diumenge, 20 de desembre de 2015

Pel·lis 2015

Aquest any hem potenciat el tema sofà-manteta-pel·lícula, que quan ets dos (+un gat) és una cosa molt agradable de fer. Per ser que a la tele fan pel·lícules cada dia, i que n'hi ha a carretades, t'adones que mires molt poques pel·lícules al llarg de l'any, pel que podria ser. També és cert que si el cinema no fos tan rematadament car, podria ser una bonica activitat, com en temps passats, però per una cosa i altra, fa molt que estic desconnectat del món del cinema d'estrena. Per primer cop us presento la llista de pel·lis que hem vist aquest any, ja que han estat unes quantes, però ja veurem que la tria no és gens aleatòria i que ens hem decantat per pel·lícules que tenen un cert temps, i moltes són d'animació. Deu ser perquè som uns cagats i no consumim terror a casa... Ja direu si les heu vist i què us han semblat. S'accepten propostes, a veure si al 2016 diversifiquem una mica la cartellera.

Com solc fer amb els llibres, poso la pel·lícula en l'idioma que la vaig veure. Destaco any i director/a, perquè així ho tinc apuntat a la llista. Perquè sí, tinc una llista. Ho dubtàveu? Sense valoració, però si voleu en parlem.
  1. Sospitosos habituals, 1995, Bryan Singer
  2. Matrix, 1999, germans Wachowski
  3. Jurassik Park, 1993, Steven Splielberg
  4. Lilo y Stitch, 2002, Dean DeBlois i Chris Sanders
  5. Osmosis Jones, 2001, germans Farrelly
  6. Persiguiendo a Amy, 1997, Kevin Smith
  7. Interstellar, 2014, Christopher Nolan
  8. El efecto mariposa, 2004, J. Mackye Gruber i Eric Bress
  9. Aladdin, 1992, John Musker i Ron Clements
  10. Amélie, 2001, Jean-Pierre Jeunet
  11. Minority Report, Steven Spielberg
  12. Lucy, 2014, Luc Besson
  13. Frozen, 2013, Chris Buck i Jennifer Lee
  14. Regreso al futuro, 1985, Robert Zemeckis
  15. Minions, 2015, Pierre Coffin i Kyle Balda
  16. Black Hawk Derribado, 2001, Ridley Scott
  17. Inside Out, 2015, Peter Docter i Ronnie del Carmen
  18. Malefica, 2014, Robert Stromberg

32 comentaris:

  1. He vist de la teva llista ( al llarg del temps, no pas aquest any)

    Interestelar: m'ho vaig passar bomba, em vaig divertir, interessar, em va encantar. Les diferents i múltiples dimensions representades són una passada. Fan plausible l,incomprensible.
    Matrix: fa molt de temps i em va costar de lligar-ho tot. Em va agradar però em vaig perdre coses.
    Jurassic Park: no em va divertir gaire...
    Amélie: em va agradar, però ha envellit malament com tu dius d'alguns llibres, ;)
    Regreso al futuro: m'ho vaig passar molt bé, sí. L'he vist mes d'un cop.

    Una bona col·lecció de pelis. Inside Out, la tinc prndent.

    ResponElimina
  2. Fa anys que no vaig al cinema, perquè això de sofà i manteta és tan còmode i si surto és per anar a fer un tomb, no pas per tancar-me a un altre lloc... De les del teu llistat n'he vist poquetes: l'Amélie, (n'esperava més) Jurassic Park( pse, pse) i Regreso al futuro...Com de costum no recordo les que he vist, perquè no faig llistes.
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina
  3. La majoria de la teva llista les he vist. No tens mal gust.

    ResponElimina
  4. Predominen les pel·lícules distretes i divertides. Jo li tinc molta mania al Nolan, que és un pretensiós de collons, en canvi, la "Lucy" de Besson em va semblar una parida molt simpàtica.

    ResponElimina
  5. N'he vist 7 de la teva llista, cap d'elles enguany. Ara que m'hi has fet pensar, he vist que actualment veig força menys cinema que abans, suposo que em distrec amb altres coses.

    PS1: Estem davant de l'inici d'una nova tradició blogaire?. Si és així, esperaré uns quants anys (com a la dels llibres o més) per apuntar-m'hi.

