dimarts, 9 de juliol de 2013

Prohibit conduir al juliol

Fa justament un any vaig patir un accident de cotxe, tornant d'un llarg viatge. Aquell dia plovia, tota la tornada va ser sota la pluja, i quan més a prop de casa estava, les rodes van patinar i em vaig estavellar contra el lateral de la carretera. A mi no em va passar res, però el cotxe va quedar tocat i la reparació va ser cara, tant, que encara no he acabat de pagar-la.

Aquest diumenge tornava d'una sortida força lluny també, havien de ser uns 700 km en total, i quan me'n quedaven uns 150 el cotxe va dir prou. En aquest cas, una calor infernal presidia la tarda. Em va avisar, el motor fallava, però no li vaig fer prou cas fins que es va aturar. Em van haver de tornar a casa en tren, i el cotxe es va quedar a Lleida, a l'espera de trobar un taller, que ara ja té assignat. Em temo el pitjor, i senzillament no puc afrontar una nova reparació, així que si no és una ximpleria que s'arregla deixant-lo reposar, penso que m'hauré quedat sense cotxe.

Aquesta és la contra-crònica d'una exitosa i esperonadora excursió d'alta muntanya, i no va ser l'única desgràcia que em vaig trobar un cop reconnectat al món, però ara em preocupa més això que explico. Ja he après la lliçó, al juliol no he de treure el cotxe per res, que només em passen desgràcies. Just abans que em cobrin l'assegurança.

33 comentaris:

  1. No cridis el mal temps, potser és una ximpleria i tornes a tenir cotxe, sense gaire gasto. Tant de bo.

    ResponElimina
  2. Ostres Xexu..., vaja. Dona't una mica de l'optimisme que guardes pels altres i tant de bo que la reparació sigui una tonteria i tornis a anar amunt i avall amb el cotxe. Espero que sí!.

    Bon vespre!

    ResponElimina
  3. Creuo els dits i et desitjo molta sort... en aquesta reparació!!!

    ResponElimina
  4. Em sap greu, a veure si ho pots resoldre d'alguna manera.

    ResponElimina
  5. Caram, quina mala sort...

    Ara bé, no ens hem de posar en la pitjor situació... potser es pot arreglar bé :-)

    ResponElimina
  6. Ostres, quina mala sort que has tingut amb el cotxe... Em sap greu. Espero que aquest cop la reparació no sigui de sacsada. De totes maneres, et deixo una abraçada ben gran i plena d'ànims! :D

    ResponElimina
  7. Espero que sigui lleu. Aquestes coses són un pal però segur que alguna alternativa hi haurà. Jo també he de portar el cotxe al taller per poder passar la ITV i tremolo abans d'anar-hi.

    ResponElimina
  8. un servidor agafa el cotxe poc, bé molt poc i gràcies aquest fet tinc unes cames que serien l'enveja del Stallone ... salut

    ResponElimina
  9. buff no em parlis del cotxe, son un pou de despeses sense fons gairebé tan com una novia!

    ResponElimina
  10. Espero i desitjo, com els altres companys, que l'avaria sigui el més lleu possible perquè aquesta és la diferència entre una gran factura de taller i una grandíssima factura de taller (he comprovat més d'una vegada que als tallers no existeixen les factures petites, es veu que no en saben fer)
    Ànims!!

    ResponElimina
  11. Ostres, espero que no sigui res, i si no el necessites pel dia a dia encara rai, jo "sufro" només de pensar que li pugui passar alguna cosa al meu...
    Bon dia XeXu!!!

    ResponElimina
  12. El meu també li passen aquestes coses a l'estiu, recordo que fa dos anys em va deixar tirada a Banyoles, just en un dia de festa i, a sobre, el meu mecànic també estava de vacances. Un altre any es va quedar sense bateria el mes d'agost, i l'any passat se li va punxar una roda... no els proven les vacances. Ànim, com diu el pons, són un pou de despeses... Jo només somio poder comprar-me'n un de nou que no em dugui tants maldecaps.

