dijous, 27 d’agost de 2015

Manar

Si digués que manar no m'agrada, mentiria. Però més que manar segurament el que m'agrada és remenar les cireres, estar en el centre de les decisions. Diria que no és el primer cop que parlo d'això al blog. Pel que he percebut al llarg del temps, no és que sigui una capacitat que em manqui, per bé que sovint ens costa reconèixer-nos certes virtuts. El problema que em trobo és veure'm en la necessitat de manar gent que sap molt més que jo dels temes en que els dirigeixo. Aportar autoritat quan em falten els coneixements i els arguments per ser creïble. I malgrat tot, m'han triat. En el partit i en la coalició electoral. No crec que ningú em discuteixi la capacitat de treball i l'esforç. Però em poden discutir la formació. No pot ser bo per algú que està al capdamunt de totes les decisions sentir-se despullat davant de tanta gent, i de tants temes. Em ve gran? Només el temps ho dirà. Tornem a estar en campanya. I ara em toca dirigir-la.

24 comentaris:

  1. Allò més important és la confiança que et fan. I potser també, allò que pots fer de més importància és fer confiança a altres persones que tu els saps capaços. Saber delegar i saber-ho fer bé.

    ResponElimina
  2. Suposo que ells confien en la teva capacitat de direcció malgrat et manquin alguns coneixements per això t'han triat, ara la teva feina ha de ser manar però fent confiança en aquests que tenen els coneixements que tu encara no tens. Com diu la CONSOL, la qüestió és saber delegar i no dubto, perquè ho sé de primera mà, que en saps de sobres.

    ResponElimina
  3. No pateixis, si has arribat fins aquí vol dir que fins ara estaves fent bé la feina, a partir d'ara qui sap, potser començarà a ser vàlid el famós Principi de Peter

    ResponElimina
  4. L'experiència ensenya molt i segur que t'ajudaran en el que et faci falta. Si t'han triat és perquè han vist que ho pots fer.
    Endavant i molts sort!

    ResponElimina
  5. La feina ben feta no té fronteres. ^-^

    ResponElimina
  6. si t'han triat segur que deu ser per alguna de les teves qualitats , la manca de coneixements que dius que tens es compensa aviat per l'experiència i les ganes de fer-ho bé, tu pots! ( res a veure amb els eslògans de les formacions que diuen si es pot però no volem que es pugui....)
    felicitats i endavant que es gira feina!

    ResponElimina
  7. I segurament es presenta la campanya més dura i complicada de la història recent... Molta força!

    ResponElimina
  8. Si t'han triat és per alguna cosa, de ben segur que tens capacitats! a nivell de coneixements et poses piles i endavant!!! molts èxits!!!

    ResponElimina
  9. Amb aquest secretisme i misteri no m'estranyaria que dintre de tot ens trobem comentant el blog d'un president del país o d'un ministre...

    (A la Catalunya independent seguiran sent consellers o els podrem dir ministres?)

    ResponElimina
  10. A la vida laboral ho he fet molts anys i encara que amb menys intensitat ho faig ara també. Perd la por a manar i fes ho amb decisió, però escolta sempre a tothom encara que sigui el becari. Això fa que tothom respecti més les teves decicions.

    ResponElimina
  11. Ho sigui que tens fusta de "lider", per què no dir-ho? Les falses modèsties no serveixen per res...
    Si et tenen confiança per alguna cosa deu ser...Ui la feinada que t'espera!
    Endavant, XeXu.

    ResponElimina
  12. Et desitjo molta sort... la bona feina segur que la faràs.
    Si confien en tu, és perquè ho veuen clar. Endavant!!! que de feina en tenim molta!!!

    ResponElimina
  13. Si t'han triat a tu és perquè et volen a tu, XeXu, perquè confien en la teva capacitat i la teva gestió.
    Segur que ho faràs bé.

    ResponElimina
  14. Hehehehe m'encanta imaginar-te demanant el vot pel president Mas :-DD

    Què passa? :-( estic molt refredada, em trobo fatal i ja era l'únic que em quedava per rematar aquest estiu tan fastigós en quant a calor i tot això... per tant, si llegeixo una cosa que em fa somriure, te n'has d'alegrar! :-DD

    ResponElimina
  15. A mi també, en un altre àmbit, em va tocar manar a gent que portaven molts més anys que jo fent la feina. Crec que si substitueixes manar per coordinar, potser t'ajudarà a sentir-te més cómode. Demanar consell i escoltar també són qualitats d'un bon cap. Els que en saben més que tu, com tu dius, hi són per ajudar-te, deixa'ls que ho facin. Bona sort!

