dilluns, 28 de setembre de 2015

Els sentiments i la lògica

Si no fes una valoració de les eleccions quedaria estrany i tot, així que acabaré el hat trick polític esperant deixar-vos tranquils una temporada amb aquests temes.

Abans de res, per a tots aquells que doneu suport a la independència de Catalunya, enhorabona, des d'avui s'està construint la futura República Catalana, ho hem aconseguit. Els resultats no són dolents, són suficients i aclaridors. Hauria preferit alguns escons més per JxSí, però m'està bé que hàgim de dependre de la CUP, les majories absolutes no són bones. El parlament té majoria independentista, 72 de 135 escons, i això és el que val en unes eleccions, no us deixeu enganyar. Estem legitimats per iniciar el procés constituent, com vam garantir als programes electorals. Aquells que demanen que caldria tenir majoria absoluta en vots són els mateixos que no ens deixaven fer un referèndum, que es decidiria per percentatge de vot. Però tot i així, hi ha majoria de vots independentistes, i si no es compten com a NO els de CSQEP, com ells mateixos demanen, superem el 50%. Encara més, si el govern espanyol no hagués fet desaparèixer el vot de 180.000 emigrants catalans que han volgut votar i no han pogut, estic convençut que la majoria seria encara més gran en els dos aspectes.

Que quedi dit que els resultats ens avalen i que no hi ha discussió possible, ho saben a tot el món, tret d'España, naturalment. Tot i així, he de dir que m'he endut una gran decepció amb el poble de Catalunya, que és un de sol. Em diuen que és lògic que en un plebiscit les postures es radicalitzin, es polaritzin, i que per això ha triomfat l'opció de Ciutadans, que no tenen altre programa que el de negar la pròpia identitat. Els companys estan contents perquè en la pugna SÍ/NO, ha quedat clar on és la majoria. Però els sentiments no estan relacionats amb la lògica. A mi em fa mal que un 18% de la població del meu país tingui tant auto-odi a dins. Donen suport a un partit que vol carregar-se el nostre auto-govern, l'escola en català, TV3, que reneguen dels seus orígens i que se senten espanyols per sobre de tot, i odien el català i els que se senten catalans. Feixistes. Falangistes. Jo ho sento, però em dol que el meu estimat país hagi triat com a oposició aquesta mena de gentola. I el pitjor del cas és que no saben què voten, només els han vist a La Sexta, perquè al carrer us asseguro que no.

Us mentiria si us digués que ara mateix estic content, perquè tinc moltes contradiccions dins meu, però això no em fa valorar més negativament els resultats obtinguts, perquè ara el procés tira endavant, i amb un mandat democràtic del poble com a garantia. Pròxima estació, arribar a un consens per investir un nou president o presidenta. La paraula que més sentirem aquests dies és 'generositat'.

41 comentaris:

  1. T'entenc molt bé, com a treballadora en un coi de poble dels pocs de Catalunya que ha guanyat C's. Sento pena, molta pena, també.

    Han triat la pitjor oposició que podíem tenir. La més destructiva de tots.

    Però hem de tirar endavant!!! I estic segura que la generositat entre els independentistes hi serà i que trobarem la manera de tirar endavant.

    ResponElimina
  2. Sap greu això del percentatge de vot, però em sembla que amb el 55% dels vots també ens haguessin posat problemes (que si per independitzar-se no es pot tenir la meitat de la població en contra, que si la llei, etc.) Canviar la realitat és difícil, però és veritat que ara hi ha una legitimitat democràtica i que ens hem d'animar (ho dic perquè a la feina avui estàvem una mica xof).

    I sí, això de ciutadans fa ràbia, a mi molta perquè el meu pare, si hagués votat, hagués votat això (ma mare, Junts x sí). Ell que sempre havia votat Convergència, és de dretes, s'ha passat a C's per la corrupció. Suposo que també hi ha gent del PP que ha anat a parar a Ciutadans pel mateix motiu. El més fort és que el meu pare diu que de sentiment s'independitzaria, però creu que la independència serà dolenta per a les empreses, ergo per a Catalunya, i no el treus d'aquí :( T'ho dic, perquè no tot deu ser auto-odi identitari a Ciutadans, també deu haver calat el discurs de la por, com en el cas de mon pare.

    Pel que fa a investir un president o presidenta... una amiga em deia avui que una possible solució seria la Forcadell, m'agrada la idea.

    Vinga, to be continued!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara que sóc devota del Cotarelo, em plantejo això, però no ho tinc clar, seria posar la memòria que deia Roselles entre parèntesi:
      http://www.mon.cat/cat/notices/2015/09/cotarelo_tot_l_independentisme_tambe_la_cup_esta_en_deute_amb_mas_151281.php

      Elimina
    2. És interessant aquest Cotarelo i més venint d'on ve. Però no crec que a la CUP i als seus votants se'ls pugui demanar que acabin votant i fent un monument al Mas quan els que els hem votat ho fèiem justament perquè, entre altres coses, sabíem que no el votarien. Ara es fa xantatge emocional a la CUP, i no em sembla correcte. Al final, però, el funcionament assembleari de la CUP, una pràctica de democràcia participativa poc estesa entre el món polític, prendrà la decisió que creï oportuna, i es farà, això espero, amb independència de les pressions que s'hi fan. No és lícit culpar la CUP si a JxSí no li han sortit els números bé. I afirmar que sense el Mas no estaríem on estem és un argument tan feble (o tan fort) com dir que sense la CUP tampoc no hi seríem. La diferència és que la CUP posa el grup, el col·lectiu, per davant de l'individu, com demostra la seva restricció en el número de legislatures que un representant hi pot ser. Una pràctica que tampoc és comuna en altres partits. Tanmateix, repeteixo, em sembla interessant que hi hagi gent com el Cotarelo que opinin.

