divendres, 27 de desembre de 2013

Cas típic 1800: noi li agrada noia, noi li agraden els regals

Estem en èpoques familiars, de recolliment i de bons desitjos, però no fotem, la part bona d'aquests dies són els regals, per això val la pena aguantar (una mica) la família. I per estar segur que rebrem el què volem, què millor que saber qui ens ho portarà, perquè els regals no els porten els mateixos éssers màgics a tot arreu, mireu aquest mapa d'Europa:


Segons el mapa, als Països Catalans és el Tió qui porta els regals.


Però aquí, com a España, és molt comú que ens visitin els Reis Mags.


 Però no són els únics, a el País Basc els regals els porta l'Olentzero.


Als països nòrdics tenen un petit gnom generós, sovint acompanyat per una cabra.

http://goodbooksforyoungsouls.blogspot.com.es/2010/11/scandinavian-tomte.html

I finalment, com no, el Pare Noël, o Santa Claus, en les seves infinites versions, del qual us deixo un vídeo d'algunes actuacions memorables.


Però si hi ha un personatge nadalenc que sigui el favorit d'en Pons, al quan va dedicat aquest post per commemorar el seu cas típic 1800, aquest és el Grinch!

http://www.fanpop.com/clubs/jim-carrey/images/141531/title/grinch-wallpaper

21 comentaris:

  1. Potser sí que el mapa no és del tot exacte pel que fa al Tió però no es pot negar que fa goig amb el Països Catalans tan ben marcats. I, després de veure el vídeo, jo diria que el Pare Noel (que és majoria en el mapa) està una mica sobrevalorat.

    Felicitats, t'ha quedat un post 100% PONS (ep!, que ho dic com un elogi) :-DD

    ResponElimina
  2. M'agrada aquest ambient Pons que es respira per aquest post. T'imagines que sempre fos així? :P

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home, deixem al Pons el que és del Pons i al Xexu el que és del Xexu! Cada qual a casa seva amb el seu aroma i la seva decoració.

      Elimina
    2. Què dius, millor que el Pons no hi ha ningú!
      Visca el Pons!!

      Elimina
  3. M'encanta el Grinch, vaig veure la pel·li fa molts anys però vaig acabar plorant i tot... ai, el Nadal...

    Ho has fet molt bé, si en Pons algun dia està de baixa series un bon substitut ;)

    ResponElimina
  4. ja pot estar ben content el pons! a veure si et fa un bon regal!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un cas típic dedicat al XeXu?! Pfffffff...

      Elimina
  5. Força aconseguit, sí, i el mapa està superbé!!

    En saps de fer de pons... :P

    ResponElimina
  6. Sí que és un post molt Pons sí.
    Molt bo.
    Jo estic contentíssima aquests Nadals.
    Tinc un regal en espera, seré tieta!!! (ja feia temps que ho esperava en silenci)

    ResponElimina
  7. Hehehehe quina gràcia! Quin post tan PONS! ;-)) Molt bé, XEXU!!

    I jo he de reconèixer que no sabia de la celebració i no he preparat res!!

    ResponElimina
  8. En Pons ha posseït mitja catosfera??? :SS Mama por!!!! :DD

    ResponElimina
  9. Uis, el teu post també és totalment Pons, vaja cracs. I a més a més nadalenc, m'encanta!

    ResponElimina
  10. La última de les fotos és en Pons?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Realment no, em sembla que és un tal Jordi :-P

      Elimina
  11. Com ens hem de veure els catalans, com ens han adoctrinat, .... hem deixat que el Tió sigui de detallets i en canvi els regals grans siguin dels Reis Mags.... i fins i tot quan algú diu que només fa Tió, ens el mirem estrany....

    Molt bon homenatge!!

    ResponElimina
  12. Ostres, amb tant de personal com fa regals i jo sempre em quedo a l'escapça... Però si de vegades en cau algun sempre m'agrada, perquè me'l faig jo!!!
    Petonets nadalencs.

    ResponElimina
  13. Molt Pons t'ha quedat, avui haurà engreixat cent quilos!!

