diumenge, 27 de desembre de 2015

Lectures 2015

I arriba un dels moments que més m'agrada de l'any blogaire: el de presentar la llista de lectures de l'any que està a punt d'acabar. Un cop més, el nombre de lectures ha baixat, i també el de pàgines llegides. Ja no afronto grans totxos si no és que em ve molt de gust llegir-los, perquè els llibres massa llargs se'm fan eterns pel poc temps que puc dedicar a la lectura. Tot i així, llegir segueix sent de les meves grans passions i aquest post hi serà fins que duri el blog, tant si la llista és molt extensa com si és ben minsa. Som-hi doncs, ja sabeu, títol en l'idioma de lectura, autor o autora, i valoració en el moment de llegir-los.
  1. El vigilant - Peter Terrin   (@@@)
  2. Queixalades de barracuda - Cristina Malagelada   (@@@)
  3. La reina de diamants - Bennasar, Llort, Macip, Moreno   (@@@@)
  4. Rechicero - Terry Pratchett   (@@@)
  5. Charlie and the Chocolate Factory - Roald Dahl   (@@@@ i mitja)
  6. Sueño - Haruki Murakami   (@@)
  7. El símbol perdut - Dan Brown   (@@@)
  8. El silenci del far - Albert Juvany   (@@@)
  9. Homes sense dones - Haruki Murakami   (@@@@@)
  10. Tu i jo, living style - Marcel Pujol   (@@@)
  11. Herències col·laterals - Lluís Llort   (@@@ i mitja)
  12. El bigoti - Emmanuel Carrère   (@)
  13. La tècnica meravellosa - Max Besora   (@@ i mitja)
  14. Joc brut - Manuel de Pedrolo   (@@@)
  15. La veritat sobre el cas Harry Quebert - Joël Dicker   (@@@@)
  16. El secret de la banya embruixada - Macip, Roig   (@@)
  17. Puja a casa - Jordi Nopca   (@@@)
  18. El país dels crepuscles - Sebastià Bennasar   (@@@ i mitja)
  19. Eufòria - Xavier Bosch   (@@@)
  20. La noia del tren - Paula Hawkins   (@@@ i mitja)
  21. El gat negre - Edgar Alan Poe   (@@)
  22. Triviacat-Ciència - Daniel Closa   (@@@@)
  23. Mort al Nil - Agatha Christie   (@@@@)
  24. Aigua bruta - Pau Vidal   (@@)
  25. Quina gran persona! - Salvador Macip   (@@@@)
  26. Locus - Antoni Gual   (@@) 
  27. Si quan et donen per mort un dia tornes - Lluís Llort   (@@@@)
  28. El parèntesi més llarg - Tina Vallès   (@@@)
  29. Los archivos de Salem - Robin Cook   (@@@)
  30. Principi d'incertesa - Martí Sales   (@)
  31. A l'oest de Roma - John Fante   (@@@)
  32. L'ànima de l'assassí - Toni Arencón   (@)
  33. Escolta la cançó del vent/Pinball 1973 - Haruki Murakami   (@@@)
  34. El secret de les balenes - Joan Voltas   (@@@)
  35. Un viatge inespertat - Llort, Macip, Càmera   (@@@)
  36. The end of Eternity - Isaac Asimov   (@@@)
  37. El misteri del bressol buit - Montse Sanjuan   (en procès)
Aquest any hi ha hagut un 5@, cosa que no passa sovint. És un dels Murakamis que he llegit 'Homes sense dones', que em va agradar encara més del normal. També destacaria autors de la terra com Bennasar o Llort, que sempre em fan passar una bona estona, i 'La veritat sobre el cas Harry Quebert'. Tampoc falten a la meva llista els recurrents Macip i Robin Cook. Entre les decepcions, 'El bigoti' del que esperava molt més per les crítiques llegides, i alguns autors de per aquí, no tots em poden agradar igual. Però en general, no ha estat un any d'extrems, els llibres m'han agradat de manera regular, suposo que perquè selecciono més les lectures.

