dissabte, 27 de desembre de 2014

Lectures 2014

L'any no pot acabar sense la publicació de la llista de lectures. Comparat amb els anteriors, ha estat un any de pocs llibres, però és molt més del que llegia en el passat. No només ha caigut el número, sinó també el volum, llibres més curtets, i per tant el número de pàgines llegides és pràcticament la meitat que al 2013, el meu any rècord. Tot i així segueixo sempre amb un (o més) llibres entre mans i és un hàbit que em fa feliç. Som-hi a fer la repassada, títol en l'idioma de lectura, autor/a i puntuació que van rebre en el moment de llegir-los:
  1. Matilda - Roald Dahl   (@@@)
  2. Alteracions - Adrià Pujol   (@@)
  3. Victus - Albert Sánchez Piñol   (@@@@)
  4. El retrat de Dorian Gray - Oscar Wilde   (@@)
  5. Gràcies per la propina - Ferran Torrent   (@@)
  6. Els nois - Toni Sala   (@@ i mitja)
  7. La falsa pista - Henning Mankell   (@@@)
  8. El último trayecto de Horacio Dos - Eduardo Mendoza   (@@)
  9. Steppenwolf - Hermann Hesse   (@@@)
  10. L'analfabeta que va salvar un país - Jonas Jonasson   (@@@@)
  11. El club dels perfectes - Carles Porta   (@)
  12. La gatera - Muriel Villanueva   (@@)
  13. El presoner del cel - Carlos Ruiz Zafón   (@@@)
  14. La nostra vida vertical - Yannick Garcia   (@@ i mitja)
  15. Científics lletraferits - Salvador Macip i amics   (@@)
  16. La peixera - Maiol de Gràcia   (@@@@)
  17. Cròniques de la veritat oculta - Pere Calders   (@@@)
  18. Fils de vidre - Marta Sempere   (-)
  19. Simulacions de vida - Enric Herce   (@@@@ i mitja)
  20. Quan jo tenia cinc anys em vaig matar - Howard Buten   (@@@ generoses)
  21. Jugar a ser déus - Salvador Macip i Chris Willmott   (@@@@)
  22. The witches - Roald Dahl   (@@@)
  23. El monstre de Hawkline - Richard Brautigan   (@@@)
  24. La taronja mecànica - Anthony Burgess   (@@@)
  25. La sergent Anna Grimm - Montse Sanjuan   (@@@)
  26. Camps de maduixes - Jordi Sierra i Fabra   (@@@)
  27. Les mans del drac - Sebastià Bennasar   (@@@@)
  28. Grimpow, el camí invisible - Rafael Ábalos   (@@)
  29. El franctirador - Albert Pijuan   (@@ estrictes)
  30. Homes d'honor - Xavier Bosch   (@@@@)
  31. Els silencis dels pactes - Marc Moreno   (@@)
  32. Setembre, octubre i novembre - Joan Miquel Oliver   (@@@)
  33. L'eloqüència del franctirador - Eduard Márquez   (@@)
  34. Filosofia de hielo y fuego - Roca, Vilaprinyó i Canto   (@@@)
  35. Underground - Haruki Murakami   (@@@@)
  36. La música del silenci - Patrick Rothfuss   (@)
  37. Els límits de la vida - Macip, Bueno i Martorell   (@@@)
  38. Dies de frontera - Vicenç Pagès   (@@@)
  39. Echo Park - Michael Connelly   (@@@)
  40. La biblioteca secreta - Haruki Murakami   (@@)
  41. The Leftovers - Tom Perrotta   (@@@@)
  42. Una lectora poc corrent - Alan Bennett   (@@@)
  43. Segui vora el foc - Jair Domínguez   (en procés)
D'aquest any brilla amb llum pròpia 'Victus', que a dia d'avui li posaria 5@, però vaig ser molt estricte. També destacaria dos autors catalans que m'han encantat, Enric Herce i Maiol de Gràcia, grans llibres els seus. Content també de descobrir Roald Dahl o Hermann Hesse i de seguir llegint de tant en tant clàssics de la meva biblioteca com Murakami, Mankell o Macip. I en l'apartat de decepcions, la més gran de l'any és 'La música del silenci' de Rothfuss, que em va fer molt mal, i tampoc m'han convençut Oscar Wilde ni Carles Porta, autor de 'Tor', que m'havia agradat força.

Gustós comentaré tot el que vulgueu sobre les lectures d'aquest any, ja sabeu que m'encanta parlar de llibres, així que no dubteu a preguntar. Però si teniu ganes de saber-ne una mica més, podeu consultar les ressenyes pertinents al Llibres, i punt!. El 2014 s'acaba, però els llibres no (per sort!), així que som-hi amb aquest 2015 de lectures, a veure què ens porta de bo!

