divendres, 18 de març de 2016

Relats conjunts, Composició I


"És clarament una al·legoria sobre els diferents estrats de la societat, una crítica punyent al capitalisme més ferotge. De com les bases populars sustenten els rics i els catapulten a la seva posició, tot i pensar-se que hi ha lluita de classes. Es nota amb l'angulositat del traç com emprenya aquesta paradoxa a l'autor. Les elits benestants contra la massa obrera, una lluita sense fi."

"Però què dius home, però si es veu claríssim que és una representació de l'existència humana, de l'espiritualitat, sobretot. S'hi veuen els xacres representats, i acaben formant un cercle, metàfora del cicle de la vida, del qual cap de nosaltres ens podem escapar. Principi i final. No se m'acudeix una possible representació millor d'això que explico!"

"Esteu tots dos equivocats, cal una perspectiva femenina per entendre aquest quadre. Tothom sap que el triangle és un símbol femení, aquí veiem l'explosió de la lluita feminista que està sotmesa a incomptables atacs, però que sobresurt per sobre de tots. Ens ho marca aquest vèrtex tan afilat, tan vermell, tan... menstrual. La feblesa, però alhora la duresa de les dones, les contradiccions, el ying i el yang que denota la nostra complexitat. Si us plau Theo, explica'ls-hi que tinc raó."

"Ehem... jo és que volia pintar un arbre de nadal..."


La meva participació per els Relats Conjunts de març, i el post número 1234 del blog. I no és maco això?

15 comentaris:

  1. El meu relat no va d'això (bé, una mica de les diferents interpretacions davant l'art abstracte sí que va) però et prometo que el primer que em va venir al cap quan vaig veure la proposta dels Relats d'aquest mes va ser un arbre de Nadal... m'alegra que en Theo em doni la raó. :-DD

    Felicitats pel relat i enhorabona pel post 1234. I tant que és maco!! :-))

    ResponElimina
  2. Coincideixo amb en Mc, que l'arbre de Nadal va ser el primer que vaig veure. En Theo l'ha representat estupendament.

    Molt bones les diferents interpretacions... he, he, he... com la vida mateixa, cadascú al seu rotllo.

    Encara no he fet relat, aquest cop trigaré uns quants dies.

    ResponElimina
  3. la realitat és diversa i plural tothom veu el que vol veure i sovint no coincideix .....bon relat sí!

    ResponElimina
  4. Cada persona una teoria...I mira que n'era de senzill, sempre compliquem les coses!
    Bon vespre, Xexu.

    ResponElimina
  5. les coses que hi podem veure en l'art abstracta....potser per això el fan, per fer-nos rumiar més enllà del que mai ho faríem. Bona perspectiva la teva i felicitats per el 1234

    ResponElimina
  6. Prometo que el primer que vaig veure va ser un arbre de Nadal! :-))

    ResponElimina
  7. Ostres! quina gràcia! en MAC i la CARME també ho van pensar!! hahaha i el prota del relat!
    Per tant, està clar que és un arbre de Nadal! ;-)

    Molt bones les diferents -i erudites- interpretacions :-DD

    ResponElimina
  8. FLIPO! Flipo en el que cadascú hi veu en aquest quadre! Està clar que l'art abstracte per alguna cosa té aquest nom. Jo no segueixo gaire els Relats Conjunts, només a vegades em pico quan veig els vostres relats i llavors hi participo, però crec que me'n faré sòcia ben aviat.

    ResponElimina
  9. Segur que la idea se li ha proporcionat algun gran cuiner estrellat que li ha demanat un arbre de Nadal "desconstruït".

    ResponElimina
  10. Boníssim relat, XeXu! M'ha fet molta gràcia.
    Jo estic encallada. Aquest més ho trobo superdifícil...

    ResponElimina
  11. Crec que l'artista ha sabut plasmar molt bé la lluita, l'espiritualitat i el cantó femení... de l'arbre de Nadal.

    ResponElimina
  12. Moltes gràcies a totes i tots els que heu comentat el relat. La veritat és que d'art abstracte no n'entenc res, i el primer que hi vaig veure és un arbre de nadal. Em va semblar un bon moment per riure una mica dels grans experts que sempre tenen explicació per tot, i que segur que sovint van tan perduts com qualsevol de nosaltres.

    ResponElimina
  13. A voltes ens compliquem molt la vida i no es valora prou el gest més senzill.

    ResponElimina
  14. M'agraden totes aquestes diferents mirades.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.