dilluns, 15 de desembre de 2014

Balanç 2014

Hi ha anys que no tinc cap sensació que entrem a nadal, i que per tant estan a punt d'acabar-se. Aquest n'és un, però el calendari mana, i el 15 de desembre és el meu dia de balanç anual des que tinc el blog, i tampoc aquest cop faltaré a la cita.

L'any 2014 va començar de manera agre-dolça, més decantat cap a dolç, ja que el que fallava era que estava a l'atur, però amb molts mesos de prestació per davant encara. Aquesta situació es va arreglar després de l'estiu, quan em van tornar a cridar de la meva antiga empresa i vaig acceptar l'oferta, amb unes condicions prou favorables, i allà continuo.

Un dels grans canvis de l'any, i aquest és dels importants, és que la relació que començava a finals d'aquell 2013 s'ha formalitzat del tot compartint lloguer i maldecaps immobiliaris. Així que ara som tres al pis si comptem la mala bèstia de 10 kg que tenim per gat, o uns quants més si hi afegim els geranis i els ginkgos que vaig plantar a la primavera i que encara viuen, tot i que no fan massa bona cara.

L'any ha estat fortament marcat pels castells, potser més que mai, que és dir molt en 20 anys que porto dedicant-me a aquesta activitat. He tingut un càrrec tècnic i he dedicat moltes hores a fer-ho tan bé com he sabut. Discussions, converses interminables, al final em tornava mono-tema i tot. Aquesta dedicació gairebé exclusiva ha fet que l'afició per la muntanya s'hagi vist afectada. Tot i així, vaig coronar el Pedraforca, revalidar la Pica i em vaig posar raquetes de neu per primera vegada. A dia d'avui la política em té una mica cansat, però he seguit amb la militància i vaig poder viure les meves primeres eleccions (les europees) des de dins.

L'única escapada fora del país ha estat a San Sebastián, ni a Edimburg he anat perquè els meus amics ja han tornat a casa. Però he fet una mica de turisme autòcton, això sí, i he diversificat els llocs que freqüento, però no pas la gent, que està una mica desapareguda darrerament. La meva màxima despesa continuen sent els llibres, encara que no tingui temps de llegir-los, i no m'he aficionat a res més a banda de fer grues d'origami.

I pel que fa a la virtualitat, tan enganxat com sempre. He reduït una mica el ritme de publicació als meus blogs, però aquí segueixo, mirant de comentar tant com puc i de descobrir nous valors, tot i que diuen que els blogs estan morts ja, però no enterrats. Al gener vaig fer el post 1000 del Bona Nit i he participat en unes quantes iniciatives, la substitució estiuenca de la Carme, la taula periòdica d'en Sergi i més recentment al projecte 'Quedem al Zurich?' de la Sílvia, la Gemma Sara i companyia. S'ha notat la meva implicació política perquè n'he parlat més del que m'agradaria.

I aquest ha estat, a grans trets, el meu 2014. Agrair-vos als que passeu per aquí, regularment o puntual, la vostra dedicació i companyia, amb la majoria ja són molts anys que fem camí plegats. Veurem què ens porta el 2015, i si tot va bé ens ho seguirem explicant. Gràcies i molta sort a tots, que passeu unes bones festes!

33 comentaris:

  1. Un balanç positiu, amb beneficis considerables sobretot en l'àmbit laboral i personal! Enhorabona, i espero que les previsions per al 2015 continuïn així de bé.

    ResponElimina
  2. Per mi també ha sigut un 2014 estrany.

    He pogut treballar i aprendre, cosa que ha canviat molt la meva manera de veure i entendre el món, i també he portat endavant projectes que em costava espentar... Però trobo a faltar els viatges, la llibertat, el temps lliure per explorar les meves habilitats. Només he fet dos viatges i al costat de Barcelona, per poder tornar al treball.

    També se'm va morir la meva conilleta al setembre, o sigui que de moment no vull més animals de companyia.

    Però... Tens un gat de 10 kg?
    M'alegro que puguis conviure amb una persona que t'estimes, amb tot el que implica, perquè en això es basen les relacions.

    I mira, sempre hem de tenir l'esperança que el proper any serà molt millor, i algun d'ells, serà grandiós!


