diumenge, 29 de desembre de 2013

Lectures 2013

Un any més vull compartir la meva llista de lectura, que aquest cop és més llarga que mai, cosa que em fa sentir molt orgullós, segueixo a un ritme molt alt que veurem quant durarà. A més, també he superat el número de pàgines llegides gràcies a uns quants totxos que han caigut. Aquest ha estat l'any de les sagues, tercer, quart i cinquè de 'Cançó de Gel i Foc', Els Jocs de la Fam, Harry Potter, The Century i alguns de novel·la negra que també van numerats. A banda d'aquests, una miqueta de tot, que m'agrada llegir força variat per no encasellar-me com em passava anys enrere. Aquests són els meus llibres llegits durant el 2013, amb títol, autor/a i la puntuació que li vaig donar en el moment de ressenyar-los:
  1. L'acabadora - Michela Murgia   (@ i mitja)
  2. Tempesta d'espases - George R.R. Martin   (@@@@)
  3. Legítima defensa - John Grisham   (@@@ i mitja)
  4. Una noia diferent - Ann Bannon   (@@)
  5. Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K. Rowling   (@@@@)
  6. Fi - David Monteagudo   (@@)
  7. Primera nieve en el monte Fuji - Yasunari Kawabata   (@)
  8. Ombres en la nit - Ferran Torrent   (@@@ generoses)
  9. 18 contes - Maurici Capdet   (@@@)
  10. Festí de corbs - George R.R. Martin   (@@@@)
  11. Els jocs de la fam - Suzanne Collins   (@@@) 
  12. Les edats d'or - Albert Sánchez Piñol   (@@@ i mitja)
  13. La caiguda dels gegants - Ken Follett   (@@@@)
  14. Harry Potter and the Chamber of Secrets - J.K. Rowling   (@@@@)
  15. La dona veloç - Imma Monsó   (@@@)
  16. El hombre sonriente - Henning Mankell   (@@@)
  17. Després del terratrèmol - Haruki Murakami   (@@@)
  18. Societat limitada - Ferran Torrent   (@@)
  19. Nana - Chuck Palahniuk   (@@)
  20. Els jocs de la fam II: En flames - Suzanne Collins   (@@@)
  21. No obris els ulls - John Verdon   (@@@@ generoses)
  22. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - J.K. Rowling   (@@@@)
  23. Solar - Ian McEwan   (@)
  24. Mort - Terry Pratchett   (@@)
  25. Una primavera per a  Domenico Guarini - Carme Riera   (@)
  26. Intervención - Robin Cook   (@@)
  27. Asesinato en el Orient Express - Agatha Christie   (@@ i mitja)
  28. Worst case - James Patterson   (@@@@ generoses)
  29. Independència d'interessos - Marc Moreno   (@@)
  30. Cinc dies en un altre planeta - Salvador Macip
  31. Els jocs de la fam III: L'ocell de la revolta - Suzanne Collins   (@@)
  32. L'últim llibre de Sergi Pàmies - Sèrgi Pàmies   (@@@)
  33. El gos dels Baskerville - Arthur Conan Doyle   (@@)
  34. Bressol de gat - Kurt Vonnegut   (@@)
  35. Dansa amb dracs - George R.R. Martin   (@@@@) 
  36. El ministeri de la por - Graham Greene   (@)
  37. Nou dracs - Michael Connely   (@@@ generoses)
  38. L'últim home que parlava català - Carles Casajoana   (@@@)
  39. Deixa en pau el dimoni - John Verdon   (@@@)
  40. Tor - Carles Porta   (@@@)
  41. Cafè Zoo - Ana Moya   (@@)
  42. Els sudaris no tenen butxaques - Horace McCoy   (@@)
  43. Pistola, amb música de fons - Jonathan Lethem   (@@@)
  44. Un quilo d'invisible - Joan Miquel Oliver   (@ i mitja)
  45. 14 - Jean Echenoz   (@)
  46. Invasió subtil i altres contes - Pere Calders   (@@@@ generoses)
  47. Crònica de l'ocell que dóna corda al món - Haruki Murakami   (@@@)
  48. M'ocuparé de tu - Samantha Hayes   (@@@)
  49. El talent - Jordi Nopca   (@@@)
  50. Veritats a mitges - Andreu Martín   (@@@ generoses)
  51. Cross fire - James Patterson   (@@)
  52. L'home manuscrit - Manuel Baixauli   (@@@)
  53. El noi sense color i els seus anys de pelegrinatge - Haruki Murakami   (@@@@)
  54. 100 curiositats de la medicina - Daniel Closa   (@@)
  55. L'home que mirava passar els trens - Georges Simenon   (@@)
  56. Indigneu-vos! - Stéphane Hessel
  57. El cau del conill - Cristian Segura   (@@@@)
  58. Uf, va dir ell - Quim Monzó   (@ i mitja) 


