diumenge, 19 d’abril de 2015

Relats conjunts, Jeroglífics



Any 2015.
Ara sí Matt, ara sí que crec que tinc la resposta. Sabia que ho aconseguiria, m'ha costat anys i panys d'estudi, suor i llàgrimes, però hauran valgut la pena quan passi a la història com l'egiptòleg que va desxifrar els gravats del temple de Kom Ombo. No t'ho creuràs amic, són paraules del mateix Ptolomeu VI, el faraó que va manar construir el temple. Allà homenatja la gent que li ha aportat els coneixements per poder fer aquelles construccions, és un agermanament entre dues cultures, i em sembla que el que he descobert sacsarà el món de dalt a baix. Però no t'ho puc dir per aquí, m'has de venir a veure, i fes-ho tan aviat com sigui possibles. Si no vaig errat, i estic convençut que no, tenim proves fefaents sobre contactes... bé, no triguis a venir.

Any 150 aC.
Va Husani, no et distreguis més que ja ens han picat el crostó, anem molt endarrerits i els amos ens fuetejaran si no acabem això avui. Que sí, que hem de decorar aquesta façana, i ho volen per ahir! I jo què sé què més hi podem posar, també se m'acaben les idees! No sé, tu! De grues ja n'has posat abans, no? Doncs posa-hi un falcó ara. I unes flautes... no, millor unes guitarres. I cargols. I una ploma. Qui dimonis es devia inventar la moda aquesta de decorar amb dibuixets estrafolaris? N'estic fins el capdamunt de tant gravar!


Aquesta és la meva proposta pel relat conjunt d'abril. Quina és la vostra?

24 comentaris:

  1. Hahahaha m'encantaria que fos així com tu dius!!... Aquí, tothom pensant i ells fent dibuixets de forma totalment aleatòria!! Molt bo! :-DD

    ResponElimina
  2. Contactes... extraterrestres? I tan prosaic que va ser! amb el pobre Husani fent falcons a tort i a dret... si és que amb el temps tot és magnifica, molt bo!

    ResponElimina
  3. Al començament semblava que anaves "d'enteradillo", però després has regalat un diàleg ple d'humor...
    Bona nit, XeXu.

    ResponElimina
  4. Hi estic d'acord. Tractar d'interpretar els jeroglifics egipcis és com fer-ho d'un quadre abstracte. Potser eren només decoratius.

    ResponElimina
  5. Aquests que hi veuen proves fefaents de contactes amb "cultures superiors" no deixaran que la realitat els desmunti una bona notícia. Els gravadors només s'ho pensaven que triaven signes a l'atzar però en realitat estaven predestinats a fer-ho en aquest ordre... I a veure qui és el guapo que m'ho desmenteix, això. :-D

    Molt ben trobat, Xexu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La Sánchez Camacho diu "feafents" hehehe i no una vegada que se li embalbi la llengua, no... Sempre!! :-DD

      Elimina
  6. Ha, ha, ha... Molt bo, XeXu!!!

    Estic totalment d,acord amb en Mc. No deixaran mai que la realitat els hi espatlli una bona teoria...

    ResponElimina
  7. Desxifrar allò que és indesxibrable. Anem per bon camí.

    ResponElimina
  8. Bon relat, on realitat i ficció és barregen com ho fan els somnis.

    ResponElimina
  9. Boníssim! Molt divertit!
    Crec que en alguns casos va passar tal com dius i els entesos trencant-se les banyes per saber què volien dir :DD

    ResponElimina
  10. Proposo cargols. També són bons i no donen la llauna un cop cuits.

    Rebó!! :-)

    ResponElimina
  11. A vegades ens buidem el cap sense tenir cap necessitat de fer-ho.
    Divertida aportació!

    Bona setmana!!

    ResponElimina
  12. bonissim! m'ha agradat aquesta mirada al 2015 i al 150

    ResponElimina
  13. ha ha ha, imagina la cara que posarien aquest dos operaris si sentíssim les interpretacions que fan xD

    ResponElimina
  14. Aquest arqueòleg li ha afectat massa la quarta part d'Indiana Jones... que l'esborri de la memòria, pel seu bé, com hem fet tots els fans!
    Molt bo Xexu!

    ResponElimina
  15. Apa que si troben aquesta "conversa" del 150aC en Matt i companyia... de pasta moniato, com a mínim

    Bona!


    d.

    ResponElimina
  16. trencant-se les banyes per desxifrar el que uns varen fer com varen poder per omplir l'espai. Segurament que el paio estarà molt equivocat de la seva traducció....però tot depen de la seva capacitat de convenciment a els altres

    ResponElimina
  17. Ha,ha,ha! Coi de modes!
    Això que t'has empescat, que sembla un acudit, potser no és del tot desassenyat. Som molt agosarats treien conclusions de coses que mai sabrem si son certes. Però si non e vero...

    ResponElimina
  18. hehehe, m'agrada molt aquesta "realitat" tan poc culta i enigmàtica

    ResponElimina
  19. Molt bona, posar-se a la pell dels que ho van fer.

    ResponElimina
  20. Genial XeXu! Veig que segueixes amb aquest tipus de crítiques que feies el dia de la mort de Galeano i Grass...

    ResponElimina
  21. Ui, que no us vaig donar les gràcies pels comentaris en aquest relat! M'alegra que us hagi divertit una mica, i ja veig que com jo molts penseu que potser no vaig desencaminat! Si és que de vegades busquem tres peus al gat, i no caldria! Moltes gràcies a totes i tots!

    ResponElimina
  22. Heheh, molt xulo Xexu, no l'havia llegit fins ara, i està molt bé, dues èpoques i dues cultures diferents, amb diferents interpretacions... Mira que potser no signifiquen res els jeroglíficsi tan de temps pensant en descifrar-los! Però siiiiii siii i si si?!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.