Si us interessa saber més d'algun dels llibres podeu consultar les ressenyes que he anat fent al Llibres, i punt!, o en podem parlar aquí, ja sabeu que m'encanta parlar de llibres! I les vostres llistes, què tal? Som-hi amb un 2016 ple de bones lectures! 

37 comentaris:

  1. Que poc coincidim en les lectures!

    ResponElimina
  2. Caram, 5@! És per llençar-s'hi de cap, encara que tinc aquí l'1Q84 que no em decideixo a estrenar...
    Potser li faré més cas al Nopca. M'apunto els Macips i els Llorts i La noia del tren, que em fa tilín. Ah, la de l'Asimov me la vaig llegir... fa una eternitat! Bones lectures 2016!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sembla que em caura l'Homes sense dones per Reis, mira que et dic!

      Elimina
  3. El cas Harry Quebert em sembla una estafa. M'estranya que t'hagi agradat un text carregat de clixés, mancat d'adjectius i fugisse d'aprofundir en relacions teòricament tan especials com les de Harry i Nola. Per a mi, un mal son que hauria volgut estavellar pel cap de l'editora ja que, una cosa és que volgués vendre el llibre i una altra que enganyés al mercat amb tan cinisme.
    Està clar que hi ha d'haver gustos per tot.
    Feliç any 2016!

    ResponElimina
  4. Doncs, aquest any hem coincidit molt poquet, poquet. Només Homes sense dones... El Joc brut (que el vaig llegir fa molts anys) I l'Asimov, que també

    ResponElimina
  5. T'has oblidat de dir que aquest ha sigut el teu "any Llort". En Lluís ens ha guanyat fins i tot als "clàssics" de la llista! :)

    ResponElimina
  6. Si no me n'he saltat cap, diria que enguany hem coincidit només en dues lectures: "Homes sense dones" i "Joc brut". També he llegit, però no aquest 2015, els llibres de Poe, Christie i Asimov. També coincidim aquest any en algun autor més, he llegit llibres de Pratchett i de Sebastià Bennasar però no aquests de la teva llista.

    Ah!, i lligant-ho amb el teu post de l'altre dia, la tarda de Sant Esteve vaig veure per TV3 la versió cinematogràfica de "Charlie i la fàbrica de xocolata" de Tim Burton (no sé si val com a coincidència això). ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert, acabant de polir la meva llista que publicaré demà he vist que encara tenim una altra coincidència d'autor a més dels dos que et vaig dir. És greu l'oblit perquè justament és un llibre d'aquest senyor que va publicar el comentari just abans del meu. Com a descàrrec meu diré que "Els límits de la vida" de Salvador Macip és el llibre que just ara estic llegint i per això no el tenia al cap com un dels "ja llegits". Per cert, que m'està agradant molt; és un bon llibre de divulgació sobre biologia.

      Elimina
  7. Dedueixo que en quatre dies no acabaràs cap més llibre, llavors? ;)

    Bé, d'aquesta ja no tan llarga llista (comparada amb anys anteriors) però que déu n'hi do, només n'hi ha tres que m'hagi cruspit: el 18, el 19 i el 23. Però, clar, llegint tres Murakamis és més difícil coincidir!

    Au, bones lectures pel 2016!

    ResponElimina
  8. Xexu, has llegit molt del Llort. 2 escrits per ell, i 2 més que comparteix amb d'altres escriptors.
    El Lluís és parent meu, i encara no els he llegit tots.
    Ja te'n pots apuntar un d'ell per l'any que ve: "Sota l'asfalt", que de moment està rebent bones crítiques.

    ResponElimina
  9. Coincidim en sis, tot i que no tots els he llegit aquest any. I si, estic amb el Xavier, no et perdis l'últim de Llort.

