dimarts, 15 de desembre de 2015

Balanç 2015

A diferència de l'any passat, aquest 15 de desembre, dia que faig el meu balanç anual, sí que tinc sensació d'estar entrant al Nadal. Potser és pel fet d'acabar de tornar d'Eurodisney en plena campanya nadalenca, això marca molt.

Aquest 2015 ha estat un any de pocs canvis en la manera de viure, seguim sent tres a casa i anem pensant, de moment de manera molt laxa, però amb perspectiva, de buscar un altre lloc. En Blog s'ha aprimat una mica i juga més, el tenim a dieta, pobre. En canvi jo m'he engreixat per la vida tan sedentària que porto, les úniques muntanyes que he pujat són Montserrat i Tavertet... Ara sé, a més, que els ginkgos es queden pelats els mesos de fred i fan peneta, però que a la primavera reviuran per iniciar el tercer any amb nosaltres. La feina no falta, sortosament, i el cotxe no ens ha donat cap ensurt, encara més sortosament.

Dues activitats, com l'any anterior, han acaparat el meu temps: els castells i la política. Castellerament he fet la mateixa funció en un any més complicat, i segurament amb menys dedicació, però amb moltes idees per millorar la colla. Idees que aportaré, però que no duré a terme, perquè l'any que ve seré casteller de base i no estaré en equips tècnics. Les responsabilitats creixents en política fan que m'hagi de centrar, a nivell local estic ficat en temes de comunicació i de presidència. Molta feina. Aquest any ens hem empassat tres eleccions, municipals, catalanes i ara espanyoles i en les tres he estat força implicat. Espero no tenir-ne unes altres al març. Ah, i en política també tinc qui m'ataca sense descans perquè volia estar on estic jo i no el van triar. Coses que passen.

El que sí que ha estat aquest 2015 és viatger, no com l'avorrit 2014. Hem anat a Atenes, a Praga, Cracòvia i a París. Viatges molt xulos que m'han permès conèixer llocs molt interessants i revisitar alguns de molt coneguts a París. També hem fet una mica de turisme més domèstic, i com que darrerament ens hem aficionat al geocatxing, també aprofitem per buscar secrets amagats allà on anem. La meva altra gran afició, la lectura, aquest any s'ha vist molt perjudicada per la manca de temps, però d'això en parlem en uns dies. Ah, i vaig fer panellets per primer cop! Però si una cosa ha marcat aquest any ha estat l'alegria de la que he parlat algunes vegades, diguem-ne un primer pas a nivell literari.

Ja sabem que el món dels blogs està una mica en decadència, però aquí seguim, i a principi d'any va tenir lloc la trobada de blogaires del Roda el món que ens va tornar companys ja desapareguts. També va veure la llum en paper el projecte Zurich, que venia del 2014. En general s'ha reduït el meu nombre de posts per manca de temps i d'idees, i en molts casos no he pogut respondre a tothom com m'agrada. El nombre de comentaris també ha disminuït, tot i que ens hem esbatussat de valent parlant de polítics. He participat en The other readers de la Jomateixa i els 69 d'en Gasull. A principi d'any jo mateix us proposava un joc per veure si ens reconeixíem els estils d'escriptura. I no he faltat als Relats Conjunts ni als relats d'estiu de la Carme, ni als concursos endogàmics d'en Pons. Ah, i vaig ser plata al concurs del post 2000 del Xarel-10! Faig servir més xarxes que mai, però em resisteixo a deixar aquest espai que m'estimo tant.

Penso que no em deixo res massa important. És un balanç força positiu, no em queixo. Només queda desitjar-vos que passeu unes molt bones festes, i que ens seguim explicant moltes coses en aquest 2016 que s'acosta. Moltes gràcies per seguir per aquí i per aportar tant a aquest blog.

32 comentaris:

  1. No sé si m'equivoco, però diria que des que llegeixo els teus balanços de l'any, han anat a millor. Pot ser una subjectivissima impressió equivocada, però és el que em sembla, que cada any el balanç és millor. Aquest em sembla molt bo. Seguiràs millorant, segur!

