dissabte, 7 de febrer de 2015

945 anys

L'altre dia vaig veure un enllaç que portava a una aplicació de la web de BBC News, era aquest. Allà et fan triar el país d'on ets (en el nostre cas, el veí), i escriure el teu sou anual. Després tries entre una llista de jugadors de futbol, els més ben pagats del món, i et fa una comparativa entre els guanys d'un i de l'altre.

Per un moment, oblideu que uns dropos que es dediquen a donar cops de peu a una pilota cobren aquestes quantitats indecents. Sé que és difícil, però feu-ho. Llavors tot plegat es converteix en un joc divertit i distret. La meva tria, és clar, va ser Messi. Per una banda, és el que més cobra, però per l'altra... caram, és que és Messi. Comparant el meu sou amb el seu veig fer alguns descobriments.

Per començar, sembla que cobro una micona per sota de la mitjana del país. Això deu voler dir que alguns cobren molt moltíssim, perquè em sembla que hi ha molta gent que cobra menys, sense ser un gran sou. Força per sobre de la mitjana mundial, això sí. Anant a la comparació, em surt que Messi triga 11 minuts a cobrar el que jo cobro en una setmana. 11 minuts, que és menys del que triga a posar-se bé la pitrera ('peto' en espanyol, busqueu imatges del noi intentant-ho). D'aquesta manera, cobrant el meu sou actual, trigaria 945 anys a cobrar el que ell cobra en un any. Si m'hi hagués posat al 1070, estaria a punt d'aconseguir-ho. Si no m'haguessin matat en alguna croada, és clar.

I res, si voleu riure una estona, o plorar, podeu comparar el vostre sou amb el dels futbolistes. Si ho preferiu, trieu en Cristiano Ronaldo, així la ràbia que us fotrà estarà doblement justificada.

33 comentaris:

  1. Imagina't que amb 11 minuts de treball et paguessin la feina de tot l'any. Seria un desastre, un avorriment!
    Que faries la resta de 525.589 minuts de l'any?

    Bona nit XeXu :)

    ResponElimina
  2. A mi m'és molt difícil oblidar això que ens demanes, de totes maneres tampoc hi podria jugar, perquè jo d'anglès, res de res...Potser és millor així, perquè em sembla que m'agafaria un cobriment de cor!
    Petonets, XeXu.

    ResponElimina
  3. Quan fas una entrada per als que no tenim sou? ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els que no tenim sou, hem de posar "zero" i llavors tot surt malament...

      Tot i que, de fet, amb el que va de mes, ja he venut: dos rosaris ortodoxes preciosos, una agenda scrap i tinc a punt d'acabar una bufanda-coll... al ritme que vaig potser guanyés uns 100 Eur. al mes... però no, perquè quan hagi fet lliurament de la bufanda-coll, ja no tinc cap més comanda en perspectiva :-(

      Elimina
  4. Jo, com que tampoc tinc sou, ja ni ho intentaré...

    ResponElimina
  5. La riquesa desmesurada em sembla tant injusta com la pobresa extrema. Ambdós són indignes.

    ResponElimina
  6. Per guanyar el que en Messi haurà guanyat a la seva vida futbolística, amb el meu sou, hauria de començar a estalviar a l'època dels neardenthals,
    I parafresejant-te Xexu, sempre i quan no em liquidés algun cromanyó.

    ResponElimina
  7. el meu estat de forma no és l'ideal i se que per la meva edat serà complicat que m'admetin , però vist el vist, demà mateix em començo a entrenar de valent amb una pilota a veure si aconsegueixo almenys un 25% del salari de Messi....
    prefereixo estar de broma abans que m'agafi un atac .....

