dijous, 21 de maig de 2015

Si jo fos alcalde...

La campanya electoral s'acaba. Han estat uns dies durs, intensos, però molt interessants, en els que he après molt. I en els que he pencat molt també. Ens han dit que hem fet molt bona campanya, i estic content d'haver-hi pogut contribuir, crec que m'he guanyat el respecte amb la meva feina, la que m'havien encomanat. Ara tocarà decidir als electors si els convenç el nostre projecte i ens donen la seva confiança.

Després de sentir tantes propostes, d'explicar el programa electoral d'una manera o altra, acabes aprenent com funciona un municipi, quines coses són importants, quines no, i quines cal dir i amb les que és millor no picar-se els dits. I tot i que la meva posició a la llista fa impossible que em toqui ser regidor, és fàcil fer-se la pregunta 'què faria jo si fos alcalde...?'. I això és el que m'agradaria preguntar-vos. Què faríeu vosaltres si fóssiu alcaldes, quina és la primera mesura que prendríeu, just el dia després de prendre possessió?

Començaré jo. El primer que faria en entrar a l'ajuntament seria fer neteja, hi ha molta putrefacció al consistori, caldria fer una bona purga i reformar l'administració a base de bé. Massa vicis i massa màfia després de tants anys de govern dels mateixos. Va, animeu-vos. Què és el que més cal als vostres pobles i ciutats? Quina mesura aplicaríeu en el moment de desembarcar al govern?

Segurament no pugui dir res fins després de les eleccions, tot i que m'agradaria fer llista amb les vostres respostes, no sé si tindré temps, em sap greu.

36 comentaris:

  1. És molt difícil pensar que és el primer que faries, més si no has estat abans regidor, ja que és gairebé impossible saber que et trobaràs dins.
    Potser el primer seria donar-li l veu a la gent, però de veritat, amb algun tipus d'enquestes en què manifestessin que esperaven ells del seu ajuntament i del seu alcalde. He participat en alguna activitat com aquesta i solen sortir propostes i fets interessants.
    Una abraçada i sort

    ResponElimina
  2. Començo a notar cert síndrome de depressió post part. Què faràs ara que s'ha acabat la campanya amb tot aquest temps lliure que tornaràs a tenir?

    Buff si fos alcalde? Buff. Malgrat el CT polític d'avui ja saps que jo estic poc ficat en política... Suposo que intentaria anar per feina, això vol dir que hauria de començar a buscar subornadors per tal d'aconseguir tots els sobresous possibles, perquè en el fons quatre anys d'un mandat tampoc es tan de temps per aconseguir els calers que et permetran jubilar i viure bé el resta de la teva vida, vist els exemples que hi ha sembla que sigui fàcil però crec que realment no ho és tan, i més si vols fer-ho una mica dissimuladament i que no t'enganxin després.

    ResponElimina
  3. Una de les mesures seria fer complir l'horari estricte als treballadors de l'administració local. Així com els dels guàrdies, i tot tipus de treballadors municipals. Evitar "l'escaqueig" dels que en fan i millorar el sou dels que no ho fan.
    I rebaixar els sous abusius dels alts càrrecs, que generalment són escollits a dit per la formació política guanyadora.
    Crec que era en temps de l'alcalde Hereu, hi havia "enxufada" una germana de l'aleshores princesa Letícia Ortiz, cobrant 2800 € mensuals dels impostos dels barcelonins.
    Coses així que s'acabin.

    ResponElimina
  4. Aquí al ser un poble petit és més fàcil... si que fa masses anys que hi han els mateixos...i una mica de neteja no estaria malament. Primordial? Mantenir el que s'ha fet... i millorar, sobre tot la circulació de poble, que prou es nota que l'actual alcalde no vivia en ell quan va decidir canviar el sentit de tots els carrers, propiciant que s'hagi de donar la volta completa al poble per qualsevol cosa :(

    ResponElimina
  5. Fer fora la màfia és ben complicat i mira el que passa al Vaticà, el Papa ha estat fent neteja i comencen a haver-hi rumors que l'estan enverinant. Però és un risc que cal assumir i fer endavant. Cal fer fora totes aquestes males costums tan arrelades.