    ResponElimina
  13. Els cotxes, aquell pou sense fons, especialment quan comencen a tenir uns anyets. El meu en poc temps ja ha hagut de passar dos cops pel taller, amb les corresponents afaitadetes de factura...

    Espero que el puguis recuperar!

    ResponElimina
  14. Com ja saps jo ja no tinc aquests maldecaps, però encara recordo que sempre li passaven coses a l'estiu, imagino que per la calor o...per fer la punyeta, perquè és quan els tallers tenen vacances. Sempre m'enganxava i les factures eren ben dolces, com diem per aquí!
    Et desitjo que no sigui res, o molt poquet!!

    Aferradetes i bon dia!

    ResponElimina
  15. Ufff ànim amb el cotxe i deixa'l descansar algun estiu!

    ResponElimina
  16. Espero que no sigui res important, de fet sempre hi ha un pitjor, ara hi han ofertes de cotxe molt bones.
    I els bancs,que sempre son amics amb els pobres com nosaltres, et poden oferir una ma sense gaire be interessos, com aquell qui diu , quasi et donen els diners.
    Pero siusplau, abans no signis res llegeix-ho dues vegades o tres.
    Jo tinc una moto si vols te la puc deixar !!

    ResponElimina
  17. Hi ha aquella frase tan odiosa de "no hay mal que por bien no venga".... sí, és odiosa. Que no et minin la moral!

    ResponElimina
  18. Maleïts cotxes: el del meu germà atreu moixes, elles es dormen dins del motor i després les desperta perquè es perdin. El primer cop vàrem ser a temps d'agafar-la; sospitam que hi va haver una segona vegada, perquè ens va desaparèixer una d'elles i va tornar al cap de 20 dies amb una cama trencada; i la setmana passada, la pitjor de totes, la moixeta més jove, va sortir dels baixos del cotxe a la carretera i no hem pogut trobar-la de cap manera.

    ResponElimina
  19. Buf, millorariem la qualitat de vida si el transport públic millorés i arribés a tot arreu. Jo tinc la sort de no necesitar-lo massa.

    ResponElimina
  20. Ostres quina mala sort. Serà qúestió d'agafar-l'ho poc al mes de juliol.

    ResponElimina
  21. No hi donis més voltes!! L'important és que estàs bé! Millor no cridar el mal temps...

    ResponElimina
  22. Ostres, quin greu! Ara m'has fet pensar quan anàvem a visitar un celler de La Rioja i se'ns va punxar una roda pel camí... Buff!
    Nosaltres no en tenim i en lloguem quan el necessitem que, per sort, no són moltes vegades. Però és clar, si el necessites realment és un madecap.
    Sort!

    ResponElimina
  23. Caminar, amb bicicleta, patinet o patins, físicament milloraràs....viure sense cotxe és una opció important, amb beneficis a nivell econòmic, i també de medi ambient, i l'altre opció és compartir el cotxe amb algú, i quan s'ha de fer algun viatge es lloga, així estalviem assegurança, garatge....i tot el que comporta tenir un cotxe i malgrat els inconvenients i problemes defenso sempre el tranport públic.

    ResponElimina
  24. Està clar que el juliol no li prova al teu cotxe.
    Desitjo que la reparació sigui menys important del que t'estàs tement. I encara que de factures petites els tallers no en saben fer -com diu en Mac-, la teva sigui una factura "mitjaneta", assequible.
    Ànims!

    ResponElimina
  25. De moment no tinc notícies clares del cotxe. He preguntat per la garantia, però ha caducat ja. El mecànic encara no sap l’abast de l’avaria, però sap que és cosa del motor i que no serà barat, però pel que m’ha avançat, potser no serà tan i tan car com temia. De totes maneres, serà una patacada econòmica, una més. Gràcies a tots pels vostres comentaris i els vostres bons desitjos, si el cotxe sobreviu, us dec una volta!

    Sr. Gasull, això és el que espero, perquè si no puc pagar la reparació, evidentment tampoc no me’n podria comprar un altre, ara que ja m’havia acostumat a conduir. Veurem.