    Bon Nadal i Molt i molt bon any, que el balanç 2016 sigui encara millor que aquest. Ens seguim explicant coses... per part meva, seguiré!

    Ei! T'has deixat En Roda el món i El Projecte Zurich. I ara prepara't que el 2016 ve l'any Ramon Lllull.

    ResponElimina
  2. Ets el primer a penjar el balanç de l'any. Amb aquest llistó tan alt ara tindrem feina... :)

    ResponElimina
  3. Un balanç força positiu certament, me n'alegro per tu.
    És veritat que el ritme blogaire va una mica de baixa però això ja fa algun temps que ho diem i, malgrat anar sens dubte a alguna marxa menys, continuem aguantant així que, com la CARME, jo també tinc intenció de seguir per aquí aquest 2016. Per tant ens hi continuarem veient i ens continuarem explicant coses, no en dubtis.
    Bones festes, amic. :-)

    ResponElimina
  4. Bon balanç, sí senyor, amb un munt d'activitats i temes interessants. Veig que, com a tants d'altres, també t'aniria bé que el dia tingués 25 hores, oi?

    Jo no en faig mai, de balanços, com aquest, si més no tan ben estructurats. El 31 de desembre en parlem amb la meva santa dona i diem: un any xulo, aquest, eh? O potser: bé, però amb moments difícils i complicats, no?

    En tot cas, aquest any el 22 d'agost ha marcat un abans i un després: érem tres i hem passat a ser quatre (i tots ben humans, eh :)

    Bon 2016!

    ResponElimina
  5. Endogàmic, eh? Doncs tens raó! Passo de parlar sobre el teu balanç i tiro pel dret a parlar de mi. Potser aquest any si que m’animo a copiar-te i també acabi fent un balanç de l’any, però si finalment l’acabo fent es publicarà l’any vinent.

    Què vols que comenti sobre el teu balanç? Sobre castellers i política ja n’hem parlat molt, massa segurament, els teus ginkos no donen gaire tema de conversa, el Blog malgrat el règim continua estant gras, però si que hi ha una cosa que es inevitable preguntar es sobre això de “primer pas a nivell literari”, vols dir que publicaràs alguna cosa?

    PD: No m’ha passat per alt que hagis enllaçat el concurs 2100 però no el 2200 el qual va guanyar Roselles, la nova comentarista estrella de Pons’s Blog.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert, no es remarcable en el penúltim paràgraf que el Primer Premi Anual Pons per la Excel·lent Tasca en el Camp de l’Excel·lència hagi passat per 52 blogs incloent el teu?

      Elimina
    2. Gràcies oh gran Pons! O ara ja et puc dir Ponsi?

      Elimina
  6. Caram...quin any més ben aprofitat que has tingut!!...Penso que n'hi ha per sentir-te molt satisfet!!
    Jo també et desitjo que passis molt bones Festes i que l'Any que bé ens seguim llegint!!
    Una forta abraçada.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  7. Que per molts anys puguis fer balanços tant (o més) positius.
    Coincideixo amb tu: tant de bo no tinguem noves eleccions al març. Però si és així, et tocarà arremangar-te novament i ja tindràs una tasca important per afegir al balanç 2016.

    ResponElimina
  8. Doncs el teu balanç d'any sona molt bé la veritat; me n'alegro i que el 2016 sigui igual o millor! :)

    ResponElimina
  9. No m'estranya que no tinguis temps per llegir, t'apuntes a tot!
    En general veig un any força positiu, no?

    ResponElimina
  10. Doncs tot plegat sembla que ha estat un any força bo, no es pot demanar més! O sí? Sortir més a la muntanya= qüestió de posar-s'hi. Que el gingko no es quedi pelat= posa-li una làmpada al costat e intenta que en Blog ni li prengui el lloc. Que no hi hagi gent gelosa= exterminar la meitat de la raça humana. Per tot el demés, mastercard!
    Bones festes Xexu!