    PS2: Això teu amb les llistes és greu, no m'estranyaria que tinguessis una llista de les llistes que fas per portar el control? :-DD

    ResponElimina
  6. 10 de 18! Més de la meitat ;)

    Jo, amb el que tinc a casa, m'estic especialitzant en el gènere d'animació, però de les poques que he vist per a adults em quedo amb Intocable. És de les millors que he vist en anys!

    ResponElimina
  7. 11/18 ... :) Precisament aquest divendres va caure Frozen i mira, em va agradar força; molt disney. Malefica també em va encantar.
    No, només miro animació ... Interstellar em va semblar impressionant!

    ResponElimina
  8. Jo també m'apunto les pelis que veig, ho dubtaves? No, es clar que no. Però jo soc més sofisticat que tu, ho dubtaves? No, es clar que no. Tot i que no en parli en el blog també he vist unes quantes pelis, i de fet bastantes més que tu, ho dubtaves? No, es clar que no. Algunes de les pelis que has vist també les he vist, i jo si que les he puntuat, ho dubtaves? No, es clar que no. Et poso la nota que li he donat jo perquè segur que t'interessa saber-la...

    - Sospitosos habituals 7/10
    - Matrix 9/10
    - Jurassik Park 9/10
    - Persiguiendo a Amy 5/10
    - Interstellar 7/10
    - El efecto mariposa 7/10
    - Aladdin 7/10
    - Amélie 9/10
    - Minority Report 7/10
    - Frozen 6/10
    - Regreso al futuro 8/10
    - Black Hawk Derribado 7/10

    Es la primera vegada que veies algunes de les pel·lícules? Si fos així seria molt fort que no haguessis vist fins al 2015 grans clàssics com Matrix, Jurassik Park, Regreso al futuro o Aladdin, entre d'altres.

    Recomanacions? Te'n podia fer moltes, tu mateix, segueix la meva llista de pelis ordenades per puntuació.

    PD: Contant que n'he vist 12 de 18 veig que vaig guanyant als altres comentaristes (sóc molt competitiu, ho dubtaves? No, es clar que no), però sospito que tot i no haver dit res al respecte l'Allau encara n'ha vist més.

    PD2: Potser també et copiaré la idea de la llisa de pelis, i no et preocupis pels drets d'autor, ja et pagaré, la pasta no es un problema per mi.

    ResponElimina
  9. De 18 en compartim 12 vistes, però jo tinc "canalla", i veig que compartim algunes pelis força "juvenils", què senyala això? hehe, és broma.
    Una bona llista de pelis.

    ResponElimina
  10. Ui, ara veig que he empatat amb el Pons, però no amb les mateixes vistes... si hi ha d'haver represàlies diré que potser m'he equivocat i només eren onze... ejem.

    ResponElimina
  11. 12/18, algunes ja les vaig veure al cine en el seu moment (Matrix, Jurassic Park...). T'ha faltat posar la nota, eh! Així recomanar-vos una peli seria més fàcil. Per cert... Aladdin? A la vostra edat? XD És broma, és broma! I Amèlie... ha estat rotllo així?

    Quina enveja, sofà+peli+manta... És difícil que el nostre petit gremlin ens deixi fer-ho! I li he posat la Frozen i tots aquests, però els mira a estones, es cansa d'estar quieta. Ja ens arribarà, ens diem esperançats....

    ResponElimina
    Respostes
    1. La Consol m'ha recordat una peli que vaig obligar a veure a la meva parella... i m'ho va agrair! No passa gaire això XD Es diu El concierto . A veure si us agrada!

      Elimina
  12. He vist algunes pel·lícules de la llista.
    M'agrada el cinema independent, ja sigui europeu, nord-americà o asiàtic. Et recomano algunes que es troben en DVD:
    - Pride (Orgull) Anglesa. Tracta la lluita pels drets civils d'un grup de lesbianes i gais.
    - La parte de los ángeles. Dir: Ken Loach. Comèdia anglesa amb un guió interessant.
    - Le hérisson. Director: Mona Achache. Basada en una novel·la. Filosòfica
    - Hace mucho que te quiero Dir: Philippe Claudel.
    - El último concierto. Dire: Yaron Ziberman
    - The wind rises (El viento se levanta) Dir: Hayao Miyosaki. Animació per a adults.

