dimecres, 2 d’abril de 2014

Menys que un club

M'agrada el futbol, gaudeixo molt veient els partits i sóc un fidel seguidor del Barça (que no soci). Per altra banda, també m'interessa la política i miro d'estar al cas de l'actualitat, saber què es cou en el panorama actual. El que ja no m'agrada tant és barrejar els dos conceptes, i no ho dic pel fet que el Barça exporti la seva catalanitat, que em sembla molt bé. Anar a veure els partits i celebrar les victòries és una distracció agradable, però es tracta d'un esport, un joc en el que només participo d'espectador, i no m'interessa tant saber els diners que s'hi mouen i les relacions institucionals entre clubs. A mi dóna'm 22 paios corrent darrere una pilota (preferentment 10 han d'anar vestits de blaugrana) i ja en tinc prou. Quan s'acaba el partit, cap a casa a pensar en altres coses. I sí, també estar a l'aguait de la informació esportiva, una altra distracció.

Darrerament el Barça com a institució ha patit uns quants revessos, i fins ara jo he anat argumentant el que deia més amunt, que m'importa poc el que facin (perquè tenim temes més cabdals dels que preocupar-nos), no deixa de ser un club, una empresa, no un tema d'interès nacional. No m'interessa qui és el president i què fa. Em fixo en l'entrenador i els jugadors. Però si hi penso, fa uns anys teníem un club àmpliament respectat a nivell mundial amb una gestió modèlica, i ara mateix semblem la riota d'aquest esport. És difícil tancar els ulls a tantes desgràcies, i seguir donant suport a l'equip de manera incondicional per culpa d'una directiva incompetent i corrupta. 

Un president que plega a la primera atzagaiada, que a més té històries tèrboles a Brasil. L'estrella de l'equip sospitosa de frau fiscal. Relacions econòmiques amb països àrabs dictatorials. Un fitxatge que ens convencen que ha costat la meitat del seu preu real (i la meitat ja era una barbaritat). Un club imputat. I ara una sanció de prohibició de fitxar per contractar menors d'edat il·legalment. Aquesta és la imatge que volem projectar? Potser sí que ens hem de fixar més en què fan els que porten les regnes del club, no tot s'hi val, i quan veus que el funcionament d'aquesta bonica distracció no dista tant dels procediments de la política actual, és per preocupar-se.

Diran que hi ha una campanya contra el Barça, que tots els clubs tenen un all o una ceba, però això no em consola. Creia que teníem un club sanejat, un prestigi institucional fora de tot dubte. Ara m'avergonyeix força ser seguidor d'aquest club, igual que m'avergonyeixo de vegades de viure en aquest país per culpa del seu govern. No m'estranya que els socis estiguin que trinen. Almenys jo no em jugo els diners amb aquesta gentussa.

26 comentaris:

  1. Estic molt desconnectat del futbol. El considero més un negoci que un esport. Hi ha molts precedents fastigosos com el deute que se'ls va perdonar, el permetre alguns canvis il·legals de terrenys, etc. A més els preus que mouen són indecents. I a més hem de suportar cada dia notícies de futbol encara que no en siguin de notícies, tot per mantenir la gent pendent i que paguin els partits per la tele. Hi ha molts interesso i no es pot creure tot el que diuen. No sé si tot això és cert o no però no ho sabré mai perquè no me'ls crec. A ningú.

    ResponElimina
  2. No ho dic pel Barça perquè no en tinc ni idea de qui és l'actual president. Però si ens fixem en els altres presidents de clubs importants de l'estat, o d'altres punts d'Europa, trobem presidents poc fiables, relacionats en negocis bruts, en escàndols financers, d'evasió de capitals, alguns que entren a la presó i tot, o mafiosos que si no hi entren és perquè compren àrbitres...

