divendres, 31 d’octubre de 2014

Omplim les urnes

Vaig anara una escola molt hippy per l'època i era un reducte estrany al poble on ens trobàvem. Era, i suposo que encara és, una escola catalanista on la immersió era un fet, però on la majoria d'alumnes no necessitaven ser immersos, ja que venien de famílies catalanes i catalanoparlants. Ja llavors, en aquell petit oasi, tots els nanos érem molt indepes, cantàvem consignes i dibuixàvem estelades arreu.

Posteriorment, i amb el pas dels anys, vaig aparcar aquells neguits per seguir-me sentint catalanista, però veient, ja amb una mica de coneixement de causa, molt difícil que Catalunya esdevingués un país lliure. El que tenia clar és que no em sentia espanyol, per més que em diguessin. El meu independentisme era latent, esperava un moment millor.

I el moment millor ha arribat. Falten 10 dies pel referè... la consul... el procés participatiu / costellada que ens permetrà dir, posant una papereta en una urna, que volem un país sobirà. No té l'oficialitat que esperàvem, però poder-ho dir, poder-nos comptar, és el més proper a un vell somni fet realitat que em puc imaginar. Ara ho tenim a tocar, i si som prou gent, per força s'hauran de prendre determinacions.

I ara que ja ho tenim aquí, ara que estem més a prop que mai, ara estic molt cansat de sentir-ne parlar. Fins els ous estic. Estic esgotat de ser independentista, ho vull deixar de ser ja, i passar a parlar d'altres temes. Ens ho han posat molt difícil, i no només el govern espanyol. També el govern català està fent tots el possible perquè sigui molt complicat que la nostra veu tingui alguna validesa; jo ja m'entenc. Però si ens posen unes urnes no les podem desaprofitar. Un esforç, un darrer esforç, per començar el procés de veritat. Si no el fem ara, encara que estiguem tan cansats que ho engegaríem tot a rodar, tot plegat quedarà en anècdota. Omplim les urnes, pel nostre bé, per la memòria dels que ens han precedit, i pel futur dels que vindran. No ens fotran ni cas, tinguem-ho clar, ni tan sols el nostre govern, si no som un mínim de tres milions de Sí/Sí. No deixem que ens menystinguin, ni que intentin desinflar-nos, portem massa temps esperant-ho.

29 comentaris:

  1. És clar que hi hem d'anar perquè no anar-hi amb l'excusa de que és una consulta sense garanties democràtiques és donar la raó als que han impedit que fem una consulta amb garanties democràtiques.
    No és el que volíem sinó que només ens demanen una altra "manifestació", una altra "via" però tot i així l'hem de fer perquè, i perdona, no s'hi val ara a dir que estem esgotats de ser independentistes. Ja sabíem que això aniria per llarg.

    ResponElimina
  2. No, no ens podem cansar, ni els que portem 60 anys sent independentistes. Aquesta situació d'ara, no s'havia donat mai i no podem fallar... I encara falta camí. Però hi hem de ser, precisament perquè els polïtics no estan a l'alçada i sense nosaltres no ho faran. Hi hem de ser...

    ResponElimina
  3. T'entenc, company, t'entenc. Cal treure forces d'on ja no en queden...

    ResponElimina
  4. Relaxa't XeXu, que ja només queda una setmana i pensa que entenc molt bé el teu neguit que comparteixo...I és que hem esperat tant de temps!
    Jo ja tinc la butlleta a punt i he d'anar a votar només a cent metres de casa!
    Bon vespre.

    ResponElimina
  5. Massa! Massa temps que ho esperem. I ara l'opinió de 4 iaios del "consejo" d' Estat, les mentides dels diaris del govern, fins i tot el propi govern no m'aturaran. Ara ja no poden. Tinc una cosa a dins que em crema i fins que no voti no podré parar.^-^

    ResponElimina
  6. Doncs jo crec que el Govern ho està fent molt bé... millor que qualsevol altre govern fins ara i que no reconèixer-li el mèrit és una gran injustícia. No imagino a cap altre President de la Generalitat anterior (de l'època "constitucional") arribant fins on va arribant el President Mas. Però està clar que, faci el que faci, alguns estan predisposats a dir que actua malament quan hi ha un munt d'analistes polítics que actualment estan lloant el driblig, la jugada intel·ligent del President amb el "nou9N" que ha provocat que, una vegada més, el Gobierno central faci el ridícul.