    ResponElimina
  8. Ui no!!! passo!! Ja tinc prouta ràbia de no poder viure gaire "dignament" com perquè a sobre encara m'ho recordi un fantàstic joc! ;)

    ResponElimina
  9. Hi ha una altra opció força més bèstia: agafar les dades del PNUD (Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament) o del Banc Mundial i veure amb quants recursos viu, malviu, sobreviu o es mor la major part de la humanitat (paraula pervertida, per cert). Aleshores les proporcions i comparacions encara són molt més dramàtiques. Fins i tot nosaltres, pobres mortals -malgrat no tinguem sou- quedem flotant dins l'opulència més injusta i injustificada. Però això és un altre tema, clar, i no et vull treure protagonisme al teu. ;-) Abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah, quan estigui deprimida perquè he hagut de deixar d'anar a la perruqueria i vaig amb el cabell gris, perquè fa tres anys que no em puc comprar unes sabates, perquè fa prop d'un any i mig que necessito ulleres noves i no me les puc comprar (ostres! he posat primer la perruqueria que les ulleres!! hahaha... ) etc. etc. faré aquest exercici que tu dius. Clar que això no crec que m'animés massa... aquestes realitats que el primer món permet són tan fastigoses que gairebé prefereixo comparar-me amb en Messi :-)

      Elimina
    2. No és una bona solució utilitzar aquesta informació per animar-se! Si més no, no és el que pretenia. Només era una observació per relativitzar-ho tot encara una mica més i per destacar que el nivell d'injustícia social va molt més enllà de la comparació amb el sou del Messi... De fet, jo no me'n sento responsable de què el Messi cobra el que cobra, però sovint sí de què al món hi ha gent que pateixi el que pateix... Abraçada

      Elimina
  10. Ara que cobro l'atur em posaria malalta, així que millor ho deixo per als grans empresaris que circulen per aquí ;)

    Aferradetes!

    ResponElimina
  11. Lo Messi tarda 15 minuts :-( I si hagués començat a fer una catedral, ara tindria lo que té ell (des del 1322).

    Amb lo "Graaaaaghhhhhh!!!" no m'hi vull comparar, els Australopitecus són més intel·ligents que ell ;-D

    Abraçadetes!

    ResponElimina
  12. l'altre dia vaig escoltar quan la comentàvem a la ràdio i ja vaig escoltar això de que la majoria ha de treballar anys per cobrar el que ell cobra en una setmana....
    I a sobre ens escalfem mirant-los i els animem....som de jutjat de guàrdia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, també els podem insultar... ni que sigui de forma suau...

      --- Però que fas, capsigrany?? Què no veus que tenies en NN completament desmarcat a la dreta??

      --- Però surt d'aquí, atontaaaaat, que et passes la vida en fora de joc!!

      --- Apaaaaaaaaa, desastre! què ets un desastreeee! que aquest el marco jo amb la cama dolentaaaa!

      :-DD

      Elimina
  13. Ho vaig calcular per curiositat i tot i que al principi fa gràcia saber-ho , acaba essent depriment.
    El món del futbol està sobrevalorat i encara que cobrin 1000 vegades ( per dir,però és més de 1000) més del que cobro n'hi ha que són molt curtets.

    ResponElimina
  14. Prefereix-ho no saber-ho. Amb la m...iseria de pensió que cobro només em faltaria saber que qualsevol xitxarel·lo, que es guanya la vida donant puntades de peu, guanya en un minut el que jo en un any.
    Però, ves per on, ni els admiro ni els envejo.

    ResponElimina
  15. La meva filla em va cridar i tenia la pàgina de que parles a l'ordinador. "Va provem-ho". Doncs el Messi amb 5 minuts em té guanyada ;D cosa que era d'esperar. Va ser divertit, ja no recordo els anys que em calien a mi, una passada!

    ResponElimina
  16. Jo vaig començar a treballar el 1351, just quan va traspassar l'Arcipreste de Hita, al cel sia, i mira, ja estic a punt de guanyar el que guanya el Guardiola, estic per fer-li un poema inspirat en Martí i Pol o algo...

    ResponElimina
  17. Jo no he pogut fer-ho, no em deixa posar Andorra, que així és com em registro a tot arreu que puc,... al·lèrgies o manies que començo a tenir ;o)
    Salut!

