diumenge, 22 de juny de 2014

Vertigen

Els Minyons de Terrassa celebren aquest any el seu 35è aniversari, i entre d'altres actes han anat a fer un pilar de quatre al cim de la Mòmia de Montserrat, una roca que es troba a 1100 metres d'alçada. Si mireu la foto des de lluny us quedareu amb la boca oberta, no és el primer cop que fan una cosa així, però no per repetit és menys espectacular. Però el que m'ha deixat del tot bocabadat a mi és el vídeo del pilar gravat des de la perspectiva de l'enxaneta, amb una càmera al seu casc. No tinc paraules, mireu el vídeo. Això sí, absteniu-vos de fer-ho si patiu amb les alçades. Això és autèntic vertigen.


17 comentaris:

  1. Brutal!! Una prova més de que el nostre poble és capaç de tot. Mai no he pujat la mòmia, però hi he estat al seu peu moltes vegades i és impressionant el que han fet aquests castellers-escaladors. Un deu!!! O si m'ho permeten, un onze!
    Per molts anys per la proesa.

    Fita

    ResponElimina
  2. Impressionant, simbòlic i visualment espectacular.

    ResponElimina
  3. Vaig veure la notícia a la televisió i ja em va semblar espectacular. No havia vist aquest vídeo però ara encara m'ho ha semblat més. És impressionant!!

    ResponElimina
  4. He vist el vídeo. ^0^
    És impressionant!

    ResponElimina
  5. Uf!!! No sé què dir... estic impressionada... que valents que són!!! Com sempre, sento agraïment per qui es capaç de fer coses que jo no podria fer mai.

    ResponElimina
  6. Apa! Bocabadada m'he quedat i mig marejada, jo si que tinc vertigen. Quines imatges, quina alçaria!!!
    IMPRESSIONANT, INCREÏBLE, EMOCIONANT!

    ResponElimina
  7. ¡Estos separatistas ya no saben qué hacer para llamar la atención!

    ResponElimina
  8. Va, després de la burrada aquesta que se m'ha ocorregut, la opinió de veritat :-))

    Vaig veure una de les fotos al Twitter. No tan bona com la que ens poses tu, que és una passada! Ara bé el vídeo ja és... és insuperable! És absolutament impressionant.

    Enhorabona, Minyons!!! Sou GRANS!! Molt molt grans!! :-)

    ResponElimina
  9. Brutals la foto i el vídeo, preciós!!

    ResponElimina
  10. Ostres, això a més de l'expressió de la nostra cultura popular, és un autèntic esport d'aventura...
    Em trec el barret! Ai, dels nervis ja m'havia caigut...
    Bona Revetlla, XeXu.

    ResponElimina
  11. uuuufffffff
    els tenen ben possats aquesta gent !!
    precios !

    petons de sargantana

    ResponElimina
  12. preciós, impressionant,fantàstic...

    ResponElimina
  13. Pit i collons és el que cal i és el que hi ha! Una passada! Fa eriçar la pell i et fa sentir alhora orgullós de ser català.

    ResponElimina
  14. Ho vaig veure al diari, el video és espectacular!

    ResponElimina
  15. buf!!!!
    no sé què dir!!!!
    espectacular.

    ResponElimina
  16. d'acord, ho he intentat però no he pogut acabar-lo de mirar. Pulsacions accelerades, respiració col·lapsada. Jo sí que tinc vertigen, encara que sigui des d'una pantalla.
    Espectacular, impressionant. Quina passada! són molt valents!!

    ResponElimina
  17. Veig que no sóc l’únic que ha quedat impressionat amb el vídeo. La gesta és gran, però quan es veu aquesta perspectiva és per caure de cul a terra. Moltes gràcies per mirar-lo i comentar aquest post.

    Xavier Pujol, a banda d’aquest, hi ha vídeo estàndard del pilar i moltes fotos, però quan he vist aquest des de la perspectiva de l’enxaneta... uf. Fa poc van sortir vídeos des d’aquesta perspectiva de la canalla de castells de nou. Busca’ls, de veritat que et mors. Això ajuda a valorar la feina de la canalla, realment són ells els que fan els castells, quins pebrots s’han de tenir. I els Minyons... doncs bé, aprofitant la seva afició a escalar de tant en tant ens ofereixen perles com aquestes, una genialitat.

    Sergi, se m’acudeixen uns quants adjectius més, és increïble el que fan algunes colles, i Minyons sempre sorprenen.

    McAbeu, jo havia vist un munt de fotos i em semblava increïble, la dificultat, la por allà dalt, el risc, tot i que sabia que es protegirien convenientment. Una gesta, i no és el primer cop que ho fan. Però quan vaig veure aquest vídeo vaig pensar que això ho havia de portar al blog de seguida.

    maria, si algú es creu valent, que pensi abans si tindria collons de fer el que fa aquesta enxaneta.

    Carme, jo tampoc seria capaç de fer una cosa així, és més, dubto que fos capaç de pujar fins allà dalt! No em fa por l’alçada, però això és per valents, eh? I no parlem de l’enxaneta, que és la més valenta de tots.

    Glòria, jo em vaig quedar així en veure el vídeo, tot i que ja havia vist imatges del pilar, però aquesta vista és una altra història. De seguida el vaig voler compartir amb vosaltres!

    Assumpta, el millor del cas és que els Minyons ho fan per ells, no per impressionar ningú, però oi tant si impressionen. A més, sempre està bé tenir el document gràfic des de tots els angles, l’última moda és gravar des del casc de l’enxaneta, i això sempre dóna vídeos espectaculars. Si tens ganes de veure’n més, busca’n, segur que els trobaràs fàcil. Vilafranca van gravar un 3d8 a Montmeló i és per morir-se. A més, van fer 3d8 i 4d8 simultanis, de manera que des d’un castell l’enxaneta que gravava veia l’altre castell. El vídeo és... no hi ha paraules. I quan fa l’aleta mira avall, és clar. Cobriment de cor. Són increïbles aquests nens.

    Gemma Sara, pell de gallina, de vegades els castells són màgics.

    M. Roser, els castells no estan mai exemptes de risc, tot i que en realitat la quantitat d’accidents és molt inferior a la d’altres activitats. Això et puja una mica l’adrenalina i posa salsa a la tradició, mai saps com anirà. Però pujar allà per fer un pilar és tota una gesta. Al vídeo ja es veu que ban ben encordats, no crec que hi hagués perill real de caure, però això no resta espectacularitat al castell.

    Sargantana, com ja deia, van molt protegits perquè no volen prendre mal, naturalment, ho fan per divertir-se, no per risc extrem, però tot i així, i per més lligats que vagin, tenen els pebrots gegants.

    Bruixeta, ens quedaríem sense adjectius.

    Laura T, coses com aquesta donen visibilitat a la cultura catalana, i és que no és per meny. Són gestes que queden i que donen prestigi a una colla, jo sóc molt fan dels Minyons per coses com aquesta i per la seva mentalitat.

    Loreto, la foto la vaig veure de seguida i ja em va semblar espectacular, però després sempre surten altres perspectives, i en veure aquesta em vaig quedar completament bocabadat.

    rits, no cal dir res, només tornar a prémer el play!

    Jomateixa, ja em semblava que els que us fan por les alçades aquest vídeo us costaria. Sí que són valents, fer això no està a l’abast de tothom. Primerament per aquesta por, però és que primer s’ha de pujar fins allà, que físicament ha de costar. El castell en si no és res de l’altre món, però fer-lo en aquest escenari ho canvia tot. Tota una gesta.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.