    És una petita mostra de pel·lícules que m'han agradat. Jo tampoc veig pel·lícules de terror ni de violència.

    ResponElimina
  13. Ostres! Jo no m'apunto les pel·lis que veig!!
    Si serveix d'alguna cosa diré que aquesta matinada passada (de 2 a 4 més o menys) he vist El Show de Truman a no sé quin canal (un espanyol segur, perquè era en castellà). Pel·li que més o menys sabia de què anava però mai havia vist. Justament no crec que faci més de dos mesos la feien per la tarda per algun canal de la tele i em vaig quedar dormida (això no vol dir res en contra la pel·lícula, eh? tan sols és que quan no dorms de nit et vas clapant de dia) així que ahir, quan vaig veure que la feien em vaig dir "mira que bé, ara la veuràs" :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. De les que cites he vist, en algun moment: Jurassic (amb C de Catalunya, xiquet!) Park, Amélie i Regreso al Futuro.

      De les pel·lis que fan per la tele normalment m'enganxo a les que tenen algun mort amb la seva corresponent investigació... sempre i quant no siguin absolutament bèsties de sang i fetge.

      M'agraden MOLT, MOLT les de Hitchcok.

      Hi ha una pel·li que cada vegada que la fan, la meva germana i jo la mirem, "El Fugitivo" de Harrison Ford :-DD Crec que em sé trossos de memòria perquè he perdut el compte de la quantitat de vegades que l'he vist.

      També m'agraden les que tenen un toc romàntic (o directament súperensucrades) com "Algo para recordar" de la Meg Ryan i en Tom Hanks, que també hauré vist, com a mínim, mitja dotzena de vegades (em quedo curta!) o "Mientras dormías" de la Sandra Bullock...

      Les antigues, amb blanc i negra, d'aquelles que tenen ben bé 70 anys... m'agraden molt!

      Elimina
    2. Ah!! I tota la saga de Harry Potter, que les he vist TOTES al cinema quan anaven sortint (de fet, són les úniques vegades que he anat al cinema els darrers anys), més una vegada cada una, en DVD, a ca la meva amiga VERO mentre ens jalàvem un deliciós berenar... i, a més, unes quantes vegades per la tele.

      Elimina
  14. 13 de 18....e sveu que també jo tiro molt de la manta......apart de que sóc molt cenèfil

    ResponElimina
  15. Uf, jo només n'he vist la meitat. Si tingués temps voldria veure la del Nolan. Què et va semblar?

    ResponElimina
  16. 10/18, jo he vist directament Jurassic Word, la nova. Sospitosos habituals em va agradar molt, quin final!, Matrix és un clàssic, Amélie és un altre clàssic... Frozen em va encantar, més del que és habitual en una peli de Disney, aquell amor entre germanes em va commoure, mira. I Inside Out també està bé, un torrent d'imaginació (però no em va commoure massa, he de dir). I què més... jo prefereixo cine que sofà, perquè em clapo!

    ResponElimina
  17. Molta peli infantil, no? L'única d'aquestes que vull veure és Insideout, i de les altres les he vistes quasi bé totes, només repetiria Amélie, que la vaig veure fa molt temps. I de Matrix passo, l'he començat tres cops i no puc...

    ResponElimina
  18. Les he vist totes...algunes ja fa un grapadet d'anys....encara que jo sóc una defensora de la gran pantalla i d'anar al cinema, aquí a Torroella encara el divendres al vespre tenim cine club, pelis amb encant que surten del circuït comercial...Una pasteleria en Tokio, Una dama en Paris, Segundo origen, Elsa & Fred, Love and Mercy, Calabria, Passolini....Que passis un bon nadal i una entrada d'any de cine!!!!

    ResponElimina
  19. Tens raó, XeXu, el cine és caríssim i si busques bé, a la tele en fan un gavadal de pel·lícules. Jo sí que hi vaig, tampoc no molt. Un parell de cops al mes,potser. El meu fill és un cinèfil i és una de les coses que encara compartim. Com que paga la mare...Em costa molt de quedar-me amb els títols si no són pelis que m'han agradat molt, molt. D'aquestes que has vist només me'n sonen sis, però probablement alguna més n'hauré vist i pel títol no la recordo.