    ResponElimina
  16. Ja poc queda a dir, Per si de cas, et diré que els nens de la meva ja ex classe van aprendre a viure, treballar i aprendre sols,sense que jo manés gairebé res. Coses del cooperativisme, noi. Si ells poden, tu pots aplicar els principis cooperatius als teus "manats" i segur que amb la teva mà esquerra, tot surt de conya.

    Va, ànims! Si t'agrada, només cal fer-ho de la millor manera possible, comptant amb les fortaleses de tots.

    ResponElimina
  17. Doncs a mi manar la veritat és que no em va gaire, no m'hi acabo de sentir còmoda crec... A nivell de petit comitè, com quan tinc un alumne de pràctiques a càrrec potser sí, però a nivells superiors no sé. He de dir que tampoc m'hi he trobat. Però m'espanta i em tensa.

    Si t'han escollit serà per alguna cosa, dic jo. De vegades per manar no cal saber moltes coses ni sé el que en sap més de tot. Potser has de ser resolutiu, distribuir tasques, tenir ull per veure les habilitats de cadascú, etc. I el que en sap molt pot ser aquell a qui tu li encomanis tasques importants de parlar amb Tal o Pasqual, per exemple. No ho sé eh, només és un exemple, però volia dir que no és gaire banal la tasca que et toca fer a tu i per tant no crec que hagi estat escollida a dit. Tots sabem que segur que faràs moltes llistes i faràs anar a tothom recte com un pal, i si no... trencaràs moltes cames!

    Remenar les cireres? Eh, vés amb compte què remenes eh! (només em deu fer gràcia a mi aquesta frase feta...)

    ResponElimina
  18. Ja veig que tots teniu molta confiança en mi, ara només falta que jo l’agafi també. De moment supleixo qualsevol mancança amb feina, això sí que no m’ho treu ningú, ni crec que puguin qüestionar la meva implicació. De fet, suposo que em volen allà per pencaire, així que ja és això. Gràcies a tots pels comentaris.

    Consol, sí, que hagin confiat en mi pot respondre a diferents coses. Una és que tinc empenta i capacitat de treball. Una altra és que probablement no hi ha ningú millor disponible. Però m'agradaria demostrar que no és que no hi hagi ningú millor, sinó que sóc digne d'ostentar els càrrecs per mi mateix. i sí, saber aprofitar les qualitats de cadascú, sobretot les que tu no tens, és tot un art i denota que saps què estàs fent.

    McAbeu, com li deia a ella, s'han d'aprofitar els coneixements que tenen els altres per suplir les pròpies mancances, i és que el càrrec no fa la feina, has de conèixer les limitacions que tens i no ficar-te en la feina d'aquells que la saben fer, encara que sent el responsable últim tampoc te'n pots desentendre. Quan tu i jo hem 'treballat' plegats ho fèiem com a iguals, i si en tingués gaires més com tu al voltant potser no em preocuparia tant... tot i que algun tinc. Dono gràcies que existeixin persones tan treballadores i resolutives com vosaltres.

    Pons, doncs no puc dir que no tinguis raó. En algun moment trobem el nostre límit, allò pel qual ja no servim, és una de les pors que tinc. Potser serveixo per pencar, però no per liderar. Però sempre hi ha algun o altre que arriba a dalt de tot, no?

    Jomateixa, per això la meva inexperiència es posa de manifest sovint. Hi ha una quanta gent que em porta molts anys d'avantatge, i igualment, de vegades penso que no arribaré a raonar de la manera que cal per ser polític. Ja ho veurem. No és que vulgui arribar lluny, de fet no vull arribar enlloc, però sembla que no paro de promocionar...

    Gràcies Eva.

    maria, la feina no s'acaba mai, aquest és el problema. No parem, però per més que facis, sempre en queda per fer, i tens la impressió que per demostrar que vals, n'has de fer més, i més...

