dijous, 8 d’octubre de 2015

Agenda

El meu whatsapp treu fum i la bateria em baixa en picat. Per comunicacions més llargues també escric i rebo un bon grapat de mails al dia. De la meva constància als blogs no cal parlar-ne. Twitter, probablement facebook (no pas per gust!), i altres formes d'expressió virtual. Visc sempre a prop d'un ordinador. Tinc un pepino de mòbil per poder gestionar bé tota la meva comunicació.

I tot i així, carrego sempre una petita agenda en paper, negre, com no, per apuntar-me totes les reunions, deures i compromisos que tinc. L'única manera, no ja de no oblidar-me'n, sinó de no fer altres plans i comprometre els que ja tinc. Tanta virtualitat, però no hi havia manera, les agendes o calendaris informàtics ni me'ls miro. Al final, el paper funciona.

37 comentaris:

  1. aquell plaer de senyalar amb bolígraf el que ja has fet de l'agenda....no té preu. Apart de que no es penja i quan la tens per mà et vaig a dir que és més ràpida que qualsevol pc.
    Costums que no hem de perdre.

    ResponElimina
  2. Jo una de les primeres coses que vaig canviar a digitar va ser l'agenda. Ara tot ho tinc en digital: notes, apunts, rebuts, calendari... i la veritat és que ho tinc tot força més endreçat i a la mà que abans. Suposo que és qüestió d'acostumbrar-se.

    ResponElimina
  3. Molt més ràpid amb llapis i paper!... A més, jo sóc totalment caòtica amb l'agenda. Cada curs n'encete una amb la primera pàgina, les dades personals, marque els dies de festa... i molt poca cosa més... L'agenda l'ha duc dintre el cap i dia a dia... De moment funciona, però algun dia diran de mi... pobra dona!, va fent-se vella!, ja no recorda la meitat de les coses...

    ResponElimina
  4. Paper? En serio? Pensa en els pobres arbres! I portar un trasto amunt i avall! En canvi el mòbil ja el portes sempre per defecte. No cal que digui que jo fa molts anys que faig servir el calendari digital, google calendar per ser exactes, perquè total google ja coneix tota la meva vida, ja llegeix els meus mails, ja coneix els vicis i perversions que cerco en el seu buscador, ja controla els vídeos que veig i per això me'ls censura quan els penjo al blog, ja sap on vaig gràcies al maps, ja sap els documents que escric gràcies al drive, ja sap com sóc i com són els meus amics gràcies a les fotos que pujo, per tan que sàpiga tot el que faig gràcies al Calendar era un pas inevitable més per al control absolut. El dia que Google tanqui em llençaré a la via del metro, tens preferència per alguna línia en concret? Bé, no, em queda un petit reducte, em queda el blog, mentre Google no compri Wordpress tot anirà bé. De què parlàvem....? Ah si... Paper... Per favor! Com t'agrada viure en l'edat mitjana, eh?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un dels invents millors de la humanitat...
      http://paredrocdnzone1.grupodecomunicac.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/01/PAPEL-14-COUCHE.jpg

      Elimina
  5. Jo fa tot just dis anys que funciono amb l'agenda de la tablet i aquest gener em tornaré a passar al paper... No m'ha anat malament però he tingutt alguna falla. Algun cop, un parell de vegades m'ha "desaparegut" una cosa apuntada. Quan has apuntat un compromís en paper no s'esborra per error, ni per un gest equivocat.

    ResponElimina
  6. Fa anys que no faig servir agendes en paper, les quatre coses que he de recordar (aniversaris, terminis de pagaments, visites al metge...) me les apunto al calendari del Windows (que és el del meu compte hotmail) i cada matí em trobo els avisos corresponents a la pantalla de l'ordinador.

    El que si que faig en paper és la planificació dels posts del blog. Per saber quin enigma o quina endevinalla toca i, sobretot, a quina hora toca m'imprimeixo uns calendaris per mesos amb lloc per apuntar-hi el que publico cada dia al blog. Me'ls faig d'octubre a octubre, els vaig omplint durant l'any i són la guia que em permet fer el post resum dels aniversaris del XAREL-10. Una vegada publicat el resum anual, llanço els de l'any anterior i m'imprimeixo els nous.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es taaaaaaaaaaaan organitzat! :-DDD

      Jo, quan sigui gran, vull ser com en MAC hehehehe

      Bé, les agendes les fas servir per inspiració novel·lística :-P

      Elimina
    2. Saps, aquelles 13 agendes que el 2010 van servir-nos a tu i a mi d'inspiració literària es van convertir en 15 i van parar de créixer. Des del 2012 que ja no me les regalen... un altre efecte col·lateral de la crisi. :-P

      Elimina
    3. Noooooooooooo!!!