Com l'any passat, segueix destacant la saga de 'Cançó de Gel i Foc' que són completament addictius. Harry Potter, després de molts anys de negar-me a llegir-lo, m'ha sorprès gratament. Content també de descobrir Pere Calders i de seguir apostant per bons escriptors de la terra, aquest any n'he descobert uns quants d'interessants. Tampoc he oblidat grans clàssics de la meva biblioteca personal, com Murakami, Cook, Macip o Sánchez Piñol. I a l'altre extrem, constatar que Ian McEwan no caurà més a les meves mans i que Graham Greene o Jean Echenoz tampoc no m'han convençut, una llàstima.

Ja sabeu que m'encanta parlar de llibres, així que qualsevol consulta o comentari sobre aquests llibres seran molt ben rebuts. I si en voleu saber una mica més, trobareu les ressenyes que en vaig fer al Llibres, i punt! quan els vaig llegir. Ja només em queda desitjar-vos que 2014 sigui un any de grans lectures per tots, i si a més teniu sort en altres temes, doncs millor!

35 comentaris:

  1. Més d'un llibre per setmana... i a mi que la gent em diu que no sabem d'on trec el temps... doncs mira que tu!!! Ets un lectoràs, amb totes els lletres i amb majúscules.

    Una reverència, mestre... ;)

    ResponElimina
  2. Tenim 9 llibres en comú. Apa, ja et pots començar a preocupar...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres... doncs sí que és preocupant, sí... :-DDD

      Elimina
  3. a la segona a veure....el comentari d'abans blogger se me l'ha cruspit.....
    et deia que et felicito! ets un grandíssim lector! jo en nom dels llibreters i les biblioteques et daria un premi! em fas enveja, sana, lectora....jo aquest any amb prou feines he llegit....la meva llista modestíssima sortirà cap al tard.....fins i tot havia pensat de no fer-la....però ja la tinc adoptada de tu i de l'Assumpta com a tradició meva ....et reitero les felicitacions lector amb majúscules! a més veig que has llegit bo i variat! jo també em trec el barret!!!

    ResponElimina
  4. Com sempre, una gran llista.
    Coincidim enguany, ja ho saps, amb els dels trons (jo els he llegit tots cinc) i també he llegit, encara que no aquest any, els de Monzó, Calders i Doyle.
    Són 6 de 58, que no és molta coincidència però em sembla que altres anys encara havíem coincidit menys, no?

    ResponElimina
  5. Déu ni do! Jo n'he llegit 34 (ho sé perquè tinc guardades les imatge dels llibres -que poso al bloc- en una carpeta de l'ordinador... seria incapaç d'anomenar-los de memòria).
    Aquest any hem coincidit en "La dona veloç"i "Societat limitada" (no t'animes amb els altres dos?) . D'en Cristian Segura m'he llegit "Ciment armat", que va escriure després del "Cau del conill". A veure si l'any que ve t'atrapo, que no crec :)

    ResponElimina
  6. XeXu, vaig a fer el meu post llista de llibres (per primer cop ) !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest fantàstic costum es va estenent ;-))

      Elimina
  7. És record? Enhorabona!!!

    Al marge de la saga de Joc de Trons, coincidim amb La dona veloç, i un parell que vaig llegir ja fa temps.

