dijous, 8 de maig de 2014

Europees

Aquesta nit comença la campanya electoral per les eleccions europees del proper 25 de maig. Són les primeres viuré com a militant i amb un recent estrenat mini-càrrec a l'executiva local, per tant, hi participaré de forma activa. Tot i ser unes eleccions a les que no se'ls fa gaire cas, m'encurioseix saber com serà mirar-s'ho des de dins. Que sigui militant, però, no evita que sigui crític, sembla que la campanya ja va començar fa molts dies. De fet, hi ha polítics i partits sencers que sembla que sempre estan fent campanya. Campanya i res més.

No vull convèncer a ningú de què ha de votar, encara que coneixeu de sobres les meves inclinacions. Però sí que m'agradaria convèncer-vos de votar. Votar és important. També ho és què es vota, però sobretot fer sentir la nostra veu. Ara per ara és l'única arma que tenim. En aquestes eleccions la participació sempre és molt minsa, els percentatges fan pena. Això ho hauríem de canviar, tenim una bona oportunitat per portar el nostre missatge a Europa, sigui quin sigui aquest. Així que, si em permeteu el prec, penseu-vos-ho una mica, reflexioneu quin futur voleu pel nostre país dins del continent, i el dia 25 no falteu a la cita. Com més aviat deixem de prendre'ns en broma aquestes eleccions europees, més aviat se'ns començaran a prendre seriosament a nosaltres.

Mentrestant, jo aniré penjant cartells, assistint a actes si puc, i transmetent missatges a través de les xarxes, però no aquí. Aquí sóc persona, no faig de polític. I com a persona, l'únic missatge que llenço és el del paràgraf del mig.

25 comentaris:

  1. Jo no seré tan diplomàtic. Realment, el Parlament Europeu és una farsa. On es talla el bacallà és a la Comissió, que en el fons és un òrgan corretja de transmissió del poder dels Estats. És a dir, votis el que votis al Parlament, es fa el que diguin Merkel, Hollande i la resta.

    Ara bé, crec que aquestes eleccions són molt importants per a Catalunya. Si volem Consulta, hem d'enfortir els partits que la defensen. Si volem independència, hem d'enfortir els partits que hi donen suport.

    Les manifestacions estan molt bé però també cal utilitzar les urnes.

    ResponElimina
  2. Ostres m'has convençut aniré a votar, encara que no tingui gaire mèrit perquè pensava anar-hi igual.
    Ens hem d'acostumar a anar tots tots i tots a votar sempre que ens ho proposin, ja sé que és frustrant que no ens fotin cas, però si a les urnes hi anés el 90% de la població les coses no serien igual.

    ResponElimina
  3. Ja pots estar ben segur que hi aniré. En aquest moment que vivim, qualsevol votació, sigui la que sigui, és important.

    ResponElimina
  4. Jo hi aniré, no per interès, sinó perquè sóc suplent de mesa i m'han esguerrat un cap de setmana fora amb amics... Estic políticament MOLT desmotivada. Així, en majúscules.

    ResponElimina
  5. Coincideixo amb tu totalment. Crec que la participació i també què votem és molt important pel futur del país.

    ResponElimina
  6. Jo tb crec que ens hem de fer sentir i aniré a votar!

    ResponElimina
  7. He de confessar que estic molt desmotivada. Però desmotivada o no aniré a votar i ho faré amb la confiança, gairebé perduda, de que algú honest hi deu d'haver entre els polítics i de que és l'única manera de fer sentir la nostra veu.

    ResponElimina
  8. Doncs molta energia i que vagi molt bé la campanya. Jo sempre he votat en totes les eleccions (crec que només vaig fallar en unes que no vaig poder fer la votació per correu) i subscric totalment les teves paraules. Tot i que potser per a com es gestioni Europa el nostre vot no sigui molt decisori, per al 'procés' és imprescindible.