    ResponElimina
  11. Com diuen, veig que t'apuntes a un bombarder...Jo no n'he fet mai cap de balanç,( quina mandra) de les coses bones n'he gaudit quan han passat i de les no tant, millor no pensar-hi!!!
    Dius que el Blog s'ha aprimat i tu t'has engreixat...Potser fa més exercici que tu, encara que només sigui pujar per armaris, taules i radiadors ( que no t'imagino fent-t'ho a tu).
    A veure si el teu balanç de l'any vinent és igual que aquest i si pot ser encara més positiu!
    Bona nit, XeXu.

    ResponElimina
  12. i jo celebro poder llegir un altre balanç teu en quest blog que també apreciem els i les qui el llegim encara que les ocupacions no ens deixen el temps que voldríem .....els blogs no moriran .veig que ha esat un any profitós que tens feina, parella has viatjat i has fet una mica de tot ...jo també espero que no tinguis altra vegada eleccions , be que no en tinguem i arribi l'acord

    ResponElimina
  13. bon balanç si senyor.....però l'any que ve si que hi podràs posar un bon viatge eh?
    Continua balancejant així que almenys la vida val la pena viure-la i només procura que cada any sigui millor.

    ResponElimina
  14. Felicitats pel Balanç tan positiu!, desprèn vida per tots costats. Que el proper any sigui com a mínim com aquest que relates i et porti grates sorpreses. Ens agradarà que les comparteixis en el teu raconet.
    BoNeS Festes XeXu!

    ResponElimina
  15. Felicitats noi per tota la feina que fas. No pares. Jo he baixat molt el meu ritme, per mancances diverses (temps, idees, etc.) I em fas riure tu quan dius que no has escrit tant per falta d'idees... No abandonis aquest racó que em faria peneta. Bon nadal i millor 2016.

    ResponElimina
  16. Enhorabona pel balanç tan positiu!! :-))

    I enhorabona també -i gràcies!- per ser un dels puntals que no defalleix en això d'aguantar la catosfera. Si el món dels blogs desaparegués seria -i ho dic de tot cor- quelcom molt trist per a mi. Tu, en Mac, la Carme, l'Elfri teniu prohibit tancar mai. És una ordre.
    A mi em sap molt de greu estar tan poc activa perquè el cert és que en gran part no és per voluntat pròpia.

    En fi, tornem al teu balanç... espero que tinguem eleccions al maig perquè així puguis seguir practicant... Aviat seràs com en Rufian i parlaràs com ell, entre cometes... hehehehe

    Jo mai faig balanç i més val així...

    ResponElimina
  17. Crec que ha sigut un 2015 ben aprofitat i amb un balanç positiu. Has fet moltes coses interessants, també coses importants i, el que és millor, penso que has gaudit fent-les.
    Desitjo que 2016 tingui un balanç tant -o més- positiu que aquest i que no et cansis de fer-nos companyia des de el "Bona nit..."

    Això del Geocatxing m'ha semblat molt curiós, Vaig a informar-me'n.

    ResponElimina
  18. Bon balanç! Els viatges em fan envegeta (no se si sana!), la implicació política no tant, tot i que segur que és estimulant i interessant i que val la pena.
    Bones festes! Que gaudiu tots tres, amb els quilos que sigin!

    ResponElimina
  19. Els balanços positius sempre fan que et quedi un somriure a la cara al recordar els últims 12 mesos. Feliç 2016!

    ResponElimina
  20. M'he adonat que en realitat no és que faci balanç, com anomeno el post, sinó que és un resum de l'any, i sou vosaltres els que dieu si us sembla un bon any o no. Amb els vostres comentaris queda clar que us sembla que la cosa ha anat bé, i no puc dir que no. Moltes gràcies a totes i tots pels comentaris i per ser aquí, per seguir-me i donar-me sempre suport. Ens seguim llegint fins a final d'any, i l'any que ve també, és clar!

