diumenge, 27 d’octubre de 2013

El cinquè ítem

Vaig a sortir de casa. A veure, repassem:

Claus
Mòbil
Llibre
Cartera

Està tot, ja puc sortir.

Això era abans, sense aquestes quatre coses no sortia de casa, si me'n deixava alguna, malament. Però des de fa una temporada em cal arrossegar un cinquè ítem, que depenent de cop em guardo molt d'oblidar. Ara la llista és aquesta:

Claus
Mòbil
Llibre
Cartera
Carregador del mòbil

Massa connectat amb l'exterior, la bateria vola. El nou esclavatge modern, estar pendents del percentatge de bateria. Això i trobar un endoll, és clar...

26 comentaris:

  1. Potser el cinquè item no és el kit del blogaire? :)

    ResponElimina
  2. Doncs jo encara no hi he arribat al cinquè. Bé clar que m'enduc el carregador si marxo de cap de setmana, però pels dies normals i per anar a treballar i a on sigui, habitualment no me l'emporto. Algun dia que quan agafo el mòbil és quan m'adono que està a baix de tot, aleshores si, però és l'excepció!

    Ostres, després de tant temps i encara no porto el kid del blocaire??? ;)

    ResponElimina
  3. Sort de les bosses, som afortunades!! ;)

    Aferradetes!

    ResponElimina
  4. Quina gran veritat! Nosaltres ja en tenim un al cotxe i tot, així mentre conduïm es va carregant...

    ResponElimina
  5. Jo porto una segona bateria al bolso i tb tinc carregador al cotxe... Maremeva que n'estem d'enganxats!!!

    Petonets XeXu!!

    ResponElimina
  6. Ostres, hauran de fer carregadors integrats en els mateixos mòbils perquè, si no, cada cop costen més de traginar

    ResponElimina
  7. Mare meva! Si alguna vegada em quedo sense bateria, doncs m'hi quedo. i ja està, no es mor ningú :-))

    ResponElimina
  8. Encara sóc de les que no necessita el cinquè. Si s'acaba, s'acaba i ja està.^-^

    ResponElimina
  9. Necessitem que els dispositius mòbils es carreguin per energia solar però JA !!!! ;)

    ResponElimina
  10. I on endolles el carregador? O és que en portes un d'eixos que van amb el sol o amb una maneta?

    ResponElimina
  11. Ens estem desquiciant amb aquesta necessitat que ens hem creat d'estar permanentment connectats. Quina merda d'evolució!

    ResponElimina
  12. Jo també sóc dels que penso que no cal viure sempre i contínuament connectats. A la vida ja tenim prou obligacions per autoimposar-nos-en encara més. I a més, no has pensat que el temps que perds buscant un endoll, el podries aprofitar fent altres coses. ;-)

    ResponElimina
  13. O sempre el pots carregar just abans de sortir de casa. En principi 18 hores hauria d'aguantar la bateria.

    ResponElimina
  14. Suposo que depèn dels mòbils, però el meu tampoc aguanta massa. Per sort al migdia vaig a casa i no em cal endur el carregador.

    ResponElimina
  15. Jo de moment aguanta.......però vigilant molt.

    ResponElimina
  16. Doncs viatges lleuger d'equipatge, XeXu. No saps la de coses que caben dins les bosses que ens pengem de l'espatlle les senyores!

    ResponElimina
  17. Vas lleuger, XeXu, i els papers que vas recollint per aquí i per allà? i el diari que es resisteix a desaparèixer? i els cascos? i els caramels requisats dissimuladament? i els bolis/llàpissos de colors? i la bosseta amb les pastilles (que tenim una edat) i els tàmpax? (no tanta), i la crema facial? (per què coi la porto al bolso?) i els kleenex? i... és que no em cap el carregador!! (és broma, me'l vaig deixar a la feina, t'entenc perfectament).

    ResponElimina
  18. Això amb els mòbils-búnker no passava! Els d'avui en dia, és clar. Jo fins fa res, potser un mes, en tenia un d'aquests arran de que el meu anterior me l'havien robat. Vaig comprar el més barat que vaig trobar a la botiga, i la bateria em durava dues setmanes... Dues! Res d'això amb el que tinc ara, tot i que com diu en Pons, 18 hores hauria de durar... Potser has de canviar-la!

    ResponElimina
  19. El meu mòbil és limitadet (connexions, les justes) però estic contenta amb ells: la bateria aguanta molt i a sobre cada vegada que em cau (ehem, massa sovint, pot ser) es separa en tres parts sense espatllar-se.
    Això sí, em passejo amb un munt de coses inútils a la bossa: un pendrive que mai ús, un caramel·lo per a la tossina caducat, el cacau per als llavis, una bossa de lona plegable i un mocador de roba (un costum que m'inculcaren a ferro ardent).