    ResponElimina
  20. Uiii, llista de pelis. Mira que últimament estic mandrosa i no comento però avui m'hi animo. Precisament avui dinant comentavem amb en Martí que no anavem massa al cine. Abans hi anavem molt més . Ara potser un o dos cops a l'any. A casa sovint tornem a mirar pelis que ja haviem vist. Per exemple , el dia 21 d'octubre vam re-visitar retorns al futur com a conmemoració ( frikis, eh). A vegades ens donen aquest "remalazos". A veure de la teva llista he vist:

    Matrix, 1999, germans Wachowski. Em van encantar, especialment la primera, per la originalitat de l plantejament.
    Jurassik Park, 1993, Steven Splielberg. A troços en divereses vegades a la tele. Van ser tant i tant pesats quan es va estrenar que em va fer mandra anar-hi.
    Aladdin, 1992, John Musker i Ron Clements. La de disney, no? M’encanta el geni, és genial! :) Si et va agradar Aladin , Hercules també és boníssim. A més si la veus en català, En Josep Anton Muñoz ( diria que és ell) fa un Hades insoperable.
    Minority Report, Steven Spielberg. Recordo especialment la pantalla. Jo en vull una!
    Lucy, 2014, Luc Besson Encara no sé si em va agradar o no. Rara és.
    Regreso al futuro, 1985, Robert Zemeckis. Un clàssic.
    Minions, 2015, Pierre Coffin i Kyle Balda. Està bé però tampoc mata.
    Malefica, 2014, Robert Stromberg. No la recordo massa ( em passa com els llibres) però sé que em va agradar.

    Recomanacions? Estic poc cinefila i no mirem massa res… Ara toca Star Wars, no?

    ResponElimina
  21. Aquest any he vist, o més aviat revist, unes quantes pel•lícules força conegudes i això fa que la majoria les hàgiu vist també. Està bé compartir-ne les impressions. Heu fet alguns suggeriments interessants que m'he apuntat convenientment, a veure si m'animo a mirar-les. No sé si aquest post es convertirà en una tradició del blog com suggereix en Mac, però pel mateix preu, seguiré apuntant les que miri. Si al cap de l'any veig que n'hi ha unes quantes, ho compartiré, i si no n'he mirat cap, doncs no. De fet, la llista de pel•lícules ja li vaig veure fer a algú l'any passat, pot ser la rits? No ho sé, ella ja ens ho confirmarà. Moltíssimes gràcies a tots les comentaris i els suggeriments!

    Carme, en compartim cinc, si no m'he descomptat, i em sembla que igual que amb els llibres, tampoc no coincidim massa amb les pel•lícules. No recordo massa 'Interestelar', senyal que no em devia impactar gaire. Ara mateix no sabria dir de què anava. No penso que 'Amélie' hagi envellit malament! I 'Jurassic Parc' sí que em va agradar, encara que aquesta vegada li vaig trobar moltes mancances, però s'ha de reconèixer que els efectes especials encara ara estan força aconseguits. Espero que amb 'Inside Out' sí que coincidirem, mira-la!

    M.Roser, jo no vaig al cinema per falta de temps, i per motius econòmics, però m'agrada fer-ho. Quan anava a la facultat me'n feia un fart. Em sembla que no coincidim massa tampoc, les dues que valores a mi em van agradar prou, però reconec que aquesta nova visualització de 'Jurassic Park' em va decebre una mica pel que fa a l'argument, m'hi vaig fixar més, però tècnicament està molt bé. El llibre és millor, però!

    Xavier, la tria no està malament, les antigues eren ja conegudes que venia de gust tornar a veure, i les noves són moltes d'animació, perquè m'agraden força. A veure si en continuem mirant a casa i no baixem el nivell.

    Allau, parlar amb tu de llibres és perillós! A mi 'Interestellar' no em va impressionar gaire, pel que sembla, perquè no la recordo gens. I 'Lucy' em va atreure per la temàtica, però em va decebre força, tot i na Scarlett! Ja veus que la meva tria de pel•lícules és equiparable a la de llibres. Que estrany que no hagis comentat res dels Minions!