      Així doncs la col·lecció ha quedat estroncada!! :-((

      Ara el que has de fer és mirar alguna agenda d'aquests anys que el calendari coincideixi amb el del 2016 que s'apropa (vull dir que els dies de la setmana caiguin en el mateix dia que l'any vinent) i la fas servir :-))

      Elimina
  7. Jo també sóc de les agendes en paper; petita que no ocupi massa espai, però sempre la duc a sobre. Podria fer servir la del mòbil però mira, no m'agrada.

    ResponElimina
  8. No tinc agenda social, ni de paper ni informàtica.
    Funciono amb papers enganxats a porta de la nevera, post its a la cartera i senyals al calendari de paper.
    Però estic gairebé convençut que acabaran manant les agendes informatitzades.

    ResponElimina
  9. Agenda de recanvi anual de les de tota la vida i un fotimer de possits per tota la casa.... és l'única manera i a vegades encara alguna cosa se'm passa :(

    ResponElimina
  10. Jo també uso el calendari de Google, per les mateixes raons que el Pons (no penso pas tirar-me al metro, eh?).

    Però escric cartes.

    ResponElimina
  11. Doncs jo és tot el contrari. Després de molts i molts anys de no fer servir agenda en paper, durant aquelles èpoques de BUP i COU (ha plogut molt!), no he tornat a fer servir agenda fins que no he tingut un pepino telèfon, com dius tu. El no haver de carregar una agenda física i, sobretot, la possibilitat de compartir agenda amb la parella, són els dos factors clau perquè les hagi tornat a utilitzar.

    ResponElimina
  12. Jo no faig servir gaire cap agenda, sempre me n'acabo recordant de tot mentalment. Però en tinc de física, tipus Moleskine, i sempre em serveix una mica.

    ResponElimina
  13. Sempre he sigut dependent de l'agenda perquè sempre he fet coses molt variades. Però ja fa temps que vaig abandonar l'agenda de llibreta per la del google de manera que sempre hi tinc accés sigui des del mòbil o des de l'ordinador. Tota la gestió de nens, per exemple, amb extraescolars, pagaments, sortides, metges,... a banda de tot el que és meu ho tinc ficat allà. A més m'avisa amb alarmes. No en puc prescindir.

    ResponElimina
  14. Hi ha 2 àmbits on el paper mai serà desplaçat pels ginys digitals:

    -El paper de WC.
    -El paper de fumar.

    Bé, mai potser és massa temps en aquesta era on tot canvia tan de pressa...

    ResponElimina
  15. Es veu que en Sergi no ha vist "Demolition Man" :P

    ResponElimina
  16. Sí senyor!! Visca les agendes de paper!! :-))

    (tornaré)

    ResponElimina
  17. Estic d'acord amb tu, malgrat tanta tecnologia ens acabem refiant més del paper i el llapis...Jo amb això de les agendes sóc una mica desastre...Acabo apuntant coses en paperets i si corre molta pressa, a la mà!!!
    Bona nit, XeXu.

    ResponElimina
  18. Jo també en sóc "fan". Sort en tinc, tan despistada com sóc!

    ResponElimina
  19. Tinc un amic a la Parròquia (d'ERC, com tu, per cert hehe) que està ficat a un munt de coses... a més que la seva feina, de per sí, ja és molt moguda i, per tant, l'agenda és quelcom que li és força útil. Fa uns anys (cinc o sis) anava tot cofoi amb la seva agenda electrònica, apuntant coses, picant tecles microscòpiques amb un llapisset ridículament prim i deia que li anava taaaaaaan bé :-))

    L'any següent anava amb una Moleskine :-DD

    I és que, siguem sincers, les tecnologies ens ajuden en moltíssimes coses. Van molt bé, ens faciliten la vida una barbaritat... però no sempre el més nou és millor que el que és tradicional Agafar una llibreteta i un llapis, apuntar en un moment, amb mala lletra si cal, qualsevol cosa... afegir-hi un tiquet per recordar anotar una despesa, posar-hi un post-it si cal... anar afegint anotacions, paperets, retalls... això no ho supera cap màquina :-)

    Els teclats dels mòbils són una porqueria. Visca les agendes de paper!! :-)))

    ResponElimina
  20. Per cert... que JO FAIG AGENDES, eh?