    Però bé, el món és així...

    Jo, ni estic cansada, ni ho engegaria tot a rodar (en aquest tema) i, per tant el 9N aniré a votar amb tota la il·lusió del món i esperaré a veure com ho explica la premsa estrangera, com ho recullen, si en parlen molt o poc, què diuen de l'actuació del "gobierno español"...

    i sé que, tot i que aquesta consulta no sigui vinculant (com TAMPOC ho era la que va ser suspesa pel TC i que d'aquí cinc o sis anys en tornarem a saber) si hi ha uns grans resultats pel SÍ+SÍ, la darrera etapa del procés estarà a tocar...

    ResponElimina
  7. A fe de Déu que omplirem les urnes!! A vessar!!

    ResponElimina
  8. Jo també n'estic ben farta de que en parlin a totes hores.
    Però no faltaré a la "costellada", que en el cas dels Lleidatans potser serà una "cargonada". Sigui el que sigui la traducció espanyola de la diada del 9N hi serem amb totes les intencions.

    ResponElimina
  9. Cal cridar, amb i sense veu, però cal cridar ben fort. Visca la terra lliure!

    ResponElimina
  10. Va, que ja falta poc. I és una prova de foc q hem de superar.

    ResponElimina
  11. i tant que hi anirem i per si de cas ja m'he imprès unes quantes paperetes per si de cas ....ara ja ho han tornat a impugnar els d'allà dalt al govern de corrupció .....no ens farem enrere ni que sigui de costellada ja m'és ben bé igual , bé igual no hagués preferit la primera però vist el vist anem-hi tothom a votar!!!!

    ResponElimina
  12. Ara, que arriba el moment de fer alguna cosa més que parlar,- i som molts els que estem farts de tantes paraules- arriba l'hora de FER alguna cosa, una passa endavant, un vot a l'urna.
    Que la nostra veu sigui alguna cosa més que paraules, que sigui l'expressió contundent de la nostra voluntat.

    ResponElimina
  13. mai havia tingut tantes ganes de ficar-la dins........i ho aconseguirem, segur

    ResponElimina
  14. 3 qualitats necessitem per a aquest gran objectiu: valentia, intel·ligència i perseverança.
    Això i ser prou gent, perquè el nostre camí és la democràcia.
    Entenc que hi hagi cansament però és que això és una marató. I no sabem quant queda. El que és segur és que si no seguim no arribarem a la meta.

    ResponElimina
  15. A Osona crec que ens decantem per la Butifarrada ;)
    Sigui com sigui omplirem les urnes a vessar. I si, ja cansa sentir a parlar del mateix, però em de seguir fins l'infinit i més enllà1 :)

    ResponElimina
  16. No en sóc gaire experta, i en posts de política ja saps que mai tinc gaire cosa a dir perquè em costa argumentar i saber quina versió de la realitat tinc entre mans, i si és prou vàlida, si està distorsionada o què.

    Però sí, malgrat que no sigui el que esperàvem, malgrat que sembli altre cop una manifestació, un succedani de V, hi hem d'anar perquè és feina nostra exercir el dret de vot, sigui vinculant o no. Si els polítics no ens acaben de fer el pes, si sembla que ens fan cas i després es fan enrere... Sigui el que sigui que passa (tinc la sensació de saber un 1% de la realitat, del que es fa i desfà a cada reunió) s'ha de fer pressió, el poble ha de fer pressió. No ens fotem trets els uns als altres, per sort, volem emprar vies democràtiques i pacífiques, i si bé el govern s'ha fet enrere hi ha altres forces polítiques que sembla que volen seguir escoltant el poble. Hem de persistir i tenir paciència, una mica més, si cal fins que s'esgoti la legislatura. Serà complicat ara que ho teníem a tocar, però no ens podem refredar: si hi ha un descontentament general l'hem de mantenir i fer-ho pagar a les properes eleccions.

    Repeteixo que no en tinc gaire idea de política ni de com van les coses, ni de què es pot fer ni què no, però sí que sóc de les que se'm queden les coses gravades a dins i no les oblido fàcilment. I tard o d'hora això surt, i espero que no a una minoria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El Govern s'ha fet enrere? Pobre President Mas!!... ho dic amb la mà al cor i amb el cor a la mà... No entenc aquesta "mania" d'atacar a la persona que més està donant la cara perquè tot vagi endavant.