      Elimina
    3. No sé, Ignasi, em sembla que la CUP ha de tensar cap a l'esquerra, com deia el Baños, amb les polítiques socials, no personalitzar tant amb el Mas, avui deia l'Arrufat que la seva oferta tindria més recorregut, no? Esperem que arribin a un bon acord, que no sé quin és.
      Em sembla, XeXu, que tenim tema per estona :)

      Elimina
  3. Ha guanyat per una gran diferència l'opció independentista. Això és el que compte.
    Jo també esperava una diferència més important. És cert que ha pujat C's però els vasos comunicants han fet baixar molt el PP.
    Seguirem treballant per la independència, no ho dubtis.

    ResponElimina
  4. XEXU, ahir per la nti vaig escriure un tuit que deia exactament: "Què trist viure a Catalunya i no estimar-la".

    Així doncs, suposo que veus que t'entenc perfectament :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'altra banda, a mi dependre de la CUP no m'agrada gens ni mica. A l'estil Arrimadas, que creu que ha guanyat amb 25 diputats, ells es pensen que tenen la paella pel mànec amb 10 diputats enfront dels 62 de la coalició.

      Aquesta fúria anti-Mas que comparteixen els de la CUP amb tot l'unionisme em fa pensar que el que no s'han carregat des de Madrid ens ho carregarem des d'aquí gràcies a aquests simpàtics companys de viatge que ens han tocat.

      Les coses s'han de pensar molt bé i hi ha persones que han passat de l'autonomisme a l'independentisme perquè en Mas els hi mereixia confiança, sobre tot gent gran... Anem fent bromes, anem...

      Elimina
    2. Bé, de fet, la paella pel mànec no és que es pensin que la tenen... és que la tenen. Ara veurem com s'ho carreguen tot a cop de paella.

      Elimina
    3. Les majories absolutes no són bones en un cas del dia a dia normal del govern d'una nació.
      En un cas excepcional com era el dia 27, la majoria absoluta hauria estat fantàstica, meravellosa i ideal. Cada situació és diferent.

      Elimina
    4. Bones Assumpta,
      Deixa'm contestar-te des de l'altra banda. La CUP està plena de rancúnia. Les càrregues a plaça Catalunya, Ester Quintana i d'altres, mossos que amaguen la placa, les tortures a les comissaries,... guàrdia urbana condemnada per tortura amb sou vitalici per incapacitat plena concedida en un hospital que és/ha estat en mans de la corrupció per un assessor de Mas que s'ha emplenat les butxaques, abertis i el #novullpagar... Buf, no pararia.
      No, no vull en Mas de president. No vull tornar a plorar davant el telenotícies mirant en què està convertint el meu país. Si la CUP accedís a fer en Mas president, què li quedaria a la gent com jo, que no oblida? Imagino que a la majoria li va bé més per amnèsia que per connivència. Però, fredament, és imprescindible en Mas de president? És més important que la independència? No, no ho és.
      I com ja li vaig comentar a en Xexu en el seu moment, la CUP m'agrada molt. Més a peu de carrer, més reals, lluitadors, compromesos. M'han revifat la il·lusió que em van fer perdre CIU i ERC quan els vaig votar en altres moments de la meva vida. Tenen l'esperit que sempre vaig somiar que havia de tenir un grup polític.

      Elimina
    5. Caram Roselles, es pot dir més fort o escriure-ho en majúscula, però no es pot expressar més clarament! Comparteixo gairebé tot el que dius. Només deixa'm puntualitzar-te un punt: el de la rancúnia. No estic d'acord que la CUP estigui plena de rancúnia. Els rancuniosos no s'abracen ni fan una campanya tan neta i tan seriosa com ha fet la CUP, sense estridències ni ofenses. Segurament hi ha rancúnia en una part de la CUP però no crec que es pugui generalitzar. Jo tampoc vull en Mas de president, però, més enllà de tots els arguments que comentes i que comparteixo, hi ha raons socials, econòmiques, ambientals per negar-me a voler-lo. No és rancúnia i el que sento i llegeixo de la CUP comparteix moltes d'aquestes raons més enllà de la rancúnia. No m'ha semblat mai que els tres parlamentaris (David, Quim i Isabel) hagin mostrat cap símptoma de rancúnia. Només cal recordar l'esplèndida intervenció a l'inici de la darrera legislatura per part del David. No cal que em refereixi a la famosa abraçada, un tema d'emocions on, novament, no vaig veure-hi rancúnia. En fi, repeteixo el meu suport a les teves paraules. En l'entorn en què em bellugo, fins i tot al ciberespai, no és una opció molt acceptada, i de vegades sembla que hagis de demanar perdó per simpatitzar amb la CUP perquè, com bé dius, a mi també m'han revifat la il·lusió que també tenia perduda en altres lluites. Així que gràcies per la teva intervenció.

      Elimina
    6. Gràcies a tu per la teva resposta Ignasi! Potser rancúnia no és la paraula més encertada, massa pejorativa. El que volia dir es que tenim memòria, però una memòria amb intencions.
      De totes maneres m'alegro que m'hagis corregit perquè m'ha agradat molt el que has dit, i a més hi estic absolutament d'acord.