    ResponElimina
  8. "Uf! va dir ell quan va haver acabat de llegir el darrer llibre de l'any"... :-DD

    Ets un animal... Et sembla bé això que fas? Pensa totes les vegades que no has rentat els plats, que no t'has fet el llit, que no has recollit la roba... total, per què? per tenir un llibre més? hahaha... Vaaaaaaaaa sí, és pura i cotxina enveja, o reconec :-DD

    Bé, jo també posaré la meva llista que, encara que és microscòpica al costat de la teva, també porta molta il·lusió i ganes de... bé... snif... ganes de seguir essent una mica... normal ;-))

    Dels llibres que tu has llegit jo n'he llegit uns quants, no necessàriament aquest any això sí. Són aquests:

    Legítima defensa - John Grisham (@@@ i mitja)
    Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K. Rowling (@@@@)
    Harry Potter and the Chamber of Secrets - J.K. Rowling (@@@@)
    Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - J.K. Rowling (@@@@)
    Asesinato en el Orient Express - Agatha Christie (@@ i mitja)
    El gos dels Baskerville - Arthur Conan Doyle (@@)
    Invasió subtil i altres contes - Pere Calders (@@@@ generoses)



    ResponElimina
  9. 9 tengui i la resta falti! Un dels 9 me l'he llegit desenes de vegades... ;)

    ResponElimina
  10. Entre els d'en Harry Potter, en Vernon, el d'en Connelly, en Grisham, la Monsó en porto uns quants. Però veig que encara me'n queden molts per atrapar-te. Quins viciats! (hehehe)

    ResponElimina
  11. No sé perquè però tu has de ser un dels homes que si pot fer dues coses a l'hora.......un ritme de més d'un per setmana i a sobre els blogs necessites una dedicació mínima de quatre hores diàries i això és dormir molt poc

    ResponElimina
  12. Quina enveja! Cada cop que veig les teves llistes em proposo llegir més però no trobo el temps i si ho faig al llit abans d'anar a dormir ... no passo de les 5 pagines. Ara tinc llista d'espera (i és que sempre dic que fins que no acabi un, no començo l'altre) però n'anoto algun més de la teva llista.

    Vaig a llegir la ressenya del 7 que, com bé comprendràs, m'ha cridat l'atenció :)

    ResponElimina
  13. No sé com us ho feu per llegir tant. En Pedrolo és un dels meus preferits. Invasió subtil i altres comtes és genial. Trajecte final també està molt bé.

    ResponElimina
  14. Caram quina llista...Jo abans també era una menja-llibres, però ara potser només en llegeixo un al mes...I no per falta de ganes, però de vegades algun petit entrebanc et condiciona...
    Et felicito per ser un lector tan prolífic!

    ResponElimina
  15. Mare meva... 58 llibres i alguns d'ells són totxos... Realment per treure's el barret, no en seré mai capaç de llegir-ne tants! Però no hi ha cap 5@, ja tens repte pel 2014: trobar-ne algun que se les mereixi.

    He de dir que no suporto Harry Potter... Però també he de dir que és una mania sense fonament, la meva resposta al "per què no" és "perquè no". Dubto que m'hi posi algun dia, de moment només sé que estic reprenent el ritme de llegir una mica i que el 2014 serà l'any d'El temor d'un home savi, per mi. Si acabo més de 1000 pàgines ja em puc donar per satisfeta!

    Apa, Feliç any nou XeXu! I per molts llibres!

    ResponElimina
  16. Impressionant la llista, XeXu. Un lector avid, no és pot negar.
    Jo he llegit molt poc aquest any, em va vergonya reconèixer-ho. Coincidim en Pere Calders i Piñol. I alguns dels clàssics: Conan Doyle, Grahan Greene i poca cosa més :(

    ResponElimina
  17. Quina llista, mare meva!!
    No t'arribo a la sola de les sabates, precisament aquestes són les que m'impedeixen llegir més en aquests moments. Tot i que he de dir que "llegeixo" blocs, molts, a més de tots els vostres, tots els que m'arriben de poesia.
    A veure si el 2014 em porta una mica de temps lliure per posar-me més seriosa amb la lectura. Prenc bona nota de les teves recomanacions.

    FELICITATS I BON ANY!! :)

    ResponElimina
  18. Ostres!!!! I jo que hem pensava que la meva llista era llarga!
    Conicidim en una única lectura, però de les que has llegit en tinc varies de pendets...
    Ara m’has picat i crec que enllaçaré la meva en un post.

    Bon any!

    ResponElimina
  19. Déu n'hi do l'eclecticisme de la llista. Per cert, a en Calders li poses 4@ generoses, que vol dir, que n'hi posaries 5 o que els les poses sense que et sembli que hi arribi?