    Abraçades!

    ResponElimina
  3. Oh no!
    Quan fas el balanç vol dir que s'apropa el nadal...ostres no!!
    És broma. ^-^ Bones festes!

    ResponElimina
  4. Doncs té de dir que per mi, ha estat un any si fa no fa igual que els darrers, sempre hi ha algun canvi però a grans trets...
    I bastant tranquil de grat o per força; llegint el què has fet, gairebé he acabat cansada, fer castells pujar al Pedra Forca, a la Pica d'Estats, implicar-te en política més activament que abans, participar en totes les iniciatives blogaires...Uf! I treballant
    M'ha fet gràcia que tinguis un gat de 10 kilos, mare meva, quin tros d'animal!
    Molta sort també a tu ( vigila amb l'estrès)...
    Que tinguis també unes Bones Festes, ja veig que en bona companyia i un any amb molta esperança!

    ResponElimina
  5. Sembla un bon any, XeXu, que duri... Me n'alegro molt. Enhorabona!!! Que avui en dia no es pot demanar gaire més.

    ResponElimina
  6. Potser no és per tirar coets, però jo crec que no et pots queixar i encara que puguis no ho facis que no serveix de res.
    Bones festes encara que sé que no són sant de la teva devoció, però que coi aprofita-les tant com puguis

    ResponElimina
  7. Com passa el temps, eh? Mare meva!!

    Va, vaig a fer el meu

    RESUM DE L'ANY 2014
    No hi ha res que sempre vagi malament en tot moment i a tota hora... per tant, hi ha hagut moments bons, divertits, emocionants... però en general, el gran problema de fons hi és sempre present i dóna un fastigós regust amargant a moltes coses... fins i tot les bones no acaben de ser totalment relaxades i tranquil·les... la manca de seguretat, la incertesa i el patiment no deixen viure amb calma.
    Però bé, podria ser molt pitjor.

    ResponElimina
  8. M'ha semblat un resum força positiu el teu i me n'alegro de veritat. Bones festes per a tu també.

    ResponElimina
  9. Lo dels 10Kg es exagerat, no? En serio que pesa això? El rècord mundial de gat està en 18.5Kg, però no t'hauries de fixar en això sinó en que la mitjana de pes d'un gat domèstic comú son entre 3.5 i 4.5 quilos i passar-se dels 6 ja es considera sobreprès! Potser si que faria falta entrenar-lo perquè passes per un circuit al estil del ratolí del meu post d'ahir.

    Per què estic parlant del teu gat en un post on fas balanç de tot l'any? Serà perquè tota la resta semblen coses forces positives i jo soc més de fixar-me en les negatives?

    Podries posar links als anteriors balanços per comparar, no?

    ResponElimina
  10. També jo em quede amb la sensació que has tingut un any positiu, i me n'alegre molt. Tot i que amb menys temps per comentar del que m'agradaria, les teues entrades segueixen sent de les que poques vegades deixe passar sense llegir-les.

    Aquesta nit sense falta vaig a pesar els gats de les meues filles. M'has deixat un poc inquiet ;)

    Salut i bones festes!

    ResponElimina
  11. Doncs sembla que ha estat un any força bo en tots els sentits, no?
    Potser el "gatet" hauria de fer una mica d'exercici ;D
    I discrepo amb que els blocs estan morts, jo he ajudat a varies persones a fer-se un bloc aquest any. Uns de cuina i altres més... terrorífics. Encara hi estan treballant i els obriran al públic de cara l'any vinent. Ja us en parlaré quan passi i així van fent amics :)

    ResponElimina
  12. No està gens malament. M'afegeixo al pons007 amb lo de linkar els balanços d'anys anteriors. Si has provat raquetes de neu aquest any pots estar content d'haver estrenat una cosa nova, no? A més, és una activitat molt plaent. Cada hivern he d'acabar fent algun que altre seguiment d'ocells amb raquetes als peus i sempre em fa il·lusió. Enhorabona!

    ResponElimina
  13. Bona data has triat:
    ves per on! Dos mil catorze.
    En aquest any especial
    en que anem tots colze a colze.
    Al garrotin, al garrotan, de la vera, vera, vera de Sant Joan,
    Al garrotin, al garrotan, de la vera, vera, vera de Sant Joan.