    Elfreelang, com deia al post, amb els anys he anat veient què em valora la gent. A mi em costa exposar les meves virtuts, perquè no penso que en tingui, però les coses que destaquen de mi són les que assumeixo que puc aportar. Després sempre hi ha la por que t'estiguin ensabonant per encolomar-te marrons. És un pensament negatiu que intento apartar de la meva ment.
    Doncs sí, se'ns gira feina, però ja l'estem fent. Tenim una oportunitat que no podem deixar passar. M'espera un mes infernal, però si no deixo la salut per això, per què la deixaré?

    Maurici, serà dura, hi haurà molta oposició i intentaran emmerdar molt l'ambient. Però no podem defallir, ja sabem què volem i no ens podem arrugar davant de res.

    Marta, ja vaig mirant d'aprendre, però sempre em sembla que no en sé prou, perquè tot és nou. Poc a poc i bona lletra.

    Sergi, aquest cop no he anat pas amb secretisme! Ho explico a la meva manera, però queda clar, com ja he insinuat o comentat altres vegades, que tinc càrrecs al partit a nivell local, és a dir, molta feina i visibilitat poca. Ara a més dirigiré el comitè de campanya a nivell local, molt poc marge de maniobra, i tractar amb gent que no és l'habitual Si tens en compte que fa només dos anys i mig que milito, i les posicions que ocupo, no està malament. No és pas pel meu afany d'escalar posicions, senzillament m'ho he trobat així. Uns ho troben molt bé i consideren que és bo que hi sigui, i altres no tant. Què passarà en un futur? Ni idea. No crec pas que arribi a ocupar càrrecs d'aquests que dius, segurament me'n cansaré abans, i no és la meva gran il•lusió. Segur que n'hi ha molts més amb ganes i aspiracions que podran ocupar aquests grans càrrecs. Ah, i espero que si que es diguin ministres, i que sigui aviat!

    ResponElimina
  19. Sr. Gasull, això ho tinc molt clar, saber escoltar és molt important. Tothom té una opinió, i de vegades et sorprenen. No només escolto, sinó que vull fomentar la participació de tots tant en l'exposició d'arguments com en la presa de decisions. Vull que tothom se senti responsable del que fem, encara que jo pugui tenir l'última paraula, però crec que és la base de la implicació, que no et sembli que només estàs allà per omplir.

    M.Roser, res de falsa modèstia. És més aviat inseguretat. Jo sóc d'aquests que poden triar per unanimitat, i encara preguntar-se per quin motiu ho deuen fer. Fusta de líder? Depèn del context, però estem parlant d'un àmbit en el que tinc la impressió que tinc moltes mancances i que la gent que m'envolta en saben molt més. Llavors costa una mica perquè et sents menys i que ocupes una posició que et ve gran, però és qüestió de temps descobrir com pots aportar les teves virtuts al projecte.

    Carme, em vaig ficar en política perquè vaig pensar que havia arribat el moment de fer alguna cosa pel meu país. Llegint el teu comentari, potser ha estat casual, o potser les teves paraules m'hi han fet pensar, veig que tinc l'oportunitat d'aconseguir allò que m'ha portat aquí. Ara que ens hi juguem les garrofes, tindré un paper, com sempre minúscul, però segurament en un futur m'agradarà poder dir que hi vaig contribuir. Tant de bo així sigui.

    Glòria, llavors haurem de veure si jo estic a l’alçada, o són ells que estan equivocats. El temps ens ho dirà, però ara mateix no hi ha temps de fer-se enrere.

    Assumpta, no vull desil•lusionar-te, però em sembla que no em veuràs fent campanya per en Mas. Tampoc pel Junqueras en aquest cas, faig campanya per la independència, que és responsabilitat de tots, i precisament de nosaltres no hauria de sortir això de fer campanya per algú concret. Tinc moltes ganes que això acabi, a més. I sobretot, no vull que em fiquin en unes altres eleccions immediatament, i menys en unes que m’interessen tan poc com les espanyoles.

    Coses2, són molt bons consells els teus, començant per això de ‘coordinar’, que probablement és una definició molt més acurada del que faig, i definitivament fa sentir més còmode. No canvia la cosa, però sí que no li dóna tanta importància. I està clar que no parem mai d’aprendre, i que sempre escolto els que en saben més, no hi ha una altra manera millor de fer-ho.