    Mireu, mireu...

    https://www.youtube.com/watch?v=ElAea4kMibI

    Mireu també aquí:

    http://assumpta-artesania.blogspot.com/2015/02/lagenda-scrap-de-la-montse.html

    Gràcies :-))

    ResponElimina
  21. A mi també m'agrada fer-me llistes en paper i anar ratllant les coses fetes, em dona sensació d'avançar feina. També em poso alarmes al mòbil per no despistar-me i m'hi anoto coses, però el paper és el paper.

    ResponElimina
  22. i a més el paper té moltes més avantatges .....sense bateria ni connexió funciona amb llapis, boli, ploma, retolador

    ResponElimina
  23. Aquest setembre em vaig estar plantejant seriosament passar-me l'agenda al google calendar. tothom n'està tan content. Xò .... al final res, segueixo tb amb l'agenda en paper. No sé xq, xò em continua agradant més. Gustos. O generacions.

    ResponElimina
  24. Bé, has trobat la solució combinant les dues coses, això és el que compta.

    ResponElimina
  25. Imagino que sent un home tan ocupat com ets és visualment més fàcil, segur i còmode l'agenda per gestionar les reunions i demés. El calendari virtual encara és força rotllo per crear la cita, no és gaire àgil.
    Com més ha evolucionat el mòbil més he deixat de banda el paper. A més, tinc un trasto de filla de dos anys que llibreta que veu, llibreta que em guixa. I això si no me la fa desaparèixer! El calendari el faig servir més aviat poc, el que treu fum és el google keep perquè apunto varies coses i a més sóc de les que fa llistes per tot.

    ResponElimina
  26. És evident que hi ha divisió d'opinions en aquest tema, m'agrada! Encara queden ferms defensors del paper, però també n'hi ha que heu fet el canvi i ja no podeu estar sense les vostres agendes electròniques o les aplicacions de calendari. La qüestió és que no ens deixem passar res, que no se'ns oblidi cap activitat, cap trobada. Així que cadascú faci servir el seu mètode preferit, però no oblidem! Gràcies a totes i tots pels comentaris.

    Sr. Gasull, no hi puc estar més d'acord! Poder tatxar una cosa ja feta és fantàstic, i si no ho fas amb un boli, no és el mateix. I també és cert que és força ràpida de fer servir, tot són avantatges!

    Carquinyol, segur que sí que m'hi podria acostumar, però no deu ser perquè sí que vaig decidir comprar-me una agenda quan començava a fallar amb la planificació. En el post no vaig pensar en el tema de banca, tot el que són rebuts, que també ho faig virtualment, és clar, fins i tot algunes compres, però mira, ara li trobo la gràcia, i sobretot la utilitat, a l'agenda, i n'estic content.

    Albanta, jo he confiat en el meu cap durant molt temps, vull creure que encara li queda corda, però em vaig trobar que programava reunions quan se suposava que havia quedat per fer tal altra cosa. Rebre algunes mirades et fa pensar que hi has de posar remei, i el meu remei va ser comprar l'agenda. En realitat no sé si la faré servir gaire temps, potser un bon dia deixo d'apuntar les coses i me n'oblido, però de moment m'ha anat molt bé per organitzar-me, m'hi apunto no només les trobades, sinó la gent que he de contactar de la manera que sigui, i així vaig complint. Esperem que duri.

    Pons, no tinc l'agenda per evitar que google sàpiga on sóc i què faig, déu me'n guard. Si google ho vol saber, jo li explico, indirectament o, si cal, directament. El mòbil mateix és d'ells, així que pots comptar. És una simple raó de memòria, amb el google calendar no m'hi he entès mai, perquè has d'entrar a mirar-lo, i apuntar les coses fa molta més mandra. Que després m'avisaria? Bé, sí, però consultar l'agenda és un segon de no res. I pensa que algunes tradicions de l'edat mitjana no s'haurien d'haver perdut mai, com per exemple les decapitacions, segur que estaràs d'acord amb mi.
    Sobre tirar-se al metro en podríem parlar. És una putada pels usuaris, i tampoc no volem tant mal al personal, tot i que es tira més gent de la que pensem i de la que ens diuen. No sé si arribaria a tant, però el dia que google mori, els venedors de prozac es faran de platí i diamants, perquè d'or ja se n'han fet. La depressió col•lectiva serà històrica.