    ResponElimina
  3. A mi el que més m'emprenya és que tots els clubs estan igual de podrits i només llepem els que som referents mundials i estem lluitant per un estat independent. No fa pudor que el president de la FIFA sigui soci d'honor del Madrid?
    Jo miro els partits però m'estic plantejant deixar de mirar fútbol si la cosa continua als despatxos en compte del terreny de joc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic molt d'acord amb tu, Joan...

      A veure, té raó en XEXU, el Barça tenia un prestigi que està perdent i això no m'agrada gens ni mica. Hi ha uns responsables, uns mals gestors, gent sense manies, corrupteles i tot el que vulguis... ara bé... NOMÉS ho fa el Barça? (NOOOOOOOOO!! No ho vull justificar, jo NO vull que el Barça ho faci, NO!!) El que vull dir és que em fa fàstic que ho fan tots i només persegueixen al Barça. Tens raó, fa PUDOR.

      Elimina
  4. Mira, XeXu: per una vegada, totalment d'acord amb tu.

    (Ara, si fes el discurs "políticament correcte" et faria un detall que ja coneixes de totes les coses bones que fa i ha fet el club; però no: hi ha coses que "el soci" no hauria de permetre... i si ho permet, com dius, són els seus calers i és la seva consciència)

    ResponElimina
  5. A mi m'agrada la política, però no que es polititzi tot...El futbol m'agrada com molts d'altres esports i el Barça, perquè sembla que "toca"...Penso que qualsevol esport no ha de ser més que això, sinó anem malament...El què passa es que quan les persones tenen poder, sigui en el camp que sigui i a més hi ha molts calés pel mig, és difícil mantenir una ètica professional i aleshores venen les corrupcions a tort i a dret...
    Miris on miris, no n'hi ha un pam de net!
    Bona nit, XeXu.

    ResponElimina
  6. Bé, estava llegint altres comentaris i la veritat que se m'ha escapat la meitat del meu com a resposta a en JOAN...

    Tens tota la raó, XEXU... TOTA, no te'n trec ni un 0,01% ;-)

    Jo també estava orgullosa d'un Barça que era exemple de moltes coses i ara... no sé què passa que sembla que tot s'ha girat.
    De totes formes, mai he entès una cosa:

    En Laporta i en Rosell eren els més amics del món. Van sortir juntets amb el mateix grupet de nom ELEFANT BLAU -que mai he sabut què nassos volia dir- i semblaven uns iupis "pijitos" que, ho reconec, no em queien gens bé: ni l'un, ni l'altre.
    Tan bé ho feia tot en LAPORTA? Tan malament ho ha fet tot en ROSSELL? No hi ha cap lligam entre la gestió de l'un i l'altre?
    Com pot ser que amb l'un es donessin conferències arreu del món sobre la forma de gestionar un club i amb l'altre -covard! on ets ara?- s'hagin destapat tantes coses podrides, tants negocis bruts, tants enganys?


    En realitat penso que és tot aquest món del futbol que fa fàstic. Seguim uns colors perquè, en el fons, estimem el que allò representa (a més que un bon partit de futbol és passar una molt bona estona) però... és normal els diners que això mou? No són bestieses immorals, indecents o el que vulguis dir-li els sous dels jugadors? Una persona "del carrer" amb un BON SOU (posem uns 2.500 Eur al mes) pot estar moooolt contenta del que guanya... doncs en TOTA LA SEVA VIDA no guanyarà el que guanyen alguns jugadors en un mes o una setmana...

    És un món corrupte, ple de negocis bruts, de trampes, coses ocultes, mentides...

    Ara bé, com he dit en el comentari al JOAN... Això només ho fa el Barça? Va, home, va!... Ja m'agradaria que algú anés a investigar tot el que hi ha al darrera dels calers inesgotables d'en Florentino Pérez...

    S'ha de fer neteja, i BEN FETA!!... Però a tot arreu, eh?