      Elimina
    7. Quanta piloteria un a l’altre! Ignasi, Roselles, voleu que us organitzi una cita a soles? ;)

      Ara de debò, jo també trobo que Roselles ha resumit molt bé tot el que defensen els partidaris de la CUP. El que em sorprèn una mica es la part on l’Ignasi diu “En l'entorn en què em bellugo, fins i tot al ciberespai, no és una opció molt acceptada, i de vegades sembla que hagis de demanar perdó per simpatitzar amb la CUP”. De debò? El que jo sento en un entorn així rotllo “indepe-guai” es més aviat coses com “Sí, la CUP cau bé… però a la hora de la veritat no els votaré”, ja sigui perquè mola més votar a un partit més majoritari o perquè els perroflautes de la CUP no es dutxen, o qualsevol altre excusa, però de caure bé, cauen bé a tothom, exceptuant es clar, els integristes radicals de dretes que tenen el Mas divinitzat com ara l’Assumpta que li perdonen qualsevol pecat que hagi fet encara que reprimeixi manifestacions, consenteixi tortures i a sobre recompensi els responsables, concessions a les empreses privades amigues, retallades en sanitat i educació, i corrupteles varies. Com si el procés només el pogués liderar ell…

      Elimina
    8. Jo em bellugo poc en entorns "indepe-guai". Aquí hi ha molts (obro cita): "integristes radicals de dretes que tenen el Mas divinitzat" (tanco cita). M'has fet pensar novament que he de canviar de país... (com que no puc canviar el país...).

      I sobre la cita, encantat! Mentre no estigui el teu ull pel mig...

      Elimina
    9. Ep, que amb l'Ignasi ens entenem molt bé, però veig que podem anar els tres de la maneta, eh? També et dono la raó, el meu entorn és sobretot d'esquerres, però la CUP no qualla per a o per b. De fet no conec ningú proper que els hagi votat.

      M'ha fet gràcia el concepte d'indepe-guai, fent una mica el foteta de bon rotllo. Llàaaaaastima que en Xexu no intervé en les converses dels comentaris, seria interessant saber què n'opina d'aquesta definició.

      Elimina
  5. Bé, felicitats per la part que et toca. Jo crec que s'han fet les coses bastant bé des de l'independentisme. Hem deixat molt tocats a Duran i a Pablo Iglesias, per no dir liquidats. Això del % de vots jo no ho compro; era només una de les trinxeres a les quals l'unionisme tenia pensat replegar-se en funció del resultat. Si haguéssim tret més del 50% haurien dit que no eren plebis (ja ho van dir abans), haurien sumat l'abstenció, haurien dit que ho han de votar tots els espanyols, etc.

    El PP cinquena força a Catalunya, molt poc per sobre de les CUP. Pràcticament només els queda Ciutadans, que qui més qui menys ens hem fet una idea de quina classe de gent són però encara no hem construït un discurs prou sòlid per desemmascarar-los davant del seu públic potencial. I no hauria de ser tan difícil perquè quasi tot el que proposen perjudica directament els seus votants, en el dia a dia. Més ofec de la Gene, més retallades, menys drets socials... Caldria fer encara més evident que l'orgull de ser espanyols l'estan pagant ben car. Feina pels vostres Think Tanks.

    I la feina important és ara JxS té la responsabilitat de començar a construir sobre el terreny (ja no sobre el paper) els nostres somnis.

    Endavant!

    ResponElimina
  6. Efectivament les eleccions les ha guanyat el bàndol independentista ja que per llei es compten els escons i no hi ha discussió possible, per tan tenen tot el dret a tirar endavant el procés, però... sempre hi ha un coi de "però", el bon català es derrotista de mena, no importa el petit detall que realment hagi guanyat, sempre hi ha un problema, en aquest cas el problema es que la meitat dels electors no volen la independència (ah vale, que hi ha els de CSQP i els de Unió que no s'han definit, sí la teoria diu això, però a la pràctica algun independentista de veritat els ha votat? Algú en coneix un d'aquests personalment? Existeixen? Si? Doncs clarament es tracta d'una espècie en perill d'extinció). El cas es que tot i haver guanyat la independència et queda aquest mal al cos de veure com mig país no s'hi sent còmode amb el concepte de independència, la pregunta és: Es sentiran tan incòmodes els unionistes quan siguem independents com els independentistes ho estan ara dintre d'Espanya? Encara més incòmodes? Realment no tant...?

    Lo de Ciutadans es molt esfereïdor, ja no són gent que no solament no vulgui la independència sinó que volen tornar 40 anys endarrere i esborrar tot rastre de catalanitat de Catalunya, i no són quatre gats, són més de 700.000, dit d'una altra manera el 18%! Això es pràcticament un cada cinc! Demà quan aneu a la feina i conteu la gent que us creueu pel carrer, un, dos, tres, quatre i la que fa cinc semblarà normal però no! Haurà votat a Ciutadans! Llavors si encara no esteu deprimits seguiu comptant i el que fa 9 haurà votat al PP! Aquí! En la nostra Catalunya! Això no fa tan mal perquè fa anys que els tenim aquests i ho tenim més assumit, però dol igual perquè en el fons no hi veig diferència entre uns i altres.

    Pel nou president jo voto pel Guardiola, se us acut un català viu (no val ressuscitar el Macià) més estimat?