    Si fos alcaldessa, el primer que faria seria reunir-me amb les entitats. Que m'expliquin les realitats amb les que treballen i estan compromeses.

    ResponElimina
  6. M'ho poses a ou! Si jo fos alcalde, entre altres coses faria això.

    Sort a les eleccions!

    ResponElimina
  7. UFF. Hi ha tantes coses per fer al meu poble, crec que aquest any anirem bé, entri qui entri, serà sang nova, i això sempre està bé perquè tenen ganes de fer coses, si ja fa massa anys que hi son s'apalanquen, que és el que ara passava al poble.
    Primer s'haurien d'arreglar coses importants i urgents i també fer una mica de purga, com dius tu. Però una de les coses que m'agradaria que fessin després, és que es reactivés la biblioteca, ja que sempre dic que tinc més llibres jo a casa que a la biblio del poble. Però suposo que ho troben una pèrdua de temps invertir en llibres, activitats, tallers i tal... De fet fa un parell d'anys que es va tancar l'escola per falta de nens i el Sr. Alcalde encara es va atrevir a dir que massa tard que havia passat, perquè ja havien perdut l'oportunitat de que l'escola es convertís en un centre de dia per avis de la comarca. Ara ja s'ho havia quedat un altre poble.
    Doncs mira que bé, aquest alcalde preferia que el poble fos una residència d'avis, que és el que serà ben aviat, i no que estigués ple de nens, que és el que hauria d'haver propiciat amb una política diferent, perquè els joves es quedessin i fessin gran el poble. Ajudar els avis és molt important i em sembla perfecte, però sense nens no hi ha futur, ni poble, ni res.
    I prou!! que no m'agrada la política, que em posa nerviosa!!

    ResponElimina
  8. Em sembla que faria una mica com tu; primer neteja massiva perquè hi ha un apalancament i un enxufisme que fa molta pudor, un cop fet això ja ens podriem posar a altres coses però el primer és el primer.

    ResponElimina
  9. Crec que aquest article té relació amb el teu post...

    ResponElimina
  10. El que hi ha la meu poble no s'arregla ni amb Nostresenyor baixant del cel... :(

    ResponElimina
  11. Buff... això em costa. Jo no podria ser mai ni alcaldessa ni regidora ni res. El tema de la gestió no em va en absolut. Segur que ho faria fatal i per tant no cal atabalar-vos amb el que jo faria.
    Ara bé, estic molt d'acord amb que la primera cosa és fer neteja de la bona. I no gastar ni 5 cèntims en coses brutes o injustes. Sense fer això... res de res-

    ResponElimina
  12. Ui, aquesta pregunta és de l'estil: "com aconseguiries la pau al món?" ... hi ha tantes coses per a fer, en qualsevol municipi! Sense desmerèixer la teva feina, la 'política' com a professió necessita un bon sotrac i un retorn al 'servei públic' que era la intenció incial...
    Però deixant la filosofia i anar a la teva pregunta, Diré quelcom concret, el primer que faria seria prohibir el correbous... òbviament, no guanyaria mai unes eleccions...

    Sort diumenge!

    ResponElimina
  13. Crec que la nostra societat està demostrant que es pot fer política des de fora dels ajuntaments, és a dir, més enllà dels polítics i de les institucions, a través del treball social i associatiu. Però tinc la sensació que, com deia el poeta "per ignorància, per imprudència, per inconsciència i per mala llet" els polítics que es presenten per alcaldes i regidors (generalitzo) es pensen, abans o al moment d'agafar la poltrona, que són com déus elegits pel poble per manar-ho i dirigir-ho tot. Es tornen, o ja ho són, dictadors o reis absolutistes (no sé quina és la diferència) i no tenen en compte l'opinió de la resta de ciutadans. Viuen fora de la societat que demana participar en la vida pública, i no que els governin sense consultar-lis res (altre cop generalitzo). Així que, a mi m'agradaria un alcalde que des del primer dia es considerés un més amb els seus ciutadans o vilatans, i que instaurés una dinàmica activa de consultar (com diu l'Alfonso) perquè el futur del poble o de la ciutat es construeixi entre tots.