    ResponElimina
  7. El pitjor de tot això és justament aquest sentiment que tu expliques i que jo també tinc. Em sap molt de greu que el meu equip sigui el protagonista d'una denúncia com aquesta i de la pèrdua de prestigi que això comporta. La feina de la Masia era un orgull i amb aquest fet queda tacada.
    Potser sí que tothom ho fa, potser sí que la culpa és que "algú molt dolent" ha denunciat només al Barça i per això la FIFA ens ha sancionat només a nosaltres, segur que aquest món és un món ple de corruptes on només manen els diners...però això a mi tampoc em consola, si la denúncia ha prosperat és perquè el Barça no ha fet les coses ben fetes i això és el que em sap més greu.

    ResponElimina
  8. Mira que ser seguidor d'un club tan corrupte, a mi se'm cauria la cara de vergonya...

    ResponElimina
  9. Jo fa temps que vagi desconectar del futbol, evidentment me n'alegro quan guanya el Barça i perd el Madrid però tot el contacte que tinc amb el futbol són ganes d'ametrallar als del bar de sota de casa cada cop que hi ha partit a causa de l'escandalera que fan...

    Dit això, também penso que és lamentable el que està passant smb el barça mês que res per la imatge que dóna, tot i ser una entitat privada no podem negar que projecta una cert imatge de Catalunya cap a l'exterior i a hores vivim una situació on aquesta imatge ha de ser la més neta de totes. Què altres ho fan també? Doncs que els persegueixin, aquest és problema seu, nosaltres ens hem de preocupar del nostre.

    I el nostre és que tenim una entitat (privada, torno a recordar) reconeguda internacionalmente que en poc temps se l'ha relacionat amb delictes fiscals i amb incompliment de normatives laborals amb menors. Si a més des de fa temps té una relació amb certs països no precissament democràtics, realment la cosa es complica i va sent necessari fer alguna cosa si volem que la imatge del club (i de retruc del país) millori.

    ResponElimina
  10. Mai m'ha agradat la directiva actual,però cal dir que tot provè d'una denúncia anònima. Per què ha de ser anònima?
    Que l'organisme que ens multa fa 4 dies es va baixar els pantalons davant de l'equip rival per defensar el seu golejador.
    Que el mateix organisme va ampliar el termini de votacions perquè escollissin el millor jugador per la pilota d'or.
    Que dins d'aquest organisme hi ha gent de l'equip contrari. Per què hauríen de ser neutrals?
    Cal més arguments?
    Tot plegat fa molta pudor.

    ResponElimina
  11. a mi tot plegat en fa molta pena :(

    ResponElimina
  12. Jo al principi sempre duia la contraria al Low (xk ell és dels ocellets) quan despotricava del Barça però ostres, és que ultimament no pot tenir més raó ....

    ResponElimina
  13. SI,SI TOT I MES,AN SANDRUSCO TOT UN EJEMPLAR, PERO.....
    LOPEZ JIMENEZ,UN REMANADOR DE CIRERES DE LA FIFA,SEMPRE EN LA LLOTJA DEL BERNABEU...
    PLATINI;VA EL TIO H' ALLARGA UNES VOTACIONS,PERQUE UN NEN MAL CRIAT I FORÇA TOIA,TINGUI LA SEVA PILOTETA D'OR...
    I LA FISCAL DEL CAS MESSI,CONVIDADA D'HONOR A LA LLOTJA DEL ETER BERNABEU.....
    QUE VOLS?,,,"BLANCO Y EN BOTELLA".

    ResponElimina
  14. Jo el que no entenc és perquè se li dóna tanta importància al futbol, si han defraudat que paguin, com una empresa normal i corrent. No entenc que ens vulguin fer a tots còmplices o que vulguin que ens sentim avergonyits. Per mi, Catalunya i Barça són coses diferents.

    ResponElimina
  15. Ja saps que a mi no m'agrada el futbol i no hi entenc gens, per tant opinar sense saber no és cosa bona. El que si puc dir és que tot funciona igual, on hi ha diners fa pudor. I tot el que representa l'esport es converteix en una gran mentida.
    Tenim tendència a generalitzar, per tant si n'hi ha un que es salti les "normes" ho fem pagar al conjunt. Sembla que és un "vici" d'aquest país.