    ResponElimina
  7. Si he de ser sincera dubtava de que guanyes el SI. Al meu entorn proper: família, amics, companys eren del "Si" de totes, totes, però ampliant una mica el cercle veia molta gent que no es senten ni és volen sentir catalans. Això és així. Hi ha gent que, a demés, ens té una tírria injustificada i s'enyoren el seu "terruño" que no sé que fan aquí, si tan a disgust estan.
    Per això he estat molt contenta amb el resultat. I si els polítics no comencen a embolicar-ho tot amb picabaralles penso que és un primer pas ferm, important, transcendent.
    I penso XeXu que tu també hauries d'estar-ho de content.

    ResponElimina
  8. Doncs jo estic content i esperançat. Si volen contar vots, que fotin un referèndum i aleshores farem una campanya de referèndum, una campanya on no podràs atacar personalment a candidats perquè no hi haurà candidats.

    Trobo molt encertat el que diu en Pons... però a mi m'importa una bleda. Serà perquè visc en Badalona tota la vida al ben mig de "territori comanche" amb grans festes cada vegada que guanya la Roja o el Madrid. Així que els meus "conciutadans de barri" s'hagin portat un disgust no m'està gens malament... encara que són tan curs que es creuran El Mundo o el ABC i pensaran que l'Arrimadas té el control. Ja s'ho trobaran. Si no es troben còmodes en una Catalunya independent jo tampoc ho estic en aquesta la seva Espanya, i si jo m'he pogut aguantar 40 anys ells també ho poden fer. I si nó, que s'hi posin fulles.

    Ara a posar la directa i acabar la feina !

    ResponElimina
  9. Estic contenta, però també estic d'acord amb el Pons, sempre hi ha d'haver un però que no ens deixa gaudir del tot i el que se'ns fa de més mal pair és aquest partit i la por que fa que molta gent els vulgui. Això és el que esgarrifa més.

    ResponElimina
  10. Entenc ben bé com et sents. És una sensació estranya.
    Que consti que hem guanyat i ens desprestigien la nostra victòria com res amb dades falses i des del seu punt de vista.
    No s'estimen el nostre país...

    ResponElimina
  11. Dons jo estic contenta i el fet que C's sigui la segona força no m'agrada, no m'agrada pensar que hi h agent amb aquest ideals cavernícoles, però sempre hi han sigut, només que abans es deien del PP, partit que ara no fa contents ni als que abans el votava i amb buscat aquesta altre alternativa. I creu-me, la devatllada del PP i veure l'Iceta dient que els resultats no son tan dolents quasi provoca que fes la croqueta pel passadís de casa

    ResponElimina
  12. Jo també estic content dels resultats. Em miro amb por els C's, això sí, potser pel to agressiu i bel·ligerant que gasten i per aquesta desagradable capacitat d'aglutinar a través de l'odi gent tan diferent... Pel que fa a lo de majories absolutes, sempre he estat en contra. Pactar amb els altres et fa més ric perquè t'obliga a empatitzar i a intentar entendre'l, i això és bo. Si JxSí volia un altre resultat més fort, i no ho dic a toro passat, potser hagués sigut més intel·ligent presentar-se per separat, però està clar que no convenia a tothom. Aquestes eleccions s'han venut des d'un sector com a plebiscitàries però n'hi ha que no hi han jugat, (i no ho dic pels C's o pel PP, perquè crec que aquests sí que hi han jugat) sinó per partits com els de CSQP (s'escriu així, oi?) o el PSC, on entre els seus votants n'hi ha d'indepes i d'altres que no. És molt difícil fer una lectura de referèndum del resultat. Suposo que al final, en algun moment no mot llunyà, acabarem fent-lo i podrem aclarir finalment qui és qui. Salut, XeXu!

    ResponElimina
  13. Doncs jo estic molt contenta, de fet encara ho estic assumint.
    El tema dels "Ciutadanos" fa mitja por, és veritat, però queda compensat amb la pujada de la CUP. Sort que van anar separats, perquè si no, no sé si hauríem arribat a la majoria.

    ResponElimina
  14. No podem menys que estar contents. Ben segur que m'hauria agradat més que el resultat total s'assemblés al que hi ha hagut al lloc on jo he votat -ho pots veure al meu blog- però la majoria absoluta sumant JxSí i CUP és un resultat excel·lent.
    Si això m'ho explica algú fa vint-i-cinc anys, quan era regidor per la CUP hauria pensat que s'ha pres alguna cosa il·legal.
    El futur és a les nostres mans!

    ResponElimina
  15. M'agrada llegir la teva opinió, perquè em sembla sincera... A tots els mitjans, si escoltes els diferents partits, tots estan contents!! com és possible? A mi m'ha sorprés que hi hagués tants "No"... pensava que la gent aniria més a votar i hi hauria més "Si"... Però bé, a veure si és veritat i tot continua endavant, Salut!

    ResponElimina
  16. jo estic contenta, però no faig salts d'alegria, em pensava que Junts pel si, tindrien la majoria absoluta...Potser aleshores els nostres contrincants no haguessin mentit amb tanta barra i tan poca vergonya. Ai! a Esplugues també han guanyat els taronges...
    Només em faltava assabentar-me que en Mas i les dues conselleres, han estat imputats...Espero que tot els independentistes, els defensem i fem pinya al seu voltant i no els deixem als peus dels cavalls...
    Vesper on, aquests dies és l'aniversari de l'assassinat del president Companys, quines coses!
    Bon vespre, XeXu.

    ResponElimina
  17. tots voldriem tenir un resultat més ample, però és el que tenim i som majoria. Ara és hora de fer feina i estar junts perquè de pedres ens en tiraran moltes. Tant que s'omplen la boca els de C's però fins i tot ells mateixos han de veure que han arreplegat tots els votants de dretes que farts del PP no tenien cap més lloc on votar.
    A veure els propers dies com arranca tot i el més penós de tot és el fet de que ningú faci res amb tots els vots perduts del correu.

