dissabte, 9 de gener de 2016

Superguerrer

Fa uns quants dies vaig passar pel Canal 33 fent zapping, i vaig ensopegar el combat d'en Goku contra en Freezer de Bola de Drac. Qualsevol persona de la meva generació sabrà de què parlo, i probablement de les posteriors també. Però en general, la història d'en Goku és prou famosa perquè tothom la conegui.

Aquest combat marca un abans i un després: a partir d'allà en Goku aconsegueix transformar-se en superguerrer, amb els cabells rossos i els ulls blaus. Fins llavors, ha estat ben moreno, com tots els de la seva espècie. Aquest dia vaig pensar que ja no faltava gaire per aquell moment crucial de la sèrie, i això em va fer tornar un record a la memòria, de quan aquelles imatges van ser passades per la tele catalana per primer cop, que és quan jo la seguia.

Va ser just el dia abans de carnestoltes. Mai m'ha agradat disfressar-me, però aquell any, amb Bola de Drac sota la pell de tota la jovenalla, uns quants de la classe vam decidir anar de personatges de la sèrie. Va començar cadascú pel seu compte, però després ens ho vam parlar i tot per repartir-nos bé els caràcters. Jo anava de Goku, tot vestit de vermell, amb els meus cabells característics fets amb feltre negre... i mirant el capítol obligatori d'aquella tarda, va en Goku i es transforma en superguerrer! M'acabava de fotre la disfressa enlaire! Com podien ser tan desconsiderats els de la sèrie? No es podien haver esperat almenys un dia? Recordo haver pensat aquestes coses, i sentir la urgència que havia de fer canvis a la disfressa per no quedar-me desfasat. Quin drama!

Al final vaig anar com estava previst. Pensava que la gent em faria comentaris, que la disfressa estava antiquada, però no recordo que fos així. Fèiem molta patxoca tots disfressats de personatges. Ja veus tu quines coses em tornen al cap...

18 comentaris:

  1. A un blogaire de raça com tu no caldria dir-li però... no trobes que a aquest post li fa falta una foto d'aquella disfressa per estar ben acabat?.
    No cal que em contestis que ja sé que em diràs. :-DD

    Per cert, a mi "Bola de drac" em va agafar més gran, amb una edat que ja no toca veure dibuixos animats però he de reconèixer que em vaig enganxar als primers capítols. Tota la història de la primera recerca de les boles de drac de Goku i Bulma em va fascinar. Després, a partir de quan comença el campionat de les arts marcials i la sèrie ja es converteix més en una reiteració de combats (que és el que més agradava als nens de l'època) ja la vaig deixar còrrer. Tot i així (i el teu record ho confirma) s'ha de reconèixer que la sèrie va ser tot un fenomen social aleshores.

    ResponElimina
  2. Veig que tu també t'afegeixes a l'especial nadalenc de Bola de Drac ;)

    Pregunta: algú es va disfressar de Bulma? Un noi o una noia?

    ResponElimina
  3. Jo tinc un fill que va ser addicte a la Bola de drac i per tant me'n vaig veure moltes i moltes al seu costat. La primera sèrie que diu en Mc, la recordo i em va agradar també, després vaig desconnectar i vaig deixar que es mirés sol la tirallonga de combat rere combat.

    Devies fer patxoca, sí, encara que no anessis de superguerrer, sinó simplement de Goku.

    ResponElimina
  4. Una foto del que expliques, Xexu, seria un puntàs!!!!

    ResponElimina
  5. El mes que ve Carnestoltes. Podràs repetir.

    ResponElimina
  6. mai se sap perquè segons quins records ens venen al cap ....potser ens caldria ara algun grapat de superguerrers com en Goku.....devies fer patxoca amb la disfressa!!!

    ResponElimina
  7. Quins records aquests sèrie...Ens sabíem totes les cançons de les caràtules. Encara ara quan les escoltes et surten les paraules de la memòria. Molts bons records, molts.

    ResponElimina
  8. És que un no es pot fiar mai de les series de la tele...No tenen en compte que poden frenar alguna il·lusió infantil amb els canvis de vestimenta...
    A mi, la primera part m'agradava i me la mirava, després ja no, perquè hi havia molta violència...