    Bona nit! :)

    ResponElimina
  16. Comparteixo moltes de les opinions del teu escrit i dels qui t'han comentat abans. També sóc seguidor del Barça i estic una mica desconcertat.

    Des del minut 1 que no m'agrada en Rosell: el patrocini de Qatar, la seva "amistat" amb el mafiós Florentino Pérez (un dels 10 tios que més responsabilitat té en la crisi econòmica que estem patint i que, a diferència dels malvats bancs, ningú assenyala amb el dit), l'invent de la grada jove, la política d'austeritat difícil d'entendre (no hi ha diners per fer fotocòpies en color i sí per fer un estadi de 400 milions?), l'estrany adéu d'en Guardiola, la inexplicable política de fitxatges d'en Zubi...

    De tota manera, amb els errors i misèries d'aquest Barça, se'm fa estrany tot el que està passant. En un món tan ple de mafiosos com és el futbol m'estranya molt que el Barça sigui qui té les mans més brutes. I la gent que està actuant contra el Barça tampoc semblen gaire més nets. Així que, no sé què pensar.

    ResponElimina
  17. Estic amb la Loreto, si volen ser una empresa, que se'ls tracti com a qualsevol empresa, ja es prou vergonyós que remenant els calers que remenen pel que fan a sobre hi hagi tots aquests merders... No descarto que hi hagi complot darrera, però si tot estés bé segurament no caldria patir gaire.

    ResponElimina
  18. No sé que opinar d'aquest tema, perquè de futbol no hi entenc un borrall. M'agrada que guany el Barça, però si em preguntes que és el president ho hauria de mirar al Google. No entenc el futbol d'aquest nivell com deport i molt menys com a cosa esportiva. Ho veig com un negoci i així els haurien de tractar, i si a demés hi han irregularitats i anomalies em més motiu.

    ResponElimina
  19. diguin el que diguin en l'època Laporta era diferent...ara bé també és cert que tant soroll concentrat en tant poc temps a mi m'estranya .....jo encara no em crec que el Rossell plegués per amenaces, per molt important que això sigui hi ha gat amagat segur .....tot plegat em fa no sé si pena, fàstic o ràbia o una mica de les tres coses barrejades .....el Barça era gran .....ara s'està empetitint

    ResponElimina
  20. M’agrada veure com molta gent coincideix amb aquella frase de ‘qui la fa la paga’. És molt sospitós que ara de sobte s’airegin tots els draps bruts de l’entitat de cop, i que sembli que el Barça és l’únic club que no fa les coses com toquen. És més, sabem del cert que no és així, però només s’acusa al Barça. O existeix una mà negra com diuen, o és que aquesta directiva ni tan sols sap camuflar les coses que fa malament. Seria de justícia que es sancionés a tothom que incompleix les normes, o que aquestes normes es revisessin, si més no. Però si s’ha de sancionar a tots per cometre il•legalitats, al Barça també, és clar. Moltes gràcies pels vostres comentaris tan assenyats.

    Jordi, és cert que el món del futbol és més un negoci que un esport, tot el que mou per darrere és força indecent, no et deixis per exemple el mercat de les parelles dels jugadors. Per això a mi m’agrada el futbol en còmodes dosis de 90 minuts, en el moment que tots aquests multimilionaris es posen la calça curta i salten al camp a donar cosses a una pilota (caríssima també). Ara, si et digués que no miro les notícies que van sortint mentiria, m’agrada seguir els diaris esportius, encara que molts cops em provoquen molta urticària. És una distracció com una altra, però totes aquestes notícies accessòries m’importen ben poc, fins que veig que realment s’estan carregant la bona imatge que tenia la institució, de la que ens vam arribar a sentir orgullosos. Abans no devia ser tot tan bonic, està clar, però ara pinten bastos, i tenim una imatge de pena, i molta vergonya aliena. Tampoc sé què ha passat realment, ni vull saber a qui he de creure. Només vull que dignifiquin el nom del club i que puguem gaudir del futbol com a esport i espectacle, no com a negoci. I sobre la importància d’aquest esport per sobre de tots els altres, ja ho saps, el que ven és el que es potencia més, és una retroalimentació de la que la majoria de nosaltres som culpables.