    ResponElimina
  18. I en 48h ... quantes coses noves. Fa un dia tot girava entorn la presidència. I ara, Mas imputat pel 9N.
    Jo estic saturada, t'ho confesso. I alhora, no puc passar. Vaig dir que després del 27S treuria la senyera de casa (xq mai la tinc, només els dies especials). Encara la tinc posada.
    Però ho torno a dir, estic saturada. Tot em supera i no sé què pensar. Agraeixo la teva sinceritat per la contradicció i cert pesimisme, el comparteixo. Jo tb esperava més. Volia més. I tot i que volia que la CUP fos decisiva, ara ... buf...
    Però saps.... aquesta tarda li comentava a un company de feina que mira, en part és positiu que no hi hagi tan camí fàcil. Que així treballarem més. Massoquisme? potser si, xò crec que encara hi ha gent a qui s'ha de convèncer i unir en sentiment. Ja és un camí.
    Per cert, em pots explicar alguna cosa d'Oriol Amat i el seu tuit desaparegut de dissabte o les entrevistes que li van fer? mmmmmm..... suposo que ja saps que no confio massa en CDC, que només desitjo estar equivocada en els meus sentiments més íntims... xò avui m'han dit coses que ha dit que em fan dubtar.

    Però em repeteixo, estic saturada i alhora no puc desconnectar. fins i tot havia dit, si! partit del barça i desconnectar! i mira, contestant posts de política!

    En fi, tot i així, felicitats per la victòria, i amunt ben amunt i seguir treballant. Visca Catalunya!!!! lliure!

    ResponElimina
  19. Caram, quina resposta a aquest post! No m'estranya que tingueu ganes de parlar-ne, és que hi ha algun altre tema sobre la taula a dia d'avui? És clar que sí, però aquest és EL TEMA. M'alegra la vostra valoració tan meditada i que compartiu amb mi les vostres impressions, n'he hagut de treballar les respostes, però val la pena, perquè com sempre us dic aprèn molt d'altres visions com les vostres. Moltes gràcies pels vostres cometaris, i pels debats que heu generat. Us deixo fer, però sobretot, respecte.

    Carme, no dubto que nosaltres arribarem a acords, amb les condicions que faci falta, però ho volem de manera clara, no ens aturaran, i molt menys aquesta trepa de Ciutadans, que es pensen que amb 25 escons són els reis del mambo. Són molts més que els que voldria, però pràcticament els tripliquem, així que ja poden bordar tant com vulguin.

    Gemma Sara, els del NO s'haguessin buscat qualsevol excusa davant qualsevol resultat, sens dubte. Tothom guanya després d'unes eleccions, però a ulls del món aquí hi ha uns vencedors i uns vençuts, i nosaltres n'hem d'estar més convençuts que ningú. Segurament tens raó amb això de C's, els del partit també em van estar alliçonant al respecte i estic una mica més tranquil, però no del tot. Els motius per votar un partit poden ser els que siguin, però has de saber què estàs votant. Si a les catalanes votes ERC perquè el grassonet cridaner et resulta simpàtic, però estàs en contra de la independència, ets un carallot. Si votes ciutadans perquè tens por que les empreses pateixin, però ets d'esquerres, no tens cap problema amb els homosexuals, ni amb la immigració, i a més ets catalanoparlant i mires TV3, ets doblement carallot. I disculpa pel teu pare, no és culpa seva, és culpa de que el partit en qüestió només posa guapets al capdavant que amaguen el seu programa feixista. Havies de veure els seus apoderats, tots una figurins. Els deuen fer un càsting per entrar...
    Forcadell també m'agradaria, però pensa que durant aquest temps haurà de rebre les ires dels gossos rabiosos al parlament, no sé si està preparada, ni li vull tant mal, pobra.
    En Cotarelo és influent, però no sé si la CUP li farà cas en aquest cas. De totes maneres, no és una decisió que hagi de prendre Baños i companyia, entenc que la portaran a l'assemblea i aquesta decidirà sobiranament si investeix Mas en les noves circumstàncies.

    Xavier, tots hauríem preferit més, però és prou i més que suficient. Caldrà treballar encara molt, però ara només depèn de nosaltres. Si no ens posem d'acord és que no ens ho mereixem, i com que sí que ens ho mereixem, i molt, estic segur que els acords arribaran.

    Assumpta, respecte a Ciutadans i el sentiment que em desperten estem d'acord, és molt trist per mi que tinguin tant suport, però és que a més estic convençut que molta gent que els vota no sap què està votant, si ho sabessin potser s'ho pensarien. Això podria animar-me, però em fa pena que la gent s'interessi tan poc per la política i triï sense pensar.
    Respecte a la CUP, saps que no puc estar d'acord amb tu. A més, penso sincerament que si haguéssim anat les tres candidatures per separat, CDC i ERC haurien tingut majoria absoluta sense dependre de la CUP, i segur que ERC hagués acabat investint Mas per tirar endavant el procés, tot i perjudicar la seva imatge com a partit. Però no ho sé, és només la meva percepció. Ara tenim el que tenim, i és majoria absoluta indepe al parlament, ens hem de felicitar. Que depenem de la CUP per tirar-ho endavant? Sí, i són 10 escons, que no és poc. Continua a baix