    Ja veus que en cap moment he dit "si jo fos alcalde" perquè, en les condicions actuals, en el poble on jo visc, per fer això que he comentat que em sembla bàsic, es necessita una mínima massa crítica de gent que hi cregui i vulgui involucrar-se i, ara com ara, no hi és. I com que jo no sóc gaire del món de la fantasia no em sé posar en una situació inversemblant.

    Estic segur de què hauràs fet una bona feina al teu partit i que aquesta serà (o ja ho és) ben reconeguda. Me n'alegro per tu si això et satisfà i espero que els resultats del diumenge encara et facin més feliç. Salut!

    ResponElimina
  14. Quan he llegit la pregunta he pensat que no sabria gaire què contestar, però recordo que fa a tira d'anys, quan intentava traurem el títol de català per correspondència ( a través de la Diputació), ens van posar una redacció precisament amb aquest tema. L'he buscat i en faré un post...
    El què em resulta més curiós de tot, després d'unes eleccions, surti el partit que surti, el primer que volen fer és fer neteja( simbòlica)...Doncs si que són bruts( simbòlics) els polítics!
    Amb això hi estan tots d'acord, siguin del color que siguin...En resum, penso que intentaria fer el millor pels ciutadans perquè l'alcalde està al seu servei...Ho no???
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  15. Despres de pensar-hi molt crec que si a mi em fessin alcalde, el primer que faria fora dimitir!
    (Cal ser conscient de les pròpies limitacoins)

    ResponElimina
  16. Jo havia jugat molt al Sim City i el primer que havies de fer era construir una central nuclear. Després es tractava de tenir un model de creixement sostenible (pressupost equilibrat, impostos no gaire alts, infraestructures correctament dimensionades, indústria i comerç per crear feina, tenir prou policia i bombers i, és clar, un bon pla per si atacava godzilla.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Què dius! La central nuclear no calia fer-la fins que tenies bastanta població o bé tenies connectada la xarxa elèctrica amb els veïns per tal de vendre l'energia sobrant!

      El que també feia jo era no pujar molt els imposts però a canvi els omplia de peatges, així era com més real :D

      Elimina
  17. A part de fer net, implantaria mesures perquè els habitants participessin més de la seva ciutat i la poguessin gaudir gràcies a les seves feines.

    ResponElimina
  18. Jo crearia un pla per reduir la desigualtat entre barris i persones: baixar sous per dalt, el que es pugui, ajudar per baix, i com diu la rits, parlar amb les entitats que ja hi treballen, per aprendre. I potenciaria des del municipalisme la cooperació internacional. També potenciaria la cultura, fent pressió per rebaixar l'IVA cultural. I recolzaria les familílies que boicotegen la llei Wert. I com diuen per aquí, mantindria més comunicació amb la ciutadania, en plan àgora grega moderna. I també neteja interior, com dius tu. Ara, jo com a alcaldessa segur que seria un desastre, vist com gestiono els meus propis recursos!
    Sort x demà!!

    ResponElimina
  19. Jo penso que faria con Jo Rai!: dimitir. Encara que ben pensat jo mai em presentaria a unes eleccions. Això HAURIA de ser per persones ben preparades i amb ganes de treballar.
    Malgrat el meu poc interès per arribar a alcaldessa penso que la mesura que proposes com a primordial, la neteja, és una manera molt bona per començar.

    ResponElimina
  20. El primer que faria seria una enquesta al pible a veure que volen i necessiten millorar

    ResponElimina
  21. La neteja que dius...i posar mans a la feina amb el què vol la ciutat, que el programes electoral no sols siguin paraules, com sol passar...