    Carme, un magnífic argument en favor del paper! Com sempre, el paper no falla per algunes coses. És clar que pots oblidar l'agenda en alguna banda, i ja has begut oli. O que se't mulli. Però a la tauleta també li poden passar desgràcies, com per exemple, que te la robin. Però per mi l'argument definitiu és que l'agenda la miro, i el google calendar no, així de simple.

    McAbeu, caram, que interessant el funcionament del Xarel-10! No m'imaginava pas que ho faries així, no sé si ja ho havies explicat en alguna ocasió. Hom pensaria que aquesta planificació sí que es podria fer de manera virtual, però cadascú té els seus sistemes. Ja veus, en cas de planificar alguna cosa del Bona Nit (planificar, què és això??), jo ho faria amb un calendari virtual, tot i que a un any vista em semblaria excessiu. Tinc uns quants posts fixes al llarg de l'any, però un any dóna per moltes coses inesperades. De totes maneres, espero que ho segueixis fent com et funciona, perquè a mi m'encanten els teus resums anuals! Per contra, jo no m'acostumo a posar coses a un calendari virtual, i fins i tot em molesten els avisos del de la feina, que sí que hi posen coses i a primera hora m'avisen, però mai m'interessen massa...

    ResponElimina
  27. Anna, doncs estem igual, també podria fer servir el mòbil alguna de les tres milions de vegades que el miro al dia, però no m'hi acostumo. La meva és petiteta i negra, tan mona!

    Xavier, un altre exemple que cadascú té el seu sistema, i si li funciona no el vol canviar per res. Sembla obvi que les agendes informatitzades s'acabaran imposant, com també els llibres electrònics, els avantatges superen en molt els inconvenients, però els amants del paper encara ens resistim i ens aferrem a la cel•lulosa.

    Bruixeta, no és un mètode infal•lible, és clar, però si no m'apunto les coses, segur que la vida se'm tornarà un caos. Val la pena saber què toca cada dia, i poder dir que no a alguna cosa perquè ja ho tens ple, que hi ha compromisos que ja no pots trencar quan els prens.

    Eva, veieu, tots estem sonats amb alguna cosa o altra. Jo fa 20 anys em feia un fart d'escriure cartes, m'encantava. De veritat, ho trobava genial. Però amb l'adveniment del correu electrònic vaig fer el canvi de seguida i se'm faria molt carregós escriure cartes ara. De mails, per culpa del whats, ara n'escric molts menys, però havia arribat a enviar-ne més de 2000 de personals a l'any, així que pots fer càlculs de la meva activitat virtual. Però mira, ara torno a l'agenda de paper, que és el que em funciona en aquest aspecte. Que ningú es tiri al metro, que Barcelona es col•lapsa!

    Maurici, un altre avantatge de les agendes electròniques, poder compartir-les amb algú per evitar malentesos. És veritat el que dius, a les agendes se'ls pot trobar les utilitats que convingui. No et dic que no m'anés malament, la veritat és que, a banda de a la feina, tampoc havia fet servir agenda des de feia molt temps, però ara la quantitat d'activitats periòdiques i esporàdiques que em surten és difícil de controlar, i els deures pendents i tot plegat. Sé que el calendar no el miro, ja ho he provat, i acostumar-m'hi em costaria. En canvi, això de portar una agenda a la bossa no m'ha costat gens i de seguida l'he començat a fer servir amb regularitat, ja veus!

    Helena, arriba un moment en que fas tantes coses que ja no serveix recordar-se mentalment de tot, abans confiava molt en la memòria, i generalment no oblido res que hagi apuntat, però tenir l'agenda al dia serveix com a mecanisme de seguretat, sé que no se'm passarà, encara que ho tingui perfectament present.

    Ignasi, això de les alarmes és una arma de doble tall. Igual que el mòbil en general. En som tan dependents, que quan ens falla hi ha un daltabaix. No estic lliure d'això, eh, però no tinc alarmes per res, potser en algun moment em començarà a fer falta. Pel que fa a l'agenda, ja dic que miro el mòbil una pila de vegades al dia, incomptables, però no m'hi faig a mirar el calendari. A més, ho trobo incòmode, anar escrivint què he de fer, omplint camps... em sembla molt més fàcil treure l'agenda un segon, mirar el dia, la setmana vista (les que m'agraden són així, amb tota la setmana davant dels ulls), i apuntar el que convingui en un altre segon. Tot és acostumar-s'hi, però ho trobo més còmode. I és estrany, perquè faig infinitat de coses virtualment. De moment no diria que és imprescindible, però em serveix de mecanisme de seguretat.