    ResponElimina
  20. No posis ni per un moment CUP i Unionisme al mateix sac, aquesta fòbia anti-Mas que dius te l'expliquen perfectament els cupaires que et contesten, i no estem parlant de jovenalla pollosa amb un gos al costat com et deu semblar que és el votant mitjà de la CUP, és gent molt formada, molt llegida i amb molts coneixements i experiència, gent polititzada que saben el que diuen, i em sap greu dir-te que comparteixo el seu criteri, sense anar tan lluny com ells, però la comparteixo. Amb tot, penso que per una banda les majories absolutes no són mai bones, ni en aquest cas, però que Mas és fonamental pel procés, per la seva projecció, per ser l'ase dels cops que ha estat, i no el podem amagar. Ara, cal que sigui el president perquè el procés continuï? En absolut. Volem Mas president o una Catalunya independent? Dit d'una altra manera, no volem una Catalunya independent sense en Mas de president? Pensa-hi. Ah, i una cosa, la CUP va néixer independentista. CDC no ho ha estat mai (i menys CiU), fins fa quatre dies. Compte, no dic els seus electors, vosaltres potser sí, però el partit mai. Així que no dubtis que la CUP té voluntat de desencallar el procés, faran concessions, però no totes. Cal negociar. Sense anar més lluny, la CUP defensa a ultrança el president davant dels atacs estatals, no el volen de president, però és una altra cosa, quan ataquen les nostres institucions ells hi són sempre, i no es pot dir el mateix dels peixos bullits d'ICV. Així que potser no és un odi irracional només, potser la seva negativa té una raó de ser. Ja et dic jo que hi és.

    Sergi, ens hem de felicitar pel resultat, i com si d'una competició esportiva es tractés, no podem deixar de mirar els resultats d'altres, que ens fan encara més feliços. Duran baixa a segona, és fantàstic. I Pablemos es menja una merda a Catalunya per indefinició i perquè aquí no colen certes coses. O això vull creure. És una alegria igual de gran que el disgust pel tema Ciutadans. Ah, i jo això del percentatge tampoc ho compro, haver-nos deixat fer referèndum. I com dius, ja s'haurien buscat alguna altra excusa. I què dir del PP? Doncs que és una fórmula esgotada ara mateix, torni vostè demà. Pel que fa a Ciutadans, ens hem fet una idea de com són els que no els votem. Temo que una gran part ho fa per ràbia i odi, però tants altres no saben ni què voten, només aquests xavals guapets que surten per la tele i diuen NO a la independència, però tota la resta queda oblidada. Tard o d'hora serà molt més fàcil desemmascarar-los, com dius tu, a més, per nivell cultural i social dels seus votants, es perjudiquen a ells mateixos.
    Ara ve la feina de veritat, tot i que tinc constància que s'hi ha treballat molt, però amb el mandat popular ara cal posar en pràctica el full de ruta famós. Ho farem, i tant, potser massa bé i tot, perquè els catalans som així i voldrem que tot estigui controlat en tot moment, cosa força difícil.

    Pons, qualsevol diria que ets tot un analista polític! He sentit que dintre dels 11 diputats de CSQEP n'hi ha dos d'independentistes que podrien ajudar a investir el president i a tirar endavant el procés... si els deixen. Ara, gent indepe que els votés a ells? Doncs sí, n'hi ha. Són els d'ICV que no entenen que hi ha situacions excepcionals que requereixen vots excepcionals, que són uns cagadubtes i encara esperen un referèndum pactat per poder votar sí, però si el papa i la mama no els donen permís, votaran en contra tota la vida. M'agradaria veure quina excusa trobarien si féssim el referèndum, però en principi aquests són indepes.
    Respecte a la depressió que tenim alguns, almenys pel que fa mi no respon als resultats, que per mi ens legitima a tirar endavant el procés i esdevenir un estat ben aviat. Em fot que el meu país donis suport a una opció tan rància i anticatalana com aquesta. És clar que hi ha d'haver opcions en contra, però aquesta és la millor que han trobat? Continua a baix

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé què vaig fer que no vaig publicar totes les respostes i després vaig esborrar el document, així que em toca tornar-hi, no sé si recordaré tot el que us vaig dir, però ho intentaré! Disculpeu les molèsties.

      Pons continuació, el que quedava per dir és que vaig tenir la mateixa sensació que descrius amb percentatges, pensar que aniria caminant pel carrer i que al meu voltant una quantitat inassumible de gent serien votants de ciutadans, que és com allò del principi de tenir un blog, que mires al voltant i et sembla que tots són blogaires i t'estan observant. Paranoia pura...

      Glòria, no és un primer pas, però és EL primer pas. D'aquí, cap endavant, sense dubtar-ho. Compartim sensació amb alguns dels nostres conciutadans, però també compartim l'alegria, i uns dies més tard, ho veig cada cop millor. Estic segur que hi haurà acord entre els partits del Sí, i veurem la independència del nostre país ben aviat. Així ho hem decidit a les urnes.

      Carquinyol, potser tu ets dels menys sorpresos amb aquesta polarització que hem observat a les eleccions, aquesta mena de població que ha votat a Ciutadans tu te la coneixes molt bé, però francament, a mi m'ha superat una mica. Amb el pas dels dies ho relativitzo, però em va fer mal. Això sí, el que és incontestable és la nostra victòria i el pas ferm amb que avancem cap a la plena sobirania. Potser a alguns els sorprendrà que no s'investeixi Arrimadas, de fet és el que els estan fent creure, però s'ho trobaran, i encara s'han d'endur unes quantes sorpreses més els propers mesos. Probablement nosaltres també, així que millor estar separats.