    ResponElimina
  22. Buf, jo no em presentaria mai, crec que hi ha infinitat de maneres millor de treballar per la ciutat... Si he de fer ciència ficció, doncs faria una enquesta entre els ciutadans per consensuar maneres de controlar els polítics, de poder fer-los caure de la poltrona quan calgui, abaixada de sous etc etc

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totalment d'acord amb la primera frase que comentes!

      Elimina
  23. Si fos batlessa (cosa poc probable) treballaria per allò que se m'ha triat, és a dir, faria del lloc on visc un racó digne per tots els seus habitants. Patejar els carrers i anar prenent nota de tot el que no funciona i de les solucions que apunten les seves gents. I treballar ... treballar ... treballar per aconseguir-ho.

    ResponElimina
  24. - Posaria uns bons impostos per tenir gos, unes bones multes per embrutar els carrers i unes sancions memorables als reincidents.
    - Prohibiria a les bicicletes circular per la vorera amb multes també ben grans hehehe

    Amb tot el que recaudaria posaria transport gratuït per a tothom ;-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Exacte! Ma dura contra les bicis que son el causant de tot el mal de la societat! En canvi el lobby del cotxe que en aquest país es dels més forts, cap problema! Millor anar contra les bicis que no contaminen, son barates, no fan embussos i per desplaçar-se en una ciutat mitjana son el sistema més eficient.

      Estic totalment a favor de multar a les bicicletes sempre i quan també multem els peatons que envaeixin els carrils bicis, es saltin els semàfors, no creuïn el carrer per on els hi toca, etc. A veure amb qui acabem recaptant més...

      Elimina
  25. Doncs no sé, del meu poble estic força desencantada de tots, tant dels polítics com de la gent. La gent demana i demana, no s'implica, i quan els hi vas amb obligacions et surten per petaneres. No et dona ganes de fer res per ells, la veritat. I els polítics de casa sembla que pateixen d'astigmatisme, no ho acaben mai d'encertar, com si no focalitzessin bé l'origen de tots els milers de petits problemes quotidians. S'aguditza el problema a la temporada de turisme, amb molta gent de fora amb aires de senyorets de ciutat. De tot això que et dic, et podria explicar mil i una anècdotes que no farien més que reforçar el que dic.
    Hi ha moltes coses que es poden arreglar, però també es necessita uns habitants receptius i participatius, nets i educats, amb dos dits de front. Però som i serem sempre una gàbia d'or plena de mussols.
    Espero que t'hagi anat bé a les eleccions!

    ResponElimina
  26. Per fi s’ha acabat la campanya i he deixat passar uns dies perquè déu n’hi do l’estrès de diumenge i de tot plegat. La cosa apunta que no acabarà la meva feina aquí i que m’encarregaran seguir fent alguna cosa, encara no sé quina, però crec que m’he guanyat la confiança amb la meva feina, han quedat contents de la meva part, i no sé si em puc atribuir cap part de l’èxit, però la veritat és que ens ha anat força bé i estic content. No governarem, però tindrem una bona representació per batallar des de dins tot allò en que creiem. Que es calci el govern municipal! I a seguir treballant, perquè hem generat molta il•lusió al nostre voltant i espero que el projecte serà de llarga durada. Moltes gràcies per contestar la pregunta que us feia i per tots els comentaris que heu deixat!

    Alfonso, de vegades no cal haver estat dins per saber què hi ha. O potser no pots arribar a entendre la magnitud del que t’hi trobaràs, però pel que comenten els meus companys, la situació dins de l’ajuntament és greu, és el que passa quan el partit de govern confon el seu lloc d’actuació amb casa seva, i fan i desfan com els dóna la gana. No és una crítica contra ningú, crec que passaria a qualsevol partit que portés molts anys governant sense parar en un lloc. Això de les propostes que dius se sol fer abans de les eleccions. Preguntes a la gent i fas enquestes, escoltes tant com pots i reculls propostes. Totes aquestes, les que siguin plausibles i raonables pel partit que les recull, s’inclouran al programa electoral. Se suposa que, un cop t’han votat i manes, has de fer complir aquest programa electoral, però després ja sabem què passa.

