diumenge, 25 d’octubre de 2015

Islàndia

Aquells que fa un temps que em llegiu segur que m'haureu sentit parlar més d'un cop, i més de dos, del meu viatge somiat: Islàndia. No em feu dir per què, però sento una atracció especial per aquell lloc deixat de la mà de déu, que és bressol tant de volcans com de revoltes populars, encara que aquí ens n'arribi poca informació, tret de quan la fan sonada tant uns com els altres. Els darrers temps sembla que molta gent s'anima a anar-hi, i posat que jo fa molt temps que hi insisteixo, ha arribat el moment de fer un cop de cap i permetre's una gran despesa per acomplir un somni, modest si voleu, però no a l'abast de totes les butxaques.

Ja tenim els vols i una mica la planificació de la ruta. I no precisament perquè falti poc, falten encara molts mesos, però ens en volíem assegurar, ara ja no hi ha camí de tornada. Hi anirem quan encara hi fa fred, amb la ferma voluntat de, com a mínim, tenir possibilitats de veure aurores boreals. I també balenes, i frarets, i guèisers i cascades i glaceres... Un fred que pelarà, una despesa que també glaçarà les nostres butxaques, però ei, què pot sortir malament?
 
Ho dic ara que encara falta molt, d'aquí a allà poden passar moltes coses, però molt s'ha de torçar tot perquè no passem dues setmanetes al país del gel. I ganes que en tinc. Serà el viatge més llarg i més llunyà que hauré fet fins ara. I no en podria imaginar cap de millor.

22 comentaris:

  1. Ei! Enhorabona!!!
    Ja saps que per a mi (que no sòc viatgera) també era un somni. Em va encantar acomplir-lo i hi tornaria encara...

    A quin mes penseu anar-hi? Em fas venir fred només de llegir-te, però al mateix temps m'encantaria.

    Segur que el gaudireu molt. Jo vaig ser-hi a l'estiu i em vaig perdre les aurores boreals... Vam gaudir molt la resta de coses...

    ResponElimina
  2. Un gran amic hi ha estat aquest estiu. M'escrivia dient-me com de trasbalsador era, i què petit es sentia... tot i la manca d'arbres, el vent i el fred. Les fotos que m'enviava eren magnífiques.

    Gaudeix. T'ho mereixes. Pro tapa't...et necessitem a la blogosfera.

    Un petó!!

    ResponElimina
  3. Emporta't una rebequeta que allà crec que als vespres refresca.

    ResponElimina
  4. Segur que serà impressionant!
    Què bé que els somnis es vagin aconseguint, aquest sí que ha de ser un d'aquells viatges que és impossible que et decebin, ben al contrari, et deuen deixar de pasta de moniato :D

    ResponElimina
  5. Sens dubte serà un viatge espectacular i segur que les ganes i la il·lusió ajudaran a pal·liar el fred (de totes maneres, fes cas a en JPMERCH). ;-)
    Fas una mica (o força) d'enveja, noi. Passeu-vos-ho bé aquests mesos planificant-ho i gaudint-lo com toca quan sigui l'hora.

    ResponElimina
  6. quina enveja en fas... sana, pero quina rabia et tinc ara mateix :) Gaudeix molt del viatge.

    ResponElimina
  7. Crec que t'agradaria Pont de cendra, de Raül Romeva, l'estic llegint ara i passa a Sarajevo i Islàndia. No sabia que també escrivia, i molt bé.

    ResponElimina
  8. Espero que l'espera se't faci curta. No conec aquell paradís, però tinc un germà molt viatger que ho coneix i ens en va parlar molt bé.
    Molta sort Xexu en un descans que sé que et mereixes.

    ResponElimina
  9. Ostres, que guai Xexu! Quan donaves pistes d'aquest viatge que et feia tanta il·lusió havia imaginat Japó, no se m'havia passat pel cap Islàndia. Es veu que ja n'havies parlat però se m'havia passat. Fa pinta de que serà molt emocionant!

    ResponElimina
  10. Caram noi, és un viatge que a mi també m'agradaria fer...És que si ha d'anar a l'hivern, perquè és quan el paisatge i totes les condicions, fan que sigui un lloc de somni, segons m'han dit. Espero que l'espera no es faci massa llarga...
    Bon vespre.

    ResponElimina
  11. No se què ha passat però aquest any 3 amics diferents hi han anat quan mai ningú n'havia parlat. No només això sinó un parell de blogs comentaven que també hi han anat. De fet, aquest any el Dani de centpeus també va comentar el seu viatge a Islàndia! Estaran fins als collons de tan català! Sort que el país està despoblat, sinó no hi cabríeu.

    ResponElimina
  12. Dedueixo que hi aniràs passat el proper estiu, però tant se val el que faci falta, el moment arribarà i el gaudiràs molt. És un país magnífic al qual sens dubte hi tornaré si tinc la més mínima oportunitat.