    Carme, fa molt temps que em llegeixes i me n'has vist de tots colors. La inestabilitat, sobretot emocional, em va portar a èpoques no massa bones, i es reflectia en els balanços. Ara la cosa ha canviat força i tot és més estable, van sortint cosetes, i no em puc queixar. Sí que són balanços més positius, ja està bé! Ja en vindran de patacades, de moment anem fent. Gràcies per ser sempre aquí, i pels teus apunts que ja he afegit al text, com m'he pogut descuidar la trobada blogaire! Ens seguim llegint, i tant!

    Salvador, sempre sóc el primer, i en això sí que sóc regular, veus. Sempre el penjo el dia 15 de desembre, és tradició del blog!

    McAbeu, sí que és positiu, la veritat és que no em queixo. I tens raó que fa temps que anem dient que això s'acaba, però no s'acaba. El cas és que la Carme ja m'avisa de dues iniciatives blogaires que van tenir lloc aquest any, i arran d'això me'n van venir més i vaig actualitzar el post un parell de cops. El cas és que inicialment posava que no hi havia hagut massa iniciatives noves en les que participar, però al final ho vaig haver de treure perquè n'hi havia unes quantes! Així que, com deia aquell, 'al loro, que no estamos tan mal!'. Moltes gràcies per ser-hi, ens seguim llegint, molt bones festes a tu també!

    Maurici, sí, moltes activitats, potser massa! A mi m'aniria millor si el dia tingués 32 hores, però llavors segur que tindria feina per omplir-les, així que millor que no. El teu cas és pitjor, independentment de les teves activitats, si diuen que una criatura ja exigeix dedicació 24h, no vull ni pensar dues! Et falta un gat, home! Posa un gat a la teva vida, veuràs que divertit. Als nens els encantarà! Espero que el dia 31, la teva santa dona i tu feu un bon brindis perquè ha estat un any per emmarcar. I si no, el 2016 millor!

    Pons, els meus balanços tenen drets d'autor, així que ves-te preparant per pagar-me una pasta. Ja sé que no és problema per tu, només perquè ho sàpigues. Només he enllaçat un post de cadascú, o és que havia d'enllaçar tots els teus! Segur que la Roselles sabrà perdonar-me, és una comentarista estralla a tot arreu. I ves per on, tu també ho ets, i no llegeixes en diagonal. Alguna cosa hi ha, sí sí...
    Sí, tens raó, no he mencionat els teus premis, però és que explico les coses en que he participat. Vaig rebre'l, però no vaig continuar-lo, com sempre faig, i per això considero que no hi vaig participar...

    Montse, si em queixés, seria per vici! Esperem que l'any vinent sigui encara millor per tots, i a veure si ens ensenyes més fotos, que ens tens una mica abandonats!

    Xavier, el que vull afegir al balanç de 2016 és que el meu petit país és independent per fi, sense eleccions ni mandangues. Ja hem votat, ens hem comptat, i hem guanyat, com diu en Rufián. Ara només queda fer-ho possible. En el balanç anual només parlo de coses personals, no de l'actualitat general, però aquest fet bé valdrà unes línies, ja que segur que aquest proper any en seguiré parlant.

    Anna, els darrers anys vaig en línia ascendent, que no decaigui, i per vosaltres tampoc!

    Jomateixa, no saps com em dol. En realitat els números d'aquest any s'acosten més a la meva normalitat, sóc lent llegint i ara es comprova, el que passa és que en anys passats hi dedicava molta estona i els meus números semblaven una passada. M'hauré d'esforçar a buscar més estones per llegir, trobo a faltar el ritme d'abans!