    Pons, doncs és una bona pregunta la teva. Segur que m’embolicaré amb qualsevol altra cosa. Tornaré a implicar-me amb els castells, que els he deixat una mica en standby, tot i no deixar-los del tot, i qui sap què sortirà d’aquestes municipals. Sembla que tindrem representació i no sé com repercutirà això en la meva tasca.
    T’anava a dir que en Bustos et fes classes privades, però si no vols que t’enganxin llavors millor busca’t un altre professor. Jo penso que sí que ha de ser fàcil trobar subornadors, sobretot perquè et deuen venir a buscar, no cal que els busquis tu. Només cal que diguis sí a tot, i a córrer.

    Xavier, quan parlava de fer neteja dintre l’administració em referia precisament a això que dius tu, entre d’altres coses. Hi ha gent que està molt agafada a la cadira, i la seguretat de la feina els fa treballar més aviat poc. Saps que passa, que la majoria que s’ho tiren a l’esquena tenen el lloc assegurat i arrencar-los d’allà és impossible, són pitjors que una paparra. Però mecanismes segur que hi ha, i s’han de trobar i aplicar.
    Baixar els sous, també em semblaria perfecte. Que el sou d’alcalde o regidor no sigui el que t’impulsa a presentar-te, sinó la voluntat de servei públic. Però que tinguin un sou just, és clar, especialment els que realment s’impliquen i treballen pel poble. Si realment són treballadors públics i s’hi deixen la pell, realment mereixen un bon sou, que la responsabilitat és alta. Però a banda del cas que cites tu, que tela, he llegit que en Trias cobra 140.000€ l’any. Ho trobes normal? Jo no. I referent a l’amiguisme, bé, què dir? És un dels llasts de la nostra societat. Però quan ens toca a nosaltres agraïm el favor, no?

    Bruixeta, bona proposta! Al meu poble, que deu ser molt més gran que el teu, no estem lliures d’una circulació una mica absurda. Hi ha carrers pels quals s’hauria de poder passar i no es pot, i has de donar molta volta per poder anar d’un lloc a l’altre. I els accessos no són cap meravella. Però bé, de temes d’urbanisme en sé més aviat poc.

    ResponElimina
  27. rits, als ajuntaments hi treballa gent que viu molt bé, i això és perquè els governs, que són passatgers, els interessa tenir-los de bones. Això porta a situacions estranyes i a privilegis poc lògics. Creu-me, hi ha uns quants treballadors públics del poble acollonits amb que nosaltres tinguem un gran resultat, perquè saben que se’ls ha acabat la sort. Molt propi de tu aquest primer desig com a alcaldessa! És una bona cosa, nosaltres també hi insistim molt que les entitats han de ser sobiranes i fer coses pel poble, amb l’ajuda de l’administració, donant-los facilitats i mitjans per desenvolupar la seva tasca que és molt important. Posar-los pals a les rodes és perjudicar el teu poble o ciutat, això claríssim. Però a alguns els és igual.

    Maurici, m’hauràs de disculpar perquè és evident que vaig pensar en la teva sèrie quan se’m va acudir parlar d’això arran de les meves sensacions de campanya, volia citar-te, però al final no sabia com i abans de publicar no hi vaig pensar més. Volia fer referència als teus posts, és clar, que ja fa mesos que hem anat discutint temes d’aquests. Bé, tu tens idees molt clares, que jo no sempre comparteixo, però deixarem que els altres expressin la seva opinió, aquells que no hi ha pensat tant.