    Xavier Pujol, no hi ha un pam de net, efectivament hi ha altres casos com els que citava a la mateixa lliga espanyola, i en altres clubs d’Europa, però això no és cap consol, trobo. Prefereixo veure els altres i pensar que són uns mafiosos, que pensar que tinc la màfia a casa. En definitiva, potser és millor no ser tan ingenu, arreu on hi ha diners hi ha mala praxis, i el meu tancar els ulls davant de tot això no serveix per res. No som els únics que tenim mala imatge, però sí que som els que més ens ha d’importar tenir-la.

    Sr. Gasull, tenint en compte que, com dius, tots els clubs estan més que podrits, sí que sembla sospitós que sempre s’airegin els draps bruts dels mateixos i que d’altres passin una mica més desapercebuts. Però apostaria més a tracte de favor cap a uns altres que a una conspiració judeo-maçònica contra nosaltres. No oblidis que el president del Sevilla ha estat empresonat, també per irregularitats. No m’atreviria a dir que tot plegat tingui relació amb el procés d’independència, no hi guanyarien res. Potser de vegades no ho sembla perquè ens ho prenem molt a pit, però Catalunya està molt, però que molt per sobre que el Barça. Al costat de la independència del meu poble, per mi el Barça ja pot plegar veles. Ara, espero que no se’m passin mai les ganes de veure els partits, reconec que em distreu molt.

    gatot, que estiguem d’acord és gairebé novetat! Però no pateixis, el soci, almenys aquell que es fa sentir a les xarxes, està en contra de la directiva, però aquest cap de setmana els donaran suport per fer la remodelació del camp nou, carta blanca per fer i desfer. Insisteixo, no són els meus diners, però és la meva dignitat com a aficionat.

    ResponElimina
  21. M. Roser, polititzar-ho tot no està bé, però en aquest cas em referia a portar la pitjor cara de la política fins l’esport, malversar, embutxacar-se comissions, obtenir tractes de favor... ja sabem que on hi ha diners sempre hi ha problemes, però als simples aficionats que només volem gaudir d’un espectacle, totes aquestes coses ens sobren. Això de l’ètica professional és un tema completament en desús, sempre tenen prioritat els interessos personals. I és que el poder corromp, segur que tota aquesta gent no es pensaven que acabarien així quan no tenien totes aquestes responsabilitats.