    ResponElimina
  10. Molt bona llista. Ja se sap que la quantitat de lectures sempre va lligat al temps que hi podem dedicar, i hi ha anys de tota mena, i aquest ha estat un any molt mogut per a tu, en molts sentits, no?
    La part positiva és que ja he llegit molts dels títols que recomanes i això vol dir que no els he d'afegir als pendents, per altra banda, encara en tinc algun dels de la teva llista de l'any passat que no he llegit, quin desastre!
    El teu cinc estrelles sí que el tinc pendent i pot ser que m'arribi per Reis ;D
    La meva llista sortirà dijous 31.

    ResponElimina
  11. Doncs per no tenir gaire temps trobo que ahs llegit molt!
    Coincidim en poquets. Tot i que n'hi ha un parell que s'esperen al prestatge per quan pugui començar-los.

    ResponElimina
  12. eeep i quedem al Zurich? o encara no te l'has llegit?
    has llegit força malgrat tot , jo ,no aquest any però, tinc llegits Joc brut del gran Pedrolo, Aigua bruta i el gat negre ....veus i jo el de la Kweilan el tinc per començar ....coincidim poquet però la varietat és bona felicitats per les lectures !!!

    ResponElimina
  13. noi tenim empat tècnic tu i jo , la meva llista té 38 llibres i la teva en té 37 més quedem al Zurich?que ben segur t'has descuidat de posar són 38 .....empatats

    ResponElimina
  14. Acabo de recordar que un cop vaig fer un Excel per apuntar els llibres que llegia, juntament amb una valoració i breu ressenya. No sé on deu parar...

    Em feu una mica d'enveja els que sou tan ordenats amb les coses. I els que teniu temps per llegir tant, també.

    ResponElimina
  15. Jo tinc la majoria de les ressenyes publicades a L'eco se sent, només he publicat dos anticànons aquest any. El millor llibre, el del meu pare.
    Veig que has llegit un Pedrolo!

    ResponElimina
  16. Em sembla que només coincidim amb l'Ànima de l'assassí del meu amic Toni Arencón, que l'estic començant , però em costa una mica perquè té la lletra molt petita, no sé perquè algunes editorials no tenen en compte qua alguns no ens hi guipem gaire...
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina
  17. i digam la veritat...et dóna temps per altres activitats lúdiques? és que no arribaré a entendre mai com coi podeu trobar temps per tanta pàgina.....i mira que fa anys que repeteixo això, però jo no el trobo. Potser treballo massa i m'encanto amb altres històries.
    En tot cas bona lectura i bon any

    ResponElimina
  18. Veig que tot i no tenir temps has llegit força. Ai, això és un "vici" que domina! Pràcticament no coincidim en cap, tret del Pedrolo i la Chistie. No he fet cap llista, jo. L'any que bé la faré, no us penséssiu que sóc una illetrada o que només llegeixo poesia.
    M'apunto els 5@, me'n refio del teu criteri, tot i que a mi els japonesos em costen...

    ResponElimina
  19. Com que sóc un bon seguidor del Llibres i punt ja te'ls vaig comentar allà, però et recorodo les poques coincidències:
    Rechicero - Terry Pratchett
    El símbol perdut - Dan Brown

    En sèries i pel·lícules no em guanyes, però en llibres haig de reconèixer que si, tot i que de mitjana els llibres que jo em llegeixo tenen més pàgines que els teus.

    Posar l'enllaç a la ressenya del llibre en qüestió hagués sigut massa feina, no?

    ResponElimina
  20. Doncs aquest any no coincidim en cap... però això és normal quan gairebé no s'ha llegit res, com és el meu cas.
    Malgrat els bons propòsits, vaig de malament en pitjor, tant que crec que no val ni la pena posar llista per mitja dotzena de llibres que dec haver llegit sencers (totalment de principi a fi)

    Enhorabona per mantenir aquest bon ritme i, sobre tot, per seguir gaudint de la lectura, una de les millors aficions que es pot tenir :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Evidentment, amb aquest comentari que acabo de posar està clar que "no estic bé"...
      En tirar cap amunt he vist el comentari d'en MAC parlant del llibre de CHRISTIE... com els he llegit tots, era impossible que n'haguessis llegit un que jo no hagués llegit :-DD

      Així ja coincidim en un... he llegit i vist la pel·li i gaudit de la gran obra que és MORT EN EL NIL d'Agatha Christie ;-))

      Si en llegeixes com a mínim un a l'any tindrem la garantia de tenir, com a mínim, sempre una coincidència :-))

      Elimina
  21. Deu n'hi do si que has llegit!, jo no acabo de trobar el temps...i la meva llista seria curteta. Em quedo amb el Pedrolo i l'Asimov.