    Jomateixa, la renovació sempre és bona. No estic en desacord amb la limitació de mandats, només hi veig un inconvenient. De vegades hi ha gent molt bona que sí que es mereix projectes de llarga durada i per la limitació ha de plegar. Se m’acudeixen el Fernández i l’Arrufat de la CUP, penso que són grandíssims polítics, i a les properes eleccions no es presentaran perquè el partit s’auto-imposa només una legislatura per cadascú. Almenys això van dir. És una llàstima que ho hagin de deixar ara.
    Reactivar la biblioteca, és estrany que se t’hagi acudit a tu, oi? Hahaha. Ja veig que van maldades al teu poble, el tema cultural no el porteu massa bé, i estar sense escola... bé, no sé com funciona això als pobles, suposo que és absurd tenir escoles a tots els pobles si els alumnes que hi ha són escassos. Però llavors han de facilitat molt la feina a la gent per desplaçar els nens a altres centres, no? Però com dius tu, és més fàcil que la gent jove vagi a viure a les capitals per tenir-ho tot molt més fàcil. S’ha de fer polítiques per fomentar que la gent arreli als pobles, i per això s’ha de tenir voluntat de fer-ho. Doncs ja sabeu, a fotre fora els que volen convertir el poble en un geriàtric!

    Anna, normalment no sabem què passa als nostres ajuntaments per dins, així que si tenim la impressió que cal fer una neteja a l’ajuntament, deu ser que la cosa és greu. Jo la tinc i crec que hi és, a veure si hi posem una mica de remei.

    Eva, no sé si et refereixes a Tetuan o al teu poble d’origen. Per allà València sembla que comencen a bufar vents de canvi, potser sí que ho acabarem arreglant i tot!

    Carme, he vist en altres blogs que no has volgut parlar gaire de política, tot i que aquest post era de dies abans. No és que jo m’hagi plantejat ser alcalde o regidor, però pensar-hi em permet jugar una mica. La neteja seria primordial, que els ajuntaments per dins estan força podrits. Després ja veuríem en què gastem els diners, però en fomentar la merda segur que no.

    Ciutadà K, és clar que hi ha moltes coses a fer, però us preguntava justament això, que diguéssiu quina seria la primera mesura que prendríeu. Jo et votaria, a mi em sembla una bona cosa. Probablement ho portaries al programa, i si sorties escollit, i tenies la valentia de fer-ho, demostraries això que dius, que la política està per servir, per prometre coses plausibles i dur-les a terme perquè t'han triat per fer-ho. Els del meu partit volen ser precisament aquests servidors públics dels que parles. Jo me'ls crec, i tot i que la meva incidència és nul•la, treballo perquè ningú es despisti dels objectius. En vida meva no es desviaran del camí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A Tetuan no voto. De fet, al meu poble tampoc, gràcies a la darrera reforma electoral. Al meu país, ja vas llegir que he votat... una mica.

      València és una cosa, i el País Valencià és una altra... Hi ha pobles que... uf!

      Elimina
  28. Ignasi, si sabessis la de vegades que he hagut d’escriure durant la campanya que s’han de millorar els mecanismes de participació ciutadana i que cal apoderar el poble perquè sigui corresponsable de les decisions i de les actuacions que es duen a terme, te’n faries creus. El poble està adormit perquè l’han ensinistrat així, però hi ha formacions que aposten perquè la gent espavili i sigui la que faci avançar el poble. La cohesió social és molt important, i l’associacionisme també. I no ho diem per dir, molts membres de la meva llista formen part de moviments socials o veïnals, i han treballat directament en la dinamització dels barris. Sé que els meus companys no ho diuen per dir, hi creuen, i si poguessin ho potenciarien. I de déus a l’administració res de res, només faltaria.
    Caldria veure quin percentatge de la societat demana participar de la vida pública. Probablement, com deia, molt poca gent ho fa perquè alguns partits i alguns polítics ja els va bé que només parlin cada quatre anys, i els han ensinistrat així. Però és un acord vàlid per tots, perquè després els tornen a votar. Descomptant subvencions i amenaces, és clar, que també hi són. Així que tot plegat nosaltres ho portem en el programa, la idea és fomentar-ho i potenciar-ho. I no només això, facilitat la gestió i la comunicació entre administració i ciutadania, i la transparència, que actualment és impossible obtenir certes informacions que haurien de ser públiques, i fer alguns tràmits.
    Tot això que comentem encara és més important en un poble petit, ja que no pot ser que hi hagi uns que estan per sobre del bé i el mal quan tots són veïns. En un poble o ciutat gran ja és més complicat, perquè un alt percentatge de la població passa de tot absolutament. Però també hi ha molta gent que participaria més i no sap com fer-ho. A aquests és a qui s’ha d’ajudar.
    He fet la feina que he pogut i aquesta ha estat a bastament reconeguda pels meus companys, cosa que m’alegra perquè m’agrada sentir-me útil quan m’encarreguen una tasca. Si bé sempre està bé que et reconeguin l’esforç, no m’agrada penjar-me medalles, la meva feina és fosca, i ja m’està bé.