    ResponElimina
  13. Felicitats, segur que tot anirà bé i podràs acomplir el teu somni. #envejapodrida ;)

    ResponElimina
  14. Jo prefereixo passar calor que fred però segur que la bellesa ho compensa! Que ho passeu requetebé!!

    ResponElimina
  15. Què xulo!!!!
    parlaves d'Islàndia abans que ningú.
    A gaudir de la preparació i del viatge, encara que falti temps, segur que els preparatius ajuden a que passi ràpid el temps (que passa ràpid per si sol).
    Saps el millor d'aconseguir somnis? que, de seguida, en trobes un de nou.

    ResponElimina
  16. Sembla que l'anunci ha generat una mica d'enveja en alguns de vosaltres, no m'ho tingueu en compte. És un viatge que fa massa temps que tinc ganes de fer, i ara que ja tinc els vols i tot plegat em venia molt de gust compartir-ho. Ara, a que no passi res estrany, i el viatge es pugui fer! Moltíssimes gràcies a tots pels comentaris.

    Carme, tard o d'hora hi havia d'anar, i ja ho havia posposat molts anys. Hi anirem a finals d'abril, no és ple hivern, però s'espera molt fred i suposo que molta neu i no gaire bon temps. Ja que s'hi va, també comprovar una mica com les gasta el temps allà. A veure si tenim sort amb les aurores boreals, realment m'agradaria molt veure-les, però serà una mica tard. Em sembla que és un viatge del que pocs es penedeixen.

    Cantireta, espero que fer aquest viatge no m'impedirà tornara la blogosfera! Alguna foto us penjaré, és clar, hehehe. Espero que sí que en gaudiré molt, i també tinc aquesta sensació, davant d'un desplegament de natura així, probablement et sents molt petit. Ja passa en alguns indrets de la nostra terra mateix.

    Jpmerch, el senyor Decathlon, les seves samarretes tèrmiques i jo serem molt amics, segur.

    Jomateixa, tot serà que torni avorrit de tant de fred i que aquest no ens hagi deixat gaudir de l'espectacle, però es tracta de conscienciar-se d'això, i assumir que no ho pots canviar. En canvi, hi ha molta cosa a gaudir, d'això no hi ha cap dubte.

    McAbeu, no ho explico pas per fer-vos enveja, fa molts anys que hi vull anar i ja un parell o tres de vegades l'operació s'ha hagut d'avortar per diferents problemes. Ara les circumstàncies es donen, i hem decidit tirar-ho endavant sense mirar les pegues, perquè si t'ho penses massa malament. Volia compartir-ho amb vosaltres. Tenim molt temps per anar pensant què fer, però ja estarà fet i només hem d'esperar que arribi el moment. Ja m'abrigaré, ja, que la cosa promet en matèria de fred...

    Bruixeta, no dona no, no us volia fer enveja, només compartir-ho perquè em fa molta il•lusió. Segur que vosaltres també heu fet algun viatge somiat, jo per fi tindré el meu.

    Helena, ja he llegit algun llibre que passa a Islàndia, no és que llegeixi tot el que cau a les meves mans sobre aquest país, però ja és més del que he fet amb els altres viatges que he fet o vull fer. Dius que està bé el d'en Romeva? Hauré de fer un pensament, doncs.

    Xavier, anirem fent aquest mesos, ja arribarà. I mentrestant, anar mirant bé la ruta, recollint informació, i comprant roba d'abric. Ah, i estalviant una mica. Tothom que he sentit que hi ha anat ha tornat meravellat. Espero no ser menys! Vaig viatjar a Suècia fa uns anys buscant un substitutiu, i em va decebre una mica...

    Roselles, sempre que he parlat d'Islàndia ho he fet obertament, però no sé si ho havia dit així al blog. Segur que en comentaris i en respostes sí. Però darrerament no n'he parlar. No sé si et refereixes a les coses que no explico darrerament, però no tenen relació amb cap viatge. A Japó també m'agradaria anar-hi, però no diria que és un viatge somiat. Això no vol dir que no pogués ser igualment emocionant!

    M.Roser, tampoc serà hivern del tot, perquè això sí que podria ser una inconsciència. Pensa que allà hi ha una única carretera que dóna la volta a l'illa, i que et diuen que està oberta tot l'any, però totes les altres secundàries estan tallades, o te les pots trobar perfectament tallades. Ah, la principal, la carretera 1, és de només un carril per sentit de circulació, és clar. Si no pots ni desplaçar-te per allà, anar-hi a l'hivern no ha de servir de gaire. Però és clar, hi ha paisatges que amb les tonalitats hivernals són molt més espectaculars. Com que hi anirem quan encara farà fred, més aviat a la nostra primavera, esperem gaudir-los encara una mica.