    Bon Any XeXu i més lectures!

    ResponElimina
  22. Molt bona llista! 37 llibres! tota una proesa tenint en compte la teva vida militant (recordes allò de definir la vida en cinc paraules... ara hi he caigut, espero que ara ja m'entenguis què volia dir amb lo de vida militant).

    Homes sense dones el tinc demanat a la biblioteca. Murakami se'm resisteix, i crec que va ser a partir de la teva ressenya que vaig pensar que podia donar-li l'oportunitat que necessito per ell amb aquest llibre. Aviam si em toca aviat!

    ResponElimina
  23. Havent llegit menys déu n'hi do, quin ritme! Ja saps que no tenim els mateixos gustos però d'aquesta llista tenim coincidències encara que no amb la mateixa valoració sempre. De la teva llista em quedo sobretot amb Asimov.
    Encara et queden Murakamis per llegir??? ;)
    Bon any i bones lectures!

    ResponElimina
  24. Vaja lector !, gairebé un per setmana, haurem de fer una mena de Pitxitxi de les lectures. Mai he fet llistes dels llibres que llegeixo, potser perquè m'agrada tenir-los molt a prop a la meva biblioteca, per a aquest any serà un dels meus propòsits.
    Felicitats per lectures tan profitoses.

    ResponElimina
  25. Ara m'animo i faig un recull del que he llegit aquest any. Xexu, no coincideixo gaire amb les teves lectures...El silenci del far, em va agradar molt...el cas de Harry Quebert ja fa temps que la vaig llegir...normaleta, però enganxa...La noia del tren....una caca enganxada a dalt d'un pal, però no sé pas...s'ha convertit en una novel·la molt mediàtica. Prenc nota d'alguns títols!
    Molt bon any Xexu!!! salut i moltíssima sort! i sobretot sigues feliç!

    ResponElimina
  26. No està gens malament! Coincidim en dos: Aigua bruta (el vaig llegir fa temps) i Homes sense dones, com sempre, genial en Murakami.

    ResponElimina
  27. Com m'agrada parlar de llibres, i comparar què hem llegit i què no cada any. És sempre un plaer que digueu quins de la llista us han agradat, o detesteu, o us apunteu a la immensa llista de llibres pendents que tots tenim. Sou una colla de lletraferits! Seguirem fent-ho, oi? Ja dic que aquest és un dels meus posts preferits de l'any, i veure les vostres també em fa molta il•lusió. Mil gràcies pels vostres comentaris i recomanacions!

    Eva, millor, no? Sempre podem agafar idees dels altres, segur que ens estem perdent coses molt interessants.

    Gemma Sara, jo sóc molt amant de puntuar les coses, de classificar i etiquetar, però també és una cosa enganyosa, ja saps. Jo li poso 5@ a un Murakami que m'ha agradat especialment, però a aquells qui Murakami els deixa indiferents no trobaran que aquest sigui millor que els altres. Precisament, a 1Q84 també n'hi vaig posar 5, per mi són de les millors obres de l'autor. Nopca m'agrada a estones, sensacions agredolces. Macip i Llort són apostes segures, a mi em fan passar una bona estona segur. 'La noia del tren' està sobrevalorada, és d'aquestes que t'enganxen, però que al cap del temps penses que no n'hi havia per tant, no et queda sensació d'haver llegit un gran llibre, a alguns no els ho ha semblat ni mentre el llegien. I Asimov, una altra aposta a cavall guanyador, si t'agrada la ciència ficció.