    ResponElimina
  9. Ui, jo ja era una mare de família amb moltes obligacions quan feien la serie. Les filles la miraven, com tota la mainada d'aquells anys. Jo la veia de cua d'ull, però si que recordo la transformació del personatge. Una transformació ben poc oportuna per tu, XeXu.

    ResponElimina
  10. Hehehe, és que els nens de vegades són massa literals... Ja veus tu, quins problemes més importants teníem eh!

    ResponElimina
  11. Disfressat? caram!!!!
    En tot cas, ahir no vaig poder passar per aquí, a la tarda tot es va precipitar i mentre brindava per la gran notícia, vaig caure-hi! va ser dels millors regals que et podien fer, oi? moltes felicitats!!!!!!!
    petonets!

    ResponElimina
  12. Pitjor seria que tinguessis disfressa de president generalitat....que d'un dia per l'altre te'l canvien i sense que hi hagi res del nou a les botigues.
    Bons records

    ResponElimina
  13. Has vist que el Sergi està triomfant amb el tema de Bola de Drac i vols fer el mateix, eh?

    Per un dia que es transforma en superguerrer ja queda desfasada la disfressa? De debò? Estàs pitjor del què em pensava. Llavors què deus pensar quan penjo posts escrits al 2012 amb contingut encara més antic?

    M'afegeixo a la demanda popular de veure fotos. I també tinc curiositat per saber de quins personatges anaven disfressats els altres.

    Durant alguns anys que hem disfressat en grup ha acabat sortint la proposta de bola de drac, però sempre s'ha acabat descartant perquè a la sèrie hi ha pocs personatges femenins destacables del quals les noies es poguessin disfressar. Bulma, A-18, Launch, Xi-xi, Videl, i para de comptar, dels quals la disfressa de les últimes no seria massa característica.

    ResponElimina
  14. I tant que hi falta una foto! XD Pensava que acabaries dient que amb aquesta dèria perfeccionista t'havies tenyit! Al meu poble en va haver-hi d'agosarats que ho van fer.
    Quina casualitat, fa poc també vam enganxar aquest capítol a casa! Aquells cinc minuts perquè es destruís Namec i que va durar tants i tants episodis!

    ResponElimina
  15. HEHE foto! foto! foto!
    No passa mai de moda perquè no paren de repetir la sèrie, així que anem endavant i endarrere contínuament.
    Recordo que el meu germà dibuixava els personatges sense ni copiar-los de tantes vegades que ho havia fet, i ara ja té un fill que qualsevol dia es voldrà disfressar de Goku...

    ResponElimina
  16. No sé per què us explico aquests records, si sempre em demaneu fotos, que dolents que sou! Però no n'hi ha d'aquell moment, almenys no recordo haver-ne vist mai cap, us haureu de conformar amb els records! Moltes gràcies a tothom pels comentaris.

    McAbeu, sí sí, ja coneixes la resposta, hahaha. De fet, no tinc ni idea de si hi ha fotos d'aquell moment! Estem parlant d'abans de l'era digital, i naturalment d'abans que tots els mòbils poguessin fer fotos sorprenents per una cosa tan plana. De ser avui, en tindria un milió, de fotos. Segur que no era la millor disfressa del món, però se'm podia reconèixer! Efectivament, Bola de Drac va ser tot un fenomen, va traspassar generacions. Era la nostra infància, i els més gras també se la miraven ni que sigui de reüll. Tens raó que aquella primera essència era el que enganxava tothom a mirar-la era realment especial. Després ja tot era molt semblant, però tot i així, ja no la podies deixar.

    Sergi, no m'atreviria a fer un post científica amb Bola de Drac com fas tu, encara que m'encanta llegir-los. Com que tu i jo sí que som de la mateixa edat, aquesta sèrie ens va marcar molt. Això de veure que encara la fan, una vegada i una altra, ja diu molt. Si et dic la veritat, no recordo quines disfresses hi havia. Sé que érem uns quants, i em sembla que érem tots nois. Em penso que hi havia un Vegeta, i el que sí recordo era en Freezer, que era espectacular. En la seva forma original, per cert, no sé si el company va tenir les mateixes lamentacions que jo per les transformacions successives. Només sé que, quan el vaig veure aparèixer per l'escala de casa seva, en penombra, impressionava molt! Era veí, el vaig passar a buscar per anar plegats a l'escola...