      De fet, només cal mirar a qui critiquen els unionistes, des dels simpàtics Albert Rivera i Alícia S. Camacho i el seu pesadet "senyor Mas" (perquè sembla que dir "President" els hi fa mal) fins a tots els polítics "de Madrid", la denúncia de la inqualificable Rosa Díez, les amenaces i bromes macabres a la xarxa de membres del PP com en Miguel Ángel Rodríguez, els crits dels hispans de "Mas, cámara de gas"... fins la premsa més rància i fastigosa de l'espanyolisme... tothom ataca al President Mas...

      i a Catalunya? el defensem?... Sí, uns quants... altres, seuen còmodament i s'apunten a les crítiques.

      Elimina
    2. Estic amb tu Assumpta, ningú s'ha atrevit a donar la cara com ell...Bé els que estan a l'oposició, però així és molt fàcil, no si juguen res! No ha fet altra cosa que posar en pràctica el què el poble li ha demanat...Oportunisme? i què, mentre sigui pel bé del poble!
      Petonts.

      Elimina
    3. Oi que sí, Roser? :-)

      Ell s'hi està jugant molt. Totes les amenaces (i que són moltes) van dirigides personalment a ell. Hi ha qui demana "accions directes" contra el President Mas (suposo que alguns serien feliços si veiessin que se l'emporten detingut o alguna bestiesa així) i ell segueix, ferm, pas a pas, en tot el que la gent li va demanant, fins i tot m'ha encantat veure com encapçala l'anunci aquest tan maco del "Votaré per tu", amb una imatge d'en Pau Casals :-)

      Tenim un gran, gran president i no valorar-lo és un gran error.

      Altre cosa és que es pot dissentir d'ell en qüestions concretes de política del dia a dia... i tant! Quan siguem independents, serem un país normal i, com a país normal, tindrem els nostres partits de dretes (sempre democràtiques, no com algunes coses que es veuen a Espanya i que em faria molta por veure a Catalunya), de centre, d'esquerres... gent més pro-sistema, gent més anti-sistema... Ja votarem llavors quins programes i quines polítiques volem que s'apliquin però ara per ara, en tot el que fa referència al procés cap a la Independència, el President Mas ho està fent de Matrícula...

      Com tu dius, estar a l'oposició és molt fàcil. Res a perdre, tot a guanyar.

      En fi, ara a omplir les urnes el 9N!!! ;-)))

      Elimina
  17. 3 milions de Sí/Sí son molts, eh? Vols dir que hi arribaran? Jo crec que estarem més a prop dels dos que dels tres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Necessitem arribar als 2 com l'aire que respirem... Tot el que passi de 2 serà un exitàsl... Arribar als 3 seria... BRUTAL!! :-DDD

      Elimina
  18. I tant, tinc moltes ganes que arribi el dia 9 i tinc l'esperança que el referen.. consu... procés part.. costell... whaterver serà finalment el que vulguem que sigui i que representi, així que ens veiem el 9N!

    ResponElimina
  19. Ostres, com m'ha sorprès i com he entés el post. Acabo de dir x was el que reflexiones al final. Ja tinc ganes que passi el 9N. Que s'avanci, no sé cap a on xò que s'avanci.

    A hores d'ara ja sabem que anirem a votar amb desobediència. Que em tocarà acompanyar la mare al meu cole (on m'agradaria votar i no pas on em toca, a l'exili de l'altra banda de la ciutat, escola catalana, també) doncs mon pare li ha agafat una vena anàrquica que ens té a tots descolocats i sé que la mare, sola, no hi anirà. Xò tinc ganes que passi i es comenci a parlar del que no s'està parlant, de com serà la catalunya idenpendent, que això si que em preocupa, i molt.

    ResponElimina
  20. Com ja li he dit a altre blocaire en el seu post, jo aquest diumenge estaré a primeríssima hora en el meu col·legi disposada a votar! A veure què ens trobem! I evidentment, aquesta data ha de passar d'una vegada perquè ens està fent anar bojos a tots. Fins i tot el mateix 9N és una incertesa però la veu d'un poble s'ha d'escoltar, el que hi compta és la voluntat.