    Glòria Abras, caram, quina crítica més acarnissada. A mi em va semblar un llibre força addictiu, d'aquests que costa deixar i que passes pàgines sense parar. Està escrit per a això, per ser devorat. Naturalment, té defectes, al final s'embolica molt, massa. A estones això és una avantatge, perquè et sorprèn segur, però també t'acabes marejant. També hi ha que aquest amor tan impostat i tan irreal no ajuda a la credibilitat, però no sé fins a quin punt està buscat o no que sigui així. En resum, per mi és un encert de la Campana haver ensopegat amb un títol així. feia bo de llegir, i amb el temps et queda sensació d'haver llegit un bon llibre, tot i que li reconeixes els defectes. És evident que tu no penses igual, cap problema. En general, a mi aquesta editorial i la seva editora em mereixen molta confiança, moltes coses que han tocat s'han convertit en or, i això se li ha de reconèixer.

    Carme, tres coincidències, tampoc està malament. He llegit molt autor d'aquí poc conegut, així que és fàcil coincidir molt. També era més fàcil quan la llista era un 50% més llarga!

    Salvador, sí que ho he dit! Llort i Bennasar, dels grans descobriments o confirmacions de l'any. A més, si no m'he descomptat, en Llort figura en 4 llibres d'aquest any, igual que tu. En compartiu 2. El frec a frec està servit de cara al futur, encara que tu portes molta avantatge. Però el Sota l'asfalt ja és a casa...

    McAbeu, coincidir amb tu és fàcil, te'ls has llegit tots! També és cert que ens retroalimentem, estaria molt bé llegir comentaris dels llibres que llegeixes, i segur que t'agafaria moltes idees. Jo de tu ho pensaria, quan se t'acabin els enigmes, sempre podràs convertir el Xarel-10 en un blog de ressenyes! Jo no barrejaria llibres i pel•lis, però aquesta que dius també l'he vist, com també he llegit el llibre, i està molt ben feta. El llibre em va agradar molt, i la pel•lícula també, aquesta circumstància rarament es compleix!
    Bon llibre de divulgació el del Salvador, per a un públic més juvenil. Però si t'agrada la divulgació científica, et recomano també el 'Jugant a ser déus', ara no sé si ja l'has llegit o no, però aquell està molt i molt bé.

    Maurici, al pas que vaig, només aspiro a acabar el que tinc entre mans, que potser sortirà ressenyat a principi d'any. Veig que aquest any, almenys de moment, tinc poca coincidència amb els comentaristes. Només podré coincidir molt amb un altre fan de Murakami. Repte pel 2016, ampliar una mica més la llista, però ho veig molt difícil, faré el que pugui!

    ResponElimina
  28. Xavier, ets parent d'en Llort?? Ostres, doncs si coincideixes amb ell en alguna d'aquestes festes, ja li pots dir de part meva que és un dels millors escriptors catalans de l'actualitat, el que millor ho està fent els darrers temps. No em cal apuntar aquest llibre nou que cites, ja el tinc a casa i caurà els propers mesos. Aquest, i la segona part de la sèrie que comparteix amb Macip, m'agradarà estar al dia de la seva bibliografia, i confio que em seguirà agradant.

    Bruixeta, a la vista d'altres comentaristes, coincidir en 6 és un nombre força elevat, déu n'hi do. Ja tinc 'Sota l'asfalt' a casa, no calia que me'n convencéssiu, perquè l'hauria comprat igual, però les vostres bones crítiques han fet que n'avanci la lectura.

    Jomateixa, certament, moltes coses han fet que el meu temps de lectura s'hagi reduït. Potser també és que no llegeixo amb tanta fruïció i en tot moment lliure que tinc, amb un mòbil a la mà que em connecta al món, de vegades l'estona de lleure es veu compartida, i això repercuteix negativament en la llista. Això sí, no en el gust per la lectura, sempre, sempre tinc algun llibre entre mans, no hi ha espais sense llibre a la meva vida. Tu i jo sí que compartim molts llibres, però diria gairebé que no té mèrit, ja que molts cops fem cas de les nostres recomanacions, així que anem llegint els mateixos llibres, a banda dels que ens cauen a les mans, precisament, perquè en fem ressenyes. Probablement, com que tu ets més benevolent que jo, te'n cauen més. Aprofita!
    Ja tinc ganes de veure la teva llista, veient el ritme amb que feies ressenyes aquest any, ha de fer feredat!

