dimarts, 14 de juliol de 2015

Tavertet

L'excursionista de pa sucat amb oli se sent en una forma lamentable. Però no oblida aquella afició, tot i no practicar-la gaire sovint. Per això, quan els companys de castells proposen fer una excursioneta, ha arribat el seu moment. Els castellers són uns 'birreros', no pot ser que li proposin res de l'altre món! I efectivament, la pujada al pintoresc poble de Tavertet des de l'Hotel la Riba, al costat del pantà de Sau, s'adapta a les possibilitats actuals de l'excursionista de pa sucat amb oli.

Ja m'explicaràs tu com pugem allà dalt...

Des de bon principi el camí fa pujada, primer per una pista de terra, i després per un corriol que va amunt, amunt. No es perd de vista la cinglera que sembla impossible d'ascendir, però sempre hi ha camí. A tracés d'una canal en la roca es pot seguir pujant fins que de sobte, plop, l'excursionista de pa sucat amb oli i els seus companys van aparèixer en una altra pista de terra que porta al poble de Tavertet. En total, menys d'una hora de pujada, encara que a bon ritme.

Panoràmica des de Tavertet, amb les Guilleries davant i el Montseny allà al fons.

Ja les vistes durant la pujada són espectaculars, i des de dalt de l'altiplà, a uns 870 metres sobre el nivell del mar, encara més. Les Guilleries i el Montseny es perfilen a l'altre cantó de la vall. L'excursionista de pa sucat amb oli va fer un bon grapat de fotos i es va meravellar que, a Tavertet, els rètols amb el nom del carrer inclouen l'estelada. Genial.

Prova superada, ara toca premi!

Una excursió molt recomanable i poc exigent, tot i que el camí fa pujada i hi ha pendent, però a Tavertet s'hi pot arribar fent una passejada, cadascú al seu ritme. Un cop a baix, l'excursionista de pa sucat amb oli i els seus companys de ruta van fer una bona remullada al pantà de Sau, que bona falta feia, a causa de la calorada.

Informe de danys: només una mica de color vermell a les zones exposades al sol. Estranyament, molt poca repercussió física.

20 comentaris:

  1. Oh feia temps que no et llegia i feia temps que no et llegia una crònica de viatge o excursió, potser de fet no recordo haver-ho fet mai quan ens comentàvem fa uns anys. Prenc nota, jo també sóc excursionista de pa sucat amb oli, però m'agrada, i aquesta té molt bona pinta.

    ResponElimina
  2. Pujar altiplans amb la calor que fa, també són ganes...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert, es obligatori preguntar en aquest tipus de posts pel cotxe. Bé, no?

      Elimina
  3. Suo al llit, al sortir del llit, fins i tot al sortir de la dutxa. Només de pensar en pujar a Taverter m'agafa de tot, en aquests moments. Però de carta a la tardor, és una sortida temptadora, encara que després no hi hagi bany.

    ResponElimina
  4. Totes les tres vistes que ens mostres són espectaculars.
    "El camí fa pujada". A Catalunya és gairebé impossible fer una bona excursió on això no passi. Tenim una geografia muntanyenca.
    T'envejo l'excursió.. i encara més el bany final.

    ResponElimina
  5. Aquest any tinc més temps i he començat a fer caminades de més llarga durada, així que potser jo sí que em puc considerar una excursionista "de pa sucat amb oli", i més pel terreny per on acostumo a fer les meves caminades diàries, però tu ja fa temps que hauries d'haver-te canviat de categoria.
    Tot i que no m'agraden les pendents, aquesta l'apunto, que sembla que pot ser factible :)

    ResponElimina
  6. m'agrada que no deixis la muntanya, i sobretot, que ens l'expliquis així!!
    en aquesta sortida, les vistes s'ho valen, eh? no us va fer molta calor però? nosaltres aquests dies no baixem dels mi-i-pico, una mica de por a les calorades.... ^_^

    ResponElimina
  7. Crec que aquesta és del meu nivell! me l'apunto!!!! sobretot això d'acabar al pantà de Sau en remullada, mmmm!!!

    ResponElimina
  8. Ui no, amb aquesta calor em sembla que passo eh ...

    ResponElimina
  9. Jo també passo, almenys fins el setembre o octubre. Aquest estiu prefereixo la vida sota l'aire condicionat. Unes fotos molt maques.

    ResponElimina
  10. La birra dóna energia, malgrat tot...

    ResponElimina
  11. Els cingles de Tavertet sòn molt bonics... Bona excursioneta, de bones vistes i ben agradable.
    M'ha agradat veure les fotos!

    ResponElimina
  12. Una excursió molt bonica que em sembla que l'excursionista de pa sucat amb oli, va resoldre molt bé...Més que les birres, en aquests cas , aigua ben fresqueta, que alguns singles són una mica perillosos i un mal pas...
    Si es fa la pujada de bon matí, després el baixar no cansa tant. Unes fotos molt guapes, amb la punta del campanar que sobresurt al pantà de Sau...
    De mica en mica el cos ja s'hi acostuma i la caminada no passa factura!
    Bon vespre.

    ResponElimina
  13. Ei, a Tavertet vaig anar un cop fa mil anys a una mena de conferència del Raimon Pàniker... no vaig agafar vermellors i tampoc em vaig banyar (catxis!), però era molt bonic, en això coincidim... Així que el camí fa pujada, eh? ;)

    ResponElimina
  14. L'excursió pot ser bonica -molt pel que és veu a les fotografies- però anar-hi amb aquesta calor ja són ganes!
    Celebro que estiguis en forma i que ho hagis trobat tan fàcil.