    ResponElimina
  21. Roselles, la veritat és que no em puc queixar, sempre hi ha coses a millorar, però ja està bé, oi? Així podem fer balanços més positius els propers anys. Si tot fos perfecte, no podríem anar cap avall. Sortir més a la muntanya va en contraposició amb els castells. Massa actuacions en cap de setmana, així que no hi ha manera d'anar massa lluny. La deixadesa i la manca de temps fa que físicament no estigui preparat tampoc per grans fites, així que caldria una posada a punt abans. Però alguna coseta farem, que sempre va bé. Els ginkgos ja està bé que estiguin pelats, és el seu cicle anual normal. Fan 40 centímetres d'alt, però fan fulles com si fossin adults, fa gràcia veure com els cauen, i encara més com rebroten a la primavera. Els tenim lluny de l'abast del Blog perquè el malparit destrossa les plantes. I ja està bé que hi hagi gent gelosa, però podrien guardar-se la seva gelosia i no convertir-la en una crítica constant i despietada a tota la feina que faig, perquè entre d'altres coses, jo en faig, de feina. No es pot dir el mateix de la persona que intenta fer-me la vida impossible. Per més que faci, a ell sempre li semblarà malament. Ep, una mastercard amb bons fons també m'aniria molt bé!

    M.Roser, a mi em sembla un bon exercici fer balanç. Més que balanç, és un resum de l'any, al final els qui decidiu si és un bon any o no tant sou vosaltres. Tots els anys tenen una mica de tot, però la balança se sol decantar a un cantó o altre. El Blog s'ha aprimat perquè no el deixem menjar tot el que voldria. No surt de casa, així que si juga una mica és per aquí, anant a buscar coses que li tirem, per exemple. No, les meves activitats són unes altres, però això no teu que jo hagi guanyat els quilos que ell ha perdut, i alguns més i tot!

    Elfreelang, és un goig que passeu tan regularment, molts ja coneixeu algunes de les tradicions d'aquest blog, i els balanços finals en són una. No ha anat malament aquest any, realment es pot dir que no paro de fer coses! Seria mala notícia que anéssim a unes altres eleccions al març, mala i absurda notícia. I més perquè es preveu que la participació independentista a les espanyoles sigui baixa, dubtes i més dubtes. No ens ho podem permetre.

    Sergi, home, tampoc l'aclamaria... potser tu tens motius de sobres per fer-ho, jo penso que no ha estat pas mal any.

    Sr. Gasull, home, no puc dir que aquest any els viatges hagin estat dolents! El de l'any vinent és molt esperat, però també han estat molt bé els d'aquest any, variats i distrets. Seguirem aquí, i seguirem desgranant l'existència. A veure si mica en mica ho anem millorant.

    Eva, per molts anys de fer balanços, suposo, perquè no és pas el meu aniversari.

    Audrey, vida és el que estic perdent amb tantes activitats acumulades! És un balanç positiu, i a veure si aconseguim que vagi a millor. De males passades sempre n'hi haurà, però si ens hi fixem, de coses bones també en vivim.

    Laura T, és ben cert, molts cops ja no em ve cap tema del que escriure, no m'agrada repetir-me, i molts cops em sembla que alguna cosa ja l'he explicada. A més, darrerament parlo sovint de política, perquè acapara el meu dia a dia, i tampoc és que m'agradi, però així va la cosa, és el que surt. Aquest blog ja no és tan personal ni tan reflexiu, però continua sent el meu, i dono gràcies que encara us vingui de gust seguir passant per aquí a petar la xerrada.

    ResponElimina
  22. Assumpta, faig el que puc, però com explicava més amunt, ja no em vénen tants temes com abans per explicar i noto que em repeteixo. A més, estic a tants llocs que he de repartir les meves idees entre el blog i altres ambients, ja no tot és tan fàcil com abans. M'estimo molt aquest lloc i sempre m'ha resultat agradable l'ambient, però com deu passar a molts, tinc la sensació de que s'està acabant, ja no en general, sinó per mi, però que m'estic auto-negant l'evidència. De moment, segueixo perquè ho passo bé, i a poc que tingui per explicar, aniré fent. A més, a tothom que ha dit que marxava jo li he donat la solució que penso millor, que és no tancar i venir a explicar alguna cosa quan et vingui, encara que sigui un cop al mes, o amb encara més diferència de temps. El ritme el marquen moltes coses, i una d'elles pot ser la salut, per exemple. Sigui pel que sigui, mantenir el contacte trobo que està bé. Però de moment seguirem així, a veure si ens mantenim!
    Espero que no, que no tindrem eleccions al març, perquè llavors s'haurà acabat el procés i no hi haurà independència que valgui. Entre tots us l'haureu carregat, i llavors sí que m'emprenyaré. Si no baixeu el to tots plegats i us centreu en fer un acord, serem la vergonya d'Europa i del món per tota la eternitat. Serem aquells que ho tenien a tocar, més fàcil que molts altres, i que no se'n van sortir per carallots.