    Galionar, no és que sigui un nombre baix de llibres, però comparat amb anys anteriors sí que he baixat molt. Suposo que aquest són els meus números normals, i he estat llegint per sobre de les meves possibilitats. Però ara ho trobo a faltar.

    Elfreelang, aquí llisto tots els llibres que he ressenyat, que són els que he llegit de principi a fi. El del Zurich el vaig anar llegint a mesura que es penjaven relats als blogs, és un recull que surt d'allà, i no considero que hagi llegit el llibre. Es podria afegir, és clar, però prefereixo no fer-ho, com no vaig fer en el seu moment amb el '365 contes'. Coincidim poc, però tu llegeixes poca novel•la. Diria que té més mèrit això teu, llegir novel•la és més fàcil que llegir manuals, almenys això em sembla.

    Sergi, abans de tenir el blog de llibres, també vaig començar un excel de lectures, només per tenir-les registrades, amb puntuació, però sense ressenya. I aquest excel.. encara el tinc! I el faig servir. És una de les coses a completar quan acabo un llibre, fer la ressenya, actualitzar les etiquetes del blog, l'excel de lectures, l'aNobii, i un llistat que vaig fent perquè els posts de resum em siguin més senzills. Així que no només és el temps de llegir un llibre, tot el que faig després té tela marinera, però mira, sóc així de maniàtic. Més que envejar-me, m'hauries de plànyer.

    Helena, ja he perdut el compte dels blogs que tens, i crec que no els entendré mai, vull dir les diferències que hi ha entre ells. M'apunto aquest que em dius, encara que em sembla que no coincidirem gens en gustos, ni amb tria de llibres. Bé, que consideris que el millor llibre que has llegit el 2015 és el del teu pare no sembla una opinió gaire objectiva...

    M. Roser, en principi jo tinc la vista bé, però també em molesta si la lletra del llibre és massa petita. En aquest cas, no és el que menys em va agradar del llibre. Sento si és amic teu, però no em va convèncer gens. Espero que a tu t'agradi més, els gustos són coses molt personals, i també el que esperem dels llibres.

    ResponElimina
  29. Sr. Gasull, home, l'altre dia vaig fer llista de pel•lícules vistes també, alguna altra cosa fem! Tothom troba temps per allò que li interessa, això ho tinc claríssim. Abans jo hi dedicava encara més temps, però no hi ha trajecte en transport públic que no llegeixi, per curt que sigui. Una estoneta a casa, un cop posat al llit, tot fent un cafè esperant algú. És trobar l'estona que estàs sol, cadascú tria fer una cosa o altra. Jo miro molt el mòbil, però també llegeixo. Llegeixo també caminant cap a la feina, o si faig bicicleta estàtica, i en altres circumstàncies en les que la gent no se'ls acudiria llegir. Ja et dic, el temps ens l'inventem, però ens ha d'interessar fer-ho. Veus, jo no tinc mai temps per anar al gimnàs...

    Glòria, no se m'acudiria pensar que ets una illetrada! La llista la fem una quanta gent que vam començar ja fa uns quants anys, jo sempre m'ho apunto tot, així que ho tinc fàcil, i a més tinc un blog de llibres on ressenyo tot el que llegeixo, per tant, encara més fàcil recopilar la info. Altra gent ha començat a apuntar-se allò que llegeix precisament per fer aquesta llista de final d'any, i mira, a mi m'encanta veure les de tots, estic molt content que això s'hagi convertit en una tradició en la nostra porció de blogosfera. Així que m'encantarà veure la teva si t'animes a fer-la.
    No et refiïs de Murakami. A mi m'agrada molt, no dono les 5@ perquè sí, realment el llibre em va agradar molt, més del que ja em sol agradar l'autor. Però perquè et sembli tan genial com a mi t'ha d'agradar aquest estil. Si ja has llegit Murakami i t'agrada, segurament el gaudiràs. Si no, aquest no t'agradarà més que qualsevol altre que hagis llegit d'ell.