35 comentaris:

  1. Tenia un amic que sempre anava amb pena per la vida perquè deia que es moriria sense haver llegit ni una infinitèssima part de la bona literatura que s'ha escrit i s'escriu. Ho passava realment malament. Veient la teva (sana) addicció espero que tu ho visquis amb una alegria diferent. Pel que fa a mi sempre m'he considerat un bon lector però veient el teu currículum em quedo bocabadat. És clar que em sembla que tu no "llegeixes" tants ocells com jo, i no és fàcil tenir temps per a tot. Del teu llistat només he coincidit en un i també li posaria un 5@ segons l'escala de XeXu. És clar, que es tracta també de "Victus"... :-) Que tinguis bones lectures a l'any que estem a punt d'estrenar!

    ResponElimina
  2. Només he llegit 4 llibres de la teva llista... I n'hi ha tot just un parell més que tinc pensat llegir.

    Segueixes a bon ritme, XeXu...

    ResponElimina
  3. N'he llegit 5 ! M'ha sorprés la bona puntuació de L'analfabeta que va salvar un país pq, d'aqt autor, m'he llegit L'avi de 100 anys que va saltar per la finestra i no hem va agradar gaire. Són semblants?? A l'altre costat de la frontera va decepcionar-me, penso que Els jugadors de wisc li dóna mil voltes. I Victus també m'ha agradat molt.

    ResponElimina
  4. Tal com pensava, en aquest any només coincidim en un: FILS DE VIDRE i, si tinc en compte els que he llegit durant tota la vida, que coincideixi amb la teva llista, només ni puc afegir un altre: EL RETRAT DE DORIAN GRAY.

    És que llegeixes llibres molt "rarus"... Si tu i jo ens perdéssim en una illa deserta i cadascú pogués "demanar" tres llibres segur que, ni en aquest cas, jo llegiria els teus ni tu llegiries els meus! :-DD

    Però pitjor seria si aquests tres llibres els haguéssim de demanar "entre tots dos"... ens mataríem abans d'arribar a consensuar-ne ni un de sol :-DD

    Bé, bromes a part... mmmmm... llegiria Matilda i Victus... i ja està.

    Quan posi la meva llista serà infinitament més breu que la teva, però... jo he llegit llibres molt llargs i tu en llegeixes molts que no arriben a les 200 pàgines... Trampaaaaa!!!

    En fi, és un plaer veure que a la catosfera es conserven les bones tradicions. Veure el teu post i somriure ha estat un ;-))

    ResponElimina
  5. Espectacular, com sempre. I com sempre, content que em facis la confiança de fer-me sortir tan sovint a les teves llistes! I generosament carregat d'arrobes! No em puc queixar... :)

    ResponElimina
  6. Està molt bé! Crec que aquest any jo no arribo a tants. No em coincidit amb cap. Aprofito per desitjar-te una bona entrada d'any i moltes lectures pel 2015.

    ResponElimina
  7. Sense comptar el "Llop estepari" que el vaig llegir l'any passat i el de Calders, que és un clàssic coincideixo enguany amb quatre llibres de la teva llista: "Victus" (que em va agradar tant com a tu), "Gràcies per la propina" (aquest em va agradar més que a tu), "Filosofia de hielo y fuego" (aquest em va agradar menys) i "El prisionero del cielo" (que coincidim amb la valoració).

    Fa goig, com sempre, la teva llista. En la meva potser hi ha algun llibre més però, com diu l'ASSUMPTA, és perquè he fet trampa i hi ha força llibres relativament curtets. ;-)
    Tot i així, és cert que compartim i ens fa feliços aquest hàbit de tenir sempre un llibre entre mans, en el meu cas un de sol no m'ha agradat mai llegir dos llibres alhora, no hi estic acostumat.

    Faig meva la pregunta de la LORETO. He llegit fa poques setmanes "L'avi de 100 anys..." i encara que a mi si que em va agradar, me n'esperava més. M'ha decebut un pèl, jo li he donat la culpa a que aquest estiu vaig anar a veure la pel·lícula que és ben fidel en molts detalls i que, per tant. m'ha aixafat més d'una sorpresa. Suposo que l'autor es mereix una segona oportunitat i segurament llegiré "L'analfabeta...", que me'n dius?.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, sí... no havia vist el CALDERS... no, no l'he llegit però si se l'emporta a l'illa deserta li demanaria :-DDD

      Elimina
  8. Em falta llegir encara algun dels teus destacats (Maiol de Gràcia), però el tinc a la llista de pendents. Ja saps que no coincidim en tots els preferits, a mi en Murakami em costa una mica, però amb les decepcions hi estic bastant d'acord.
    És igual la quantitat de lectures, encara que 43 és una gran llista. Tots tenim temporades que podem dedicar-hi més temps i altres que no, l'important és gaudir de les que llegeixes i poder-les compartir.
    Et desitjo un bon any de lectures i que les puguem seguir compartint i comentant.
    (( Està bé això de les llistes, així puc repassar si em vaig perdre alguna ressenya ;D ))

    ResponElimina
  9. N'he llegit cinc de la lliste i en tinc uns quants a la llista de pendents.
    Bones Lectures i millor any!!