    Audrey, ara mateix no em puc donar optimisme perquè si penso que no serà res i després em foten clatellada, la decepció serà molt gran. No és que em vulgui convèncer de justament el contrari, és que tal i com ho vaig veure no pintava gens bé. Tinc l’esperança que ho podré assumir, encara que et sembli que no, i si em diuen que és massa car em decebré igualment, però el que no puc pensar és que no serà res.

    Gràcies Carme, veurem com me’n surto d’aquesta.

    Consol, amb diners és fàcil solucionar la majoria d’imprevistos, però és justament el que no tinc.

    Assumpta, veurem el que em diuen, però alguns diners valdrà, i ara precisament em va fatal tenir despeses imprevistes d’aquestes. No hi ha manera de conservar els diners a la butxaca.

    Gràcies Guspi. El cotxe ja va ser una despesa excessiva d’inici, però m’ho podia permetre. El que no comptava eren les reparacions, no esperava que em passés res, i ja veus. Mala sort, i com que no sóc bon conductor, me’n culpo. A veure què diu el mecànic i si podré fer front a la reparació que vindrà.

    Laura T, fa poc jo vaig passar la itv sense problemes, tot funcionava correctament i només vaig haver de pagar la revisió, que ja molesta, però en teoria et garanteixen que el cotxe funciona correctament. I pel que ha servit... dos mesos després el motor falla, segur que no ho podien haver detectat els de la itv? Suposo que no era tan fàcil, però toca una mica la moral. No hi ha cap alternativa als diners, els tens o no els tens.

    Mossèn, probablement a dia d’avui qualsevol parell de cames serien l’enveja de l’Stallone, ja que l’home ja no deu estar per massa festes. I no era aquest el que deia que no sentia les cames, precisament?

    Pons, no comparis, almenys la xicota et reporta unes satisfaccions, són diners ben invertits. Però el cotxe és directament un pou sense fons. És el preu que s’ha de pagar per anar als llocs amb comoditat... relativa.

    Mac, és el que temo, em sembla que les factures del taller venen amb un parell de zeros d’impremta al camp del preu de la reparació, i llavors l’únic que cal és afegir-li un parell o tres de dígits més a davant. Així que no aventuro res, el que hagi de ser, serà, però és força probable que no ho pugui pagar. Què hi farem, oi? He viscut molts anys sense cotxe...

    Lluna, ara per ara tinc aquesta sort, no és el meu mitjà de transport principal, però és allà quan el necessito. És d’aquelles coses que sé que en realitat podré suportar si perdo, però això no vol dir que no em foti, és una llàstima, però sobreviuré.

    Sílvia, per com ho dius, el teu cotxe sembla força antic, i no és el cas del meu. Bé, és de segona mà, però el seu estat era molt bo. Aquest cop és el primer que ha fallat, l’altra vegada va ser un error de conducció. Però sí que és una murga quan et deixa tirat, i a més una despesa molt dolorosa. No acabes mai de pagar, ja et dic que si ara el perdo, l’hauré de continuar pagant igualment un bon temps, i la seva reparació de l’any passat també...

    Porquet, com aniré a les muntanyes jo ara? Tinc la sort que no el faig servir pel dia a dia, però dóna autonomia per quan el necessites. A mi al taller em podrien afaitar per estar guapo, que sempre vaig desarreglat, però aquestes factures em maten, no sé pas si aquest cop me’n podré sortir.

    ResponElimina
  26. Sa lluna, a veure si ara resultarà que no és tan inusual que els cotxes fallin a l’estiu, alguns de vosaltres ho heu comentat. Bé, com també diu en Mac, els tallers no saben fer factures petites, així que em temo el pitjor. Veurem què diuen.

    Maria PB, si torna a casa, ja el deixaré descansar, però primer m’hauré de poder permetre la reparació.

