divendres, 16 de gener de 2015

I tu què saps fer?

Quan arribes a un grup de treball i et veuen amb ganes, de seguida s'interessen per donar-te tasques, unes mans de més no sobren mai. Llavors arriba el moment de saber què podries fer bé. I tu què saps fer? Jo... és que sóc bioquímic. I això està molt bé per treballar en un laboratori, però per la vida... Alguna cosa més? Bé... també sóc biòleg. Doncs seu allà i no destorbis massa.

Però fins i tot un bioquímic escolta i aprèn, amplia la seva visió i comença a entendre coses. I si és un bioquímic que no calla, a més, o que no calla algunes coses que altres no saben o no s'atreveixen a dir, potser començaran a respectar-lo, no pels seus coneixements en la matèria, molt escassos encara, però potser sí per una visió més naïf i externa que sempre ajuda.

Doncs no parla malament el xaval, i quan escriu coses se l'entén prou bé. Serà això el que li podem encolomar: comunicació. Nosaltres pensarem, ell que ho expliqui al món. I així reconvertim un bioquímic (un què??), en un comunicador. Almenys tindré alguna utilitat.

Comença la campanya de les municipals.

23 comentaris:

  1. Diuen que tothom serveix per alguna cosa, els bioquímics no n'haurien de ser l'excepció. :-D

    Així que potser et veurem fer alguna roda de premsa... encara que no sapiguem que ets tu?.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs el que vagi amb bata blanca, home... mira que és fàcil, eh MAC? :-P

      Elimina
    2. El tatuatge!!! Busca el tatuatge!!!

      Elimina
  2. A mi em passa una cosa semblant. Quan pregunten: i tu de que treballes, o que ets, i contesto arxiver. Posen una cara de no entendre res i també acaben encolomant-me tasques d'investigació o de comunicació. Com escrius bé i se t'entén...

    ResponElimina
  3. Doncs, l'han clavada, a part de la teva professió ets bon comunicador (almenys per escrit, que és l'única faceta que et conec). Endavant les atxes!

    ResponElimina
  4. Si jo fos candidat a alcalde, ja sabria a qui fitxar! ;)

    ResponElimina
  5. Un bon fitxatge. Hi ha molta feina a fer i millor candidat impossible! ^-^

    ResponElimina
  6. Coincidisc amb Sílvia: crec que com a comunicador han fet una magnífica elecció.

    Jo, en ocasions així, ja no dic que sóc botànic; sinó, sempre acabe regant els ficus de la seu... ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. ... i jo donant de menjar el periquito... :-(

      Elimina
  7. Deu ser una mica trist que per no encaixar en un grup hagis de fer de moble...També estic amb els que diuen que ets un bon comunicador...
    Bon cap de setmana, XeXu.

    ResponElimina
  8. Esclar, amb nosaltres et comuniques de meravella, segur que ho pots fer igual en l'àmbit de la política (idees, dades, arguments...). Pensa que serà un tipus molt especial de Relat Conjunt, sort!!

    ResponElimina
  9. M'agrada la gent de ciències que els agraden les lletres!

    ResponElimina
  10. Si seguissin els teus blocs ja sabrien que t'expresses molt bé ;D

    ResponElimina
  11. ho faràs molt bé n'estic segura ! que comenci la campanya! aquest any serà un no parar

    ResponElimina
  12. Doncs és una gran sort tenir aquesta facilitat de comunicació, no és fàcil. Segur que ho faràs bé!

    ResponElimina
  13. De cara a les eleccions, és molt important la comunicació. Quan hagin passat les municipals en sabrà una mica més, i seràs útil per a les plebiscitàries.
    Molta sort i molt d'encert!

    ResponElimina
  14. Ara faràs de comunicador? Faràs de Sam Seaborn?

    ResponElimina
  15. Tu ets un bon comunicador, l'elecció ha estat bona.
    L'important ara és que el missatge ... també ho sigui.
    Bona nit XeXu.