    Pons, em sembla que cada any em dius el mateix. Sí que podria posar l'enllaç, és clar, i no és pas per mandra, només és que no vull fer tant spam. Al final dic que es pot consultar els llibres a l'altre blog, allà tinc les ressenyes ordenades per data, nom del llibre, per escriptor, per temàtica, pel que es vulgui. Si algú vol consultar, i comentar allà, serà molt benvingut. Poca coincidència, sí, i et recordo que això no és una competició, encara que tu ets molt competitiu. Jo només em comparo amb mi mateix, i estic perdent, què hi farem. Si els altres llegiu més, afortunats sou!

    Assumpta, no puc garantir que llegeixi un Christie cada any, però sí que n'aniré llegint algun de tant en tant. Per tant, has de llegir altres coses que em puguin agradar a mi perquè puguem coincidir en algun llibre! Ja he vist que has posat la teva llista, està bé que la fem encara que el temps per llegir, o les ganes, o el que sigui, siguin minsos. Jo buscaré temps de sota les pedres per no baixar encara més, però no sé com anirà. Ho sabrem d'aquí a un any.

    Audrey, tothom té temps per fer allò que li interessa, això ho tinc molt clar. Jo no tinc temps per anar al gimnàs, per exemple. Encara que la llista sigui curteta, la podries penjar! A mi m'agrada veure la de tots, sempre es poden agafar idees!

    rits, alguna cosa començo a entendre amb això de vida militant... sí, estar en l'associacionisme o en la política resta temps, però també moltes energies. Tot i això, intento seguir en els blogs i llegint tant com puc. Són les coses que m'agraden, i no les vull deixar de fer. També me n'agraden d'altres, i he d'anar-ho encabint tot. Però bé, no t'explico res de nou, oi? Tu, per exemple, ja demostres amb la teva multi-llista en que reparteixes el temps de lleure. Està molt bé repartir-lo, sempre que gaudeixis de tot allò que fas. Ah, pensa que Murakami o agrada molt o deixa indiferent. Si ja t'ha deixat indiferent altres vegades, no crec que l'Homes sense dones et resulti especialment bo. Serà com qualsevol altre. Per mi, que m'agrada molt l'autor, està per sobre d'altres obres seves. Però ja et dic que costarà igual que qualsevol altre llibre seu a aquells que no l'adoren.

    ResponElimina
  30. Botika, ha d'haver-hi gustos de tot, no? Ja està bé no coincidir, ja que així comparem lectures diferent. Si no m'he descomptat, dels traduïts de Murakami només em queda per llegir un llibre que tinc a casa ja de fa una temporada, que no he llegit encara perquè és no-ficció i perquè sempre acaben traient-ne algun altre quan em plantejo llegir-lo. Em consta que aquest any traduiran un altre dels seus primers, així que no us en salveu!

    Alfonso, m'he quedat molt lluny de llegir-ne un per setmana! I si hi hagués un pichichi, jo estaria al mig de la taula com a molt. Per aquí a la catosfera hi ha uns quants companys que fan por i tot. Ah, i molts d'ells no feien pas llista, però en veure que uns quants companys la fèiem cada any s'hi han animat, així que serà un plaer veure i comentar la teva llista l'any vinent si t'animes a fer-la!

    Marta, estarà molt bé veure la teva llista, que ets una altra lectora àvida. Si m'ho preguntes ara, coincidiria força amb la teva valoració de les nostres coincidències. Bé, 'El silenci' em va agradar, està bé, però tampoc el destacaria entre els millors de l'any. Harry Quebert sí per com enganxa i perquè m'ho vaig passar molt bé llegint-lo, ho reconec, però amb el temps he après a trobar-li els defectes. I 'La noia del tren'... doncs bé, en vaig gaudir quan el llegia, però realment és una mica bluf, i amb el temps no m'ha deixat un bon record. Ens anem llegint, bones lectures per aquest 2016!