    Pep, la teva ironia gairebé em fa plorar. Cap cotxe existent i que em permeti recórrer més de tres illes de casa no me’l podré permetre, i en la mesura del possible miro de no estar en deute amb el banc (ni crec que ell em volgués deixar ni un ral). Haurem d’esperar els esdeveniments, però si no és aquest cotxe, per ara no serà cap. M’has fet pensar que una moto potser no és mala opció, però no em permetria anar a tot arreu igual que un cotxe, que és taaaaan més còmode.

    Gemma Sara, la moral ja la tinc prou minada... i no veig què hi pot haver de bo en aquest fet, encara que qui sap, les coses sempre canvien inesperadament, tan per bé com per mal.

    Xicarandana, entenc que parles de gats, però no acabo d’entendre què hi fan els gats dins el motor, i com pot ser que sapigueu què els ha passat sense haver-ho vist. A més, si el cotxe està en marxa, un gat no se socarrimaria dins el compartiment del motor? Allò s’escalfa moltíssim, ja t’ho puc assegurar.

    Loreto, amb la infinitat de carreteres i de llocs per anar que hi ha és pràcticament impossible que el transport públic arribi a tot arreu, per més bé que estigui. Per exemple, jo vaig tornar molt còmodament de Lleida en tren, però allà d’on venia no hi pot arribar altra cosa que cotxes, o algun vehicle encara més petit i autònom. No et pensis que jo agafo massa el cotxe, però quan cal, em va molt bé i és còmode.

    maria, si sobreviu, a partir de l’any que ve refusaré qualsevol proposta que em facin al juliol i que requereixi fer servir el cotxe!

    Ariadna, i això que el mes que no m’agrada és el maig...

    Thera, no m’ha consolat mai gaire estar bé jo, perquè si he de pagar tots els diners que tinc per arreglar el cotxe, tampoc no estaré bé. M’agrada gastar els pocs diners que tinc en les coses que vull, no en aquesta mena de despeses.

    Susanna, no és que el necessiti, però dóna molta autonomia. Per anar a treballar faig servir transport públic, però quan m’he de desplaçar més és còmode, sóc un conductor de cap de setmana, es podria dir. Qualsevol contratemps amb el cotxe és una murga, i malauradament passa més sovint del que voldríem. Sembla que els tallers saben aprofitar molt bé aquest fet. Mai no he patit una punxada de moment, creuaré els dits.

    Marta, molt bonic això que dius, però em permetràs que em posi una mica de mala llet al respecte. Tinc el cotxe des de fa un parell d’anys i sempre he fet servir molt el transport públic. Si el vaig comprar en el seu moment era perquè un trajecte de 20 minuts en transport públic era una hora i mitja, perquè per anar per la ciutat molt bé, però depenent d’on vagis, no hi pots comptar. O depenent de l’hora. Condueixo els caps de setmana, per anar lluny, o per tenir més còmoda la tornada. És clar que puc prescindir-ne, com he fet tota la vida fins ara, i no sóc d’aquells que van a comprar el pa en cotxe. Però un cop feta la despesa, haver patit un accident i que ara el cotxe se m’espatlli, en uns situació econòmica delicada, em deixa molt intranquil. Ja faré servir el transport públic, no pateixis, però ara l’únic que m’importa és la quantitat de diners que hauré perdut i tindria a la butxaca si les coses no haguessin anat tan malament.

    Glòria, ja veurem com surt la cosa, de moment no tinc tota la informació, però sé que no serà una ximpleria, sortirà caret, però potser no tan car com perquè no ho pugui pagar. Això sí, del que sí que m’he assabentat és de que hauré de pagar jo, la garantia ja em va caducar. Si continuo tenint el cotxe, el juliol de l’any vinent serà qüestió de buscar-me molta feina per no poder anar enlloc.

    ResponElimina
  27. Jo fa dues setmanes que el tinc al taller.
    Potser és que també volen fer vacances i no saben com dir-ho. Encara que les seves vacances ens piquen força la butxaca.