    ResponElimina
  10. Jo n'he llegit tres! Increïble, oi? És que aquest any he començat a llegir més!

    Victus em va agradar molt també, però no és el més totxo que he llegit enguany, ja que a l'Agost em vaig entretenir força amb el Temor d'un home savi. I bé, llegir llibres curtets, però, no considero que sigui fer trampa, es tracta de llegir el que et vingui de gust i quan et vingui de gust. Jo per exemple llegeixo poc a casa, aprofito sobretot els trajectes cap a la feina, perquè un cop a casa sempre hi ha coses a fer i al llit no aguanto ni dos segons, caic de seguida.

    Potser m'aventuro amb Maiol de Gràcia, no ho sé, tot i que he mirat la ressenya i no sé si em convenceria. Potser és un llibre per les vacances, per dedicar-li atenció.

    ResponElimina
  11. bones i força variades les teves lectures .....i dius que has llegit poc! un gran lector noi! comparteixo algunes lectures com la de Victus ....jo dubtava en si fer o no la meva llista tant migrada que m'ha quedat ....però mira crec que sí que la faré

    ResponElimina
  12. Iep, coincidim amb 4 i 2 mitjos llibres (mitja Analfabeta i mitja Vida vertical (l'Analfabeta me'l vaig deixar a casa dels meus pares i encara no l'he recuperat, m'ha agafat mandra, i l'altre, com que són contes, suposo que l'aniré repescant). Vaig gaudir molt amb Victus! Bones lectures x 2015!!

    ResponElimina
  13. Sóc un lector lent i Victus penso que en la primera meitat s'hi podrien estalviar alguns fulls. De la meitat del llibre en endavant és una joia.

    ResponElimina
  14. Company, coincidim en 6 llibres! I tres els hem llegit el mateix any: el 3, el 7 i el 30. Els altres tres són el 4, el 8 i el 17.

    A Victus també li posaria un 5, sens dubte, i espero que li donis una altra oportunitat al Mendoza; l'Horacio Dos és molt fluix. I Wilde tampoc em va acabar de fer el pes.

    ResponElimina
  15. Coincidim amb uns quants; no tants com em pensava.
    Pot ser el d'en Rothfuss t'ha decebut tant perquè també n'esperaves molt. M'agraden aquestes llistes de lectures sempre s'acaben descobrint escriptors nous. La lectura és infinita.^-^

    ResponElimina
  16. Ui, només n'he llegit tres d'aquests i la meva llista és bastant més curteta, abans llegia més, però ara sóc més lenta, perquè alguns tenen una lletra tan xica...
    Bones lectures, XeXu.

    ResponElimina
  17. M'he llegit tres de la llista. Per desgràcia Victus encara no m'ha arribat ales mans i això que la ficció històrica m'agrada.
    Entrre d'altres pel 2015, anem pel Marc Moreno.

    ResponElimina
  18. aquestes llistes teves son d'aquelles que poden ferir la sensibilitat dels lectors que no són tant productius...Cada any em faig les mateixes preguntes...de on coi treus el temps, com el multipliques i si tu realment pots fer dues coses a l'hora....

    ResponElimina
  19. Dius que has llegit poc i per a mi em resulta una llista més que envejable!!! (i això que aquest any estic ben orgullosa perquè he retrobat moltes lectures) Aquest any no coincidim en cap, només Matilda, que el vaig llegir fa anys.

    ResponElimina
  20. Ja em constava que eres una fera llegint, i veig que continues en la mateixa línia. Gairebé un llibre a la setmana, que és cosa sana.
    Jo segueixo igual de mandrosa que l'any passat. He llegit poquíssim, m'avergonyeix confessar-ho.
    Del llibres del teu llistat només he llegit "Gràcies per la propina" , "Cròniques de la veritat oculta" i,ja fa molt temps "El retrato de Dorian Grey".
    De "Victus" n'he sentit parlar no gaire bé, però fiant-me del teu criteri, em proposo llegir-lo ben aviat. Sánchez Piñol m'agrada força.

    ResponElimina
  21. Deu n'hi do les teves lectures!, coincidim amb el Retrat de Dorian Grey, d'Eduard Marquez vaig llegir el Silenci dels arbres i em va encantar, a veure el que tu has llegit...El meu propòsit pel proper any, llegir més, sempre enriquidor.
    BoN 2015 i bones lectures!

    ResponElimina
  22. Doncs jo coincideixo en quatre, i sí que li donaria bona puntuació a l'Analfabeta, com a l'avi de cent anys…
    Victus magnífic, gràcies per la propina bé, com tots els Torrent, i què dir de les Cròniques…de Calders? Un clàssic.
    Ara, el que sí que t'agraeixo és la descoberta d'en Salvador Macip, no en coneixia res, de seguida que pugui n'atrapo algun i el devoro. Ha de ser bo per força, pel que dius.