    ResponElimina
  9. Jo també hi aniré. No he deixat mai d'anar a votar malgrat que el desencís i la desmotivació que em provoquen els polítics que ens governen cada vegada és més creixent però sóc dels que penso que l'única manera de fer canvis és exercint el nostre dret a vot. L'esperança no s'ha de perdre mai. ;-)

    M'has fet recordar l'única campanya electoral en la que vaig participar, més o menys activament, com a simpatitzant d'un partit en les eleccions a alcalde del meu poble ja fa una bona colla d'anys. Va ser una feina interessant i engrescadora primer en la prèvia a les eleccions i al final fent d'apoderat en una mesa que va tenir el resultat desitjat (aquell partit va treure el regidor que esperàvem) però que després va tenir un final decebedor (aquell regidor es va deixar "fagocitar" per l'equip de govern guanyador i la feina feta per tots nosaltres va quedar en no res). Una mala experiència que em va fer posar punt i final a la meva "implicació directa" en la política, et desitjo que tu tinguis més sort.

    ResponElimina
  10. Ara més que mai és necessari anar a votar, tenir els representants que volen a Europa, encara que la UE no ens agradi, encara que si quedem fora no passi res. Ara ens hem de fer sentir.
    Les meves idees també son públiques i per això no entenc al nois de la CUP ( que normalment m’agraden i simpatitzo amb ells) que pensen fer campanya a favor de l’abstenció. L’abstenció es el pitjor que ara ens pot passar, necessitem fer-nos sentir i ara per ara el lloc es a Europa.

    ResponElimina
  11. I tant que anirem a votar. Això és la Champions de la democràcia.

    Fita

    ResponElimina
  12. No he fallat mai a cap elecció, perquè hauria de començar amb aquesta? Per portar-te la contrària? Es temptador... Però no, aniré a votar.

    ResponElimina
  13. Doncs a mi em passa al revés, és la primera vegada (des dels 14 anys) que no faré campanya electoral... malgrat això, crec que formar part d'un partit és una experiència enriquidora, molt, per la que tothom hauria de passar...perquè per construir i millorar la societat s'ha de treballar, i més ara que sembla que anem enrere com els crancs, i tenint en compte que els avis i pares van lluitar molt pel matneniment i recuperació de la democràcia i no ho podem deixar perdre.

    Bona campanya Xexu!

    ResponElimina
  14. però costa, prendre-les seriosament; no ho sé, potser hi ha algun motiu més, a banda dels que se solen dir; m'hi has fet pensar

    ResponElimina
  15. Aniré a votar, però estic una mica decepcionada amb Europa.

    ResponElimina
  16. No he faltat a cap votació en memòria de tots aquells que van lluitar per tenir una democràcia. No crec que això ho sigui o com a mínim està molt desvirtuada i penso que segresten els nostres vots per legislar a favor d'uns pocs però tot i així és el penúltim que queda.

    ResponElimina
  17. I tant que aniré a votar! Sempre ho faig, com a ciutadana complidora que sóc i encara que moltes vegades no sembli que serveixi per a gaire.

    ResponElimina
  18. Jo també aniré a votar, de fet sempre hi he anat, penso que és un dret que tenim, però també un deure...Alguna discussió m'ha costat amb gent que no hi va. Penso que va ser una reivindicació de moltes persones, aconseguir el vot, fins i tot alguns si van deixar la pell i només per respecte a la seva lluita, hem d'exercir el nostre dret...Que no agrada cap partit? Doncs sempre es pot votar en blanc, però és de les poques coses que ens defineixen com a
    persones democràtiques...A més, després no ens podriem queixar!
    Bona nit XeXu i bona campanya.

    ResponElimina
  19. evidentment aniré a votar , ja ens explicaràs viure des dins deu ser tota una experiència, jo tinc alguns dubtes però per si de cas ja tinc una papereta preparada i no per casualitat és del mateix partit on participes , els dubtes els tinc amb IC .....però crec que em decantaré per esquerra , bona campanya.....el millor una alta participació i que el dret , el nostre dret a poder decidir estigui present a Europa!