      Jomateixa, amb el pas dels dies m'ha deixat de preocupar tant. Penso que molta gent els ha votat pel NO a la independència, però sense saber què votaven. Quan se n'assabentin, potser ja no els farà tanta gràcia. Però no passarà sol, caldrà que els ho expliquem. Potser així diran no a la independència, però no a qualsevol preu.

      maria, poden dir missa, perquè només intenten confondre el personal. A tot el món ho saben ja, menys a España i la gent que s'escolta Ciutadans aquí: les opcions independentistes van guanyar les eleccions, i el procés tira endavant. I punt.

      Bruixeta, a banda de la gran notícia de la victòria del Sí, tenim la dolenta de la gran pujada de C's, però també altres de molt bones per Catalunya, com la desaparició d'UDC, o la condemna a partits minoritaris com el PP i PSOE. S'ho mereixen, i és el que han aconseguit. Ah, i els de CSQEP...pobrissons també.

      Elimina
    2. Precisament per això, XEXU, perquè moltíssima gent de CDC fa dos, tres, quatre anys no eren independentistes (alguns sí que ho eren però ho veien tan utòpic que ni s'ho plantejaven, i altres no ho eren de cap manera... en conec dels dos tipus hehe) i ara ho són, és perquè "han perdut la por" gràcies a que en Mas anava fent els passos i ara ja "s'han destapat" i defensen la independència de tot cor... I a en Mas li donem les gràcies fent-lo fora...

      Està cremat? Qui ho diu això? Jo no el veig cremat... I en cas que s'hagi socarrimat una mica, per què ho ha fet? Ha aconseguit MOLT!!

      El tio ha estat valent, se l'ha jugat... i tan sols són 18 mesos... que ell no vol ser President de per vida!! Ni deu anys, ni vuit ni quatre... un anyet i mig!!... No ho entenc de cap manera i, menys encara quan la Isabel Vallet diu que tenen un paquet de mesures de xoc per la crisi (que estic segura que deuen ser bones!) per negociar... doncs, donaaaa!!... Tu què vols que en Mas no sigui president o veure en Mas aplicant les teves mesures de xoc? Perquè si la CUP pateix per la situació dels més desfavorits, plantifica-li a en Mas les mesures que creguis necessàries per a aquest col·lectiu i li dius "si m'aproves això (o una part, la que es consideri més imprescindible) et voto".

      I és clar que sé que són gent intel·ligent! No en tinc el menor dubte... només cal haver escoltat unes quantes vegades al David Fernández i al Quim Arrufat per adonar-se'n... però de gent culta i llegida n'hi ha a molts llocs, eh, no només a les CUP... i, precisament, perquè sé que són intel·ligents m'estranya que sigui tan tossuts... Ser tossut sense voler moure's gens ni mica no és MAI una postura intel·ligent perquè jo tinc la certesa que mai ningú no té la raó al cent per cent. La raó absoluta en aquest món no existeix (en aquests temes, vull dir... en ciències no en tinc ni idea)

      En fi, que no entenc aquesta tossuderia quan dius que tens aquestes mesures... no ho entenc.

      Elimina
  21. Ignasi, la percepció que tenim de Ciutadans és la mateixa, però no només aglutinen a través de l'odi, també a través de la ignorància. Sobre majories absolutes també estem d'acord, convé que ningú no es prengui el parlament com la seva segona casa i que les decisions s'hagin de consensuar. Si no passa com en alguns ajuntaments, com és el cas del meu, en que mana la màfia directament. Et dono per tercera vegada la raó amb que també penso que s'haurien obtingut millors resultats anant per separat, però que a alguns no els convenia, i podem palar clar, la marca ERC estava en clar augment, mentre que CiU anava en davallada. Amagant les sigles, ara CDC, rere una coalició de la il•lusió, ajuda a que s'oblidin algunes coses, però francament, alguns dels seus socis d'ara no les oblidem tampoc. Ah, i això de la il•lusió i la revolució dels somriures ens ho han robat a nosaltres, eh! En l'únic que discreparé (eh, ja t'he donat massa la raó!) és en el tema del referèndum. Per mi ja és aigua passada, com en el seu dia ho va ser l'estatut o el concert econòmic. Aquesta pantalla ja l'hem passat, el proper que farem serà per votar la constitució. Si en aquestes eleccions algú no s'ho ha pres com un plebiscit, o unes eleccions on es decidia clarament una postura, és el seu problema, i els seus resultats han tingut. Per la propera vegada, que aprenguin a mullar-se en alguna cosa. Si és que hi ha propera vegada, eh ICV!?

    Loreto, sí que és una sort haver anat separats. No ens havíem de fixar en els ulls del món, com sempre deia jo, és igual el que pensin, el que importava és què pensaria la nostra gent, i la veritat és que tots junts ho hauríem tingut pelut, penso. La CUP ha aglutinat part del vot d'ERC, però també ha rascat molt de CSQEP, i algun que altre socialista. Han fet la feina de manera immillorable, amb un projecte sòlid i seriós. JxSí també ha fet molt bona feina, però la despesa en esforç demanava haver aconseguit més. Més, que penso sincerament que hauríem tingut d'haver anat separats. I sobre C's... massa que n'he parlat ja.

    Màrius, em sembla un resum perfecte de la situació, i et centres en les coses realment importants. Que volíem més? Sí. És suficient el que hem tingut? Sens dubte! I evidentment, si ho mirem amb perspectiva històrica, estar on estem era completament impensable, fins i tot insomiable fa uns quants anys. Potser no cal anar ni tant sols un quart de segle enrere, en fa sis tampoc!

