si puc sempre intento contestar individualment tots els comentaris, és el mínim que us mereixeu!

    Elfreelang, ens agradin més o menys els avions, són l'única manera de recórrer llargues distàncies en un temps acceptable. Si hi vas en vaixell et gastes la meitat de les vacances en el camí! No hi ha un altre remei. Islàndia val molt la pena. Feia molt temps que tenia entre cella i cella aquest viatge, i al final l'he pogut tirar endavant. I repetiria!

    Mireia, em sap greu fer enveja, però un viatge així l'he de compartir, és important per mi. I pensa que el comparteixo amb vosaltres i no a les meves xarxes personals. Potser això de les balenes em serveixi d'excusa, perquè si pogués tornar hi tornaria, però també se'n poden veure a altres bandes. El que està clar, és que ho tornarem a intentar, allà on sigui!

    Assumpta, a mi també m'agrada anar a bons hotels amb esmorzars ben farcits, però el pressupost no arriba, ni aquí, ni molt menys a Islàndia, que no sé quant deu costar un hotel de 5 estrelles allà. No me l'he pogut permetre mai, la veritat, sense risc de patir problemes econòmics després, ja veig que tu saps de què parles! Hem dormit d'albergs, i la veritat és que estan força bé, cap queixa a banda que, per abaratir despeses també, en alguns casos hem compartit habitació amb altra gent, però què hi farem, sempre has de mirar de retallar d'aquí i d'allà per poder fer altres coses. I gràcies a no anar a hotels cars, aviat podrem tornar a viatjar, segur.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sincerament, de cinc estrelles crec que no he anat mai a cap però de quatre SÍ!! :-DDDD

      I quatre estrelles ja és una burrada de guai!!

      Et diré que som tan diferents tu i jo (cosa que em fa gràcia i dic amb un somriure als llavis) que jo preferia que el meu viatge durés UNA SETMANA en lloc de dues, però poder anar a un hotel d'aquests... (dues setmanes no ens ho haguéssim pas pogut permetre hehe) per mi era part de l'encant: Sé que sonarà estrany, però jo mai he tingut luxes a la meva vida. A casa meva (ni ara) no hem tingut mai cotxe. De petita recordo que tenia UN abric i UNES sabates (unes a l'hivern... a l'estiu potser un parell)... i quan es feien malbé, doncs unes de noves. Això sí, eren bons... perquè s'havien de fer duraaaaaaaaaaaar.
      A casa meva no hi havia mai ni Coca-cola, ni Fanta ni res del que jo veia a altres cases d'amiguetes meves, es bevia aigua (de l'aixeta) i "andando".

      Mai m'havia faltat res de res del que és essencial, però en matèria de "capritxets", doncs la cosa no donava per gaire...

      Després, de casada, el meu nivell de vida va pujar una miqueta, però tampoc molt, clar (hipoteca hehehe)... i era llavors quan a mi em feia il·lusió, durant una setmana, viure com si fos una ricatxona... De fet, ni tan sols ho podíem fer cada any. Un any que vàrem canviar les finestres (de fusta i que no encaixaven massa, per alumini) les vacances van desaparèixer... Un altre any que vàrem comprar tot nou ordinador, impressora, scanner (quan els preus eren, proporcionalment, més cars que ara) tampoc n'hi va haver.

      Però un cop cada dos o tres anyets l'Assumpta podia jugar a gastar (en total: avions, hotel...) en una setmana el que ara gasta en... mmmm... no, millor que no ho digui perquè si ho penso, gairebé sembla indecent!! :-P

      Però mira, aquest estiu farà DEU ANYS que no puc fer ni el més mínim viatge. El darrer, a Holanda, va ser el 2006 i ja va ser fet de forma suïcida, però, evidentment, l'Hotel tenia buffet English Breakfast :-DDD

      http://blogdeassumpta.blogspot.com.es/2008/07/unes-fotos-especials.html

      Si algun dia la meva economia millora, tornaré a fer-ho :-P

      Elimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.