    ResponElimina
  28. Ja sé de què parles. A casa hem patit reiterades avaries, i quan semblava que tot estava bé, un paio se salta un stop i es carrega el lateral. Sortosament ningú va prendre mal, però pensàvem que el donaven sinistre.
    Bé, en aquest moment, ja no el tinc aquest cotxe, però tinc altres maldecaps, que no es poden solucionar ni amb diners ni amb tallers.
    Així, que sé que és una putada, però pensa que tu estàs bé, i tota la resta s'anirà solucionant.
    Ànims!!!
    I potser al mes de juliol et passen altres coses boniques, i et fan oblidar, temporalment, la història del cotxe!!!

    ResponElimina
  29. Ànims! espero que recuperis el cotxe i que no sigui una gran xufla! aquestes despeses imprevistes sempre son una murga molt gran, xò què faràs? desfer-te del cotxe? el revendràs?

    ResponElimina
  30. Lamento que el comentari t'hagi fet posar de mala llet, no era la meva intenció. Disculpes

    ResponElimina
  31. He llegit el comentari de la Marta -que segur que no pretenia molestar- i la teva resposta. No parlo pel teu cas, perque per no saber no sé ni on vius (vull dir, per la molta o poca disponibilitat que pots tenir amb el transport públic).

    Per mi, que visc en una ciutat i quan me n'escapo és per anar a una altra ciutat (Berlín/Barcelona), fa uns mesos vaig decidir que no em calia tenir cotxe. Me'l vaig vendre i des de llavors tinc la sensació que he guanyat un sou.

    El teu cas és el teu cas, per això no hi entro. Només espero dues coses: que el "susto" (això segur que el diccionari no ho accepta :p) sigui el mínim possible i que aquesta sigui l'última entrebancada motorística en, com a mínim, un bon parell d'anys.

    ResponElimina
  32. Jomateixa, ara fa una setmana de l'avaria, i el cotxe porta al taller des del dimarts passat, a saber quan trigaran. La gràcia és que després l'hauré d'anar a buscar a Lleida... iupi!

    Dafne, els cotxes són un pou sense fons! Quan no és per avaria, per revisió, o senzillament per la benzina i el manteniment, algú t'envesteix i ja la tens altre cop. Encara ens hem d'alegrar de no prendre mal, que a sobre són perillosos, però creu-me que en l'accident de l'any passat, quan vaig saber el preu de la reparació hagués preferit fer-me mal i no pagar tant...
    No sé què dir-te, de moment el juliol no està anant especialment bé en cap camp, però qui sap, les coses es poden capgirar en un segon, això ho tenim claríssim.

    rits, la intenció és conservar-lo, si no és que la reparació és tan extremadament cara que no la puc afrontar. És trist, però l'equilibri econòmic que tinc a dia d'avui, i el dels meus pares, no ens permet fer una gran despesa ara. Si és assumible, hi haurà cotxe. Si no, recuperaré els CDs i per mi que en facin estelles. Llàstima perquè ja hi estava molt acostumat, però els diners manen.

    Marta, les disculpes te les dec jo a tu, però ja te les he donat, sento que de vegades em surtin respostes d'aquest tipus, la susceptibilitat a flor de pell em juga males passades, i no és just davant de comentaris que no són malintencionats. Perdona'm.

    Ferran, vaig ser molt desafortunat amb la meva resposta a la Marta, però ja m'he disculpat amb ella força més del que li dic en el comentari de dalt. Em sap greu que em surtin coses així, és el moment que t'enganxa. En el dia a dia tinc completa disponibilitat de transport públic i en realitat faig servir molt poc el cotxe, per això encara és més desafortunat el comentari que li vaig fer. Però et dóna una autonomia que no te la donen altres transports. Recordo quan venies el cotxe, i penso que em passaria igual, si no he de pagar unes quantes coses, segur que la meva economia en sortiria molt reforçada.
    Encara no sé a quant pujarà l'ensurt (hehehe), però segur que serà més del que voldria. I només em dónes un parell d'anys de tranquil·litat?? Una mica més, si us plau!! Que d'aquí a dos anys encara no hauré acabat de pagar ni el cotxe ni les reparacions...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.