    Salut i bon any!

    ResponElimina
  20. Aplaudeixo , em trec el barret, faig una reverència i torno a aplaudir. Què més puc dir. Moltes felicitats!
    De la teva llista n'he llegit 4 i mig ( i el mig m'està portatnt pel camí de l'amargura). No he comptat els Potters perquè només els he llegit en català.

    1. Tempesta d'espases - George R.R. Martin
    2. Festí de corbs - George R.R. Martin
    3. Asesinato en el Orient Express - Agatha Christie
    4. El gos dels Baskerville - Arthur Conan Doyle
    5. L'últim home que parlava català - Carles Casajoana

    ResponElimina
  21. Caram Xexu!!! Quants llibres llegits, quin goig veure un llistat tan variat!
    No en compartim gaires. La saga de Potter i els Jocs de la fam, sí. Al seu moment van caure al sac. M'agrada la literatura juvenil! També hem compartit La caiguda dels gegants i L'home manuscrit.
    Hi ha tant per llegir... mare meva! Però està xulo veure llistats així i entusiasme per la lectura.
    Jo llegeixo una mica de tot, porto 3 clubs de lectura a la feina i això també fa que pugui dedicar-me a remenar entre lletres. Tot i així, sempre tinc la impressió que em quedo curta. Repassaré el teu blog de ressenyes, potser m'ajudi a escollir lectures.

    Bon any Xexu!!!!

    ResponElimina
  22. Quin bé de deu!!! Noi ets una màquina... Que el 2014 sigui igual de prolífic o més ;)

    Bon any XeXu!! Un petó

    ResponElimina
  23. Doncs ja tenim la llista feta un any més, mentre visqui el Bona Nit aquest post serà un dels fixes de l’any, encara que no tingui data concreta, però acabarà sortint. M’encanta aquest post i m’encanten els vostres comentaris i que comparem coincidències en les lectures. Moltes gràcies per ser-hi, per repassar la llista i per apuntar-vos alguna recomanació. Molt bon any nou, i millors lectures pel 2014!

    Carme, de mestre res, tinc molt temps lliure, la veritat. No et diré que més del que m’agradaria, però sí que més del que hauria. I l’aprofito, és clar. Llegir m’encanta, i superar-me a mi mateix també, així que és sumar dos més dos. Però bé, caldrà veure la teva, estic segur que serà espectacular.

    Pons, una mica preocupant sí que em sembla, però més enllà del Pratchett no sé quins altres compartim, ara mateix. Bé, els ‘Cançó de Gel i Foc’, potser els Harry Potter... 9 són una xifra considerable. A veure si al final no tindràs tan mal gust...

    Elfreelang, sóc un lector amb moltes ganes, però si el sector dels llibreters em vol premiar, que ho facin amb llibres, és clar! No els diria pas que no. Als bibliotecaris sí, que després s’han de tornar, i això sí que no. Com sempre diem, no es tracta de qui llegeix més o menys, sinó de gaudir les lectures que bonament pot fer cadascú. Jo tinc molt temps lliure, i tu en tens massa poc. Tot i així, els teus llibres hauràs llegit, i això té mèrit, perquè no abandones aquesta sana costum. I m’alegro que segueixis la tradició de mostrar la teva llista, a mi m’agrada veure què llegiu, és un dels moments esperats de l’any blogaire!

    McAbeu, a mi 6 no em semblen pocs, però és clar, tindria més mèrit si no hi hagués una saga de cinc volums implicada! Com que darrerament fas cas d’algunes recomanacions meves, és probable que en els anys següents coincidim més, ja saps que m’encanta comentar les lectures amb tu. Quan surti el sisè dels trons, que dubto que sigui aquest any, farem festa i xerinol•la!

    Loreto, com pots pensar, jo no em recordo de tot el que llegeixo de memòria! A banda d’un excel que fa anys que tinc, des de fa tres anys mantinc el blog de llibres que t’he comentat a ca teva, i a l’hora de fer aquesta llista trec la informació d’allà, molt còmode! No hem coincidit gaire aquest any. En principi no tinc previst llegir la resta de la ‘trilogia’ de Ferran Torrent, però en tinc un altre seu pendent, que probablement ja vas llegir fa anys: ‘Gràcies per la propina’. Què tal el nou del Segura, val la pena? Ah, i no es tracta d’atrapar ningú, sinó de gaudir amb la lectura, i segur que ho fas. Ja veuràs com aquest any que comença jo llegiré menys.

    rits, és un record personal, i ja saps que m’encanta competir amb mi mateix. Poca coincidència, però sempre ens quedaran els trons. Has llegit ja ‘Dansa amb dracs’? Ara no ho recordo.