    ResponElimina
  17. Pons, jo et diré què ha passat: ara hi vola Vueling directament des de Barcelona. I no és que sigui gaire més barat que les opcions que hi havia abans (les barates, també n'hi havia de caríssimes), però si t'ho ofereix una companyia que desconeixes ni t'hi fixes. En canvi, si mires la web de Vueling i el vol està ofertat, t'ho pots pensar. És cert que el país està despoblat, i això espero trobar-me. Per això hi anem fora de temporada alta, entre d'altres coses. Com a mínim segur que no caldrà esperar-se mitja hora a fer-se una foto en alguna lloc interessant.

    Sr. Gasull, ja recordo que hi vas anar, i si dius que repetiries, encara és més garantia. Hi anirem abans de l'estiu, com he dit al post, quan encara farà fred, a la nostra primavera. Veurem què ens hi trobem, tot i que ara hi viatja força gent, la majoria ho fan a l'estiu.

    Clídice, prometo comunicar-me amb les meves persones de contacte sovint perquè no hagin de fer un diari de bord...

    Gemma Sara, ja sabeu que jo sóc més de fred, així que estaré doblement content, pel fred i per la bellesa. Bé, potser una mica massa fred... ja us explicaré.

    rits, darrerament anem força bé de somnis, no ens queixarem. Però com dius tu, caldrà anar pensant en els següents. Espero que serà un gran viatge, és cert que tu segur que fa molt temps que me'n sents parlar, ja saps les ganes que en tenia i que en tinc. Ara ha arribat el moment, d'aquí a unes mesos, i el prepararem molt bé perquè surti com esperem. Ja ho veus, al final les coses es poden aconseguir.

    ResponElimina
  18. Enhorabona!!! Ja saps que a mi els viatges em poden i no hi ha res millor que planificar-ne un amb temps per anar mirant, buscant, planejant, ... :)

    ResponElimina
  19. És un pèl complicat buscar-ho en un blog tan actiu com el teu, però recordo el post aquell que et feiem la conya de que series pare, i em sembla que et referies a fer un viatge (aquest viatge). I després recordo un altre post que vas dir que faries un viatge que et fa molta il·lusió, i no sé perquè vaig deduir que seria Japó. O sigui que no vaig encertar ni una! hahaha No és personal, sovint tinc un peu a la terra i l'altre als núvols.

    ResponElimina
  20. Un somni a punt d'acomplir-se. Això és meravellós! Segur que des de el moment que us vau decidir a fer-lo ja l'heu començat a gaudir i això és divertit: planejar, organitzar, informar-se...
    La meva filla gran i va estar ja fa temps i va venir entusiasmada i impressionada i això que ella a vist força món.
    Me'n alegro molt per tu!

    ResponElimina
  21. Anna, aquest viatge el prepararé amb ganes perquè fa molt temps que el vull fer, però no sempre m'estimula tant la preparació i gaudeixo més estant allà, i fent una mica la meva, ja planifico prou el dia a dia, els viatges són per gaudir!

    Roselles, justament és això el que deia, aquell post que va generar comentaris perquè era molt críptic no parlava d'un viatge, i no té a veure amb aquest. Feia molt temps que no parlava d'Islàndia, i en tot cas ho feia aquí i allà, en comentaris, en respostes, no sé si mai havia escrit un post explicant-ho. Del que parlava aquest post tan críptic, i algun altre, encara m'ho reservo. I no carai, que no és que tindré canalla, hahaha! Japó seria un viatge molt interessant, me'l puc plantejar en un futur, però de moment cremarem les naus per anar a Islàndia. Després tocarà tornar a estalviar...

    Glòria, el que es pot veure a Islàndia és força espectacular, així que hi haurà una feina de saber on para cada cosa i mirar de no perdre's res. Part d'aquesta feina ja l'hem fet, però mirarem de planificar bé els dies. Confesso que no és la meva part preferida, sé que molts en gaudiu, però jo prefereixo viure-ho. I justament el que em diu que Islàndia cal viure-la són els comentaris de la gent que n'ha tornat, tots són entusiastes. A més hi aniré en una època que el paisatge encara serà més increïble, amb neu tot guanya, hehehe!

    ResponElimina
  22. Era el meu viatge somniat quan em vaig casar per anar de "lluna de mel" o com es digui això. Però no ens van arribar els quartos. Ens vam quedar amb les Highlands d'Escòcia que no estan gens malament, així que encara és una destinació que tinc pendent. Per cert, un destí fantàstic per ocellaires i altres amants de la natura... i pel que intueixo deus anar a la primavera (potser principis?) una època envejable per gaudir de tota aquesta esplendor. Que vagi molt i molt bé! Ja ens aniràs explicant... i fent dentetes...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.