    ResponElimina
  23. Una de les coses que m’agraden de fer aquest post és poder esplaiar-me amb les respostes dels comentaris, ja sabeu que m’encanta parlar de llibres. És un dels posts que sempre faré mentre segueixi viu aquest blog, encara que la llista es redueixi a la mínima expressió. Moltes gràcies a tots pels comentaris, i llegiu, llegiu, i veniu a explicar-m’ho!

    Ignasi, de vegades penso que m’agradaria llegir molt més del que llegeixo, compro més llibres dels que puc llegir, però ho considero vici. No fumo, no bec en excés i no prenc drogues, així que en alguna cosa he de dilapidar la meva graaaaan fortuna (...). M’encanta llegir i gaudeixo fent-ho, i des de fa una temporada, també de ressenyar els llibres un cop acabats. No em fa patir no poder llegir-ho tot, més aviat intento triar una mica bé perquè els mals llibres no em facin perdre el temps que podria invertir en bones lectures. Victus mereix totes les hores que se li hagin de dedicar. I no, no llegeixo tantes coses d’ocells com tu, és clar, per no dir que no en llegeixo res! A veure què ens porta el 2015, ja em ve salivera!

    Carme, no em puc queixar, la veritat, però pensa que els anys anteriors superava els 50 llibres i eren més llargs, però tenint en compte les circumstàncies actuals, no està gens malament. Un segur que el compartim, el de la Marta Fanalet, els altres ara no hi caic.

    Loreto, ‘L’analfabeta’ és un d’aquells llibres que pots saber si agradaran o no en funció del primer. A mi aquests llibres m’agraden perquè són frescos, passen coses, fan riure i són una mica poca-soltes. Evidentment, no són grans obres de la literatura, però passes una bona estona llegint-los. Si no et va agradar gaire l’Avi, no cal que t’hi esforcis, trobaràs exactament el mateix en aquest segon. En realitat són llibres d’història explicada des d’una òrbita delirant i per part d’uns personatges estrafolaris, aquesta estructura es manté. Com que són completament prescindibles, si l’Avi no et va fer gràcia, passa d’aquest. Pel que fa a Vicenç Pagès, té una manera d’escriure peculiar. A mi ‘Els jugadors...’ em va meravellar i em va fer posar l’autor a la llista dels bons. Aquest és una mica inferior, però no tan inferior com a la majoria us sembla. És l’estil de l’autor, quan se’t presenta per primera vegada fa molta gràcia, però després no tanta. El problema és esperar que el llibre serà com l’anterior, quan ja saps què t’hi trobaràs i et fixes en la història, veus que no n’hi ha per tant i et decep. És més la decepció de no sentir el mateix llegint-lo que no pas que el llibre sigui dolent.

    Assumpta, llibres ‘rarus’? Això ho dius tu! Llegeixo llibres perfectament normals, però escrits aquest segle, o com a molt el segle passat! I estic convençut que molts t’agradarien, encara que molts porten l’etiqueta de ‘Prohibit Assumpta’. S’ha de llegir de tot, i els llibres antics i clàssics a mi m’avorreixen molt. Alguns han envellit bé, però altres fatal, això és una realitat. Evidentment, els llibres d’avui envelliran com el cul i d’aquí un segle ningú no els recordarà, però m’és igual, jo no hi seré i vull llegir els llibres ara. Per sort, és molt improbable que acabem en una illa deserta tu i jo, no ens haurem de barallar per les lectures.
    ‘Matilda’ segur que t’agradaria, 100%. Ves a la biblioteca i agafa’l. ‘Victus’ és una mica sàdic a estones, eh? El llibre està molt bé, frega la genialitat, però no estalvia situacions desagradables de tot tipus. En aquest cas les superaries perquè val la pena. Però ja et dic que l’últim de la llista el que llegeixo ara, no és en absolut apte per tu. Ni gairebé per mi. Si no acabo vomitant anirà d’un pèl.
    Trampa? Dona, ara tinc molt poc temps per llegir. Quan em vinguin els cançó de gel i foc o els Kvothe de torn ja m’hauré d’espavilar, però no m’agrada que un llibre se m’eternitzi. Algun llarguet he llegit també i aquest 2015 en tinc algun previst. Continua a baix

    ResponElimina
  24. Però els llibres curts no tenen per què ser dolents ni tenir menys mèrit, alguns són molt bons. Com que ara l’oferta és molt gran, és normal que els llibres siguin curtets, molta gent escriu, i la gent que llegeix vol anar saltant d’uns llibres a altres. S’adapta molt als dies que vivim.

    Salvador, si la llista és espectacular o no, o si ho serà els propers anys, no ho sé. Només hi ha una constant, una veritat absoluta en les meves llistes, i és que tu hi vas sortint a raó de dos o tres per any. El problema és que aquest 2015 ja tinc aquests dos o tres teus... i encara no ha començat...