    Assumpta, pot semblar que no, però que comencis dient-me que sóc un animal em fa molta gràcia, hahaha. El més greu del cas és que no et falta raó, massa bé em coneixes tu... però no airegis tot això de mi, que no em casarem mai! La veritat és que sóc molt amant de la lectura i poc de les feines de casa, què hi farem.
    Ja saps que la mida de la llista no importa. S’ha de gaudir llegint, i de vegades no es té tant temps o tantes ganes com es podria. Per més curta que sigui la teva llista, no et perdonaria que no la fessis! A un altre potser, però a tu no, estem junts en això, baby!
    7 llibres de coincidència no està malament, tenint en compte que en general tu i jo tenim uns gustos literaris molt diferents. Ara, si t’ho mires una mica més en detall, et fixaràs que 5 d’aquests són llibres que pràcticament m’has obligat a llegir a punta de pistola, almenys els seus autors, així que ja no sembla tan estrany, oi?

    Maurici, 9 em sembla una coincidència molt alta, això està bé. Ara mateix no se m’acudeix quin llibre és el que has llegit tants cops! No et feia tan fan de Yasunari Kawabata! Bromes a part, ha de fer goig veure el teu nom en la llista de lectura d’algú, oi?

    ResponElimina
  24. maria, si no m’he descomptat, són 8 els llibres que compartim d’aquesta llista, cosa que no està gens malament! Tu també ets molt viciada, m’agradaria veure la teva llista, no t’animes a penjar-la? Ets una de les principals comentaristes del Llibres, i punt!, això t’ho vull agrair molt. Ja saps que algun cop he seguit recomanacions teves, per aquest any que ve segur que caurà algun Connelly, i qui sap si reprendré HP, no n’estic segur, perquè el quart en anglès se’m podria fer etern, i ja que vaig començar així... Ah, ara que dic anglès, també coincidim amb els Patterson, no? Les coincidències augmenten!

    Sr. Gasull, tinc força temps lliure i sempre tinc un llibre i un ordinador a prop. Dedico moltes hores a les dues activitats, però és que m’agraden molt, en gaudeixo, i en definitiva tot consisteix en llegir, ja sigui llibres com blogs. Algun dia se’m cauran els ulls a terra, però fins llavors, a llegir!

    Anna, de vegades el temps és relatiu, i cadascú l’inverteix en el que prefereix. Per exemple, a tu t’agrada cuinar i en gaudeixes, i en canvi jo només trepitjo la cuina per supervivència (i per vici!). Prefereixo estar enganxat a un llibre i no embrutar-me les mans. Ara, podríem fer tractes. Jo gustós tastaria els dolços que tu cuines i si vols jo et llegeixo en veu alta.
    El llibre que dius a mi no em va causar massa bona impressió, però és més per una qüestió de sensibilitat. Potser podria agradar-te, i més si et porta bons records. Qui sap, almenys és curtet.

    Jordi, el mateix pensava jo uns anys enrere, i mira ara, sóc un malalt de la lectura. Tenir temps hi fa molt, però m’hi esforço, no et creguis. De Pedrolo només he llegit el ‘Mecanoscrit’, relectura de l’any passat, però ‘Invasió Subtil’ és de Pere Calders, com que ho has posat barrejat no sé si és confusió o només constates que et va agradar molt. A mi força també.

    M. Roser, jo ara tinc molt temps, però llegir un llibre al mes tampoc no em sembla gens malament, pensa que és molt més que la mitjana que es pressuposa a la situació. Si pel que sigui em veig obligat a reduir les meves hores de lectura miraré de mantenir, com a mínim, aquesta mitja, 12 llibres l’any.