    ResponElimina
  14. Ostres! No has anat a Edimburg? M'has fallat home, jo sóc la que va a Londres un cop l'any i tu el d'Edimburg!
    De totes maneres has tingut un any prou bo :)

    ResponElimina
  15. Doncs no pots queixar-te! El que em costa d'entendre és com encara aguantes amb la política, jo cada cop n'estic més farta. Molt bones festes, XeXu!

    ResponElimina
  16. Sempre em sorprèn que facis el resum el dia 15... Queden 15 dies encara, un 4,1% de l'any, encara poden passar moltes coses no? D'acord, la probabilitat és baixa, (p<0.05 eh!), però mai se sap.

    Jo crec que m'uneixo al comentari de la Loreto... Que l'any és prou bo en tots els sentits i que tampoc entenc com encara aguantes la política. Jo vaig intentar estar al dia però em costa...

    No cal dir, però, que el teu major èxit de l'any són les grues d'origami! És que és un vici, a mi la febre em va agafar quan anava a l'institut, i les feia mentre hi anava caminant i tot... I a classe d'Història... I a classe de Filosofia...

    ResponElimina
  17. No és pot dir que l'any t'hagi anat malament ;)
    Jo les balanços ja fa anys que ni m'ho plantejo.. lo bo ben vingut sigui i el dolent que passi lo abans possible...

    ResponElimina
  18. Tot i que va començar un poquet complicat, penso que has tingut un bon any i espero que el proper el superi o al menys que no minvi. ;)

    Felicitats i aferradetes!! ☺

    ResponElimina
  19. Doncs sembla un balanç molt positiu tenint en compte els temps de corren. Desitjo que el vinent sigui, com a mínim, igual de bo.
    Bones Festes, XeXu!

    P.S. 10 quilos de gat, semble molt gat. Potser si que té raó la veterinària...

    ResponElimina
  20. M'agrada llegir els teus balanços XeXu! En definitva veig que el teu ha estat un bon any! Jo tampoc em puc queixar..... :) Bones Festes!!!

    ResponElimina
  21. Crec que pots estar content, de les coses més importants te n'has sortit i segueixes caminant endavant, que és el què compta. Valora-ho molt que tens bons tresors a les mans, i aprofita al màxim les coses bones, que segur que n'hi ha i moltes.
    Una abraçada Xexu!!
    Instints

    ResponElimina
  22. Ja veig que us interessa més el gat que el meu balanç anual, però bé, és normal, jo sóc molt pesat i el gat és tan mono! Ja que esteu tan pendents de la seva salut, el mínim que puc fer és ensenyar-vos una foto actual d’ell. Moltes gràcies a tots per comentar i espero que us vagi de conya el 2015, no us oblideu de compartir les alegries, que les penes ja les compartim prou.

    Sílvia, sembla que queden enrere els balanços pessimistes i ja era hora. Aquest any ha anat prou bé en tots els àmbits, i al 2015 tocarà seguir construint i anant cap amunt.

    Lydia, no sempre es pot tenir tot. Cada any té coses bones i dolentes, al final és una qüestió de balanç, i el balanç es fa més per sensació que per una altra cosa. En el meu cas, no em puc queixar gens perquè les coses bones superen en molt les dolentes, així que any dels bons aquest 2014. Tu has tingut algunes coses beneficioses, algun que altre revés i trobar a faltar alguns temes. El que toca és treballar-los perquè l’any vinent sigui més complet. Ah, el gat pesa ara gairebé 9 kg, em vaig equivocar i estava una mica per sobre els 9, però el règim li ha fet rebaixar una mica el pes.

    maria, no és broma, no. Jo dono l’any per tancat, encara que en la quinzena que queda encara poden passar coses, però el que és segur és que tenim el Nadal a sobre. Segons els grans magatzems, ja fa temps que ha començat, però jo fins la loteria no l’inauguro. Encara et queda una mica, pots respirar.