    Deric, ja saps que el que importa no és llegir més o menys, sinó passar-ho bé amb el que llegim. Tu ets dels que sempre té algun llibre entre mans, així que no hi ha dubte d’això. Gràcies i igualment, molt bones lectures al 2015!

    McAbeu, hauríem de parlar sobre ‘El llop estepari’, perquè vaig fer la gràcia de llegir-lo en anglès i crec que és un llibre massa difícil pel meu nivell. Aquest any que ve ho tornaré a provar amb un Asimov, me l’he comprat en anglès a veure què tal, però temo que ‘El llop estepari’ l’hauré de llegir algun dia en català a veure què tal. No em va desagradar, però crec que moltes coses se’m van escapar. En general, tu i jo coincidim força en gustos, però tenim les nostres preferències, és clar. Ets força més fan de Torrent que jo, que em sol agradar sense més, i en canvi el de filosofia em va agradar, però no deixa de ser un assaig que pot cansar. Si pogués triar hagués preferit el sisè i passar d’aquest, però mira, va estar bé.
    No siguis humil, he vist la teva llista i és per caure de cul, realment espectacular. Tant i fa que els llibres siguin curts com si no, el teu ritme és completament inabastable per mi encara que no fes altra cosa en tot el dia. Ets una bèstia, i tens una mica de tot, la varietat lectora també és admirable. De manera que aquest concepte de gaudir amb la lectura està fora de qualsevol dubte amb tu, no llegeixes, devores llibres! Així que això de fer trampa... seria veritat si posessis llibres que no has llegit, però dubto que tu fessis això.
    Llegir dos llibres alhora ho faig quan un d’ells és molt gran, però ara ja no tant. De vegades en tinc un a casa i per anar pel món me n’emporto un de més petit i portable, però com que aquest any he llegit pocs totxos, no ha calgut.
    Et diré el contrari que a la Loreto, si a tu et va agradar l’Avi, és molt probable que ‘L’analfabeta...’ t’agradi també. L’estructura és la mateixa, el tipus de personatges i d’història delirant. Com a molt pots pensar que és ‘altre cop el mateix’, però si aconsegueixes agafar-lo de manera independent, és un bon llibre per passar l’estona i riure una mica. Si no t’hagués agradat l’Avi, et diria que potser no cal esforçar-s’hi. Això sí, llegeix el llibre abans de la pel•lícula, això sempre! Em sembla que ets dels meus, et fot que t’espatllin un llibre, però si has llegit el llibre pots mirar la pel•li sense problema (i així pots criticar que no és prou fidel al llibre, hahaha!).

    Jomateixa, quina gràcia tindria que coincidíssim en tot? Ens hem d’anar recomanant coses, i poder-nos esbroncar si no ens agraden! 43 no està malament, és veritat, però els darrers anys tenia més temps i es notava, llegia més i estava molt orgullós. Ara sembla que això sigui poc, i no pas, déu n’hi do. Però el millor és haver-ne gaudit, com tots els anys n’hi ha de millors i de pitjors, aquest diríem que ha estat normalet, però em quedo amb les coses bones. Seguirem llegint i seguirem ressenyant, que no falti. Bones lectures per a tu també, moltes les compartirem segur. Què passa, no ens faràs tu la teva llista?

    Bruixeta, si parlem de la llista de pendents no acabaríem... bones lectures per tu també.

    ResponElimina
  25. Laia, tres no està malament, mira que hi ha gent per aquí que no para de llegir i que coincidim només en 5 o 6. És difícil llegir res més totxo que ‘El temor d’un home savi’, però val molt la pena. Com també ‘Victus’. Són dos estils diferents, però grans llibres, en tots els sentits. Jo tampoc considero que llegir llibres curts sigui trampa, però és cert que durant aquest any he donat llargues a alguns totxos que esperen, i en part és perquè sabia que se m’eternitzarien, i tampoc ho vull. Ara tinc menys temps per llegir i passar-me dos mesos llegint un mateix llibre... mandra, segur que em posaria nerviós. Almenys combinar-lo amb algun una mica més lleugeret. I el del Maiol de Gràcia no seria lleugeret, a mi em va agradar molt, però no és un llibre on passin gaire coses, ni gaire dinàmic. No és per a tots els públics, em sembla, i no voldria que me’l tiressis pel cap...

    Elfreelang, he llegit poc comparat amb els darrers anys, però no està gens malament, no em queixo. És clar que has de fer la llista! El que importa és que gaudeixis de la lectura, saber trobar-li un forat entre els dies atapeïts ja demostra que també ets una gran lectora. El temps és el que és.