    ResponElimina
  20. Buf.... Xexu. El nostre camí en tema de política ha anat completament a la inversa. Estic tant, però tant, allunyada de tot. I sé que és important pel famós procés, xò m'ho sento tot tant lluny. Ja no crec en res i el pitjor és que com no hi veig solució, he llençat la tovallola. Potser en el pitjor moment, xò necessito que algú em doni un canvi. Una opció nova. Alguna cosa en la que creure, una opció de vida nova. I no parlo dels anticapitalistes, aquests son els primers que estan dins el sistema. Algú savi que sàpiga com fer d'aquest món, o d'aquesta Catalunya nova, un món on poder viure dignement, tots. I les europees, mentre estiguem en aquesta guerra interna europea on la troika escanya i manega a totes les titelles, doncs aquesta Europa no és la que jo somiava i creia quan anava a la universitat. I el parlament europeu, ara mateix el veig un lloc de titelles més.

    És clar que aniré a votar, és el meu deure. Però passo, no en vull saber res ni de la campanya ni de res, que prou pateixo dia rera dia el que se suposa que és el govern dels millors.

    Això si, celebro el teu canvi, la teva implicació, el trobar un camí. Qui ho hagués dit fa uns anys, crec que no m'hagués imaginat un post així teu.

    ResponElimina
  21. Si he de fer cas de la participació segons el sondeig del meu blog, arribarem a uns percentatges altíssims, propers al 100%. Encara hi ha algun indecís, però està molt bé. En realitat no us he de convèncer de res. Penso sincerament que s’ha de votar, però cadascú és lliure de fer el que cregui. Moltes gràcies a tots per comentar i per fer-me reflexionar una mica per matisar els meus arguments.

    Sergi, la teva conclusió final és un bon resum tant pel que dic jo com pel que dius tu mateix. Potser si no ens prenem més seriosament aquestes eleccions és perquè sabem que el parlament europeu, precisament, té poca rellevància. Això no vol dir que no n’hagués de tenir més, però alguns països són massa potents per deixar-se dominar per un conjunt artificial i amb moltes fissures. No em declararé el més europeista que hi hagi, realment Europa podria i hauria de ser més del que és. Però mai hem de menystenir unes eleccions, i com dius aquestes són importants per reforçar la postura catalana respecte la voluntat independentista. Tot i que es vota a nivell estatal, Catalunya té l’oportunitat de mostrar les seves cartes i la seva voluntat en aquests comicis. Com deia al post, no vull parlar de votar en un sentit o altre, encara que tinc molt clar què votaré (i votaria encara que no milités). Penso que és important anar-hi, i a partir d’aquí, cadascú ha de ser conseqüent amb el seu vot.

    Sr. Gasull, ja sé que a molts no s’us ha de convèncer, però mai està de més recordar la importància que té fer servir les eines democràtiques de les que disposem. Efectivament, per més desafecció que tinguem ara perquè cada cop ens sentim més lluny de la classe política (culpa seva), ara més que mai és important mostrar la nostra opinió sempre que en tinguem l’oportunitat.

    Carme, opino igual, ara no ens n’hem de deixar perdre cap. Hem de demostrar la nostra voluntat, sigui quina sigui.

    MaryMoon, és una mala passada el que t’ha tocat, perquè probablement t’hauràs de quedar per no res. I no ets l’única que està desmotivada amb la política, com deia més amunt, per culpa dels mateixos polítics cada cop ens sentim més lluny d’ells, i això no ajuda. Però fes un esforç, ja que hi has d’anar per força: vota. Vota segons el teu criteri, el que tu creguis. Però no perdis aquesta oportunitat per dir la teva opinió.

    Kweilan, evidentment, els percentatges obtinguts mostraran la política que espera al nostre país els propers temps, sabrem com es decanten les balances. Però el que importa és tenir l’oportunitat de decidir-ho. La tenim i no l’hem de desaprofitar.

    Loreto, després veurem si ens escolten, però fem molt soroll perquè no puguin evitar sentir-nos.