    McAbeu, he de reconèixer que una de les coses que em va fer deixar de mirar pel•lis són els blogs. Alguna cosa hi van tenir a veure, recordo haver reflexionat algun cop a la vida i pensar que prioritzava, i que el cinema quedava fora de la programació. Però alguna pel•li mirem de tant en tant, sempre va bé. No sé pas si tornaré a fer aquest post més endavant. M'agrada que mirem sèries a casa, no tenim gaire temps, però en tenim una entre mans, i estarà bé anar-les encadenant. Quan ens vaga, triem pel•lícula i ens hi estem més estona. Amb això vull dir que potser aquest proper any no en mirem ni una, qui sap, i llavors no té massa sentit fer un post periòdic. Sé segur que llegiré, per poc que sigui, però no sé si miraré pel•lícules. Per si de cas, jo li he donat títol de tradició, i si no es repeteix, doncs mala sort.
    Una metallista!! Quina bona idea. Ara mateix em poso a fer-la.

    Maurici, déu n'hi do el percentatge! 'Intocable', queda apuntada, que n'he sentit parlar força bé. No m'estranya que t'especialitzis en pel•lis d'animació. Jo vaig mirar 'Frozen' perquè els meus companys amb fills no paraven de parlar-ne. Tens excusa, però això meu és per vici!

    Anna, 'Frozen' està prou bé, i a més comparteix una cosa important amb 'Malefica', segur que endevines quina és. A més, si vas a Eurodisney, 'Frozen' se't fica al cap d'una manera impressionant. No descarto tornar-la a veure, encara canto les cançonetes... per mi la millor és la de construir un ninot de neu, genial! 'Interstellar' no em va impressionar tant, veus.

    ResponElimina
  22. Pons, ves preparat la cartera, perquè segur que em copiaràs la idea. I no, no ho dubtava. Tampoc dubtava que tu n'haguessis vist més que jo, que tampoc és difícil. 12/18 és un percentatge força alt, i ja està bé que les puntis, ja que jo no ho he fet. Així podem saber, per exemple, que l dur d'en Pons li posa un 9/10 a 'Amélie'. Aha. Amb 'Matrix' i 'Jurassic Park' em quadra més, tot i que aquesta vegada li he trobat moltes errades argumentals a la segona. Tècnicament segueix mantenint-se molt bé, però. Amb això ja contesto la teva pregunta, no és pas el primer cop que veia aquestes pel•lis, és clar. Precisament, totes les antigues ja les havia vist i m'ha vingut de gust revisitar-les. Però això és perillós, és clar, al cap del temps els trobes més defectes, el que et queda és la impressió que et van fer, no els detalls. Ah, això dels PS li has copiat a en McAbeu, no? Li hauràs de pagar a ell també.

    Jomateixa, rectificar és de savis! Ves amb compte de no competir amb en Pons, que en pots sortir escaldada. Les pel•lis aquestes d'animació a mi m'agraden molt, no em fa falta cap excusa per gaudir-ne!

    Roselles, començaré pel final. Aquesta pel•lícula de 'El concierto', com que és en francès, potser pot interessar a la meva parella, que l'estudia. Haurà d'anar en subtítols, però, que jo m'hauria d'assabentar d'alguna cosa per anar bé. Vaig començar a apuntar les pel•lícules, i com no pot ser d'una altra manera, a l'excel hi havia una columna per valorar-les, però es va quedar en blanc. M'agrada el cinema, però en cap cas em puc considerar un cinèfil, ni un devorador de pel•lícules, com sí em considero pel que fa a llibres. Vaig tenir una època que anava molt al cine, però ja va passar. Per un cop que no em dediqui a posar notes ja està bé, ja ho faig amb els llibres.
    Què passa amb 'Aladdin'? Ben xula que és. A mi em va agradar molt quan la vaig veure en el seu moment, i em va venir de gust tornar-hi ara. I 'Amélie' m'agrada a mi també, no cal que em forcin a veure-la! Diria que va ser idea meva posar-la, els dos l'havíem vist ja. I ja veig que em dónes un altre fantàstic motiu per tenir canalla, totes les coses que la gent em diu no són precisament engrescadores. Això de que la vida s'acabi tant de cop...