    M.Roser, no he estat en un ajuntament, i no sé si vull estar-hi. Però me n’han parlat persones que el coneixen força per dins, almenys el del meu poble, i les coses que expliquen són per estirar-se els cabells. Per això no sé si vull entrar-hi de cap manera. Se’m fa difícil creure que el món pugui estar tan podrit. El cas és que no va tant a colors polítics com a temps. Els que s’aferren a la cadira acaben fent de tot per no perdre-la, i de tot és de tot. Més fàstic encara.
    Esperaré llegir la teva redacció!

    Jo rai!, doncs està molt ben vist, jo tampoc sé si me'n veuria capaç. Tampoc ens hem de subestimar, però.

    Sergi, veig que tu ja tens tot el programa electoral muntat, central nuclear inclosa. Doncs bé, a tu la pregunta se't queda curta, potser que ens expliquis què faries en la teva segona legislatura. En cas que no ataqui Godzilla, si no hauríem de tornar a començar.
    maria, és molt bona mesura, fomentar la participació i la corresponsabilitat de la ciutadania. I ara parlo com ho he hagut de fer (per escrit) durant la campanya, ja que aquest era un punt destacat del nostre programa. I és una cosa que es pot fer, només és qüestió de voluntat, i ni tan sols et costa gaires diners. Així que si no es fa, és perquè ja interessa que així sigui.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo vaig pensar, erròniament atenent als resultats, que als pobles petits es podia treballar molt més l'àmbit de la participació i la corresponsabilitat ciutadana, i estic segur que hi ha pobles on això és possible. Però en d'altres no, i Gualba és un d'aquests, els vicis del passat es mantenen, el poder està repartit en unes poques famílies, gairebé terratinents o cacics. Són gent força lligada a partit, però encantats de conèixer-se, i que es consideren poc més que emperadors. La seva autoritat es manifesta en el faig-el-que-em-dóna-la-gana-perquè-jo-sé-el-que-necessites-i-no-em-cal-la-teva-opinió-ni-el-teu-coneixement-per-a-res. I em consta que això també es trasllada dins el propi equip de govern sota el ordeno-y-mando. Però el cas és que aquest tipus de personatges, pegats d'ells mateixos, han obtingut més vots que fa quatre anys, quan ja disposaven de majoria absoluta, i encara un regidor més. Així que la seva demagògia, l'obscurantisme informatiu, el "pan y circo" per al poble, els funciona suficientment per seguir manant... Conclusió: el que estic equivocat sóc jo. Hahaha!

      Elimina
  29. Gemma Sara, una altra quen ja té el programa electoral muntat! A mi les teves mesures em semblen perfectes, encara que algunes són més difícils d'aconseguir que d'altres, i algunes ni me les havia plantejat. No cal dir que al meu municipi la llei Wert no s'aplicaria. Wert? qui és aquest? El tema de l'IVA, que és per llogar-hi cadires, és difícil perquè no depèn del municipi en absolut, que jo sàpiga. I les desigualtats entre barris... bé, sí, es pot intentar, però et trobaries moltes dificultats. S'ha de provar de totes les maneres, i segur que una mica més d'equilibri es pot aconseguir, però a molta gent no li agradaria, i probablement d'altres ni t'ho agrairien. Pel que fa a l'àgora moderna, si no es fa és perquè no volen. Actualment es pot fer de mil i una maneres diferents, i escoltar la teva ciutadania és el mínim que hauries de fer. Si els escoltes i els fas partícips, el poble o ciutat avança molt més, això segur. Ah, i pensa que l'alcalde té tot un elenc de treballadors que són els que fan la feina executiva. Segur que te'n sortiries molt bé!