    ResponElimina
  20. Calla, calla: jo estava acostumada al meu mòbil que servia per fer trucades i per rebre-les i que, en consonància, tenia bateria per a una setmana, i ara que tinc un smartphone no me'n sé avenir que només duri 24 hores. Sort que carregar-lo és gratis (o gairebé).

    ResponElimina
  21. Dec tenir un problema, o la meva bateria està velleta ja, perquè fins i tot els que dieu que us dura poc m’esteu posant un número d’hores que a mi no em dura ni de conya. Perquè estem parlant de que el feu servir, no?? Si no el toco, a mi també em dura! Gràcies a totes i tots pels vostres comentaris.

    Rafel, definitivament, si vols mirar blogs des del mòbil, que també ho faig de tant en tant, et cal el carregador de totes totes!

    Carme, això dels smartphones és fatal. Com que és com portar un petit ordinador a la butxaca, et poses a mirar coses a internet, per exemple, blogs, i la bateria baixa en picat. Ei, però encara que tingui el trastet, el llibre, ítem importantíssim, també el segueixo fent servir, eh! Hi ha temps per tot, i moments diferents per cada cosa. Tu vius molt més tranquil•la segur!

    Sa lluna, si no és que surto de casa amb una motxilla, en funció d’on vaig, porto una bosseta creuada també, sobretot per carregar el llibre, que no falti! Però darrerament també pel carregador, és clar.

    Kuroi, jo ara perquè no tinc cotxe, si no també en tindria. Però començo a tenir-ne un a cada bossa o motxilla que m’emporto...

    Lluna, jo estic considerant això de la segona bateria, i no ho dic en conya, he estat a punt de posar-ho al post...

    Loreto, el que han de fer és posar endolls a tot arreu! I al final serà així, perquè abans no hi havia wifi enlloc i ara n’hi ha, acabaran posant endolls segur.

    Assumpta, com?? Però què dius? Per començar, és mor el mòbil. I com t’ho faries sense estar comunicada amb el món? Bé, em sembla que tu tens un mòbil d’aquells antics, la bateria dura molt més i se la pot controlar més. Però quin neguit pensar que s’acaba!

    maria, l’Assumpta i tu sou molt inconscients, un dia d’aquests tindreu un disgust!

    Carquinyol, o que s’inventin mini-generadors que ens permetin una càrrega en qualsevol lloc, però això no pot continuar!

    Jpmerch, aquest precisament és el problema! A mi aviat em coneixeran com el paio estrany que entra als locals mirant els baixos de les parets...

    Laura T, doncs aquesta és la crítica, i no me’n disculpo, al contrari, que estic enganxat com el que més, però és molt trist que siguem tan dependents d’un trasto que fins fa pocs anys jo em negava a tenir. Suposo que intuïa que passaria això... encara que a escala molt menor del que pensava!

    McAbeu, ei, que jo no miro el mòbil mentre dormo, fins i tot mentre em dutxo, et sembla poc? És el moment de desconnexió! Ara, això sí, t’he de donar la raó, estarien a punt de donar-me el Nobel de medicina perquè ja hauria curat el càncer si dediques el mateix temps a la investigació que el que dedico a buscar endolls als llocs!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs encara et diré més... el meu mòbil, que no és res de l'altre dijous -res de smartphone ni similar, malgrat una certa apariència de "modernillu" quan el vaig comprar pel tema de pantalla tàctil i tal- com, ja dic, no és cap meravella, té el vici d'apagar-se sol :-DDD

      Vull dir que alguna vegada, de tant en tant, quan encara té bateria, va i s'apaga sol... per què? ah, no sé... li hauries de preguntar a ell... així doncs, jo vaig tota tranquil·la pel món, pensant que porto el mòbil carregat i bé i resulta que el porto apagat :-))

      Ei!!

      XeXu!!

      Reacciona, home!! que això no té pas per què passar-te a tu... I tampoc em passa tant sovint... ara bé, quan ho fa, l'estamparies contra la paret :-DD

      Elimina
  22. Pons, les meves rutines també han canviat, abans la darrera cosa que feia en sortir de casa era apagar l’ordinador, ara és desendollar el mòbil de la corrent. I t’asseguro que 18 hores no dura ni de conya. Bé, potser sí, si no el toco per a res, però es tracta de fer-lo servir, precisament!