    ResponElimina
  16. home amb una escombra uns cartells i un pot de cola.......crec que te'n pots sortir molt bé, i lo de comunicar , segur que ho brodes

    ResponElimina
  17. Ai, quina gràcia :-))

    Va, reconeix, reconeix que les nostres batalles t'han donat molta experiència i has après molt. Si no fos per mi no sabries defensar aquelles coses indefens... vull dir que si no fos per les nostres agradables converses no hauries après... vull dir que... bé... que... Doncs que enhorabona per la tasca que t'han encomanat :-DD

    ResponElimina
  18. Veig que tots confieu molt en mi, veurem què tal se’m dóna això de difondre el missatge, i fins i tot de generar-ne. Caldrà posar-se les piles, que se’m gira feina. Gràcies a tothom pels comentaris, i per la confiança!

    McAbeu, a mi dóna’m unes cèl•lules que te les tracto i les cuido perfectament, però no em demanis més! Dubto molt que em veieu enlloc. Si fóssiu del poble, probablement podríeu llegir alguna cosa meva, però no crec que us interessi gens ni mica. No serà tasca meva parlar en públic, però sí estar prop del que parlarà.

    Deric, no ho he dit obertament al post, però tenir blog i llegir tant ajuden a escriure millor i ampliar vocabulari. No és d’estranyar que ens busquin per aquesta mena de tasques, però jo no els he dit obertament que tinc blog. Almenys servim d’alguna cosa! Però a mi tenir nocions de gestionar un arxiu em sembla més útil per la política que la bioquímica...

    Sílvia, serà per escrit que hauré de fer la major part de la feina, en principi, difondre el missatge, i potser en menor mesura, generar-lo. Veurem si tants posts han servit per alguna cosa.

    Maurici, això ha fet el meu candidat a alcalde. A veure si li puc fer bona propaganda.

    maria, això ja ho veurem, potser sóc el que hi ha i punt. Però intentaré fer-ho bé com a part de la feina que tenim per tirar endavant aquest país.

    AlfredRussel, espero estar a l’alçada del que se’m demana, serà una feina de molts i totes les baules han de ser fortes. Tu ets botànic? Ostres, em sap greu, eh? Fa mal? Mira, ara tot de sobte ja no em sento tant malament!

    M.Roser, bé, he exagerat una mica, la veritat. Sí que és cert que quan vaig arribar no sabien què farien amb mi, perquè els meus coneixements no eren inicialment gaire interessants per la causa, però al final si tens ganes i una mica de cap, sempre pots fer coses. No m’han fet mai fer de moble, ho he explicat així per fer riure una mica. Això no vol dir que no em sentís una mica com peix fora de l’aigua. Els bioquímics som gent una mica estranya.

    Gemma Sara, precisament penso que el blog em fa molt servei a l’hora d’intentar millorar la meva capacitat comunicativa. Però una cosa és comunicar amb allò que saps o creus i l’altra ser un bon comunicador polític en temes que probablement se m’escapin. Segur que n’aprendré molt, això sí. Però em sembla que com un relat conjunt no serà...

    Helena Bonals, em sembla més difícil encara que a la gent de lletres els agradin les ciències...

    Jomateixa, no parlo dels meus blogs amb el meu entorn, només el més proper, i parlo d’amistats. Companys d’afició, feina o dedicació, queden generalment exclosos. Però no perdo l’oportunitat de demostrar tota la pràctica que he agafat portant blogs.

    Elfreelang, efectivament, serà un no parar. Les municipals seran la primera volta i seran molt importants. Haurem de demostrar què volem pels nostres pobles, que serà reflex del que volem pel nostre país. No ens despistem.

    Loreto, veurem. M’agrada rebre responsabilitats i mirar d’exercir-les tan bé com sé.

    Xavier, la comunicació sempre ho és d’important, s’han de transmetre bé els missatges. En aquestes municipals, encara que les venem com una primera volta de les eleccions del 27S, cal explicar també què volem pel poble, i per què si manem nosaltres ens anirà millor. Estic segur que aprendré molt, unes eleccions des de dins són molt diferents, ja ho vaig viure a les europees, que no tenien ni punt de comparació amb aquestes. Però això de les plebiscitàries... tu has sentit que ho siguin les del 27S? El president ha deixat de dir-ho...

    Pons, sabia que tu no em fallaries. Exactament, faré de Sam Seaborn, a escala infinitesimal, i tindré també un Toby Ziegler. Llàstima que no sigui tan guapo...