    Carme, ja m'imagino que molta gent de la teva generació va fer igual, mirar-se el Goku de reüll, o directament i sense complexos, però quan van venir els mastegots va deixar de tenir interès. La canalla sí que ens vam mantenir enganxats, era difícil deixar-ho! El principi de tot era molt entranyable, realment. Era gairebé un Doctor Slump, amb un altre argument. Doncs no ho sé si feia goig o no disfressat, gairebé millor no recordar-ho!

    Laura T, si no sé per què us parlo d'aquestes coses, si sempre em demaneu el mateix!

    Xavier, ui, em sembla que tindré alguna altra cosa molt important a fer...

    Elfreelang, segur que a hores d'ara ja no veus tant necessaris els Superguerrers, poden seguir descansant una temporada més, però que estiguin a l'aguait per si els necessitem en algun moment.

    maria, les cançons, i tant! També me'n recordo encara, si és que les vam cantar moltíssimes vegades. Realment aquesta sèrie va marcar un abans i un després!

    M.Roser, la sèrie era considerada violenta, i és cert que hi havia molta lluita, però a mi no m'ha semblat mai que fos una cosa perillosa per la canalla. No ho pensava llavors, i no ho penso ara, no em faria res que els meus fills, cas de tenir-los, la miressin. Per mi és tan evident que són uns dibuixos animats sense realisme que em costa pensar que puguin generar violència als més jovenets. Ens podíem flipar i fer veure que tiràvem kame-hames, però d'aquí no passàvem. Vaja, això em semblava. Molt més desconsiderat és que el personatge es transformi just abans de carnestoltes!

    Glòria, això deu voler dir que les teves filles deuen tenir la meva edat, si fa no fa. Em sembla que era inevitable, tota la canalla ho miràvem! Tot i que a classe no es creien que jo no mirés 'Campeones' i més tard 'Sensación de Vivir', a casa només miràvem TV3!!

    Ada, eeeh, que va ser un drama, eh! Sóc un incomprès.

    rits, efectivament, em van fer un regal inesperat i que em va agradar molt. És un detall que recordaré sempre, el dia 9 de gener podria ser el dia de la independència, no? Almenys pot entrar entre els candidats que hi ha. Gràcies per pensar-hi.

    ResponElimina
  17. Sr. Gasull, la disfressa de president de la generalitat la deixo per un altre. De moment el que s'ha disfressat sembla prou aconseguit, a veure si continua així.

    Pons, no puc competir amb en Sergi, ni ho pretenc. Els seus posts són de massa nivell, això només és un record. I va ser un drama en el seu moment! Bé, no un drama, però realment vaig pensar que m'havia aixafat la disfressa. Les entranyes del teu blog deuen ser increïbles, tot un cementiri d'esborranys i de posts planificats. Realment tens corda per estona, però no està malament això de tenir posts recurs, que et puguis treure de la màniga quan no tens altra cosa a publicar. Jo ho tinc tot net, com a molt n'he arribat a tenir un parell en esborrany per anar completant, però cada post s'escriu al moment que surt.
    No puc satisfer la teva curiositat. No recordo que hi hagi cap foto, i encara recordo menys de què anaven els companys. Només el meu veí, que anava de Freezer, com ja he explicat. Força espectacular.
    Què hi ha de més bonic per carnestoltes que transvestir-se? No veig el problema de la manca de personatges femenins, almenys pel que fa a disfresses. Qualsevol noia es pot disfressar de personatge masculí, i encara seria més divertit veure't a tu disfressat de Baba la vident.

    Roselles, hi ha tants capítols d'aquell combat que segurament no era el mateix el que vam ensopegar, però també és casualitat. No hi ha fotos d'aquell moment, em sap greu. I no em vaig tenyir... llavors. A la carrera sí que ho vaig fer, però aquesta és una altra història...

    Jomateixa, sempre podré dir que vaig veure la primera emissió, vaig assistir al canvi del Dr. Slump a Bola de drac, primer amb fastigueig, però després amb addicció. Moltes generacions després creixeran amb Bola de Drac, però l'oferta és tan gran que ja no és el mateix. Jo de dibuixar no en sé, però també em va donar per calcar dibuixos. I hi havia mercat negre d'il•lustracions de Bola de Drac! Increïble. Que vigili el teu germà...

    ResponElimina
  18. Jo encara recordo, amb una mica de pena, quan li van tallar la cua... ;-)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.