    Jomateixa, que espavilada que ets, tu! És clar, si vas fent aturades per avituallar-te així es passa més tranquil•lament el dia. Si la bateria et dura poc, senyal que el fas servir!

    Sr. Gasull, senyal que et controles i no el fas servir en excés, et deus dedicar a altres coses!

    Glòria, no ho sé, i és terreny vetat, les senyores no deixeu mirar dins les vostres bosses! L’únic que sé és que són com la butxaca d’en Doraemon, d’allà dins en pot sortir qualsevol cosa!

    Gemma Sara, a la Glòria li deia que era terreny vetat això de les bosses de les dones, i tu ens reveles tot el contingut de la teva! Moltes coses, però totes útils i necessàries... precisament el dia que te les has deixat o se t’han acabat. Mocadors de paper també en solc portar, però la resta no. Potser un boli, una llibreteta... depenent de la bossa que porti, és clar. Però la base és la que he dit. Molts dies surto exactament amb aquestes cinc coses.

    Laia, dues setmanes... el meu ni tancant-lo en un calaix, amb el 3G i el receptor wifi apagats. De fet, ni tenint el mòbil apagat la bateria em duraria dues setmanes! Com ja deia més amunt, potser al final hauré de canviar la bateria, o tenir-ne dues, potser. És una bona opció, però de moment encara dura un temps acceptable, si no li foto molta canya. I el mòbil més val que em duri molt temps! Canviar la bateria surt més barat.

    Xicarandana, tens un mòbil de la vella escola, ja es veu. Li aguanta la bateria, cau i la pantalla no es trenca... tot un luxe! Però si no té connexió, a mi no em serveix de res! I sobre carregar coses inútils, jo també me n’he fet un fart en el passat, i com que les bosses de les dones, a més, no tenen fons, a saber què deveu portar allà dins! Pel que veig ets força com jo, que si una cosa va a parar a la bossa, després ja no en surt, per més que caduqui o sigui inservible. Treure-la fa peneta, no?

    MontseLladó, 24 hores et dura?? Però com pot ser això!? Impensable. Reconec que la meva bateria ja deu estar tocada, però si em poso a parlar pel whats i a mirar quatre coses, no compto que a mi em duri més de quatre o cinc hores... hauré de fer un pensament.

    ResponElimina
  23. Tots anem igual, xò no se m'havia acudit posar un carregador al bolso! em faria vergonya utilitzar-lo a segons quins llocs...

    La sort és que ara tots els mòbils (bé, crec que excepte els de la poma) van amb el mateix carregador. Jo en tinc un a casa, un a la feina i un a casa els pares. Xò si el necessités estan a casa d'algú, doncs me'l podrien deixar.

    Tot i així,... certament, algun dia de muntanya o excursió amb els nens,... m'he quedat sense mòbil.

    Un truc? A la nit, per dormir, treure els "datos", no et cal tenir internet a la nit i es gasta molta menys bateria. I si el poses en mode avió, molt millor, no t'arriben les ones i es descansa millor. Sembla una tonteria xò si ho faig així i apago el wi-fi a la nit, descanso millor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, m'he deixat una part: treient los "datos" la bateria em dura gairebé dos dies, i en canvi, a la inversa, sols un.

      Elimina
  24. rits, creu-me que acabes perdent la vergonya. La meva bateria ja està velleta, i em baixa força, encara que no toqui el mòbil, és impossible que em duri dos dies. Això sí, tinc sempre les dades engegades, ja que no em truca ningú, si rebo alguna cosa serà per internet, i si arriba a mitjanit, doncs depenent de com m'agradarà assabentar-me'n. Seguiré sense apagar-les, sóc un malalt. Però això sí, el mòbil s'està carregant tota la nit. Després, durant el dia, si vaig a algun lloc sempre miro que hi hagi endolls i poso el mòbil a carregar sense cap vergonya. De fet, els locals nous crec que ja posen els endolla ben a la vista, i tots tenen wifi. Poder-se connectar és un atractiu més que ofereix el local, i jo ho entenc perfectament. Acabaràs portant un quart carregador a la bossa, ja ho veuràs. Ah, i això de que et poden deixar el carregador si ets en un lloc... un cop li vaig demanar a la passatgera que tenia al costat en un trajecte de tren! Mira que sóc vergonyós, però estava pràcticament a zero i necessitava estar comunicat. Vaig veure que tenia un mòbil semblant al meu i li vaig demanar si tenia carregador. Me'l va deixar sense problema. Ja veus fins on em porta la meva necessitat!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.