    Gemma Sara, em sembla que ‘L’analfabeta...’ és un llibre per llegir d’una tirada, per no deixar-lo estar, perquè entenc que si el deixes uns dies i llegeixes altres coses després ja no vingui de gust reprendre’l, o més aviat, la paraula és mandra. No sé, a mi em va divertir, però com que és un llibre poca-solta, doncs tampoc no passa res si no es llegeix. El de ‘La nostra vida vertical’ ja és una altra història, a mi em va costar una mica. No perquè no estigui ben escrit, però tampoc no m’enganxava. En ser de comptes el pots anar reprenent de tant en tant, a veure si l’acabes i el gaudeixes més que jo.

    Xavier, per sort ‘Victus’ funciona com tu dius. Al principi t’explica moltes coses que semblen completament innecessàries, però com que després millora tant, te n’oblides i deixa una molt bona impressió.

    Maurici, sis no està gens malament, és una bona proporció! A més tu i jo coincidim força en gustos, pel que hem anat veient. Estic per fer una 6/49 amb els números que dius, hehehe. No és el primer llibre d’Eduardo Mendoza que llegeixo, altrament no hauria estat aquest el primer. També he llegit ‘Sin noticias de Gurb’, el del Pomponio Flato i el ‘Misterio de la cripta embrujada’, penso que no me’n deixo cap. Personalment, penso que tots fan gràcia una estona, però quan ja t’acostumes a l’humor del que estàs llegint, acaben cansant. Ni tan sols el Gurb, que diria que he llegit dos cops, aconsegueix mantenir el nivell fins el final. No descarto llegir-lo més, és clar que no, però no faré esforços per aconseguir els seus llibres. Per sort, existeixen les llibreries Re-Read, i també existeix la biblioteca de la meva senyora mare, que és més gran que la d’Alexandria.

    maria, devem coincidit en tots els de novel•la negra que hagi llegit, que tu els has llegit tots! Efectivament, de Rothfuss em va decebre la gran expectativa que en tenia. Si no hagués esperat res, probablement el llibre tampoc m’hauria agradat, però no m’hagués sentit tan ultratjat. Ah, i en la meva llista pocs autors descobriràs, si m’has comentat totes les ressenyes! Per quan la teva llistaaaaa???

    M.Roser, si et ve de gust ens pots mostrar la teva llista, tant se val si és llarga o curta, en això de llegir la mida no importa! S’haurien de fer mirar això de la lletra tan petita, encara que la puguis llegir, és molt desagradable un llibre tan atapeït. I si estàs una mica malament de la vista ja ha de ser terrible.

    Rafel, què vol dir que Victus no ha caigut encara a les teves mans? Si és el llibre més fàcil d’aconseguir de tota la llista segur! Busca’l, corre, que no te’l pots deixar perdre. Esperaré amb ganes la teva opinió sobre els llibres d’en Marc Moreno, si no en fas ressenya al teu blog t’agrairé que me’n vinguis a fer cinc cèntims aquí o al Llibres.

    ResponElimina
  26. Sr. Gasull, no fotem! Entenc que hi ha gent que llegirà menys i que li agradaria tenir més temps, però aquest any he llegit un 26% menys de llibres que l’any passat i com un 40% menys de pàgines, no et sembla que puc dir que he llegit poc, comparat amb mi mateix? Responent a les teves preguntes, el temps me l’invento. Sempre que no estic fent una altra cosa, tinc un llibre entre mans. No surto de casa sense la meva lectura, ja ho vaig explicar, i per poc que hagi d’esperar, obro el llibre. Darrerament la lectura comparteix temps amb el mòbil, tot s’ha de dir, però el mòbil no em fa deixar el llibre a casa. I sí, faig moltes coses al mateix temps que llegeixo, hi ha molts temps d’espera que es poden invertir mirant les musaranyes o llegint, i ja saps què trio jo.

    rits, que estiguis orgullosa del teu any lector és el que m’agrada sentir! Les llistes dels altres només ens han de servir per veure si coincidim, per interessar-nos per autors que no hem llegit, però no per comparar qui llegeix més o menys. Cada any us dic el mateix, oi? Tu i jo no coincidim massa en lectures ni gustos, però ‘Matilda’ és per a tots els públics. Aquest proper any hi haurà més Roald Dahl al Llibres, ja ho avanço!

    Glòria, ui, estic lluny del llibre per setmana aquest any, els anteriors sí que els aconseguia. 52 és el número guanyador, la xifra a batre, però no ha estat possible. Tot i així, en seguir llegint de manera continuada estic més que content. Tenim el temps que tenim, i a més dediquem el temps al que ens ve de gust, això sí que és cosa sana. Res de vergonya, em sembla que tu et dediques més a la creació que al consum, no hi ha res de dolent en això, no?
    Em sembla que els tres llibres que destaquen són dels més llegits en general entre la gent que ha comentat. Però em sorprèn el que dius de Victus, jo només n’he sentit a parlar bé, i si mires les opinions dels altres comentaristes veuràs que són força entusiastes. A mi m’encanta Sánchez Piñol, he llegit tots els seus llibres (que sàpiga), i Victus és diferent a la resta, però val molt la pena. Explica la història d’una altra manera. I com et deia, tothom amb qui he parlat que l’ha llegit el deixa bé. Personalment, i sent objectiu, és un bon llibre, potser amb una primera meitat una mica massa llarga, però amb un bon ritme en conjunt. És d’aquests que no desrecomanaria a ningú. No m’agrada recomanar llibres indiscriminadament i de manera entusiasta, però amb aquest ho puc fer sense massa por de picar-me els dits.