    Consol, em temo que em decanto més per un cinema més comercial, com també em passa amb els llibres (tot i que d'aquests cau una mica de tot). Són les meves vies d'escapament, per això no vull que em facin reflexionar en excés, tret que hi estigui especialment interessat en aquell moment. De totes maneres, gràcies per les recomanacions, he de reconèixer que no conec cap de les pel•lícules que dius!

    Assumpta, a mi 'El show de Truman' em va agradar força, crec que l'he vista un parell de vegades. En Jim Carrey no em desagrada, però és d'aquests actors que si se't travessa t'espatlla una bona pel•lícula segur. Ja veus que jo m'especialitzo en pel•lis de dibuixos. La veritat és que m'agraden, però mira, és que surt així. També m'agraden moltes altres, és clar, però ara mateix no et podria dir un gènere concret, ja que tot just estic tornant-ne a mirar. De Harry Potter no n'he vist cap, almenys sencera ni per voluntat pròpia. I ja saps que em vaig quedar al tercer llibre. I igual que em passa amb els llibres, tampoc no miro pel•lis clàssiques, tot i que n'hi ha alguna que sí que recordo amb molta estima. Abans, quan anava al cinema molt sovint, veia una mica de tot. Senzillament m'acostava al cinema i decidia quina volia veure, si no és que portàvem ja un objectiu clar. Això va fer que mirés tant pel•lícules de suspens, com de superació, com romàntiques, el que fos. Qualsevol pot estar bé si està ben feta, i saps què vas a veure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El concierto la vaig veure subtitulada i es segueix molt bé, no tindràs problema.
      Home, les notes haguessin estat bé per guiar-nos en les recomanacions! Però saps què? Una bona peli és una bona peli per tothom, i crec que aquesta us agradarà.
      M'ha fet gràcia Aladdin perquè no és de les que més destaqui de la Disney, i tot i així la vau triar per veure. Un remember en tota regla!
      Tenir canalla és una passada, això sí que t'ho dic seriosament. Però has d'anar al seu ritme. Li poses la Frozen, et quedes embobat mirant-la, i en el moment que més t'agrada (let it go, let it go!) se't posa a plorar perquè vol veure les tortugues ninja o en Doraemon. És el que hi ha.
      Per cert, Brave l'haureu vista, no? Si no, a la llista!

      Elimina
  23. Sr. Gasull, són pel•lícules molt conegudes totes, així que és normal que hagueu vist la majoria, però 13/18 és un percentatge de coincidència molt alt. Això no passa mai amb els llibres, i mira que fa bo llegir-los també al sofà amb una manteta, però és una activitat més solitària.

    Sergi, no la recordo gaire, i això és mal senyal. Sé que en McConaughey no em va convèncer en aquest paper perquè feia com a 'True detective' i allà no em quadrava gens. Crec que no em va convèncer gaire i que al final vaig pensar que se'ls havia anat la pinça una mica, però bé, no deu tenir la fama que té de casualitat.

    Gemma Sara, 'Jurassic World' la volia anar a veure al cinema, perquè com ja sabeu, m'encanten els dinosaures. Però com tantes altres, es va quedar en una idea només. Així que potser la miraré durant aquest 2016 a casa, mira, m'has donat una bona idea. Què et va semblar? 'Frozen' i 'Inside Out' estan molt bé, són dos encerts de la factoria. Imaginativa la segona, molt Disney la primera, però amb tocs que la fan diferent. Està clar que veure pel•lis al cinema és més xulo, però val molts diners, tu!

    Botika, sí, n'hi ha moltes d'infantils, però és que m'agraden! I no són tan infantils, les pot veure tothom, perquè cada franja d'edat entendrà unes coses o altres. 'Matrix' és una bona pel•lícula, però t'ha d'agradar el gènere. Les seves continuacions no, són horribles. I Amélie és d'aquelles pel•lícules que s'han de veure de tant en tant.

    Marta, totes les has vist? Caram, això és un ple! No és gens habitual, encara que són pel•lícules molt conegudes totes. També m'agrada veure les pel•lis en pantalla gran, però no trobo el moment mai, i a més penso que és excessivament car. Si fossin més barates la gent hi aniria més, és una activitat agradable per fer acompanyat.