    Moltes abraçades!

    ResponElimina
  21. Avui disculpareu que no us contesti individualment ja que com era d'esperar, tots els lectors habituals del blog creieu en el dret que tenim els catalans de decidir el nostre propi futur, sigui quina sigui la direcció del vostre vot, no és normal que ens impedeixin votar. També molts coincidiu que ara no podem estar cansats, que hem de fer aquest pas encara que no sigui el que volíem inicialment, perquè tot el que sigui votar és ens dóna més força. En la majoria de premisses estarem d'acord, per això no cal repetir les mateixes coses a cada resposta. Només aclarir per aquelles que heu reaccionat als meus comentaris sobre el govern català i el seu cap visible, Assumpta i M.Roser, que les coses no són tan maques com vosaltres les pinteu i que desitjo que realment el Mas i el partit que representa agafi el toro per les banyes d'una vegada i que ara no baixi del cotxe en marxa un altre cop. Una cosa és el que es veu per la tele, i una altra la realitat de les negociacions entre els partits. Reconec que jo estava impressionat amb el president, i n'havíem parlat algunes vegades, un president que sap parlar i que ens deixa en bon lloc, però tingueu en compte que la decisió de fer cas al TC va ser unilateral seva sense tenir en compte els altres partits i que el seu partit també unilateralment es va treure de la màniga un procés participatiu que no té més validesa que les consultes que es van fer fa uns anys, en realitat no té cap validesa democràtica i només en tindrà si el nombre de vots amb Sí/Sí, és realment espectacular i fora de tot càlcul. Si no, és molt probable que ens diguin que no som prou i que més val deixar-ho córrer. Mas i CiU van baixar del carro ja fa temps i miren, sobretot, de salvar el seu cul i sortir del merder en el que s'han ficat. Vosaltres que sou independentistes convençudes, espero que no quedeu decebudes amb els esdeveniments futurs, això voldrà dir que el president finalment sí que ens representa. Res m'alegraria més que poder-vos dir que teníeu raó, que finalment el president ha estat valent i ha donat la cara, pensant en el país i no en el seu partit, tant de bo pugui fer-ho, us asseguro que ho faré de molt bon grat. Ara, és probable que us endugueu una patacada en un futur no massa llunyà. Si és així, recordeu només que no critico perquè sí i que ja m'agradaria a mi que existís una unitat real dels partits per defensar la voluntat del poble, però no és així.

    ResponElimina
    Respostes
    1. XEXU, saps perfectament que el valor jurídic dels "dos" 9N és el mateix: CAP. Ho saps.

      El valor que finalment tingui serà pels resultats (igual que en el 1r 9N) i serà, sempre i en tot cas, un valor polític.

      Les consultes a les que tu et refereixes, van tenir gran importància al seu dia. Ocupen un lloc important en tot el procés i, per tant, jo mai les penso menysprear. Tot i així, no es pot comparar perquè la consulta del 9N té la Generalitat al darrera, com a convocant.:-)

      Elimina
  22. Durant una estona, no sé per què, no em permetia obrir la finestreta dels comentaris. Ni per posar un comentari nou ni per respondre... Quan finalment he pogut obrir-la, he començat a respondre a la Roser i ho he deixat a mitges perquè volia consultar una cosa... he tornat i he acabat d'escriure. A tot això, tu has vingut i has contestat i jo "a la lluna de València"...

    El President Mas és independentista, no en tinguis cap dubte, XEXU ;-))

    ResponElimina
  23. A veure no és que jo estigui especialment impressionada amb el president...Em limito a opinar segons veig les coses, a la meva manera, i penso que la majoria dels polítics volen salvar allò que els permet seure...També penso que totes les consultes són importants, perquè és el poble qui expressa la seva opinió! I torno a repetir el què ja vaig dir: una cosa és estar al govern, que e venen per totes bandes i una altra estar a l'oposició, que pots dir el que vulguis sense jugar-t'hi gran cosa...
    Bon vespre,XeXu.

    ResponElimina
  24. Jo també n'estic moooolt tipa, amb ganes que passi diumenge i avançar una mica... Si és que ens deixen... I amb la papereta a punt!! Però el tema de les cassolades no l'entenc. Qui ens ha de sentir no ens sent, per molt que piquem... I a aquestes hores de la nit em desperten el nen!!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.