    ResponElimina
  15. Doncs per ser excursionista de pa sucat amb oli, una passejada per Tavertet està d'allò més bé i és una excel·lent tria! Però la calor i l'excursionisme són mútuament excloents per a mi...

    ResponElimina
  16. Tavertet es impressionant es vagi com si vagi... però amb aquesta calor... serà que no :)

    ResponElimina
  17. Veig que la calorada que ens està fent aquest juliol us tira molt enrere pel que fa a sortir a caminar. Em sembla ben normal, però com ja us comento, si passes calor igualment sense fer absolutament res, bé la pots passar caminant muntanya amunt. Almenys fas alguna cosa interessant. Moltes gràcies pels comentaris a tots plegats.

    Xitus, en el teu temps d'absència t'has perdut el naixement de l'excursionista de pa sucat amb oli, i pràcticament la seva mort. Això vol dir que portaves molt temps fora. És una excursioneta molt senzilla, però segur que es pot completar fent més volta, el paisatge s'ho val. I la remullada final també.

    Pons, massa ganes, però pensa que el primer que ens van vendre és que portéssim banyador, que després el bany queia segur. I mira, així ens van enganyar. Ah, i sí, el cotxe perfectament, perquè no vaig anar fins allà en el meu, conduïa un altre!

    Laura T, per mi la calor és insuportable, i com pots pensar, vam suar de valent durant l'excursió. Però la sensació de no estar inactiu, de caminar una mica, jo crec que s'agraeix. Ara, ja et diré que aquesta escapada, en una altra època de l'any, no faria suar ni una gota. En canvi, si et poses al pantà, hipotèrmia assegurada.

    Xavier Pujol, és un paisatge ben maco, la veritat. De vegades no cal anar a buscar alta muntanya per gaudir d'unes bones vistes. És una excursió que segur gaudiries, però en el teu cas segur que caminaves una estona més, que de camí no en falta, i se't faria curta. Sí, tenim una geografia molt muntanyenca, per sort, i infinites opcions. Dir que el camí fa pujada és una mica absurd, és clar que en fa, però només era per dir que, tot i no ser una caminada exigent, tampoc vas per pla.

    Jomateixa, sí que és factible, però et cau una mica lluny de casa. Si t'estàs iniciant en l'excursionisme, Montseny, Montnegre o Guilleries estic segur que són bons objectius per començar. N'hi ha de molt xules i no gaire exigents, però també de més duretes. Tot depèn de les ganes que tinguis. Però no, no serà aquesta excursió la que em faci canviar de categoria.

    Hypatia, em costa déu i ajuda, no et pensis. M'agradaria no deixar-la, però hi juguen dos factors, vaig molt curt de temps, i estic en una forma deplorable, precisament, perquè no tinc temps de fer exercici! No em puc plantejar grans reptes, però espero que algunes caminades interessants sí, ja veurem! Molt bones vistes, sí, no cal anar tan amunt per gaudir del paisatge, però sí que feia calor, sí. Quin remei. Però a casa en fa igual, de calor, així que...

    rits, i tant que és del teu nivell, i el de qualsevol! Encara que et pugui costar, no és gaire exigent, i les vistes s'ho valen. I el premi de la remullada sempre ajuda a decidir-se!

    Anna, però és que a casa fa la mateixa calor. Almenys a la casa dels que no tenim aire condicionat!

    Loreto, sortosa tu, que tens aire! Però jo a casa no en tinc, així que, tant per tant, així em passejo. Gairebé ho passo pitjor a les places castelleres, quina manera de suar aquests dies!

    Eva, la birra potser sí, però els gintònics i el martini de després ja no ho sé...

    Carme, segur que tu hi has pujat allà dalt, són força espectaculars, per ser que no estàs a gaire altura, però les vistes s'ho valen. Com sempre, les fotos no fan justícia al que veuen els ulls.

    ResponElimina
  18. M.Roser, penso que s'ha de ser molt sapastre per prendre mal en aquesta excursió, però no et pensis, hi ha força caiguda en alguns llocs, però si no prens riscos innecessaris és improbable que et passi res. Ara feia molt que no caminava, i que no anava muntanya amunt, així que el cos ja havia tingut temps d'oblidar-se'n, però va respondre bé. Però no hi vam anar ben d'hora, era ja a mig matí, i vam agafar la calorada, què hi farem. Aigua per l'excursió, la birra va venir després!

    Gemma Sara, el camí fa pujada, però es pot pujar! És bonic el poble, i tant, molt pintoresc, sembla que estiguis a un altre món. Ja em van parlar els meus companys sobre els Pàniker, i jo, inculte de mi, no sabia de què em parlaven, només em sonava d'oïda.

    Glòria, hi he d'anar quan el temps m'ho permet! M'agrada caminar una mica, pujar muntanyes, però d'estar en forma res, de veritat, he perdut tot el fons que vaig aconseguir. És un camí fàcil, però cal tenir cames fortes, és clar, sempre cal.

    Cantireta, i com m’has llegit, sota l’aire condicionat?? Hehehe.

    Ignasi, no em donaran un premi a l’excursionista de l’any per això, però sortir a caminar una mica sempre va bé, ja tocava! Fa un parell d’anys per aquestes dates em feia un fart de fer muntanya, i ara mira’m, només puc aspirar a pujar a Tavertet… El calor és terrible, però com la passes estant-te quiet, què més dóna passar-ne mentre camines una mica?

    Bruixeta, sempre hi ha l’’opció de pujar-hi en cotxe, és molt més descansat, sobretot si el cotxe té aire condicionat!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.