    Deric, dos em semblen pocs entre tu i jo. Això vol dir que encara no deus haver llegit el 'Escolta la cançó del vent/Pinball1973'. A què esperes?? Bé, no és dels seus millors, són els seus primers llibres, però els llegiràs, oi? Espero llegir més aquest 2016!

    ResponElimina
  31. Tot i que tard i que ja has fet la feinada de respondre els comentaris vinc a veure la teva llista. Tot i que hagis llegit menys, segueix essent una llista impressionant i que fa enveja, de la sana, d'aquella que et fa que vulguis fer el mateix.

    Aquest 2015 coindideiem en dos titols: El del cas d'en Quebert que em va agradar prou i el de La noia del tren, que no en va agradar gens.

    Altres llibres dels que tens a la llista ja ens havia llegit i tots m'havien agraadat força
    Dan Brown, per passar l'estona. Segueix el mateix patró que tots els ha escrit.
    Joc Brut. Fa molts anys ( potser 20) vaig tenir una temporada molt de Pedrolo i comprava tot el que trobava de llibres de vell.
    Mort al Nil, també vaig tenir la meva temporada Agatha Christie. Aquesta potser en fa 25. A finals de EGB.
    Aigua Bruta el vaig comprar perquè dues raons. Pau Vidal és el traductor al Català del meu sempre present Camilleri i només per això era raó suficient per donar-li una oportunitat i a més el seu personatge és diu Camiller per Camilleri, com en de Camilleri és diu Montalbano per en Montalban... tot un joc que em va fer prou gràcia. Em sembla que té un segon llibre que no he llegit.
    Els contes de la Tina Valles els vaig llegir l'any passat.

    Bon any i bones lectures

    ResponElimina
  32. De la teva llista n'he llegit 4: el d'en Quebert, la noia del tren, el d'en Poe i el d'en Robin Cook. Ja he comentat algun cop que li tinc ganes a en Llort, bé, de fet he deixat comentaris a varis de les teves ressenyes, així que no diré gaire res més per no repetir-me. Crec que per estar tan ocupat com estas no és un mal número, les hores invertides en 37 llibres deixa clar que la lectura és també una part important de la teva vida. Clar, això no treu el voler tenir més temps per llegir, i que crec que ens passa a tots hehe

    ResponElimina
  33. Mireia, tenim forces coincidències, començant per les d'aquest any, que ja vam comentar també al teu blog. M'ha fet gràcia això que expliques del llibre de Pau Vidal, ho desconeixia totalment. Està ben trobat el que ha fet. A mi el llibre em va començar agradant, però trobo que va fluixejant. Té punts, però li falta una mica, o això em va semblar. No sé quin és el seu altre llibre, ja estaré pendent.

    Roselles, sóc força malalt de llibres, comprar-los, llegir-los, arxivar-los, col·leccionar-los. Tot en paper, m'encanta estar envoltat de pàgines. Llegeixo tant com puc, però actualment tot em resta temps, les activitats que faig, el temps que dedico a aquestes activitats quan no les estic fent, i tenir un mòbil que treu fum sovint per una cosa o l'altra. A banda que quan comparteixes la vida també costa més trobar estones, sobretot si et resisteixes a deixar altres coses com, ehem, per exemple, comentar blogs.
    Jo et recomano molt Llort, és clar, suposo que no és cap sorpresa per tu. A mi m'agrada molt com escriu, i s'empesca unes històries tan ben explicades que sembla que només puguin ser reals. Però es veu que no. No és novel·la negra, però un puntet sí que tenen. Espero que t'agradi!

    ResponElimina
  34. Llort cada vegada m'agrada més, la noia del tren tb va agradar-me molt -tot i que les crítiques no són bones- i m'ha sorprés aqta valoració tant baixa de l'ànima de l'assassí,tenia ganes de llegir-me'l

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.