    Glòria, reconec que els polítics no ens donen massa motius per creure-hi, a mi tampoc me’n donen, no et pensis. Però ara per ara segueix sent més efectiu fer servir les urnes que un megàfon, expressarem la nostra opinió i esperarem que els nostres precs arribin a algun lloc. Jo crec en els meus, i tot i així cometen errors. Espero que ho facin el millor que puguin, però sobretot, que representin el poble, que en definitiva som qui els col•loca allà. No faltis a la cita.

    Carquinyol, jo també he votat sempre des que tinc edat per fer-ho, tret d’unes espanyoles que m’agafaven fora del país i no vaig fer els passos necessaris per votar anticipadament. L’any anterior hi havia hagut catalanes i aquí sí que vaig fer tota la paperassa. No és que aquestes eleccions decideixin massa el futur d’Europa, però cal tenir-hi representació per fer-nos sentir allà. Pels que volem la independència és important. Pels que no, suposo que també per demostrar que no tots els catalans pensen igual. Així que tots a les urnes.

    ResponElimina
  22. McAbeu, probablement no sigui l’única manera, però sí la que posen al nostre abast, i si ho volem, a les urnes també es canvien coses. Una altra cosa és que les opcions disponibles no siguin gaire engrescadores, això ens hi hem trobat els darrers anys, però des de fa una temporada per mi sí que hi ha una opció engrescadora i això és el que m’ha portat a voler donar un cop de mà. Tampoc no és cap secret que un cop assolit cert poder sembla que t’has de cenyir a certes normes que marquen no precisament els polítics, sinó els qui manen de veritat, que són els que tenen els diners. Si no t’hi avens, em sembla que no tens cap mena de futur en aquest món. En la política municipal és on menys es nota això, però on més es noten altres coses, com que els colors no sempre importen tant, sinó les persones. Això porta a casos com el que tu expliques, i a aliances una mica estranyes que de vegades fan de mal explicar. Però bé, a les properes municipals, que serà una campanya molt més potent que aquesta, nosaltres esperem recuperar presència a l’ajuntament i em consta que quan n’havien tingut en el passat havien fet molt bones coses pel poble, que com sol passar, no es van traduir en rèdit polític, però sí en la satisfacció d’haver estat fidels als ideals. Veurem si ara en som capaços també, el més probable és que després d’això la meva carrera política s’acabi, tenint en compte que jo estic molt més interessat pel fet nacional que no el municipal, i que la meva intenció és tornar a viure a Barcelona a mig termini.

    Bruixeta, en la meva opinió, és possible que la separació d’un estat de la unió faci que ens quedem momentàniament fora d’aquesta, ja que tots els estats han de negociar l’entrada. Si ho demanem, evidentment se’ns concedirà, fins i tot amb l’oposició espanyola, però si tenen dos dits de front més els val no oposar-s’hi, pel seu propi interès. Seria una postura estúpida fins i tot pels estàndards espanyols. Si volen quedar aïllats d’Europa perquè no els dóna la gana d’acceptar l’estat pel qual hi haurien d’entrar, ja s’ho faran. Nosaltres tindrem via directa.
    Les CUP tenen idees molt pròpies que s’han de respectar, però no estic d’acord amb ells en aquest cas. Postures com aquestes, que en definitiva signifiquen ‘nosaltres a la nostra perquè no necessitem a ningú ni volem fer el joc a ningú’ (no parlo en termes de partit, sinó que és el model de país que promulguen), són el que els fa estar allunyats d’una bona part de la població. Molts els segueixen, però l’exemple el tens en tu o en mi. Jo també simpatitzo amb ells, fins i tot em podria plantejar votar-los en unes altres circumstàncies, però per coses com aquestes no ho faré. No dic a les europees, que no hi van, vull dir en general.

    Xavier, m’agrada el símil, i hauria de ser-ho, però em temo que l’òrgan que es decideix amb aquestes eleccions és una mica de nyigui-nyogui pel que fa a la presa de decisions. Ara, tenir representació potent allà fa que les idees volin més lluny, així que com més aviat ens el prenguem seriosament, més aviat tindrà el protagonisme que podria tenir en una Europa que vulgui remar en la mateixa direcció per competir amb altres zones geogràfiques.