    Audrey, un bon propòsit el teu. A mi Eduard Márquez m’ha agradat en les novel•les que li he llegit, i aquest de contes no em va entrar tan bé. Ara ha fet una mena de barreja entre dos dels seus reculls que es diu ’29 contes menys’, potser està millor, però jo crec que esperaré la propera novel•la.

    Màrius Domingo, sigues molt benvingut al meu blog, gràcies per passar. Els quatre llibres en els que coincidim sembla que són força populars entres els lectors d’aquest blog, força gent els ha llegit també. A mi els llibres de Jonas Jonasson em semblen divertits i he passat una estona llegint-los, segur que per Sant Jordi que ve en tenim algun altre sobre la taula. En Salvador Macip és moltes coses, escriptor, científic, divulgador i també blogaire. Et recomano que el segueixis al seu blog ‘bloGuejat’, si no ho fas ja. És un autor que m’agrada pels temes que tracta, ja que jo sóc de formació científica també, i els seus llibres de divulgació estan molt i molt bé. A les seves novel•les fa servir un estil molt directe i sintètic que li donen un toc personal, jo ho passo molt bé llegint-lo. Si t’interessen les novel•les, jo començaria per ‘El joc de Déu’ o ‘Hipnofòbia’.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, ja he anat al seu blog, molt interessant.
      De seguida agafo algun llibre seu.
      Moltes gràcies.

      Elimina
    2. Ep, m'adono ara que també el retrat de Dorian, però fa molts anys, ja ni me'n recordo si em va agradar o no. I també Underground, aquest sí, com tots els de Murakami, molt bé.

      Elimina
  27. Amb això de la "trampa", només seguia la broma de l'Assumpta. Ho hem parlat més d'una vegada i ja sé que tu també n'estàs d'acord, la lectura és per gaudir-la i en cap cas se'n pot fer una competició per veure qui "la té més llarga" (la llista de llibres llegits). Jo llegeixo molt perquè m'agrada, és clar, però també perquè cada dia de l'any hi dedico una estona, gairebé sense excepcions, si les meves circumstàncies fossin unes altres i no tingués aquest temps segur que no podria llegir tant però això no voldria dir que em deixes d'agradar la lectura o que fos "pitjor lector" que qualsevol altre. Ah!, i és clar que he llegit tots els llibres de la meva llista, el contrari més que fer trampa ja seria de ser imbècil perquè només m'enganyaria a mi mateix (perquè de moment no regales un pernil a qui llegeix més que tu, no? ;-D)

    Amb això del cinema jo tenia la teoria contrària, gairebé sempre que he anat al cinema després de llegir-ne el llibre, la pel·lícula no m'ha agradat gens perquè sempre hi trobo a faltar coses. I fent-ho al revés, haver vist la pel·lícula no m'ha impedit gaudir del llibre que sempre és més complet. En aquest cas però no ha estat així,per tant et faré cas i llegiré "L'analfabeta...." sense informació prèvia. A veure que em sembla.

    Pel que fa a "El llop estepari" t'he de dir que, tot i llegir-lo en català, també em va quedar la sensació que alguna cosa se m'escapava i que era un llibre que costava d'entendre... l'haurem de llegir en la versió original en alemany (comença tu, però :-DD)

    ResponElimina
  28. Em sap greu fer tard, com sempre últimament. Vinc , llegeixo el post, deixo per més tard comentar i deprès no ho faig.El post de lectures de l'any encara que sigui tard no el puc deixar passar, aquest no.
    Primer de tot: Uaaala! Plas-plas! una reverència o el que es faci en aquests casos. No és una llista és UNA LLISTA. Espectacular ! No sé com t'ho facis , llegeixes un munt, comentes un munt i fas post amb regularitat i a més tens vida.Felicitats.
    Ja saps que el post dels llibres és dels que més m'agrada durant l'any. Em feu enveja els grans lectors, amb la quantitat de llibres que llegeixi. També hi ha un punt de voyarisme, veure tots els llibres junts i fer-me un idea de quin tipus de lectures i per altra banda em va bé per recordar llibres que havies ressenyat i que havia considerat interessants i després me n'havia oblidat.
    Sembla mentida però tot i la quantitat i diversitat de les teves lectures nomes coincidim en tres: Victus, Dies de Frontera i Una lectora poc corrent. Amb tots tres coincidim força amb la valoració.
    N'hi ha tres més que són a casa i no he llegir: Música del silenci, El retrat de Dorian Grey i Gràcies per la propina.