    Glòria, no em queixo gens del balanç, no podria. Sí que he fet coses, i la veritat és que esgoten, però com que ja em coneixeu, segur que estareu d'acord amb mi que si les deixés de fer m'avorriria molt i m'hauria de buscar altres activitats. Veurem si millorem en aquest 2016, jo espero que ho puguem dir tots que el 16 és millor que el 15. El geocatxing (geocahing en anglès), és una mena de joc que es juga amb el mòbil i el gps. Et descarregues una aplicació que et marca llocs on hi ha tresors amagats, has d'anar-hi i trobar-los. Dins hi ha un petit blog per escriure el teu nom i la data, per confirmar que l'has trobat, i també registres l'amagatall a l'aplicació. És un joc global i molt divertit, respectuós, que es fa a l'aire lliure i et permet conèixer llocs. Trobes i cuides el que amaga la gent, que molts cops és només la llibreteta dins una caixa, o res massa més important, i tu mateixa pots crear els teus propis catxes. Molt divertit tot plegat, una bona manera de matar el temps.

    Gemma Sara, de viatges no n'hi ha mai prou, i de política tot sovint en sobra. Però és el que hi ha. També és estimulant, encara que de vegades els voldries enviar tots a pastar. Que tingueu molt bones festes tots els de casa també!

    Barce, sempre ho visc tot com una progressió constant. La cosa va bé, i esperem que es mantingui o pugi. Les fites del 15 ja estan llestes i complertes, veurem què ens porta el 16. Si no parlem fins el nadal que ve, que el 2016 sigui un gran any per tu també!

    ResponElimina
  23. Ai caram, això dels primers passos literaris em pensava que feies referència a allò del Zurich. Ostres, doncs si ja n'havies fet referència se m'ha passat totalment. Només puc ser la comentarista estrella d'un bloc, no tinc temps per més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah, i a veure si dius quelcom més pels que estem més a la parra, tinc ganes de saber que trames!

      Elimina
  24. Bones festes i bones lectures Xexu!
    Jo també m'he apuntat aquest any al geocatxing, tot i que em diguin que sóc una friki ;)

    ResponElimina
  25. Molt bon balanç, doncs! T'envejo molt el sac de viatges. aviam què ens portarà el 2016!!!!!

    Molt bon Nadal!

    ResponElimina
  26. Roselles, quan dic que hi ha fet referència vull dir en posts críptics que sovint es van confondre amb algun tema de paternitat, que m'esforço en desmentir sempre, no patiu que si algun dia es dóna el cas, ho sabreu de manera clara. No tramo res, podríem dir que ja ho he tramat. Cosetes que fa un quan té temps lliure... Però no pateixis, ets una gran comentarista aquí i a tot arreu. No tots els blogs es poden equiparar al del Pons!

    Botika, qui et diu que ets una friki!? Que li trenco les cames! La veritat és que és una activitat xula, almenys jo ho passo bé. Reconec que m'hi obsessiono i tot de vegades, no en tindria mai prou, és un vici.

    rits, prou bé els viatges d'aquest any, per ser que estem força limitats econòmicament, però hem sabut administrar bé els recursos. Veurem si podem mantenir el ritme, de moment, el 2016 porta un viatge que fa desaparèixer el pressupost de diversos anys, però segur que sabrem minimitzar despeses.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.