    Pons, què més he de fer per obligar-te a portar-te la contrària!? He de fer campanya per algun partit i així fer que votis el contrari?

    ResponElimina
  23. Anna Tomàs, ja veig que passes el relleu, això està bé. És una bona experiència que serveix per entendre una mica més el funcionament de la societat i per veure que la majoria de coses no passen o es fan perquè sí. No sé si tothom hi hauria de passar, però a poc interès que es tingui en política val la pena provar-ho. Cal gent que s’hi dediqui a les bases, només per amor al poble, al país, i no pel que en pot treure. Aquests són els que donen mala fama als polítics, però jo veig treballar els meus companys, els que en saben molt més que jo, i és una feina gairebé de jornada completa, reunions, mails, cafès amb aquest i l’altre, comunicats, organitzar actes... i a banda tenen les seves feines remunerades, és clar. Un exemple de dedicació que estaria bé que també fos visible, per tenir una mica d’esperança.

    Jordi Dorca, reconec que aquestes eleccions no són precisament les que engresquin més perquè el parlament europeu es veu com una cosa força inútil, però si vols que els teus precs se sentin no només aquí sinó també a Europa, pensa-ho bé i no deixis de votar. No suposa un gran esforç i crec que és necessari que demostrem que els catalans no ens prenem les coses a broma, ha d’haver-hi una altíssima participació.

    maria, no confonguis les coses. Europa, si és que aquest concepte existeix com a unitat, ha de posar-se a favor dels seus membres, però no posarà traves a les decisions dels catalans. Un cop independents, ens rebran amb els braços oberts, ningú s’oposarà al nostre ingrés a la unió, si és que és això el que volem. Un primer pas són aquestes eleccions. Una participació massiva demostrarà que anem molt seriosament.

    Jordi, demostrar que participem activament en aquestes eleccions i que ens prenem molt seriosament l’esdevenidor d’Europa no pot ser perjudicial, ens ajudarà a situar-nos encara més en el mapa. Ja sabem que no són les eleccions més emocionants, i que per com estan muntades no ens representaran, però cal demostrar la nostra voluntat. Sé que no t’he de convèncer, també votaràs, i faràs bé.

    Laura T, efectivament, sovint sembla que no serveix per res perquè les coses no sembla que canviïn gens. Però per convèncer-nos només hem de mirar què fan alguns quan tenen el poder. Només per la manera de fer les coses ja ens hem de convèncer que val la pena que manin uns o altres. Potser la situació no millora en excés, però fer les coses amb consens i democràticament, o ‘por huevos’, és diferent.

    M. Roser, estic totalment d’acord, és un dret, el podem exercir, però faríem bé de pensar que és un deure també, perquè d’això depèn qui mana i com mana. Si no assumim aquest deure, després no val a queixar-se, haver fet el que tocava! I un cop més d’acord, amb el que ha costat, que ara ho banalitzem i passem de votar perquè no serveix per res, és una desconsideració molt gran, i tenir molt poc respecte no només per la gent que va lluitar per aconseguir-ho, sinó per la resta de la ciutadania. Som un país de ‘tribuneros’, no fer res, però després queixar-se i criticar-ho tot. Aquest és l’esport nacional, no sé per què hi ha el futbol també.