    Assumpta, els teus dubtes estan més que justificats, però no puc contestar les teves preguntes perquè moltes no les entenc. A més, hi ha una altra cosa que no entenc i que em fa una mica de fàstic (de pasta en parlarem més tard, que també); això dels –ismes. Resulta que hi ha dues ‘famílies’ els nuñistes i els cruyffistes. En Laporta i en Guardiola eren de la branca de Cruyff, amiguets tots, i resulta que Rosell és de Núñez. I com se suposa que anaven junts Laporta i Rosell quan van guanyar aquelles eleccions a en Bassat? No eren tan amiguets? No serà que això dels –ismes s’ho inventa la premsa, una gentussa que vendrien a sa mare per tal de vendre més diaris? Ho trobo insuportable, la veritat. I més perquè a mi ni Núñez ni Cruyff m’agraden especialment. Jo sóc dels que hi ha en cada moment perquè el que vull és que el Barça guanyi i em distregui.
    Pel que fa a Laporta, jo li tenia molt respecte, crec que va ser el millor president que ha tingut el Barça perquè amb ell no només vam aconseguir l’excel•lència esportiva, sinó també un gran prestigi com a institució. Però es va anar corrompent fins el punt que ja no el puc veure ni en pintura. Reconeguem-li els mèrits i no el deixem tornar, ara ja s’ha demostrat que és un corrupte i coses pitjors, el seu temps ja ha passat. A toro passat, però, també podem pensar que no tot era tan bo com ens semblava, algunes coses devia haver fet malament, com suposo que la junta de Rosell en deu haver fet de bones, però alguna gent no els les reconeixerà mai. Però a hores d’ara, l’ambient s’ha enrarit tant que el millor que podrien fer és plegar i convocar eleccions. La massa social ja decidirà si els vol mantenir allà, i si és així, llavors que maneguin el que vulguin.
    Si ens posem a parlar de diners el més normal és que ens agafi una úlcera. Realment, és una indecència el que mou aquest món, i si sumes que els jugadors de primer nivell acaben guanyant més diners gràcies a la publicitat que al futbol, és per posar-se les mans al cap. Però bé, cobren tants diners perquè en generen molts més. Això és així, i segurament passa a tots els nivells de manera proporcional. Algú que té un sou de 2500€ potser en genera 10000 o 20000, qui sap. Però és un tema molt suat, no cal que en parlem massa, és posar-se pedres al fetge. El que sí que és més interessant de remarcar és que, evidentment, arreu on es mouen aquestes quantitats de diners hi ha històries tèrboles darrere. Com li deia a en Gasull, no sé si hi ha una mà negra contra el Barça, potser sí que hi he algun interès de fer públics els draps bruts de l’entitat per afavorir altres clubs, però no sé si fins els extrems que ell diu. Sigui com sigui, com que arreglar-se no crec que s’arregli, jo espero que l’equip que segueixi sigui el màxim de transparent i legal possible. I el que facin els altres és cosa seva, però nosaltres hem de donar exemple, ja que portem tant temps presumint-ne.

    McAbeu, justament, un dels orgulls més grans del club i la culpable de gran part dels èxits dels darrers anys era la Masia. No oblidem que hem aconseguit tocar la glòria amb un equip forma majoritàriament al planter de la casa, amb un entrenador sortit d’allà. No és un afegit, és un model de club. Continua a baix

    ResponElimina
  22. La idea d’una base formada a la casa i uns fitxatges sempre de qualitat que millorin les posicions que no has pogut formar és el que ens ha portat a l’èxit. I ara resulta que fins i tot allà es fan coses que no toca. Una vergonya. Tot i que pel que sembla les normes són força restrictives, i si no són més explícites del que diuen els diaris, mantenir la Masia i nodrir-la de futurs valors trobats a qualsevol racó del món serà cada cop més difícil. No podem pensar que construirem un planter de luxe només amb nenets catalans. Però en definitiva, el meu sentir és el mateix que el teu, el que expresses en el segon paràgraf. A mi també m’és igual que hi hagi una mà negra contra el Barça i que tots els altres clubs ho facin i no passi res. Bé, no m’és igual, però el que m’importa més és que el nostre club ho faci, perquè volia creure, segurament ingènuament, que aquí fèiem les coses d’una altra manera. No se’n salva ningú.

    Pons, i se’m cau la cara de vergonya. I el que em sap més greu és haver d’estar parlant d’això i no de com juga l’equip.