    ResponElimina
  18. I t'has fixat que per més inri cap al final de la pàgina et surt un comptador del què està guanyant en Messi des de que li has donat a calcular?

    Molt divertides les imatges d'en Messi posant-se la pitrera XD Divertides si oblides el què cobra es clar... Però ell no en té la culpa, si a tu t'ho ofereixen molta pasta a veure qui es el guapo que diu "Oh! No! no! gràcies, no vull cobrar tan! On vas a parar boig!" Tu calles i ho cobres, després cadascú ja tria si donar part del seu sou en una ONG o quedar-s'ho tot per ell.

    PD: Tu sabràs quan es el meu aniversari, però jo se quan cobres :P

    ResponElimina
    Respostes
    1. PONS!! Ets terrible!! :-DD (vaig a veure si me'n surto amb els números hehehe... )

      Elimina
  19. Com em sentia una mica masoca, he volgut mirar de calcular-ho "de veritat"...

    Els meus fabulosos ingressos, tenint en compte TOTES les meves obscures fonts d'economia submergida (classes, artesania, una moneda que et trobes pel carrer, etc.), poden ascendir (com a molt i sent optimista) a uns 2.800 Eur. l'any (eeeeeeeei, sí, el que alguns cobreu al mes, eh?... però no em feu enveja, jo faig coses més boniques!)

    I ara ve lo millor...

    "On your current salary, it would take you 7429 years to earn Lionel Messi's annual wage"
    O sigui, que necessito gairebé 7.500 anys per guanyar el que Messi guanya en un any hehe

    I el que jo guanyo en un any, en Messi ho guanya en menys d'un minut... Bé, no està malament, eh? :-P

    ResponElimina
  20. També teniu ganes de fer-vos mala sang eh?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai Laura, que em deixava respondre't, però és que a més no m'hi cabia al comentari de baix. No és fer-se mala sang, dona, és per jugar una estona. Si no ens ho prenem a conya sí que és per estirar-se els cabells.

      Elimina
  21. Finalment he pogut acabar la resposta als comentaris. Era un post una mica ximple però no volia deixar de contestar, i com que vaig una mica de bòlit miraré de no parar de fer-ho, però costarà això. Hi haurà temps més relaxats segur. Llàstima que treballar tantes hores i dedicar tantes altres a temes que vaig per afició no em reporti un sou ni remotament proper al que cobra en Messi... Moltíssimes gràcies a totes i tots per comentar.

    Pere, en realitat em vaig equivocar, no eren 11 minuts comparats amb tot un any, sinó que era que aquest noi triga 11 minuts a guanyar el que jo guanyo en una setmana de feina. Però de totes maneres el teu comentari capgirava del tot la situació, quan el vaig veure vaig pensar que era agafar-s’ho per l’altre cantó i que tenies raó. Caram, quin avorriment si em donessin el sou de tot l’any només treballant 11 minuts. És clar que... potser ja em trobaria altres coses per fer, d’aquestes que no et paguen però que porten feina...

    M.Roser, les xifres dels futbolistes són realment esfereïdores. Tens raó, no vaig pensar que la pàgina estava escrita en anglès, em sap greu. Mira que jo mateix, que se suposa que el parlo i l’entenc bé, em vaig equivocar i vaig pensar que la primera dada la donava com a comparació anual, és a dir que en Messi triga 11 minuts a guanyar el que jo trigo un any, però en realitat era en una setmana! Ja ho he corregit al text, però la cagada ja estava feta...

    Eva, tu no tens sou? Pel que vaig llegir al teu blog pensava que treballaves a correus a Marroc, però necessito aprofundir una mica més per saber què hi fas allà!

    Carme, tu tampoc tens sou? Això m’ha sorprès encara més que l’Eva...

    Consol, tots els extrems són dolents. El problema és que els que són extremadament rics no hi veuen cap inconvenient. Amb sort donen part dels seus diners a bones causes, però quan es tenen diners el més normal és voler acumular-ne més. La pobresa extrema són tot inconvenients.