    ResponElimina
  24. Elfreelang, si algun dia som independents potser tindré alguns dubtes a l’hora de votar, la proposta de ICV, políticament parlant, no em sembla descabellada, però només em serveix en un marc de Catalunya estat independent. De moment, dono suport als que m’asseguren una lluita per la independència amb propostes prou socials. ERC és, sens dubte, l’ideari que més caça amb les meves idees. Això no vol dir que estigui d’acord amb tot, és clar. La campanya és encertada, però els candidats podrien ser millorables, sobretot el següent. M’agradaria que enviéssim a Europa gent jove, molt preparada i motivada, i no un màfies com en Maragall, però bé, és el que hi ha, i el seu suport al procés és important també.

    rits, no vull enganyar a ningú, el meu canvi de mentalitat va lligat al procés nacional que vivim, no perquè estigui especialment interessat en la política, i menys encara la municipal. Ara he cregut que havia arribat el moment de col•laborar, i així ho vaig fer. Ho vaig deixar molt clar quan em vaig fer militant, i per això a l’hora de renovar càrrecs, a mi em van oferir el que es dedicava més a temes nacionals. Però precisament el que a mi no m’acaba d’atreure, és el que a tu et podria agradar. Potser m’equivoco, i si és així perdona, però penso que tu estaves molt interessada en política i havies participat activament en moviments socials i ciutadans, però no havies militat a cap partit concret. El que sí que sé és que la teva mentalitat també ha anat canviant al llarg del temps. Reconec que no ens donen motius per creure, tota aquesta gent que surt a la tele semblen fets amb el mateix patró, cap d’ells dóna massa confiança, però et puc garantir que en una secció local del partit com la que jo estic es treballen temes del poble i es fa feina en molts sentits. Suposo que no tots els partits són iguals, jo m’he trobat un grup de gent que s’estima el poble i vol treballar per millorar-lo, i no per aferrar-se a la cadira. Almenys això és el que em sembla, i n’estic content. I mira que això és independent de si a mi em cauen bé o no, o si el tema m’interessa. Ells són uns motivats i estan molt implicats. Per això et recomanaria que per tornar-te a enganxar a la política siguis militant de base. Pot sortir malament, és clar, però pot ajudar-te a creure una mica. Ja que votaràs, senyal que ja tens un partit que et desagrada menys que d’altres. Prova-ho, no cal que ni que militis, pots fer-te ‘amiga’, o com li diguin, i participar igualment de l’activitat que realitzin. Les bases solen pencar. L’alta política és un altre rotllo, jo no em plantejo arribar enlloc, tret que algú descobreixi en mi un gran orador o una persona amb capacitats concretes, però no m’hi esforçaré massa. Tampoc sé si durarà gaire la meva participació a les bases, ja veurem.
    Pel que fa al parlament europeu... bé, una mica titelles sí que són. Més que res, perquè la seva utilitat és nul•la. Però bé, com a país ara hem de mostrar una gran participació, que es vegi que ens ho prenem seriosament. I sobre el model d’Europa... bé, crec que ja m’estic allargant massa amb la resposta, però no crec que a ningú li agradi massa, així en general. Ah, i si vols algú savi que et faci canviar d’idea, escolta en Terricabras, que és és filòsof i parla molt bé!

    ResponElimina
  25. No volia dir que enganyéssis ni res. Al contrari, celebro que les teves conviccions t'hagin portat a l'acció, és a dir, a fer alguna cosa, no només paraules.

    Del teu comentari, em quedo amb una cosa. T'entenc perfectament. Jo no he estat mai en cap organització política, xò si, per deformació professional, m'interessa i creia en els polítics. Creia en una Europa unida fins que vaig veure que és mentida. I dp he pensat que només crec en les persones. I la meva opció està allà. Jo estic al MIJAC que és una organització d'Església. I buf... l'Església.... xò és clar, després em diuen, és que tu ets diferent, ets cristiana de base, i és clar, sou diferents. Et sona?
    Si, som base. Estem per les persones xò estem on estem. Creiem d'una manera o altra. I per tant, crec que tant tu en el teu mitjà com jo en el meu, hem de fer entendre que la base en la que creiem és molt més vàlida que l'estructura que l'embolcalla, que en ambdos casos està una mica allunyada del seu sentit principal.

    I si, he tingut la sort de sentir Terricabres, a la meva organització, precisament. I si, és qui pensava votar, doncs jo vaig més a per les persones que pel color polític. I ara, per molts sentiments, penso que votar Terricabres és una bona opció.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.