    Zel, el tipus de relació és molt diferent, trobo. Tu no has de manar a una classe de nens i nenes, els has d’ensenyar, i està molt clar qui és l’autoritat allà. En aquest cas, el ‘càrrec’ sí que fa la cosa. La mestra ho és sempre, tant si és bona com si no, i com a poca diferència amb els alumnes, és adulta. Jo me les he de veure amb gent com jo, més grans potser, però no és important, i per més que tingui un càrrec, no vol dir que en sàpiga més que un altre (al contrari), o que ho sàpiga fer millor. Amb bona voluntat els altres poden suplir les mancances que tinguis (cosa que no farà la canalla a classe), i ensenyar-te el que no sàpigues. Però si no hi ha bona voluntat?

    Laia, no ets la primera que sento dir alguna cosa similar. Potser senzillament hi ha persones que no estan fetes per manar, o que mai s’han vist en la necessitat, i si s’hi trobessin potser sorprendrien a tothom, i a ells mateixos. Això ho he vist en els caps de colla de castells, de vegades qui és presenta és lògic que ho faci, però d’altres són persones que no hauries dit mai, i ho acaben fent igual, millor o pitjor. És clar que segur que n’hi ha que mai es presentaran, evidentment. Ja veuràs si saps manar quan tinguis alguna oportunitat per fer-ho. Pel que fa a mi, ja m’agrada que diguis aquestes coses de mi, però ja veurem si ho puc tirar endavant. I si no, m’apunto la solució aquesta que apuntes de trencar cames, ho hauré de començar a practicar en política, encara no ho he fet.
    Lladre, he dit que m’agrada remenar les cireres, no les cireretes, hahaha!

    ResponElimina
  20. No crec que sigui molt encertat pensar que n'hi ha altres que estan millor preparats que tu per dirigir una campanya o per a qualsevol feina. No t'ajudarà gaire a guanyar confiança i et farà malbaratar les teves energies cap a lluites infructuoses (ni que siguin dins la teva ment). Si t'han elegit a tu és per la feina feta i això ha de ser suficient per centrar-te en el que et toca. Bona sort, XeXu!

    ResponElimina
  21. Molta sort a la campanya.
    Segur que molts la seguirem amb atenció.

    ResponElimina
  22. Ignasi, segurament no et falta raó, però interiorment penso que aquests pensaments no afecten la meva feina. Quan em poso a fer una cosa, la faig tan bé com sé, encara que pensi que n'hi ha de millors o que no sóc el més indicat. En aquells moments, sóc l'únic que hi ha, per tant, més val fer la feina que estar-se preguntant coses i perdre el temps. Lluites infructuoses en tinc per altres bandes, no a dintre el meu cap, encara que escrigui algun neguit aquí. Tinc una tasca, i el meu cap tira pel dret. Et diré ara, després d'uns dies, que no dubto que hi ha qui ho faria millor que jo, però que ho estic fent bé, o així ho sento. Prenc decisions, penco molt, i la gent em fa cas. El pitjor del cas és que m'hi sento còmode, però val a dir que m'agrada perquè els altres també penquen molt, he tingut sort en això.

    Xavier, ja saps jo sempre em moc a nivell local, però la campanya del partit (o la coalició) a nivell nacional està sent molt potent, i més que ho ha de ser.

    ResponElimina
  23. He estat uns dies absent de la blogosfera i quan això passa sé que després durant el procés d'actualització amb qui tindré més feina és amb tu :) Amb totes les responsabilitats que tens en el moment i mantens una mitjana de post cada 4 dies...Però com co***ns t'ho fas?

    Sobre el tema d'aquest post, jo sempre m'havia considerat dels que es mantenia en un segon terme. Amb el temps i l'experiència, un mateix pot ser que guanyi en seguretat o en amplitud de visió. Vaig començar a desenvolupar una empenta organitzativa en l'àmbit del grup d'amics, penso que va ser un tret de personalitat de la mare que estava latent que de cop i volta va manifestar-se. De totes formes, organitzar o remenar les cireres comporta un desgast. Ho veig en el meu pare, director d'institut. He decidit que el millor per la meva salut és seguir estant en un segon terme. Anar fent i quan hi hagi ganes, doncs au. Ah, i a mi em faria molt de respecte haver de "manar" a gent que sé que en saben més que jo. Potser és un dels motius que més enrere em tiraria.

    A part d'això, enviar-te força per la feina que fas per la campanya electoral. Puc deduir que no estem ni al mateix partit ni per tant a la mateixa coalició, però sí que estem al mateix bloc. Hem de sumar el màxim! Som-hi!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.