    Xavier, les dades que dóna el programa són per un any de sou. Messi guanya actualment 20.8 milions d’euros cada any. No sempre ha cobrat això, és clar, però pot ser que els propers anys cobri més. Si tu parles de tot el que guanyarà al llarg de la seva carrera, no vull ni pensar la quantitat de zeros que té això. No sé si ens caldria retrocedir a l’època dels neandertals, però les comparacions passen a fer més mal que gràcia.

    Elfreelang, com pots imaginar, tot el post és de broma. Naturalment, jo gaudeixo molt mirant com en Messi fa la seva feina, i mirant partits de futbol, però aquestes quantitats de diners se m’escapen. Si els les paguen serà perquè en generen més, no ho sé. Però en tot cas, em sembla que cap de nosaltres no som a temps d’arribar a ser estrelles del futbol. Per no dir que al futbol femení es cobra molt menys. Si no vaig errat, el mateix programa et dóna la dada i diu que en Messi cobra 95 vegades més que la futbolista millor pagada del món.

    Alba, encara que poguessis viure dignament, en Messi seguiria cobrant moltíssim més que tu. Ell, i tots els altres...

    Ignasi, realment, aquest post és una bajanada, només una comparativa que em va fer gràcia. Si ens posem seriosos i parlem d’aquest tema, no riuríem gens. No disposo de dades ni coneixements per parlar-ne, francament, però imagino que per més malament que ens sembli que estem, no té ni punt de comparació amb com viuen en alguns països, i no cal anar tan lluny, alguns dels nostres compatriotes. Aquesta sí que és una reflexió que he fet més d’un cop, però d’aquí no puc passar. Si tu en saps més, aprofita i explica’ns-ho. Mai està de més aprendre, i sobretot ser conscients d’allò que se’ns escapa mentre ens lamentem de la nostra situació.

    Sa lluna, grans empresaris? No sé de ningú que ho sigui per aquí, però ja et podria contractar, no? Tant és, el que cobres d’atur no deu ser tan diferent del que cobra molta gent d’aquest país, la comparació val igual. Però t’imagines en Messi a l’atur?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara veig que el gran Pons té raó, com sempre, i et llegeixes els apunts en diagonal... ;D

      No, no hi treballo, només em diverteixo utilitzant els serveis postals per poder escriure un blog. No m'importaria, però no tinc permís de treball al Marroc, de manera que no puc tindre cap treball legal. Ara mateix visc del sou de la meua parella, que és molt bona persona i el comparteix.

      Elimina
    2. Ja t'ho vaig comentar, em fareu deprimir! Tota la vida reivindicant el no llegir en diagonal, i ara rebo dues acusacions de llegir en diagonal... quina creu. Mira que m'empasso posts llarguíssims de vegades que no sempre m'interessen... Fa molt poc temps que passo pel teu blog i t'he sentit a parlar alguns cops de correus d'allà, què vols que pensi? A més per com ho deies em va semblar que ho explicaves com a cosa pròpia. Bé, aclarit que vius de gorra, ja no cometré més aquest error :P

      Elimina
    3. Home, no compares! El Pons és capaç de deprimir qualsevol, jo només feia broma ;-)

      Espero que quan et passes pel blog els apunts, almenys, t'interessen. Els de Correus i el Consolat els explico com a cosa pròpia, sí. Com que cada vegada que hi vaig estic mig matí, ja m'hi sento com a casa.

      "De gorra"? A mi m'havien dit que era per amor i això... :O

      Elimina
  22. Cantireta, senyal que cobres millor que jo, a en Messi li costa tres minuts més aconseguir el teu sou setmanal, quin estrès el pobre noi! Ja està no cal comparar-se amb ningú més, els altres són uns ‘mindundis’. Però reconec que he anat entrant un per un per veure quan cobraven...