    Glòria, la preparació és una bona carta de presentació, però em sembla que les ganes ho acaben sent tot. Mentre dura la motivació de fer les coses bé i de treballar pel poble que estimes, podràs ser un bon alcalde o alcaldessa. Per això quan fan les llistes fantasmes aquestes és un horror, el poble que governes te l'has d'estimar, com si no faràs coses per millorar-lo?

    Sr. Gasull, això ja ho hauries d'haver fet abans de les eleccions. Consultar els veïns, escoltar-los i saber quins neguits i dificultats tenen. Amb tot el que aprens d'això, elabores un bon programa electoral que aporti solucions. Però sobretot, el que importa, és complir-lo després.

    Audrey, el que he après és que és fàcil prometre, però fer certes coses és molt difícil, pels contractes que ja hi ha signats, per les dinàmiques, o pel que sigui. Per això un programa ha de ser plausible i creïble, prometre coses que no faràs no té cap sentit, encara que la gent té molt poca memòria.

    Loreto, com li deia a en Gasull, aquestes enquestes està bé fer-les abans de les eleccions, parlar amb la gent i escoltar-la, de manera que les conclusions es poden afegir al programa electoral. Però m'agraden les teves opcions, consensuar amb el poble com arreglar les coses si no fas la feina que no has promès que faràs.

    Sa lluna, la bona voluntat és molt important. I fer això que dius és el que hauria de fer tot alcalde o alcaldessa. I si no ho pot fer ell o ella, que tingui un equip de gent que s'hi dediqui, atenció al ciutadà, però de veritat, i que es desplacin als llocs d'interès, no que els hagis d'anar a buscar tu. Augmentar la qualitat de vida dels veïns, de tots, és el que s'espera del govern municipal.

    ResponElimina
  30. Assumpta, la teva aposta és contra l'incivisme, i em sembla bé. Bones multes i molta pedagogia per afavorir el civisme entre la ciutadania. Però això dels imposts per tenir gos ja no ho veig tan clar. No m'agrada la idea de mercadejar amb els animals. I per què només els gossos? Perquè són els que t'embruten el carrer, però no és diferent que tenir un gat, un periquito o una serp. O es paga per tots o per cap, i jo crec que hauria de ser per cap. No sé si ets conscient del cost del manteniment d'un animal domèstic, i en tenen des de la gent més pobra a la més rica. A sobre els hem de gravar amb un impost? Tenir una mascota, un company, un amic no és equivalent a ser incívic. Però els que ho siguin, que paguin multes, això sí.

    Roselles, estem davant del típic cas del peix que es mossega la cua. Jo porto poc temps en això de la política, però els meus companys estan convençuts que apoderar el poble i donar-li responsabilitat en les decisions fa que aquest reaccioni i es vulgui implicar més. De qui és la culpa, del poble que passa de tot, o dels governs municipals que no fan res perquè aquest participi? Jo també pensava que al meu poble tothom sense escepció passava de tot. Però no, tu, només amb els hooligans que portàvem a la llista nosaltres ja em vaig adonar que hi ha gent que estima molt el poble i se'n preocupa, i que està al cas de tot. Segurament jo era el menys implicat! No amb el projecte, que m'hi he deixat la pell, però sí amb el poble i el concepte que ells en tenen. La percepció m'ha canviat molt, ara veig que hi ha gent a qui el poble els importa, i molt. Que potser són minoria? Podria ser, però si no els dónes veu, segur que no mouran un dit. Però tu mateixa ho veus, entre uns i altres, la roba per estendre. Per una banda el poble no només ha de parlar cada quatre anys, i per l'altra el govern ha de respondre a les expectatives. Tot és un. Quan alguna peça falla, l'altra comença a anar cap a baix.

    ResponElimina
  31. D'acord, m'has convençut. Fora l'impost per la tinença de gos. Només pagaran aquells que els facin defecar i orinar al carrer en qualsevol lloc que no sigui destinat especialment a ells.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.