    M.Roser, de vegades l’absència de notícies o de canvis és el millor que es pot tenir. Va com va, però pensa que gairebé mai estem contents amb allò que tenim i mirem enfora. Hauríem de valorar-ho més. En el meu cas he resumit 365 dies en un de sol, i algunes coses ja venen de més enrere i tot, així que pot semblar cansat, però amb tot aquest temps no ho és tant. Ja ho pots ben dir que el gat és una bèstia, fa molt temps que no poso cap foto seva, però al blog n’hi ha dels 6 anys que porta amb mi, i abans era un secall. La bona vida l’ha posat com un toixó. Et desitjo el millor a tu també, i que ens ho puguem seguir explicant al 2015!

    Carme, sempre hem de demanar més. Que no ens convencin que, tal com estan les coses, ens hem de conformar. Ha estat un bon any per mi, i tant, i aquest cop no hi ha queixa. Però sempre pot anar millor tot i hem de treballar perquè així sigui. Encara queden somnis per complir.

    Sr. Gasull, home, comparat amb anys anteriors, jo crec que els coets estan justificats! Tot prou bé, no és que no em vulgui queixar, és que no puc, en sóc conscient. Ara només queda anar a treure nota l’any vinent. Les festes les passarem com podrem, aquest any seran una mica diferents perquè ens haurem de repartir entre dues famílies, hahaha!

    Assumpta, tots els anys tenen coses bones i dolentes, però quan durant molt temps arrossegues un problema que és molt difícil de solucionar, al final afecta a tots els aspectes de la vida. És trist que això que ens condiciona tant siguin els diners, o la manca de feina, que ve a ser el mateix. No puc dir-te que ja veuràs com la cosa millorarà, només puc desitjar que així sigui, i que hi hagi sort. Per més difícil que sigui, tu no deixis d’intentar-ho.

    McAbeu, els que fa un temps que em llegiu podeu saber perfectament que el balanç és molt positiu, i per això estic content. Bones festes per a tu també, però sobretot que tinguis un any 2015 ben bo.

    Pons, ja he dit més d’una vegada que el gat pesa molt, però he exagerat una mica sense saber-ho. Pensava que pesava 10, però eren 9 i escaig i ara ha baixat una mica dels 9. El tenim menjant poquet i mirem de fer-lo moure una mica. Ja ensopega sol prou vegades com per posar-li una pista d’obstacles, tampoc li volem mal. És evident que té sobrepès, el que passa és que és molt i molt gran d’estructura, un gat gros i llarg, llavors no és una bola, però passeja una bona panxa a cantó i cantó quan es mou. Ja ens han dit que aprimar un gat és molt difícil. Li costarà recuperar la figura. Continua a baix

    ResponElimina
  23. Ja veus, jo també parlo del gat, les altres coses no són tan interessants. Home, això no és una sèrie de posts, ni espero que els rellegiu ni compareu, ja van passar. Si us interessa, només heu d’anar a l’arxiu i mirar els dies 15 de desembre de cada any. A més, el títol de tots ells és molt original ‘Balanç 20XX’, així que més fàcil impossible.

    Gràcies AlfredRussel. Sí que ha estat un any positiu, la majoria de coses han estat bones, i no n’hi ha hagut cap de massa dolenta. Jo també vaig mirant què fas, encara que no sempre comenti. I sí, pesa els gats, però segur que no pesen tant com el meu, sinó ho sabries!

    Jomateixa, quina bona notícia! Blogs nous, això està molt bé! Esperem que això revifi, jo m’ho segueixo passant molt bé per aquí i tinc ganes de continuar, sempre en la mesura que sigui possible. Si hi ha gent nova publicant i comentant segur que ens animem tots més. Sí que ha estat un bon any, sí. I el gat no és l’únic que ha de fer una mica d’exercici!

    Ignasi, alguns dels balanços anteriors eren molt més depriments. Com ja li deia a en Pons, no és pas una sèrie de posts, és un exercici que faig cada any el dia 15 de desembre, els podeu recuperar fàcilment si hi teniu interès, però tampoc us vull tant mal, quins rotllos! Les raquetes de neu només me les he posat un cop, i la sensació que ens va quedar va ser que repetiríem, tot i que he de dir que prefereixo anar a peu pla, fins i tot sobre la neu. Deu ser falta de pràctica. Suposo que hi tornarem, però el que sí que hauria de fer és sortir una mica a la muntanya, caram!