    Ada, la meva opinió és sincera, però és la meva. És una valoració molt subjectiva, i no m'importaria sentir veus discrepants, el que passa és que la majoria dels que correm per aquí tenim idees similars. El que sí que et puc dir és que, en teoria, si hi havia un augment de la participació, el Sí es veuria perjudicat. M'han dit que a partir d'un 68% de participació anava en la nostra contra, i hi va haver gairebé un 78%. Això és perquè hi ha un cens molt gran, i els independentistes surten en massa a votar en aquest cas perquè saben què ens hi juguem. Però tots els indepes i els votants habituals del No arriben fins a un cert percentatge. Si el superes, se suposa que els que van a votar són del No, que normalment no voten. Però en aquest cas s'ha vist que l'augment de participació no ha afectat els resultats, el Sí ha aguantat bé l'escomesa, i això vol dir que també teníem un bon nombre de votants potencials que no hi van normalment. S'ha acabat el mite de la majoria silenciosa que venien els unionistes, vaja.

    ResponElimina
  22. M. Roser, com hem comentat més amunt, les majories absolutes no són bones, ni tan sols en aquest cas. Jo també esperava més, però hagués estat molt content amb 65, 66... Reconec que en alguns moments vaig pensar que si trèiem majoria absoluta, menys feina. Però és millor així, francament, quan ho penses en fred està clar. Arribaran a acords sens dubte, ja veuràs. I sí, s'ha de donar suport a les institucions catalanes atacades pel govern espanyol. Que hagin de jutjar Mas el dia del 75è aniversari de la mort de Companys penses que és gratuït?

    Sr. Gasull, que no s'hagi deixat votar la gent de l'estranger és una tupinada flagrant. Però tampoc és gratuït, perquè si mires els percentatges es veu clarament que són superiors als obtinguts per aquí en favor de la independència. Diuen els que en saben que el vot exterior tampoc no canviaria res, que no modificaria els resultats, però igualment és una injustícia i una mala pràctica política i jurídica que caldria castigar durament. Però no passarà res, d'això n'estem tots segurs. Per això la victòria aconseguida té molt mèrit, per més que desitgéssim més, ho hem aconseguit amb tot en contra. Només per això ens mereixem ja la independència.

    rits, no t'enganyis, tot segueix donant voltes al voltant de la presidència, és la negociació en curs i hi ha molts interessos. Que imputin Mas ara i no abans de les eleccions hi està relacionat. Si tu estàs saturada del tema, imagina jo que he portat el comitè de campanya local i he estat 15 dies pendent d'això dia i nit. Si fins i tot he aconseguit que els convers penquessin!! Però total, no ha servit de gaire, què hi farem. Va ser molt esgotador per mi, però acabem superant-ho tot. Ja et dic que a mi em sembla bé que la CUP sigui decisiva, encara que m'agradaria algun més que 62 per part de JxSï. L'opció fàcil era la majoria absoluta, però no tinguis por, que arribarem a acords segur!
    Sobre el tuit que esmentes de l'Oriol Amat, lamento dir que no te'n puc dir res perquè no sé de què parles, i mira que he estat al cas, però ara mateix m'has ben enganxat. De fet, no et puc dir massa res d'ell en general, no el coneixia abans de la candidatura i no m'he preocupat gaire per conèixer-lo, més enllà que deien que era un crack. Ja m'informaré. I no em facis dir de qui em refio i de qui no...
    Sense que sigui una cosa obsessiva, està bé estar al cas del que passa al teu país. Tenir inquietuds polítiques és una virtut, pensa que molta gent passa de tot, i així ens va. Passen de tot, però voten igual. Voten el més guapo, el que balla, sense cap altre criteri. Així que considera't afortunada, descansa una mica, però estar interessada pel que passa i passarà està molt bé. Ara que, qui t'ha vist i qui et veu, cridant ben clarament 'Visca Catalunya Lliure!'. Fa un temps no ho hauries dit tan clara, oi? NI ho hauries tingut tan clar, per suposat. Benvinguda! :)

    ResponElimina
  23. Dels 11 de CSQEP, 2 son indepes, val, d'acord, un 18% ja veus tu, i els seus electors deuen anar per un percentatge semblant de vots o si vols un xic més alt, però no et pensis que massa més, ICV mai ha dit que sigui indepe per no perdre vots. Per tan en un referendum la cosa hagués anat ajustada.

    Has perdut una cinquena part de les respostes dels comentaris i Ciutadans ha tret una cinquena part dels vots, casualitat...? També es casualitat que hagis perdut una part de la meva resposta? Grrrrrrr

    ResponElimina
  24. Diumenge me'n vaig anar a dormir creuat, com molts, però des de dilluns el meu estat anímic "nacional" ha anat pujant progressivament. Sí, correcte, tenim majoria absoluta, no sé què més hem d'esperar que passi per celebrar-ho! Que fora millor majoria indepe de vots? sí, i també fora millor que no hi hagués atur, que tothom tingués un sostre sota el qual dormir, que tothom tingués els bàsics per viure dignament. Per això hem de treballar... des de la majoria absoluta que democràticament es va assolir diumenge.

    Si els polítics no l'esguerren, i prou bé trobo que ho estan fent fins ara, ens esperen dies de glòria (a més que, no ens enganyem, Espanya ens fa permanentment mitja feina).

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.