    ResponElimina
  19. Pere, intentarem que ho sigui, i sobretot creure en ell. Un missatge és potent quan hi creus i el defenses. Pots equivocar-te, però no et poden acusar de proposar coses que saps que no compliràs. Espero desenvolupar la meva tasca tan bé com sàpiga.

    Sr. Gasull, d’això també me’n tocarà força! Anar a encartellar és força tediós, però s’ha de fer. De totes maneres, la meva feina serà també ‘encartellar’ les xarxes i Internet en general. En això estic força posat.

    Assumpta, no subestimis aquestes converses, i tant que aprenc, i m’agrada veure altres punts de vista per mirar de comprendre’ls, perquè per mi també són indefensables. És important debatre, ajuda a créixer. El que passa és que en aquest cas, i lamento molt dir-ho, és una disputa molt desigual, perquè tu et bases en la fe, i jo en coses que m’arriben de primera mà. Puc estar equivocat? Sí. Tant de bo. Però el que et comentava fa no massa al Blog-via en diversos punts no estava equivocat. Després de l’’acord’ per les eleccions encara s’han confirmat més les informacions que tenia. CiU no vol la independència i endarrerir les eleccions és per guanyar temps. Ja no parlen d’independència ni de plebiscitàries, són unes eleccions normals avançades. Et seguiran dient que sí, que el procés, i que si les estructures, però no és cert, menteixen. I em sap greu, en la vida no voldria estar més equivocat que ara, però em temo que no és així. Tu vigila i sigues crítica. No donis el teu suport incondicional a aquells que no et portaran allà on vols. Entenc que per altres temes difícilment votaràs altres opcions polítiques, d’acord, ho accepto, i no et diré mai a tu ni a ningú què ha de votar, només faltaria. Però crec que és just que sàpigues que CiU està enganyant a la població. El pitjor del cas és que ho fa amb el consentiment d’ERC, que per tal de mantenir l’estabilitat es menja tots els gripaus. Si no fos que tinc un compromís i que vull votar independència, passaria de tot o votaria directament la CUP.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs fa un parell de dies vaig sentir una entrevista amb en Rull i em va cridar l'atenció la gran quantitat de vegades que va dir la paraula "independència"... Vaig pensar "ja era hora que parlem clar". No t'enganyo, no.

      De fet, si tu ets a ERC tampoc em refio massa que puguis saber a la perfecció tot el que es cou a Convergència. No entenc (sí, sóc molt ingènua, ho sé i ho reconec... però tampoc sóc tonta) que, si CDC no volgués la independència, en parlés i la posés com a meta... Clar que tu, amb la picardia que et caracteritza, sempre que me'n parles dius "CiU"... i, clar, si ho dius així, és evident que tens raó.

      Unió està molt dividida... i jo sí que conec gent d'Unió i sé com pensen. N'hi ha d'absolutament independentistes i n'hi ha que -incomprensiblement- s'empassen aquests impossibles de "Confederalisme" i tonteries similars d'en Duran (bé, no és que s'ho empassin, crec que és la seva excusa per dir NO a la independència).

      Si tu em dius CiU no és independentista, i parles així, en un cent per cent, lamentablement -per mi- no t'ho puc negar. Ara bé, el que sí et nego del tret, del revés, per activa i per passiva és que CDC no sigui independentista. Ho és. I molt... estan convençuts i ho diuen ben a les clares... Molts dels que conec són gent de la teva edat i que han sortit de les JNC i que tenen moltíssima experiència ja en el "Catalonia is not Spain". Molt abans que en Mas fes el pas, ells ja es proclamaven independentistes sense complexos ni manies.

      De fet, tot això que et dic t'hauria d'alegrar un munt :-) perquè, molt més enllà dels polítics, hi ha un fer cert i és que el 27 de setembre tenim unes eleccions convocades i que aquí votarem les persones de carn i ossos, tots... i que els que votem al partit que sigui però que porti clarament i de forma indubtable al seu programa la INDEPENDÈNCIA de Catalunya, després, si guanyem, exigirem aquesta independència i no permetrem que ens prenguin el pèl, t'ho ben asseguro :-)

      No diguis més, doncs, això de que no volem la independència excusant-te el la "u" més petita cada dia d'Unió, perquè sí que la volem. Les persones, els votants, els seguidors, els afiliats, els simpatitzants de CDC són independentistes.

      Elimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.