    Aferradetes! :)

    ResponElimina
  14. Doncs ja hem fet la bona obra del Nadal, ja ho saps, apadrina un Pons, ell t’estarà eternament agraït. Moltes gràcies pels vostres comentaris en la meva commemoració del cas típic 1800.

    maria, a mi també em va sorprendre quan el vaig veure.

    McAbeu, és evident que els catalans no podíem tenir un donador de regals tan maldestre com el Pare Noel! Si és que ja li val, no se sap ni aguantar dret. Jo crec que per aguantar tant fred l’home beu una mica , però que quedi entre tu i jo. Certament, el mapa fa goig, aquest coloret blau cel m’encanta! M’ho prendré com un elogi perquè ve de tu, però no sé jo...

    Pons, has notat el puntet de mala llet, oi? Ja l’he posat expressament, però com que la gent sap que a mi tampoc no m’agrada massa el Nadal, passa com un comentari meu. Així puc dir coses que penso per boca teva! Però no, un cop i prou, a mi ja m’agrada l’ambient que es respira habitualment per aquí.

    Laura T, no pateixis, ja li dic a ell que jo em quedo amb la meva manera de fer i l’ambient del Bona Nit. A ca seva ja farem el cafre tant com convingui!

    Bruixeta, el que t’agrada és la part blau cel, lladre!

    Sílvia, vols creure que jo no he vist la pel•lícula? Però aquest personatge se’t queda a la memòria, vulguis o no. Vols que em converteixi en un becari del Pons? Ni de conya, que sempre s’emporten molts pals! A més, en Pons, tant si hi és com si no, deixa sempre la feina feta.

    Elfreelang, millor que confii en algun dels personatges del post, perquè si he d’esperar que en Pons em faci un regal...

    Lluna, ei, que el mapa no l’he fet jo, eh! Només l’he robat d’algun lloc, com faria el mateix Pons!

    Jomateixa, et dono l’enhorabona per aquest regal tan especial que t’ha portat el Nadal! No sé quin de tots aquests personatges haurà estat el responsable, però ha fet una bona feina. Ara, a tu t’he de renyar, eh? No llegeixes els meus posts, què és això d’estar contenta aquests NADALS? Homeeeee!

    Assumpta, deus estar enfeinada o atrafegada aquests dies, perquè mira que ho ha dit el noi. I al final de cada post que ha fet des del dia que ho va ‘proposar’ hi havia un recordatori. Ja veus, tant llegir-lo havia de servir almenys per imitar-lo.

    Alba, no passava res de tan terrorífic des de la invasió dels ultrapíxels al 2011, allò sí que va ser terrible.

    Loreto, i jo que pensava que no m’acabava de convèncer, que no el trobava prou Pons... però veig que a vosaltres us convenç, i amb això ja n’hi ha prou!

    Jordi, vaja, m’heu enxampat, jo que l’he posada per fer la conya i ara ja sabeu tots quina cara fa...

    Anna Tomàs, vols dir? No sé si ell parlaria del Nadal d’aquesta manera...

    rits, a casa sempre hem estat de Reis, aquests no són només patrimoni d’España, n’hi ha a altres llocs també. Per nosaltres el Tió eren llaminadures i detallets quan érem petits, i de més grans algun regal petit, però el gruix ve per Reis. No conec ningú que faci només Tió, i no sabia que aquesta opció existia. Al que no hem vist mai el pèl (ni la panxa) per casa és al Pare Noel.

    M. Roser, en definitiva, tot són representacions de la mateixa cosa, ja ho sabem. Són èpoques de fer regals, però això no deixa de ser un tema comercial. Si ets tu qui es fa els regals, pots triar unes altres dates i sorprendre’t en qualsevol moment!

    Sa lluna, jo penso que sí, déu n’hi do els que li hem fet cas i li hem preparat un cas típic per la seva col•lecció.

    I AhSe, com sempre defensant en Pons, però no pateixis, que no pretenc fer-li ombra. No, és clar, ja sé que no podria ni que volgués...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.