    Carquinyol, ho dius molt bé, si els altres ho fan és el seu problema, el que ens ha de preocupar a nosaltres és donar aquesta imatge. Altre cop peco d’ingenuïtat, però no m’agrada comparar Barça i Catalunya, per mi són dos conceptes molt diferents. Que el Barça exporti catalanitat i vagi pel món dient que és un club català em sembla molt bé. Donades les dimensions de l’entitat i que és coneguda arreu, és un bon ambaixador, però només això, un ambaixador. Catalunya està per sobre, el que preocupa és que es digui que el nostre president és corrupte i que amaga trames de corrupció del seu partit, aquesta és una mala imatge pel país. Està clar que voldran equiparar el Barça amb el país, demostrar que a Catalunya es fan les coses així, però no confonguem termes, el Barça és una empresa, una institució de gran magnitud, però no una estructura d’estat. Desconec l’estat actual de l’empresa, però com ho va ser Chupa-Chups en el seu moment, catalana, i amb gran presència mundial. A ningú li importa les pràctiques empresarials que duen a terme, no? Ja ho sé que el Barça té més visibilitat, però pel cas és el mateix. Ja són moltes les atzagaiades que ha patit el club, i això apunta a que algú té molt interès en perjudicar l’entitat. Si aquesta voluntat n’amaga una altra, la de perjudicar també al país, hem de demostrar que una cosa no porta l’altra, recordant que es tracta d’una entitat privada i que no té res a veure amb el que es cou actualment a la nostra terra.

    maria, no et dic que no, si furgues una mica comences a trobar coses que no semblen gaire normals, però en tot plegat hi ha una gran veritat: si el Barça hagués fet les coses com toca, no hi hauria per on enxampar-lo. És evident que s’han fet coses malament, com segur que se n’han fet algunes bé, i generalment, qui la fa l’ha de pagar. Ara, que tots els altres també ho fan i curiosament només es denuncia el Barça? Pot ser. Els motius d’això, les intencions amagades? No les sé. Però més que buscar culpables a tot arreu, cosa que per mi desvia l’atenció, el que hauríem de fer, o no deixar de fer mentre busquem aquests culpables, és una mica d’autocrítica, no ens agrada que el nostre club faci les coses malament i fora de la llei. Si es demostra que és cert, haurem d’acceptar les sancions. Alhora, podem demanar que s’investigui també a altres, obertament i no emparant-nos en una anònim. Però bé, el que volia destacar és la mala sensació que em deixa al cos l’equip que tant estimem. No l’equip, que de vegades juga millor o pitjor, sinó el club.

    Bruixeta, més que pena, el que jo sento és vergonya.

    Anna, només ens faltava això, donar la raó als crítics. Si les coses no es fan bé, els primers crítics em de ser els propis seguidors, hem d’exigir que el nostre club sigui legal i exemplar. Ara, em costa acceptar les crítiques dels espanyolistes, em sap greu per en Low, però no trago aquest equip de ploramiques i acomplexats.

    ResponElimina
  23. Oliva, sí, no ets la primera que destaca aquests fets, encara que tu dius noms i càrrecs, realment no fa gaire bona olor tot plegat, però insisteixo que per més mà negra que hi hagi, si és que hi és, no podria sortir res de tot això a la llum si no hi hagués irregularitats en els processos del Barça. Potser és injust que tothom calli perquè no hi ha un pam de net i precisament surtin només els draps bruts del Barça, però si no en tens, poca cosa poden ensenyar, o es pot demostrar fàcilment que menteixen. En el cas Neymar, per exemple, em sembla que han quedat ben retratats, lleig que hagi sortit a la llum, però si ho haguessin fet com Déu mana, sense mentir, ni hi hauria res a dir. Al final em convencereu que hi ha interessos ocults, però a mi m’agradaria que el club que segueixo pogués llençar la primera pedra...

    Loreto, mira, si llegeixes algunes de les respostes que he escrit veuràs que estic d’acord amb tu. No entenc que es posi al mateix nivell Barça i Catalunya, la diferència és abismal. Dit d’altra manera, el Barça és una distracció per tots aquells que no treballem al club, i Catalunya és un país. Més clar, l’aigua. Efectivament, si han fet coses dolentes, que paguin, com qualsevol empresa. Però si ens sentim avergonyits és perquè sentim molt aquest colors, ens desperten passions, i no és la imatge que volem donar.