    Teresa, al final tot és qüestió de prioritats. Si tens el temps, pots destinar uns diners a anar al cinema, perquè en gaudeixes, i si no t'ho gastaries en qualsevol altra cosa. Jo me'ls podria gastar, però vaig mancat de temps i els diners van a parar a altres bandes, és així. Està bé compartir l'afició amb algú perquè sempre surt reforçada. Però ja que compartiu l'afició, algun cop haureu de compartir la despesa també!

    Mireia, jo hi vaig poquíssim, al cinema. De fet, cap de les pel•lícules de la llista l'he vist allà, això significa que en aquest 2015 no hi he anat. i no és que no m'agradi, eh! Falta de temps, i trobar-lo massa car. Nosaltres 'Regreso al futuro' també la vam veure el 21 d'octubre, però només la primera, així que no vam veure el marcador que tocava, ja veus. 'Matrix' és molt bona, però només la primera, les altres són força merdoses. De la resta em sembla que tenim gustos molt semblants, coincideixo amb les teves opinions. I sí, toca Star Wars, però en el meu cas hauran de ser totes, perquè que jo recordi, mai m'he assegut a mirar cap de les set pel•lícules. Per tant, tinc deures per aquest 2016. A més, en Pons ja m'està alliçonant de com fer-ho, així que ja no tinc excusa.

    ResponElimina
  24. Xexu, en referència als Minions, què es pot dir d'una obra quasi mestra? Només callar i admirar-la.

    ResponElimina
  25. "Jurassic Word" està bé, sense més, la Sara la va voler repetir (a ella si q li va agradar molt) i jo em vaig escapolir. Si us agrada l'animació coincideixo amb Roselles en la recomanació de "Brave", fantàstica i touching!

    ResponElimina
  26. Caram, un post impensavle en aquest blog fa uns anys, no et sembla? a misí. Però celebro que li vagis trobant el gustet a això de la manteta i tele.

    Destaco molts pelis de dibuixos, que amb el viatge a Eurodiseny, em dibuixen un voltant animat!

    Tinc pendent Interestellar. Aviam si ho arreglo aviat!!!

    Per moltes pelis més!!

    ResponElimina
  27. Roselles, no sé si estic d'acord amb això de que una bona pel·li ho és per tothom. És com un llibre, va a gustos. Li pots reconèixer estar ben feta, però potser t'ha avorrit o desagradat per la temàtica. De totes maneres tindré en compte aquesta que dius.
    'Aladdin' té molts anys ja, però quan va sortir era tècnicament una bomba. Van fer servir tècniques d'animació mai vistes anteriorment, i el geni era una autèntica passada, molt divertit. Sí que és un remember, però una aposta segura, que a mi em va agradar força, tant en el seu temps com ara.
    Em segueixes mostrant un panorama desolador pel que fa a tenir canalla. Parar 'Frozen' en el moment més àlgid? Això és un cop molt baix. M'ho pensaré molt seriosament. I pel que fa a 'Brave', sí, molt bona, m'ho vaig passar molt bé mirant-la. Potser caurà altra vegada, no em costaria gens repetir.

    Allau, espero que estiguis fent ús de la teva ironia, tot i que recordo que en la teva ressenya en vas parlar bé. Com a mínim és distreta.

    Gemma Sara, faré cas a la Sara i miraré 'Jurassic World' quan pugui. Tampoc crec que repeteixi, però aquestes bestioles sempre m'enganxen. Encara que deu ser una còpia de totes les altres que s'han fet. 'Brave' ja l'he vista, està força bé, francament. No descarto tornar-hi, val la pena, i tant!

    rits, aquesta mena de llista, si no vaig errat, te la vaig veure a tu l'any passat, així que te l'he copiat, ja ho he reconegut més amunt. El que passa és que no estic segur que fossis tu, però per força ha de ser idea teva! Miro molt poques pel·lícules, abans ho feia molt, quan anava a la facultat, però ara 'invertir' dues hores del meu temps assegut mirant una pel·lícula és deixar de fer moltes altres coses. Li he trobat el gust a veure-les acompanyat, que sempre millora, i ja va bé recuperar el temps perdut en matèria de cinema. 'Interstellar', si no recordo malament, no em va impressionar. Però mira-la, a veure què tal.

    ResponElimina
  28. Xexu, no hi ha cap irònia, ja l'he vista un parell de vegades.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.