    Sergi, com que no sóc fumador, el que passi amb el paper de fumar m'és una mica igual. Però amb el paper de vàter ja sóc una mica més maniàtic, segurament, com em passa amb les agendes, em costarà fer el canvi...

    Lluna, jo sí que l'he vista, fa molt temps, però no recordo res, a què et refereixes??

    M. Roser, això és una cosa que no he fet mai, veus, apuntar-me coses a la mà. No ho he trobat útil. Paperets, agendes, fins i tot al mòbil, qualsevol manera és bona per no oblidar les coses. Però així com veig que la gent s'apunta coses a les mans, jo no ho he fet mai. Potser perquè m'agrada rentar-me-les molt sovint, perquè no suporto la sensació de sentir-les brutes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. https://www.youtube.com/watch?v=gdnuOa7tDco

      ;)

      Elimina
    2. Els e-mails personals... això ha desaparegut, no? Potser tornarà, mai no se sap.

      Elimina
  28. Glòria, jo no em considero despistat, no crec que sigui una característica que ningú m'atribueixi, però hi ha tal quantitat d'informació al nostre voltant que és pràcticament impossible recordar-la tota! Cadascú troba la seva manera per recordar-la.

    Assumpta, a veure si serà això de ser d'ERC el que fa necessitar una agenda en paper! No n'he tingut cap d'electrònica, penso que no la miraria, i és que fa mandra anar apuntant les coses amb el teclat, és cert. Ja sigui aquest, com el de l'ordinador, que ara està tot connectat, no deixa de ser un pal, entrar a l'aplicació, esborrar alguna cosa, escriure'n una altra... em sembla més carregós que treure un moment l'agenda de paper i apuntar-hi quelcom a corre-cuita amb el boli. Em sembla més pràctic, no sé. Probablement tot són excuses, perquè ja dic que em passo mitja vida connectat, però de moment em resulta més pràctic. No tot allò que és nou ha de ser millor que les coses tradicionals, però és una simple qüestió d'adaptar-s'hi, suposo. Bona falca publicitària!

    Jomateixa, la sensació d'avançar feina és molt important. Això em passa a la feina, a la feina sí que tinc una agenda en paper, i apunto totes les tasques. A mesura que les vaig completant, les tatxo, i és una satisfacció. Així el dia avança. L'agenda que tinc ara és pel dia a dia i la resta de compromisos, No em serveix tant per fer avançar el dia, però sí per tenir ben present tot el que he de fer. Encara no he començat amb les alarmes, però tot arribarà...

    Elfreelang, aquests avantatges no se solen tenir en compte. No li cal bateria i recarregar, i sempre el tens disponible. Algú podria dir que si es mulla tururut, però si es mulla una agenda electrònica què passa??

    rits, generacions segur que no, entre els comentaristes n'hi ha d'edats semblants a la nostra, i de més grans, que es declaren fans incondicionals del calendar. Jo penso que té molts avantatges, no és estrany que la gent n'estigui contenta, però la comoditat a mi em segueix podent. La comoditat que a mi m'agrada, ja que no em costa carregar l'agenda amunt i avall, i em fa una mandra terrible apuntar les coses amb un teclat. En canvi, a mà ho trobo un moment i molt pràctic. Ja veus, més que avantatges o generacions, jo diria manies!

    Loreto, de moment funciona. Veurem si no me'n canso també de carregar l'agenda en paper.

    Roselles, tu ho has dit, encara que sona una mica mofeta això de que sóc un home tan ocupat... és cert, tinc moltes coses que he d'atendre, i més val que no me'n descuidi cap, però tampoc dec tenir l'agenda més plena que molts de vosaltres. Per mi és més fàcil fer un cop d'ull a l'agenda en paper i apuntar-hi qualsevol cosa que haver de fer-ho al calendari virtual, que ho trobo un pal. Per tota la resta de coses faig servir el mòbil o l'ordinador, però mira, és com el meu reducte de resistència. Iep, jo també faig servir el google keep, però molt poc. Sóc un malalt de les llistes també, però saps per què el faig servir només? Per apuntar-me possibles posts, i pels llibres que vull comprar! Tu ves amb compte que la nena no et guixi la pantalla del mòbil...

    ResponElimina
  29. No home no, no me'n fotia! Entre la teva vessant política i els castellers, imagino que no deus parar. I sempre vas dient que et falta temps, així que imagino que ets un home ben ocupat.
    També faig servir el keep pel mateix que tu. És la meva llibreta virtual!

    ResponElimina
  30. Jo sense l'agenda de paper i el pepino no sóc persona

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.