    Bon any i a seguir llegint

    ResponElimina
  29. Màrius, això puja la coincidència a 6 llibres, i ja és més que amb la majoria, déu n'hi do. Si llegeixes alguna cosa d'en Macip espero que t'agradi, i ja m'ho explicaràs.

    McAbeu, si la lectura fos una competició, a banda de convertir-se en una càrrega, seria un joc en el que jo no podria guanyar mai, perquè realment sóc lent llegint, i a més quedaríem tots fastiguejats de l'esforç i sense ganes de llegir, així que res de competir, que de comentaris de 'qui la té més llarga' ja en tenim prou en el dia a dia. Deixeu-me però admirar aquesta gent com tu i d'altres blogaires que sou veritables devoradors, perquè la vostra afició és impressionant. Jo encadeno un llibre rere un altre, de vegades quan surto de casa i calculo que amb el temps que tindré acabaré la lectura en curs, m'emporto ja el següent també 'just in case', ja ho he explicat altres vegades. I de vegades el següent torna a casa sense ser obert, però no podia arriscar a quedar-me sense lectura a mig camí, hehehe. Amb això en tinc prou, sóc un autèntic malalt i ho sé, i no m'importa gens ni mica. No competeixo amb vosaltres, però amb mi mateix una mica sí (com sempre), perquè haver estat tres anys seguits llegint de 10 a 15 llibres més que aquest... sap greu. Vull llegir més! Però com tu, no considero que això em faci pitjor lector, senzillament sóc un lector amb menys temps, que de ganes no en falten. Ostres, i amb això d'enganyar-se a un mateix m'has recordat a c@ts, segur que entens quin paral·lelisme he fet.
    Això de les pel·lis i els llibres he de dir que ho portes millor tu. El teu procedir és més lògic, certament, però jo tinc dos esculls a superar en aquest tema. El primer és que després de veure la pel·li el llibre em fa mandra perquè ja sé què passa, i hi ha tantes coses sorprenents per llegir... El segon és que no m'importa que una pel·li em decebi, però que em decebi un llibre sí. Si llegeixo el llibre i després la pel·lícula no està a l'alçada no passa res, ho entenc com a normal. Però que una pel·li m'esbudelli un llibre que volia llegir em costa més.
    Amb 'L'analfabeta...' passaràs una bona estona, ja veuràs. Si superes que és un llibre molt semblant en forma i estructura al de l'Avi, en podràs gaudir igual. Sé que pots fer-ho, ho has demostrat amb en Ruiz Zafón que era molt més difícil.
    Tres maleïts cursos d'alemany que vaig fer i no podria llegir el 'Llop estepari' en versió original. Sóc la vergonya de la família. Ei, però si s'ha de llegir en alemany es llegeix, eh! Serà l'únic club de lectura en el que participaré, quan vulguis comencem.

    Mireia, no arribes tard, un post que parla de llibres sense tu no seria el mateix, m'alegro que t'hagis passat a comentar. De la manera que parles em fas pensar que faig alguna cosa gran i tot! No dona, tinc força temps, i quan no me l'invento. Tothom troba temps per les coses que li agraden, i les prioritats canvien al llarg del temps també. Dóna la casualitat que dues de les coses que més m'agraden són els blogs (propis i aliens) i els llibres, i per tant sempre busco estones per poder-hi dedicar. M'agrada poder mantenir un bon ritme de lectura, però precisament la vida que dius que tinc ha fet que hagi disminuït un 25% (ho he calculat i tot!). És un preu petit per gaudir de totes les altres coses que faig.
    A mi aquests posts de llistes de llibres també són dels que més m'agraden, penso que és una de les tradicions més boniques de la catos i penso seguir.la fent fins i tot si la meva lectura es redueix a la mínima expressió.
    Espero que 'La música del silenci' no et decebi com a mi quan el llegeixis, però ho veig difícil. En parlem, eh! Els llibres en els que coincidim són els més comuns entre tots els comentaristes, no sé si he llegit coses molt rares a banda d'aquests, però tothom diu els mateixos. En tornem a parlar d'aquí a un any, a veure si coincidim més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. provo de deixar un comentari com a resposta, ja que si el deixo com a comentari normal sembla que no apareix

      que raro, ja he perdut com 3 comentaris en aquest post xD Deu ser l'efecte 2015 que se'ls menja...

      Elimina
    2. és culpa del google. Jo abans de posar publica, faig un "copiar" i si veig que no s'ha posat el comentari hi torno "pegar" i a la segona sempre l'agafa.

      Elimina
  30. Vaig fer-me un word per copiar les vostres llistes i després fer una tria dels millors puntuats que no hagués llegit i crec que és un error, perquè estic augmentant la meva llista de pendents perillosament, però la temptació fa el lladre i ara ja no ho he començat!!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.