    Sr. Gasull, què vols que et digui. A mi m’ho fa passar bé, un partit on és ell guanya molt, i sempre dóna gust veure’l. Que cobra desmesuradament? Sí, però segurament si jo fos tan bo jugant a futbol també ho demanaria. Si algú estigués disposat a pagar-m’ho, per què no? Tot és qüestió dels beneficis que generes amb el que et paguen.

    maria, però no els paguen precisament per guanyar el premi nobel. Els paguen per saber donar puntades a una pilota, i el que fa Messi és una mica més que això, fa coses amb una pilota als peus que no faria ningú més. Probablement ningú en tot el món es mereix cobrar el que cobra ell, però genera molts beneficis al club que li paga, que es mou amb capital privat i decideix cobrir-lo d’or. Diferent seria que ho paguéssim entre tots, però al Barça segur que li surt a compte pagar-li això. Que no sap ni parlar? Bé, però qui el vol escoltar? El volem veure parlar al camp només.

    Glòria, la veritat és que estan molt lluny de nosaltres, viuen en un altre món. A mi m’agrada veure’ls jugar i quan hi posen ganes no penso en tot el que guanyen, és una distracció per mi. Si veig que fan el dropo començo a pensar en el que cobren, però generalment prefereixo no pensar-hi, fer-se mala sang amb això és absurd.

    Jomateixa, vols dir que ho veu posar bé això. Si a mi em triga 11 minuts, em semblaria estrany que cobressis menys de la meitat que jo! De totes maneres, la comparació amb ell és tan desproporcionada que tant és que siguin 5 com 20...

    Gemma Sara, vaig flipar molt quan vaig veure què cobra Guardiola al Bayern, més que la majoria de futbolistes! Bé, tu em deixes més tranquil•la perquè cobres millor que jo, això està bé. Tot i així, també són molts anys per guanyar el que guanya aquesta gent en un de sol. Ja no ens cau tan simpàtic en Guardiola?

    Toni, el meu afany de fer el càlcul va fer que baixés del burro, però el que primer vaig fer va ser buscar Catalunya, és clar. No puc dir que sóc andorrà, tampoc és fidel a la realitat i no li trobo el sentit a dir que sóc d’allà. De totes maneres, que no surti Andorra és una falta de respecte, no?

    Pons, sí que ho vaig veure, sí. És una dada que t’acaba de rematar, però mira, posats a riure, ja no ve d’aquí. Aquesta me la vaig estalviar, però espero que els altres que hi ha anat també l’hagin vista. A en Messi li paguen perquè li dónes una pilota i et fa meravelles amb els peus. El seu cap és com un ordinador, molta potència de càlcul, va a molta velocitat, però no li pots demanar coses més enllà. El noi no és massa llest, no ens enganyem. Posar-se una pitrera d’aquestes s’escapa de la seva capacitat, com es pot comprovar. Però no és l’únic. En Balotelli va tenir els mateixos problemes. No, és clar, tampoc em queixaria per cobrar tant, i ja faríem per repartir, però dubto que m’arribin a pagar tant, i mira que cuido les cèl•lules amb estil.
    No passa res perquè sàpigues quan cobro (tu i l’Assumpta), quan ho vaig posar ja sabia que era fàcil de calcular. No és gran cosa, però em permet anar tirant molt bé, i comprar llibres, que això és el que importa.

    Assumpta, si et serveix de consol, vaig cometre un error al post que després vaig corregir, però que porta a confusió a la pàgina aquesta. Com que et calcula quants anys has de treballar per cobrar el que Messi guanya en un any, sembla que el segon càlcul ha d’anar així, i no. Un minut és el que triga Messi a guanyar el que tu guanyes en una setmana de feina, no en un any. No és tan bèstia, no? Però igualment és massa desproporcionat. Quines ganes de treballar 7500 anys, no? Quin avorriment. Almenys anar canviant i fer coses com les que fas tu, però a ser possible guanyant una mica més de diners, que escurçaries el termini!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.