    Sa lluna, malauradament, aquí no parlem de futbol, tant de bo! Ja m’agradaria que poguéssim parlar de com va l’equip, dels jugadors, de si se’n surten... però no, parlem dels escàndols de la directiva, que ja comencen a ser molts. I és justament per això, perquè allà on hi ha diners sempre hi ha algú que fa el que no toca. I en el futbol, no en l’esport, sinó en el negoci, de diners, o doblers, n’hi ha molts. Tendeixo més a pensar que tots ho fan i l’estrany és el que no, que no pas a generalitzar quan en surt un que es demostra que no és legal. El que penso és que aquest és l’incaut que han enxampat.

    Sergi, havia citat algunes de les animalades de la junta actual però tu em superes amb unes quantes més, i és que si ens posem a recordar, aquesta junta ha pres moltes decisions com a poc qüestionables, i ha fet algunes accions que li han valgut denúncies i càstigs. Com deia, normalment em mantinc al marge d’aquestes decisions perquè m’agrada mirar futbol i gaudir-ne, no vull que m’atabalin amb la gestió del club, però ja són massa coses juntes com per quedar-se impassible i no dir res. Realment sembla que s’estan carregant el club, la imatge ja s’ha vist fortament perjudicada, i té pinta d’empitjorar. Que un personatge tan patètic, sense sang i incompetent com Zubizarreta porti la secretaria tècnica és per preocupar-se, per exemple.
    Deixant de banda la culpabilitat del Barça, pensem en la dels altres. Sobre Florentino millor no parlar, a veure si ens tancaran la paradeta, ja que a banda de ser un dels responsables de la crisi i estar podrit de diners, ostenta un poder que fa por i tot. Algú dubta que mana més que el president del govern? Bé, perdó, fins i tot les dones de la neteja del congrés manen més que el president. Algú dubta que mana més del que manaria un president amb cara i ulls? Jo estic convençut que el Barça no és el club que té les mans més tacades. Als diaris diu que també s’investiga els dos Madrids, però que curiós que a ells no els han denunciat, i tenint en compte els mafiosos que els presideixen, em nego a creure que siguin unes germanetes de la caritat. Els mateixos organismes futbolístics semblen més que podrits. Com si no li donen un mundial a Qatar i després pensen que jugar allà al mig del desert en ple juliol potser no seria la millor idea? No patiu, que el posarem a l’hivern. Com que el calendari no està prou atapeït...

    ResponElimina
  24. Lluna, cada cop sento més opinions com la teva, o com la meva mateix, a part de les crítiques sagnants a aquesta directiva per part de gent que tampoc em mereix massa confiança. I em sembla que això va molt amb el nostre tarannà. Potser és veritat que hi ha mala intenció en totes aquestes denúncies al Barça, però si fas les coses com toca no hi ha res a denunciar. Per tant, tots considerem que si hi ha hagut mala praxis, és just que es castigui. També es just que es castigui la dels altres, però això no eximeix el Barça de les seves responsabilitats.

    Glòria, t’agraeixo el comentari i ja saps que sempre ets ben rebuda en aquesta casa, però no et sentis obligada a comentar sobre temes que no t’interessen, per sort aquest blog és prou variat. De totes maneres, la meva opinió no dista gens de la teva. Quan mirem el partit per la tele allò potser ho podem considerar un esport, però als despatxos es fa política i negocis, és ben bé una empresa, i com a tal ha d’estar subjecta a les lleis. Si no ho fa, haurà de pagar les conseqüències, oi?

    Elfreelang, al principi de l’era Laporta les coses eren molt diferents, o almenys ho semblaven. Te’n recordes del cercle virtuós? Quins temps... ens feien sentir orgullosos del club als despatxos, i de l’equip sobre el terreny de joc. Ara... ni una cosa ni l’altra, em temo. Massa ben acostumats estàvem. Ara que, certament és molt estrany això de que surtin tants draps bruts en tan poc temps, sembla realment una campanya de destrucció de la imatge i la credibilitat, però no oblidem que per poder-la fer, s’han de poder trobar aquests draps bruts, i efectivament hi eren. Massa temes poc clars, per més mà negra que hi hagi, no creus?

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.