    Laia, 58 llibres també em semblen molts a mi, fa uns anys era impensable, però estic més malalt que mai amb la lectura. Tot és posar-s’hi, però suposo que aquest any llegiré menys. Encara que també deia això l’any passat... Efectivament, he llegit llibres bons, però a cap m’he atrevit a posar-li la màxima qualificació. Potser sóc molt exigent, vull mirar de rebaixar una mica el nivell d’exigència, però de moment l’any comença amb una lectura que aspira, ja d’inici, a les 5@: ‘Victus’. Veurem què tal, però m’agrada molt l’autor i la temàtica és interessant. A veure si el 2014, a les primeres de canvi, ja haurà superat el 2013 en arroves!
    Fins l’any passat, els meus motius per no llegir Harry Potter eren els mateixos que els teus. Però finalment vaig provar-ho, i no en vaig quedar decebut. A més, per recomanació expressa, vaig llegir-los en anglès, i com a mínim em serveix per no rovellar-me. Els teus propòsits, però, són molt més elevats. Si t’ha agradat ‘El nom del vent’, ‘El temor d’un home savi’ no et decebrà, i em sembla que aquestes més de 1000 pàgines se’t quedaran curtes. Aviat t’hauràs de buscar una nova lectura, i tindràs tant mono del tercer de la trilogia com tots els altres que ja hem llegit aquest. Bon any i millors lectures!

    Glòria, cadascú llegeix segons el temps o les ganes que té, per això no et pot fer vergonya dir que has llegit poc. Si et ve de gust llegir, llegeixes. I si no, doncs no. No estan malament les coincidències, no? Quatre autors prou reconeguts.

    ResponElimina
  25. Sa lluna, no trec mèrit a la teva dedicació als blogs, però com saps, jo també en llegeixo una bona pila. I sense cometes, eh, ho pots dir tal com és, llegim molt text en els blogs, si el poséssim tot seguit segur que ens sortirien uns quants llibres al llarg de l’any. Però per mi són dues coses diferents. La diferència de vegades és subtil, però el sol fet de la interactivitat ja ho canvia tot. Però ara mateix em costaria molt triar quina de les dues activitats em quedo, en definitiva són llegir les dues, però els blogs també impliquen escriure molt, i a mi també m’encanta. Activitats molt sedentàries, però per mi dues passions.

    Bruixeta, fa uns quants anys que diversos blogaires i jo ‘ensenyem’ la nostra llista de lectura anual, és un post clàssic del Bona Nit, si no el fes me’l reclamarien segur! Naturalment, no és per fer enveja ni picar a ningú, només perquè sóc amant de fer llistes i un viciat de la lectura, m’encanta parlar de llibres. A més, cada any algú recull la idea i s’afegeix als que publiquem la llista, així que el teu post serà molt benvingut, m’agradarà veure’l.

    Clídice, m’agrada llegir una mica de tot, però ja hem discutit diverses vegades del que és bona o mala literatura, la majoria són obres que distreuen, sense massa pretensions. Quan afegeixo un ‘generoses’ a la puntuació és que dubtaria entre dos puntuacions, el que m’empeny a posar una o altra són intangibles. Em costa puntuar molt els reculls de relats, però en aquest cas em van semblar bons i la gràcia de Calders em va donar l’empenteta per donar-li una arrova més, crec que és la puntuació més alta que he donat a un contista al blog. Diguem que seria un 3.8, i sent una mica generós arriba al 4. En alguns casos, per aquests intangibles que dic, poso que he estat rigorós, perquè l’arrodoniment és a la baixa.

    Mireia, has de comptar els Harry Potter, només faltaria! Amb això ens posem amb 8 coincidències, que no està gens malament. Tinc molt temps lliure, ja saps. Per mi és un orgull tenir una llista així i agraeixo les felicitacions de lectors àvids com tu, perquè això no és cap competició. Penso sincerament que el número de llibres, o de pàgines llegides, no fa a algú més lector que a algú altre. Gaudir de la lectura i sempre tenir un llibre entre mans és el que et converteix en lector i en amant de la lectura. Una xifra que pot dependre només del temps de cadascú no hauria de tenir massa importància.