    Xavier, la data és la que trio cada any, ja en fa vuit que ho faig! Bé, potser el primer no va ser el dia 15, no ho recordo. Estàs com un llum!

    Anna, s’ha acabat això d’Edimburg, que els amics ja han tornat i ja no tenim allotjament, ni motiu per anar-hi. Així que, com que ja no faré el friki, em podré riure de tu sense que t’hi puguis tornar, hahaha! Seriosament, m’agrada Edimburg i tinc pendent una darrera visita, a veure si la podem acompanyar de ruta pels Highlands, com la primera. L’any ha estat molt bé, i si li ha faltat alguna cosa és algun viatget més lluny, però aquesta assignatura pendent quedarà ràpidament resolta al 2015, que començarà amb força, ja veuràs.

    Loreto, no em queixo pas. La política, doncs mira, no és que m’interessi especialment, però també em distreu. M’assabento de coses del poble, i també a nivell nacional, que no són massa de domini públic, i té la seva gràcia. Arribaré fins les municipals, després ja veurem. Ara calen moltes mans.

    Laia, ja sé que encara queda any, i més d’un cop m’ha passat alguna cosa en la darrera quinzena de l’any que mereixeria haver estat en el balanç, però mira, sóc un animal de costums. Esperem que no se’m trenqui la bona estadística d’aquest any.
    La política és una distracció més que una altra cosa. Ja fa més d’un any que estic ficat en política municipal i no tinc sensació d’aprendre massa res. Això sí, estic informat i de vegades m’assabento de coses que no sé si són de coneixement general. Estar al cas i saber-ne una mica ho trobo bé. Dedicar-m’hi ha és una altra cosa. I pel que fa a les grues d’origami, doncs sí, és força viciós, i aviat espero demostrar-ho aquí al blog, però jo no arribo al teu nivell, de moment, les grues ben assegudet. El que faig jo caminant és llegir...

    Bruixeta, no es pot dir, ni ho dic! Ha estat un any prou bo, la veritat, i si el comparem amb alguns dels balanços anteriors és infinitament millor. De moment m’agrada fer aquest exercici, potser arribarà un dia que preferiré no fer-lo i entomar les coses com vinguin. Ja veurem.

    Sa lluna, ja està bé no començar tenint-ho tot fet, així quan la cosa millora ho perceps perfectament. Ara el 2015, si no passa res aquests dies, començarà prou bé, i veurem si som capaços de millorar el 2014, o com a mínim, no empitjorar el balanç. I tant si millora per mi com si no, espero que per tu sí que ho faci!

    ResponElimina
  24. Glòria, el balanç és bo perquè l’any ho ha estat també. He tingut sort allà on l’havia de tenir, això ajuda molt. Vaig exagerar sense saber-ho amb el gat, anava mal fixat, però pesa gairebé 9 kg, per tant la veterinària té raó i li cal dieta.

    Alba, ei, bones notícies! Si per tu també ha estat un bon any, perfecte. Generalment ens queixem força, però quan no en tenim motius, millor gaudir de les coses bones.

    Instints, ja veus que darrerament les coses em van prou bé, fa un temps vaig passar-ho malament, però tot es posa a lloc, ho veiem amb diferent perspectiva, i aprenem a valorar allò que tenim. Aquesta és una cosa que no s’ha d’oblidar, perquè si no valorem les coses bones que tenim com el que són, és difícil estar satisfet i content amb res.

    ResponElimina
  25. Estic completament d'acord amb tu, no sembla que ja sigui Nadal. Tampoc en tinc gens de sensació.

    Però bé, tocava balanç, i un any més no falla el teu del dia 15 de desembre. Me n'alegro moltíssim que les coses vagin bé, sembla que ha estat un any de calma. Per alguna cosa m'ho sembla i això és de celebrar. També, una mica fred, com si no volguéssis mirar molt endins teu i això em sorprén de tu. Però bé, espero estar equivocada i que sols sigui que estàs en pau i calma.

    A pel 2015. Que serà,.... com hagi de ser. La gràcia serà viure'l.