    Judit, abans de res, dir que les opinions que escric en el blog de ressenyes són molt personals, i que abans de creure en les meves recomanacions hauríem de saber si coincidim en gustos. M’agrada conèixer els gustos de la gent que passa per allà, per poder-los fer recomanacions amb coneixement. Compartim 8 lectures de la meva llista d’aquest any, i no em sembla pas poc. Pensa que el que més en comparteix és en Maurici, que ha dit 9, però un dels llibres és seu! Però és clar, la majoria són de dues sagues, i és normal llegir-los consecutivament.
    Jo sóc força entusiasta, m’encanta llegir i fer-ho en paper, estar envoltat de llibres és fantàstic. En compro més dels que puc llegir, això està clar, la llista de pendents sempre és llarguíssima. Potser per aquest fet no m’acaben d’atreure els clubs de lectura, no m’agrada que em diguin què he de llegir, els llibres em criden a mi i em diuen quan volen ser llegits. De vegades es precipiten i no els agafo quan tocaria, això sol tenir males conseqüències. El que sí que he fet algun cop és alguna lectura conjunta, però amb poca gent implicada. Però aquests clubs fan bon servei, no és el teu cas, però sí que són la porta a la literatura per molta gent, i això sempre és bo.

    Lluna, em sembla que no ho serà, però el mateix deia l’any passat i he acabat superant-me a mi mateix. Això de competir amb mi mateix és el que té, ja veus el resultat. El que està clar és que no deixaré de llegir, al ritme que sigui.

    ResponElimina
  26. Alguns els he llegit, alguns ja els tinc a casa, altres... Ves que et dic, que faig un copiar i pegar així ho tindré més a mà.
    BON ANY i BONES LECTURES que puguem compartir l'any 2014!!

    ResponElimina
  27. Repebrots, noi, jo n'he llegit poquets.... any quasi desapareguda... a veure el proper! Petons!

    ResponElimina
  28. Renoi! Has llegit moltíssim aquest any... segons els càlculs acabats de fer... un llibre cada 6,2 setmanes... i coincidim amb ben pocs (clar que aquest any he llegit poquíssim). Espero que hagis gaudit de moltes de les lectures. Bon any 2014!

    ResponElimina
  29. Jomateixa, veurem la teva llista? M'agradaria molt, ha de ser espectacular! Tu i jo ens anem seguint durant l'any i ens fem cas en les recomanacions, així que és normal que compartim força lectures. Espero que ho seguim fent en aquest 2014, és un plaer parlar de llibres amb tu!

    Zel, ja veig que estàs tornant amb força, a veure si et reenganxes a l'activitat blogaire i també a la lectura.

    Myself, suposo que volies dir un llibre cada 6.2 dies, perquè cada 6.2 setmanes serien ben poquets! Però el que importa és gaudir-ne, no el nombre, que pot dependre del temps que té cadascú. He llegit bons llibres però cap que doni la campanada. Veurem aquest 2014, bones lectures per tu també!

    ResponElimina
  30. Compartim: Tempesta d'espases, Festí de corbs, Els jocs de la fam I, II i III, Mort, Asesinat en el Orient Express, El gos dels Baskerville, Dansa amb dracs

    ResponElimina
  31. Uf, quina col·lecció! Veig que els Pere Calders i el Quim Monzó són per rellegir. Però sobretot en Ferran Torrent. M'apunto els de george R.R. Martin.
    Bon any amb noves i bones lectures.

    ResponElimina
  32. 8 i 2 inacabats, i la majoria llegits de fa temps, de quan llegia...
    Bru-tal, la llista ;)

    ResponElimina
  33. Pons, gràcies per llistar-me'ls. En són uns quants, però això de les sagues té truc, és clar. Quan surti el sisè de 'Cançó de Gel i Foc' tindrem una altra coincidència.

    Rafel, Pere Calders el tornaré a llegir, i Ferran Torrent ja està a la rampa de sortida, en breu començaré 'Gràcies per la propina'. Sobre Monzó no prometo res, crec que ja li he donat massa oportunitats, Ja saps què fas? Si comences a llegir els de RR Martin pensa que no llegiràs altra cosa, eh... i són una pila de pàgines. A la majoria ens han agradat força, però exigeixen molt temps de dedicació. Sort si comences!

    Gemma Sara, què m'estàs dient, que la majoria de llibres els has llegit? Caram, doncs sí que eres una lectora voraç, no seria comú tenir tant coincidència! Em podries fer cinc cèntims dels que has llegit, senyal que les teves llistes de fa un temps no devien tenir res a envejar a aquesta.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.