    ResponElimina
  26. Gràcies!! Que així sigui! (També hi ha la Grossa de Cap d'Any) :-DD

    ResponElimina
  27. Bones Xexu, sento no haver pogut comentar abans però tinc masses coses al cap i només volia desitjar-te que el balanç de l'any vinent 2015 sigui encara molt més favorable al d'aquest any que està a punt d'acabar.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  28. Els blogs estan ben vius, XeXu, a la meva feina se n'han obert 2 i la nostra intranet s'ha convertit en un blog! El que em va costar que li diguessin blog en comptes de bloc!
    Estic molt encantada que hagis participat en el projecte Zurich, que veurem materialitzat el 2015, segur!
    I del teu any... feina i parella estables, bona cosa!!
    I per aquest 2015 no t'estressis amb els castells ni amb la política i gaudeix d'aquesta family de 3 (o més).
    Petons, ens veiem!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres, segur que és un debat superat però arribo tard. Bloc o blog? Intueixo que defenseu 'blog' per davant de 'bloc' però no sé amb quin criteri. De fet a diccionari.cat no s'accepta blog i sí en canvi bloc, mentre que a l'iec és al contrari..

      Elimina
  29. rits, ja han passat uns dies, estem a dia 20 de desembre, i si no fos perquè he encadenat tres sopars seguits amb gent diferents seguiria sense pensar que és nadal. De vegades em fas por de com em coneixes. És ben veritat que és un balanç gairebé d'enumeració i sense mirar gaire endins, però no vol dir que estigui malament, totes les coses que han passat són prou importants per explicar-les i no cal destacar que encara que es tinguin tots els flancs coberts, no ens passem els dies fent saltets d'alegria i amb un ram de lliris a la mà. Puc ser una persona divertida, però alegre no sé si ho arribaré a ser mai, encara que amb el 'palmarès' de l'any sembla que poc ha d'importar això.

    Assumpta, qui sap tu, el que importa és arribar-hi, el com tant és. Però no et posis a atracar bancs ara, eh!

    Carquinyol, em conformaria amb que sigui igual de bo i que hi puguem afegir alguns elements d'aquests que et fan els dies millors. Ja veurem, d'aquí a 360 dies us ho explico. I tu relaxa't una mica, que ara són festes i a veure si et pots treure algunes cabòries del cap.

    Gemma Sara, la Jomateixa i tu sou unes evangelistes! Porteu la paraula a les vostres feines i els companys van obrint blogs, així m'agrada! Ja ens els presentareu, estaria molt bé veure cares (o lletres) noves, que a vosaltres us tinc molt vistos! Nooooo, és broma! Però a veure si s'hi anima gent. La veritat és que no em puc queixar, els puntals els tenim força estables, tot i que hom agrairia que el puntal de l'amistat no s'estigués debilitant tant, però això de formar famílies els té a tots mig lelos, però encara hi són. A veure si continuem en la bona línia, i cap amunt.

    Ignasi, és un debat completament estèril. Hi havia una mancança lingüística i la gent va adoptar inicialment bloc, i també blog. Cadascú ho deia com volia, i és el que et recomano que facis, ho has de dir com et surti, perquè la paraula normativa per cadascun dels escrits del blog és 'apunt', i jo em nego rotundament a fer-la servir, per ser totalment imposada i inventada, ningú la feia servir fins que els filòlegs es van il·luminar. Blog i bloc ja existien entre els usuaris, i tot i acceptar primerament bloc al final van determinar que la forma correcta era blog. A mi em va alegrar tant que en vaig fer un POST i tot, però no insistiré gens ni mica amb que tothom ho digui així. Però si ens hem de fixar en els diccionaris, el del IEC és el que val. Bé, diguem que el dIEC és el normatiu, ja que el IEC és la màxima autoritat lingüística de Catalunya. Bloc s'accepta en català, però no és normatiu. That's all.

    ResponElimina
  30. XeXu, no són blogs personals, són blogs de feina, de moment n'he posat un al meu blogroll, "Públics culturals", dóna-hi un cop d'ul, està molt bé!

    ResponElimina
  31. Els darrers mesos no he voltat gens per la catosfera, però el post del Bona nit de resum de l'any i lectures 2014 no me'ls podia pas perdre! Doncs pel que explques el 2014 ha estat un bon any per tu. Et desitjo que el 2015 sigui igual de bo i que encara remunti més, i que vingui carregat d'alegria, amor, amistat i bons moments.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.